eitaa logo
کانال خادمان قرآن و عترت نورالیقین
1.2هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
1.6هزار ویدیو
53 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• موضوع: اعراب آیه ۳۸ بقره 👈قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْها جَمِيعاً فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدىً فَمَنْ تَبِعَ هُدايَ فَلا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَ لا هُمْ يَحْزَنُونَ‌ گفتيم: همگى از آن (باغ به زمين) فرود آييد، اگر هدايتى از طرف من براى شما آمد، پس هركه از هدايت من پيروى كند، نه برايشان بيمى است ونه غمگين خواهند شد. قُلْنا: فعل ماضی، مبنی بر سکون، ضمیر متصل و بارز «نا»، مبنی، محلاًمرفوع، فاعل اِهبِطُوا: فعل امر، مبنی بر حذف نون. ضمیر متصل و بارز «واو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل مِن: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. ها: ضمیر متصل، محلاًمجروربه حرف جر «مِن» مِنها: جارومجرور، متعلق به «اِهبِطوا» جمیعاً: حال و منصوب، علامت نصب فتحه ظاهری فَ: حرف استیناف، مبنی بر فتح، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. اِمّا: إن + ما «اِن» حرف شرط جازم، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. «ما» حرف زائده، مبنی برسکون، غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. یأتیَنَّ: فعل مضارع مؤکد (به نون ثقیله)، مبنی بر فتح، محلا مرفوع کم: ضمیرمتصل، مبنی، محلاًمنصوب، مفعول به مِن: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. ن: نون وقایه ی: ضمیر متصل، محلا مجرور به حرف جر «مِن» منّی: جار و مجرور، متعلق به «یأتینَّ» هُدًی: فاعل و مرفوع، علامت رفع ضمه مقدر فَ: فاء جواب است برای «امّا» شرطیه، مبنی بر سکون، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. مَن: اسم شرط، مبنی بر سکون، مبتدا، محلاًمرفوع تَبَعَ: فعل ماضی، مبنی بر فتح. ضمیر مستتر «هو»، مبنی، محلاً مرفوع، فاعل جمله فعلیه، خبر«مَن» شرطیه، محلاً مرفوع هُدایَ: مفعول به و منصوب،، علامت نصب فتحه ظاهری فَ: فاء جواب شرط، مبنی بر فتح غیر عامل، محلی از اعراب ندارد. لا: حرف شبیه به «لیس» (در معناوعمل)، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. خوفٌ: اسم :«لا» و مرفوع، علامت رفع ضمه ظاهری علی: حرف جر، مبنی بر سکون، عامل، محلی از اعراب ندارد. هم: ضمیرمتصل، محلاً مجرور به حرف جر «علی» علیهم: جار و مجرور، متعلق به عامل مقدر (یکون)، محلا منصوب و خبر برای «لا» شبیه به لیس وَ: حرف عطف، مبنی بر فتح، غیرعامل، محلی از اعراب ندارد. لا: زائده، مؤکّده «لا» اوّلی، مبنی بر سکون هُم: ضمیر منفصل، مبنی، محلا مرفوع، مبتدا یَحزَنون: فعل مضارع مرفوع، علامت رفع ثبوت نون. ضمیر متصل و بارز «واو» مبنی، محلا مرفوع، فاعل. جمله فعلیه، خبر برای «هم»، محلا مرفوع •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از بیانات استاد ارجمند حسینی آل مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی (إعراب آیات بر مبنای کتاب إعراب‌القرآن‌الکریم و کلمة‌الله‌العلیا) 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•••༻﷽༺••• ✅موضوع:معانی حرف جر «مِن» 🔹حرف جر «مِن» بر چند معنی دلالت دارد: ۱.ابتدای غایت ۲.تبعیض ۳.بیان جنس ۴. زائده 🔹ابتدای غایت اصل در «مِن» ابتدای غایت مکان و زمان است و بر دو نوع است: ۱.ابتدای غایت مکانی  ۲.ابتدای غایت زمانی الف)ابتدای غایت مکانی: محل شروع حرکت به سمت مقصد از لحاظ مکان را ابتدای غایت مکانی گویند. مثال :سُبحانَ الذی أسری بِعَبدِهِ لیلاً مِنَ المسجدِ الحرام إلی المسجدِ الاقصی  ب) ابتدای غایت زمانی: اولین زمان شروع به سمت مقصد و هدف را ابتدای غایت زمانی گویند. مثال :لا تَقُم فیه ابداً لمسجدٌ اُسِّسَ علی التقوی مِن اوّلِ یومٍ احقُّ ان تقومَ فیه.  🔹تبعیض: وقتی که «مِن» به معنای بعض باشد. مثال: و مِنَ النّاسِ مَن یقُولُ آمَنّا بِاللهِ و بِالیَومِ الآخِرِ و ما هم بمؤمنینَ 🔹بیان جنس: این معنا بیانگر تبیین و رفع ابهام از اسم ماقبل است. مثال: فَاجتَنِبُوا الرجسَ مِنَ الاوثانِ واجتَنِبُوا قَولَ الزورِ در آیه شریفه معنای کلمه «رجس» که برای مخاطب مبهم است را با آوردن «مِن بیانیه» رفع ابهام کرده است. 4-(من) زائده: (تأکید کننده معنی) مثال1 : ما جاءَنی مِن احدٍ.  در این مثال «مِن» زائده است یعنی اگر از جمله حذف شود خللی در معنای جمله پدید نمی آید و فقط اعراب لفظی کلام تغییر می کند. مثال 2: هَل تَری مِن فُطُورٍ •••┈✾~💠~✾┈••• ✅ در آیه ۳۸ از سوره مبارکه بقره در جمله «قلنا اهبطوا منها جمیعا» معنای حرف «مِن»، ابتدای غایت مکانی می باشد. •••┈✾~💠~✾┈••• برگرفته از تدریس استاد ارجمند حسینی آل‌مرتضی و اساتید مجرب موسسه نورالیقین در کلاس صرف و نحو تخصصی، کتاب موسوعة النحو والصرف ونحو متوسطه 📌توجه : هرگونه نشر یا کپی‌برداری از تمام یا بخشی از پیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. •••┈✾~💠~✾┈••• موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با نام خدا آغاز میکنیم 🌻🍃 ☘خدایا تورو به بزرگیت قسم تورو به مهربونی هات هرڪسی هرمشڪلی داره خودت برطرفش ڪن تا امروز بشه یه روز بیادماندنی برای همہ🌻🍃 🌱الهی به امید خودت🌱 ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🖤🌿صبح را با سلام بر امام زمان(عج) آغاز میکنم.✨ 🍃ماه غم، ماه عزا، ماه محن بر تو بادا تسلیت یاابن‌الحسن (عج) در عزای جد مظلومت حسین اشکهایت گشته جاری از دو عین السلام علیک یا اباصالح المهدی(عج) ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با یک یاعلی استاد عالی ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
‏امام علی علیه السلام‏ فَتَدَارَكْ مَا بَقِيَ مِنْ عُمُرِكَ وَ لَا تَقُلْ غَداً أَوْ بَعْدَ غَدٍ فَإِنَّمَا هَلَكَ مَنْ كَانَ قَبْلَكَ بِإِقَامَتِهِمْ عَلَى الْأَمَانِيِّ وَ التَّسْوِيفِ حَتَّى أَتَاهُمْ أَمْرُ اللَّهِ بَغْتَةً وَ هُمْ غَافِلُونَ.‌ آنچه را که از عمرت باقی مانده دریاب، و مگو فردا و پس فردا که بسیار کسان پیش از تو سرگرم آرزوها و امروز و فردا کردن‌ها گشتند، و گرفتار اجل شدند و غفلت زده مردند. الکافی، ج ۲، ص: ۱۳۶ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_454535155.MP3
4.13M
💠 سلسله جلسات 24 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 4⃣2⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 4⃣2⃣ ✍در زیارت عاشورا که به بحث توحید و عدل اشاره شد، می بینیم به بخش سوم از اصول دین هم اشاره شده و آن بحث نبوت است. 👌در چند موضع به نام پیامبر عزیز ما اشاره شده است. پس زیارت عاشورا عملا همان مسیری است که پیامبر بزرگوار ترسیم کرد. امام حسین (ع) نیز در همین مسیر است و ان شاءالله به دست امام زمان (ع)، به نام خاتم الاوصیاء به سرانجام می رسد. 📖در آنجا از زیارت عاشورا که می گوییم: «اَللهُمَّ العَن اَوَلَّ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمِّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد» و در جایی «یا بنَ رَسولِ الله» این خودش نشان دهنده ی جایگاه بحث نبوت در زیارت عاشورا و همچنین لعن به بنیانگذاران ظلم به اهل بیت است که این هم نادیده گرفته نشده است و عملا ظلمی که به خود پیامبر بزرگوار کردند، ظلمی که به خاندان عصمت و طهارت کردند، کلا شامل آن افرادی که در مقابل رسول الله (ص) هم ایستادند می‌شود. 👈👈اصل بعدی اصل امامت است. تعبیراتی مثل «اَهْلَ الْبَیْتِ»، «آلِ مُحَمَّد»، «یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ»، «مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ»، «عَلَی الْحُسَیْنِ»، «وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ» و یا لعن اهل سقیفه و بنی امیه و دشمنان اهل بیت علیهم السلام اشاره به بحث امامت و حقانیت آن در زیارت عاشورا دارد. ☝️بحث پایانی هم بحث معاد است، که ذکر اسامی روز جزا در زیارت عاشورا اشاره شده است مثل «یَوْمِ الْقِیامَةِ»، «وَالاْخِرَةِ» و «یَوْمَ الْوُرُودِ». این اشاره به این است که مردم باید به دنیای پس از مرگ توجه داشته باشند: «وَ الْآخِرَةُ خَيْرٌ وَ أَبْقى‌» آن دنیاست که باقی است. 👥 مسیری که یاران امام حسین (ع) شروع کردند، قطعا آن دنیا را باور کردند و این باور باعث شد که در زندگی خود، در حمایت از امام خود سنگ تمام بگذارند. لذا با باور به این امر انسان ها شاداب تر، پویاتر و جدی تر نسبت به یاری کردن امام خود می پردازند. ☑️ان شاءالله ما هم با باور به دنیای پس از مرگ بتوانیم امام خود را یاری بدهیم. در زمان غیبت با ترک گناه و انجام واجبات، جامعه و خودمان را اصلاح بکنیم تا زمینه برای فرج امام زمان (ع) فراهم باشد‌. ان شاءالله جزء منتظرین واقعی امام زمان باشیم. ۲۴ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*•═•••◈﷽◈•••═•* ┄┄┅••✻••┅┄┄ 👈از چه رو علم میراث کریم( گرانبها) نامیده شده است؟ منظور از کریم بودن علم، بهره مندی افراد بی شمار از آن است و افزون بر بهره های معنوی بسیار که وارث، از علم به ارث رسیده می برد، برای خود ارث گذار(عالمان و دانشمندان ) هم مفید و نتیجه بخش خواهد بود؛ زیرا باقیات الصالحات محسوب می شود. پيامبر صلی الله علیه و آله فرموده‏اند: هر گاه مؤمن بميرد و از او يك برگ باقى بماند كه بر آن علمى باشد، همان برگ روز رستاخيز پرده ميان او و آتش خواهد بود و خداوند در قبال هر حرفى كه بر آن برگ نوشته شده است، شهرى به او مى‏بخشد كه هفت بار گسترده‏تر از جهان است. (روضة الواعظین، ترجمه مهدوی دامغانی، ص 31) 👈مال بهتر است یا علم؟ در حقیقت علم، میراث ارزشمند است و منظور از ارث در این حکمت، ارث معنوی است؛ زیرا مال میراث گرانبها نیست و چه بهتر است از علم استفاده معنوی کرد تا استفاده مادی، روایات فراوان در مورد برتری علم بر مال وجود دارد از جمله: 1ـ الْعِلْمُ‏ خَيْرٌ مِنَ‏ الْمَالِ‏ الْعِلْمُ يَحْرُسُكَ وَ أَنْتَ تَحْرِسُ الْمَالَ؛ دانش بهتر از مال است؛ زیرا علم نگهبان توست و مال را، تو باید نگهبان باشی.( نهج البلاغه، حکمت 147) 2ـ الْمَالُ تَنْقُصُهُ النَّفَقَةُ وَ الْعِلْمُ يَزْكُو عَلَى الْإِنْفَاقِ وَ صَنِيعُ الْمَالِ يَزُولُ بِزَوَالِه‏؛ مال با بخشش کاستی می پذیرد؛ اما علم با بخشش فزونی می گیرد و مقام و شخصیتی که با مال بدست آمده است، با نابودی مال نابود می شود.( نهج البلاغه، حکمت 147) 3ـ أَنَ‏ كَثْرَةَ الْمَالِ‏ مَفْسَدَةٌ فِي‏ الدِّينِ‏ مَقْسَاةٌ لِلْقَلْبِ‏ وَ أَنَ‏ كَثْرَةَ الْعِلْمِ‏ وَ الْعَمَلَ‏ بِهِ‏ مَصْلَحَةٌ فِي الدِّين؛ مال بسیار، دین را فاسد کند، دلها را سخت گرداند و علم بسیار توأم با عمل، دین را اصلاح کند.‏( تحف العقول، ابی محمد الحسن بن علی بن حسین بن شعبه الحرّانی ـ مشکاة الانوار فی غرر الاخبار، علی ابن حسن طبرسی، ص 138) 👈شاگردان، وارثان استادان پدر یا جد انسان، پس از خود دارایی هایش را برای فرزندان یا خویشاوندانش باقی می گذارد؛ عالم نیز از استادی که او را تربیت می کند و آگاهی می دهد، علم خویش را کسب می کند؛ پس گویی علم را از او به ارث می برد( شرح ابن ابی الحدید، ج 18، ص 91) زیرا به فرمایش مولای متقیان حضرت علی علیه السلام، پيوند خويشاوندى با علم پيوند مى‏يابد (روضة الواعظین، ترجمه مهدوی دامغانی، ص 31) پس گویی استاد و شاگرد قوم و خویش اند. ┄┄┅••✻••┅┄┄ 📌توجه:هرگونه نشر یا کپی برداری ازتمام یابخشی ازپیام بدون ذکر نام کانال، اشکال شرعی دارد. موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم بنـــام آنڪـــه انـــــدر روز محشــــر بـــود او مـالـڪـــ مطلـــق ســراســر بنــام آنڪـــه عــــارى از نيـــاز است درِجـــودش بــروى خلــــق بـاز است الهی به امید تو ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
صبحت‌بخیرمولای‌من 🏝روزهای عمرمان چه پرشتاب گذشت ... بی‌آنکه بدانیم و بفهمیم ، روزها و شب‌هایمان ... هفته و ماهمان ... فصل و سالمان ... طی شد ... گرد پیری بر صورتمان نشست و در تمامی این عبورها ... خوش آن دمی که در هوای شما گذشت ... خوش آن اوقاتی که معطر به نام و یادتان بود .. خوش آن لحظه.هایی که بی‌قرارتان بودیم ... ... باقی همه بی‌حاصلی و بی‌خبری بود🏝 الّلهُـمَّ‌عَجِّــلْ‌لِوَلِیِّکَـــ‌الْفَـــرَج روزتون‌مهدوی 🌼 ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیوند نهضت حسینی و قیام مهدوی 🔸تأسف و تحسّر امام زمان ارواحنا فداه از واقعه کربلا به ‌اندازه‌ای است که اولین بیانیه حضرتش هنگام ظهور‌، ذکر مصیبت سیدالشهدا(ع) می‌باشد. آن حضرت چون بین رکن و مقام می‌ایستد با صدایی که به گوش همه جهانیان برسد‌، پنج عبارت کوتاه اما کاملا گویا و رسا ابراز می‌دارد که دو عبارت اول معرفی خود به عنوان «امام قائم» و «صمصام منتقم» (شمشیر انتقام گیرنده) است. آنگاه می‌فرماید: 🔸ألا یا أهلَ العالَم إنّ جَدّیَ الحُسَینَ قَتَلوهُ عَطشاناً؛ ‌ای مردم جهان! جدّم حسین را با لبان تشنه کشتند. 🔸 ألا یا اهلَ العالَم إنّ جَدّیَ الحُسین طَرَحُوهُ عُریاناً؛‌ ای جهانیان! جدّم حسین را با بدن برهنه در بیابان‌ها رها کردند. 🔸ألا یا أهلَ العالَم إنّ جَدّیَ الحُسینَ سَحَقُوهُ عُدواناً؛‌ 🔸ای اهل عالم! جدم حسین را به جهت دشمنی و عداوت، لگدکوب سم اسب‌ها نمودند. 📚 الزام الناصب ج٢، ص ٢٣٣ ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
بیت المهدی علیه السلام 🔸مسجد سهله، در کشور عراق و در دو كيلومترى شمال غربى مسجد كوفه واقع شده است. این مسجد مقدس، یکی از بافضیلت‌ترین مکانهای دنیاست. طبق روایات مسجد سهله منزل حضرت مهدی در دوران ظهور خواهد بود 🔺 امام صادق علیه السلام در فضیلت مسجد سهله می‌فرمایند: 🔹این مسجد اقامتگاه حضرت ادریس و حضرت ابراهیم بوده است. 🔹همه پیامبران در این مسجد عبادت کرده‌اند. 🔹کسی که در این مسجد اقامت کند انگار در خیمه رسول خدا اقامت کرده است. 🔹هر مرد و زن مومنی دلش به سوی این مسجد پر می‌کشد.... 🔹این مسجد از مکان‌هایی است که خدا دوست دارد در آن جا به درگاهش دعا شود 🔹هیچ شب و روزی نیست مگر اینکه فرشتگان این مسجد را زیارت می‌کنند و خدا را در آن عبادت می‌کنند. 🔹اگر من نزدیک آنجا بودم همه نمازهایم را درن مسجد سهله می‌خواندم. 🔹اگر مسجد سهله هیچ فضیلت دیگری نداشت همین که فرشتگان در آن نازل می‌شوند و انبیا در آن اقامت کرده‌اند فضیلت بزرگی است. در حالی که این همه فضیلت دارد. 🔹تازه آنچه نگفتم بیشتر از این‌هاست! 📚 المزار الکبیر ص ۱۳۴ . 🔹 در طول تاریخ غیبت، دلدادگان امام عصر علیه السلام بارها و بارها در مسجد سهله توفیق تشرف به محضر حضرت را پیدا کرده‌اند. این‌ها نشان از توجه خاص مولای ما به مسجد سهله است، لذا نباید شیعیان از این مکان نورانی غافل باشند. ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آغاز پیاده‌روی از مسجد سهله با آغاز پیاده‌روی اربعین از مسجد سهله- یعنی خانۀ امام زمان(عج)- ، غوغایی بسیار بزرگ‌تر و اثری بسیار عمیق‌تر در جان‌ها خواهید گذاشت فسلفۀ زیارت اربعین، یاد و یاری امام زمان(عج) است؛ در زیارت اربعین می‌گوییم: وَ نُصْرَتِی لَکُمْ مُعَدَّة ┄┄┄┅••🏴✻🏴••┅┄┄┄ موسسه نورالیقین مرکز تخصصی تفسیر و علوم قرآنی @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5974363778626619250.MP3
5.83M
💠 سلسله جلسات 25 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه 🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری (  معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم) 🎬 جلسه 5⃣2⃣ ⏺ کاری از واحد آموزش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان مازندران @moassese_nooralyaghin
🖋جرعه‌ از زیارت عـاشورا 🗓 ⏪ قسمت 5⃣2⃣ 💠در قرآن سوره توبه معروف به سوره برائت از کافرین است. در میان زیارتنامه های اهل بیت علیهم السلام نیز حدیث قدسی زیارت عاشورا مانند سوره برائت، اعلان برائت خدا و اهل بیت و مؤمنین، از منافقین ❌ امت و دشمنان اهل بیت است. می توانیم زیارت عاشورا را سوره برائت اهل بیت بنامیم. 📕در این زیارت خداوند با معرفی چهره های سرشناس منافقین از صدر اسلام یعنی ابوسفیان ملعون تا زمان شهادت آقا امام حسین (ع) 🥀 یعنی افرادی که از همان نسل بودند‌ مثل معاویه و یزید، به لعن و نفرین آنها پرداخته. یعنی عملا جامع تر، اول ظالم در حق پیامبر و آل پیامبر و آخرین تابع و پیرو آن ظالمین را ما لعن می‌کنیم. ☝️و در کنار این افشاگری ها و بیزاری جویی هایی که ما در زیارت عاشورا نسبت به منافقین داریم، در جای جای زیارت عاشورا این اعلان را تأکید و اصرار به این داریم:👇 ●«وَ بِالْبَراَّئَةِ مِمَّنْ قاتَلَکَ وَ نَصَبَ لَکَ الْحَرْبَ» ●«وَ بِالْبَرائَةِ مِمَّنْ اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ» ●«وَ بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ وَ النّاصِبینَ لَکُمُ الْحَرْبَ» ●«وَ بِالْبَرآئَةِ مِنْ اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ» ●«بَرِئْتُ اِلَی اللَّهِ وَ اِلَیْکُمْ مِنْهُمْ» ●«وَ رَزَقَنِی الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِکُمْ» ●«فی مَوْقِفی هذا وَ اَیّامِ حَیاتی بِالْبَراَّئَهِ مِنْهُمْ» ●«وَ اَبْرَءُ اِلَی اللّهِ وَ اِلی رَسُولِهِ مِمَّنْ اَسَسَّ اَساسَ ذلِکَ» 🗣پس عملا ما با خواندن زیارت عاشورا داریم بیزاری خودمان و اعلان برائت خدا و اهل بیت و جمع مؤمنین (همچون شماها) را نسبت به آنها اعلام می کنیم✊ و خاصه این تمرین لعن و اعلام برائت از منافقین دوران فعلی هم هست❌. 👥کسانی که خصوصیات افرادی مثل ابوسفیان و منافقین دوران رسول خدا تا منافقین و افراد به ظاهر مذهبی در دوران امام حسین (ع) را که در برابر اهل بیت ایستادند و ظلم کردند همه ی آنها را لعن و نفرین می کنیم💥. لذا امروزه هم کسانی که همان خصوصیات و همان مولفه ها را داشته باشند ما با زیارت عاشورا می‌توانیم این نقشه را کنار خودمان داشته باشیم و آنها را هم با این ویژگی ها بتوانیم لعن کنیم، یعنی عملا از آنها دوری کنیم و اعلان برائت بکنیم‌.⚠️ 🕋چگونه در ایام موسم حج روزی را به اسم روز برائت از دشمنان، مشرکین، منافقین داریم یعنی می توانیم در روز عاشورا با 📖خواندن زیارت عاشورا یک سرود ملی را در بین همه ی مردم با یک امت واحده در برابر دشمنان اسلام این لعن را داشته باشیم و عملا اتحاد خودمان را با خواندن زیارت عاشورا بتوانیم در برابر کسانی که ویژگی های انسانهای منافق را دارند اعلان برائت بکنیم. 🔸ان شاءالله که بتوانیم با این نگاه بستر ساز خوبی برای فرج امام زمان (ع) باشیم تا در آن دوران با یک اتحاد و همدلی که قطعا بوجود خواهد آمد بتوانیم اعلان برائت از منافقین را به صورت رسمی و علنی داشته باشیم. ۲۵ 🎤 استاد نصوری، معاونت ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم @moassese_nooralyaghin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا