eitaa logo
Modiryar | مدیریار
212 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
802 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
شیطان همان صدای ذهن ناامید کننده است این باور است که آینده شما بهتر از حال خواهد بود و توانایی انجام آن را دارید. هم شامل خوش بینی و هم نگرش می تواند باشد. این تعریف از امید مبتنی بر “نظریه امید” است، یک مفهوم روانشناسی مثبت که توسط روانشناس آمریکایی چارلز اسنایدر توسعه یافته است. ✅ امید فراتر از آرزوست. این ترکیبی از و اراده است. شما ۱۵۰ هزار تومان در حساب بانکی خود دارید، اجاره شما امروز سر رسیده است و به مدت یک هفته است که پولی دریافت نمی کنید. آیا هنوز هم می توان به بهبود وضعیت مالی خود امیدوار بود؟ کاملا. ✅ می تواند حتی در کنار سخت ترین موقعیت ها و احساسات وجود داشته باشد. امید بسیار فراتر از آرزو است، زیرا به خوش بینی و اراده نیاز دارد. امید حالتی ذهنی است که می توان آن را آموخت. www.modiryar.com @modiryar
تیپ های مختلف رفتاری و فرایند بازخورد یا بازخورد دادن به همکاران و کارمندان امری ضروری است چون با فیدبک دادن آنها از نحوه پیشرفت عملکرد خودشان باخیر میشوند و در عین حال چون فضای گفتگو ایحاد میشود می توانند راه حل هایی برای حل مشکلات خود پیدا کنند. با تمام خوبی ها و مزایایی که فیدبک برای افراد دارد، برای برخی شنیدن این جمله که "آیا می توانم به شما بازخورد بدهم؟" ✅ ترس و ایجاد می کند.چون این کلمات از طریق یک مترجم در مغز ما عبور می کنند و اینگونه شنیده می شوند: "آیا می توانم شما را کاملاً خرد کنم؟" می توان دریافت که شخصی که بازخورد می دهد به نوعی برتر از شخصی است که آن را دریافت می کند، برای همین گیرنده را روی خط دفاعی قرار می دهد. ✅ دادن و دریافت آن می تواند یک فرآیند حساس باشد، زیرا ارزش آن در کمک به شناسایی مسائل و حل مشکلات است. اما موردی که بسیار اهمیت دارد این است که صاحبان مشاغل باید بازخورد را به روشی مثبت مدیریت کنند تا بتواند آنچه را که قصد انجام آن را دارد انجام دهند و به پیشرفت و رشد تجارت خود کمک کنند. www.modiryar.com @modiryar
اولویت بندی و زمان بندی به روش 6D مکانیسمی برای برقراری ارتباط بین کارهایی است که باید انجام شود و مشخص می کند که منابع سازمانی برای تکمیل آن کارها در چه بازه زمانی اختصاص خواهد یافت. ✅ ، یک کالای گران‌بها در زندگی امروز است؛ زندگی گنجینه‌ای از آرزوها، خواسته‌ها و اهدافی برای رسیدن است؛ اما به دلیل محدودیت زمانی که زندگی هر انسان دارد، رسیدن به هر هدف یا آرزویی نه ضروری است و نه ممکن. ✅ بنابراین برای دستیابی به مهم‌ترِ خود و داشتن یک زندگی رضایت‌بخش، باید اهداف خود را در زندگی اولویت‌بندی کنیم؛ زیرا اولویت‌بندیِ اهداف به ما کمک خواهد کرد که به طور کارآمد با صرف زمان محدود خود، به آنها دست یابیم. www.modiryar.com @modiryar
فراخود ✅ همه به هم ربط داریم. دوران «به توچه» و «به من چه» لااقل برای مدتی هم که شده به سر آمده است. حالا همه به هم ربط داریم. نه تنها به هم ربط داریم بلکه به دیگران هم داریم. حتی آن هایی که هزاران کیلومتر آن طرف تر در اروپا و آفریقا هم هستند به ما ربط دارند. ✅  به همنوع دنیا را به مکان بهتری تبدیل می‌کند. این نوع مهربانی‌های کوچک باعث افزایش عزت نفس، کنترل، شادی و مثبت اندیشی می شود. همینطور باعث تشویق افرادی می‌شود که روزی کسی به آنها کمک کرده است، تا آنها هم به دیگران کمک کنند. این مسئله باعث به وجود آمدن یک جامعه مهربان و یاری رسان می شود. www.modiryar.com @modiryar
رسیدن به تسلط در فرایند یادگیری ✅ در اساسی‌ترین مفهوم «تسلط» است. تسلط به میزان یادگیری واقعی یادگیرنده اشاره می‌کند. مفهوم تسلط به مفهوم مهارت هم نزدیک است. مهارت به فرد در استفاده از یادگیری‌هایش مربوط است. تسلط هم‌چنین به اثربخشی فرایند یادگیری در ایجاد یادگیری مطلوب اشاره می‌کند. ✅ به دنبال تسلط می‌آید؛ یعنی نخست شخص باید ابتدا بر کاری تسلط یابد تا بعد در آن ماهر شود. یادگیرندگان از راه تمرین کردن یادگیری‌هایی که قبلاً بر آن‌ها یافته‌اند مهارت کسب می‌کنند. می‌توان گفت تسلط پیش‌نیاز مهارت است. www.modiryar.com @modiryar
اقیانوس آبی و قرمز؛ دو استراتژی متفاوت در کسب وکار www.modiryar.com @modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ اقیانوس آبی و قرمز؛ دو استراتژی متفاوت در کسب وکار #پایگاه_جامع_مدیریار #استراتژی_اقیانوس_آبی_و_
اقیانوس آبی و قرمز؛ دو استراتژی متفاوت در کسب وکار ، نام دو راهبرد متفاوت در فضای کسب و کار است که حاصل خلاقیت و نوآوری در استراتژی‌هاست. این دو، روش‌های برخورد متفاوتی را با چالش‌ها و مسائل کسب و کار ارائه می‌دهند. شناخت این دو فضا و تفکر مسلط بر هر کدام از آنها به مدیران کسب و کارها کمک می‌کند تا خود را محکوم به ماندن در فضای سخت رقابتی نبینند و راهکارهای برون رفت از این فضا را با بهره گیری از نوآوری و خلق بازارهای جدید امتحان کنند. ✅ ، یک فرآیند سیستماتیک و تکرار شونده است که با ارائه مجموعه‌ای از ابزارها، اصول و چارچوب‌ها به شما کمک می‌کند تا فرصت‌های موجود در بازار را درک کرده و شروع به فعالیت کنید. این استراتژی، شما را به قسمتی از بازار هدایت می‌کند که در آن هیچ رقابتی وجود ندارد و شما به جای افزایش تقاضا، باید آن را ایجاد کنید. در واقع مفهوم رقابت، در اقیانوس آبی مطرح نیست، در عوض شما باید به دنبال فرصت‌هایی باشید که شما را به سمت سودآوری هدایت کند. ✅ ، به استراتژی سنتی بازاریابی برای رقابت با رقبا اشاره می‌کند. بر اساس این استراتژی، بسیاری از کسب و کارها برای دستیابی به یک مزیت رقابتی در بازار فعلی با یکدیگر رقابت می‌کنند. اقیانوس قرمز تلاش می‌کند تا با تحت تاثیر قرار دادن کسب و کار، خدمات بیشتر و بهتری به مشتریان ارائه دهد. این کار، به جای جذب مشتریان جدید، بر روی مشتریان موجود متمرکز است. در واقع، طرفداران این استراتژی، برای جذب مشتریان جدید، تنها محصولات و خدمات را بهبود می‌دهند. www.modiryar.com @modiryar
نوآوری در ارائه ارزش ✅ «نوآوری در ارائه ارزش» یعنی؛ وقتی اقدامات فعلی شرکت منجر به کاهش هزینه‌ها و افزایش برای خریداران می‌شود. ✅ چنین شرکتی با حذف یا کاهش سرمایه‌گذاری در بعضی عوامل مورد رقابت در صنعت، در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند و با خلق و ارتقای ارزش‌های جدیدی که قبلا در آن صنعت ارائه نشده، ارزش محصولاتش برای خریداران را افزایش می‌دهد. ✅ این به معنای یک جهش بزرگ در ارزش ارائه‌شده به خریداران و خلق بازارهای جدید خالی از رقیب است و باید در کل سیستم اجرایی شرکت پیاده شود. www.modiryar.com @modiryar
نقشه کسب و کار رهبران-مهاجران-ساکنان (PMS) ترسیم نقشه وضعیت فعلی و آینده شرکت، بینشی درباره احتمال شرکت به شما می‌دهد. کسب‌وکار یا محصولات شرکت در 3 دسته اصلی قرار می‌گیرند: ▪ساکنان: محصولات/کسب‌وکارهای معمولی ▪مهاجران: محصولات/کسب‌وکارهای بالاتر از متوسط بازار ▪رهبران: محصولات/کسب‌وکارهای بسیار ارزشمند مشوق استراتژی اقیانوس آبی و قدرتمندترین منابع رشد و سودآوری هستند، اما ساکنان معمولا منبع تولید‌کننده پول نقد به‌حساب می‌آیند. هدف شرکت شما این است که شرایط متوازنی برای جذب جریان نقد و رشد بیشتر در زمان حال و آینده ایجاد کند. www.modiryar.com @modiryar
نقشه سودمندی برای خریدار ✅ این نقشه بر تمرکز دارد و کمک می‌کند مکان‌های خالی را مشخص کنید که محصول یا خدمت شما به‌احتمال‌زیاد می‌تواند آن‌ها را پر کند. چرخه تجربه خریدار (BEC) به ۶ مرحله تجربه خریدار و انواع تجربه‌های او در هر مرحله اشاره می‌کند. اصول سودمند کردن محصول برای خریدار در مراحل مختلف تجربه خریدار پیاده می‌شوند. ✅ می‌توانند با استفاده از این نقشه راه‌‌هایی برای ارائه روش‌های سودمند جدید و متفاوت پیدا کنند و همچنین موانع تبدیل غیرمصرف‌کننده به مصرف‌کننده را از میان بردارند. سودمندی استثنایی زمانی به‌دست می‌آید که محصولات و خدمات شما بزرگ‌ترین موانع را از چرخه تجربه خریدار حذف کند و دلیلی قانع‌کننده برای استفاده از محصول شما به مشتری بدهد. www.modiryar.com @modiryar
✍ استراتژی خود را تصویرسازی کنید ✅ خود را تصویرسازی کنید تا بتوانید خلاقیت افراد سازمان را شکوفا کنید، به آن‌ها کمک کنید اقیانوس‌‌های آبی را ببینند و استراتژی را برایشان توضیح دهید تا آن را به بهترین شکل اجرا کنند. ✅ همیشه مقاومت‌هایی در راه وجود دارد و اجرای استراتژی اقیانوس آبی نیز با این مشکل مواجه است، زیرا افراد را از گوشه امن بیرون کشیده و روش‌های قدیمی آن‌ها را به چالش می‌کشد. ✅ برای به حداقل رساندن خطر بی‌اعتمادی، بی‌میلی به همکاری با دیگران و حتی خرابکاری، امنی برای طراحی و اجرای استراتژی در پیش بگیرید. ✅ فرایند امن طراحی و اجرای 3 اصل کلیدی دارد: ▪: مشارکت دادن افراد در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک که بر کار آن‌ها هم اثر دارد. ▪: توضیح دادن دلیل اتخاذ این تصمیمات به افرادی که در کار مشارکت دارند و از آن تاثیر می‌پذیرند. ▪: بیان شفاف قوانین جدید بازی بعد از طراحی استراتژی. www.modiryar.com @modiryar
گام های کلیدی طراحی یک استراتژی قوی ✅ برای طراحی یک باید ۴ گام کلیدی انجام دهید. اگر نمی‌توانید هر یک از این مراحل را اجرا کنید، باید آن‌قدر استراتژی را تغییر دهید تا همه موارد را پوشش دهد: 1⃣ سودمندی استثنایی برای خریدار 2⃣ قیمت معقول 3⃣ معادله همیشگی هزینه / سود 4⃣ مقابله با موانع سازگاری www.modiryar.com @modiryar