eitaa logo
موعود
2هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
276 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۲) 🔸 این تغییر ماهوی (تبدیل به شدن)، در طول تاریخ تنها یک مورد مستند دیگر دارد و آن نیز مربوط به گروهی از است که به بوزینه، مسخ شدند. 🔸 در مجموع، و یا هر دو از یک ریشه اند یا لااقل هر دو در یک مسیر و سیاست، گام برمی دارند و با یکدیگر مشارکت و همکاری دارند. تطبیق بر آنان و به شکل بوزینه درآمدن آنها، گذشته از برداشت نخست، با برداشت دوم نیز سازگار است. 🔸 انتساب بنی امیه به عبدشمس، با تردید جدّی رو به‌ رو است. قرائنی وجود دارد که دلالت آشکار یا ضمنی بر و بودن این خاندان دارد. البته با توجه به جایگاه بنی‌امیه، نباید انتظار یافتن مستندات صریح و فراوان در این زمینه داشت. از این‌ رو اندک گزارش‌ هایی نیز که در این زمینه یافت می‌ شود، صریح و بسیار به‌ شمار می‌ آیند. 🔸 در ادامه، به ذکر تعدادی از قرائن و مستندات مرتبط با این زمینه می‌ پردازیم. برخی از این قرائن و مستندات، دلالت بر تردید در انتساب بنی‌ امیه و بنی‌هاشم دارد. در مرحلهٔ بعد، رواج تأمل‌ برانگیز در بنی‌ امیه مورد توجه قرار می‌ گیرد و در مرحلهٔ سوم و چهارم، به ذکر شواهدی از اصالت غیرعربی می‌ پردازیم. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🔰 نشست شماره ۱۶۵ ✅ موضوع: نقش پنهان یهود در واقعه کربلا 🎙 سخنران: حجت الاسلام سید حسین آقامیری 📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
هدایت شده از موعود
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🔰 نشست شماره ۱۶۵ ✅ موضوع: نقش پنهان یهود در واقعه کربلا 🎙 سخنران: حجت الاسلام سید حسین آقامیری 📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
◾️ تا ز خون تو جهانی شود از بند آزاد بر سر ايده‌ی انسانی خود جان دادی در رهِ كعبه‌ی حق‌جويی و مردی و شرف ‌آفرين بر تو كه هفتاد و دو قربان دادی! ✍️ محمّدرضا شفیعی کدکنی @mouood_org
9️⃣ ⭕️ نتیجه عدم شناخت 🔸 عدم امام زمان به منزله عدم معرفت درباره مقصد، راه و خروج از و گمراهی است. 🔸 وقتی حقیقت در امام زمان(ع) متجلی می شود؛ یعنی حق نزد او و با اوست و از طریق او حاصل می آید و جز آن هر چه باشد و به هر نام که باشد عین جاهلیت و گمراهی است. 🔸 در زیارت آمده است: « با شماست و در شماست و از شماست و متوجه شماست و شما اهل آن و معدن آن هستید.» 🔸 این عبارت ترجمه: «من در حالی شما را ترک می کنم که دو ثقل را در میان شما گذاردم. کتاب خدا و اهل بیتم را، دو ثقلی که از هم جدا نمی شوند تا آنکه در بهشت و در کنار همدیگر را ملاقات کنیم.» 🔸 گمراهی الزاماً در یک مصداق ثابت چون پرستش بت سنگی متجلی نمی شود. در هر عصر و نسلی باطل به صورتی پیدا می کند؛ چنان که در ادوار گذشته نیز روزی در و ظهور می کرد و روزی دیگر در و یا پرستش بت سنگی و خرمایی یا پرستش ماه و ستاره. 🔸 تفاوت صورت ها و مصادیق، ناظر بر تفاوت معنی و باطن نیست. یک مفهوم ثابت به نام استکبار و طغیانگری است که در هر عصری به نحوی ظهور می یابد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
🔘 او گفته که در روضه عباس می آید 🔻 اثر اختصاصی ، به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان؛ برای نخستین بار در کشور ▪️ بن علی(ع) برای حسین(ع)، همچون بود برای موسی عمران(ع)؛ همچون علی مرتضی، برای نبی(ص). ▪️ بی بدیل و بی جایگزین اسلام که شرافتش چنان بلند و جایگاهش چنان عالی است که مولای ما مهدی فاطمه، ارواحنا له الفداء، فرموده اند که هر جا نامی از ایشان در میان باشد، حضور می یابد. ▪️ به مناسبت ایام و به امید گوشه چشمی از حضرت مولا، برای بار در کشور اقدام به تهیه و تدوین پادکستی درباره حضرت ابوفاضل عباس(ع) نموده که از میلاد پرخیر ایشان تا رجعتشان را در ده پرده ترسیم کرده است. ▪️ باشد که طبع لطیف مولایمان، صاحب العصر و الزمان(عج) را بیاراید. 🔻 نام اثر:‌ ⏱ مدت زمان: ۵۵ دقیقه 🖊 نویسندگان: محمدپویا قاسمی، مریم پاک آئین 📖 مشاوران مذهبی: استاد ، حجت السلام والمسلمین ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر 📱 رکورد: محمدرسول پور شبستری، علی مرادی 🎚 میکس و تدوین:‌ علی مرادی 🎙 گویندگان:‌ محمد شادانی، رضا منصورنیا، محمدجواد موحدی، علی مرادی، سجاد بیگدلو، محمدپویا قاسمی 💻 ویراستاری و دراماتوژی: آزاده خرازی، محمدعلی صادقی 🔧 امور فنی: سید محسن موسوی @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ «صلّ الله علی الباکین علی الحسین(ع)» ▪️ در نهمین منزل از ماه عاشقی، سیل اشک را به مهمانی خون دلِ دهمین منزل، فرا می‌خوانیم. ▪️ تاسوعای حسینی، روز یقین، وفاداری و روز پایمردی پیروان امام حسین(ع)، بر تمامی عاشقان حضرت تسلیت باد. @mouood_org
🔘 معنای دقیق کلمات و ▪️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه هم در دهم ماه اتفاق افتاده است، پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس، تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند، روز نهم ماه محرم گفته‌اند. ▪️ اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: 🔻 واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر به کار نمی رود؛ - آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ - در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله‌ی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره‌ی اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد، مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ... اما چنین نیست. ▪️ عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند متعال می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. ▪️ العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به و و نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. ▪️ تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد، فراخ گردید. ▪️ التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. ▪️ این دو نام از ابداعات (ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد(ع)، لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... 📚 برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن. @mouood_org
🔘 اعمال شب و روز دهم ماه محرّم @mouood_org
◾️ در سراسر روزگار از خون دو شهید، علی(ع) و فرزندش، [حسین(ع)] دو گواه باقی است: ▪️ فجر که در پایان شب‌ها سینه‌ی تاریک مشرق را می‌شکافد، ▪️ و شفق سرخ‌فام که غروب‌ها، افق خاور را در خون می‌کشد. ◾️ این دو نقش خونین، همیشه بر پیراهن زمان ثابت است تا در محشر، به پیشگاه خداوند رحمان برسد و دست تظلّم برآورد... 📚 «دیوان ابی العلاء معزی» از شرح «التنویر علی سقط الزند»، ص ۸۳. @mouood_org