eitaa logo
📚|میراث علمی سَلَف|
5.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
52 ویدیو
38 فایل
❁﷽❁ 💢 تحصیل علوم حوزوی با رویکرد سنتی 💢 تشکیل حلقه های علمی 💢 نشر سیره علما ❇️ نرخ تبلیغ عادی: ساعت ۲۲ تا ۹، ۴۵ هزار، تجاری: ۷۵هزار. *ارتباط و خرید کتاب میراث علمی سلف: @hm1370 وبگاه رسمی (دانلود صوت): http://mirath.blog. تلگرام(صوت جدید): @mirath
مشاهده در ایتا
دانلود
📚|میراث علمی سَلَف|
#ویژه 💥 فروش اینترنتی کتاب تحصیل علوم حوزوی به روش سنتی به صورت الکترونیکی در نورلایب 🔹برای خرید ب
این کتاب برای آشنایی با روش سنتی و معرفی تمام منابع مهم هر علم، بسیار راهگشاست. بعد از آن می توانید با مشورت از یک استاد متعادل، وارد تحصیل عمیق حوزوی شوید.
بسم الله الرحمن الرحیم 🔷🔸 هشدار يکي از اساتيد که بسيار مهم است: 🔺عدم تمرکز فکر بر روي درس، عامل مهم عقب افتادگي علمي است. يکي از عوامل مهم در به هم خوردن تمرکز فکر، مراجعه مکرر به نرم افزارهاي ارتباطي و مجازي در طول شبانه روز است. ⁉️ راه حل چيست؟ 👌 راه حل آن است که اولا از تمام کانال هايي که ضرورتي براي خواندنشان نيست، خارج شويم. واقعاً خيلي از کانال هاي اخبار و سرگرمي و مانند آن، گرچه شايد مطلب مضري نداشته باشند، اما ضرورتي هم ندارند. 🔸 وقتي حجم کانال ها کم شد، مي توان طي مثلا 30 دقيقه در آخر شب، به اينترنت متصل شد و سريع، پيام هاي مهم را مرور کرد و تمام... . ⚠️ مراجعه مکرر به شبکه هاي مجازي که به دليل جذابيت کاذب آن اتفاق مي افتد، موجب تفرّق و تشتّت ذهن می شود، طوري که مدام حواس انسان، پرت مي شود و نمي تواند ذهن خود را مديريت کند. ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
🔷🔸 براستی کسی که نظرش درباره "امام زمان عجّل الله تعالی فرجه" این است، اگر سیاستگذار یک جامعه شود، چه ارمغانی برای مردم فراهم خواهد آورد؟ 🔺 کسی که عصمت و دین و فقه را حداقلی معنا می کند، و مدام از سر جهل خود، به فقه و فقیهان می تازد (با همه نقدهایی که سر جای خودش وارد است و باید اصلاح شود)، و قرآن را رؤیاهای عارفانه ای می داند که تعبیر و تفسیرهای سیّال می پذیرد، چه ارمغانی را به همراه خواهد آورد؟ ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
برای سلامتی جناب استاد حجت هاشمی خراسانی دام عزه، دعا کنیم.
رهبر خرد.pdf
37.67M
🔺 کتاب "رهبر خرد" در باب علم منطق که گرچه معاصر است اما دقت های خوبی دارد و به عنوان یک منبع در کنار منابع اصلی منطق، مورد اعتناست. ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
علوم ادبی عقلی.mp3
19.13M
بسم الله الرحمن الرحیم 🔶🔹نشست علمی 🔺موضوع: تاثیر علوم ادبی و عقلی بر تحصیل علوم دینی/ استاد محمد حسن وکیلی دام عزه حوزه علمیه نورالرضا علیه السلام ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
اتّساع ✅ در جمله «زیدٌ هو القائمٌ»، "هو" را ضمیر فصل می گیرند. یکی از فوائد این ضمیر آن است که القائم، بدون آوردن ضمیر، می تواند صفت نیز باشد: زیدٌ القائم، اما وقتی ضمیر فصل می آید، نشان می دهد که «القائم»، صفت نیست و بنابریکی از ترکیب ها، مستقلاً خبر است: زیدٌ (مبتدا) هو (ضمیر فصل) القائم (خبر) ✅ اما در مواردی هم که اشتباه نمی شود، ما می توانیم قائل به ضمیر فصل شویم: إنَّ زیداً هو القائمُ که اینجا القائم، نمی تواند صفت برای زیداً باشد، اما باز می توان قائل به ضمیر فصل شد. این تصرّف، همان وسعت دادن و اتّساعی است که بسیار در مسائل ادبی اتفاق می افتد. منبع: شرح جامی، ص 539. 🌐 کانال (میراث علمی سلف) /عضویت🔰🔰 ↘️https://eitaa.com/joinchat/2217410626Cd86f1f0878
🔷 یکی از کانال های پژوهشی مدارس، برای تشویق طلاب به پژوهش، نقل قولی را از یکی از مراجع عظام تقلید آورده است: 🔺 حضرت آیت الله سبحانی دام عزه: ↙️ پژوهش یک خصیصه برای هر انسان به شمار می آید، اگر وجود انسان متشکل از چندین خصیصه باشد یکی از آن ها مساله پژوهش و تحقیق است. ✅ سوال مهم اینجاست: طلابی که با کتاب های ضعیف بار می آیند و هیچ اطلاعات عمیق ادبی، منطقی، اصولی، فقهی و مانند آن ندارند، چطور می خواهند پژوهش کنند؟!! ⁉️ آیا صرفاً با این نقل قول ها از مراجع عظام دام عزهم جمیعاً، می توان امید به بارور کردن پژوهش در محیط علمی حوزه داشت؟ آیا علاقمند کردن طلبه به پژوهش، با کتاب های ضعیف، امکان پذیر است؟ ⁉️ آیا رویکردهای آموزشی غلط، باعث نشده است، اصولا دغدغه ای در دل ما ایجاد نشود که به پژوهش بپردازیم؟!! ⁉️ سوال مهمتر اینکه: آیا با بنر زدن و تزریق پول و امکانات و حقوق و پاداش (که معمولاً خیالی بیش نیست، و تجربه نشان داده است، تمام این وعده های مالی، پوچ است)، می توان پژوهشگر تربیت کرد؟! ✅ آیا ابن سینا و خواجه نصیر و علامه حلی و هزاران عالِمِ برتر تمدن نوین اسلامی، با بنر و اعلامیه و فراخوان و حقوق و مواجب، به پژوهش می پرداختند یا پژوهش از وجودشان، می جوشید؟! ⚠️به نظر می رسد باید نگاه ما عوض شود! ✅ به این بهانه، به زودی، إن شاء الله سلسله مطالبی با عنوان: "تحول در تحصیل" تقدیم خواهد شد.
📚|میراث علمی سَلَف|
🔷 یکی از کانال های پژوهشی مدارس، برای تشویق طلاب به پژوهش، نقل قولی را از یکی از مراجع عظام تقلید آو
✅ إن شاء الله به زودی مصاحبه های صریح و کمتر شنیده شده ای از علما و دانشمندان حوزه منتشر خواهد شد تا مشخص شود، میراث علمی شخصیت های برجسته ای چون آیت الله بروجردی رحمة الله تعالی علیه، چه بود، و ما در چه غفلتی به سر می بریم.
👌 خبر آمد، خبري در راه است... ✅ الحمدلله دو کتاب بسيار ذي قيمت از مشهد مقدس توسط يکي از طلاب گرامي، پست شد. 🔺 نشر مستندات اين دو کتاب، مشخص خواهد کرد که موضع صريح علما درباره علوم حوزوي و روش تحصيل در حوزه چيست؟ ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
✅ تحول در تحصيل (1) ⚠️ سند اول: گفتاري از آيت الله العظمي شبيري زنجاني دام ظله الوارف ↙️ ادعا: کتابهاي متأخر، ملّا درست نمي کند! 🔺 معرفی اجمالی آیت الله: 🔸 ايشان که از ملازمان آيت الله سيد صدرالدين صدر و آيت الله بروجردي و آيت الله سيد محمد داماد و آيت الله خوئي رحمة الله علیهم بودند، حدود 40 سال است که به تدريس خارج فقه و اصول اشتغال دارند و در علم رجال و دراية الحديث نيز تبحر ويژه اي دارند که تحقيق کتاب رجال نجاشي و تعليقاتي بر رجال شيخ نيز از آثار رجالي ايشان است. ✅ بخشي از فرمايش ايشان به صورت خلاصه: ↙️ در قديم، کتاب و اثرِ اعلمِ علماي ادوار مختلف را که از تمام جهات ممتاز بود، انتخاب کرده و آن را تدريس مي کردند. "معالم" (اولین کتاب اصولی در روش سنتی)، تا ساليان متمادي تدريس مي شد. آقاي بروجردي رحمه الله، در بروجرد، غير از درس خارج، يک درس معالم هم براي پسرش مي گفته است. معالم، کتابي عالي بود. ادامه دارد... ⚠️ فرمايشات ايشان نشان مي دهد در زمان گذشته، هر کتابي، کتابِ درسي نمي شد. اصولا اينکه کتابي، به صورت دستوري و اجباري و بخشنامه اي، کتاب درسي شود، از بدعت هايي است که در ساليان اخير درست شده است و به محيط علمي حوزه، آسيب زده است. جاي تاسف است که ما چنين سنت هاي حسنه اي را ترک گفتيم. ⁉️ اما چاره چيست؟ چاره آن است که کمر همت ببنديم و با چند طلبه مشتاق، به صورت غير رسمي کتب دقيق گذشته را مطالعه کنيم تا خداوند فرجي برساند. ———————— ⚠️نشر مطالب، بدون ذکر آدرس کانال، جایز نیست⚠️ 🔺شرکت در نذر علمی و تامین بودجه سایت/ ارتباط با ما: @hm1370 🌐 کانال /عضویت: ↘️http://eitaa.com/joinchat/702283798C36acb3a525 ↘️https://emirath.ir/
📚|میراث علمی سَلَف|
✅ تحول در تحصيل (1) ⚠️ سند اول: گفتاري از آيت الله العظمي شبيري زنجاني دام ظله الوارف ↙️ ادعا: کتا
⚠️ سند اول: گفتاري از آيت الله العظمي شبيري زنجاني دام ظله الوارف ↙️ ادعا: کتابهاي متأخر، ملّا درست نمي کند!