eitaa logo
مشکات اهل بیت (ع)
1.1هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
854 ویدیو
43 فایل
✅ کانال رسمی ▫️نظرات قرآنی ▫️نظرات فقهی ▫️نظرات تاریخی ▫ ️دیدگاهها ◾️سیدحسین موسوی زنجانی 👈 برای عضویت کلیک کنید 🔻🔻 کانال مشکات در ایتا..👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit ارتباط با ادمین @S_A_M15511348
مشاهده در ایتا
دانلود
سوال: سلام علیم آیا استفاده از سحر برای پیشگویی در اموری ممکن است؟ و در صورت امکان حکم چیست؟ ✅پاسخ : سلام علیکم منابعی که در اختیار کاهنین بوده و به فرعون اطلاع داده که کودکی (موسی) امشب متولد می شود که شما را از بین خواهد برد یکی از طرق پنجگانه سحر بوده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوالی در باب جعاله داشتم : اگر کسی بگوید این که زید گفته هر کس ماشین مرا پیدا کند 10میلیون تومان می دهم ، من در مقابل اعلام کرده ام قادرم ماشین به سرقت رفته آقای زید را پیدا کنم منتها مطمئن نیستم صاحب ماشین به گفته خودش عمل کند اول آن ده میلیون را و یا شی معادل آنرا با گواهی دو شاهد عادل بعنوان گرو پیش من بگذارد تا من ماشین ایشان را پیدا کنم، آیا شرعا این گرو گرفتن برای جعاله ای که هنوز به آن عمل نشده چگونه است. عالمی فرموده اخذ رهن در جعاله پیش از پیدا کردن مال طرف مشروع نیست.!؟ ✅پاسخ: بلی راست فرموده که فتوای رائج این است. ولی این فتوای بر یک مبنا استوار است که ما قبول نداریم و آن مبنا این است رهن باید پس از قرض و یا دین باشد و از نظر ما این مبنا مدرک ندارد لذا کار شما هیچ اشکالی ندارد. مضافا بر اینکه روال طبیعی در بین مردم در طول تاریخ همین بوده است که اول وثیقه را می گیرند سپس احساس می کنند ریسک را دور زده اند آنگاه اقدام به پرداخت قرض و یا عمل به جعاله می کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال تاریخی : یکی از قطعه های تاریخی که کتب ما ، منابر ما و اخیرا حتی برنامه های صدا و سیمای ما را پر کرده (مانند برنامه سمت خدا که کارشناسی بیش از ده بار تکرار کرد) قضیه قرض گرفتن رسول خدا (ص) از یهود و به رهن گذاشتن زره خود پیش یک یهودی و گروگان گرفتن رسول خدا توسط یهود مدینه برای بازپرداخت طلب خود و نماز خواندن رسول خدا در حال گروگان بودن است! واقعا کسی از مسلمین نبوده رسول خدا از او قرض کند؟! ✅پاسخ: بلی بدبختانه این یک فاجعه فرهنگی است . اهل سنت در کتب فقهی شان پاسخ دادند چون رسول خدا می دانست اگر از صحابه بگیرد شاید عوض آنرا نگیرند لذا از یهود گرفت!! در حالی که این دروغ ساخته خود یهود و نشر عناصر مجهول است که در بحار جلد 16چاپ ایران صفحه 216 آمده .بنده رصد کردم دیدم این قضیه مجعول به تمام کتب حدیثی شیعه و سنی تزریق شده است. باید از کل کتب دنیای اسلام حذف شود. البته به این قانع نشده اند زره حضرت علی (ع)و زهرای اطهر(ع) را هم در گرو یهود معرفی کرده اند و کتب ما پر است!! و همه جعل خود یهود است. فاجعه بالاتر این که کتب فقهی ما هم بدون کوچکترین تردید در آن , این دروغ را آورده اند. باید توجه کنیم روایاتی که در هر امالی آمده منجمله این روایت بدون بررسی سندی اصل بر عدم اعتبار آنها است چون بخش قابل ملاحظه آنها از منابع اهل سنت اخذ شده است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام علیکم تشکر بابت مطالب ارزشمند و مستدلی که مطرح می فرمایید دو سؤال از محضرتون دارم 1- آیا چشم زخم از نظر اسلام یک واقعیت است؟ ٢- آیا اموری مثل قمر در عقرب و نهی از برخی امور در این ایام، اعتبار دینی دارند؟ ممنون از شما ✅پاسخ : سلام علیکم هم در سوره قلم (وان یکاد) و هم از نظر علم جدید , مغناطیس سیال در بعضی از چشمها وجود دارد گاهی اثر گذار است و اما تاثیر قمر در عقرب در جریان امور اگر چه قطعی است اما بسیار ضعیف است و قطعا نقش علیت ندارد . در قرآن و نهج البلاغه و کتب حدیثی و در علم جدید وجود امری بنام چشم زخم وجود دارد اما دائم التاثیر نیست و نقش علیت ندارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال: شما فکر می کنید در عصر حاکمیت آشفتگی فکری بر جوانان چند نفر پیدا می شود ابوذر گونه وارد میدان کارزار و مبارزه با رانتخواران مسلط بر ارکان اقتصادی و حتی سیاسی کشور شوند!؟ ✅پاسخ: دوست عزیز اولا بارها عرض کرده ام ما حزب سیاسی نیستیم بلکه آخوندیم ، یعنی با تمام عشق با تمام نیرو با تمام داشته های علمی و اطلاعاتی و تجربی میخواهیم آن اسلامی را پیاده کنیم که بیش از 200 هزار شهید تقدیم آن کرده ایم و عناصری دارای تاثیر خواهند بود که از طبقه محرومانند ، علی رغم وجود 42سال فرصت برای دست و پا کردن یک رفاه مناسب ترجیح داده اند با وسیله نقلیه عمومی، در کنار مردم کوچه و بازار و مستضعفین باشند ، دنبال ریاست نرفتند دنبال پول نرفتند دنبال شهرت و تملق نرفتند. و چون این طیف گسترده ترین طیفهای جامعه است لذا میتوانیم روی 70میلیون ایرانی حساب کنیم که اسلام واقعی و ابوذری را می خواهند. ثانیا ما مسلمانیم دارای تکلیف برای معرفی اسلام واقعی لذا اگر کسانی نباشند که در این راه جهاد کنند بقول امیرالمومنین (ع) در طریق هدایت از کم بودن همراهان وحشت نمی کنیم. ما در راه درهم کوبیدن و تار و مار کردن و قلع و قمع کردن دنیا طلبان ، ریاست طلبان و رانتخواران یک لحظه غفلت نمی کنیم. ما غذای ساده می خوریم لباس ساده می پوشیم در ساختمانهای ساده و کوچک زندگی می کنیم و بیشتر از وسیله ای نقلیه استفاده می کنیم تا چیزی نداشته باشیم بخاطر از دست دادن آن نگران باشیم،. غذای لذیذ ما با محرومان بودن است، لباس فاخر ما با بیچارگان مشهور شدن است، تفریح ما با جنایتکاران دلار باز مبارزه کردن است. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : سلام علیکم استاد دعای صنمی قریش که در بحارالانوار آمده اعتبار دارد؟ ✅پاسخ : سلام علیکم از نظر محتوی عقاید شیعه را تدوین کرده و حرفی نیست و اما ثبوتش از اهلبیت خیلی بعیداست. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد شما واقعا دعای صنمی قریش را قبول ندارید؟! ✅پاسخ: ما کاره ای نیستیم که بپذیریم یا نپذیریم در امور مربوط به دین ما حق انتخاب نداریم ما باید ببینیم افرادی که این دعا را نقل فرموده اند چه کسانی هستند هر چه گشتیم احدی را پیدا نکردیم که معلوم باشد که کیست . محتوای مطابق عقاید شیعه اما این در اثبات وجود سند کافی نیست این اولا و ثانیا ائمه(ع) که یک مطلب را چند جور نقل نمی کنند متن دعای صنمی قریش منقول در بحار چاپ ایران جلد 75صفحه 260 بیش از ده مورد با متن منقول در مصباح کفعمی صفحه 552چاپ سنگی اختلاف دارند. این اختلاف ها اعتبار دعا را زیر سوال می برد و ثالثا عده ای از علمای شیعه در کتاب دعایشان نیاورده اند و رابعا در هیچ کتابی برای این دعا سند پیدا نشده است اگر چه محتوای آن مطابق عقاید شیعه است . در قاموس دین تعصب نقشی ندارد. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
بسمه تعالی با نهایت تاسف و تاءّلم مطلع شدیم استاد فاضل و برجسته دانشگاه حجت الاسلام والمسلمین جناب دکتر داود فیرحی زنجانی دعوت حق را لبیک گفته است بنده این ضایعه جانسوز و مصیبت بزرگ را به جامعه دانشگاهی و حوزوی و تمام دوستان و همفکران ایشان و همچنین به خانواده محترم آن استاد عزیز از صمیم قلب تسلیت می گویم . سید حسین موسوی زنجانی ◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال : استاد در لمعه در باب رهن نوشته《تصح زیاده الدین علی الرهن》یعنی اشکال ندارد اگر ارزش مبادله ای رهن کمتر از بدهی باشد یعنی من از کسی 5 میلیون قرض کنم ولی یک گوسفند 3 میلیونی پیش شان گرو بگذارم. ✅پاسخ : ما از اول زیر بار اطلاق این عبارت نرفتیم عرض کردیم این اطلاق شامل آن معامله ای هم هست که در واقع امر ارزش رهن کمتر باشد ولی قرض دهنده در باطن خیال کند حداقل مساوی با قرض است و حرفی نزند و معامله کند، قطعا اگر چنین باشد فتوای فوق درست نیست. و لذا این عبارت باید مشروط بشود به این که اگر قرض دهنده مطلع و راضی به اقل بودن رهن از دین شود مانعی ندارد. ✳️پس باید عبارت لمعه چنین اصلاح شود: 《تصح زیاده الدین علی الرهن مع علم المرتهن و رضاه.》 کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
سوال :استاد من وقتی دعا خوانده می شود روحم آزاد می شود اما در حین شنیدن دعای الهی عظم البلا گویی غم و غصه دنیا بر سرم نازل شده است! چرا؟! ✅پاسخ: اولا اسلام تا اواسط قرن سوم محافظ الهی یعنی امام معصوم (ع) داشته پس از آن امام معصوم (ع) غایب شده و تا قرن چهارم و حتی پنجم چنین دعایی در هیچ کتابی ثبت نشده و بخش اعظم تحریفات و جعلیات بر ضد مکتب اهلبیت(ع) در آن دو قرن آغازین پس از غیبت و پس از آن صورت گرفته است. دعاهای ماثور و آموزش داده شده توسط معصومین دارای سند است این باصطلاح دعا سند ندارد . ثانیا عبارات این دعا خلاف متن صریح قرآن است که فرمود 《الیس الله بکاف عبده》در حالیکه در این دعا واژه《 محمد و علی》 بجای《 الله》 قرار داده شده است. ثالثا دعا استدعا از خدا است ولی در این دعا استدعا از بنده است. رابعا خطاب یا محمد بدون القاب آسمانی هتک و حرمت و ممنوع است ولذا در قرآن و دعاهای ماثور چنین عبارتی نیست حتی در آغاز بعثت هم مخاطب مزمل و مدثر است و نه محمد. خامسا حذف اسم 11 امام معصوم و انحصار به علی و کفایت تنها علی از 11 امام دیگر به معنای صریح لازم نبودن و عدم احتیاج به 11 امام باقی است. سادسا: در اول دعا طرف دعا خود خدا است سپس غیر خدا که کافی از خدا هستند و جای خدا نشسته اند که خلاف منطق قرآن و اهلبیت است. سابعا عبارت آخر دعا در کتب قرون بعدی مختلف است و در بعضی از نسخ الساعه و العجل ندارد. ثامنا در اول دعا کارها را دست خدا معرفی کرده و در آخر در دست امام است که باید الساعه و با عجله بیاید مگر در اول دعا نیامده کارهای مربوط به ظهور فقط در دست خدا حالا امام زمان چگونه عجله کند!؟ تاسعا در عبارت بعدی علی را جلوتر از محمد آورده!! : یا علی یا محمد! که چنین ترکیبی در دین اسلام نیست تا چه رسد به دعای اهلبیت. وعاشرا باید بگردیم ببینیم در کجای آموزه های دین اسلام واژه الغوث خطابا لغیر الله استعمال شده که این بشود دومی!؟ پس باید سریعا از صدا و سیما این دعای جعلی ، ضد منطق اهلبیت و بی سند و ساخت غلات سازان نفوذی جهت اختلاف انداختن بین شیعه و سنی را خارج کنند. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit
نظر یکی از اعضای محترم کانال و پاسخ استاد زنجانی در ذیل آن 👇 با سلام از جنابعالی بعید بود با ادله ای به این سستی به جنگ یک دعا بیایید. اگر بی نام این مطلب رو نشر بدید گویا تحلیل یک مفتی وهابی ست!! اولا میدانیم در مستحبات بحث سند خیلی مطرح نیست چون قصد رجاست.. اما در مضامین: اولا استدعا از بنده در قرآن و روایات ما هست و این که آنان از خداوند بخواهند انسان را حل کند ریشه در آیات متعددی از قرآن دارد؛ 1⃣بنی اسرائیل هنگامی که در گرفتار بودند خطاب به گفتند ؛ « از خدای خود بخواه که از آنچه از می روید از سبزیجات و خیار و عدس و پیاز برای ما برویاند» 🔷 👌می بینیم بنی اسرائیل از آن حضرت می خواهند که در پیشگاه خداوند کند تا با رویاندن سبزی های متنوع مشکل آنها را برطرف سازند و حضرت موسی نیز در پاسخ آنان نفرمود که این عملتان شرک است بلکه فرمود آیا غذای تر را به جای غذای بهتر انتخاب می کنید ... 2⃣هنگامی که فرزندان یعقوب به خطای خود پی بردند خطاب به آن حضرت گفتند ؛ « ای پدر از خدا آمرزش ما را بخواه ، که ما خطاکار بودیم » 🔶حضرت نیز در پاسخ آنان فرمود: « به زودی برای شما از آمرزش می طلبم که او آمرزنده و مهربان است» 🔷یوسف 97-98 👌بنابراین می توانند از اولیاء الهی درخواست کنند تا برای آنها از خدا طلب مغفرت کنند. 3⃣خداوند به افرادی که کرده اند می گوید اگر نزد رسول خدا بروند و علاوه بر استغفار از خویش ، از آن حضرت نیز بخواهند که برای آنان استغفار کنند خداوند آنان را می بخشد. « و اگر آنان ، هنگامی که ( با گناه و نافرمانی ) به خود ستم می کردند به نزد تو می آمدند و از خدا طلب آمرزش می کردند و هم برای آنان استغفار می کرد خدا را توبه پذیر و مهربان می یافتند» 🔷 64 👌بنابراین یکی از راههای بخشش درخواست از اولیاء الهی برای استغفار است که مورد سفارش خداوند قرار گرفته است. 4⃣در دیگر می فرماید: « ای کسانی که ایمان آورده اید ، الهی را پیشه کنید ، و وسیله ای برای تقرب به خدا انتخاب کنید و در راه خدا جهاد کنید باشد که رستگار شوید» 🔷 35 👌شفاعت و بندگان صالح خداوند نیز داخل در مفهوم کلی وسیله است که سبب به خداوند می گردد. 5⃣در آیه دیگر می فرماید: « ای پیامبر بگو کسانی را که غیر از می خوانید و خود می دانید آنها را بخوانید ، آنها هیچ مشکلی را از شما نمی توانند حل کنند ، و هیچ تغییر و دگرگونی ایجاد کنند» 🔶 👌با توجه به جمله « قل ادعوا الذین » معلوم می شود که منظور از این آیه ها و امثال آنها نیست چون « الذین » برای « ذوالعقول »( ) بکار می رود بلکه منظور فرشتگانی هستند که آنها را می پرستیدند یا حضرت مسیح است که گروهی به عنوان معبود او را پرستش می کردند . ❗️آیه بعد می گوید: « خود آنها ( مسیح و فرشتگان ) کسانی هستند که به درگاه خداوند می روند و با ای به او تقرب می جویند ...» 🔶 👌این آیه نیز مشروعیت توسل را اثبات می کند. ❕بنابراین بر اساس ادله مذکور ، جستن به اولیاء الهی جهت دعا یا استغفار آنان امری و مورد تایید است که از جمله این اولیاء الهی امامزادگان می باشند. 👌شیخ می گوید: « بدان مشاهدی که منتسب به ائمه است زیارتشان مستحب بوده زیرا تعظیم آنان ، تعظیم امامان است و اصل اولی در مورد آنان ، ایمان و آنان است مگر آنکه خلاف آن ثابت شود مانند جعفر کذاب و مانند آن ...و جایز است زیارت آنان و توسل و استشفاع به آنان و پدران طاهرشان » 📚 الانوار ج99 ص273 حتی بخاری روایت می کند: "عمر وقتی قحطی پیش می آمد به عباس عموی پیامبر توسل می کرد وچنین می گفت: "اللهم انا کنا نتوسل الیک بنبینا فتسقینا وانا نتوسل الیک بعم نبینا فاسقنا" "خدایا ما درگذشته به پیامبرمان متوسل می شدیم وباران می آمد.هم اکنون به عموی پیامبرمان متوسل می شویم بر ما باران نازل بفرما" 📚صحیح بخاری،ج2 ص16 این مطلب اول در نماز استغاثه میگوییم یا مولاتی یا فاطمه اغیثینی... که سیره متشرعه در اقامه این نماز و عدم انکار آن توسط احدی از مراجع محل توجه است این مطلب دوم.. در مجموع ادعیه شیعه توسل به یک معصوم خاص از قضا مستند وجود دارد مثلا نماز عبدالرحیم قصیر که نه تنها در کتب ادعیه که در کافی و عروه هم نقل شده و توسل به رسول خداست حالا باید گفت ۱۳ معصوم دیگه نادیده گرفته شدن؟؟ در قرآن اسم مبارک پیامبر بدون حتی حرف ندا آمده ما کان محمد ابااحد... چرا این آیه را نگفتید؟ الان هتک حرمت شده؟ خلاصه کلام اینکه ادله نه تنها قوی و کافی نیست بلکه معارض هم دارد...
مشکات اهل بیت (ع)
نظر یکی از اعضای محترم کانال و پاسخ استاد زنجانی در ذیل آن 👇 با سلام از جنابعالی بعید بود با ادله
✅پاسخ : سلام علیکم چون این پاسخ هائی که به مطلب بنده دادید بهترین جواب خود جناب عالیست علیه خودتان لذا پاسخ شما به بنده را بعنوان پاسخ بنده به جنابعالی در مشکات قرار می دهم . چون خوانندگان متوجه می شوند پس (1) بی سند بودن را امضاکرده اید (2) تفاوت خطاب یا محمد با واژه محمد را تشخیص نداده اید. (4)تفاوت بین توسل به انسان برای درخواست از خدا و بین در خواست از خود مخاطب را تشخیص نداده اید. (5) توسل سیاسی عمر به عموی رسول خدا برای چرخاندن خلافت پس از رسول خدا به سوی بنی عباس را حجت برای شیعه دانستید . (6) با جواب ندادن به تفاوت نسخه آن را تایید کردید. (7) با جایز دانستن قرار گرفتن اسم انسان بجای اسم خدا به جنگ آیه الیس الله بکاف عبده رفتید (8) خطر لوازم کفایت دو نفر (محمد و علی) از 12 معصوم دیگر را ملاحظه نکرده اید. (9)ضد توسل بودن این دعای مجعول را تشخیص نداده اید چون متوجه نشده اید اگر محمد و علی کافی باشد آنوقت خدا چه کاره است ؟ (9) متوجه نشده اید هر دعای واقعی در قنوت نماز جایز است الا دعایی که از غیر خدا استدعا کند اگر این دعا را در نماز بخوانید مبطل است. ووو البته از این فاصله خود با معارف اهلبیت وحشت نکنید باز جواب بنویسید تا روشنتان کنم . من خوشحال می شوم. کانال مشکات در ایتا.............👇 https://eitaa.com/meshkat_ahlebeit