eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.7هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فضیلت صلوات برحضرت فاطمه (س) پیامبر اکرم (ص) فرمودند : ای فاطمه، هرکس بر تو صلوات فرستد، خداوند او را آمرزیده و در بهشت، هر کجا باشم، به من ملحق خواهد کرد. 🌹فرا رسیدن میلاد معنی مادری ، نگین حیدری ، رجز آخر مهدی ، دختر پیغمبر ، شفیعه محشر ،فاطمه اطهر ، بر قلب نازنین حجت بن الحسن ارواحنافداه و منتظران فرجش مبارک باد.🌹 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام خمینی (ره) : این انقلاب امانتی است که باید به دست شما به صاحب اصلی آن سپرده شود. از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است. 📚 صحیفه نور جلد ۱۲ ص ۱۲۵ 🌺 فرا رسیدن سالروز میلاد فرزند خلف حضرت فاطمه (س) حضرت روح الله و تقارن آن با میلاد مادر بزرگوارش بر همه آزادی خواهان جهان مبارک باد. 🌺 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برای رفع گرفتاری‌ها به زیارت حضرت زهرا علیهاالسلام ملتزم شوید! 🔹 حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸شخصی می‌گفت در خواب به من گفتند به مردم بگو: برای رفع گرفتاری‌ها و نگرانی‌ها به زیارت حضرت زهرا علیهاالسلام ملتزم شوند. 🔹بنده تعبیر این خواب را نفهمیدم، مگر اینکه گفته شود: حضرت زهرا علیهاالسلام برای مردمِ همین امروز کشته شده است. بنابراین، از کسی که آن روز، [روزی که بر حضرت زهرا علیهاالسلام ظلم و ستم روا داشتند.] را نمی‌خواست و بدان راضی نبود، رفع بلا می‌شود. 🔸زیرا زیارت آن حضرت کاشف است از تولی و اینکه در آن روز نبوده است تا تولای خودش را اظهار کند، [لذا] امروز به همان اعتقاد به توسل و دعا و زیارت مشغول است؛ لذا از مشمولیت بلا خارج خواهد شد. 📚 در محضر بهجت ، ج٢، ص٢٢٩ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
*•═•••◈﷽◈•••═•* موضوع: حسن و قبح افعال ✍ علامه جوادی آملی در «تفسیر تسنیم جلد ۱۷، صفحه ۱۲۸ می‌فرماید: «حُسن و قبح در افعال، به اين معنا كه چيزی را بايد انجام داد كه عقلا آن را نيك می‌دانند و انجام دهنده آن را مدح ی‌كنند و چيزی را نبايد انجام داد كه عقلا آن را زشت می‌دانند و مرتكب آن را مذمّت می‌كنند. آيا عقلا بدون دليل نقلی چنين ادراكی را درباره افعال انسان دارند يا نه. اين معنا از حُسن و قبح مورد اختلاف اشاعره و ديگران است كه آنان اثبات می‌كنند و اشاعره انكار؛ و آن را منحصراً مستفاد از دليل نقلی می‌دانند نه از دليل عقلی.» ┄┄┄┅••✻••┅┄┄ ⬅️ افعال انسان سه دسته است: 1⃣ افعالی كه «علت تامّه» حسن و قبح است. به ديگر سخن، عناوينی كه ذاتاً سبب تام حسن يا قبح است؛ مانند عدل و ظلم؛ هر جا كه عدالت و قسط و انصاف و احسان صادق بود، حَسَن است و هر جا كه ظلم و تعدی و عدوان و طغيان صادق بود، قبيح است. 2⃣ افعالی كه اقتضای حسن يا قبح دارد و عقل به اقتضای آن به حسن و قبح پی می‌برد (معنای اقتضا این است که یعنی تأثیر تام و علیتی ندارد) مانند صدق و كذب؛ در هر جا كه همه شرايط فراهم و همه موانع آن برطرف شد، حُسن صدق از مرحله اقتضا به عليّت تام می‌رسد و ذاتی آن می‌شود و قبح كذب نيز همين گونه است. يعنی راست گويی كار خوبی است، اما نه در هر شرايطی؛ تا انسان بتواند در همه‌ احوال، راست بگويد؛ مثلا ً اگر جان مؤمني در خطر است، نبايد راست گفت و تعبير «دروغ مصلحت آميز به از راست فتنه انگيز»، مقصودش همين است. در حقيقت، اين مسأله از موارد تقديم اِصلاح بر اِفساد است. پس، راست گویی، هميشه در حدّ اقتضا (نه سبب تام) خوب است و دروغ هميشه در حد اقتضا (نه علت تام) بد است. 3⃣ افعال و عناوينی كه نه اقتضای قبح دارد و نه اقتضای حسن، بلكه از مباحات است؛ مانند قيام و قعود عادی كه كار مباحی است و عنوان خاصی ندارد؛ مگر اين كه معروض عناوين ديگری قرار گيرد. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ ⬅️ حق اين است كه مفاهيم حسن و قبح، امور نفسی بوده و دارای مصداق واقعی هستند، زيرا هم فطرت انسان ثابت و تغييرناپذير است: «فِطرَتَ اللهِ الَّتي فَطَرَ النّاسَ عَلَيها لاتَبديلَ لِخَلقِ الله»، و هم قانون‌های سودمند برای فطرت و ضروری برای تهذيب انسان، ثابت هستند: «إنَّ الدّينَ عِندَ اللهِ الإسْلام». ◀️ ازاين رو هر پيامبر بعدی، در خطوط كلّی ياد شده، پيامبران پيشين را تصديق می‌كرد: مُصَدِّقاً لِما بَينَ يَدَيه ، امّا خطوط و فروع جزئي در هر عصر و نسلی، متغيّر است: لِكُلٍّ جَعَلنا مِنكُم شِرعَةً ومِنهاجا. 👈 بنابراین گاهی قرآن كريم چيزی را كه در شريعت قبلی حلال بوده است، برای شريعت بعدی حرام می‌كند؛ يا به عكس حرامی را حلال اعلام می‌كند، چنان كه آيه «ومُصَدِّقاً لِما بَينَ يَدَي مِنَ التَّوراةِ ولأُحِلَّ لَكُم بَعضَ الَّذي حُرِّمَ عَلَيكُم وجِئتُكُم بِآيَةٍ مِن رَبِّكُم فَاتَّقوا اللهَ وأطيعون»، هم عيسای مسيح را تصديق كننده موسی و تورات معرفی می‌كند و هم می‌رساند كه مسيح(عليه‌السلام) امر جديدی را همراه دارد و آن، حلال شدن برخی چيزهاست كه در دين موسای كليم حرام بوده است و خطوط اصلی و كلی هر يك مطابق فطرت بوده است و فقط بعضی از فروع جزئی‌اند كه نسخ می‌پذيرند نه خطوط كلی دين. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ ⬅️نظر امامیه و معتزله و اشاعره در مورد حسن و قبح افعال 👈 امامیه و معتزله(«عدلیه»): حسن و قبح افعال، عقلی است و افعالی هستند که حسن و قبحشان به ضرورت عقل، مشخص و معلوم است؛ مانند علم ما به حسن و خوبی صدق نافع و قبح و بدی دروغ مضر که هیچ عاقلی در این مورد شکی ندارد. و نیز افعالی هستند که حسن و قبح آنها اعتباری است؛ مانند قبح صدق مضر و حسن دروغ نافع و نیز افعالی که عقل از علم به حسن و قبحشان عاجز است که در این صورت به وسیله شرع برای عقل روشن می شود؛ مانند عبادات. 👈 اشاعره: آنها قایلند به اینکه حسن و قبحها شرعی هستند و عقل اصلا حکم به حسن یا قبح افعال نمی‌تواند بکند. آنها معتقدند که تمام افعال در نظر عقل یکسان است و به کلی حسن و قبح عقلی و مصلحت و مفسده را انکار می‌نمایند و می‌گویند اگر مثلا شرع به ظلم و اسائه و کذب، امر و از عدل وصدق و احسان، نهی کرده بود آنها راحسن و اینها را قبیح می‌دانستیم. ┄┄┄┅••✻••┅┄┄┄ برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی در کلاس تفسیر تخصصی طرح مشکات(تفسیر سوره نساء بر مبنای تفاسیر المیزان، تسنیم و مجمع البیان به همراه شرح دقیق و گسترده اصطلاحات) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام امام زمانم مهدی جان✋🌸 من سجـده به خاڪ جمڪران می‌خواهم از یـــوسـف گمگشتـــه نشـــان می‌خواهم فــریــاد و فغــــان، از غـــم تنهــا بـــودن مـن مهـــدی صـاحـب الـزمــان می‌خواهم اللهم عجل لولیک الفرج🙏 صبحتون مهدوی⚘ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قطعه هشتم ازدعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) 🍃اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ بار خدایا، درود بفرست بر محمد و خاندانش ⚘۱- وَ اجْعَلْ أَوْسَعَ رِزْقِکَ عَلَیَّ إِذَا کَبِرْتُ و فراخ‏ترین روزى ‏ات را به هنگام پیرى به من ارزانى دار ⚘۲- وَ أَقْوَى قُوَّتِکَ فِیَّ إِذَا نَصِبْتُ‏ و نیرومندترین نیرویت را به هنگام درماندگى. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️اینكه حضرت زهرا (س) الگوی حضرت مهدی (عج) است، یعنی چه؟ ✍حضرت امام زمان (عج) در توقیعی به خط مبارك خود، بعد از دعا برای عافیت شیعیان از ضلالت و فتنه‌ها و درخواست روح یقین و عاقبت به خیری آنها و تذكر به اموری چند می‌فرماید: «و فی ابنة رسول اللَّه (ص) لی أسوة حسنة»فاطمه دختر رسول خدا (ص) برای من اسوه و الگویی نیكوست. در اینكه حضرت مهدی (عج)، كدام گفتار یا رفتار حضرت فاطمه (س) را سرمشق خویش قرار داده‌اند، احتمالات فراوانی بیان شده است كه در این جا به سه مورد آن اشاره می‌كنیم: ⬅️ حضرت زهرا (س) تا پایان عمر شریفش با هیچ حاكم ظالمی بیعت نكرد. 🔸حضرت مهدی (عج) هم بیعت هیچ سلطان ستمگری را بر گردن ندارد. ⬅️ شأن صدور این نامه این است كه برخی از شیعیان، امامت ایشان را نپذیرفتند. حضرت در جواب عملكرد آنها فرمودند: اگر می‌توانستم و مجاز بودم آن چنان می‌كردم كه حق بر شما آشكار گردد به گونه‌ای كه هیچ شكی بر شما باقی نماند، ولی مقتدای من حضرت زهرا (س) است. ایشان با اینكه حق حكومت از حضرت علی (ع) سلب شد، 🔸هیچ‌گاه برای بازگرداندن خلافت، از اسباب غیرعادی استفاده نكرد، من نیز از ایشان پیروی می‌كنم و برای احقاق حقّم در این دوران، راه‌های غیرعادی را نمی‌پیمایم. ⬅️ حضرت در پاسخ نامه فرموده‌اند: اگر علاقه و اشتیاق ما به هدایت و دستگیری از شما نبود به سبب ظلم‌هایی كه دیده‌ایم، از شما مردمان روی گردان می‌شدیم. امام، با اشاره به حضرت زهرا (س) می‌خواهد بفرماید: 🔸همان طوری كه دشمنان به حضرت زهرا (س) آزار و اذیت روا داشتند و سكوتی كه مسلمانان پیشه كردند، هیچ كدام سبب نشد كه ایشان از دعا برای مسلمانان دست بكشند، بلكه دیگران را بر خود مقدم می‌داشتند، من نیز این ظلم‌ها و انكارها را تحمل می‌كنم و از دل‌سوزی و دعا و راهنمایی و... برای شما چیزی فرو نمی‌گذارم. 📚 کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدرت و شکوه زن 👈🏻 قدرت‌ها و ویژگی‌هایی که برخی از بانوان از آن بی‌خبرند! استاد پناهیان ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
بهترین زنان از منظر مولای متقیان ✍️اميرمؤمنان علی عليه السلام فرمودند: بهترين زنان شما پنج دسته‌اند. گفتند: آن پنج دسته كدامند؟ حضرت فرمود: ✨زنان ساده و بى‌آلايشزنان دل رحم و خوش خوزنان هم دل و همراه،زنى كه چون شوهرش به خشم آيد تا او را خشنود نسازد، خواب به چشمش نيايد ✨ و زنى كه در نبود شوهرش از او دفاع كند. چنين زنى كارگزارى از كارگزاران خداوند است و كارگزار خدا هرگز خيانت نمى‌‏ورزد. 📚کافی، جلد۵، ۳۲۵ ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈🌸﷽🌸◈•••═•* مروری برزندگانی‌ سید مصطفی خمینی رحمه الله علیه ⬅️ فعالیتهای سیاسی ↩️ علاوه بر این از نظر حفاظتی نیز بسیار باهوش و فعال بودند، یکی از طرح‌های شهید بزرگوار این بود که : برای حفاظت جان امام که هم رژیم ایران و هم رژیم عراق از ایشان ناراضی بودند این بود که باید عده‌ای از طلاب و شاگردان روحانی حضرت امام آموزش نظامی ‌‌ببینند و حفاظت جان امام بر عهده خود شاگردان حضرت امام باشد ↩️ که در همین رابطه تعداد زیادی از یاران امام در نجف و لبنان دوره‌های نظامی ‌‌دیده و از سال ۱۳۵۵ ش. به طور کامل حفاظت جان امام والا را بر عهد گرفتند. 🔸حاج آقا مصطفی در عراق نیز از مبارزه دست نکشید و به دنبال اوج‌گیری نهضت رهایی بخش فلسطین، تلاش فوق العاده به عمل آوردند که برادران روحانی خارج از کشور به پایگاه‌های فلسطین بروند و در آن جا دوره ببینند، خود ایشان هم در مسائل نظامی ‌‌کار کرده بودند و حتی با اسلحه‌های سنگین هم دوره دیده بودند... 🍃اصولا ایشان عنایت خاصی به مبارزه مسلحانه داشتند و به آیه شریفه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ...»(سوره انفال/آیه۶۰) تمسک می‌‌جست و از این که مسلمانان چرا آموزش نظامی ‌‌ندارند و تعلیمات نظامی ‌‌نمی‌‌بینند اظهار تأسف و تأثر می‌‌کردند. 👈 فعالیت‌های ایشان سبب شد که در ۲۱ خرداد ۱۳۴۸ ش. به دنبال برانگیختن آیت الله ‌‌حکیم بر ضد رژیم بعث، دستگیر و به بغداد برده شد، و رئیس جمهور وقت (حسن البکر) به او هشدار داد که اگر مردم را بر ضد این رژیم تحریک کنید و با مخالفان رژیم عراق روابط داشته باشید ناچار تصمیمی ‌‌درباره آنان می‌‌گیریم که موجب ناراحتی پدرتان شود و جالب این که همین تهدید را سپهبد نصیری در سال ۱۳۴۲ ش. کرده بود. این مطلب ادامه دارد ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
•═•••◈﷽◈•••═• موضوع: وضوی ارتماسیکیفیت وضوی ارتماسی وضوی ارتماسی ان است که انسان صورت ودست ها را به قصد وضو ،با مراعات شستن از بالا به پایین به یک باره بشوید که به چند طریق می توان شست:👇 1⃣ در اب فروبرد ونیت شستن کند. 2⃣ هنگام خروج از آب نیت وضو کند. 3⃣ از ابتدا که داخل آب می کند تا هنگام خروج قصد شستن داشته باشد(فقط آیت‌الله مکارم) 🔹ایت‌الله سیستانی فقط روش اول را صحیح می داند وسایر روشها را بیان نکرده‌اند. مسح را هم با تری وضوی ارتماسی بدون اشکال می داند. •┈••✾🍃✾🍃✾••┈• ✅ شرایط صحت مسح در وضوی ارتماسی ✍برای اینکه مسح سر وپاها با آب وضو باشد ،علما نظرات متفاوتی ارائه‌ داده اند که بدین شرح است: 🔹قول اول: امام خمینی در این رابطه‌ دو راه بیان فرموده‌اند: الف. هنگام بیرون آوردن دست ها از اب قصد شستن وضو نماید . ب. این که مقداری از دست چپ را باقی گزارد تا آن را با دست راست،ترتیبی بشوید. 🔹قول دوم :ایات عظام گلپایگانی،بهجت ،فاضل،سبحانی:وقتی دست را بیرون آورد،اگر تا وقتی ریزش آب تمام می شود به قصد وضو باشد ،وضو صحیح است. 🔹قول سوم:ایات عظام خوئی، تبریزی،نوری،وحید،صافی:دست چپ را نباید ارتماسی شست(وحید:اگر دست چپ را ارتماسی شست مقداری از ان،از طرف کف دست را باقی بگزارد وبا دست راست بشوید.بنابر احتیاط واجب به بیرون آوردن از آب وضوی ارتماسی محقق نمی شود. 🔹قول چهارم:ایت الله سیستانی :مسح با تری دستی که ارتماسی شسته اشکال ندارد هر چند مخالف احتیاط است. 🔹قول پنجم:آیات عظام زنجانی ، امام خامنه ای :باید تنها موقع بیرون آوردن دست قصد وضو کند. 🌷🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🌷 ✅ رعایت شستن از بالا به پایین در وضوی ارتماسیسوال.۱ چگونه می توان در وضوی ارتماسی شستن از بالا به پایین را رعایت کرد؟ ✍وقتی که صورت ودست ها را در آب فرو می برد قصد وضو کند⬅️ باید صورت را ازطرف پیشانی ودستها را از طرف آرنج در آب فرو برد. ✍ موقع بیرون آوردن از آب قصد وضو کند⬅️ باید صورت را از طرف پیشانی ودستها را از طرف آرنج بیرون آورد. سوال.۲ چه زمانی واجب است وضوی ارتماسی بگیریم؟✍اگر در صورت یادست ها بریدگی یا زخمی است که خون آن بند نمی آید واب برای آن ضرر ندارد،باید در آب کر یا جاری فرو برد وقدری فشار دهد که خون بند بیاید ،بعد به دستوری که گفته شد وضوی ارتماسی بگیرد. 💐💐💐💐💐💐💐 💧✍اگر وضوی بعضی از اعضا راارتماسی وبعضی را غیر ارتماسی انجام دهد ،اشکالی ندارد.(مساله ۲۶۳) 📚توضیح المسائل مراجع عظام 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خرد هرکجا گنجی آرد پدید زنام خدا سازد آن را کلید به نام خداوند لوح و قلم حقیقت نگار وجود وعدم خدایی که داننده رازهاست نخستین سرآغاز آغازهاست 🌸الــهـــی بــه امــیــد تـــو ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
سلام امام زمانم مهدی جان✋🌸 سرانجام یک روز از عطر قنوت‌های حضرت مادر، از پژواک بهشتی ذکر فرج در نمازهای نیمه شبش، از دعاهای خالصانه و مادرانه‌اش برای ظهورتان که هنوز در فضای عرش و فرش، جاری است... ...گره غیبتتان گشوده می‌شود و شما باز می‌آیید و شمیم دلنشین "یاس و نرگس" تمام حجم هوا را پر می کند... به همین زودی... به همین نزدیکی... الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج صبحتون مهدوی🌼 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه‌السلام: اَلصَّبْرُ يُعَقِّبُ خَيْراً، فَاصْبِرُوا تَظْفُرُوا ❇️ عاقبت صبر و شكيبائى خير است، بنابراين صبر كنيد، تا پيروز شويد. 📚 بحارالأنوار: ج 71، ص 96 ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگانی که با صبر بر بداخلاقی والدین به جایگاهی رسیدند... حجت الاسلام راجی ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
تلنگرانه وقتـےمیشینـےبـھ‌گناهات‌فکرمیکنـےو ناراحت‌میشـےیعنـےداری‌رشدمیکنـے ! یعنـےاگـھ‌وایسـےجلوی‌گناهـات‌میشـے سوگلـےخـدا...! مبادادل‌زده‌بشـے! یاراحت‌ازکنارهمچین چیزی‌عبورکنـے🚶🏿‍♂..! مباداغروربگیرتت! هـرچی‌داریـم‌ازخداست‌پس‌توکل‌کن‌بھش وحتـےاگـھ‌زمین‌خوردی‌بلندشویہ‌یاعـلے بگـوازنوشروع‌کن ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قطعه هشتم ازدعای مکارم اخلاق امام سجاد(ع) ⚘۳- وَ لاَ تَبْتَلِیَنِّی بِالْکَسَلِ عَنْ عِبَادَتِکَ در عبادت دچار کاهلیم مگردان ⚘۴- وَ لاَ الْعَمَى عَنْ سَبِیلِکَ و چنان مکن که دیدگانم از دیدن راه تو نابینا بود ⚘۵- وَ لاَ بِالتَّعَرُّضِ لِخِلاَفِ مَحَبَّتِکَ یا به خلاف محبت تو گام بردارم، ⚘۶- وَ لاَ مُجَامَعَهِ مَنْ تَفَرَّقَ عَنْکَ یا به آنان که از تو بریده ‏اند پیوندم، ⚘۷- وَ لاَ مُفَارَقَهِ مَنِ اجْتَمَعَ إِلَیْکَ‏ یا از آنان که به تو پیوسته ‏اند بریده شوم. ┄┄┄┅••🌸✻🌸••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin