هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 بار بگشایید، اینجا کربلاست!
▪️ حضرت #حسین بن علی علیه السلام فرمود: ارض #کرب_و_بلا، سپس فرمود توقف کنید و کوچ مکنید! اینجا محل خوابیدن شتران ما، و جای ریختن خون ماست، سوگند بخدا در این جا حریم #حرمت ما را میشکنند و کودکان ما را میکشند و در همین جا قبور ما #زیارت خواهد شد، جدم رسول خدا به همین #تربت وعده داده و در آن تخلف نخواهد شد .
▪️ سپس اصحاب امام پیاده شدند و بارها و اثاثیه را فرود آوردند، و #حر هم پیاده شد و لشکر او هم در ناحیهی دیگری در مقابل امام اردو زدند.
📚 منابع :
«الامام الحسین و اصحابه»، ص ۱۹۸؛
«اثبات الهداة»، ج ۲، ص ۵۸۶. این عبارت نیز ذکر شده است: «هیهنا و الله محشرنا و منشرنا»؛ «کشف الغمة»، ج ۲، ص ۴۷.
🌐 به نقل از کانال زنجیره نجات
#کربلا
#محرم
@mouood_org
@mouood_multimedia
◾️ جان به قربانِ تو ای رهبرِ آزادی و عشق!
كه روانت سرِ تسليم نياورد فرود
زان فداكاریِ مردانه و جانبازیِ پاک
جاودان بر تو و بر عشق و وفای تو درود!
✍️ محمّدرضا شفیعی کدکنی
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
🔘 عبدالله بن جعفر طیار
▪️ #عبدالله همسر حضرت #زینب_کبری، برادرزاده امیرمؤمنان علی(ع) و فرزند #جعفر_طیار از شخصیت های برجسته در دوران خویش است.
▪️در حالی که بارها در روضه خوانی ها _به درستی_ از گذشت حضرت زینب(س) در حق برادرشان در #کربلا یاد می شود، از امام شناسی عبدالله کمتر یاد می شود.
▪️از امام سجاد (ع) نقل است: پس از آنکه از مکه خارج شدیم، عبدالله نامهای برای امام حسین(ع) نوشت و آن را توسط دو فرزندش #محمد و #عون خدمت امام فرستاد.(۱)
▪️عبدالله در این نامه از امام درخواست کرده بود که پارکابی فرزندانش را بپذیرد.
▪️بعد از واقعه کربلا عبدالله بن جعفر شهادت فرزندانش کنار امام حسین(ع) را از منتهای خدا بر خود میدانست و همواره خداوند را شکر میگفت که اگر خود نتوانست همراه امام باشد فرزندانش او را یاری کردند.(۲)
▪️ در #زیارت_ناحیه درباره #عون_بن_عبدالله آمده است:
▪️ درود بر عون پسر عبداللَّه بن جعفر طیّار (پرواز كننده در بهشت) كه همپيمان ایمان و نبرد كننده با هماوردان و خيرخواه خداى رحمان و تلاوتكننده سوره حمد و آیات قرآن، بود.
📚 منابع:
۱. شیخ مفید، الارشاد، ۱۴۱۳ق، ج ۲، ص۱۲۴.
۲. ابی مخنف، مقتل الحسین، ۱۳۶۴ش، ص۲۲۵-۲۲۶.
۳. ابن طاووس، علی بن موسی، الاقبال بالاعمال الحسنه، ج ۳، ص ۷۵- ۷۶.
#محرم
#عاشورا_شناسی
@mouood_org
◾️ آن نخل به خون چكيده را میبوسيد
آن مشک ز هم دريده را، میبوسيد
خورشيد، كنار علقمه، خم شده بود
دستان ز تن بريده را میبوسيد
✍️ حميدرضا شكارسری
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
3️⃣0️⃣
🔘 کار سخت حضرت مهدی(عج)
🔸 بنا به فرموده امام صادق(ع) حضرت حجت(ع) برای #هدایت مردم کار سختی در پیش رو دارند:
🔸 «هنگامی که قائم ما #قیام کند، آنچه از مردم نادان می بیند، به مراتب بیش از چیزی است که پیامبر اکرم(ص) از مردم زمان #جاهلیت دید.» گفتند: چگونه می شود؟!
🔸فرمودند: «هنگامی که رسول اکرم(ص) مبعوث شد، مردم سنگ ها، صخره ها، چوب ها و تخته های تراشیده شده را می پرستیدند، ولی قائم ما هنگامی #ظهور میکند که همه مردم کتاب خدا را #تأویل می کنند و بر آن استدلال می کنند و بر اساس آن با آن حضرت به نبرد برمی خیزند، به خدا سوگند که #عدالت او در داخل خانه هایشان به آنها می رسد، چنان که سرما و گرما به آنها می رسد.»
📚 برگرفته از کتاب #ظهور_و_قیام_امام_مهدی_و_زمینه_سازان_آن
📬 خرید از فروشگاه موعود
https://shop.mouood.com/zohur_ghyam/
از کتابراه: B2n.ir/p44426
از فراکتاب: B2n.ir/m63967
از طاقچه: B2n.ir/m62429
#ظهور_و_قیام
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
-1433919744_1730916532.mp3
10.99M
4⃣
🔘 تأثیر عزادرایها
▫️عزاداری ها، چه تأثیری دارند؟
▫️مذهب شیعه، چگونه جریانی خواهد شد؟
#صاحب_عزا
#محرم
@mouood_org
@mouood_multimedia
1️⃣6️⃣
🔘 ولایت مطلقه، مخصوص معصوم
🔹 علامه #سید_حسن_میرجهانی_طباطبایی متذکر این نکته است:
... در عالم وجود، در میان سلسله مخلوقات، به غیر از این چهارده نفر معصومان پاک، کسی به منصب #ولایت_کلیه مطلقه مفتخر نیست و این لباس از جانب خداوند متعال بر اندام او دوخته نشده و مخلع به این خلعت نخواهد بود.
🔹 کسی که ایمان به ولایت کلیه محمد(ص) ندارد، ایمان به #نبوت ندارد و کسی که ایمان به نبوت ندارد، ایمان به خدا ندارد؛ زیرا که اقرار به ولایت، مستلزم اقرار به نبوت و ایمان به نبوت، مستلزم اقرار به #توحید است.
🔹 [امام معصوم(ع)] فرموده «مَنْ مَاتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إِمَامَ زَمَانِهِ مَاتَ مِیتَه جَاهِلِیه.»
بدین ترتیب، ولایت عموم انبیای مرسل و غیرمرسل، #ولایت_جزئیه و رسالت آنها نیز جزئیه بوده است؛ به تفاوت مراتب و درجات و تنها ولایت حضرت ختمی مرتبت و اوصیای ایشان(ع) ولایت مطلقه کلیه است.
🔹 از این رو، حق اعمال #ولایت و تصرف عالم تکوین، برای جملگی این چهارده نفر معصوم ثابت و قطعی است.
📚 تلخیص کتاب « #معرفت_امام» اثر #اسماعیل_شفیعی_سروستانی از مجموعه #حریم_یار
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانیهای زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/
طاقچه: B2n.ir/z34465
فراکتاب: B2n.ir/t23641
کتابراه: B2n.ir/m32866
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
99950336_-1519043996.mp3
13.22M
5⃣
🔘 سرنوشت انسان ها
▪️بودند کسانی که به ندای هل من ناصر امامشان پاسخ ندادند. در تاریخ سرنوشتشان آمده.
▪️سرنوشت ما در تاریخ چگونه نوشته خواهد شد؟
#صاحب_عزا
#محرم
@mouood_org
@mouood_multimedia
◾️ قد برافرازید! یک عالَم شقاوت پیش روست
پرده بردارید! صد آیینه حیرت پیش روست
ای حسینی مشربان! در معبد آزادگی
تا نماز آرید، محراب عبادت پیش روست
عقل مینالد: حریفان، تیغ در خون شستهاند
عشق میغرّد: نظرگاه شهادت پیش روست
عقل میگوید که: بال خسته را پرواز نیست
عشق میبالد که: اوجی بینهایت پیش روست
ای تمام مهربانی در نگاهت: یا حسین!
با تو باید آشنا بودن، که غربت پیش روست
✍️ جعفر رسولزاده
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
✡️ تبارشناسی بنیامیه با رویکرد یهودی (۲)
🔸 این تغییر ماهوی (تبدیل به #بوزینه شدن)، در طول تاریخ تنها یک مورد مستند دیگر دارد و آن نیز مربوط به گروهی از #یهودیان است که به بوزینه، مسخ شدند.
🔸 در مجموع، #بنی_امیه و #یهود یا هر دو از یک ریشه اند یا لااقل هر دو در یک مسیر و سیاست، گام برمی دارند و با یکدیگر مشارکت و همکاری دارند. تطبیق #شجره_ملعونه بر آنان و به شکل بوزینه درآمدن آنها، گذشته از برداشت نخست، با برداشت دوم نیز سازگار است.
🔸 انتساب بنی امیه به عبدشمس، با تردید جدّی رو به رو است. قرائنی وجود دارد که دلالت آشکار یا ضمنی بر #رومی و #یهودی بودن این خاندان دارد. البته با توجه به جایگاه بنیامیه، نباید انتظار یافتن مستندات صریح و فراوان در این زمینه داشت. از این رو اندک گزارش هایی نیز که در این زمینه یافت می شود، صریح و بسیار به شمار می آیند.
🔸 در ادامه، به ذکر تعدادی از قرائن و مستندات مرتبط با این زمینه می پردازیم. برخی از این قرائن و مستندات، دلالت بر تردید در انتساب بنی امیه و بنیهاشم دارد. در مرحلهٔ بعد، رواج تأمل برانگیز #روابط_نامشروع در بنی امیه مورد توجه قرار می گیرد و در مرحلهٔ سوم و چهارم، به ذکر شواهدی از اصالت غیرعربی #امویان می پردازیم.
📚 اندیشکده مطالعات یهود با استفاده از کتاب #دشمن_شدید، دفتر دوم، انتشارات شهید کاظمی، صص۴۵-۶۲.
#یهود_شناسی
#یهود_و_اسلام
@mouood_org
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی
🔰 نشست شماره ۱۶۵
✅ موضوع: نقش پنهان یهود در واقعه کربلا
🎙 سخنران: حجت الاسلام سید حسین آقامیری
📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی
▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر:
🌐 mouood.com
#سلسله_نشست_های_فرهنگ_مهدوی
#اطلاع_رسانی
@mouood_org
هدایت شده از موعود
🔘 سلسله نشست های ماهانه فرهنگ مهدوی
🔰 نشست شماره ۱۶۵
✅ موضوع: نقش پنهان یهود در واقعه کربلا
🎙 سخنران: حجت الاسلام سید حسین آقامیری
📆 پنجشنبه ۲۸ تیرماه ۱۴۰۳، ساعت ۱۵:۳۰، سالن سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی
▶️ مشاهده برخط از طریق وبسایت موعود به نشانی زیر:
🌐 mouood.com
#سلسله_نشست_های_فرهنگ_مهدوی
#اطلاع_رسانی
@mouood_org
May 11
◾️ تا ز خون تو جهانی شود از بند آزاد
بر سر ايدهی انسانی خود جان دادی
در رهِ كعبهی حقجويی و مردی و شرف
آفرين بر تو كه هفتاد و دو قربان دادی!
✍️ محمّدرضا شفیعی کدکنی
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
9️⃣
⭕️ نتیجه عدم شناخت
🔸 عدم #معرفت امام زمان به منزله عدم معرفت درباره مقصد، راه و #حجت خروج از #جاهلیت و گمراهی است.
🔸 وقتی حقیقت در امام زمان(ع) متجلی می شود؛ یعنی حق نزد او و با اوست و از طریق او حاصل می آید و جز آن هر چه باشد و به هر نام که باشد عین جاهلیت و گمراهی است.
🔸 در زیارت #جامعه_کبیره آمده است: «#حق با شماست و در شماست و از شماست و متوجه شماست و شما اهل آن و معدن آن هستید.»
🔸 این عبارت ترجمه: «من در حالی شما را ترک می کنم که دو ثقل را در میان شما گذاردم. کتاب خدا و اهل بیتم را، دو ثقلی که از هم جدا نمی شوند تا آنکه در بهشت و در کنار #حوض_کوثر همدیگر را ملاقات کنیم.»
🔸 گمراهی الزاماً در یک مصداق ثابت چون پرستش بت سنگی متجلی نمی شود. در هر عصر و نسلی باطل به صورتی #ظهور پیدا می کند؛ چنان که در ادوار گذشته نیز روزی در #فرعون و #نمرود ظهور می کرد و روزی دیگر در #ابولهب و #ابوسفیان یا پرستش بت سنگی و خرمایی یا پرستش ماه و ستاره.
🔸 تفاوت صورت ها و مصادیق، ناظر بر تفاوت معنی و باطن نیست. یک مفهوم ثابت به نام استکبار و طغیانگری است که در هر عصری به نحوی ظهور می یابد.
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 تلخیص از کتاب #از_اینجا_تا_دولت_کریمه
📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید:
فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/
کتابراه: B2n.ir/f29947
فراکتاب:B2n.ir/b34793
طاقچه:B2n.ir/a85763
@mouood_org
🔘 او گفته که در روضه عباس می آید
🔻 اثر اختصاصی #موسسه_فرهنگی_هنری_موعود_عصر، به مناسبت ایام شهادت سید و سالار شهیدان؛ برای نخستین بار در کشور
▪️ #عباس بن علی(ع) برای حسین(ع)، همچون #هارون بود برای موسی عمران(ع)؛ همچون علی مرتضی، برای نبی(ص).
▪️ #علمدار بی بدیل و بی جایگزین اسلام که شرافتش چنان بلند و جایگاهش چنان عالی است که مولای ما مهدی فاطمه، ارواحنا له الفداء، فرموده اند که هر جا نامی از ایشان در میان باشد، حضور می یابد.
▪️ #موسسه_موعود_عصر_عج به مناسبت ایام #محرم و به امید گوشه چشمی از حضرت مولا، برای #نخستین بار در کشور اقدام به تهیه و تدوین پادکستی درباره حضرت ابوفاضل عباس(ع) نموده که از میلاد پرخیر ایشان تا رجعتشان را در ده پرده ترسیم کرده است.
▪️ باشد که طبع لطیف مولایمان، صاحب العصر و الزمان(عج) را بیاراید.
🔻 نام اثر: #اسم_رمز
⏱ مدت زمان: ۵۵ دقیقه
🖊 نویسندگان: محمدپویا قاسمی، مریم پاک آئین
📖 مشاوران مذهبی: استاد #اسماعیل_شفیعی_سروستانی، حجت السلام والمسلمین #محمدباقر_علوی_تهرانی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر #مرتضی_پناهنده
📱 رکورد: محمدرسول پور شبستری، علی مرادی
🎚 میکس و تدوین: علی مرادی
🎙 گویندگان: محمد شادانی، رضا منصورنیا، محمدجواد موحدی، علی مرادی، سجاد بیگدلو، محمدپویا قاسمی
💻 ویراستاری و دراماتوژی: آزاده خرازی، محمدعلی صادقی
🔧 امور فنی: سید محسن موسوی
#اطلاع_رسانی
#پادکست
@mouood_org
@mouood_multimedia
◾️ «صلّ الله علی الباکین علی الحسین(ع)»
▪️ در نهمین منزل از ماه عاشقی، سیل اشک را به مهمانی خون دلِ دهمین منزل، فرا میخوانیم.
▪️ تاسوعای حسینی، روز یقین، وفاداری و روز پایمردی پیروان امام حسین(ع)، بر تمامی عاشقان حضرت تسلیت باد.
#مناسبتی
#محرم
@mouood_org
🔘 معنای دقیق کلمات #عاشورا و #تاسوعا
▪️ اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که چون عشر و عاشر از یک ریشهاند و واقعه #کربلا هم در دهم ماه #محرم اتفاق افتاده است، پس عاشورا یعنی دهم محرم و بر همین قیاس، تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند، روز نهم ماه محرم گفتهاند.
▪️ اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است:
🔻 واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر به کار نمی رود؛
- آیا اگر امام حسین(ع) مثلاً در یازدهم محرم شهید میشد، آنگاه تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
- در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسلهی اعداد هم حاکم خواهد بود. اعداد بر خلاف کلمات استثناپذیر نیستند؛ به طور مثال در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند: اول، ثانی ، ثالث ، رابع ... و یا اولاً ، ثانیاً ، ثالثاً ، رابعاً و...
چنانچه تاسوعا و عاشورا در زمرهی اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند، یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد، مثل تاسوعا ، عاشورا ، ثامونا ، سابوعا ...
اما چنین نیست.
▪️ عاشورا؛ روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت، به معنای معاشرت و مصاحبت است. معاشر به ضم میم یعنی مصاحب و عاشر اسم فاعل عشر است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
خداوند متعال میفرماید: «وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ» (نساء/۱۹)
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید.
عشیر یعنی همدم و رفیق؛ «وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ» (حج/۱۳)
چه بد دوستی انتخاب کردهاند و چه بد معاشر و رفیقی است.
▪️ العاشور از ریشه عشر به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. العاشوراء جایی که میل به #معاشرت و #رفاقت و #مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند و عاشورا مبالغه است از میل به معاشرت، یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام(ع) به شدت بالا میرود.
▪️ تاسوعا؛ روزی برای وسعت ظرفیت
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد. اتسع به فتح الف یعنی گروههای ۹ نفره شدند. اما اتسع به کسر الف یعنی وسعت پیدا کرد، فراخ گردید.
▪️ التاسوعا یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد؛ و تاسوعا این معنی را پیدا میکند: روزی که ظرفیت بالا میرود و در سینهها فراخی ایجاد میشود و به جای تنگی، وسعت مییابد.
▪️ این دو نام از ابداعات #امام_سجاد (ع) است و اگر در بعضی از روایات از پیامبر اکرم (ص) از عاشورا گفته شده است، اکثرا جعلیات #بنی_امیه برای کم کردن اثرات عاشورای امام حسین(ع) است، اما در مورد تاسوعا تقریباً نداریم که قبلاً از امام سجاد(ع)، لغت تاسوعا به کار برده شده باشد و این معنا از عاشورا و تاسوعا خیلی عاشقانه است...
📚 برگرفته از کتاب «سفری از عاشورا تا اربعین» تألیف عبدالله مستحسن.
#معنای_عاشورا
#معنای_تاسوعا
#مهدیه_ثارالله
#ماه_محرم
@mouood_org
◾️ در سراسر روزگار از خون دو شهید، علی(ع) و فرزندش، [حسین(ع)] دو گواه باقی است:
▪️ فجر که در پایان شبها سینهی تاریک مشرق را میشکافد،
▪️ و شفق سرخفام که غروبها، افق خاور را در خون میکشد.
◾️ این دو نقش خونین، همیشه بر پیراهن زمان ثابت است تا در محشر، به پیشگاه خداوند رحمان برسد و دست تظلّم برآورد...
📚 «دیوان ابی العلاء معزی» از شرح «التنویر علی سقط الزند»، ص ۸۳.
#مناسبتی
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org
🔘 ارجعی الی ربک یا حسین!
▪️ امام صادق علیهالسّلام فرموده است:
«#سوره_فجر را در نمازهای #فریضه و #نافله خویش بخوانید، که آن، سوره حسین علیهالسّلام است و به آن رغبت و اشتیاق نشان دهید».
▪️ رمز این نامگذاری را نیز، امام صادق علیهالسّلام چنین فرموده است:
▪️ «حسین علیهالسّلام ، صاحب #نفس_مطمئنه و #راضیه و #مرضیه است. یاران او نیز از دودمان #رسالت، در روز رستاخیز از خداوند راضیاند. خدا نیز از آنان راضی است.»
▪️حسین بن علی علیهالسّلام با عاشورای خویش، فجری از #ایمان و #عقیده و #حریت را در ظلمت ظلم و در سیاهی ستم پدید آورد، آری… فجر امامت و ایمان، در «غسق سلطنت آل امیه»!
▪️ امویان برای نابودی دین خدا، کمر همت بسته بودند و با عترت پیامبر دشمنی میکردند. طغیانشان که به اوج رسید، موجی از خون از #کربلا به راه افتاد و سلطه اموی را ویران ساخت.
اگر حکومت شوم بنی امیه را، شام مرگ و تیرگی ظلمت به شمار آوریم، نهضت حسینی و خون شهدای کربلا، فجری بود که دیوار ظلمت ظلم را شکافت و روزنهای به روز بیداری و فجر رستگاری گشود.
📚 کانال مسعود دریس، عضو هیئت تحریریه ماهنامه عربی #الصراط
#محرم
#امام_حسین_ع
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
831987458_587462412.mp3
10.29M
6⃣
🔘 حضرت سه ساله
▪️با اشک دانه دانهام، زینت شده ویرانهام
▪️امشب پدر شمع است و من برگرد او پروانهام
▪️بوسه ز رویش میگیرم امشب، کنار بابا میمیرم امشب
#صاحب_عزا
#محرم
@mouood_org
@mouood_multimedia
◾️ با خودش میبرد اين قافله را سر به كجاها؟
و به دنبال خودش اينهمه لشكر به كجاها؟
كوفه و شام و حلب يک سره تسخير نگاهش
دارد از نيزه، اشارات مكرّر به كجاها؟
سورهٔ كهف گل انداخته اين بار و زمين را
میبرد غمزهٔ قرآنی ديگر به كجاها؟
بر سر نيزه تجلّی سر كيست خدايا؟!
پر زد از بام افق نيز فراتر به كجاها
بين خون گريه، پيامآور خورشيد صدا زد
میروی با جرس شوق برادر! به كجاها؟
شب گرگ است و شقاوت، شب سيلی به شقايق
تو گل انداختهای در شب خنجر به كجاها؟
از كران تا به كران میشنوم موج صدايت
كشتی سبز نجاتت زده لنگر به كجاها؟
چه زبون است يزيد و چه حقير ابن زيادش
شهر را میكشد اين خطبهٔ محشر به كجاها؟
✍️ محمّدحسين انصارینژاد
#سلام_بر_محرم
#امام_حسین_ع
#محرم
@mouood_org