11.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 یکی از برندهای #خلاق چسب مایع PATTEX هست که همیشه ایدههایش جذاب بوده است.
این برند برای نمایش قدرتش در مکان هایی که ساخت و ساز در حال انجام بوده است قدرت چسب را اینطور نمایش داده که جرثقیل ها اجسام سنگین را بوسیله این چسب جابجا می کنند. این نمایش به قدری جذاب بوده است که رهگذران بوسیله تلفن همراهشان این صحنه را ثبت و انتشار می دادند.
#ایده_خلاقانه
#تبلیغات_خلاقانه
#بازاریابی_ویروسی
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ هسته ارزشهای سازمانی
مفاهیم و اصول زیر به عنوان هسته ارزش های سازمانی تعریف شده و کلیه تصمیم گیری های صاحبان شرکت بر پایه التزام و پایبندی به این ارزشها صورت میپذیرند:
▪️تعهد و پایبندی به عهد
▪️تقید به نظم و آراستگی
▪️احترام به کرامت انسانی
▪️کارگروهی در سایه همدلی
▪️کسب رضایتمندی مخاطبان
▪️سختکوشی و تلاش مستمر
▪️روزآمدی در مدیریت و مهندسی
▪️انگیزه داشتن و شوق به پیشرفت
#ارزش_های_سازمان
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
🔺#مدل_شبکه_مدیریتی 🔻#Managerial_grid_model ✍ #رابرت_بلیک #Robert_Blake ✍ #جین_موتون #Jane_Mouton
🔺#مدل_شبکه_مدیریتی
🔻#Managerial_grid_model
✍ #رابرت_بلیک
#Robert_Blake
✍ #جین_موتون
#Jane_Mouton
✅ این مدل، ۵ سبک مدیریت را براساس معیار توجه به تولید و توجه به نیروی انسانی دسته بندی کرد.حالت بهینه این مدل براساس تئوری y است( رویکرد تئوری X برای انگیزش افراد هستند. رویکردی که در آن فرض میشود که افراد ذاتاً انگیزه و علاقهای نسبت به کار خود ندارند.)
✅ (در مقابل در تئوری Y فرض بر این است که افراد در کار خود دارای انگیزه و خوشحال هستند.) این مدل شامل یک محور مختصات است که x,y آن از ۱ تا ۹ متغیر است. که یک به معنای کم ترین و ۹ به معنای بیشترین حالت هر متغیر است. شبکه مدیریتی بلیک-موتون بر اساس دو بعد رفتاری بنا شده است:
1⃣ بر اساس اهمیت به تولید (محصول یا نتیجه)
#concern_for_production
در این حالت رهبر نیازهای اعضای تیم ، علایق آنها و ظرفیت های توسعه شخصی را هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه انجام بهترین کار در نظر می گیرد.
2⃣ بر اساس اهمیت به کارمندان
#concern_for_people
در این حالت رهبر در هنگام تصمیم گیری در مورد چگونگی انجام کار، رسیدن بر اهداف مشخص، کارآیی سازمانی و بهره وری بالا تأکید می کند.
🔴 نمودار شبکه ای مدیریت
🔺(1,1) مدیریت بیتفاوت(فقیر)
🔻(توجه به افراد کم – توجه به نتایج کم):
▪️این سبک از مدیریت رویکرد تنبل و منفعلی است.
▪️در این سبک، مدیر نه به تولید اهمیت می دهد و نه به نیروی انسانی؛ نگرانی اصلی او اشتباهی است که ممکن است بر موقعیت او تاثیر گذار باشد.
▪️نتیجه این سبک ایجاد موقعیتی برای عدم سازماندهی، نارضایتی و ناهماهنگی است.
🔺(1,9)مدیریت باشگاهی
🔻(توجه به افراد زیاد-توجه به نتایج کم):
▪️مدیر توجه زیادی به امنیت و راحتی کارمندان می کند. و امیدوار است که این امر باعث افزایش عملکرد شود.
▪️مدیر در این سبک تقریباً قادر به استفاده از قدرت های تنبیهی، اجباری و مشروعیت نیست.
▪️مدیر عمدتاً از عنصر پاداش، برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند. ناتوانی در تنبیه بیشتر ناشی از ترس وی از به خطر افتادن روابط است.
🔺(9,1) مدیریت دیکتاتوری
🔻(توجه به افراد کم-توجه به نتایج زیاد):
▪️مدیر دیکتاتور نیازهای کارکنان را بی اهمیت می داند و آنها را صرفاً وسیله ای برای رسیدن به هدف می یابد.
▪️مدیر برای کارمندانش حقوق فراهم می کند و انتظار دارد با این حقوق به هر قیمتی بهره وری داشته باشند.
▪️امکان انتقاد و یا پیشنهاد در این شرکت وجود ندارد همه دستورات از بالا به پایین است.
▪️این نوع رهبر بسیار مستبد است، قوانین، خط مشی ها و رویه های کاری سختگیرانه دارد و تنبیه را موثرترین وسیله برای ایجاد انگیزه در کارکنان می داند.
🔺(5,5) میانه رو
🔻(توجه به افراد متوسط-توجه به نتایج متوسط):
▪️این سبک رهبری به نوعی واقع بینانه و بدون جاه طلبی است. این یک سبک متعادل و سازگار است.
▪️مدیر به امید دستیابی به عملکرد قابل قبول، هم به افراد و هم به تولید توجه می کند.
▪️در نتیجه این سبک نه توجه به تولید و نه توجه کامل به پرسنل محقق می شود.
▪️هنگام برخورد با زیردستان، مدیر میانه رو گفتگوهای آرام و همراه با نقاط مشترک را ترجیح می دهد.
🔺(9,9) مدیریت تیمی
🔻(توجه به افراد زیاد – توجه به نتایج زیاد)
▪️در رهبری تیمی، مدیر هم به افراد و هم به نتایج تولید اهمیت زیادی می دهد.
▪️این سبک مبتنی بر گزاره های نظریه Y داگلاس مک گرگور است.
▪️مدیر کار تیمی و تعهد را در بین کارکنان تشویق می کند.
✅ در یک سیستم #مدیریت_تیمی، مدیر برای عقاید صحیح و مفید تلاش میکند و به دیگران اجازه میدهد در #تصمیم_گیری شرکت کنند.او از استفاده از ایده هایی که با ایده های خود متفاوت است نمی ترسد، بلکه بر ارزش ایده ها تمرکز می کند.
✅ از #احساسات و افکار برای حل مشکلات از طریق کار گروهی استفاده می شود زیرا هدف مدیر رسیدن به بالاترین #بهره_وری است نه به کرسی نشاندن حرف؛ یکی دیگر از اهداف اولیه مدیر در این سبک، شناسایی موانعی است که زیر دستان ممکن است با آن مواجه شوند و سپس راهی برای رفع آنها بیابد.
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#سبک_مدیریت
#نظریه_های_مدیریت
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ مدیریت تغییر چیست؟
✅ #مدیریت_تغییر، بعد انسانی تغییر را مخاطب قرار میدهد. ایجاد یک سازمان جدید، طراحی فرآیندهای جدید کاری و پیادهسازی فناوریهای جدید مواردی هستند که اگر افراد را با آنها همراه نکنید، هرگز پتانسیل کامل آنها را مشاهده نخواهید کرد. مدیریت تغییر شامل فرآیندها، ابزار و تکنیکهایی است که برای مدیریت جنبه فردی تغییرات و دستیابی به نتایج مطلوب مورداستفاده قرار میگیرد.
✅ از آنجایی که تغییرات و اشخاص هر دو منحصر به فرد هستند، #تحقیقات نشان داده است که برای تاثیرگذاری بر افراد، جهت تحولات شخصی، اقداماتی خاص وجود دارد. بهطور کلی، مدیریت تغییر بر چگونگی کمک به کارمندان در جهت پذیرش، تطبیق و بهرهمندی از تغییر در کار روزمره، متمرکز است. این امر هم یک فرآیند است و هم نوعی شایستگی.
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
نمودار جریان توسعه محصول
✍ نایدو و همکاران
✅ #فرایند_توسعه_محصول مجموعهی فعالیتهایی است که طی آن یک شرکت ابداع جدیدی انجام میدهد، مفاهیم و کانسپت آن موضوع را استخراج میکند، توسعه میدهد و درنهایت یک محصول جدید به بازار عرضه میکند. توسعه محصول جدید فقط مربوط به فرایندها نیست، بلکه نوآوری، استراتژی محصول، تیمهای چندتخصصه و تصمیمگیری را هم در برمیگیرد.
✅ به وجود آمدن مفهوم #خلاقانه محصول جدید یا ایدهی تولید آن ممکن است از بازار، مشتری یا در یک آزمایشگاه به وجود بیاید. درواقع، توسعه محصول جدید یک قابلیت است که به شرکت اجازه میدهد تا مفاهیم محصولات نوپا را درک کرده و این مفاهیم را بهگونهای به مشتریان ارائه دهند که قابلاعتماد و قابل پیشبینی باشد و درعینحال به نیازهای مشتری پاسخ بدهد.
✅ فرایند NPD یا همان توسعه محصول جدید عناصری از قبیل استراتژی توسعه محصول و مدیریت پرتفوی محصول را هم شامل میشود. گاهی محصول جدید توسط تیمی متشکل از متخصصهای متفاوت ارائه میشود که بهمنظور توسعه #محصول_جدید شکل گرفته است. این تیم پس از اتمام کار و به دلیل اهمیت اختصاص منابع به پروژههای جدیدتر، منحل میشود.
#NPD
#مدل_مفهومی
#مدل_مدیریت
#مدیریت_تولید
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
✍ چاره اندیشی برای تورم
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔺منبع: #هفته_نامه_نخست،
🔻پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۹۲۷
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ چاره اندیشی برای تورم
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
✅ رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: «برای تثبیت و کاهش تورم در کشور به عنوان مشکل جدی چاره اندیشی میشود.» تورم مشکل بنیادین سال های اخیر اقتصاد کشور است. هر چند این #معضل_اقتصادی قبل تر نیز وجود داشته است اما در یک دهه اخیر و خصوصاً در پنج سال جاری آن قدر سرعت آن بالا رفته که به صورت جدی در بخش عظیمی از مردم نگرانی ایجاد کرده و آن ها را نسبت به آینده خود دچار تردید ساخته است. این روزها بیشترین سخن در میان مردم گلایه های عمومی از #تورم لجام گسیخته و ساعت شمار مایحتاج عمومی، بحران مسکن و اجاره بها و سایر نیازمندی های اساسی است که هرچند برای عده ی محدودی از صاحبان ثروت و #سرمایه چندان اهمیت ندارد و بلکه فرصتی برای افزایش ثروت است اما برای خانواده های کم برخوردار که سطح درآمدی پایین یا محدودی دارند و جز دهک های پائین و حتی متوسط جامعه همانند کارمندان، کارگران، بازنشستگان و ... محسوب می شوند خبرهای ناخوشایندی را به دنبال دارد. البته آن چه در این مجال بدان پرداخته می شود قطعاً با رویکرد سیاه نمایی و ناامیدی نیست بلکه بیان واقعیتی است که در زندگی مردم چالش های جدی معیشتی به وجود آورده و حتماً باید همان گونه که رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرده است دولتمردان برای کنترل آن چاره اندیشی و اقدام عاجل نمایند. علاوه بر آن که مسائل مربوط به تحریم، کرونا، جنگ های منطقه ای، اخبار برجام و یا حتی تورم جهانی اقتصاد سبب ایجاد این چالش در کشور شده است مقولاتی همچون فساد اداری و مالی، نقش آفرینی دلال ها و مسائلی همچون احتکار، کم فروشی و ... نیز در رشد بی سابقه و غیرقابل کنترل قیمت ها تأثیرات به سزایی داشته است.
✅ به دلیل عدم استقرار اصول و الزامات نهادی رشد پایدار اقتصاد ایران، هم در نهادینه شدن اصول اولیه و هم در برقراری الزامات بنیادین مورد نیاز، دولت طی دهههای گذشته عملکرد قابل دفاعی نداشته است. همین امر در کنار توان کارشناسی پایین و ظرفیت مدیریتی محدود دولت در ادوار مختلف سبب ایجاد ناپایداری گسترده ای در نظام پولی و مالی کشور گردیده است. آن چه مسلم است مشکلات اقتصادی علاوه بر این که معیشت و رفاه مردم را به صورت مستقیم تحت تأثیر قرار می دهد سبب بروز بحران های مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز می شود و در مسیر #رشد_کشور در همه ابعاد مشکلات عدیده ای ایجاد خواهد کرد. این که سخن از چاره جویی برای تورم در ایران از سوی مقام بلند پایه کشور به میان آمده است علاوه بر این که اهمیت این مسأله را نشان می دهد از اورژانسی بودن موضوع نیز ناشی می گردد. واقعیت آن است که علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری به دولت های قبل تا کنون آنچنان که باید وضعیت رفاهی مردم در سال های اخیر سامان نداشته و بسیاری از هموطنان در هزینه های عمومی و جاری خود دچار کاستی های فراوانی بوده اند. دولت با موضوع اصلاح #یارانه_ها سعی در انجام جراحی عظیمی در اقتصاد کشور دارد. امری که در ابتدا خود تورم گسترده ای را ایجاد کرده است و مردم هر چقدر بخواهند با این موضوع خوشبینانه مواجه گردند بازهم با تردیدهای زیادی دارند. لذا باید به هر صورتی که امکان دارد و کارشناسان #اقتصاد_کلان بر آن توافق نظر بیشتری دارند راهکارهایی اندیشیده شود که در ابتدا سرعت فزاینده افزایش قیمت ها کنترل و متوقف شود و سپس راه هایی برای کاهش قیمت اتخاذ گردد.
🔺منبع: #هفته_نامه_نخست،
🔻پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۹۲۷
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
برنامه ریزی بر مبنای بازدید از عملکرد واحدها
✍ #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
🔺منبع: #روزنامه_شهرآرا،
🔻پنجشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۱، شماره ۳۷۱۲
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar