eitaa logo
موعود
1.9هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.1هزار ویدیو
275 فایل
🔸کانال رسمی موسسه فرهنگی هنری موعود عصر «عج»🔸 🔹پایگاه اینترنتی موسسه موعود: 🔸fa.mouood.com 🔹فروشگاه اینترنتی: 🔸shop.mouood.com 🔹 ارتباط با موعود: 🔸Eitaa.com/mouood_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
2️⃣3️⃣ ⭕️روی نیاز به سوی بی نیاز 🔸 دعا، قرین با و عینِ تقاضا است؛ اما در وجهی دیگر، دعا ناظر بر احساس نیاز تام تا سر حد اضطرار هست. ما نه خود را در اضطرار می یابیم و نه چشم از غیر حضرت دوست برمی داریم و فقط عباراتی دعایی را نیز بر زبان می رانیم. 🔸 از دو امر مهم غافلیم: وسعت و ژرفای فقر و نیازمان به امام است؛ جایگاه، توانایی و مأموریت تعریف شده برای حضرت . به صراحت باید گفت که ما، ، جهان هستی و عوالمش را نمی شناسیم. 🔸 در اثر ابتلا به جهل، از وسعت نیاز موجودات هستی و از جمله خودمان به حضور امام معصوم بی خبریم و خواسته های محدود و محصورمان را نیز در جهان مادی می بینیم و آن را هم به مدد خود و اسباب دستساز خود برآورده شدنی می پنداریم؛ چنانکه در اثر بیخبری از جایگاه امام معصوم و مأموریت ایشان، ضرورت حضور ایشان و ظهور حضرتش را درنمی یابیم. 🔸 حقیقی ترین نعمت و حقیقتِ نعمت، وجود گرامی حضرت ولی امر خداوند، مقام امامت و است. هیهات که کفران این نعمت آن را از کفمان ربود و از آن بدتر، بلای نسیان شناسایی قدر نعمت را نیز بر آن افزود. از دست دادن نعمت، یک ابتلاء است و فقدان شناخت درباره این نعمت، ابتلایی دیگر. باقی بیماری های مهلک و مبتلابه، از اینجا ناشی می شود. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود:https://shop.mouood.com/az_inja_dolat_karime/ کتابراه: B2n.ir/f29947 فراکتاب:B2n.ir/b34793 طاقچه:B2n.ir/a85763 @mouood_org
🔘 در تمامی حكومت ها و ايدئولوژی ها ابداعی بشر به دليل تكيه بر نفس امّارهٔ تماميت خواه، اعم از نظام ها مبتنی بر يا ، انسان چون كالايی خريد و فروش می شود، در خدمت سرمايه و قدرت در می آيد و بی آنكه شأن الهی و ضرورت بروز استعدادش لحاظ شود، دست به دست می گردد و با معيارهای كمّی و اقتصادی، سنجيده و طبقه بندی می شود. 📚 ، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، ص ۵۴. @mouood_org
3️⃣ ⭕️ مهدی باوری در کلام رضوی: ویژگی های امام مهدی(ع) 🔸 امام هشتم شیعیان در موارد متعددی به توصیف ویژگی های ظاهری و جسمی امام مهدی(ع) پرداخته است تا باب هرگونه شبهه و اشتباه را بر مردم ببندد. از جمله آن حضرت در پاسخ ریان بن صلت که پرسید: «آیا صاحب این امر [حکومت (ع)] شمایید؟»، فرمود: 🔸 «من صاحب این امر هستم، ولی آن که زمین را پر از می کند، همچنان که پر از جور شده بود، من نیستم. چگونه من با این ناتوانی جسمی که می بینی، می توانم او باشم. به درستی که قائم کسی است که هنگام قیامش، در سن پیرمردان و با چهره جوانان ظاهر می شود. او از چنان قوت بدنی برخوردار است که اگر دستش را به سمت بزرگ ترین درختی که روی زمین وجود دارد، دراز کند، آن را از ریشه برمی کند 🔸 و اگر در بین کوه ها فریاد کشد، صخره ها متلاشی می شوند. عصای موسی و خاتم سلیمان ـ درود خدا بر آنها باد ـ با اوست و او چهارمین فرزند من است. خداوند، او را تا زمانی که بخواهد، در پوشش خود غایب می سازد. سپس او را آشکار می سازد تا زمین را به وسیله او از قسط و عدل آکنده سازد، همچنان که [پیش از آن] از جور و ستم پر شده بود.» 🔸 همچنین آن حضرت فرمود: «نشانه او این است که سن پیران و چهره جوانان دارد، تا آنجا که وقتی کسی او را می ببیند، گمان می برد که چهل سال یا کمتر سن دارد. به درستی که از نشانه های او این است که گذر شب و روز، او را پیر و سالخورده نمی سازد تا زمانی که اجل او فرارسد.» 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 7: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://B2n.ir/z80935 کتابراه: https://B2n.ir/u26289 فراکتاب: https://B2n.ir/r98446 طاقچه: https://B2n.ir/m92612 @mouood_org
🔘 کودکان و مواجهه با اینترنت 🔹 به گزارش روابط عمومی (عج)، از سلسله با موضوع «اینترنت و تجربه‌های کودکان و مدیریت کودک در رسانه‌ها آنلاین» با حضور پژوهشگران رسانه و ارتباطات، و با مقدمه در تاریخ ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در سالن سوره حوزهٔ هنری همزمان با ایّام سوگواری شهادت مظلومانه بانوی دوسرا فاطمه زهرا(س) برگزار شد. 🔹 موسوی حق‌شناس با اشاره به معنی به مفهوم آزار و اذیت کودکان در فضای مجازی از جمله: اخاذی، باجگیری، لفّاظی، هتک حرمت، تهدید، سوء استفاده از اطّلاعات شخصی، بیان داشت: 🔹 «بر طبق گزارش «مرکز پژوهش‌های سایبری آمریکا»، ۲۶% از کودکان و نوجوان بین ۱۳ تا ۱۷ سال در سال ۲۰۲۳م. تجربه قلدری سایبری را در ماه اخیر گزارش کرده‌اند. ۱۹% از این دانش‌آموزان به همین دلیل از رفتن به مدرسه اجتناب کرده‌اند؛ چرا که نیازمند بهبودی جسمانی و روانی بوده‌اند.» 🌐 مطالعه گزارش نشست از https://fa.mouood.com/94594 🎥 تماشای نشست https://B2n.ir/q71938 @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 و چشم به راه آينده بودن، شعله‌ ای است در وجود انسان كه هرچه فروزان‏ تر و پرفروغ‌ تر باشد، تحرک و پويايی او نيز بيشتر خواهد بود و برعكس، هرچه اين شعله به سردی و خاموشی بگرايد، تلاش و فعّاليت انسان نيز كاستی می پذيرد تا آنجا كه او تبديل به موجودی سرد، بی ‏روح... و بی ‏تحرک می شود و اين همان حالتی است كه در روانشناسی به افسردگی تعبير می كنند؛ حالتی كه شدّت و ضعف و زمينه‌‏های به وجود آمدن آن‏ها در افراد مختلف متفاوت است؛ امّا عامل آن در هر حال چيزی جز خشكيدن نهال اميد در وجود انسان نيست. 📚 ، «انتظار، بایدها و نبایدها»، انتشارات موعودعصر(عج). @mouood_org
3️⃣ ☑️ غلو و غالیان 🔺 غلو در لغت، به معنای تجاوز و بالارفتن هر چیز از اندازه خود است و زمانی که درباره قدر و منزلت به کار رود، غُلو خوانده می شود. شاید نتوان تاریخ معینی برای مبدأ انحراف غلو ذكر كرد؛ اما می توان حدس زد كه به درازای عمر بشر، در سرزمین اندیشه و عمل انسان‏ها ریشه دوانده باشد. 🔻 تردیدی نیست كه در عصر حضور امامان معصوم(ع) و پس از آن، برخی گروه ها درباره آنان گرفتار غلو و تندروی هایی شده اند. غلو مذهبی و افراطی گری درباره امامان معصوم(ع) كه در میان گروه های منتسب به رواج یافت، علل مختلفی دارد؛ مثلاً دوستی های افراطی و بی اعتنایی به معیار و ضابطه های محبت و غفلت از اینكه انبیاء و ائمه(ع) محبوب مطلق و مستقل نیستند؛ بلكه محبوبیت آنها بدان جهت است كه محب و محبوب ذات اقدس الهی اند و... 🔺 با این حال، نمی توان به هرچه كه گزارشگران تاریخ یا ملل و نحل نویسان نقل كرده‏ اند، اعتماد كرد و هر كس یا هر گروهی را كه آنها غالی نامیده اند، اهل غلو دانست؛ چرا که این متون در قرون بعد نوشته شده اند و هیچیک از نویسندگان آنها به بنیان گذاران آن مكتب ها دسترسی نداشتند. 🔻 اغراض نویسندگان كتاب های تاریخ یا ملل و نحل، همانند اغراض منابع و مستنداتشان، در خلق گروه های جدید یا انتساب عقاید انحرافی و مضحك بی تأثیر نبوده است كه برای بدنام كردن و از صحنه بیرون راندن یاران مخلص و فداكار ائمه(ع) صورت گرفته است؛ چنان‏كه انتساب برخی مبارزان بر ضد حاكمان ستم پیشه به غالیان نیز می تواند برخاسته از همین سنت زشت تخریب رقیب باشد. 🔺 پس می توان نتیجه گرفت كه بسیاری از گروه هایی كه به شیعه نسبت داده شده اند، ساخته دست سیاست و میدان رقابت سیاسی است، هرچند گروه ها و افراد غلو كننده ای كه خود را هوادار ائمه(ع) می نامیدند، كم نبودند. بر اثر همین ادعای انتساب به ائمه(ع) بود كه خود آن حضرات تندترین واكنش فرهنگی و فكری (لعن) و شدیدترین برخورد فیزیكی (فرمان به ضرب و جرح و حتی كشتن) را نسبت به غالیان داشتند. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب: (عج) 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/naghde_didgah/ @mouood_org
2️⃣2️⃣ 🔘 تکلیف بر زمین مانده 🔹 تفکر غربی درست در مقابل تفکر آخرالزمانی است. سر این همه فرقه سازی و تربیت ممهدین مدعی در دویست سال گذشته و مقابله با مسلمانان و مخصوصاً شیعیان در همین موضوع نهفته است. 🔹 در سنت شیعی و ادب اسلامی، جمال حق در سیمای ، حضرت صاحب الزمان(ع) متجلی است و طالب دیدارش، طالب وجه الله. در این سنت، وجه الله جز امام مبین نیست؛ چنانکه خلاصی از این کفر غربی، مقدمه دیدار است و چون حادث نشده، شیعه منتظر است و طالب و جویای انقلاب. 🔹 این در جان رخ می دهد و طالب حقیقی، مستعد انقلاب و شایسته دیدار می شود و حتی اگر وقت معین ظهور حضرت فرا نرسیده باشد، قبل از آنکه با نیرو و قوه یداللهی پرده ها به کنار رود و دیدار حضرت بقیه الله عمومی شود، شیعه منتظرِ، امکان درک حضوری و شهودی وجه الله الاعظم را به مدد عنایت حضرتش حاصل می کند. 🔹 زمان ظهور و طول انتظار برای همه یکسان نیست. برای برخی به اذن الله و حسب انقلاب در جان، ظهور حادث می شود؛ در حالی که ممکن است برای عموم مردم تا یکصد سال دیگر نیز این ظهور اتفاق نیفتد و حتی در زمان ظهور و حضور هم آن را درک نکنند. 🔹 حسب طرح و بسط جامع این موضوع و مضمون در فرهنگ ولایی شیعی است، که شیعیان را مستعد انقلاب و ضرورتاً مکلف به پرسش از غرب و همه آنچه که را از عالم دیدار دور ساخته، می شناسیم؛ تکلیفی که از صدر مشروطیت تا به امروز، انجام آن به تعویق افتاده است. ✍️ 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/porsesh_az_gharb/ کتابراه: B2n.ir/z73167 فراکتاب: B2n.ir/u35259 طاقچه: B2n.ir/j52106 @mouood_org
🔘 انسان غربی جز تكنيک و را نمی پذيرد. يعني جز تكنيک و تكنولوژی بر او حكمرانی نمی كندگ امّا در تفكّر به صورت های مختلف جاری است و يكی از وجوه مهمّ تفكّر شرقی شناخته می شود. انسان شرقی بی نمی رود. 📚 ، «مثلث مقدس؛ راز عداوت غرب با اسلام و مسلمانان»، انتشارات هلال، ص ۳۰. @mouood_org
1️⃣2️⃣ 🔳 تقويت روابط اجتماعی بر پايه برادری دينی‏ 🔸 يكی از سياست های اصولی اسلام برای زدودن كينه ها، نزديك كردن دل ها و منسجم كردن هواداران خود و تقويت روابط اجتماعی بر پايه پيوند برادری دينی است که هم در صدر اسلام نقش آفرین بود و همم در آخرالزمان بسیار موثر خواهد بود. 🔸 پيامبر خدا(ص) پس از بعثت، دو بار از طرح برادری دينی جهت تأسيس حكومت اسلامی بهره گرفت: يك بار قبل از هجرت در و بار دوم، پس از هجرت در . 🔸 اين اقدام سياسی- الهی، در تأسيس نخستين حكومت اسلامی، نقشی بنيادين داشت؛ زيرا جامعه اسلامی، از يك سو با خطر مشركان قريش و بت ‏پرستان و خطر يهود مدينه مواجه بود و از سوی ديگر، نيروهای تازه مسلمان، دچار از هم گسيختگی بودند. در اينجا بود كه آيه اخوت نازل شد و پيامبر اسلام(ص)، با الهام الهی، ميان مسلمانان، وحدت سياسی و معنوی ايجاد كرد و حكومت اسلامی را بنيان نهاد. 🔸 ياران امام مهدی(ع) در اثر تكامل عقل و ، در بالاترين مراتب برادریِ دينی قرار می گيرند و به گونه ای شايستگی پيدا می كنند که پيامبر خدا(ص) از آنان، با عنوان برادر خود ياد نمودند. 🔸 و بدين سان در ، دشمنی ها، جای خود را به دوستی می دهد و روابط اجتماعیِ برادرانه ميان ياران امام مهدی(ع) به قدری تقويت می شود كه وقتی كسی نياز به پول پيدا می كند، از جيب برادر دينی خود برمی دارد و او مانع نمی شود. 📚 تلخیص از کتاب (عج) 🖊 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/sire_hokumati/ کتاب صوتی: https://B2n.ir/h37009 فراکتاب: https://B2n.ir/b16073 طاقچه: https://B2n.ir/q02086 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 وجه خداوند 🔸انسان برای رسیدن به الهی باید وجه الله اعظم را ملاقات کند. سخنانی شنیدنی از دکارت @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 سردی دوری تو گرم شود می‌آیی به زمستان بنویسید که مردادی هست ✍️ حسن لطفی @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 خصلت های ذاتی پارسیان 🔸 سرزمین همواره مکانی برای پرورش نور و معنویت به شمار می رفت. توصیف عالمان و فیلسوفان از این سرزمین بسیار شنیدنی است. @mouood_org @mouood_multimedia
2️⃣9️⃣ 🔘 امامت نزد پروردگار 🔹 رسول مکرم(ص) که معصومیتش مورد گواهی خداوند متعال است و پیراستگی اش از هرگونه خودسری، در ماجرای تاریخی ، در خطابه بلندی، انتصاب امام علی(ع) را در منصب امامت جعل خداوند متعال اعلام کرده و همگان را به گردن نهادن به ولایتش دعوت کردند. 🔹 خداوند در مورد جایگاه مقام امامت و در نزد خود فرموده است: «...و هر کس به وحدانیت من گواهی ندهد یا گواهی به آن دهد؛ ولی به رسالت بنده و رسولم، محمد معتقد نباشد یا آن را قبول کند؛ ولی خلافت علی بن ابی طالب را نپذیرد یا آن را قبول کند؛ ولی امامت امامان پاکیزه از فرزندان علی را قبول نکند، این چنین فردی نعمت مرا انکار و جلالم را کوچک شمرده و به کتاب ها و آیات من کافر شده است. 🔹 اگر چنین فردی قصد مرا کند، در پیش روی او حجاب گذارم و چون از من درخواست کند، او را محروم نمایم و اگر مرا بخواند، ندایش را نمی ‏شنوم و چون دعا کند، او را اجابت نمی‏ کنم و چون به من امید بندد، ناامیدش سازم و اینها همه جزای اعمال اوست که از من به او می رسد و من کوچک ترین ستمی به بندگانم روا نمی ‏دارم.» 🔹 آنکه واجد هستی شناسی ولایی و صاحب توحیدی است، به امام و منصب امامت از همان منظر نگریسته و جز شخص معلوم و منصوب از سوی خداوند متعال را واجد شخصیت و صلاحیت امامت و رهبری مسلمانان نمی شناسد و عدول از این امر الهی را به منزله عدول از فرمان خداوند متعال و متعدی را مستحق عذاب می داند. 📚 تلخیص کتاب « » اثر از مجموعه 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی‌های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/marefat_emam/ طاقچه: B2n.ir/z34465 فراکتاب: B2n.ir/t23641 کتابراه: B2n.ir/m32866 @mouood_org
🔘 پرده برداشتن از اسرار یهود 🔸 و تشکیل جهان تک حکومتی از اهداف مجامع مخفی ایلومیناتی است و موسسه موعود از نخستین مؤسساتی است که ابعاد کارهای آنها را بررسی کرده است. 🔸 ماهنامه موعود نخستین مجله ایران و اولین و تنها مجله چاپی مهدوی کشور است. 🛍 راه های تهیه مجله موعود 🌐 فروشگاه اینترنتی موعود https://shop.mouood.com 📱 تماس با مدیر فروشگاه 02166459162 09394410299 @mouood_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 دروازه 🔹 درب چوبی یکی از آثار نفیس ایران است. 🔹 این درب صد سال بعد از شروع به فرمان آخرین حکمران در منطقه ساخته شده است. 🔹 ویژگی منحصر به فرد آن منبت‌کاری دعای حضرت حجت(عج) روی آن است‌. کتیبه این درب بر عمومیت داشتن دعای حضرت حجت در سده اول غیبت کبرا در بین مردم ایران گواهی می‌دهد. 📚 تندرو, مهسا, خزایی, محمد, احمدپناه, سید ابوتراب. 1399. پیشینه و شاخصه ها ی بصری تزیینات در چوبی امامزاده حمزه دهدشت آل بویه محفوظ در موزه ملی ایران. هنر اسلامی, 17 (40) 107-125 @mouood_org @mouood_multimedia
🔘 اثر وضعی اعمال 🔹 روزی در محضر صحبت از و خوی بعضی از افراد سنگدل به میان آمد؛ از اینکه برخی جرئت اذیت مورچه ای ندارند و بعضی هیچ تأثّری از اذیت افراد در وجودشان ایجاد نمی شود. ایشان صحبت جریان قصّابی را نقل کرده و فرمود: هرکس هر کاری بکند، به خودش برمی گردد. قصّابی دو گوسفند به طرف کشتارگاه می برد. در راهی که می رفتند، چشم این حیوانات به سبزی داخل منزلی افتاد و به طرف آن خانه رفتند. قصّاب عصبانی شد و آجری بلند کرد و به سر یکی از گوسفندان کوبید. قضیه به اینجا تمام نشد؛ زیرا یک هفته نگذشته بود که با اهل کوچه اش نزاعی پیدا کرد. او را گرفتند و آن قدر با چوب و سنگ به سرش کوبیدند که از خود بی خود شد و روی زمین افتاد. 📚 «کلام حکیمانه (از مجموعه )»، تهیه و تدوین: واحد پژوهش موعود، تهران، نشر موعود عصر(عج)، چاپ اوّل. @mouood_org
4️⃣ ⭕️ مهدی باوری در کلام رضوی: غیبت و نهان زیستی امام مهدی(ع) 🔸 امام رضا(ع) نیز چون دیگر اجداد طاهرینش، موضوع آخرین حجت حق را پیش بینی و شیعیان را برای برخورد با این پدیده آماده کرده است. در روایتی حضرت فرمود: 🔸 «گویا شیعیان را می بینم که هنگام نبودن سومین فرزند من، مانند گوسفندانی که به دنبال چوپان خود می گردند، سرگردانند و او را نمی یابند. گفتم: چرا این گونه است ای پسر رسول خدا؟ فرمود: زیرا امامشان از آنها غایب شده است. پرسیدم: چرا؟ فرمود: برای اینکه هنگام قیامش با شمشیر، هیچ کس بر گردنش نباشد.» 🔸همچنین امام هشتم شیعیان در زمینه آخرین امام، به نقل از پدران بزرگوار خود، از رسول اکرم(ص) چنین روایت می کند: «سوگند به آن که مرا بحق به عنوان بشارت دهنده برگزید، [امام] قائم از فرزندان من، بر اساس پیمانی که از جانب من بر عهده اوست، از دیده ها پنهان می شود تا آنجا که بیشتر مردم می گویند: خدا نیازی به خاندان محمد ندارد. 🔸 گروهی دیگر در ولادت او شک می کنند. پس هر کس زمان او را دریابد، باید به دین او درآویزد و به واسطه شک خود، برای راهی به سوی خود باز نسازد تا شیطان او را از آیین من زایل و از دین من بیرون نکند، همچنان که پیش از این، پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد. به درستی که خداوند ـ عز و جل ـ شیطان را سرپرست (ولی) کسانی که ایمان ندارند، قرار داده است.» 📚 برگرفته (تلخیص) از کتاب , ج 7: ؛ اثر . 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://B2n.ir/z80935 کتابراه: https://B2n.ir/u26289 فراکتاب: https://B2n.ir/r98446 طاقچه: https://B2n.ir/m92612 @mouood_org
1️⃣7️⃣ 🔘 جنبش های یهودی گرایانه 🔹 انگلو ـ ساکسون ها یهودی واقعی بودند و در زمره همان قوم برگزیده خداوند به حساب می آمدند!.... مدتی پس از تأسیس جامعه انگلو ـ اسرائیل، جامعه بریتانیا ـ اسرائیل پا به عرصه وجود گذاشت و توانست در داخل انگلستان هواداران زیادی به دست آورد. 🔹 جنبش انگلو ـ اسرائیل در دهه 1870 م. به آمریکا هم سرایت کرده و در سال 1884 م. یکی از میسیونرهای انگلو ـ اسرائیل انگلیسی به نام ادوارد هاین در این راستا به اعزام شد. وی دست به تبلیغات گسترده ای درباره جنبش فوق زد و تا جایی پیش رفت که شعار «ما یهودی هستیم» از جمله صحبت های جاری بود که در میان نژادگرایان آمریکا نقل قول می شد. 🔹 مسلماً نه آمریکایی ها و نه انگلیسی ها، هیچ کدام نبوده و نیستند و حتی نخواهند شد؛ اما در عین حال، جنبش انگلو ـ اسرائیل و دیگر جریان های یهودی گری مشابه آن، اصلاً قصد القای یهودی بودن خود به جریان هایی مرتبط با خود را نداشتند. 🔹 از چیزی که نمی توان چشم پوشی کرد، تأثیر جنبش ها و فعالیت های یهودی گرایانه بر نگرش اجتماعی آمریکایی ها و انگلیسی هاست؛ چون به دنبال این حرکت ها، هواداری از یهود و حمایت از بازگشت یهودیان به به طور جدی پی گیری شد. 🔹 با حمایت گسترده این دو کشور از صهیونیسم که به طور جدی برای بازگشت یهودیان به سرزمین های موعود تلاش می کرد، طی سال های آتی به اهداف شوم خود دست یافتند. 🔹 بسیاری از شهروندان این دو کشور که قوم برگزیده بودن یهود برای آنها جا افتاده بود، در قرن بیستم به جهت حمایت گسترده از صهیونیسم به مسیحیان صهیونیست معروف شدند. 📚 تلخیص از کتاب 📖 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کتاب به نشانی های زیر مراجعه فرمایید: فروشگاه اینترنتی موعود: https://shop.mouood.com/tarikh_nagofte/ کتابراه: B2n.ir/e97949 فراکتاب:B2n.ir/f60509 طاقچه: B2n.ir/x02862 @mouood_org
🔘 لغت همهٔ معنی اين جهانی شدن (ترک عالم معنا) را در خود دارد؛ همهٔ مفهوم استغراق در و پذيرش را در خود دارد و اگر در ظاهر هم نفی شود، در باطن به همان می انجامد؛ زيرا شرط اين جهانی شدن، پذيرش فرهنگ غربی و به تبع آن استراتژی، سياست و اقتصاد آن است. 📚 ، «پرسش از غرب»، انتشارات هلال، صص ۵۷-۵۸. @mouood_org