eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 قرآن و نسبی بودن زمان 🔸 خداوند در با طرح مسئله نسبی بودن ، خردمندان را به این باور فراخوانده است که او خالق همه چیز است. از جمله زمان. 🔸 شما را دعوت می کنیم به خواندن دو برگ از کتاب درباره نسبیت زمان. 🌐 تهیه این اثر در فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com/mojezat @mouood_org
🔘 مؤسسه فرهنگی و هنری موعود عصر برگزار می کند: ✅ موضوع: لغزش های اعتقادی در عصر غیبت 🔰 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🎙 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حسن ملایی (نویسنده و پژوهشگر) 📆 پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۶، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
▪️صبح هنگام، در میان جماعتی بودی، مشتاق و پر از شور برای بیعت با مولایت؛ ▪️امّا چه زود، سایه‌ی سیاه و تاریک شب، شهر را فرا گرفت! تنها ماندی در میان شهری شب زده. در آن تنهایی، سر به زیر انداختی و گفتی: کاش حسین به کوفه نیاید... ▪️و آن زمان که بر فراز دارالاماره، در یک قدمی وصال محبوبت بودی، دیگربار، نه سر به زیر، که به شکایت از نامردمان، سر بر آسمان بلند کردی و فریاد برآوردی: خداوندا! اینجا همه خنجر به دست، منتظر کشتن حسینند. کاش حسین به کوفه نیاید... ▪️و باز، تکرار قصه‌ی کوفی و بی فایی و عهدشکنی... @mouood_org
5️⃣ ⭕️ ظهور ولایت تامه 🔸 مدرسه که تمامی اصول و فروع و شعب آن نیز الزاماً می بایست از همان منشأ اخذ شود که مورد گواهی خداست، مرکب جسم را در طریق بندگی، راهی کوی اخلاص می سازد تا نفس با پیراسته شدن اعمال از شائبه ها مؤدب به ادب دین شود و با باز کردن همه بندهای امارگی به مراتب والاتر ارتقاء یابد. 🔸 این مدرسه باطن است. در اینجا ظاهر و باطن در هم می آمیزد تا سالک کوی دین داری متوجه مرتبه ای نورانی تر شود. این دو مرتبه، مقدمه ای هستند برای صعود به مرتبه سوم. 🔸 جسم و جان طالب، مستعد امکان نسبت یافتن بالفعل با عالم معرفت و حسب ظرفیت و آمادگی، محل درجاتی از اسما و صفات کمالی می شود؛ همان که از آن به عنوان ظهور ما به ازای خارجی دین داری و تجسم خارجی اسماء و صفات متعالی یاد می کنند. 🔸 این سیر اکمالی در مرتبه پایانی به مقام که خود صاحب عالی ترین درجه از صفات الهی است، می انجامد. در انتهای این جاده، انسان کامل که صاحب تام و اتم آن صفات است، به عنوان ایستاده است. 🔸 این درجه از کمال که در حضرات اولیا از نبی اکرم(ص) با عنوان ولایت تامه و کلیه ظاهر گشته، ظهور عالی ترین مرتبه از صفات کمالی در آن اولیای الهی است. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
🔘 ماهنامه موعود,، همراه با ویژه نامه آرمگدون 🔸 ماهنامه چند رسانه ای موعود با سرمقاله «خط معیار در شهر هرات» منتشر شد. 🌐 متن خبر https://iqna.ir/fa/news/4221613 @mouood_or
🔸 بندگی کن تا که سلطانت کنند تن رها کن تا همه جانت کنند سر بنه در کف، برو در کوى دوست تا چو اسماعیل، قربانت کنند بگذر از فرزند و مال و جان خویش تا خلیل الله دورانت کنند 🔸عید قربان، عید شکوفایی ایمان و یقین مبارک باد. @mouood_org
🔘 شوالیه ها در فلسطین به دنبال چه بودند؟ وجه تسمیة شوالیه‌های معبد، به انتساب شوالیه‌ها به زیارتگاه و معبد حضرت سلیمان ع برمی‌گردد. بنا بر روایات توراتی حدود سال 950 ق.م. حضرت سلیمان ع، معبدی را در اورشلیم و در مکانی که قبلاً پدر ایشان، حضرت داوود ع، مشخّص کرده بود، بنا کرد. ▫️مکانی که به تشخیص ایشان همان محلّی بود که حضرت ابراهیم ع، فرزندش، اسحاق ع را قربانی کرد. این مکان پس از آن، به نام «کوه معبد» شناخته شد؛ این در حالی است که بنا بر روایات اسلامی، اوّلاً ذبیح، حضرت اسماعیل ع بود؛ ثانیاً قربانگاه ایشان هم در «اورشلیم» نبود؛ بلکه در سرزمین «منی» واقع شده بود؛ چنان‌که در روایات منقول از زبان حضرت ابوالحسن امام رضا ع آمده است. ▫️محمّد بن سنان نقل کرده است که حضرت رضا ع در نامه‌ای به او چنین مرقوم فرموده‌اند: «علّت اینکه منی را منی می‌گویند، این است که جبرئیل ع در منی به حضرت ابراهیم ع گفت: «ای ابراهیم! آنچه می‌خواهی از پروردگارت تمنّا کن.» ▫️ابراهیم ع در ضمیرش تمنّا نمود که خداوند متعال به جای فرزندش، اسماعیل ع قوچی قرار دهد و امر به ذبحش نماید و بدین ترتیب، قوچ فدایی برای اسماعیل ع باشد. خداوند قادر آرزوی او را برآورد و همان‌طوری که خواسته بود، انجام داد.» ▫️به هر روی، بنی‌اسرائیل ذبیح را اسحاق ع و قربانگاه را اورشلیم اعلام کرده و بر آن، پای فشردند. براساس آموزه‌های توراتی، زمانی که حضرت موسی ع، بنی‌اسرائیل را به مهاجرت بزرگ، دعوت و از «مصر» خارج ساخت، در موقعیّت «کوه سینا» از سوی خداوند متعال، «ده فرمان» صادر شده را دریافت کرد. ▫️این فرامین بر الواحی حکّ شده بود و برای محافظتشان، بنی‌اسرائیل آن الواح را درون صندوقی، موسوم به «صندوق عهد» قرار دادند. ▫️بر اساس همان منابع، صندوق عهد در خانه یا همان معبدی که حضرت سلیمان ع آن را بنا نهاده بود، قرار داده شده است. شایان ذکر است که این معبد در سال 586 ق.م. توسّط بخت‌النّصر ویران گردید و طیّ حملات «رومیان» تخریب شد. ▫️پس از به رسمیّت شناخته شدن آئین مسیحیّت توسّط رومیان و در سال 312م. امپراتور کنستانتین در «اورشلیم»، به ساختن کلیساهای متعدّد اهتمام ورزید. ▫️آنگاه که در سال 638م.، «بیت‌المقدّس» به دست مسلمانان افتاد، خلیفة وقت، عبدالملک، اقدام به ساختن «مسجدالأقصی» نمود؛ مسجد بزرگی که هم‌اینک نیز با گنبدی سبز رنگ می‌درخشد. ▫️صلیبی‌ها، پس از تصرّف اورشلیم و تصاحب «بیت‌المقدّس»، مسجدالأقصی را مقرّ استقرار پادشاه مسیحی، یعنی پادشاه بالدوین دوم قرار دادند. ▫️بالدوین دوم، به نُه شوالیه اجازه داد تا آنان در یکی از تالارهای قصر و اقامتگاه ویژة خود، مستقر شوند. ▫️«شوالیه‌های معبد» که در برخی منابع، «شوالیه‌های هیکل» یا «شوالیه‌های پرستشگاه» نامیده شده‌اند، مهم‌ترین گروه نظامی، مذهبی تاریخ مسیحیّت می‌باشند که در اثنای جنگ‌های صلیبی، قدبرافراشتند. ✍️ 📚 / @mouood_org
🔷 نخستین دوستدار مولی از اهل آسمان ها 🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند: «نخستین کس از اهل آسمان ها که علی بن ابی طالب(ع) را به برادری اختیار کرد، اسرافیل، آنگاه میکائیل، سپس جبرائیل بود و نخستین کس از اهل آسمان ها که او را دوست داشت، حاملان عرش، آنگاه رضوان خازن بهشت، سپس ملک الموت بود. ملک الموت به دوستداران علی بن ابی طالب(ع) طلب آمرزش می کند؛ آنچنان که برای پیامبران طلب آمرزش می کند.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
2️⃣5️⃣ ⭕️تأسیس مدینه و کمال انسان 🔺 در اصطلاح، به معنای به فعلیت رسیدن تمامی استعدادهای نهفته در یک موجود است. هر موجودی، با ظهور همه استعدادها و امکانات نهفته در نهادش، کمال مناسب خود را تجربه می کند. 🔺شرط اوّلیه برای تأسیس مدینه طیبه، وجود معماری عالی مقام و مشرف به جمیع اجزا و ساحات وجودی موجودات، به نحو عام و ، به نحو خاص است. 🔺 از این رو، برای برکشیدن مدینه کامل، وجود لازم می آید تا مجال تربیت و به مقام ثمرگی و کمال رساندن انسان ها و سایر موجودات عالم امکان فراهم شود. 🔺جمیع مدینه های پیشنهاد شده، به دلیل معرفتی طراحان در شناخت حقیقت وجودی عالم و و ابتلاء به حیرانی در حضرت حق، معرفت انسان و جهان، محکوم به پذیرش نقصان اند. 🔺بازگشت به خالق عالم و آدم، تمسک به انسان کامل، به عنوان مربی انسان و معمار مدینه، مهم ترین و بارزترین وجه ممیز دولت کریمه مهدوی با همه مدینه های فاضله و اتوپیاهای پیشنهاد شده است. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
هدایت شده از موعود
🔘 مؤسسه فرهنگی و هنری موعود عصر برگزار می کند: ✅ موضوع: لغزش های اعتقادی در عصر غیبت 🔰 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🎙 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حسن ملایی (نویسنده و پژوهشگر) 📆 پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۶، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
🔷 نخستین کسی که در روز رستاخیز برمی خیزد 🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند: «امیر مؤمنان نخستین کسی است که از قبرش برمی خیزد. جبرئیل از جامه های بهشتی بر او می پوشاند، تاج وقار بر سرش می گذارد، عبای کرامت بر دوشش می نهد و بر شتر «غضبا»یِ من می نشاند. من نیز لوای حمد را به او می سپارم. پس آن را در پیشاپیش من می افرازد، آنگاه همگی در زیر عرش الهی گرد می آییم.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
2️⃣7️⃣ 🔘 تفسیر آیه 29 سوره سجده 🔸 امام کاظم(ع) در تفسیر آیه شریفه: «قُلْ یؤمَ الْفَتْحِ لا ینْفَعُ الذینَ کفَروا ایمانُهُمْ وَ لا هُمْ ینْظَرُونَ (سوره سجده، آیه 29)» فرمودند: 🔸 «روزی که دنیا به دست قائم(عج) فتح شود، دیگر ایمان آوردن برای کسی که قبلاً ایمان نداشت سودی نبخشد. اما کسی که پیش از فتح، آورده، انتظار او را می کشید، ایمانش او را سود خواهد بخشید و خداوند مقام و منزلت او را بالا خواهد برد. 🔸 و این پاداش دوست داران است. سپس آنقدر از دشمنان خدا می کشد تا خداوند راضی شود. آن وقت در دل خود احساس مرحمت می کند و از آنجا می فهمد که پروردگارش راضی شده است.» 📚 برگرفته از کتاب 📬 خرید از فروشگاه موعود https://shop.mouood.com/zohur_ghyam/ از کتابراه: B2n.ir/p44426 از فراکتاب: B2n.ir/m63967 از طاقچه: B2n.ir/m62429 @mouood_org
🔰 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی ✅ موضوع: لغزش های اعتقادی در عصر غیبت 🎙 سخنران: حجت الاسلام و المسلمین حسن ملایی (نویسنده و پژوهشگر) 📆 پنجشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۶، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ پخش زنده 👇 🌐 mouood.com @mouood_org
50.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 به خدا قسم غربال می شوید! 🔹 امتحان های سخت و لایه ای شیعیان و محبان و منتظران امام زمان علیه السلام در آستانه ظهور ایشان، در کلام سید بزرگوار حجت الاسلام در @mouood_org @mouood_multimedia
🔷 نخستین کسی که از پل صراط می گذرد 🔹 رسول اکرم(ص) به علی(ع) فرمودند: «ای علی! خداوند درباره تو هفت امتیاز به من عطا فرموده: تو نخستین کسی هستی که همراه من از قبر برمی خیزی؛ تو نخستین کسی هستی که با من بر فراز صراط می ایستی و به آتش می‌گویی: این را بگیر که از آنِ توست، آن را فرو گذار که از آن تو نیست؛ تو نخستین کسی هستی که همراه من خلعت داده می شوی و زنده می گردی؛ تو نخستین کسی هستی که همراه من درِ بهشت را می کوبی؛ تو نخستین کسی هستی که همراه من در طرف راست عرش قرار می گیری؛ تو نخستین کسی هستی که در اعلی علّیین با من اقامت می کنی؛ تو نخستین کسی هستی که از آب مهر شده می خوری که مهر آن مشک است و گروندگان باید برای آن بگروند.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
🔘 نشست آنلاین: لغزش های اعتقادی در 🔸 نشست ۱۶۴ از سلسله نشست های ماهانه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین (نویسنده و پژوهشگر) هم اکنون در حال برگزاری است. ▶️ مشاهده برخط از طریق لینک های زیر: 🌐 mouood.com 🌐 https://eitaa.com/mouood_org 🌐 www.aparat.com/mouood_org/live/?eitaafly @mouood_org
📚لرزان و لغزان چون ژله 🔹«لرزان و لغزان چون ژله (درآمدی بر سبک زندگی‌ ما)» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی زندگی کج دار و مریز انسان‌ ها در عصر غیبت و سبک زندگی بشر در این دوره از تاریخ را بررسی و نکاتی برای زندگی سالم در عصر غیبت تا رسیدن به واقعه شریف ظهور بیان می‌کند. 🔹نام کتاب برگرفته از یکی از مقالات این مجموعه است که در خود مفهوم بی‌ بنیادی، نااستواری، تغییر و لغزندگی را پوشیده داشته‌ است. مدخلی برای گفت‌ و گو از موقعیت و وضعیت انسان امروز. همو که در وضعیتی تعلیقی، جایی میان آسمان و زمین سیر می‌ کند، بی‌ آنکه آرامش، استواری در نظر، عمل و قوام دریافت‌ ها را به تجربه نشسته باشد؛ در حالی که بیش از همه اعصار و قرون، سرمایه‌ های آشکار و نهان خدادادی را در کار وارد ساخته و عرصه زمین را از مصنوعات مدرن انباشته ساخته‌ است. 🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/larzan_laghzan/ 🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوان‌های: 🔹طاقچه: 🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود 🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال 🔹کتابراه: 🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر 🔹 فراکتاب: 🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج 🔹پاتوق‌کتاب: 🔸patogh.mobi/publisher/2639 📋 🖋 📚 || 🔖 📲 @mouood_org 📲 @mouood_asaar 🌐 mouood.org 🌐 shop.mouood.com
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 به خاطر خداوند 🔹 حمایت خداوند از کسی که در پرهیز از گناهان تلاش می کند در کلام استاد @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣3️⃣ 🔘 ولایت حقیقی، ولایت تصرف ولی الله 🔹 در حوزه تفکر ولایی، تکوینی، حقیقی و به عبارت دیگر ولایت تصرف، والاترین مرتبه ولایت به شمار می آید. 🔹 در معنای ولایت تکوینی ملاحظه چند امر ضروری است: مقام الهی ولی که از مسیر پیمودن صراط عبودیت حاصل می شود؛ حالت خاصی از معنویت که در اثر قرب الی الله حادث می شود، آثار بیرونی دارد (تصرف)؛ آنکه به مقام ولایت تکوینی می رسد، واجد قدرت تصرف در امور و سرپرستی موجودات می شود؛ 🔹 این تصرف با رخصت و اذن خداوند متعال اتفاق می افتد؛ تصرف، خارج از نظام علی و معلولی نیست؛ بلکه تصرف ولی آنچه که در آن تصرف شده است، می باشد؛ در عین حال که ولایت تکوینی بر اساس نظام علی و معلولی است، کاری خلاف عادت و جریان طبیعی عالم اسباب است. 🔹 مؤمنان و شیعیان (ع)، به صرافت طبع و در اثر تجربه کرامات ائمه معصومان(ع)، با ولایت تکوینی آشنایند و به توانایی خارق العاده آن ذوات مقدسه ایمان دارند. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
🔘 لغزش های اعتقادی در 🔸 بخشی از سخنرانی حجت الاسلام دکتر در از : 🔸 رسول خدا(ص) میل درونی انسان‌ها، یعنی را پایه‌ای برای اعتقاد به دین قرار می‌دهند و بر اساس اینکه رستگاری، نیازی در درون همه انسان‌هاست، می‌فرمایند: «يا أيُّها النَّاس قولوا لا إلَهَ إلَّا اللَّهُ تُفلِحوا؛ تهلیل بگو تا رستگار شوی.» 🔸 امّا رستگاری به چه معناست و چه تعریفی دارد؟ آیا مرگ در و زندگی در به معنای رستگاری است؟ همین کافی است که بدانیم که سرنوشت فردی، مثل امیرمؤمنان علی بن ابی‌طالب(ع) این بود که به طرز خونین باری به شهادت رسیدند؛ امّا رسول اکرم(ص) به ایشان فرمودند که تو در امان است و این تعریف رستگاری است؛ چیزی که در آخرالزّمان تعریف آن تغییر کرده و در نتیجه، و در آخرالزّمان از اعتقادات دینی و رستگاری تعریف‌شدة دین فاصله گرفته است. 🌐 مشاهده و مطالعه کامل نشست در سایت موعود https://fa.mouood.com/94390/ @mouood_org @mouood_multimedia