eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بار بگشایید، اینجا کربلاست! ▪️ حضرت بن علی علیه السلام فرمود: ارض ، سپس فرمود توقف کنید و کوچ مکنید! اینجا محل خوابیدن شتران ما، و جای ریختن خون ماست، سوگند بخدا در این جا حریم ما را می‌شکنند و کودکان ما را می‌کشند و در همین جا قبور ما خواهد شد، جدم رسول خدا به همین وعده داده و در آن تخلف نخواهد شد . ▪️ سپس اصحاب امام پیاده شدند و بارها و اثاثیه را فرود آوردند، و هم پیاده شد و لشکر او هم در ناحیه‌ی دیگری در مقابل امام اردو زدند. 📚 منابع : «الامام الحسین و اصحابه»، ص ۱۹۸؛ «اثبات الهداة»، ج ۲، ص ۵۸۶. این عبارت نیز ذکر شده است: «هیهنا و الله محشرنا و منشرنا»؛ «کشف الغمة»، ج ۲، ص ۴۷. 🌐 به نقل از کانال زنجیره نجات @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ جان به قربانِ تو ای رهبرِ آزادی و عشق‌! كه روانت سرِ تسليم نياورد فرود زان فداكاریِ مردانه و جانبازیِ پاک جاودان بر تو و بر عشق و وفای تو درود! ✍️ محمّدرضا شفیعی کدکنی @mouood_org
🔘 عبدالله بن جعفر طیار ▪️ همسر حضرت ، برادرزاده امیرمؤمنان علی(ع) و فرزند از شخصیت های برجسته در دوران خویش است. ▪️در حالی که بارها در روضه خوانی ها _به درستی_ از گذشت حضرت زینب(س) در حق برادرشان در یاد می شود، از امام شناسی عبدالله کمتر یاد می شود. ▪️از امام سجاد (ع) نقل است: پس از آنکه از مکه خارج شدیم، عبدالله نامه‌ای برای امام حسین(ع) نوشت و آن را توسط دو فرزندش و خدمت امام فرستاد.(۱) ▪️عبدالله در این نامه از امام درخواست کرده بود که پارکابی فرزندانش را بپذیرد. ▪️بعد از واقعه کربلا عبدالله بن جعفر شهادت فرزندانش کنار امام حسین(ع) را از منت‌های خدا بر خود می‌دانست و همواره خداوند را شکر می‌گفت که اگر خود نتوانست همراه امام باشد فرزندانش او را یاری کردند.(۲) ▪️ در درباره آمده است: ▪️ درود بر عون پسر عبداللَّه بن جعفر طیّار (پرواز كننده در بهشت) كه هم‌پيمان ایمان و نبرد كننده با هماوردان و خيرخواه خداى رحمان و تلاوت‌كننده سوره حمد و آیات قرآن، بود. 📚 منابع: ۱. شیخ مفید، الارشاد، ۱۴۱۳ق، ج ۲، ص۱۲۴. ۲. ابی مخنف، مقتل الحسین، ۱۳۶۴ش، ص۲۲۵-۲۲۶. ۳. ابن طاووس، علی بن موسی، الاقبال بالاعمال الحسنه، ج ۳، ص ۷۵- ۷۶. @mouood_org
◾️ آن نخل به خون چكيده را می‌بوسيد آن مشک ز هم دريده را، می‌بوسيد خورشيد، كنار علقمه، خم شده بود دستان ز تن بريده را می‌بوسيد ✍️ حميدرضا شكارسری @mouood_org
3️⃣0️⃣ 🔘 کار سخت حضرت مهدی(عج) 🔸 بنا به فرموده امام صادق(ع) حضرت حجت(ع) برای مردم کار سختی در پیش رو دارند: 🔸 «هنگامی که قائم ما کند، آنچه از مردم نادان می بیند، به مراتب بیش از چیزی است که پیامبر اکرم(ص) از مردم زمان دید.» گفتند: چگونه می شود؟! 🔸فرمودند: «هنگامی که رسول اکرم(ص) مبعوث شد، مردم سنگ ها، صخره ها، چوب ها و تخته های تراشیده شده را می پرستیدند، ولی قائم ما هنگامی میکند که همه مردم کتاب خدا را می کنند و بر آن استدلال می کنند و بر اساس آن با آن حضرت به نبرد برمی خیزند، به خدا سوگند که او در داخل خانه هایشان به آنها می رسد، چنان که سرما و گرما به آنها می رسد.» 📚 برگرفته از کتاب 📬 خرید از فروشگاه موعود https://shop.mouood.com/zohur_ghyam/ از کتابراه: B2n.ir/p44426 از فراکتاب: B2n.ir/m63967 از طاقچه: B2n.ir/m62429 @mouood_org
-1433919744_1730916532.mp3
10.99M
4⃣ 🔘 تأثیر عزادرای‌ها ▫️عزاداری ها، چه تأثیری دارند؟ ▫️مذهب شیعه، چگونه جریانی خواهد شد؟ @mouood_org @mouood_multimedia
1️⃣6️⃣ 🔘 ولایت مطلقه، مخصوص معصوم 🔹 علامه متذکر این نکته است: ... در عالم وجود، در میان سلسله مخلوقات، به غیر از این چهارده نفر معصومان پاک، کسی به منصب مطلقه مفتخر نیست و این لباس از جانب خداوند متعال بر اندام او دوخته نشده و مخلع به این خلعت نخواهد بود. 🔹 کسی که ایمان به ولایت کلیه محمد(ص) ندارد، ایمان به ندارد و کسی که ایمان به نبوت ندارد، ایمان به خدا ندارد؛ زیرا که اقرار به ولایت، مستلزم اقرار به نبوت و ایمان به نبوت، مستلزم اقرار به است. 🔹 [امام معصوم(ع)] فرموده «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَه جَاهِلِیه.» بدین ترتیب، ولایت عموم انبیای مرسل و غیرمرسل، و رسالت آنها نیز جزئیه بوده است؛ به تفاوت مراتب و درجات و تنها ولایت حضرت ختمی مرتبت و اوصیای ایشان(ع) ولایت مطلقه کلیه است. 🔹 از این رو، حق اعمال و تصرف عالم تکوین، برای جملگی این چهارده نفر معصوم ثابت و قطعی است. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
99950336_-1519043996.mp3
13.22M
5⃣ 🔘 سرنوشت انسان ها ▪️بودند کسانی که به ندای هل من ناصر امامشان پاسخ ندادند. در تاریخ سرنوشتشان آمده. ▪️سرنوشت ما در تاریخ چگونه نوشته خواهد شد؟ @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ قد برافرازید! یک عالَم شقاوت پیش روست پرده بردارید! صد آیینه حیرت پیش روست ای حسینی مشربان! در معبد آزادگی تا نماز آرید، محراب عبادت پیش روست عقل می‌نالد: حریفان، تیغ در خون شسته‌اند عشق می‌غرّد: نظرگاه شهادت پیش روست عقل می‌گوید که: بال خسته را پرواز نیست عشق می‌بالد که: اوجی بی‌نهایت پیش روست ای تمام مهربانی در نگاهت: یا حسین! با تو باید آشنا بودن، که غربت پیش روست ✍️ جعفر رسول‌زاده @mouood_org
✡️ تبارشناسی بنی‌امیه با رویکرد یهودی (۲) 🔸 این تغییر ماهوی (تبدیل به شدن)، در طول تاریخ تنها یک مورد مستند دیگر دارد و آن نیز مربوط به گروهی از است که به بوزینه، مسخ شدند. 🔸 در مجموع، و یا هر دو از یک ریشه اند یا لااقل هر دو در یک مسیر و سیاست، گام برمی دارند و با یکدیگر مشارکت و همکاری دارند. تطبیق بر آنان و به شکل بوزینه درآمدن آنها، گذشته از برداشت نخست، با برداشت دوم نیز سازگار است. 🔸 انتساب بنی امیه به عبدشمس، با تردید جدّی رو به‌ رو است. قرائنی وجود دارد که دلالت آشکار یا ضمنی بر و بودن این خاندان دارد. البته با توجه به جایگاه بنی‌امیه، نباید انتظار یافتن مستندات صریح و فراوان در این زمینه داشت. از این‌ رو اندک گزارش‌ هایی نیز که در این زمینه یافت می‌ شود، صریح و بسیار به‌ شمار می‌ آیند. 🔸 در ادامه، به ذکر تعدادی از قرائن و مستندات مرتبط با این زمینه می‌ پردازیم. برخی از این قرائن و مستندات، دلالت بر تردید در انتساب بنی‌ امیه و بنی‌هاشم دارد. در مرحلهٔ بعد، رواج تأمل‌ برانگیز در بنی‌ امیه مورد توجه قرار می‌ گیرد و در مرحلهٔ سوم و چهارم، به ذکر شواهدی از اصالت غیرعربی می‌ پردازیم. 📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب ، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲. @mouood_org
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🔰 نشست شماره ۱۶۵ ✅ موضوع: نقش پنهان یهود در واقعه کربلا 🎙 سخنران: حجت الاسلام سید حسین آقامیری 📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
هدایت شده از موعود
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی 🔰 نشست شماره ۱۶۵ ✅ موضوع: نقش پنهان یهود در واقعه کربلا 🎙 سخنران: حجت الاسلام سید حسین آقامیری 📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی ▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر: 🌐 mouood.com @mouood_org
◾️ تا ز خون تو جهانی شود از بند آزاد بر سر ايده‌ی انسانی خود جان دادی در رهِ كعبه‌ی حق‌جويی و مردی و شرف ‌آفرين بر تو كه هفتاد و دو قربان دادی! ✍️ محمّدرضا شفیعی کدکنی @mouood_org
9️⃣ ⭕️ نتیجه عدم شناخت 🔸 عدم امام زمان به منزله عدم معرفت درباره مقصد، راه و خروج از و گمراهی است. 🔸 وقتی حقیقت در امام زمان(ع) متجلی می شود؛ یعنی حق نزد او و با اوست و از طریق او حاصل می آید و جز آن هر چه باشد و به هر نام که باشد عین جاهلیت و گمراهی است. 🔸 در زیارت آمده است: « با شماست و در شماست و از شماست و متوجه شماست و شما اهل آن و معدن آن هستید.» 🔸 این عبارت ترجمه: «من در حالی شما را ترک می کنم که دو ثقل را در میان شما گذاردم. کتاب خدا و اهل بیتم را، دو ثقلی که از هم جدا نمی شوند تا آنکه در بهشت و در کنار همدیگر را ملاقات کنیم.» 🔸 گمراهی الزاماً در یک مصداق ثابت چون پرستش بت سنگی متجلی نمی شود. در هر عصر و نسلی باطل به صورتی پیدا می کند؛ چنان که در ادوار گذشته نیز روزی در و ظهور می کرد و روزی دیگر در و یا پرستش بت سنگی و خرمایی یا پرستش ماه و ستاره. 🔸 تفاوت صورت ها و مصادیق، ناظر بر تفاوت معنی و باطن نیست. یک مفهوم ثابت به نام استکبار و طغیانگری است که در هر عصری به نحوی ظهور می یابد. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
🔘 او گفته که در روضه عباس می آید 🔻 اثر اختصاصی ، به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان؛ برای نخستین بار در کشور ▪️ بن علی(ع) برای حسین(ع)، همچون بود برای موسی عمران(ع)؛ همچون علی مرتضی، برای نبی(ص). ▪️ بی بدیل و بی جایگزین اسلام که شرافتش چنان بلند و جایگاهش چنان عالی است که مولای ما مهدی فاطمه، ارواحنا له الفداء، فرموده اند که هر جا نامی از ایشان در میان باشد، حضور می یابد. ▪️ به مناسبت ایام و به امید گوشه چشمی از حضرت مولا، برای بار در کشور اقدام به تهیه و تدوین پادکستی درباره حضرت ابوفاضل عباس(ع) نموده که از میلاد پرخیر ایشان تا رجعتشان را در ده پرده ترسیم کرده است. ▪️ باشد که طبع لطیف مولایمان، صاحب العصر و الزمان(عج) را بیاراید. 🔻 نام اثر:‌ ⏱ مدت زمان: ۵۵ دقیقه 🖊 نویسندگان: محمدپویا قاسمی، مریم پاک آئین 📖 مشاوران مذهبی: استاد ، حجت السلام والمسلمین ، حجت الاسلام و المسلمین دکتر 📱 رکورد: محمدرسول پور شبستری، علی مرادی 🎚 میکس و تدوین:‌ علی مرادی 🎙 گویندگان:‌ محمد شادانی، رضا منصورنیا، محمدجواد موحدی، علی مرادی، سجاد بیگدلو، محمدپویا قاسمی 💻 ویراستاری و دراماتوژی: آزاده خرازی، محمدعلی صادقی 🔧 امور فنی: سید محسن موسوی @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ «صلّ الله علی الباکین علی الحسین(ع)» ▪️ در نهمین منزل از ماه عاشقی، سیل اشک را به مهمانی خون دلِ دهمین منزل، فرا می‌خوانیم. ▪️ تاسوعای حسینی، روز یقین، وفاداری و روز پایمردی پیروان امام حسین(ع)، بر تمامی عاشقان حضرت تسلیت باد. @mouood_org
🔘 معنای دقیق کلمات و ▪️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشته‌اند که چون عشر و عاشر از یک ریشه‌اند و واقعه هم در دهم ماه اتفاق افتاده است، پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس، تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند، روز نهم ماه محرم گفته‌اند. ▪️ اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است: 🔻 واژه عاشورا برای دهم ماه‌های دیگر به کار نمی رود؛ - آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید می‌شد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض می‌شد و عاشورا واژه دیگری داشت؟ - در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعده‌ای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله‌ی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش می‌شوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و... چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمره‌ی اعداد باشند باید قاعده‌پذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد، مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ... اما چنین نیست. ▪️ عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع) عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است. خداوند متعال می‌فرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹) با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید. عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳) چه بد دوستی انتخاب کرده‌اند و چه بد معاشر و رفیقی است. ▪️ العاشور از ریشه عشر به کسی گفته می‌شود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به و و نمایان می‌شود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه می‌کنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا می‌رود. ▪️ تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار می‌گیرد و معنی نهم را از دست می‌دهد. اتسع به فتح الف یعنی گروه‌های ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد، فراخ گردید. ▪️ التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا می‌کند: روزی که ظرفیت بالا می‌رود و در سینه‌ها فراخی ایجاد می‌شود و به جای تنگی، وسعت می‌یابد. ▪️ این دو نام از ابداعات (ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد(ع)، لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است... 📚 برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن. @mouood_org
🔘 اعمال شب و روز دهم ماه محرّم @mouood_org
◾️ در سراسر روزگار از خون دو شهید، علی(ع) و فرزندش، [حسین(ع)] دو گواه باقی است: ▪️ فجر که در پایان شب‌ها سینه‌ی تاریک مشرق را می‌شکافد، ▪️ و شفق سرخ‌فام که غروب‌ها، افق خاور را در خون می‌کشد. ◾️ این دو نقش خونین، همیشه بر پیراهن زمان ثابت است تا در محشر، به پیشگاه خداوند رحمان برسد و دست تظلّم برآورد... 📚 «دیوان ابی العلاء معزی» از شرح «التنویر علی سقط الزند»، ص ۸۳. @mouood_org
🔘 ارجعی الی ربک یا حسین! ▪️ امام صادق علیه‌السّلام فرموده است: « را در نمازهای و خویش بخوانید، که آن، سوره حسین علیه‌السّلام است و به آن رغبت و اشتیاق نشان دهید». ▪️ رمز این نامگذاری را نیز، امام صادق علیه‌السّلام چنین فرموده است: ▪️ «حسین علیه‌السّلام ، صاحب و و است. یاران او نیز از دودمان ، در روز رستاخیز از خداوند راضی‌اند. خدا نیز از آنان راضی است.» ▪️حسین بن علی علیه‌السّلام با عاشورای خویش، فجری از و و را در ظلمت ظلم و در سیاهی ستم پدید آورد، آری… فجر امامت و ایمان، در «غسق سلطنت آل امیه»! ▪️ امویان برای نابودی دین خدا، کمر همت بسته بودند و با عترت پیامبر دشمنی می‌کردند. طغیانشان که به اوج رسید، موجی از خون از به راه افتاد و سلطه اموی را ویران ساخت. اگر حکومت شوم بنی امیه را، شام مرگ و تیرگی ظلمت به شمار آوریم، نهضت حسینی و خون شهدای کربلا، فجری بود که دیوار ظلمت ظلم را شکافت و روزنه‌ای به روز بیداری و فجر رستگاری گشود. 📚 کانال مسعود دریس، عضو هیئت تحریریه ماهنامه عربی @mouood_org
831987458_587462412.mp3
10.29M
6⃣ 🔘 حضرت سه ساله ▪️با اشک دانه دانه‌ام، ‌زینت شده ویرانه‌ام ▪️امشب پدر شمع است و من برگرد او پروانه‌ام ▪️بوسه ز رویش می‌گیرم امشب، کنار بابا می‌‌میرم امشب @mouood_org @mouood_multimedia
◾️ با خودش می‌برد اين قافله را سر به كجاها؟ و به دنبال خودش اين‌همه لشكر به كجاها؟ كوفه و شام و حلب يک سره تسخير نگاهش دارد از نيزه، اشارات مكرّر به كجاها؟ سورهٔ كهف گل انداخته اين بار و زمين را می‌برد غمزهٔ قرآنی ديگر به كجاها؟ بر سر نيزه تجلّی سر كيست خدايا؟! پر زد از بام افق نيز فراتر به كجاها بين خون گريه، پيام‌آور خورشيد صدا زد می‌روی با جرس شوق برادر! به كجاها؟ شب گرگ است و شقاوت، شب سيلی به شقايق تو گل انداخته‌ای در شب خنجر به كجاها؟ از كران تا به كران می‌شنوم موج صدايت كشتی سبز نجاتت زده لنگر به كجاها؟ چه زبون است يزيد و چه حقير ابن زيادش شهر را می‌كشد اين خطبهٔ محشر به كجاها؟ ✍️ محمّدحسين انصاری‌نژاد @mouood_org