5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 تبلیغات خارقالعاده در سینمای چند بعدی
#تبلیغات
#خلاقیت
#کلیپ_کوتاه
#تمرین_خلاقیت
#مدیریت_تبلیغات
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تبلیغات خارقالعاده در سینمای چند بعدی
#تبلیغات
#خلاقیت
#کلیپ_کوتاه
#تمرین_خلاقیت
#مدیریت_تبلیغات
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ «در حال زندگی کردن» یعنی چه؟
▪️واقعیت آن است که گذشته گذشته است و آینده هنوز نیامده و آنچه را ما احساس و ادراک می کنیم زمان حال است. با این همه ما کمتر خودمان را در زمان حال می یابیم. یا در فکر اشتباهات گذشته ایم یا در خیال آرزوهای آینده. در زمان حال بودن یعنی تمرکز کامل بر آنچه در لحظه انجام می دهیم یا #احساس می کنیم. اگر چنین باشد هیچ کس از کارش ناراضی نیست احساس #تنهایی و بیهودگی و ملال نمی کند. استرس و اضطراب ندارد. افسرده نیست. غر نمی زند و در یک کلام حالش خوب است. می پرسید چگونه ممکن است؟ با من همراه باشید:
▪️ما وقتی در ذهن مان مکالمه داریم یعنی با خودمان حرف می زنیم حال یا از گذشته یا راجع به آینده. آنچه در حال روی دادن است قابل قضاوت کردن نیست چون قضاوت با فاصله روی می دهد. وقتی قضاوتی در کار نباشد وقتی ذهن خاموش است یعنی تمام توجه ما معطوف به امری است که در حال روی دادن است می خواهد رانندگی باشد یا انجام دادن کار اداری روزانه مان یا شستن ظروف یا نگاه کردن به اطراف در حین پیاده روی یا خواندن همین این کلماتی که دارید می خوانید. توجه به زمان حال و آنچه در لحظه روی می دهد یعنی در حال بودن و در حال بودن یعنی "حال خوش" یعنی #سکوت_ذهن یعنی "ذهن آگاهی".
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ تکفر انتقادی و تفکر خلاقانه برای حل مسأله
▪️#تفکر_انتقادی توانایی تجزیه، تحلیل و ارزیابی منطقی اطلاعاتی است که دریافت میکنیم و در آن قضاوت صورت میگیرد و به دنبال دلایل و شواهد برای درک مسائل و پدیده ها هستیم.
▪️برای اینکه هر کسی بتواند #تفکر_نقادانه داشته باشد باید توانایی استفاده از هوش، اطلاعات و مهارت مواجه شدن در موقعیت های متفاوت زندگی با خونسردی و اقتدار را داشته باشد.
▪️زمانی که نقادانه فکر می کتید، منتظر اتفاق های غیر منتظره و عجیب و غریب نمی مانید، بلکه در فرآیند رسیدن به هدف، و در #تصمیم گیری_ها فعلانه درگیر مسائل می شوید.
▪️#تفکر_خلاقانه بدون هیچ قضاوت و ارزیابی صورت میگیرد و برای تولید ایدههای جدید استفاده میشود. تفکر خلاقانه در ذهن جوشش دارد و انسان را به سمت تولید یک فکر جدید سوق می دهد.
▪️تفکر انتقادی و تفکر خلاق، پیش نیاز بسیاری از مهارتهای زندگیست. مهارتهایی مثل #حل_مسئله، مهارت تصمیم گیری و ارتباط موثر و روابط سازمانی با تفکر انتقادی، بهتر در شخص نهادینه می شود.
▪️تفکر خلاقانه و تفکر انتقادی شاید به نظر خیلی متفاوت بیان، اما در حقیقت دو مهارت مکمل هم هستند که در مراحل مختلف #حل_مساله در کنار هم باید استفاده شوند.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
تکنیک ۵ چرا برای یافتن علت ریشهای یک مشکل
✍ #ساکی_چی_تویودا
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
تکنیک ۵ چرا برای یافتن علت ریشهای یک مشکل ✍ #ساکی_چی_تویودا #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.co
تکنیک ۵ چرا برای یافتن علت ریشهای یک مشکل
✍ #ساکی_چی_تویودا
▪️ریشه یابی علت مشکل (Problem) یکی از مهم ترین اقدامات اولیه برای شروع و تحلیل یک ایده می باشد. #کارآفرینان تا زمانی که نتوانند ریشه و علت اصلی یک مشکل را بیابند نخواهند توانست تا برای آن مشکل راه حلی مناسب ارائه دهند.
▪️تجزیه و تحلیل ریشه ای (analysis Root cause) و نگهداری پیشگیرانه مفاهیمی است که ما انتظار داریم در مدیریت یک کارخانه ببینیم. #استارتاپ_ها برای اینگونه تحلیل ها و روش های دقیق زمان کافی ندارند. با این حال کلید موفقیت استارتاپ ها داشتن یک رویکرد سریع برای آزمایش و ارزیابی محصولات می باشد.
▪️یکی از این تکنیک ها، پنج چرا (5 whys) است که ریشه آن در سیستم تولید #تویوتا نهفته است و نشان می دهد که پشت هر مشکل فنی ظاهرا یک مشکل انسانی است. در ادامه خواهیم گفت که تکنیک ۵ چرا برای استارتاپ ها چگونه کار می کند.
💢 تعیین علت ریشه ای تکنیک پنچ چرا؟ (5why)
▪️پرسیدن چراها پشت سرهم #تکنیک مورد علاقه بچه های کوچک است. سوالاتی که نهایتاً صبر و حوصله شما را از بین خواهد برد. اما همین تکنیک یکی از ابزارهای کیفیت است. پنج چرا تکنیکی است که در شناخت مساله و آنالیز آن کاربرد جدی دارد.
▪️با پرسیدن مکرر چرا ( ۵ بار یک قاعده تجربی خوب است)، شما می توانید از لایه های ظاهری یک پدیده عبور کرده و علت ریشه ای آن پدیده برسید. در اغلب موارد دلیل ظاهری یک #عارضه می تواند شما را وادار به پرسیدن سئوال بعدی کند.
▪️هرچند این تکنیک را ۵ چرا می گویند، اما شما ممکن است تعداد کمتر یا بیشتر از دقیقاً پس سوال بپرسید تا موضوعات و دلایل مربوط به یک #مساله را پیدا کنید.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
از مدیریت شهری تا دیپلماسی شهری
✍ #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا،
🔻دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، شماره ۳۴۴۷
#مدیریت_شهری
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
از مدیریت شهری تا دیپلماسی شهری
✍ #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
▪️در #عصر_فراصنعتی همزمان با پدیده جهانی شدن و توسعه شبکه های ارتباطی و نظام های مبتنی بر فناوری اطلاعات، آرام آرام شهرها در فضایی متشکل از؛ «جریان ها، فرآیندها و اجتماعات» به نقش آفرینان اصلی عرصه ارتباط، فرهنگ و اقتصاد جهانی تبدیل شده اند. سال هاست که پدیده های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جاری در دنیا و همگرایی حوزه های مختلف در شهرها، حرکت شتابان جامعه بشری در جهت شهری شدن و توسعه هر چه بیشتر کلانشهرها و تبدیل آن ها به شهرهای جهانی و نهایتاً جهان شهرها را سبب گردیده است.
▪️در این فضا شهرها برای باقی ماندن در عرصه رقابت و پیشرفت باید:
⇦ اولاً؛ از جایگاه های مطلوب و توسعه یافته اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فناوری و ... برخوردار باشند.
⇦ ثانیاً؛ زیرساخت های مربوط به جایگاه های مذکور متشکل از «توان، نفوذ و اعتبار» را فراهم آورده باشند و
⇦ ثالثاً؛ در راستای فعالیت های خود شکل نوینی از دیپلماسی را با عنوان «دیپلماسی شهری» نمایان سازند.
▪️اخیراً در قالب راهبرد «ديپلماسي شهری» بهره گیری از توان کلان شهرها براي توسعه رویکرد «بينا شهري بين المللي» به جای سياست «بينا دولت ملت» مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از کلانشهرها و #شهرهای_جهانی تلاش دارند با ابزار دیپلماسی شهری، میزان مشارکت بین المللی خود را در عرصه جهانی ارتقا بخشند تا از این طریق زمینه توسعه روز افزون شهر را فراهم سازند.
▪️ديپلماسي شهري به دنبال ارائه ايده ها و راهکارهايي است که به وسيله آن، کلان شهرهاي جهان مي توانند با هدف بروز توانايي ها و استعدادهایشان براي حل مسائل و چالش هاي شهري نقش آفرینی کنند و در عرصه ارتباطات فرهنگي و تعهدات سياسي با ديگر بازيگران عرصه سياست شامل؛ مجامع و سازمان هاي بين المللي، #کلان_شهرها و شهرهاي جهاني مختلف تعامل داشته باشند.
▪️رویکرد اساسی #ديپلماسی_شهری اين است که با توجه به پتانسيل شهروندي و مقتضيات شهرها تعاملات مفید را شکل داده و توسعه بخشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند در عصر حاضر «ديپلماسي شهري» بهتر از «ديپلماسي دولت ملت» قادر به ايفاي نقش در فرآيند جهاني شدن خواهد بود. بر این اساس ضرورت دارد مدیران شهری با در نظر گرفتن مصالح شهر و شهروندان، سیاست های کلان و استراتژیک را به صورتی طراحی و تدوین نمایند که ضمن نقش آفرینی بین المللی:
⇦ اولاً؛ شهرت و آوازه شهر را که از آن به عنوان برند شهری (آمیزه ای از هویت تاریخی، ویژگی های اجتماعی، نهاد های تمدنی، فعالیت های تجاری، امکانات رفاهی و تفریحی و مناسبات سیاسی و بین المللی هر شهر) تعبیر می شود ارتقا بخشند،
⇦ ثانیاً؛ با تکیه بر دانش و مهارت خود و استعدادهای شهر و شهروندان شان، سیاست گذاران، تصمیم سازان و افکار عمومی را درجهت جلب منافع شهر متبوع خود هدایت نمایند.
🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا،
🔻دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، شماره ۳۴۴۷
#مدیریت_شهری
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
هیچ مانع و اشکالی وجود ندارد اگر بخواهی راه خودت را بروی❗️
#عکس_نگار
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
یاد بگیرید به گذشته فکر نکنید و از لحظه لذت ببرید.
#عکس_نگار
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ ضرورت اصلاح سیره مدیران کشور
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔺منبع: #قدس_آنلاین،
🔻دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر ۷۶۳۲۳۶
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar