8.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#گوگل قابلیت جدیدی برای اندروید به نام؛
#Sound_notifications
عرضه کرده که گوشی به طور خودکار می تواند صداهای خاصی را تشخیص و به صاحبش اطلاع دهد. و بخشی به نام تایم لاین دارد که ترتیب اتفاقات مختلف را نشان می دهد.
#کلیپ_کوتاه
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خیلی وقتها همین گونه بهتر است که نه کسی ببرد، نه کسی ببازد. در #زندگی که همیشه نباید پای #شکست یا #پیروزی در میان باشد.
#کلیپ_کوتاه
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ دو نظریه پرداز شناختی
1⃣ ژان پیاژه:
▪️#ژان_پیاژه در تاریخ ۹ اوت ۱۸۹۶ در نوشاتل #سوئیس به دنیا آمد. مادرش ربکا جکسون و پدرش آرتور پیاژه، استاد دانشگاه در رشتۀ ادبیات قرون وسطی بود. در ۱۱ سالگی، وقتی دانشآموز مدرسۀ لاتینِ نوشاتل بود، مقالۀ کوتاهی در مورد یک گنجشگ آلبینو نوشت و همین مقاله مقدمهای شد برای یک زندگی سراسر علمی همراه با تألیف بیش از شصت کتاب و چند صد مقاله. در دوران نوجوانی علاقۀ پیاژه به جانورشناسی بیشتر شد و مقالاتی در مورد نرمتنان نوشت. پس از اتمام دوران دبیرستان او مشغول به تحصیل در رشتۀ علوم طبیعی در #دانشگاه_نوشاتل شد و از همان دانشگاه دکتری گرفت.
▪️در طول این مدت پیاژه دو مقالۀ فلسفی نوشت که خودش از آنها با عنوان کارهای نوجوانی یاد میکند. پیاژه بعد از نیمفصلی که در #دانشگاه_زوریخ به مطالعۀ #روانکاوی پرداخت، سوئیس را به مقصد پاریس ترک کرد. در پاریس نظریۀ مراحل رشد شناختی خود را مطرح کرد. در سال ۱۹۲۱ پیاژه به سوئیس بازگشت و رئیس انستیتو روسو در ژنو شد. در سال ۱۹۲۳ پیاژه و ولنتاین چتنی با هم ازدواج کردند و حاصل این ازدواج سه فرزند بود. در ۱۹۲۹ پیاژه ریاست دفتر بینالمللی آموزش را قبول کرد و تا ۱۹۶۷ در همین سمت باقیماند. نهایت پیاژه در سپتامبر ۱۹۸۰ در ژنو درگذشت.
2⃣ لو سمینویچ ویگوتسکی:
▪️#لو_سمینویچ_ویگوتسکی در اورشا واقع در بلاروس، به دنیا آمد و در شهر گومل رشد یافت جایی که وی هر دو آموزش عمومی و تخصصی را کسب کرد. او تحت تأثیر پسرعموی خود، داوید ویگودسکی، قرار داشت. ویگوتسکی سرانجام از طریق یک قرعه کشی سهمیه ورود به دانشگاه دولتی مسکو را بدست آورد. پس از فارغالتحصیلی در سال ۱۹۱۷ وی برای تدریس به #دانشگاه_گومل بازگشت. در ۶ ژانویه سال ۱۹۲۴ ویگوتسکی بررسی روش تحقیق Reflexologic و روانی دومین کنگره روانشناسان روسی در لنینگراد تحویل گرفت.
▪️پیرو دعوت رئیس جدید مؤسسه روانشناختی مسکو ک.ن. کُرنیلُف، ویگوتسکی همراه همسرش رزانوونا ویگودسکایا به #مسکو نقل مکان کردند. تا تولد اولین دخترش گیتا، آنها در زیر زمین مؤسسه روانشناسی تجربی که با بایگانی بخش فلسفه مؤسسه احاطه شده بود، زندگی میکردند. ویگوتسکی پایاننامه خود را در خصوص روانشناسی هنر در سال ۱۹۲۵ تکمیل کرد. او کار خود را مؤسسه #روانشناختی به عنوان دانشمند رده دو آغاز کرد و در موسسههای تحقیقاتی و آموزشی و بالینی دیگر در مسکو و لنینگراد ادامه داد. او در سال ۱۹۳۴ در سن ۳۷ سالگی بر اثر بیماری سل در مسکو درگذشت.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
#مدیر_امور_نگرانی_ها
Company’s Top Troubleshooter
مدیر امور نگرانی یا؛
#chief_worry_officer
عنوانی است که #هاروارد_بیزینس ریویو برای این پست سازمانی پیشنهاد می کند. مدیر امور نگرانی و عیب یابی شرکت کسی است که دقیقاً کارهای #مدیریت_ریسک سازمان را انجام نمی دهد. او بحران ها و پیامدهای ناگوار نهفته در رخدادهای عادی و روزمره را حدس می زند و زنگ هشدار را به صدا در می آورد. پس هسته شرح وظایف مدیر امور نگرانی و عیب یابی، به صدا در آوردن زنگ خطر است.
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
#انس_با_نهج_البلاغه
📖 حکمت۴۱۵
در باب فریبدنیا
۞ فِي صِفَةِ الدُّنْيَا تَغُرُّ وَ تَضُرُّ وَ تَمُرُّ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى لَمْ يَرْضَهَا ثَوَاباً لِأَوْلِيَائِهِ وَ لَا عِقَاباً لِأَعْدَائِهِ وَ إِنَّ أَهْلَ الدُّنْيَا كَرَكْبٍ بَيْنَا هُمْ حَلُّوا إِذْ صَاحَ بِهِمْ سَائِقُهُمْ فَارْتَحَلُوا.
۞ دنيا فريب میدهد، زيان میرساند و تند میگذرد. از اين رو، خدا دنيا را پاداش دوستان خود نپسنديد و آن را جايگاه كيفر دشمنان خود قرار نداد، و همانا مردم دنيا چون كاروانی باشند كه هنوز بارانداز نكرده كاروان سالار بانگ كوچ سر دهد تا بار بندند و برانند!
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
✍ هنوز تمام نشده است #دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی #پایگاه_جامع_مدیریار www.modiryar.com @modiryar
✍ هنوز تمام نشده است
#دکتر_مهدی_یاراحمدی_خراسانی
▪️او ما را رها نکرده و بی شک منتظر فرصتی است که دوباره بتازد و دودمان خانواده های بسیاری را نابود کند و نفس انسان های پرشماری را بگیرد پس شما هم رهایش نکنید و کماکان تا می توانید بر او سخت بگیرید تا برای همیشه از شرش خلاص شویم. منظورم #ویروس_منحوس کروناست که بیش از یک سال هست تمام دنیا را در مشت خود گرفته و هرکاری دلش خواسته انجام داده و کماکان انجام می دهد.
▪️نمی دانم چرا تا روند آمار فوتی ها و #مبتلایان_کرونا نزولی می شود خودآگاه یا ناخودآگاه رفتار مردم و دولت تغییر می کند و گویی خیلی زود این بیماری همه گیر و خطرناک را فراموش کرده و ساده می انگارند. در حالی که آمار فوتی های کرونا در یک روز نزدیک به ۵۰۰ نفر افزایش یافته بود امروز با تدابیر ویژه ستاد ملی مقابله با کرونا و همراهی مردم و قرنطینه ها و محدودیت های اصولی و علمی خوشبختانه این آمار دو رقمی شده و به زیر ۸۰ نفر رسیده است.
▪️هر چند کاهش چند برابری فوتی های #کرونا بسیار خوشحال کننده است اما فراموش نکنیم هنوز هم آمار قربانیان این ویروس بسیار بالاست و حتی اگر روزانه یک نفر هم از این بیماری فوت کند باز هم زیاد است چرا این که عمر و جان انسان ها بسیار ارزشمند است و حتی فوت یک نفر می تواند خانواده ای را داغدار و یک زندگی را تباه کند.
▪️هر چند از لحاظ علمی و پزشکی صاحب نظر نیستم و نمی توانم اظهار نظر کنم اما اگر بخواهیم از لحاظ اجتماعی و رفتاری به این موضوع بپردازیم به نظر من هم در دور اول #همه_گیری_کرونا و هم در دوره فعلی که آمار بسیار کاهش یافته و به خوبی کنترل شده است دولت باید در ارتباط با لغو محدودیت ها و نوع تبلیغات در این راستا شیوه متفاوتی اتخاذ کند.
▪️هر روز شاهد هستیم از سوی برخی مسئولان و رسانه ها #اخبار_کرونا به گونه ای بیان می شود که گویی دیگر همه چیز تمام شده یا در حال تمام شدن است. علاوه بر این خبرهای پیاپی از لغو محدودیت ها چه در مشاغل، چه قرنطینه ها و چه مسافرت های بین شهری مجموعاً پیامی در ذهن مخاطب القا می کند که نتیجه اش می شود ساده انگاشتن این بیماری و رها کردن پروتکل های بهداشتی. مرتب در بخش های مختلف خبری از لغو محدودیت ها سخن گفته می شود و اخیراً مسئولین آموزش و پروش زمزمه بازگشایی مدارس را داشته اند.
▪️مسلماً همه آگاهیم که هر چقدر آموزش های مجازی با جدیت و اصولی برگزار شود هرگز جایگزین حضور درکلاس و مراکز علمی نخواهد شد ولی واقعیت این است که تا رفع کامل کرونا و همه گیری #واکسیناسیون آن نباید این کار را انجام داد. دقیقاً همان اشتباه اوایل شیوع این بیماری دارد تکرار می شود دوباره آمارها کاهش یافت و ساده انگاری شروع شد و قوانین سخت گیرانه تسهیل گردید تا باز خطر اوج گیری مجدد این بیماری جامعه را تهدید کند.
▪️خصوصاً اکنون که بحث نوع #جهش_یافته و انگلیسی این ویروس مطرح شده و مواردی از آن هم در کشور دیده شده است خطر بازگشت به حالت عادی و ساده انگاشتن و نادیده گرفتن مخاطرات آن بسیار جدی است. پس ضرورت دارد مسئولین کماکان خویشتن داری به خرج دهند و به دور از هیجان ناشی از کنترل نسبی این بیماری مردم را کماکان آماده نگاه داشته و خطرات این بیماری را مکرر به جامعه گوش زد نمایند. هر چند مسلماً فشار اقتصادی شدید این بیماری و اثرات روحی و اجتماعی آن بسیار بالاست اما به نظر می رسد چاره ای نیست و کماکان باید تا نابودی کامل آن در کنار یکدیگر صبورانه او دوره را سپری کنیم.
#تحلیل_مسائل_روز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar
Modiryar | مدیریار
مدیریت مبتنی بر دلسوزی
✍ #مارسل_شوانتز
💢 قانون دلسوزی:
▪️ساختار اداری شرکت ها دارای #سلسله_مراتب سفت و سختی است. اغلب مدیران در این سلسله مراتب ها به صورت کاملا با انضباط و سختگیرانه عمل می کنند. درست به همین خاطر اغلب اوقات حوزه کسب و کار حالتی مانند روابط ماشینی پیدا می کند. در این میان توجه به عنصر دلسوزی و تلاش برای درک دیگران معجزه خواهد کرد.
▪️#جف_وینر، مدیرعامل #لینکدین، شاید اجتماعی ترین کارآفرین و مدیر موفق در سراسر دنیا باشد. وی در یکی از توییت های مشهور خود در سال ۲۰۱۷ پیرامون مفهوم «مدیریت براساس دلسوزی» اینگونه به بیان مهم ترین عامل موفقیت مدیریتی می پردازد: «یکی از مهم ترین اشتباه ها در زمینه مدیریت با اتکا بر دلسوزی تلقی آن به عنوان یک مهارت نرم است. با این حال اغلب مدیران مهربانی که من می شناسم، از نظر شخصیتی و نوع رفتار بسیار جدی و قوی اند.»
▪️به منظور تایید دیدگاه جف وینر باید به مطالعه موردی دانشگاه آکسفورد درخصوص عملکرد بهتر سازمان ها و ادارات در پی مدیریت براساس اصل دلسوزی اشاره کرد. البته این امر به معنای بی خیالی #مدیران نیست. در اینجا درک متقابل اهمیت بالایی دارد. به این ترتیب #کارمندان از فعالیت در شرکت ما احساس نارضایتی نخواهند کرد.
💢 راهی به سوی مدیریت همراه با دلسوزی:
▪️به راستی مدیریت مبتنی بر #دلسوزی در عمل چگونه خواهد بود؟ خوشبختانه مثال های بسیار زیادی در این مورد وجود دارد، با این حال به دلیل محدودیت این مقاله امکان بیان همه آنها نیست. در عوض من به بیان مهم ترین ویژگی چنین #الگوی_مدیریتی خواهم پرداخت. به نظر من در مدیریت مبتنی بر مهربانی و دلسوزی هدف نخست ارزیابی مشکلات کارمندان و تلاش برای کاهش آنهاست. به این ترتیب کارمندان حرف شنوی و وفاداری بیشتری نسبت به ما خواهند داشت.
💢 بهترین مثال:
▪️بهترین مثال در زمینه این شیوه مدیریتی #فیل_لینچ، رئیس سابق خبرگزاری #رویترزِ آمریکا، است. ماجرای مدیریتی فیل از سال ۲۰۰۱ و همزمان با حمله تروریستی به برج های دوقلو شروع شد. در آن حمله برخی از خبرنگارها و کارمندان رویترز جان خود را از دست دادند. به علاوه، یکی از دفاتر اصلی رویترز نیز با انفجار این برج ها نابود شد.
▪️نحوه مدیریت بحران لینچ در این زمان بسیار جالب بود. او هرگز به فکر خبرگزاری رویتر و جایگاه مدیریتی اش نبود. شعار وی درخصوص رسیدگی به وضعیت قربانیان و خانواده آنها به این شرح اعلام شد: «ابتدا مردم، سپس مشتریان و در نهایت کسب و کار».
▪️این شیوه مدیریتی رسیدگی به وضعیت کارمندان و مردم را در اولویت فعالیت های شرکت قرار داد. به این ترتیب مدیران رویترز فقط پس از رسیدگی به وضعیت آنها به سراغ سایر بخش های کسب و کار رفتند.
▪️بسیاری از مدیران همیشه در تلاش برای حفظ جایگاه خود و شرکت شان هستند. الگوی رفتاری فیل لینچ مثال بسیار جالبی درخصوص وفاداری و تعهد کاری است. به این ترتیب لینچ هیچ ترسی از افول قدرت رسانه ای رویترز و ریسک های جانبی نداشت.
▪️اولویت وی رسیدگی به وضعیت وخیم کارمندانش بود. درست به همین خاطر وی در تاریخ خبرگزاری رویترز به عنوان یک قهرمان شناخته می شود. بدون تردید همه کسب و کارها با بحران هایی به بزرگی رویترز مواجه نیستند، با این حال تمرین برای الگوبرداری از شیوه مدیریتی رویترز و فیل لینچ ضروری به نظر می رسد.
💢 ویژگی رهبران دلسوز:
▪️برخی از مهم ترین کارها و وظایف ما به عنوان یک #مدیر_دلسوز به شرح ذیل است:
1⃣ تلاش برای رفع مشکلات و قواعد دست و پاگیر سر راه کارمندان.
2⃣ گوش دادن به حرف ها و ایده های آنها برای مدیریت بهتر کسب و کار.
3⃣ ارزیابی دقیق وضعیت کاری کارمندان و تلاش برای فهم دغدغه های اصلی شان. در این زمینه توجه به مشکلات خارج از محیط کار ضروری است. عملکرد نامناسب بسیاری از کارمندان ریشه در مشکلات خارج از شرکت دارد.
4⃣ پذیرش مسئولیت اشتباهات و تلاش برای جبران آنها نقش مهمی در افزایش اعتماد کارمندان به ما دارد. وقتی مدیران یک شرکت اشتباهات شان را بپذیرند، تاثیرگذاری سخنان شان بر روی کارمندان افزایش چشمگیری خواهد یافت.
#مدیریت_دلسوز
#پایگاه_جامع_مدیریار
www.modiryar.com
@modiryar