🔴 چرا اینقدر به شفاعت اهل بیت علیهم السلام امیدواریم؟
🔹خداوند متعال در آیه ۵ سوره ضحی خطاب به پیامبر(ص) می فرماید: «وَ لَسَوفَ یُعطِیکَ رَبُّکَ فَتَرضی». پروردگارت آنقدر به تو عطا خواهد كرد كه راضى شوى.
🔸امیدوارکننده ترین آیه قرآن همین آیه است. به پیامبر ما وعده صادق داده شده که آنقدر به تو عطا خواهد شد تا راضی شوی! یعنی پیامبر بزرگ اسلام هر خواسته ای دارد، هر چیزی بخواهد خداوند متعال برای رضایت ایشان عطا خواهد کرد.
🔹از امام محمّد باقر علیه السلام نقل است که فرمود: ای اهل عراق شما میگوئید که امیدوارترین آیه از قرآن اینست که لا تَقنَطُوا مِن رَحمَةِ اللّهِ و ما أهل البیت بر آنیم که امید در آیه (وَ لَسَوفَ یُعطِیکَ رَبُّکَ فَتَرضی) بیشتر است.
🔸امام صادق (علیه السلام) می فرماید: «رِضَاءُ جَدِّی أَنْ لَا یَبْقَی فِی النَّارِ مُوَحِّدٌ.»
خشنودی جدّم (رسول خدا (صلی الله علیه و آله)) در این است که هیچ یکتاپرستی در دوزخ باقی نماند.
(تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۸، ص۱۷۶ بحرالعرفان، ج۱۷، ص۵۹)
🔹دلسوزی حضرت رسول برای امتش در زمان حیات مبارکشان بارها و بارها از سوی ایشان اعلام می شد. این نگرانی همیشه در احوالات رسول الله هویدا بود. در آیه 33 سوره انفال آمده: « وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ وَأَنْتَ فِيهِمْ». (ای پیامبر!) تا تو در میان آنها هستی، خداوند آنها را مجازات نخواهد کرد.
🔸سؤال: آیا این حضور، فقط فیزیکی است و مربوط به زمان حیات دنیوی حضرت رسول است؟ آیا اگر محبت حضرت در قلب کسی باشد او را عذاب می دهند؟
🔹این شخصیت بزرگ همان است که رحمه للعالمین است. ان شاءالله زیارت حضرت در این دنیا و شفاعت ایشان در آخرت نصیب همه ما بشود.
❇️ پ.ن: بی شک شفاعت به معنای این نیست که ما به دستورات عمل نکنیم و عمل صالح نداشته باشیم! خیر؛ ایمان و عمل صالح شرط ورود به رستگاری است. حق الناس بهیچ وجه بخشیده نمی شود مگر با رضایت شخص یا اشخاص صاحب حق.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چرا در سیاست دخالت میکنیم؟
🔻از آیتالله محمدحسین کاشفالغطاء سوال شد چرا در #سیاست دخالت میکنید؟
🔹جواب دادند: "اگر معنی سیاست خیرخواهی و خدمت و راهنمایی و جلوگیری از فساد و خیانت زمامداران بر توده مردم و برحذر داشتن آنها از گرفتار شدن در زنجیر استعمار و بندگی و جلوگیری از دامها و زنجیر اسارت بر گردن ملتها و کشورهاست، آری ما تا فرق سرمان در آن غرقیم و این از واجبات است و اگر معنی سیاست، ایجاد فتنه و اغتشاش و برادرکشی است تا به حکومت برسند، از آن به خدای دانا و شنوا پناه میبریم."
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مسئله #آموزش_مجازی، هم معلمان را آزرده هم دانش آموزان و هم مادران را!
🔹در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹، جمعیتی حدود ۳ میلیون دانش آموز از تحصیل عقب ماندند بعلت محرومیت، نبود زیرساختهای آموزشی، نداشتن گوشی و تبلت و اینترنت و ... .
🔸و این مسئله مصداق اختلاف طبقاتی و به ضرر قشر مستضعف جامعه بوده و آسیبهای جبران ناپذیری برای جامعه و کشور به همراه دارد!
🔹برای رفع این مشکل هم اقدامات اساسی تاکنون صورت نگرفته و بعید است در سال جدید هم اقدام در خوری صورت پذیرد!
🔸یکی دیگر از نگرانیها، فشار مضاعف به زنان خانهدار است. قشری که توسط هیچکدام از مسئولین کشور و آموزش و پرورش دیده نشدند! حمایت مادی و معنوی که هیچ، حتی تقدیر خشک و خالی هم نشده! بجز اشاره رهبر انقلاب به نقش مادران بعنوان معلمان درون خانهها که بار اصلی آموزش به دوش آنها افتاده!
🔹برخی از دستاندرکاران که حاضر نیستند این مسئله ببینند و به نقش مادران اعتراف کنند. پیش از #کرونا باز چندسالی بود که مدارس ابتدایی بخشی از آموزش را به دوش مادران انداختند حالا با وجود کرونا و آموزش مجازی این مشکل چندبرابر شده!
🔸از وزارت و ادارات آ.پ که انتظاری نیست خاصه اینکه این وزارتخانه با ۱۳،۱۴ میلیون دانش آموز و چندمیلیون معلم و پرسنل هنوز وزیر ندارد!!! ولی به همکاران معلمم عرض میکنم(امیدوارم ناراحت نشوند): خواهش میکنم اینقدر حجم کار مادران را افزایش ندهید! از روشهایی برای تدریس استفاده کنید که مادران اینقدر درگیر نشوند!
🔹جدا از افزایش کار همه مادران در خانه، مادرانی هم هستند که توان نوشتن، خواندن و تدریس ندارند! برخی بیمار و کمبینا و برخی نابینا هستند! من مادرانی را میشناسم که بعلت کمبینایی، فرزندانشان ترک تحصیل کردند! (بطور مثال چه نیاز است که متون طولانی یا طرح سوالات را مادر بنویسند تا دانش آموز پاسخ دهد؟ آموزش که مجازی است. فقط پاسخها را از دانش آموز بخواهید و ...)
🔸امیدواریم که هرچه زودتر شر این ویروس منحوس از سر جهان کم بشود و مدارس هم مثل خیلی از کشورها حضوری شود. اما تا پیش از حضوری، باید روشهای ارائه و ارتباطگیری با دانش آموز تغییر کند و حجم کار مادران کاهش پیدا کند.
❇️ پ.ن:ایران رکورددارترین تعطیلی مدارس با تعطیلی ۵۳ هفته در طول دوران کرونا، در دنیاست. مقایسه کنید با تعطیلی سی هفتگی عموم کشورهای اروپایی، ۱۵ هفتگی روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا، و تعطیلی ۱۱ هفتگی ژاپن!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 مسئله #آموزش_مجازی، هم معلمان را آزرده هم دانش آموزان و هم مادران را! 🔹در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹،
دوستان رسانهای، باتوجه به بحرانی بودن #آموزش_مجازی، روی این موضوع کار کنید.
🔴 چرا وزیر آموزش و پرورش معرفی نمیشود؟
🔹وزارت آموزش و پرورش، بیش از یک میلیون پرسنل دارد و بیش از ۱۵ میلیون دانش آموز!
انتظار این بود آقای #رئیسی، هرچه سریعتر وزیر جدید آموزش و پرورش را به مجلس معرفی میکرد! نباید امروز و فردا کرد!
🔸وضعیت آموزش و پرورش بحرانی است به لحاظِ کمبود معلم، #آموزش_مجازی و ترک تحصیل سه میلیون دانش آموز بعلت عدم امکان آموزش مجازی و نداشتن تبلت و اینترنت و ...، کمبود شدیدِ مدرسه و کلاس در کلانشهرها، شهرها و روستاها، رشد مدارس پولی و انتفاعی(به دروغ میگویند غیرانتفاعی)، دخالت نمایندگان مجلس در ادارات کل و نواحی و مدارس، جذب کیفی بسیار پائین و استخدامهای سفارشی و غیراصولی #ماده_۲۸، مشکلات معیشتی معلمان، تعطیلی امور تربیتی و پرورشی و مشاورهای در مدارس، ضعف جدی کارآمدی بخشی از معلمان در تدریس، تعطیلی مکرر مدارس و غیره. نبود وزیر هم قوز بالای قوز است!
🔹از دولت انقلابی و مردمی آقای #رئیسی انتظار داریم هرچه سریعتر جهت ساماندهی به این وضع که در دولت سابق و دولتهای اسبق به اینجا رسیده، شتاب کند. استفاده از نیروی جوان، بابرنامه، آشنا به آ.پ و اشراف به مسائل آ.پ، مستقل و جسور و آیندهنگر و جهادی و مخالف مافیای آ.پ توصیه میشود.
🔸فکر نکنید فقط اقتصاد اولویت دارد؛ آ.پ زیر ساخت کل مملکت ونظام سیاسی است.اگر زیرساخت آباد شود مملکت آباد میشود. رسیدگی فوری به مسائل آ.پ با معرفی سریع وزیر و کلیدزدن برنامههای اساسی، جامعه فرهنگیان را امیدوار میکند. نگذارید این فکر که آ.پ در این دولت هم بیارزش است، گسترش یابد!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 نباید ارزش #عدالت در برابر سایر ارزشها کمرنگ شود!
«نباید ارزش عدالت به عنوان یک ارزش درجه ۲ کمکم در مقابل ارزشهای دیگر به فراموشی سپرده شود؛ در نظام ما این خطر وجود داشته است. ارزشهای دیگر هم خیلی مهم است؛ مثلا ارزش پیشرفت و توسعه، ارزش سازندگی، ارزش آزادی و مردمسالاری. مطرح کردن ارزش عدالت مطلقا به معنای نفی اینها نیست اما وقتی ما این ارزشها را عمده میکنیم و مساله عدالت و نفی تبعیض و توجه به نیازهای طبقات محروم در جامعه کمرنگ میشود، خطر بزرگی است اما با عدالتمحور بودن یک دولت، این خطر از بین میرود یا ضعیف می شود."
امام خامنهای (۸۴/۶/۸)
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
وقتی میگفتیم خود #ظریف هم #برجام را نخواند و برجام به ایران دیکته شد و آقایان یک سند از پیش نوشته را فقط امضا کردند، برخی باورشان نمیشد!!
چقدر بابت همین فحش خوردیم از حامیان دولت و برخی اصولگراها، که حضرت آقا به #ظریف گفته فرزند انقلاب و مومن؛ چرا شما تخریب میکنید!!
اگرچه دیر، اما خوب بود این اعتراف.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴پس از یکسال وقفه و مطالبه شما عزیزان بالأخره ثبت نام کلاسهای تحلیلگران مردمی آغاز شد
✅کلاس: آموزش یادداشت نويسی
idpay.ir/yaddasht3/shop/449446
✅کلاس: آموزش مطالبهگری انقلابی
idpay.ir/motalebeh/shop/449449
مهلت ثبت نام: تا ۲۵ مهرماه
آغاز کلاسها: ۲۶ و ۲۷ مهرماه
مدرس: استاد مدرسییان
🔴جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال آموزشکده مجازی تحلیلگران مردمی مراجعه فرمائید👇
http://eitaa.com/joinchat/2751725581Ccab069dd7a
هدایت شده از رو به راه | رها عبداللهی
🔴از قربانیان خاموش کرونا چه می دانید؟
🔺کرونا روزانه در کشورمان صدها خانواده را عزادار می کند. داغ فقدان قربانیان آشکار کرونا موجب میشود کمتر حواسمان به قربانیان خاموش کرونا باشد. چیزهایی را که روزانه از دست میدهیم، بی آنکه حواسمان باشد در سوگ از دست رفتنش مویه کنیم یا برای نگه داشتن آنچه هنوز باقی مانده خود را به آب و آتش بزنیم.
🔹از آوریل ۲۰۲۰ دنیا با موج پاندمی کرونا روبرو شد و وحشت از تلفات بالا و ناشناختگی بیماری و غیرقابل پیشبینی بودن شرایط موجب شد بیشتر کشورها به تعطیلیهای سراسری روی بیاورند. ایران هم جزو نخستین کشورهایی بود که ابتدا مدارس و سپس همه چیز را به خاطر کرونا تعطیل کرد.
🔹میلیون ها دانشآموز ایرانی به سامانه شاد و شبکههای اجتماعی فضای مجازی حواله داده شدند تا آموزش را از آن طریق پیگیری کنند. کمی که گذشت زندگی با وجود کرونا عادی شد. کم کم رستورانها، پارکها، سفرها، باشگاهها، سینماها... همه چیز بازگشایی شد؛ اما از بازگشایی مدارس خبری نبود.
🔹تابستان ۲۰۲۰ دبیر کل سازمان ملل تعطیلی اجباری مدارس را «فاجعه نسلی» نامید. اکثر کشورهای دنیا تصمیم گرفتند جلوی این فاجعه نسلی را بگیرند و به همین دلیل در سپتامبر ۲۰۲۰ بسیاری از مدارس دنیا با وجود شیوع کرونا بازگشایی شدند. (به نقل از یورونیوز) اما در ایران تصمیم بر آن شد که همچنان فاجعه نسلی ادامه پیدا کند و اینگونه شد که یک سال دیگر دانش آموزان ایرانی مهمان سامانههای آنلاین آموزش مجازی بودند تا رکورد تعطیلی مدارس در جهان را با ۵۳ هفته تعطیلی از آن خود سازند!
🔹این رکورد را مقایسه کنیم با تعطیلی سی هفتگی عموم کشورهای اروپایی، ۱۵ هفتگی روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا، و تعطیلی ۱۱ هفتگی ژاپن! (آمار به نقل از ایسنا) حتی کشورهای همسایه ما مثل عراق و افغانستان و ترکمنستان و ترکیه تعطیلیهای مدارسشان به مراتب کمتر از ما بود.
🔹آیا این کشورها موجهای پیک کرونا را تجربه نکردند؟ آیا قربانیان چند صد نفری روزانه را از سر نگذراندند؟ آیا از امکانات آموزش مجازی بی بهره بودند؟ آیا هیچ کشوری در سپتامبر ۲۰۲۰ واکسیناسیون کوید۱۹ را آغاز کرده بود؟ پاسخ همه اینها خیر است. فقط آن کشورها نسبت به ما اهمیت و اولویت بیشتری برای آموزش دانشآموزانشان قائل بودند.
🔹53 هفته تعطیلی مدارس چه عواقبی داشت؟
باید بدانیم طبق اعلام آموزش و پرورش طی سال گذشته ۳۳ درصد دانش آموزان کشور کمتر از ۵ ساعت در هفته در آموزش مجازی شرکت کردند!
۶۵ درصد دانش آموزان در کلاسها حضور کافی نداشتند!
در سامانههای مجازی کیفیت آموزش با افت ۵۰ درصدی روبرو شد.
پای ۱۴ و نیم میلیون دانشآموز ایرانی به فضای مجازی بی دروپیکری که برای بزرگسالان هم پر از آسیب و خسارت است، باز شد!
🔹درحالیکه معلم و والدین تصور میکنند دانشآموز سرکلاس مجازی حاضر است، از پنجرههای دیگری که کودک و نوجوان کنجکاوشان همزمان باز کرده و در حال استفاده است خبر ندارند. ذات کنجکاو و سیریناپذیر او توان مقابله با جذابیتهای کاذب فضای مجازی و هیجان و آزادی بیحصرش را ندارد و انرژیهای انباشته دوران قرنطینهی او را به کار میگیرد تا استعدادهای سرکوبشدهاش در آموزش مجازی را با خاک یکسان کند!
🔹علاوه بر این، ۱۴ و نیم میلیون دانش آموز بیش از یک سال و نیم، از فرصت آموزش مهارتهای اجتماعی و تجربه آن در محیط واقعی، معاشرت و بازی با همسالان، و تجربه دوستی، ارتباط مستقیم با معلم و دریافت بازخورد از مربیان که بخش مهمی از آموزش است محروم شدند.
🔹کودکان و نوجوانان ما قربانیان خاموش و بی دفاع کرونا هستند که یک سال و نیم از طلایی ترین روزهای عمر و فرصت عمرشان را در رکود و عقبماندگی آموزش نیمه تعطیل مجازی از دست دادند.
🔹ما امروز در آستانه سومین سال تحصیلی کرونایی، برای جبران یا حداقل پیشگیری از استمرار این اختلالهای فاجعه بار آموزشی و تربیتی چه برنامهای داریم؟
🔹چرا باید هنوز نظام آموزش و پرورش و ستاد کرونا و والدین دانشآموزان در فضای ذهنی کاذب تضاد بین «حفظ سلامت» و «آموزش حضوری» به سر میبرند، وقتی اغلب کشورهای دنیا دو سال گذشته را بدون چنین ذهنیتی طی کرده و بجز دورههای کوتاه تعطیلی سراسری ترجیح دادند مدارس را باز نگه دارند؟
🔹چرا دیوار آموزش و علم آموزی در کشور ما از تفریح و سفر و ورزش و هنر و مشاغل کوتاهتر است؟
🔹چگونه است که ما در درمان کرونا کاملا تابع سازمان بهداشت جهانی هستیم؛ اما درخواست این سازمان از دولت های اروپایی مبنی بر لزوم بازگشایی همه مدارس را نشنیده میگیریم؟(طبق نقل یورونیوز)
🔻اگر وزارت بهداشت مطالعاتی بر روی میزان ابتلای کودکان و نوجوانان به کرونا داشته، آن را به مردم بگوید تا بیش از این کروناهراسی گلوی نظام آموزشی کشور را نفشارد.
📝 #رها_عبداللهی
http://eitaa.com/joinchat/3364487185Ca303041715
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴از قربانیان خاموش کرونا چه می دانید؟ 🔺کرونا روزانه در کشورمان صدها خانواده را عزادار می کند. داغ ف
مطلب خیلی خوب خانم عبداللهی درباره #آموزش_مجازی 👌
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴از قربانیان خاموش کرونا چه می دانید؟ 🔺کرونا روزانه در کشورمان صدها خانواده را عزادار می کند. داغ ف
🔴 آماری وحشتناک از آخرین وضعیت #آموزش_مجازی در ایران
#فاجعه_نسلی
1⃣ آیا میدانستید در سال گذشته از ۱۵ میلیون دانشآموز، بیش از ۳ میلیون نفر ترک تحصیل کردند؟ (به روایتی ۵میلیون نفر) بعلت نبود زیرساختهای آموزش مجازی اعم از اینترنت، تبلت و..! آنگونه که مشخص است متاسفانه دولت و آموزش و پرورش امسال هم هیچ برنامهای جهت رفع این معضل ندارد!
2⃣ آیا میدانستید ۳۳ درصد از کل دانش آموزانی که مثلاً تحت آموزش مجازی بودند، کمتر از ۵ ساعت در "هفته" در آموزش مجازی شرکت کردند و ۶۵ درصد دانش آموزان در کلاسها حضور کافی نداشتند؟!!
🔹متاسفانه در سامانههای مجازی کیفیت آموزش با افت ۵۰ درصدی روبرو شد. تازه این آمارهای دستِ بالا گرفته شده!
3⃣ آیا میدانستید پای ۱۲،۱۳ میلیون دانشآموز ایرانی در حالی به #فضای_مجازی بی دروپیکر باز شد که براحتی میتوانند به هر سایت و کانال و پیجی سرک بکشند؟ فضایی که برای بزرگسالان هم پر از آسیب و خسارت است. اعتیاد به اینترنت، بازیهای الکترونیکی، انحرافات جنسی و دسترسی به محتوای پورن!
4⃣ آیا میدانستید ایران بیشترین #تعطیلی_مدارس در دوران #کرونا را دارد؟ ایران رکورددارترین تعطیلی مدارس با تعطیلی ۵۳ هفته در طول دوران کرونا، در دنیاست.
🔹مقایسه کنید با تعطیلی ۳۰ هفتگی عموم کشورهای اروپایی، ۱۵ هفتگی روسیه، سوئد، فرانسه و اسپانیا، و تعطیلی ۱۱ هفتگی ژاپن!
🔻چندماه قبل، دبیرکل سازمان ملل تعطیلی اجباری مدارس بخاطر کرونا را #فاجعه_نسلی نامید. به نظر میرسد سهم ایران از این فاجعه بسیار عمیقتر از سایر کشورهاست. از دولت آقای #رئیسی میخواهیم فکری عاجل به حال آ.پ کنند. بحران آ.پ قطعاً آینده کشور را باخطر اجتماعی،سیاسی و امنیتی مواجه میکند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 اعتراف #ظریف به اینکه کلیدواژهی حقوقی #تعلیق در برجام اومده و او نمیدانست(یا میدانست و نمیخواست ۶سال پیش اعتراف کند) کمی مشکوک است. ۶سال فرصت کمی نبود که حرف منتقدین را بشنوند و pdf برجام را نگاه کند. به نظرم او میدانست خوب هم میدانست! این اعتراف شاید هم برای سبکی جرم است!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 این تصویر در رسانهها و فضای مجازی با عنوانِ کوچکترین شهید مسجد ولایت #قندوز #افغانستان منتشر شده و بر دل هر آزادهای داغ گذاشته است.
مسجد شیعیان که توسط عوامل داعش منفجر شد و چندصد کشته و زخمی بجا ماند!
عامل این اقدام تروریستی، یک داعشی #چینی به نام محمد اویغوری بود که جنایت کشتار شیعیان قندوز را رقم زد!
ورق بزنید و عکس دوم را ببینید: سمت راستی، ربیعه غدیر، رهبر اویغورهای #چین که دنبال تجزیهطلبیاند در حال سخنرانی در همایش سازمان مجاهدین خلق(منافقین)، در سال ۲۰۱۶ و سمت چپی، محمد الایغوری عامل حمله انتحاری #داعش به مسجد قندوز!
برخی مسلمانان اویغور، گرایش تکفیری پیدا کرده و با حمایت آمریکا و غربیها بدنبال تجزیهطلبی در چین هم هستند!
❇️ پ.ن: تامین امنیت عموم مردم افغانستان و شیعیان بعهده گروه طالبان است که کنترل این کشور را بدست گرفته. تا حالا درگیریهای زیادی با داعش داشتند اما باید هرچه سریعتر با تشکیل دولت فراگیر و متشکل از همه جریانات درون افغانستان، در تامین امنیت و حذف این غده چرکین از مملکت افغانستان اقدام فوری نمایند.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آفرین بر #پهلوانان #کشتی_فرنگی #ایران
این روزها، دل همه را شاد کردید خدا دلتونو شاد کنه ✌⚘⚘⚘⚘
احسنت بر شما که شکستها، سختیها، رنجها و موانع شما را از ادامه راه منصرف نکرد. جانانه تمرین کردید و سختی کشیدید تا امروز که نام ایران را بر بام جهان عَلم کردید.
پرچمتون همیشه بالاست ✌✌
از آقا #هادی_عامل با گزارشگری فوق العاده باغیرت و احساس هم تشکر باید کرد. او که با جمله #شیر_مادر_نان_پدر_حلالت، بر خانواده با اصالت ایرانی و مقام و منزلت مادر و صفا و تلاش و زحمات و حلالخوری پدر تاکید میکند و ورزش حرفهای را با معنویت و اصالت، صفا میبخشد.
الحمدلله
الحمدلله
الحمدلله
روح ملت رو شاد کردید روحتون شاد 😊⚘⚘⚘
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در آستانه مذاکرات ایران و غرب، حالا آمریکاییها میگویند: "ببینید از اول هم، <<طبق برجام>> قرار نبود تحریمها لغو شوند بلکه یک بخش کوچکی بنا بود فقط #تعلیق بشوند. آن هم موقت و هروقت خودمان خواستیم. ما طبق #برجام عمل کردیم و شما این تعهد را امضا کردید"!
آقای #ظریف؛ چه جوابی دارید؟ ما چه پاسخی داریم؟ سایر کشورها هم اذعان میکنند که آمریکا طبق برجام عمل کرد!
حرف آمریکاییها طبق برجام درست است و تعهدی به اینکه تحریمها را لغو کنند، ندارند!
پ.ن: طبق برجام، ایران حق اعتراض به طرفهای مقابل را ندارد!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
ضبط صوت خبرنگاری_39.mp3
5.84M
🔴 آموزش سرفصل "مطالبهگری؛ ضرورت، مبانی، الزامات، چارچوب، بایدها و نبایدها، روشها، الگوها."
🔹انشاءالله بناست این سرفصل را بزودی ارائه کنیم. از دوستان فعال رسانه و مجازی، دانشجو، طلبه، فرهنگیان و غیره، در سطح کشور، استانها و شهرها و دانشگاهها و حوزههای مختلف میخواهیم که در این کلاس شرکت کنند.
✅ لینک ثبتنام کلاس: آموزش مطالبهگری انقلابی
idpay.ir/motalebeh/shop/449449
مهلت ثبت نام: تا ۲۵ مهرماه
آغاز کلاسها: ۲۶ و ۲۷ مهرماه
مدرس: استاد مدرسییان
🔴جهت کسب اطلاعات بیشتر به کانال آموزشکده مجازی تحلیلگران مردمی مراجعه فرمائید👇
http://eitaa.com/joinchat/2751725581Ccab069dd7a
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 آموزش سرفصل "مطالبهگری؛ ضرورت، مبانی، الزامات، چارچوب، بایدها و نبایدها، روشها، الگوها." 🔹انشا
برای شناسایی و متشکل شدن دوستان مطالبهگر مستقل در سطح کشور، این سرفصل و سرفصلهایی که در آینده ارائه میشه، ضروریه 👌
انشاءالله
🔴 محکومیت #امید_اسدبیگی و #مهرداد_رستمی_چگنی مالکین سابق #هفت_تپه به ۲۰ سال حبس، رد مال و جزای نقدی خبر خوبی است. اتهام آنها قاچاق عمده ارز بطور سازمان یافته به ارزش ۲ میلیارد دلار بود تقریباً معادل یارانه ۱۴ ماه ۷۷ میلیون ایرانی!
🔹از دستگاه قضا متشکریم ولی این حکم سبک نیست؟ آیا اعدام کمترین مجازات این مفسدین نیست؟ مبلغ رد مال چقدر است؟ جزای نقدی چقدر است؟
🔸منتظر اعلام حکم سایر متهمین این پرونده هستیم. همچنین انتظار داریم حامیان این متهمین بالاخص #غلامرضا_شریعتی و سایر مقامات، پای میز محاکمه کشانده شوند. پرونده مرتضی شهیدزاده رئیس سابق صندوق توسعه ملی بعنوان یکی از متهمین مرتبط با این پرونده هم هرچه سریعتر رسیدگی شود.
🔹باید از همه کسانی که محکم جلوی اسدبیگی و اسدبیگیها ایستادند و مقاومت کردند تا خلع ید از هفت تپه صورت پذیرفت و نهایتاً برای مفسدین حکم صادر شد، تشکر کرد. چه #کارگران_هفت_تپه، چه فعالان مطالبهگر و اجتماعی، دانشجویان، رسانهها.
🔸و باید از برخی دستگاهها و مقامات که همپای کارگران و مطالبهگران ایستادند و حمایت کردند تشکر کرد؛ حجت الاسلام #موسوی_فرد نماینده ولی فقیه در استان، مقامات قضایی، امنیتی و اطلاعات سپاه و غیره، برخی نمایندگان مجلس و ... .
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مصوبه مجمع تشخیص و تضاد با سیره حضرت امیرالمؤمنین(ع)!
🔺سیره علی یا منش معاویه؟
🔹مبنای قانونگذاری چنانچه حق و عدالت نباشد آن قانون هیچ ارزشی ندارد. قانون «رسیدگی به اموال مسؤلین» قریب 15 سال است که در بین مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دست به دست می شود! مسئله ای بدیهی و حق مردم را چنان پیچیده و اسیر ماده و تبصره کرده اند که نتیجه ای جز ضرر و زیان برای مملکت اسلامی و بدبینی و بی اعتمادی مردم به همراه نداشته است.
🔸قانونی که می رفت به نقطه قوت نظام تبدیل گشته و جلوی هزاران جرم و فساد و رشوه و تخلف را بگیرد و گرهی از گره اقتصاد کشور باز کند همچون شیر بی یال و کوپالی مانده که ظاهراً بناست بلای جان آمران به معروف و ناهیان از منکر و مطالبه گران شود تا متخلفان و مفسدان!
🔹یکی از موادی که حضرات مجمع تشخیص مصلحت نظام در این قانون گنجانده اند و مصداق ترجیحِ مصلحت خواص و مدیران به مصلحت اسلام و مردم است، ماده ای است که مطابق آن افشای اطلاعات مربوط به داراییهایی مسئولین ممنوع شده و مجازاتی نیز برای افرادی که مبادرت به این کار کنند تصویب شده! چه عمداً چه سهواً!(مصوبه 18 مهر 1394)
🔸یکی از مسئولین در سال 94(نماینده مجلس یا سخنگوی دولت) هم در حمایت از این مصوبه گفته بود: «اینکه رسانهها بنویسند مسئولان چند جفت کفش و خانه دارند، مقتضی نیست!» صادق زیباکلام هم نوشته بود: «در تمام دنیا اگر کسی به بیتالمال دست برده باشد بعد از شش ماه یا دو سال دیگر اموال وی مشخص خواهد شد که اعلام رسمی میشود، اما اینکه در ابتدا افراد اموال خود را اعلام کند یعنی شما به این افراد اطمینان و اعتقاد ندارید و همانند گشتن جیب آنها است، بهطور مثال فرض کنید فردی به سایت الف میآید و شما در نهایت جیب وی را بگردید که به نظر بنده این توهین بزرگی است.»
🔹با روی کار آمدن مجلس یازدهم انتظار این بود هرچه سریعتر طرح شفافیت اموال و دارایی ها و آرای نمایندگان مصوب شود اما نشد، حالا هم شنیده ها حاکی از آن است که قانون رسیدگی به لیست اموال مسئولین به مجلس بازگشته تا در مجلس نیز بررسی و تصویب شود. اطلاعات دقیق و شفافی از تصمیم مجلس در دست نیست برخی رسانه ها از تأیید این ماده در مجلس می گویند که اگر صحت داشته باشد باید علیه آن ایستاد. قانونی که ضدحق و ضدعدالت است ارزشی ندارد.
🔻برای اینکه بدانیم این چنین مصوبه ای خلاف حق و عدالت و خلاف اسلام است باید سیره حضرت امیرالمؤمنین(علیه السلام) را به یاد بیاوریم.
🔹اصبغ بن نباته از امیرالمؤمنین (ع) نقل میکند که حضرت به مردم کوفه فرمودند: «وقتی [از مدینه] وارد شهر شما شدم با این شتر و اثاثیه و وسایل بودم که هنوز از آن استفاده میکنم و اگر هنگامی که از شهر و دیار رفتم، با چیزی غیر از اینها باشد، پس من جزء خائنین هستم.» (مناقب آل أبی طالب علیهم السلام (لابن شهرآشوب)، ج 2، ص 98)
🔸ببینید حضرت امیر در چگونه به صراحت می گوید اگر اموال من بعد از مسئولین بیشتر از قبل از مسئولیت باشد که با تخلف یا رشوه یا ... اضافه شده باشد خائن هستم! الله اکبر! مردم از کجا باید بدانند که اموال بیشتر شده یا کمتر شده؟ این یعنی قبل از مسئولیت، لیست اموال به مردم ارائه شده و مردم از میزان دارایی های حضرت مطلع بودند.
🔹بعد از شهادت حضرت امیرالمؤمنین(ع) نیز امام حسن مجتبی(ع) در مسجد کوفه به پاخاست و فرمود: «به خدا که او از مال سفید و سرخ دنیا، جز هفتصد درهم که آن هم از عطایش (صدقات و انفاقاتی که حضرت داشتند) زیاد نیامده بود و میخواست با آن پول هم خدمتگزاری برای خانوادهاش بگیرد.» (الکافی، ج 1، ص 457)
🔸این روایت در کتاب اصول کافی که یکی از معتبرترین کتب روایی شیعه است آمده و همه کسانی که راوی این حدیث هستند از بزرگان و افراد عادل و مورد اعتماد هستند. از این روایت میتوان برداشت کرد که امام حسن(ع) اعلام اموال باقیمانده از امیرالمؤمنین را کاری درست و خوب میدانستهاند که بهصورت عمومی و در مسجد اقدام به این کار کردهاند و میتوان گفت که احتمالاً بر اساس توصیههای امیرالمؤمنین (ع) در زمان حکومتشان بوده است که امام حسن (ع) اقدام به این کار کردهاند.
🔹آقایان گاهی کاری می کنند که جامعه را از اصلاح ناامید می کنند! اگر عرضه کار ندارید اگر عرضه امیدوار کردن مردم را ندارید، اگر اراده برخورد با مفاسد و تخلفات و ... را ندارید لاقل همراه فساد و تخلف و رشوه ... نشوید و قوانین ضدعدالت و ضدمردم را تصویب نکنید! آقایان توجه ندارند که این چندصباح مسئولیت به برکت نام و رسم علی بن ابی طالب به آنها رسیده وگرنه در زمان طاغوت به آنان گوسفند هم نمی دادند که به چرا ببرند! پس بهتر است به سیره علی عمل کنند نه به منش معاویه!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 تخریب به بهانه "امام صادقی" بودن!
🔻مدتی است در فضای مجازی حاشیهسازیهایی برای انتصاب برخی فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع)(بنیانگذار: مرحوم مهدوی کنی) در دولت یا سایر مراکز صورت میگیرد. کافی است بگویند فلانی که حالا مسئولیت فلان قسمت را گرفته، از درب دانشگاه امام صادق روزی رد شده؛ تخریبهای بخشی از فعالان مجازی شروع میشود! متاسفانه دیده میشود برخی فعالان انقلابی و متدین هم با این تخریبها با طنز و شوخی و تمسخر همراهی میکنند!
🔹بنده صنمی با خروجیهای این دانشگاه ندارم و اشرافی به محتوا و ماهیت و ساختار آن ندارم که نقد و بررسی کنم، اما نقد به بکارگیری فارغ التحصیلان این دانشگاه را متوجه نمیشوم وقتی در مقایسه با انتصاب فارغ التحصیلان سایر دانشگاهها تقریباً هیچ و صفرند! و اساساً قابل قیاس نیست انتصاب فارغ التحصیلان مثلاً دانشگاه تهران در دولتها با انتصاب فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع)! یا سایر دانشگاههای کشور!
🔸از خود میپرسم مگر مدیرانی که از سایر دانشگاهها در دولتها بکارگیری شدهاند(با احترام) چه تخم دوزردهای گذاشتند که حالا به فارغ التحصیلان یک دانشگاه دیگر حمله و هجمه میشود؟!
🔹ماها متاسفانه یاد نگرفتهایم که اگر به یک موسسه یا مکتب یا دانشگاه نقد داریم باید به محتوا و ماهیت و ساختار آن نقد کنیم نه حاشیهسازیهای بی معنی! بطور مثال، اینکه جناب علی صالح آبادی رئیس جدید بانک مرکزی، لیسانسش را در دانشگاه امام صادق گذرانده مهم است اما دکترایش را که از دانشگاه تهران گرفته برای تخریب کنندهها مهم نیست و به بهانه امام صادقی بودن مورد هجمه قرار میگیرد!
🔸اتفاقاً از دلایل موفقیت آمیز بودن یک دانشگاه است که بتواند به جامعه مدیر ارائه کند.(ولو از نظر من و شما به محتوا یا ساختار آن دانشگاه نقد وارد باشد.) اینکه یک دانشگاه بتواند در عرصه عمومی و سیاسی کشور تاثیر گذار باشد و نیروهای موثر معرفی کند یعنی در چارچوب اهداف و برنامه ریزی خودش موفق عمل کرده! حالا اگر من و شما به آن دانشگاه نقدی داریم اشکالی ندارد طرح کنیم.
🔹ضمن اینکه مقایسه خروجیهای همین دانشگاه با همدیگر، ما را به این نکته میرساند که گاهی خروجیهای همین دانشگاه بسیار متفاوتند و قرابتی با همدیگر ندارند! گاهی در سیاست یا فرهنگ یا اقتصاد کاملاً مخالف همدیگر هستند! دانشگاه رباتساز که نیست که انسانهای شبیه به هم تربیت کند! تفاوتها روشن است ولی علت تخریبها روشن نیست!
🔸بله امکان دارد این نقد که چرا خیلی از دست اندرکاران و مدیران و بعضا اساتید دانشگاه از خانواده و فامیل مرحوم مهدوی کنی هستند و مدیریتِ دانشگاه خانوادگی است وارد باشد یا امکان دارید منش سیاسی اصولگرایی مرحوم کنی مورد نقد ماها باشد، اما اینکه جوی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه که حقیقتاً خیلی از آنها جوانان مومن و انقلابی و صاحب نظر هستند، درست کنند که در دولت یا مناصب بکارگیری نشوند خطرناک است و باید جلویش ایستاد!
🔹جریان پشت پردهی تخریب میداند چگونه یک طیف از جوانان حزباللهی را از پستها محروم کند اما فعالان مجازی بی اطلاعند و با این جو همراهی میکنند. با شاگردان مرحوم علامه مصباح و خروجیهای موسسه امام خمینی(ره) هم همینگونه برخورد کردند تا از آنها در مناصب استفاده نشود!
❗️خلاصه مواظب باشیم!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 در پاسخ به برخی نمایندگان #مجلس_یازدهم
🔹اولاً این طرح در کمیسیون قضایی مجلس یازدهم هم تایید شده!
درثانی اگر میگوئید نشده؛ بسمالله؛ بزنید زیر این میز و این قانون ضداسلام و ضدعدالت و ضد مردم! قید محرمانگی و امنیتی بودن را در #مجلس_یازدهم حذف کنید. براستی اگر #اموال_مسئولان از راه حلال کسب شده باشد چه ترسی از افشای آن وجود دارد؟
🔹براستی چه شده ما را؟ وقتی جهان کفر هم به سمت شفافیت رفته ولی مملکت مدعی ام القرای اسلام از شفافیت فرار میکند؟ مگر حضرت علی بن طالب علیهالسلام نبود ۱۴۰۰ سال قبل که می فرمود: از حقوق شما مردم بر من این است که شما را از همه چیز مطلع کنم مگر اسرار جنگ؟
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 در پاسخ به برخی نمایندگان #مجلس_یازدهم 🔹اولاً این طرح در کمیسیون قضایی مجلس یازدهم هم تایید شده!
🔴 مهم/ آیا #مجلس_یازدهم، لیست اموال مسئولین را محرمانه و امنیتی کرده است؟
🔹پیش از هم گفتیم که تاریخچه قانون #لیست_اموال_مسئولین به مجلس هفتم هشتم اصولگرا و "مجمع تشخیص مصلحتِ مدیران" به ریاست مرحوم هاشمی در سال۹۴ است. محرمانگی اموال از اول هم در این قانون بوده!
🔻اما حرف الان ما چیست؟ دعوای ما امروز این است که طبق اعلام رسمی #حسن_نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس یازدهم در سایت رسمی مجلس، این قانون در کمیسیون قضایی #مجلس_یازدهم هم با حضور مسئولانی از معاونت حقوقی ریاست جمهوری، وزرات اطلاعات، دادگستری، قوه قضائیه هم تصویب شده!
❇️ این هم لینک سایت خانه ملت:
https://b2n.ir/n22559
🔹جناب نوروزی تاکید میکند: "بر اساس تبصره ماده ۳ این قانون؛ اطلاعات سامانه مدنظر[ #سامانه_اموال_مسئولین] به طور کامل محرمانه بوده و به هیچ وجه نباید منتشر نشود و باید در حفظ و نگهداری آن دقت کامل شود."
❇️ تصویر فوق از سایت خانه ملت گرفته شده، رسانه رسمی مجلس شورای اسلامی!
❇️ پ.ن: امیدواریم مواد محرمانگی و امنیتی بودن اموال مسئولین و مدیران در صحن علنی مجلس رد شود.
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 دو انفجار خونین در #افغانستان و کشتار شیعیان مظلوم، به فاصله تقریباً دوهفته، کافی نیست تا علیه #داعش چیزی بگید احیاناً؟ آقایان حسین دهباشی و محمدحسین جعفریان؟
(توئیتر دهباشی و اینستاگرام جعفریان را چک کردم موضعی از آنها علیه داعش در دو اتفاق #قندوز و #مسجد_قندهار که توسط داعش اتفاق افتاده، ندیدم!)
🔹نه فقط این دو، که خیلی از کسانی که زبانشان ماه قبل، علیه سیاست ایران در قبال افغانستان دو متر بود و دنبال دفاع از پنجشیر بودند حالا لال شدن!
✅ #داود_مدرسی_یان:
http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3