eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷 نخستین مهاجر به سوی خدا و پیامبر(ص) 🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند: «ای علی! تو در میان امّت نخستین کسی هستی که به خدا و رسول خدا ایمان آوردی و نخستین فردی هستی که به سوی خدا و رسول خدا هجرت نمودی و آخرین کسی هستی که از رسول خدا جدا می شوی. به جان خودم سوگند! تو را دوست نمی دارد جز کسی که خداوند قلبش را به ایمان آزموده و تو را دشمن نمی دارد، جز منافق یا کافر.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
6️⃣ ⭕️ جواز عبور 🔸 در ادبیات دینی، مرز باریک میان کفر و ایمان، تعبیر به شده است. این پل در همین دار دنیاست؛ بی آنکه بدانیم هر روز و ساعت با آن مواجهیم. و خودکامگی، امکان کشف ما به ازای دنیایی این پل را از ما گرفته است. 🔸 حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در روایت سلسله الذهب، ورود به دژ حصین «لا اِلهَ اِلا الله» را مشروط به شرطی مهم دانستند: «بِشَرْطِها وَ شُرُوطِها وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا» من، یعنی من از سلسله اولیای حق از خانواده نبی اکرم(ص)، از شروط ورود به این دژ است. این شرط بدل و جایگزینی ندارد. 🔸حجت خدا در میان جمع کثیری از مردم و در آستانه ورود به شهر مرو که خود را امیرالمؤمنین و خلیفه مسلمانان می خواند، آشکار اعلام می کند که رهنمای این حصن منم، رایت این حصن منم، صدور برگ عبور با من است. شرطی که لازمه ضروری و واجب علی الاطلاق ورود به دژ ایمان و باغ پرثمر رستگاری و لقای حضرت حق است. 🔸 حضرت امیرالمؤمنین(ع) در که معرف جایگاه و شأن حضرت ولی الله الاعظم(عج) است، عبارت زیبایی دارند. ایشان فرمودند: «من خاتم الاوصیا هستم، من هستم، من نبأ عظیمی هستم که مردم در حق من مختلف شدند ...» 🔸 حسب روایات ائمه معصومان: هم ایشان در صحنه در کنار پل صراط از کلیه خلایق سؤال می کنند و جواز عبور می دهند. 🔸 پل صراط، همان شرط یاد شده در روایت «سلسله الذهب» است. همان پل ولایت که به شهر ایمان و رستگاری، یعنی بهشت جاوید ختم می شود. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
9️⃣ 🔘 نقطه عطف برخورد ایران و تمدن غرب 🔹 جوشش و جنبشی بود که در هیئت اعتراض بزرگ سیاسی، اجتماعی رخ می نمود؛ از این رو بدون پرسش جدی، استعداد تجدید حیات و سنتی را در خود نداشت؛ بلکه راه را برای ورود بی پرسش در حوزه فرهنگی و مدنی غربی فراهم نمود؛ به طوری که روشنفکران شیفته، سر در پی آن داشتند. 🔹 اما نقطه عطف دوم مواجهه با فرهنگ غرب؛ یعنی موجد نوعی بنیادگرایی بود. امری که در ذات خود می توانست مقابل و آنتی تز در ساحت تفکر و فرهنگ باشد. از این رو و ضرورتاً می بایست پرسش از مبانی و مبادی فرهنگ غرب را ابتدا طرح و سپس از اجمال خارج می ساخت تا راه برای حرکت ارابه انقلاب تسهیل و تسطیح شود. 🔹 در این دو نقطه عطف، همواره شاهد حضور مردانی در صحنه اخذ تصمیم و امضا بوده ایم، که به دلایل مختلف، قادر به درک درستی از شرایط و وضعیت تاریخی «ایران» و موقعیت آن در مواجهه با غرب نبودند. در این میان، موارد زیر قابل توجه و بررسی است: 🔹 این مردان دانسته یا ندانسته: 1⃣ پذیرای غرب و مبلغ آن بودند و برای رهایی، راهی جز رفتن به سمت غرب نمی شناختند؛ 2⃣ بدون درک رابطه و نسبت میان تفکر فرهنگ و تمدن، تمدن غربی را ادامه طریق انبیا تصور می کردند؛ 3⃣ در عمل زدگی تام، سر در پی کشف نسخه رهایی نهاده بودند و خود را مستغنی از نظر می شناختند؛4. نسبت میان جهان بینی و جهان شناسی را مهمل نهاده بودند و با ساده لوحی در پی پیوند دادن دو شاخه از دو درخت ناهمگون بودند. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔷 نخستین شفاعت کننده 🔹 رسول اکرم(ص) فرمودند: «اوّلین کسی که شفاعت می کند من هستم، سپس علی [علیه السّلام] آنگاه عترت من، پس از آن دوستداران ما که همگی بدون حساب وارد بهشت می شوند. بعد از شناخت و محبّت، از گناهانشان مورد بازخواست قرار نمی گیرند.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
🔶 فهذا علی... 🔸 و محمد(ص)، پرده دار حجاب خداوند، دست مردی را در مقابل انبوه چشم ها بالا برد؛ 🔸 مردی که نخستین مؤمن بود؛ مردی که در روزهای غریبانه اسلام، نماز می گزارد؛ 🔸 مردی که خیبر شکن بود و مَرحب کُش؛ 🔸 مردی که یک ضربه شمشیرش، به از عبادت خلایق بود؛ 🔸 هم کفو برترین بانوی دو عالم؛ پدر دو بچه شیر؛ برادر رسول. 🔸 و همه این مرد را می شناختند با نام علی... 🔸 و صدای محمد امین طنین انداز شد: «هرکس من مولای اونم اکنون همین علی مولای اوست.» 🔸 همان مرد مشهور تک تک روزهایی که بر اسلام گذشت؛ اوست مولا... « » 🔶 حلول عید ولایت و امامت که شکرانه‌ی تکمیل دین و اتمام نعمت بر همگان است، بر آخرین وارث غدیر، حضرت صاحب الزمان(عج) و شیعیان مبارک باد. @mouood_org
🔷 نخستین و واپسین 🔹 امیرمؤمنان(ع) در حضور گروهی از اصحاب فرمودند: «اینکه گفتم: من اوّل هستم، یعنی نخستین کسی هستم که به خدا ایمان آوردم و مسلمان شدم و اینکه گفتم: من آخر هستم، یعنی آخرین فردی هستم که پیامبر اکرم(ص) را در کفن نهادم و در لحد گذاشتم.» 📚 برگرفته از کتاب «علی اول»، حجت الاسلام علی اکبر مهدی پور @mouood_org
2️⃣6️⃣ ⭕️ انسان کامل، مؤسس دولت کریمه و مدینه طیبه 🔺 تأسیس -کریمه و مدینه طیبه بر زمین، منظور خلقت و عالم بوده است. بودن در مقام خلیفه اللهی مستلزم آن است که خلیفه واجد صفات حضرت حق به نحو کامل باشد. 🔺چنین شخصیت عالی مقامی که متحقق به صفات حق است، نامیده می شود و همو حسب جایگاه تا پایان عمر روزگار، ضامن پایداری جهان است. 🔺سرسلسله مراتب انسان کامل، وجود حضرت رسول مکرم اسلام(ص) و آخرین آن، حضرت مهدی(عج) است که به وقت ، پرچم دولت کریمه و مدینه طیبه را برافراشته می دارد. 📚تلخیص 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/otopia/ طاقچه: B2n.ir/w55750 فراکتاب: B2n.ir/h97890 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 چرا اسرائیل باید نابود شود؟ 🔸 از فیلسوف آمریکایی می پرسد: می گوید باید نابود شود؟ 🔸 او می گوید: ایران می گوید اسرائیل نباید باشد، من هم موافقم. 🔸 کشورهایی هستند که بمب اتمی دارند و ان پی تی را هم نپذیرفته اند و هر کاری میخواهند میکنند و کسی به آنها اعتراضی ندارد. اما درباره ایران، این کشور نگفته میخواهیم اسرائیل را نابود کنیم. بلکه گفته در گذر زمان اسرائیل نباید باشد، من هم با این گفته موافقم... @mouood_org @mouood_multimedia
🔸 سلام بر تو که نیازمندان را باب الحوائجی! سلام بر نام معطّر و زیبایت، که الهام‌بخش صبوری، شکیبایی، بردباری و حلم است. 🔸 ولادت هفتمین فخر عالم امکان، امام موسی کاظم(ع) مبارک باد. @mouood_org
🔘 مهمترین کتب موعود منتشر شد! 🔸 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، (عج) دو کتاب و از را روانه بازار نشر کرد. 📞 شماره تماس برای تهیه اثر 02166459162 @mouood_org
1️⃣4️⃣ 🔘 مراتب ولایت تکوینی 🔹 در مرتبه ای، اولیاء الله، به دلیل مقام و منزلتی که نزد خداوند دارند، رفع حوائج مردم را از خداوند تقاضا می کنند و خداوند نیز به حرمت آنان، رفع حوائج مردم می کند. 🔹 در مرتبه ای بالاتر، امام معصوم(ع) خود قدرت تصرف در امور و رفع حوائج از مسیرهای خارق العاده را داراست؛ البته به اذن الله. 🔹 این وجه دوم، مصداق و قدرت تصرف امام است که امام به اذن الله از آن مدد می جوید. 🔹 ولایت تکوینی و اذن تصرف اولیاء، در اثر خداوند متعال و فزونی می یابد؛ زیرا این فزونی سبب تقرب (الی الله) و ارتقای حق تصرف است. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شباهت با انبیاء(ع) 🔹شباهت امام زمان (عج) به انبیاء الهی کدام است؟ @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 نخستین عاشورا ▪️ لوط بن یحیی بن سعید بن مِخنَف ازدی کوفی، معروف به ، حسینی را گردآوری کرده است. ▪️ پدرش از یاران امام علی(ع) و جدش از یاران آن حضرت و پیامبر اکرم(ص) بوده است. او را استاد مورخان کوفی و شیعه دانسته‌اند. ▪️ امروزه از کتاب‌های ابومخنف نسخه‌ای موجود نیست؛ گرچه به طور پراکنده مطالبی از آنها در منابع دیگر نقل شده است. 📚 فرهنگ سوگ شیعی، انتشارات خیمه، ویراست سوم، ۱۳۹۴، ص ۴۱. @mouood_org
🔘 نخستین ▪️ 1891م. شاعر، سیاستمدار و شرق‌شناس لهستانی‌تبار روسی، مترجم سفارت در را در دوره سلطنت در ایران بود. ▪️ او در مدت اقامتش در ایران، به مناطق مختلف کشور سفر کرد و به دلیل علاقه‌ ای که به پیدا کرد، به گردآوری و تدوین مجالس تعزیه همت گماشت. ▪️ او در سال ۱۸۳۳م. تعداد ۳۳ مجلس تعزیه را از فردی، به نام حسینعلی خان خواجه که مدیریت برنامه‌های نمایشی را بر عهده داشت، خریداری کرد. در سال ۱۸۵۲م. و ترجمة فرانسوی پنج مجلس از آنها را در سال ۱۸۷۸م. در منتشر ساخت. ▪️ متن فارسی شش مجلس از این مجموعه، با نام به کوشش زهرا اقبال (نامدار) در سال ۱۳۵۵ه‍ .ش. توسط «مرکز نمایش‌های سنتی آئینی تهران» منتشر شده است. 📚 «فرهنگ سوگ شیعی»، انتشارات خیمه، ویراست سوم، ۱۳۹۴، صص ۲۱۴-۲۱۵. @mouood_org
7️⃣ ⭕️ راهنمای سالک 🔸 پوشیده نیست که قرب به صراط، مستلزم کسب نوعی مَحرمی و قرابت مخصوص است؛ صفات و خصالی که وجه تام و تمام آن مخصوص و منحصر به است تا در مقام ، حافظ حریم دین و باشند؛ نه قرابت خویشی و نه صورتسازی و ظاهرسازی، هیچ کدام انسانی را مستعد قرب نمی سازد. 🔸 و نزدیکی به ولی و ورود به حصن حصین، مستلزم طی مراتب محرمی است، مستلزم جلب است. کسب این مراتب است که سالک طالب قرب را دارای درجاتی از دوستی و شایستگی می کند، کاملترین رتبه این محرمی و عالیترین درجه از این صفات کمالی در ائمه دین(ع) است که آنان را به مقام رسانده است. 🔸 اختیارات ایشان و مأذون بودنشان در دستگیری طالبان و هدایت و سرپرستی آنان بر عموم خلایق نیز پیرو همین شایستگی و استقرار تام صفات کمالی در آنان است. الزاماً صاحب عالی ترین درجه از کمالات است و محال عقلی است که به رغم وجود و حضور موجود اکمل، خلقت و جامه خلافت به آنکه صاحب مرتبه ای پست از شایستگی و کمالات است، پوشانده شود. 🔸 خلیفه اللهی که در آغاز داستان خلقت، خداوند خلق آن را علت آفرینش عالم و اعلام فرمودند، ما به ازای خارجی تام و تمام و کامل صفات متعالی کمالی است؛ همو که ضرورتاً می تواند معلم و رهنمای خلایق و دستگیر آنها در طریق پر فراز و نشیب شود. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
1️⃣0️⃣ 🔘 انقلاب یعنی... 🔹 انقلاب، ناظر بر تحول ژرف فرهنگی همه مناسبات در همه سطوح است، در این تحول، پیش از هر چیز مبادی و مبانی باورهای مرسوم و رایج دگرگون می شوند. پس از آن، ادب رایج میان مردم. 🔹 ادب، باطن همه مناسبات مادی مردم است؛ از همین رو وقتی دگرگونی در و ادب حادث می گردد، صورت مناسبات مادی و ادبیات مردم نیز دگرگون می شود و تنها در این صورت می توان به یک جنبش عمومی، عنوان انقلاب داد. 🔹 انقلاب، عالمی را که قومی در آن سکنا گزیده و در آن سیر می کند، تغییر می دهد؛ در این میان حتی اگر یک نفر جدا از سایر مردم و مستقل از اجتماع هم منقلب شود، عالمش عوض می شود. 🔹 عالم که دگرگون شود، همه چیز دگرگون می شود. از دیدار وضع مردم، می توان پی برد که به کدام عالَم تعلق خاطر دارند؛ از الفاظی که به کار می برند و ادبیاتی که در کار وارد ساخته اند. 🔹 انقلاب در ما فی الضمیر رخ می دهد، نه در گستره شعار و الفاظ. تنها انقلاب در ما فی الضمیر است که می تواند عالمی را عوض کند. همین دگرگونی در درون، آدمی را تربیت می کند و وطنش را عوض می کند. ✍ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ناگهان صومعه لرزید از آن دقّ‌ الباب اهل آبادی تثلیث پریدند از خواب رجز مأذنه‌ها لرزه به ناقوس انداخت راهبان را همه در ورطۀ کابوس انداخت قصۀ فتنه و نیرنگ و دغل پیوسته‌ست نان یک عده به گمراهی مردم بسته‌ست... لاجرم چاره‌ای انگار به جز جنگ نماند قل تعالَوا... به رخ هیچ کسی رنگ نماند... بانگ طوفانیِ القارعه طوفان آورد آنچه در چنتۀ خود داشت، به میدان آورد با خود آورد به هنگامه عزیزانش را بر سر دست گرفته‌ست نبی جانش را عرش تا عرش ملائک همه زنجیره شدند به صف‌آرایی آن پنج نفر خیره شدند پنج تن، پنج تن از نور خدا آکنده آفتابان ازل تا به ابد تابنده... با طمأنیۀ خود راه می‌آمد آرام دست در دست یدالله می‌آمد آرام دست در دست یدالله چه در سر دارد حرفی انگار از این جنگ فراتر دارد: «ایها الناس من از پارۀ تن می‌گویم دارم از خویشتن خویش سخن می‌گویم آنکه هر دم نفسم با نفسش مأنوس است آنکه با ذات خدا عزّ و جل ممسوس است من علی هستم و احمد من و او خویشتنیم او علی هست و محمد من و او خویشتنیم نه فقط جسم، علی روح محمد باشد یک‌تنه لشکر انبوهِ محمد باشد» دیگر اصلاً چه نیازیست به طوفان، به عذاب زهرۀ معرکه را اخم علی می‌کند آب الغرض مهر رسولانۀ او طوفان کرد راهبان را به سر سفرۀ خود مهمان کرد مست از رایحۀ زلف رهایش گشتند بادها گوش به فرمان عبایش گشتند ✍ 🔸 گرامی باد روز عظیم مباهله! 🔸 روزی که به یُمن ایمان نابِ رسول خدا(ص) و اهل بیتش(ع)، مسلمانان مفتخر شدند و شرک به زانو درآمد! @mouood_org
🔘 از بهشت بیرونمان نکن! 🔸 فرموده امام صادق (علیه السلام) به یکی از در مجلسی در حضور امام صادق(علیه السلام) كسی گفت: از خدا بهشت می طلبم. 🔸 امام (علیه السلام) فرمود: 《اَنْتُم فِي الْجَنَّةِ فَاسْئَلوا اللهَ اَنْ لا يُخْرِجَكُمْ مِنْها؛ شما هم اكنون در بهشت هستيد! از خدا بخواهيد كه از بيرونتان نكند.» 🔸 گفتند: آقا! ما كه الان در دنياييم، چطور در بهشتيم؟! حضرت فرمودند: 《اَلَسْتُمْ تُقِرُّونَ بِاِمامَتِنا؛ آيا شما اقرار به امامت ما نداريد؟》 🔸 گفتند:چرا اقرار داريم. فرمود: 《هذا مَعْنَي الْجَنَّة؛ همين معنای بهشت است.》 🔸 《وَ اسْئَلُوا اللهَ اَنْ لا يَسْلُبَكُمْ؛[1] از خدا بخواهيد از دستتان نگيرد.» 📚بحار الانوار، ج 48، ص 102، ح11؛ برگرفته از تفسیر از تألیفات حضرت آیت الله ، ص 241. @mouood_org