eitaa logo
Modiryar | مدیریار
213 دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
804 ویدیو
3 فایل
• پایگاه جامع مدیریت www.modiryar.com • مدیرمسئول دکتر مهدی یاراحمدی خراسانی @mahdiyarahmadi • مشاور @javadyarahmadi • اینستاگرام https://www.instagram.com/modiryar_com • تلگرام telegram.me/modiryar • احراز ارشاد http://t.me/itdmcbot?start=modi
مشاهده در ایتا
دانلود
#کتابنگار 📔 #چهار_اثر_فلورانس_اسکاول‌_شین ✍ #پایگاه_جامع_مدیریار 💢 اثرات عجیب دعا و نفرین! • وقتی برای کسی از ته قلب آرزوی موفقیت، شادی و سلامتی می کنید، امواج نامرئی تفکرات و انرژی شما تشخیص نمی دهد که این آرزو متوجه دیگری است. این موج نیک خواهی ابتدا خود شما را سرشار از ماهیت خویش می کند. در حالت دعا تمامی قوای معنوی، سلول های مغز و حتی سیستم عصبی، زیر بارش این ذرات بهشتی قرار می گیرند که خود شما آن را تولید کردید. • اگر از کسی بیزار و متنفر باشید نیز امواج کسالت و تنفر، نخست بر شما می‌بارد و سپس در ضمیرتان رسوب می‌کند. با توجه به این واقعیت ضمیر ناخودآگاه کسی که دعا و نفرین می کند، تشخیص نمی‌دهد این محصولات شفا بخش و یا مسموم کننده متعلق به فرد دیگریست و باید به سوی او صادر شود بلکه ضمیر ناخودآگاه، آن محصولات را ابتدا خودش جذب می کند. 💢 همیشه به یاد داشته باشید آبی که در رودخانه جاری است، نخست بستر خود را تر و سرشار از ذات خویش میکند و در نهایت به دریا میرسد. @modiryar
🔺 🔻 | 2008 چگونه به بهترین شکل مخالفت کنیم؟ آقای پاول گراهام انواع مخالفت کردن را در ۷ سطح طبقه بندی کرده است: ➊ زبان : پایین هرم یعنی بیشترین و رایج ترین نوع مخالفت، دشنام دادن و توهین کردن است. ➋ به فرد: این مرحله حمله شخصی و به زیر سوال کشیدن طرف مقابل است و این که او حق نداشته یا حوزه اش نبوده که این را بگوید، بدون این که به منطق یا حرفش اشاره شود. ➌ واکنش به طرف مقابل: در این مرحله از لحن گفتار طرف مقابل بدون اینکه به ابعاد و منطق مخالفت پرداخته شود انتقاد می گردد. ➍ طرف مقابل: مسئله ای در تناقض با مطلب طرح شده می آید اما باز استدلالی ندارد. ➎ طرح کردن مقابل با و برهان: از این محله جا نحوه مخالفت جدی و مستدل می شود. ➏ : در این مرحله ایرادها و اشکال های موجود مشخص و چرایی آن بیان می گردد. ➐ ایراد به : در مرحله بالای هرم، می توان به منطق یا نتیجه گیری یا استدلال مطرح شده ایراد گرفت و آن را رد کرد. این مرحله بالاترین میزان متقاعدکنندگی را دارد. @modiryar
اسطوره ها برای سوابق، تجارب و افتخارات خود را خالصانه هزینه می کنند. حکایت این عکس شکوه تواضع است‌. همچون در خدمت تیم باشید ... • به راستی درخت هر چه پربارتر افتاده‌تر @modiryar
دستورالعملی برای 🔺 منبع: Fastcompany 🔻 ایجاد روابط بهتر شغلی به یکی از ضروری‌ترین مولفه‌های مورد نیاز برای رشد و ترفیع تبدیل شده است. از آنجاکه پیشرفت شغلی حاصل شبکه‌سازی است، کیفیت روابط کاری می‌تواند به‌طور گسترده بر شانس بالا رفتن از نردبان پیشرفت شغلی بیفزاید. اگر از روابط شغلی مثبت بهره‌مند نیستید، ایجاد شبکه‌ای حرفه‌ای از منابع و طرفدارانی که ارزش شما را درک می‌کنند و خواستار موفقیت شما هستند، دشوار خواهد بود. به روابط مثبت شغلی خود فکر کنید، هرچه طرفدار بیشتری داشته باشید به همان اندازه احتمال پیشرفت شغلی شما بیشتر خواهد بود. اکنون که از دلایل اهمیت سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه و بهبود روابط حرفه‌ای آگاه شده‌اید، باید با راهکارهای تقویت پیوندهای شغلی برای توسعه مسیر شغلی خود آشنا شوید: ⓵ سخت نگیرید: اگر در حال پیوستن به یک سازمان هستید، با یک جلسه غیررسمی برای آشنایی بیشتر این کار را آغاز کنید. سعی کنید با آنها به خوبی آشنا شوید. از تجارب آنها بپرسید، از تخصص‎های خاص آنها و اینکه آیا به‌عنوان یک عضو جدید پذیرای سوالات شما خواهند بود یا نه؟ ⓶ تواضع و قدردانی را تمرین کنید: هیچ‎کس نمی‎خواهد با شخصیتی «همه چیز دان» وقت بگذراند. اگر چنین خصوصیت رفتاری داشته باشید به احتمال زیاد تعداد زیادی از افرادی را که طالب همکاری با شما هستند از دست خواهید داد. همیشه از افرادی که شما را در یادگیری و پیشرفت به‌ویژه در آغاز فعالیت‌تان در سازمان یاری می‎کنند، قدردانی کنید. ⓷ مشاهده‌گر خوبی باشید: قبل از هرگونه اظهار نظری زمان کافی برای درک فرهنگ و هنجارهای موجود اختصاص دهید. اطمینان حاصل کنید که برای تصمیمات سازمان احترام قائل هستید. این احترام و کنجکاوی به پیوندهای عمیق حرفه‌ای ختم خواهند شد. ⓸ در سخت‌ترین شرایط هم صریح و صادق باشید: باید برای اصلاح برخی روابط شکست خورده اقدام کنید. بهترین توصیه در این خصوص تشخیص چالش یا مساله‌ای است که منجر به ایجاد مشکل شده است، مسوولیت آن را بر عهده بگیرید. جلسه‌ای خصوصی با فرد مورد نظر ترتیب دهید تا با او گفت‌وگو کرده و عذرخواهی کنید. هرگز برای عذرخواهی دیر نیست. ⓹ از روابط کاری خود انتظارات روشن داشته باشید: مدیرانی که به دنبال توسعه فرهنگ سازمان یا تیم خود هستند، قدم‌های کوچکی را در راستای تغییر بر می‌دارند. کسب اطمینان از شفافیت انتظارات شما از اعضای تیم نکته‌ای مهم است. هر چه صراحت بیشتر باشد اعتماد به نفس اعضای تیم بیشتر خواهد بود و آنان از تمام توان خود برای برای انجام خواسته‌های شما استفاده خواهند کرد. ⓺ تعامل و مشارکت را فراموش نکنید: دست کم هر دو هفته یکبار جلسات تشویق و تقدیر برگزاد کنید. افراد احتیاج دارند در محل کار دیده شوند، می‌خواهند مطمئن شوند که برای سازمان مهم هستند. تقدیر و تشویق راهکاری برای اطمینان دادن به کارکنان است که ارزشمند هستند. هرچه این اطمینان بیشتر باشد بیشتر برای موفقیت سازمان تلاش خواهند کرد. ⓻ به یاد داشته باشید همکاران و اعضای تیم هم انسان هستند: صرف‌نظر از سمتی که هر شخصی در سازمان دارد، او یک انسان است، درست مثل شما. با آنها مانند هر فرد دیگری تعامل داشته باشید. علایق آنها را بشناسید، با رویاها، زندگی شخصی، عادات و سرگرمی‌های مورد علاقه آنها آشنا شوید. هر چه بیشتر با آنها آشنا شوید روابط عمیق‌تر و بهتری خواهید داشت. ⓼ تفاوت‌های فردی را بپذیرید: دانستن اینکه چه رفتاری مناسب تعامل با هر یک از همکاران است، به مهارت‌های خاصی نیاز دارد. همه ما انسان هستیم و تجربیات و پیش زمینه‌های مختلفی داریم که شکل‌دهنده شخصیت ما هستند. به این تفاوت‌ها احترام بگذارید. @modiryar
براي داشتن و بيشتر در كار روزانه ۳ نكته مهم را بخاطر بسپارید: ➊ قبل ظهر كارهای مهم را انجام دهيد. آمارها نشان می‌دهد اکثر این گونه اند. همچنين مي توانيد از ناهار خود نيز لذت ببريد زيرا كارهای مهم را انجام داده ايد. ➋ را به قسمت‌های كوچک تقسيم كنيد و قسمت‌های بزرگ و طولانی تر را زودتر انجام دهيد. ➌ را به صورت همزمان انجام دهيد. ذهن شما روي كارهايی كه تكرار می شوند موفق تر عمل مي كند. شما مي توانيد با انجام پروژه هاي مشابه بصورت همزمان بکار خود سرعت دهيد. ✍ منبع: Management Tips From: Harvard Business Review @modiryar
سه درس مهم در : ⓵ اگر می‌خواهید دروغی نشنوید، اصرار بیش از حد برای شنیدن نداشته باشید. ⓶ بخاطر داشته باشید هرگاه به رسیدید همزمان در کنار دره‌ای عمیق ایستاده‌اید‌. ⓷ با آدم مجادله نکنید، تماشاگران ممکن است نتوانند تفاوت بین شما را تشخیص دهند. @modiryar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرایط را خوب در نظر بگیرید. گاهی ایستادن در همان جایی که هستید شما را تضمین می کند. حرکات اضافی مانع است. @modiryar
برای مدیریت بر رفتار مصرف کننده، مطالعات بسیاری انجام شده که تعدادی از آن ها منتج به ارائه مدل هایی شده است که در این میان مدل مصرف کننده هاوکینز از سادگی و اهمیت خاصی برخوردار است. کلیات این مدل ببا عنایت به المان ها و آیتم های ذیل معرفی می گردد: 🔺 ⓵ فرهنگ •Culture ⓶ خرده فرهنگ •Subculture ⓷ جمعیت •Demographics ⓸ موقعیت اجتماعی •Social Status ⓹ گروه های مرجع •Reference Groups ⓺ خانواده •Family ⓻ فعالیت‌های بازاریابی •Marketing Activitys 🔺 🔻 ⓵ ادراک •Perception ⓶ یادگیری •Learning ⓷ حافظه •Memory ⓸ انگیزه •Motives ⓹ خصوصیات شخصی •Personality ⓺ احساسات •Emotions ⓻ نگرش •Attitudes 🔺 و ⓵ کانال ارتباطی ۲طرفه از طریق "تجارب و اکتسابات" •Experiences and Acquisitions ⓶ کانال یک طرفه از خودپنداری به “عملیات تصمیم گیری” از طریق نیاز و خواسته •Needs and Desires 🔺 🔻 ⓵ شرایط •Situations ⓶ تشخیص مسئله •Problem Recognition ⓷ جستجوی اطلاعات •Information Search ⓸ ارزیابی جایگزین‌ها و انتخاب •Alternative Evaluation and Selection ⓹ انتخاب خروجی و خرید •Outlet Selection and Purchase ⓺ عملیات پس از خرید •Post purchase Processes @modiryar
حکیمی را ناسزا گفتند. او هیچ جوابی نداد. حکیم را گفتند: ای حکیم، از چه روی جوابی ندادی؟ حکیم گفت: «از آن روی که در جنگی داخل نمی شوم که برنده آن بدتر از بازنده آن است». «وَ اِذَا خَاطَبَهُمُ الْجاهِلُون قالُوا سَلاما @modiryar
نشانه‌هایی که می‌گوید کدام کارمند را اخراج کنید! 🔺 منبع: inc 🔻 بسیاری از کارآفرینان بزرگ آرزو می کنند کاش آزمون های بررسی هوش احساسی وجود داشت تا می توانستند از آنها در پروسه های تامین نیروی کار استفاده کنند. اما از آنجا که چنین امکانی وجود ندارد، می توان از تجربیاتی که کارآفرینان به اشتراک گذاشته اند، استفاده کرد. اگر با مشکلاتی که کارکنان شما به وجود آورده اند، دست و پنجه نرم می کنید و یا با یکی از مسائلی که در ادامه مطرح می شود، روبرو هستید، پیشنهاد می کنیم که هرچه سریعتر ارتباط را قطع کرده و جلوی ضرر را بگیرید. ⓵ افرادی‌که با غیبت و شایعه‌سازی رشد می‌کنند: فرض کنید که در محیط کار نشسته اید و نام یکی دیگر از همکاران شما به میان می آید؛ ناگهان یک نفر از میان جمع می گوید: "چیزی را در مورد او می دانم...!" شما باید به سرعت از اینگونه افراد فاصله بگیرید. ⓶ کسانی‌که فوری پایان جلسه، ملاقات دیگری را ترتیب می‌دهند: در ملاقات هایی که پس از جلسه ها شکل می گیرد، عموماً درباره ی شکایات و مسائلی صحبت می شود که فرصت طرح آنها در جلسه ی اصلی به وجود نیامده است؛ آنها اغلب به این موضوع می پردازند که ایده ی تایید شده در جلسه، موثر نخواهد بود و یا راه به جایی نخواهد برد. ⓷ کسانی‌که خود را همیشه محق می‌دانند: برخی افراد به دلیل سابقه ی زیاد یا پیش زمینه های معتبر، خودشان را نسبت به همه چیز محق می دانند. اگر کسی بخواهد اصطلاحاً منتی را بر سر شما بگذارد و برای مثال بگوید: "دوران رکود و سختی را گذراندیم، اما من کناره گیری نکردم." باید بگوییم که هرچه سریع تر آنها را اخراج کنید! ⓸ کسانی‌که مشکلات خود با شرکت را با مشتریان در میان می‌گذارند: افرادی هستند که از مشکلات خود با شرکتی که در آن فعالیت می کنند، پیش شکایت می کنند؛ اینگونه از افراد، اغلب با این جواب روبرو می شوند: "اگر تا این حد ناراضی هستید، چرا برای شرکت های دیگر کار نمی کنید؟" ⓹ کسانی‌که دستاوردها را بزرگ‌تر از چیزی که هست جلوه می‌دهند: گاهی اوقات در میان اعضای تیم کسانی هستند که انجام دادن وظایف خود را به عنوان دستاوردهای مهم جلوه می دهند و یا اینکه، دستاوردهایی که توسط مشتریان انجام شده را به نام خود می زنند. شما به اینگونه از افراد در تیم خود نیازی ندارید. ⓺ کسانی‌که اعتبارات بدست آمده را تنها نتیجه‌ کار خود می‌دانند: کسانی هستند که تاییدیه ها و اعتباراتی که توسط کار گروهی به وجود آمده را برای خود می دانند. "این نتیجه ی تلاش من بوده است، فقط من. اما آن را با نام شرکت معرفی کرده ام." ⓻ کسانی‌که عمداً دیگران را عقب می‌کشند: کسانی هستند که مدیر یا رئیس را به گوشه ای می کشند و اشتباهات کاری دیگران را به صورت مبالغه آمیز، بازگو می کنند. این افراد احتمالاً در جلسات با مشتریان، مافوق خود را کوچک می کنند. ⓼ کسانی‌که بی‌احترامی می‌کنند و متکبرند: آیا شما هم با کارمندانی روبرو بوده اید که جلسه ی رسمی با حضور مدیران اجرایی را برای تماس های تلفنی ترک می کند و حتی از این بابت عذرخواهی نمی کند؟ یا کسانی که برای مثال به رئیس خود می گویند: "شما باید فرد دیگری را برای انجام دادن این کار انتخاب کنید." هیچ راهی برای تحمل این رفتار وجود ندارد. ⓽ کسانی‌که رئیس خود را تهدید می‌کنند: اگر کارمندی دارید که شما را با پیشنهادات کاری دیگر می کند، پس کار را برای او آسان کنید و اجازه دهید که برود. نگرش مغرضانه و محقانه ی آنها، به سمی تبدیل خواهد شد که وارد جریان سازمان می شود. 🔚 سخن آخر: در واقع آخرین راه حل به شمار می رود، جایی که هیچ راهکار دیگری وجود ندارد. با اینحال، اگر با اینگونه از رفتارها روبرو شدید، هرچه سریعتر نسبت به آنها عکس العمل نشان دهید و از آسیب های آینده جلوگیری کنید. @modiryar