eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.5هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
903 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقای بهادری جهرمی؛ سخنگوی محترم دولت، در جلسه‌ای بچه‌های بسیج دانشجویی را که واقعیت آب اهواز و سایر شهرها را بهش نشون دادند، این بچه‌ها را به دروغگویی متهم کرد و گفت در دانشگاه چمران بطری را از جوی‌آب پر کردند! واقعاً براتون متاسفم. فرمودی آب بگیریم: بیا این کیفیت آب ماست. در اهواز، منطقه گلستان. آب اهواز، فیلترهای آب تصفیه‌کن(بعد از یک‌ماه) را نابود میکنه. این کیفیت آب، بعد از چندماه(تقریباً یکسال) از افتتاح ‎ هس. آقای بهادری جهرمی عزیز؛ واقعیت آب منازل اهواز در خیلی از ایام اینه؛ نه گزارش صداوسیما و آبفا و مدیران چاپلوس و کذاب خوزستان! چرا نمیخوایید بفهمید و باور کنید؟! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 کمک به خرید کولر برای خانواده یتیم #فراخوان ۶۴ 🔻گزارش گروه جهادی: خانواده یتیم(پیرزن و دختر جوانش
عزیزان بسیار ممنونیم از همراهی شما مبلغ ۱۵ میلیون و ۵۰۰ تومان برای کولر خانواده یتیم تامین شد. خداوند متعال از شما به بهترین وجه قبول بفرماید.
گزارش ۶۴ مبلغ ۱۵.۵۳۰.۰۰۰ تومان جمع آوری و به حساب مادر خانواده(سرپرست خانوار) واریز شد جهت کولر گازی. از همه مومنین عزیز متشکریم. الله یتقبل منکم 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
🔴 اسلام، مصلح می خواهد نه صلح کل! شب چهارم 🔹یکی از مفاهیمی که به تعابیر مختلف معنا شده، مفهوم «صُلح کُل» است. صلح کل در عرفان و تصوف منجر به دعوای بین فقها و عرفای متصوف شده. «مشایخ صوفیه در نزاعها و جدالها بین مذاهب مختلف داخل نشده با همه فرق به صلح و صفا سلوک مى کردند و نسبت به همه على السویه مهربان بودند.» (چهل مقاله، ص 54) 🔸صوفی هیچ عقیده ای را غلط نمی شمارد و اختلاف مذاهب را اختلاف در رنگ و صورت می شمارند و صلح کل را می طلبند.همه چیز برای او مساوی است و همه را به یک نسبت دوست دارد، بنابر نوشته یکی از کتب صوفیه تمام فرق و مذاهب و فلسفه ها درچشم عارف در حکم نردبان است که به مدد آن می خواهد بالا برود همینکه بالا رفت با نردبان کاری ندارد. (تاریخ تصوف در ایران، ص 429) 🔹بحث ما در اینجا البته دعوای عرفا و فقها نیست که محفل و مقام تخصصی خود را می طلبد. اینجا اما «صلح کل» را به معنی روش و سبک زندگی می دانیم که می خواهد در جامعه با همه خوب باشد. با مؤمن و منافق، با صالح و فاسد، با صادق و کذاب و ... می خواهد یکجور و یک گونه و یک شکل برخورد کند. کاری ندارد چه کسی مظلوم است چه کسی ظالم؛ چه کسی مال مردم و بیت المال را می خورد چه کسی از بیت المال و حق مردم دفاع می کند؛ چه کسی اختلاس و دزدی می کند چه کسی نمی کند؛ چه پیمانکاری و شرکتی و هلدینگی دارد خون مردم را می مکد و کدامیک صادقانه تا می کند و ...! 🔸در یک کلام؛ انسان های بی تفاوت و خنثی نسبت به جامعه؛ طلاب و دانشجویان، روحانیون و اساتیدی بی تفاوت نسبت به حقوق مردم و مسائل و مصائب جامعه! عالم و بزرگی که می خواهد فقط درسش را بگوید و جلساتش به خوبی برگزار شود و ...! مساجدی که حزب اللهی های گوگولی ساده دوست داشتنی تربیت می کنند که کاری به کار اصحاب قدرت و ثروت نداشته باشد! 🔹شهید مطهری در کتاب آزادی معنوی در باره این فکر می گوید: «گمان نمى‏‌کنم از مردم محقق دنيا باشد کسى که انسان‌دوستى را به آن مفهومى تشريح کند که به آن «صلح کل» گويند. البته هستند در ميان افراد عامى و عادى که تا صحبت بشريت و انسان‌دوستى پيش مى‏‌آيد، مى‏‌گويند: آقا! همه بشرند، بنابراين در نظر ما همه بايد يک جور باشند، همه بايد به يک چشم به هم نگاه کنيم. مى‏‌گوييم: ارزش‌هاى انسانى چطور؟ همه انسانها که از نظر واجد بودن ارزشهاى انسانى يک جور نيستند؛ يک بشر با دانش است و يکى بى‏‌دانش، يک بشر پاک و پرهيزکار است و ديگرى ناپاک و آلوده، يکى ستمگر است و ديگرى ستمکش، يکى خيرخواه است و ديگرى بدخواه. آيا ما بايد به حکم فلسفه بشردوستى بگوييم اينها همه بشرند و براى ما فرق نمى‏‌کنند؟ ما براى بشر احترام قائل هستيم؛ ديگر چکار داريم که اين بشر بادانش است يا بى‌‏دانش، باايمان است يا بى‏‌ايمان، باتقواست يا بى‏‌تقوا، نيک‌خواه است يا بدخواه، مصلح است يا بدکار و مضر و مفسد!» 🔸یعنی به گونه ای زندگی کردن که کسی با تو دشمنی نکند؛ با تو مخالفت نکند؛ به قول عرفی شاعر شیرازی: چنان با نیک و بد عرفی، به سَر بَر کز پسِ مردن/ مسلمانت به زمزم شوید و هندو بسوزاند! ❇️ توجه داشته باشیم که این غیر از معنای خوش اخلاقی و خوش برخوردی و دلسوزی با عموم مردم است. بحث اینجا تسامح و تساهل به فساد و مفسد است. 🔹اما وقتی به عارف حقیقی و مظهر صفات الهی حضرت اباعبدالله(ع) و پدر بزرگوارشان حضرت امیرالمؤمنین(ع) نگاه می کنیم می بینیم که دارای جاذبه بسیار بالا و دافعه بسیار بالا بوده اند. هم جاذبه بالا؛ هم دافعه بالا. لذا هیچ شخصیتی در هیچ مسلک و مذهبی را نمی توانید بیابید که دوستان شان در آن سطح عجیب، فداکار، با گذشت که پروانه وار به دور شمع وجود حضرت می چرخیدند و دشمنانی که در آن سطح از رذالت و سنگدلی و جسارت که به بدن مطهر و لباس کهنه و انگشت و انگشترش رحم نکردند. صلی الله علیک یا اباعبدالله ❇️ اسلام مصلح می خواهد نه صلح کل! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 اسلام، مصلح می خواهد نه صلح کل! #محرم شب چهارم 🔹یکی از مفاهیمی که به تعابیر مختلف معنا شده، مفهو
حالا یه سوال: می‌دانیم که اسلام مصلح می‌خواهد نه صلح کل؛ اما حالا؛ سیستم، دولت‌، مجلس، قوه قضا، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، دستگاه‌های نظارتی و صنایع اقتصادی و ...، مصلح میخوان یا صُلح کل؟ قطعاً که عنصر فاسد و مفسد نمیخوان ان‌شاءالله؛ ولی دنبال مصلح هستند یا صلح کل؟ 😊
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 اجرای #کالابرگ_الکترونیکی چه آورده ای برای دولت و چه گشایشی برای معیشت مردم دارد؟ 🔹بر اساس اعلام
🔴 برآوردها نشان می‌دهد استقبال از طرح ، زیر ۰.۵ (نیم‌درصد) بوده! 🔹قبلاً در این مطلب عرض کرده بودیم این طرح، با این مشخصات و شرایط، هیچ آورده‌ای برای دولت و معیشت مردم ندارد و ارزش صرف هزینه، تمرکز آنچنانی دولت و انرژی و زمان را ندارد! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ساختار جامعه جاهلی پیش از اسلام چگونه بود؟ شب پنجم 🔹برای پاسخ به این سؤال که پیامبر بزرگ اسلام(ص) چه اصلاحات و اقداماتی انجام دادند باید جامعه جاهلی قبل از اسلام را به خوبی بفهمیم و بشناسیم؛ سپس اقدامات اصلاحی نبی مکرم اسلام(ص) را بازخوانی کنیم که چه اصلاحاتی در جامعه جاهلی ایجاد کردند. 🔻در این مطلب، ساختار اجتماعی جامعه جاهلی را بصورت مختصر معرفی می کنیم. ساختار اجتماعی و سیاسی دوره جاهلیت قبل از اسلام، دارای چند نظام است: 1️⃣ نظام قبیلگی: مهم ترین نظام دوره جاهلیت، نظام قبیلگی است. حکومت یا قدرت مرکزی وجود نداشته؛ بلکه شهرها و مناطق مختلف با تقسیم کار بین قبایل مختلف اداره می شد. عصبیت، نَسَب گرایی، جنگ و حلف(پیمان) ویژگی های این نظام است. چیزی با عنوان «حق» یا «حقوق انسان» ملاک نبود بلکه ملاک عمل هر قبیله، عصبیت و تعصب به قبیله خود بود. 🔹برخی قبایل دارای افتخارات و شرف و دارای مال و اموال و زمین بودند و برخی قبایل ضعیف تر و بی افتخار. لذا مطیع قبایل قدرتمندتر بودند. 🔸درون هر قبیله، سه طبقه اجتماعی وجود داشت، طبقۀ اصیل که شامل همۀ فرزندان اصلی قبیله بودند، طبقۀ موالی که از طریق پیمان یا همسایگی به قبیله می‌پیوستند و طبقه بندگان و بردگان که برخی سفیدپوست و برخی سیاه‌پوست بودند و اغلب آنها از بازارها خریداری می‌شدند، در عصر جاهلی بردگان از هرگونه امتیازی محروم بودند. 🔹جنگ مستمر و قتل و خونریزی، همیشه بین قبایل برقرار بود. حلف یا پیمان، ویژگی دیگر نظام قبیلگی بود که بین قبایل برقرار می شد و تقسیم کاری بین آنان صورت می گرفت. این پیمان ها بسیار مهم و اساسی بود و کسی نمی توانست براحتی پیمان شکنی کند. آنجایی که حضرت اباعبدالله(ع) در خطبه منا تأکید می کنند که پیمان پدران خودتان را محترم تر از پیمان رسول خدا می شمرید، منظور همین پیمان هاست. 2️⃣ نظام اقتصادی ناعادلانه و مبتنی بر ربا: اقتصاد این دوره بر محور کشاورزی، دامداری و تجارت می چرخید. ادر اقتصاد جاهلی، همه قبایل و طوایف بصورت عادلانه از منابع، زمین و آب برخوردار نبودند و دچار فقر گسترده و قحطی می شدند اما قبایل قوی تر و دارای شرافت و افتخارات نیاکان مثل قریش، نصیب بیشتری از منابع داشتند. چیزی با عنوان برابری و عدالت اساساً مطرح نبود. قبال قوی تر با جنگ و اقتدار، بهره بیشتری از اموال و دارایی ها داشتند و برخی قبایل از طریق راهزنی و دزدی امرار معاش می کردند. 3️⃣ نظام فرهنگی منحط: نهاد خانواده ذیل نظام قبیلگی مهم و اساسی بود اما زن بعنوان جنس دوم و مایه ننگ و زشتی شمرده می شد و عموم زنان جایگاهی در دوره جاهلیت نداشتند و در جنگ ها به غارت برده می شدند از آنان بعنوان کنیز و برده جنسی و فحشا استفاده می شد؛ لذا برخی قبایل، دختران را از ترس اینکه در آینده و در جنگ ها به دست دشمنانشان نیفتند زنده به گور می کردند. 🔹شُرب خَمر و فحشای جنسی(با استفاده از زنانی که در جنگ ها به غارت برده می شدند یا سایر زنان) در این جامعه نهادینه شده بود و شراب به وفور در مجالس و سفره ها پیدا می شد. قمار بر روی اموال، دام ها و کنیزها نیز زینت مجالس بود. 4️⃣ نظام عقیدتی فاسد: در این دوره، خداپرستی و یکتاپرستی وجود داشت ولی بسیار محدود و قلیل؛ اما بت پرستی و شرک بسیار گسترده بود. بت هایی از سنگ و چوب به شکل انسان یا حیوان طراحی شده بودند و ده ها و صدها سال مورد پرستش قرار می گرفت. 🔹اگرچه می توان بیشتر درباره ویژگی های جامعه جاهلی پیش از اسلام صحبت کرد اما به همین موارد بسنده می کنیم. در مطلب پیش رو به اقدامات عمل حضرت رسول در مواجهه با این جامعه جاهلی اشاره می کنیم. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 چاپ ۵۷ هزار میلیارد تومان پول برای بقای بانک آینده! 🔹بانک آینده به عنوان یکی از ناسالم‌ترین بانک‌های کشور، سال گذشته با اضافه برداشت ۵۷ هزار میلیارد تومانی از بانک مرکزی، عملا ۲۵ درصد از رشد پایه پولی را به خود اختصاص داد. 🔹به عبارت دیگر، یک چهارم از کل پولی که در سال ۱۴۰۱ چاپ شده، برای سرپا ماندن بانک آینده بوده و کل اقتصاد ایران ۷۵ درصد دیگر را تشکیل داده‌اند! 🔹این بانک به دلیل تخلفات عمده مدیرانش در ادوار گذشته، روزانه ۱۶۰ میلیارد تومان یعنی ماهانه حدود ۴۸۰۰ میلیارد تومان زیان جدید خلق می‌کند. 🔹بانک آینده و شرکت‌های زیرمجموعه اش سال گذشته ۶۳.۳ هزار میلیارد تومان زیان جدید ایجاد کردند؛ یعنی ۳.۶ برابر زیان گروه خودروسازی ایران خودرو و  ۲.۸ برابر زیان گروه سایپا! 🔹هم‌چنین بانک آینده طی سال‌های گذشته ۷۵ درصد از کل تسهیلات خود یعنی ۱۲۹ هزار میلیارد تومان را به شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با خودش پرداخت کرده است.  🔹آمار و ارقام موید آن است که این بانک با هدف تامین مالی شرکت‌ها و اشخاص مرتبط با خود تشکیل شده است اما هزینه ناترازی آن به کل اقتصاد ایران و مردم تحمیل می‌شود./اقتصاد آنلاین ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چاپ ۵۷ هزار میلیارد تومان پول برای بقای بانک آینده! 🔹بانک آینده به عنوان یکی از ناسالم‌ترین بانک‌
اگر از من بپرسید مهم ترین خبر کشور چیست؟ عرض می کنم این خبر، مهم ترین و یا حداقل یکی از مهم ترین اخبار و مسائل جدی کشور است. بانک ناسالم(بخوانید فاسد) آینده که یک چهارم از رشد پایه پولی کشور را در 1401 به خود اختصاص داده! بعد حدود 75 درصد از کل تسهیلات خود را به شرکت ها و اشخاص وابسته و مرتبط با خودش ارائه کرده!
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 چاپ ۵۷ هزار میلیارد تومان پول برای بقای بانک آینده! 🔹بانک آینده به عنوان یکی از ناسالم‌ترین بانک‌
علی انصاری بعنوان ابربدهکار بانکی و مالک یکی از این اشخاص است. ایرانمالی که در دهه گذشته، همینگونه ساخته شد. یعنی بخش مهمی از چاپ پول کشور به بانک آینده تخصیص داده شد و بانک هم این اعتبار را به علی انصاری وام می داد. علی انصاری هم با ساخت ایرانمال، چه ثروت عظیمی را برای خود و اطرافیانش خلق کرد. دم آخر همان تسهیلات را هم پرداخت نکرد و ابربدهکار بانکی بود! اگر هم پرداخت می کرد در مقابل ارزش ایرانمال هیچ بود. یعنی بخشی از تورم حاصل از افزایش نقدینگی در سالهای گذشته فقط مختص یک نفر بود و آن هم علی انصاری بود! حالا هم که در سال 1401 این رکورد را زده اند. عملاً حاکمیت، اعم از دولت، قوه قضائیه و مجلس مقابل این بانک و این شخص لُنگ انداخته اند! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
علی انصاری بعنوان ابربدهکار بانکی و مالک #ایرانمال یکی از این اشخاص است. ایرانمالی که در دهه گذشته،
بیش از دوسال است که تسهیلات اشتغالزایی، حمایت از تولید، خرید کالا و غیره را برروی مردم و تولیدکننده های خرد بسته اید با عنوان اینکه افزایش نقدینگی تورم ایجاد می کند و مردم با خرید کالا و تولیدی، تورم را بالا می برند. مردم بانک به بانک برای افزایش پول رهن منزلشان، برای درمان فرزندشان، برای عروسی و خرید جهیزیه دختر و پسرشان می چرخند و بانک ها به آنها نه می گویند، دست آخر مشخص می شود که یک چهارم از افزایش نقدینگی فقط به یک بانک فاسد با آدم های معلوم الحال و تخلفات عدیده، رسیده! اینجا جزو همان گلوگاه هایی است که نمی خواهید شناسایی کنید؛ نمی خواهید برخورد کنید. طی سالهای گذشته، بارها عنوان شد که قرار است ایرانمال بخاطر این تخلفات و دور زدن قانون وبدهی بانکی به نفع دولت مصادره شود؛ اما فقط ادعا بود ... لاحول و لاقوه الابالله... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 ‏به ‎ اهانت می‌کنند که جلوی گسترش اسلام را بگیرند، اما نمی‌فهمند که با این کارها، دل‌های مظلومان و آزادگان جهان از هر دین، مکتب و مسلکی را به سمت قرآن بیشتر متوجه می‌کنند. وَنُنَزِّلُ مِنَ ٱلۡقُرۡءَانِ مَا هُوَ شِفَآءٞ وَرَحۡمَةٞ لِّلۡمُؤۡمِنِينَۙ وَلَا يَزِيدُ ٱلظَّـٰلِمِينَ إِلَّا خَسَارٗا. سوره اسراء - آیه ۸۲ ((و ما از قرآن آنچه را براى مؤمنان مايۀ شفا و رحمت است، نازل مى كنيم و ستمكاران را جز خسارت نمى افزايد.)) ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هدایت شده از نهضت شفافیت و عدالت
طرح جامع شفافیت - آخرین نسخه.pdf
572.8K
🔴 طرح شفافیتی که شهرداری و شورای اهواز پای کار آن نیامد! 🔹این فایل PDF ویژه کلانشهر است که در پائیز 1400 با تلاش مجموعه نهضت شفافیت و عدالت خوزستان و همکاری برخی کارشناسان امور شهری، تنظیم و تدوین و به 7، 8 نفر از اعضای شورای شهر فعلی اهواز و همچنین به شهردار اهواز جناب آقای و دوتن از معاونین ایشان(آذربایجانی و شمس) تقدیم شد. 🔸طی جلساتی در دفتر نهضت شفافیت و عدالت خوزستان این طرح ارائه و مورد استقبال اعضای شورا و مجموعه شهرداری قرار گرفت و در ظاهر و زبانی بسیار از این طرح تعریف و تمجید شد. 🔹با کمال تأسف و با اینکه چندین بار از سوی نهضت شفافیت و عدالت، این قضیه از شهرداری و اعضای شورا پیگیری شد و آمادگی دفتر نهضت، برای تدوین لایحه حقوقی یا طرح قابل تصویب در شورای شهر به آنان اعلام شد، اما هیچگونه اقدامی صورت نگرفت. 🔸وقتی انتقاد می‌شود می گویند طرح‌تان چیست! حالا بعداز دوسال(تقریباً) که از عمر شورا وشهرداری این دوره می گذرد، این طرح را در فضای مجازی منتشر می کنیم تا مردم عزیز اهواز و خوزستان و سایر نقاط ایران بدانند که برای پیشرفت و آبادانی و برقراری شفافیت و عدالت، مجموعه های خودجوش و پای کار در همه جای ایران وجود دارند که بدون هیچگونه چشم داشتی با تدوین و ارائه طرح های اجرایی به دستگاه ها کمک کنند اما این دستگاه ها و مسئولین هستند که متأسفانه همکاری نمی کنند و حاضر به شفافیت نیستند! 🔹شهرداری اهواز باید پاسخگوی افکار عمومی باشد چرا حاضر به اجرای طرح شفافیت نشد؟ ❇️ نهضت شفافیت و عدالت خوزستان: https://eitaa.com/joinchat/3073048610C206b31e47c
🔴 آیا برادرمان در این شب‌های ‎، حرف اصلی و اساسی اباعبدالله علیه‌السلام در ‎ که بر علما و بزرگان نهیب می‌زند که چرا امر و نهی اصحاب قدرت و ثروت را فراموش کردند، به اندازه "نقدِ نوآوری سایر مداحان" تکرار هم می‌کند؟ ‎ فقط دوره روحانی وجود داشت یا حالا هم هست؟‏ 🔹براستی هیئت به سبک هیئت‌های جدید تهران، قم و کاشان مگر چندسال است که باب شده‌‌اند که برادر عزیزمان از اینکه چند مداح، کار سرود و کار کودک و نوجوان انجام می‌دهند برافروخته شده و می‌گوید هیئت باید هیئت بماند؟ کدام هیئت؟ کدام سبک باید بماند؟ محتوا و مغز مهم است یا شکل و سبک؟‏ 🔸اصل محتوا و مغز است یا سبک و شکل عزاداری؟ البته که سبک و شکل عزاداری باید در شان شیعه و اهل بیت باشد و نباید وهن دین باشد؛ اما چرا درباره فراموش شدن محتوا و مغز قیام سیدالشهدا در هیئات و در حکمرانی این روزها، صدایش بلند نمی‌شود؟اگر هم دنبال حفظ سنت است چرا به روش ۱۰۰ سال پیش دسته سینه‌زنی و زنجیرزنی راه نمی‌اندازد؟‏ 🔹اگر بحث سنت عزاداری و نوحه‌خوانی سنتی است که این سبک بیشتر از دوره صفویه شکل گرفته؛ حالا کمی زودتر یا دیرتر؛چندصدسال است. هرچه بوده این سینه‌زنی‌، زنجیر زنی و سنج‌دمام از زمان خود اهل بیت علیهم‌السلام نبوده. آنچه بوده روضه و اشعار حزن‌انگیز بوده که حضرت صادق علیه‌السلام برپا کرده‌اند.‏ 🔸این تعصب خشک به اسم حفظ سنت، از کجا نشات می‌گیرد که کار هنری برای کودک و نوجوان را دون شان مداح می داند؟ اتفاقاً این کارهای کودک و نوجوان و سرودهای سالهای اخیر خیلی بیشتر از هیئت شما توانسته بچه‌ها را با اهل بیت علیهم‌السلام آشنا کند و البته به هر کاری نقد هم وارد است.‏ 🔹برادر عزیزمان در این شب‌ها بجای اینکه به فکر بازخوانی ‎ باشد، به فکر امرونهی اصحاب قدرت و ثروت باشد، به فکر این باشد چرا وچگونه جامعه اسلامی که پیامبر بنا نهاد بعدها چنان دچار انحراف شد که سر نوه پیامبر به نیزه‌ها رفت، به فکر حمله به این مداح و آن مداح است! 🔸رسالت شما امروز بازخوانی حکمرانی علوی و نهضت حسینی است تا تلنگر و تذکر جدی باشد به اهل قدرت و ثروت که وضع جامعه را به اینجا رساندند؛ شما امروز باید بپرسید چرا بانک‌های خصوصی پدر اقتصاد مردم را در آوردند؟ چرا طبری‌ و طبری‌ها قسر در می‌روند؟ اینها را در هیئت فریاد بزنید! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
«من وصیت ابى‌عبداللَّه علیه‌السّلام لمحمّدبن‌نعمان الاحول - مؤمن‌الطّاق -(۱) یابن‌النعمان لا تطلب العلم لثلاث»؛ دانش را براى سه هدف تحصیل مکن: اوّل «لترائى به»؛ این‌که با آن ریا کنى؛ خود را به این و آن نشان بدهى که من عالمم. علم را براى خود نمایى تحصیل مکن. دوم «و لا لتباهى به»؛ براى مباهات هم آن را تحصیل مکن. على‌الظّاهر آن «ترائى به»، یعنى خودنمایى در بین مردم عادى که من عالمم؛ دومى - که مباهات باشد - براى خودنمایى در بین علماست؛ یعنى وقتى در مجمع علما قرار گرفتى، هدف از تحصیل علم این باشد که مباهات کنى بله، ما هم این مطلب یا این مطالب را بلدیم. براى این هم تحصیل علم مکن. سوم «و لا لتمارى»؛ براى مراء - جدل و بحث - هم تحصیل علم مکن. مراء، یعنى مجادله و سرسختى در بحث. «افتمارونه على ما یرى(۲)» که در قرآن شریف هست، یعنى با او درباره‌ى آن چیزى که با چشم خود دیده - که مراد، حوادث لیله‌ى معراج است - بحث و جدل مى‌کنید؟ بنابراین طبق این حدیث، حضرت فرموده است براى این سه مقصود علم را تحصیل نکن. در واقع علم را باید براى دانستن و عمل کردن تحصیل کرد؛ نه براى خودنمایى و سرى توى سرها درآوردن و بحث و جدل کردن.
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
«من وصیت ابى‌عبداللَّه علیه‌السّلام لمحمّدبن‌نعمان الاحول - مؤمن‌الطّاق -(۱) یابن‌النعمان لا تطلب ال
«و لا تدعه لثلاث»؛ به خاطر این سه انگیزه هم علم را رها نکن: «رغبة فى الجهل»؛ یکى به خاطر رغبت در جهل. بعضى مى‌خواهند ندانند؛ کأنّه با این دانستن و با این علم عناد دارند. تعجب نکنید؛ هستند در عالَم کسانى که گوش نمى‌کنند به یک حرفى؛ یا دیگران را نهى مى‌کنند از گوش کردن به یک حرفى؛ براى این‌که نگذارند این علم در آنها به وجود بیاید. بعضى خودشان گوش نمى‌کنند؛ بعضى دیگران را وادار مى‌کنند به گوش نکردن، تا این‌که این دانش را به خاطر عناد با آن دانش تحصیل نکنند. این‌جا یک جمله‌ى مطلقى را فرمودند؛ «رغبة فى الجهل». حال این «العلم» ى که گفته شده است، آیا مراد همین علم مصطلح در کلمات ائمّه است؟ یعنى علم دین، فقه دین؟ ممکن است. بنابراین «رغبة فى الجهل»، یعنى جهل در همین مقوله؛ جهل نسبت به همین علم. اما ممکن هم هست که کسى بگوید نه؛ این الف و لام «علم»، الف و لام عهد نیست که این علم را بفرماید؛ مطلق علم را مى‌فرماید. هیچ علمى را براى این‌که مى‌خواهى جاهل به آن باشى، ترک نکن. یک وقت انسان داعى ندارد، وقت ندارد؛ آن بحث دیگرى است؛ اما به خاطر عناد با خود علم نباید علم را ترک کرد. «و زهادة فى‌العلم»؛ دوم این‌که کسى علم را ترک کند، به خاطر این‌که در تحصیل علم، در داشتن علم، زهد و کم‌رغبتى دارد. «زهادة»، یعنى بى‌رغبتى، بى‌علاقگى. علم را به خاطر این‌که به آن رغبت ندارى، ترک نکن. یعنى این‌طور نباشد که برایت دانستن چیزى این قدر کم‌اهمیت باشد که در آن بى‌رغبتى نشان دهى. «و استحیاء من النّاس»؛ به خاطر حیا از مردم هم علم را ترک نکن. براى بعضى، تحصیل علم کأنّه خلاف شأن و مرتبه است؛ در حالى که اگر گوش کنند، بنشینند، فرا بگیرند، تحصیل کنند، براى آنها مراتبى را هدیه و اعطا خواهد کرد. درعین‌حال نمى‌خواهند؛ براى این‌که حیا مى‌کنند از تحصیل علم؛ کأنّه شأن خودشان را از تحصیل علم اجلّ مى‌دانند! به خاطر این سه چیز علم را ترک نکن. حالا یک وقت انسان مى‌خواهد علمى تحصیل کند که وقت ندارد، آن بحث دیگرى است؛ یا مى‌خواهد علمى تحصیل کند که پول تحصیل آن را ندارد، استاد آن را ندارد؛ این مانعى ندارد. اما ترک تحصیل علم به خاطر این نباشد که یا بى‌رغبت هستى، یا رغبت در جهالت دارى، یا به خاطر استحیاء از مردم. بعد فرمود: «والعلم المصون کالسّراج المطبق علیه»؛ علمى که انسان آن را پوشیده بدارد و در معرض تبلیغ و تعلیم و عمل در نیاورد، مثل چراغى است که روى آن را بپوشانند؛ یعنى بى‌فایده است و نور آن به کسى نخواهد رسید. این حدیثى است از حضرت ابى‌عبداللَّه علیه‌السّلام به مؤمن‌الطّاق که در نسخه‌ى تحف‌العقول ما، صفحه‌ى ۳۱۳ است. بیانات رهبر انقلاب 1379/06/20
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 ساختار جامعه جاهلی پیش از اسلام چگونه بود؟ #محرم شب پنجم 🔹برای پاسخ به این سؤال که پیامبر بزرگ ا
🔴 اصلاحات نبی اکرم اسلام(ص) در جامعه جاهلی چه بود؟ شب ششم 🔹حضرت امیرالمؤمنین(ع) بعد از 25 سال که مردم به سراغ ایشان می روند و بعد از سه شبانه روز اصرار، کار را به دست می گیرند خطاب به مردم می فرماید: «أَلَا وَ إِنَّ بَلِيَّتَكُمْ قَدْ عَادَتْ كَهَيْئَتِهَا يَوْمَ بَعَثَ اللَّهُ نَبِيَّهُ (صلی الله علیه وآله)». خطبه 16 نهج البلاغه 🔸مفهوم بیان حضرت این است که آگاه باشید مشکلات و بلایا آزمونهاى شما درست همان مشکلات و بلایایی بود که پیامبر اسلام مبعوث شد. جنس مشکلات تان همان است. جامعه دوباره به همان عهد جاهلیت با همان مشکلات بازگشته. بعد از 25 سال! حالا منِ امیرالمؤمنین(ع) باید با همان انحراف ها بجنگم. 🔹در مطلب قبل عرض کرده بودیم که ساختار جامعه جاهلی چند نظام داشت؛ نظام عقیدتی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی. دارای عقیده شرک و بت پرستی، فرهنگ منحط و زنده به گور کردن دختران و رواج فحشا، شراب و قمار، سیاست قبیلگی و جنگ ها و پیمان های قبیلگی و دارای اقتصاد غیرعادلانه و فقر و تبعیض و معاملات ربوی. 🔸پیامبر بزرگ اسلام طی 23 سال مجاهدت از دعوت پنهانی تا آشکارا به مبارزه و سپس مهاجرت از مکه به مدینه و جنگ ها و غزوات و پیمان های مختلف، توانست عقیده خداپرستی و توحید، فرهنگ تعظیم و تکریم دختران و زنان و جلوگیری از زنده به گور کردن آنها، منع فحشا و شراب خواری و قماربازی، سیاست برادری و پیمان های صلح و برابری بین قبایل و اینکه ملاک برتری تقواست و حذف ربا و انحصار از اقتصاد و ترویج فرهنگ کار و تلاش را در جامعه اسلامی آن وقت جایگزین جاهلیت نماید. 🔹روشن و مبرهن است که ریشه فرهنگی جاهلی در آن مدت کوتاه بطور کامل خکشیده نشد و رگه هایی از آن کماکان وجود داشت اما آن فرهنگ به حاشیه رفت و اسلام به متن جامعه آمد. خروجی آن مجاهدت ها، تربیت انسان های صالح و بزرگانی چون سلمان فارسی، عمار یاسر، ابوذر غفاری و غیره بود. 🔸بعد از بدست آمدن غنائم مختلف و توزیع آن بین عموم مسلمین به خصوص مهاجرین و طبقات ضعیف، فقر را به طور کامل ریشه کن کردند و برابری و برادری و عدالت را به ارمغان آوردند. حذف ربا و تبعیض و انحصار از اقتصاد یکی از مهم ترین دستاوردها بود. با نهادینه کردن خمس و زکات و هزینه آنها برای طبقات ضعیف، فاصله های طبقاتی را کمتر و کمتر کردند. 🔹فرهنگ عصبیت و افتخار به نسب و قومیت گرایی و قبیله گرایی را از متن به حاشیه راندند و پیوند اخوت و برادری را جایگزین کردند. 🔸پیامبر در نظامات ساختار جامعه جاهلی، در کوتاه ترین زمان ممکن اصلاحات عمیقی انجام دادند و نظام سیاسی اسلامی را جایگزین نظام قبیله گرایی کردند و در حوزه عقیده، فرهنگ، سیاست و اقتصاد بنیان های جدیدی برپا کردند. اما بعد از رحلت شان و در فاصله 25 سال، اما مجدد جامعه به عهد جاهلیت بازگشت. جامعه مسلمان، مدعی خداپرستی و با ظواهر جدید و آداب مسلمانی اما به عهد جاهلیت بازگشت؛ نه فقط در ظاهر بلکه در باطن! چگونه؟ در مطلب بعدی شرح خواهم داد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مومنین عزیز جهت مشارکت در هزینه‌های مراسمات برخی هیئات و مواکب در استان خوزستان (پخت غذا، اطعام و سایر هزینه‌ها) همراهی بفرمائید: 🔻به نام داود مدرسی یان: 6037998140806919 ((هیئت حسین‌جان شهرستان رامهرمز، هیئت صاحب الزمان(عج) اسلام‌آباد اهواز و سایر هیئات و مواکبی و مراسمات مراجعه کننده))
🔴 ‏رفق و مدارا؛ گمشده اینروزهای ‎ 🔹رفق و مدارا، در زبان عربي معادل يکديگرند. رفق، به معناي نرم­خويي و ظرافت داشتن در کار است و به کسي که نرم­خويي پيشه کند، «رفيق» مي­ گويند و معادل کلمه «رفق» در فارسی، واژگانی چون: مهرباني، عطوفت و گذشت است.‏ 🔸حال‌ و روز امروز جامعه ایرانی، بیش از هر زمان دیگری به این عنصر نیازمند است. رفق و مدارا بین مردم و اقشار مختلف طی سال‌های اخیر، متاثر از ناکارآمدی‌ها و ضعف‌های داخلی، مشکلات معیشتی و اقتصادی، تحریم‌ها و فشارهای بین‌المللی و تهاجم رسانه‌ای‌ فرهنگی مغرضان و دشمنان، ضعیف شده است.‏ 🔹از طرفی، دوقطبی‌سازی‌هایی که نادانسته توسط برخی مدعیان دین‌مداری از یک طرف و دانسته توسط جریانات سکولار و مدعی تجدد از طرف دیگر در سال‌های اخیر در جامعه ایجاد شده، متاسفانه دوز خشم، پرخاشگری، عصبیت و عصبانیت را در جامعه بالا برده است و سال قبل یک پرده از این اختلاف را دیدیم!‏ 🔸در چنین شرایطی، بخشی از دلسوزان جامعه در حوزه و دانشگاه، در مسجد، هیئت، رسانه و سایر مراکز، به فراخور حوزه کاری و تخصص خود هم مسئولین و مردم را به مدارای بیشتر دعوت کرده‌اند. بی‌تردید سهم عمده رفق و مدارا بر دوش مسئولان، نخبگان، دستگاه‌ها ورسانه‌هاست. اما برخی باز تحمل نمیکنند.‏ 🔹کسانی که نظام سیاسی و مردم را به رفق و مدارای بیشتر دعوت می‌کنند مورد هجمه و طعمه‌ی همان دوطیف سابق قرار می‌گیرند! یک طرف مدعیان دین‌داری، آنهارا به تسامح و تساهل در احکام و بی‌غیرتی متهم می‌کنند و یک طرف هم دلسوزی اینها را تقطیع وبعنوان تقابل با نظام سیاسی و انقلاب ضریب می‌دهد!‏ 🔸در حالیکه بسیار بعید است حرفِ برخی علما، مداحان و هیئتی‌ها درباره رفق و مدارا با مردم و گذشت از خطاهای کوچک مردم و جوانان، به معنای تسامح و تساهل در احکام دینی و خنثی و بی‌تفاوت بودن در برابر فسادها و فحشای سازمان یافته‌ی اخلاقی و بی‌بند و باری و تقابل با نظام و انقلاب باشد! 🔹آنچه من می‌فهمم، غلظت و درشتی و خشانت باید در برابر اصحاب قدرت و ثروت باشد؛ آنانیکه از قِبَل تبعیض و ویژه‌خواری به آلاف‌والوف رسیدند؛ در عرصه فرهنگی و اباحی‌گری هم، تکبر و تحکم و برخورد قاطع باید با هلدینگ‌ها و شرکت‌هایی چون ‎، ‎ و آن اقلیت از سلبریتی‌هایی باشد که عامدانه علیه فرهنگ تاریخی و عُرفی این ملت ایستاده‌اند و دیگران را به ساختارشکنی و حریم‌شکنی تحریک می‌کنند. 🔸اما نسبت به عموم مردم و افراد عادی کف جامعه، دستور قرآنی این است: «وَالْکَاظِمِینَ الْغَیْظَ وَالْعَافِینَ عَنِ النَّاسِ وَاللّهُ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ». آل عمران-۱۳۴‏ 🔹«خُذِ الْعَفْوَ وَأْمُرْ بِالْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ الْجَاهِلِینَ». (اعراف-۱۹۹) ای پیغمبر! عفو و گذشت پیشه کن و به کار پسندیده فرمان ده و از نادانان روي بگردان. ببخش، بعد آگاه کن، مسئله‌ای را معروف کن، به آن امر کن و از جاهلین اعراض کن، دوری کن و ... ! 🔸وظیفه اساتید و نخبگان و اهالی رسانه در بحث تعریف و ترویج رفق و مدارا و تولید محتوای گوناگون در این زمینه و تبلیغ این مقوله بسیار مهم سنگین است. در این باره بازخوانی نامه۴۶ نهج‌البلاغه و تبیین آن برای کارگزاران نظام و همه موثرین و نخبگان راهگشاست و نباید از اتهامات و برچسب‌های صورتی و نارنجی و چه و چه بترسند. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 ‏رفق و مدارا؛ گمشده اینروزهای ‎#ایران_ما 🔹رفق و مدارا، در زبان عربي معادل يکديگرند. رفق، به معناي
🔴 بخشی از نامه 46 نهج البلاغه 🔻ترجمه محمد دشتی 🔹و من كتاب له (علیه السلام) إلى بعض عُمّاله: (نامه به يكى از فرمانداران در سال 38 هجرى، نوشته اند اين نامه به مالك اشتر نوشته شد). 🔹أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّكَ مِمَّنْ أَسْتَظْهِرُ بِهِ عَلَى إِقَامَةِ الدِّينِ وَ أَقْمَعُ بِهِ نَخْوَةَ الْأَثِيمِ وَ أَسُدُّ بِهِ لَهَاةَ الثَّغْرِ الْمَخُوفِ. فَاسْتَعِنْ بِاللَّهِ عَلَى مَا أَهَمَّكَ، وَ اخْلِطِ الشِّدَّةَ بِضِغْثٍ مِنَ اللِّينِ، وَ ارْفُقْ مَا كَانَ الرِّفْقُ أَرْفَقَ وَ اعْتَزِمْ بِالشِّدَّةِ حِينَ لَا تُغْنِي عَنْكَ إِلَّا الشِّدَّةُ، وَ اخْفِضْ لِلرَّعِيَّةِ جَنَاحَكَ وَ ابْسُطْ لَهُمْ وَجْهَكَ وَ أَلِنْ لَهُمْ جَانِبَكَ، وَ آسِ بَيْنَهُمْ فِي اللَّحْظَةِ وَ النَّظْرَةِ وَ الْإِشَارَةِ وَ التَّحِيَّةِ، حَتَّى لَا يَطْمَعَ الْعُظَمَاءُ فِي حَيْفِكَ وَ لَا يَيْأَسَ الضُّعَفَاءُ مِنْ عَدْلِكَ، وَ السَّلَام. 🔻مسئووليّت فرماندارى و اخلاق اجتماعى: 🔹پس از ياد خدا و درود همانا تو از كسانى هستى كه در يارى دين از آنها كمك مى گيرم، و سركشى و غرور گناهكاران را در هم مى كوبم. و مرزهاى كشور اسلامى را كه در تهديد دشمن قرار دارند حفظ مى كنم. پس در مشكلات از خدا يارى جوى، و درشتخويى را با اندك نرمى بياميز. در آنجا كه مدارا كردن بهتر است مدارا كن، و در جايى كه جز با درشتى كار انجام نگيرد، درشتى كن، پر و بالت را برابر رعيّت بگستران، با مردم گشاده روى و فروتن باش، و در نگاه و اشاره چشم، در سلام كردن و اشاره كردن با همگان يكسان باش، تا زورمندان در ستم تو طمع نكنند، و نا توانان از عدالت تو مأيوس نگردند. با درود.
🔴 رهاندن بندگان از جهالت، به قیمت ! 🔻در زیارت اربعین می‌خوانیم: اللّهُمَّ ، إنّي أشهَد أنَّهُ ... بَذَلَ مُهجَتَهُ فيكَ لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ وحَيرَةِ الضَّلالَةِ ، وقَد تَوازَرَ عَلَيهِ مَن غَرَّتهُ الدُّنيا وباعَ حَظَّهُ بِالأرذَلِ الأدنى. 🔹بارخدايا! من گواهى مى دهم كه آن بزرگوار ... خون خود را در راه تو نثار كرد تا بندگانت را از جهالت و سرگشتگىِ گم راهى برهاند، در حالى كه آنان كه دنيا فريبشان داد و بهره خود [از آخرت] را به [دنياى] پَست فروختند ، عليه او هميار شدند. 🔸«و بذل مُهجته فيک: خدايا! امام حسين(ع)، مُهجَه خود را در راه تو داد.» "مُهجه" چيست؟ برخی می‌گویند «المهجةالروح؛ مهجه يعني روح». برخی هم می‌گویند: «المهجة دَم القلب؛ مهجه يعني خون قلب». 🔹یعنی خدايا امام حسين(ع) خون قلبش، پنهان‌ترین و مهم‌ترین خون خود را در راه تو فدا کرد: «لِيَستَنقِذَ عِبادَكَ مِنَ الجَهالَةِ: براي اين که بندگان تو را از ناداني بيرون بياورد.» صلی‌الله علیک یا اباعبدالله ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 مومنین عزیز جهت مشارکت در هزینه‌های مراسمات برخی هیئات و مواکب در استان خوزستان (پخت غذا، اطعام و سایر هزینه‌ها) همراهی بفرمائید: 🔻به نام داود مدرسی یان: 6037998140806919 ((هیئت حسین‌جان شهرستان رامهرمز، هیئت صاحب الزمان(عج) اسلام‌آباد اهواز و سایر هیئات و مواکبی و مراسمات مراجعه کننده))