هدایت شده از معرفی آثار موسسه موعود
📷 #تصویر_کتاب
📚 #زنجیرهای_نامرئی
📲 @mouood_org
📲 @mouood_asaar
🌐 mouood.org
🌐 yaranshop.ir
هدایت شده از معرفی آثار موسسه موعود
💠 معرفی کتاب زنجیرهای نامرئی
🔸مجموعه مقالات درباره اینکه غرب برای پیاده سازی حکومت سلطه جهانی از چه راهکارهایی استفاده میکند؟
🔹«زنجیرهای نامرئی» اثر اسماعیل شفیعی سروستانی در پی بیان بحرانهایی است که شرق اسلامی را درنوردیده. در هر یک از فصول بخش اوّل این کتاب، یک بحران به تصویر کشیده شده است؛ بحرانهایی چون از بین رفتن عالمان و دانشمندان، بحرانهای اخلاقی و فرهنگی، بحرانهای اقتصادی و... . آنگاه نویسنده به بیان اوضاع متلاطم جهان پرداخته و فصلی را به وجود فرقههای متعدد فکری، دینی و فرهنگی اختصاص داده و از این پنجره، دنیای آشفته و بحرانزده زمان حاضر را ترسیم کرده است.
🔹شفیعی سروستانی، که محقّق حوزه مطالعات فرهنگی است و چهل سال در اینباره قلم زده، در فصول کتاب پس از بیان راه حلّ نجات از بحران، فصلی را به شرح ابزارهای کار دشمنان خداوند برای تسخیر جهان و حکومت بر آن اختصاص داده است. در ابزارهای پیاده سازی «جهان تکحکومتی»، میتوان نام بسیاری از مؤسسات بینالمللی، مجامع مخفی، شرکتهای بزرگ مالی و جریانهای بزرگ فکری را دید که هر کدام همانند قطعه پازلی در این نقشه شوم عمل میکنند.
🔹در بخشی از این کتاب در فصل «حمله و یورش غربیان به شرق» آمده است:
حدود بیست سال قبل، وقتی فهرست پژوهشهای مرکز شرقشناسی «ژاپن» را بررسی میکردم، متوجّه شدم، آنان حتّی دربارة گویش محلّی مردم لارستان فارس رساله پژوهشی ارائه کردهاند؛ در حالیکه عمده دانشجویام ایرانی، از موقعیّت محلّی «گراش»، «اَوِز» و «لامرد» در «استان فارس» بیاطّلاعند تا چه رسد به گویشهای محلّی این دیار.
🔹در بخش دیگری در همین فصل میخوانیم:
فهرست اسامی کتابهایی که مستشرقان فقط در یک دهه، بین سالهای 1939م. تا 1949م. در موضوع «شرق میانه» تألیف و منتشر کردهاند، حدود 2000 صفحه است و تعداد عناوین مقالات مخصوص اسلامشناسی که بین سالهای 1906 تا 1955م. در مجلات منتشر کردهاند، 26000 عنوان است که به نام «فهرست اسلامی» مشهور است. آنان در همه حوزه های فرهنگی وارد شدند؛ دایرة المعارفها نوشتند و در تمامی طول این سالها، کنفرانسهایی را برگزار کردند که وظیفه بررسی بسیاری از مباحث و موضوعات فرهنگی و تمدّنی شرقی را عهده دار بودند.
🛍 این کتاب در فروشگاه اینترنتی یارانشاپ و همچنین کتابخوانهای معتبر قابل تهیه است.
🌐 لینک در فروشگاه اینترنتی یارانشاپ:
🔸https://b2n.ir/433295
🌐 لینک محصولات موعود در کتابخوانهای:
🔹طاقچه:
🔸taaghche.ir/publisher/832/انتشارات-موعود
🔸taaghche.ir/publisher/835/انتشارات-هلال
🔹کتابراه:
🔸ketabrah.ir/publisher/موعود-عصر
🔹 فراکتاب:
🔸faraketab.ir/content/person/13973/موعود-عصرعج
🔹پاتوقکتاب:
🔸patogh.mobi/publisher/2639
📋 #معرفی_آثار
🖋 #اسماعیل_شفیعی_سروستانی
📚 #زنجیرهای_نامرئی ||#انتشارات_هلال
📲 @mouood_org
📲 @mouood_asaar
🌐 mouood.org
🌐 yaranshop.ir
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 هالیوود و یهود، بخش سوم
1️⃣ تهاجم فرهنگی در اروپا به چه معناست؟
2️⃣ جایگاه آثار هالیوودی در اروپا چگونه است؟
📚 #هالیوود_و_یهود
📬 لینک خرید از یاران شاپ b2n.ir/743001
@mouood_org
@mouood_multimedia
1⃣2⃣
🔘 سلام اختصاصی خداوند به #آل_محمد
🔹 امام صادق(ع) فرمودند:
«آنچه علی(ع) آورده، انجام میدهم و از آنچه نهی فرموده، باز میایستم. او همان فضیلتی را دارد که محمّد(ص) دارد و حضرت محمّد(ص) بر تمام مخلوق خدای عزّوجل فضیلت دارد.
خردهگیری بر حُکمی که علی آورده، مانند خردهگیری بر خدا و رسولش است و کسی که در موضوعی کوچک یا بزرگ، علی را رد کند، در مرز #شرک با خداست. امیرالمؤمنین(ع) باب منحصر به فرد خداشناسی است و راه به سوی خداست، هر که جز آن پوید، #هلاک شود و این امتیازات همچنین برای ائمّة هدی، یکی پس از دیگری جاری است.»
🔹 حضرت علیّبن موسیالرّضا(ع) در مجلس مأمون، آنگاه که از فضیلت #سلام بر #آلیس، سخن به میان آمد، فرمودند:
«خداوند در اینباره، فضیلتی به محمّد و آل محمّد(ص) عطا کرده که هیچکس به کنه وضعش نرسد؛ زیرا خدا بر احدی جز پیامبران سلام نفرستاده؛ [خداوند] فرمود:
سلام بر #نوح در جهانیان! سلام بر #ابراهیم، سلام بر #موسی و #هارون و [خداوند] نفرموده: سلام بر آل نوح، یا آلابراهیم، یا آل موسی و هارون؛ امّا درباره پیغمبر فرمود: «سلام بر آل یس؛ یعنی #آل_محمد (ص).»
🔹 تمامی زیارتنامههای رسیده برای عرض ادب و #زیارت در پیشگاه حضرات معصومان(ع) با عبارات بسیار دلنشین و آهنگین سلامی آغاز و به انجام میرسد. در بخشی از زیارت امام حسین(ع) مذکور در « #مناسک_المزار» اثر مرحوم #شیخ_مفید میخوانیم:
🔹 سلام، اعلام سلم، صلح، صفا و مهرورزی صمیمانه به مخاطب است، پیراسته از همه نشانههای عناد و سرکشی.
سلام، اسم خداست که در خود و با خود، همة صفت سلامتی و امنیّت را داراست.
🔹 آنکه در وقت ورود به آستان یا منزلی، ابتدا به سلام میکند، در واقع اعلام میدارد: همة سلام و سلم و امنیّت خود را تقدیم میکنم؛ یعنی #عهد_مودت و #دوستی خود را اعلام و اعلان میکنم. به عبارت دیگر، #آشکارا، اعلام عهد میکند و در هر بار، سلام کردن، عهد خود را تجدید میکند.
📚 کتاب « #آل_یاسین» اثر #اسماعیل_شفیعی_سروستانی از مجموعه #حریم_یار
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/YaSin
#دعای_مهدوی
#زیارت_آل_یاسین
@mouood_org
🔘 اخبار هفتگی مؤسسه فرهنگی هنری موعود عصر (عج)
️️1️⃣ نشست ۱۳۸ فرهنگ مهدوی پنجشنبه ۲۶ دیماه برگزار شد. در این نشست دکتر ابومحمد عسگرخانی به بیان «راهبردهای مقابله ایران و آمریکا در منطقه» پرداختند.
2️⃣ کتاب «سیره حکومتی امام مهدی(ع)» نوشته آیتالله محمدی ری شهری منتشر شد. رونمایی از این کتاب در نشست ۱۳۸ فرهنگ مهدوی پنجشنبه ۲۶ دیماه صورت گرفت.
3️⃣ شماره ۲۲۷ و ۲۲۸ مجله موعود پرفروشترین محصول این هفته بود.
📚 تهیه آثار موعود از طریق فروشگاه اینترنتی یاران:
🌐 Yaranshop.ir
#اخبار_هفتگی_موعود
@mouood_org
🔘 رحمت جهانیان، فرزند مادر هستی
▫️ در حدیث لوح که هدیه خداوند به حضرت زهرا(س) در هنگام ولادت امام حسین(ع) بود، ویژگی همه امامان ذکر شده است و در آن آمده:
«... [پس از حسن عسکری(ع)] نعمتم را با فرزندش كه مايه رحمت براى همه عالم است، كامل مىگردانم، كمال موسى، نورانيّت عيسى و صبر ايّوب در او جمع است، در زمان او، اوليای من مورد خفّت و ذلّت واقع مىشوند، سرهاى آنها را همچون سرهاى ترك و ديلم (كه دشمنان اسلام بودهاند) به يكديگر هديّه مىدهند و سوزانيده مىشوند، مرعوب و وحشت زدهاند، زمين از خون آنان رنگين مىشود، و فغان و فرياد و آه و ناله در بين زنانشان فراگير مىگردد، آنها به حقّ، اوليای من هستند. توسّط آنها هر فتنه ظلمانى را دفع مىكنم، به وسيله ايشان زلزلهها را برطرف مىكنم و ثقل و سنگينى و سختى را مرتفع مىسازم، بر آنان باد درود و رحمت پروردگارشان و آنها هستند كه هدايت يافتهاند.»
📚 « #امام_مهدی_و_بانوان_حریم_ولایت »
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/448824
#یوسف_زهرا
@mouood_org
🔘 دست براریم و دعایی بکنیم
🔸 موعودیان عزیز!
چه بسیار بیمارانی که چشم امید به دست دعای ما دارند؛
از میان آنان طفل سه ساله موعودی، که در اثر بیماری شدید بر تخت بیمارستان افتاده است...
🔸به یاد سه ساله مضطرّ کربلا همگی پنج مرتبه به امید شفای این طفل بیمار بخوانیم:
🔸 أمَّنْ یجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَیکشِفُ السُّوءَ؛
کیست (جز خداوند) آنکه دعای مضطرّ را به اجابت رساند.
@mouood_org
✅ نشست ۱۳۸ از سلسله نشستهای ماهانه فرهنگ مهدوی با موضوع «راهبردهای مقابله ایران و آمریکا در منطقه» و با سخنرانی دکتر ابومحمد عسگرخانی پنجشنبه ۲۶ دیماه برگزار شد.
🎙دکتر ابومحمد عسگرخانی در این نشست گفت: یک قبح ذاتی داریم به این معنا که برخی کارها در همه دنیا منع است. مثل سرقت، آدمکشی، تجاوز و ... . اما آمریکاییها توانستهاند از طریق قانونگذاری، نهادها و قوانین نرمی را ایجاد کنند و توسط روشنفکران نا آشنا به روابط بینالملل توانستهاند قوانین نرم منع شده بینالمللی را در قوانین کشورها بیاورند و جزو قوانین داخلی کنند. مثلاً FATF همینطور است. وقتی مجلس ما میآید این قانون را تصویب میکند تبدیل به قبح ذاتی در کشور ما میشود.
@mouood_org
🔘 مقتدای مهدی(عج)
📚 « #امام_مهدی_و_بانوان_حریم_ولایت »
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/448824
#یوسف_زهرا
@mouood_org
🔘چگونگی از دنیا رفتن
❓آیا امام مهدی(عج) به شهادت می رسند یا به طور طبیعی #رحلت میکنند؟
🔅در پاسخ اين پرسش بايد گفت هر يك از اين دو احتمال #شهادت و #رحلت ایشان، مؤيداتی در روايات دارد كه در اينجا به بررسی آنها میپردازيم:
🔅 1. دسته اوّل روايات بیان میکنند که ایشان به #مرگ_طبیعی از دنیا میروند. برای نمونه به روایت زیر که #ام_سلمه از پیامبر(ص) نقل کرده است، توجّه کنید:
«مهدی از خاندان من و از فرزندان #فاطمه است و او در ميان مردم به سنّت پيامبرشان عمل میكند. پس #هفت_سال درنگ میكند و آنگاه از دنيا میرود و مسلمانان بر او نماز میگزارند.»1
🔅2. دسته دوم روایاتی هستند که به طور #عام به شهادت ائمّه(ع) اشاره میکند. به عنوان مثال امام صادق(ع) فرمودند:
«به خدا سوگند، هيچ يك از ما نيست، مگر اينكه كشته میشود و به شهادت میرسد.»2
🔅هرچند برخی از راویان برخی روایات در باب شهادت حضرت بیان کرده اند،۳ امّا به نظر نمی رسد این نظر قابل قبول باشد.
🔅 شهيد #سيد_محمّد_صدر روایتی که درباره شهادت حضرت نقل شده است را #ضعیف می داند و در کتاب « #تاریخ_پس_از_ظهور »4 به طور کامل این مسئله را رد کرده و بیان می کند که چون مردم در زمان حکومت حضرت مهدی(عج) از #عقل_کامل برخوردارند، محال است در دوره ای که #عدالت محقّق شده و انسان ها به #کمال رسیده اند، امامی را به شهادت برسانند.
پاورقیها:
1.بحارالأنوار، ج 51، ص 104، ح 39.
2. همان، ج 53، ص 209، ح 7.
3. الزام الناصب، ج 2، ص 167.
4. تاریخ مابعد ظهور، ص 881.
📚 #پرسش_از_موعود
📫 خرید از یاران شاپ: https://b2n.ir/PAM
#پرسش_و_پاسخ
@mouood_org
🔘 آخرالزمان بیوتروریستی: قحطی و گرسنگی
♦️ درحوزه اتفاقات بیوتروریستی در آخرالزمان دو دستۀ از روایات را می توان مدنظر داشت:
🔺 اول: قحطی و گرسنگی فراگیر پیش از ظهور
♦️ روایات متعددی به موضوع خوف، گرسنگی و هراس، به عنوان راه ابتلای قطعی مردم و به خصوص شیعیان در آخرالزمان اشاره کرده اند.
♦️ این روایات غالباً ذیل یا به همراه «آیۀ ۱۵۵ سورۀ بقره» مطرح می شوند؛ از جمله امام صادق (ع) خطاب به محمدبن مسلم فرمودند:
«همانا پیش از قیام قائم (ع)نشانه هایی خواهد بود؛ از جمله: آزمایش (به گرفتاری) از جانب خدای تعالی برای بندگان با ایمان.» عرض کردم: آن آزمایش چیست؟ فرمودند: همان فرمایش خدای عزّ و جل است که «و حتماً شما را به چیزی (به اندکی) از ترس و گرسنگی و کاهش در مال ها و جان ها (عمرها) و فرزندان خواهیم آزمود و بردباران را بشارت ده» آن حضرت فرمودند: «حتماً شما را خواهیم آزمود» یعنی مؤمنان را «به چیزی از ترس» از پادشاهان فلان خاندان در پایان سلطنتشان «و گرسنگی» با گرانی نرخ هایشان و «کاستی در مال ها» منظور خراب شدن بازرگانی و کم شدن رشد و سود در آن، «و جان ها» حضرت (دربارۀ آن) فرمودند: «یعنی مرگ زودرس» و «میوه ها» کم شدن باروری آنچه کاشته می شود و کمبود برکت میوه ها و محصولات مراد است، «و بردباران را بشارت ده» بدان هنگام، به خروج قائم (ع)». سپس به من فرمودند: ای محمد! این تأویل آن است، همانا خدای عز و جل می فرماید: «و تأویل آن را جز خدا و پایداران در علم کسی نمی داند.»
♦️ باز از ایشان نقل شده است که فرمودند:
«ناگزیر باید پیش از آمدن قائم(ع) سالی باشد که مردم در آن سال گرسنه بمانند و آنان را ترسی سخت از کشتار و کاهش در مال ها و کم شدن عمرها و محصولات فراگیرد که این در کتاب خداوند بسیار آشکار است. سپس این آیه را تلاوت فرمودند:«و شما را حتماً به چیزی از ترس و گرسنگی و کاهش در اموال و جان ها و میوه ها خواهیم آزمود و بردباران را بشارت ده.»
♦️ همچنین جابر جعفی از امام محمدباقر(ع) دربارۀ آیۀ یاد شده، سؤال می کند و امام به ایشان پاسخ می دهند:
«ای جابر! آن دارای معنی خاصّ و معنی عامّ است و اما وجه خاصّ از گرسنگی در کوفه است که خداوند آن را به دشمنان آل محمد(ع) اختصاص داده و آنان را بدان وسیله نابود می سازد و اما به معنی عامّ در شام واقع می شود که ترس و گرسنگی که (هرگز) نظیر آن گریبانگیرشان نشده آنان را فرا می گیرد. و اما گرسنگی قبل از قیام قائم(ع) روی می دهد و ترس پس از قیام قائم(ع) واقع می شود.»
🔻 دومین دسته روایات مربوط به قحطی های خاص است که در مطلب آتی به آن می پردازیم.
📚 مجموعه مقالات #بیوتروریسم، انتشارات هلال
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/101450
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org
🔘 مهدی(عج) سرّ پنهان زهرا(س)
▫️ در دعای معروف: «الهی بحقِّ فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُسْتَودَعِ فیها أن...» [بیان حاجت]؛
سرّ به ودیعت نهاده شده در وجود حضرت فاطمه(س) به حضرت مهدی(عج) تأویل شده است.
📚 « #امام_مهدی_و_بانوان_حریم_ولایت »
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/448824
#یوسف_زهرا
@mouood_org
🔘 اجرای #سنت_غیبت
🔸 #شيخ صدوق در باب « #علت_غيبت» از کتاب #کمال_الدين_و_تمام_النعمة روايتی را نقل کرده است که از آن استفاده میشود، خداوند ازاينرو #غيبت را بر امام عصر(عج) رقم زده که میخواسته است #سنت_های_پيامبران_پيشين را در مورد آخرين #حجت خود جاری سازد.
در اين روايت #سدير از امام صادق(ع) چنين نقل میکند:
🔸همانا #قائم ما [اهل بيت(ع) ] غيبتی دارد که مدت آن به درازا میکشد.
پرسيدم: ای پسر رسول خدا! علت آن چيست؟
فرمود: برای اينکه خدای عزّ و جلّ حتما میخواهد که سنتهای پيامبران پيشين در زمينه غيبتهای آنها، در مورد قائم هم جاری شود. ای سدير! او گريزی از کامل کردن مدت زمانهای غيبت آنها ندارد. خدای تعالی میفرمايد: «قطعا از حالی به حالی برخواهيد نشست».
🔸بر اساس اين روايت میتوان گفت چون يکی از سنتهای رايج در ميان انبيای پيشين, غيبت بوده است، امام مهدی(عج) نيز بايد غايب شوند تا اراده الهی مبنی بر جريان سنتهای پيامبران پيشين در وجود آن حضرت، محقق شود.
🔸 گفتنی است بسياری از انبيای الهی در زمان خود غيبت يا غيبتهايی داشتهاند که از آن جمله میتوان به حضرت #ادريس، #نوح، #صالح، #ابراهيم، #يوسف، #موسی، #شعيب، #الياس، #سليمان، #دانيال، #لوط، #عزير و #عيسی(علیهم السلام) اشاره کرد.
📚 برگرفته از کتاب #درسنامه_فرهنگ_مهدویت_و_انتظار, ج 1: #منم_مهدی_ع»؛ اثر #ابراهیم_شفیعی_سروستانی
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/darsnameh
#امام_زمان_شناسی
@mouood_org
هدایت شده از چندرسانهای موسسه موعود عصر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 نظام اجتماعی ایرانیان در عصر ساسانیان
#کلیپ
#اسماعیل_شفیعی_سروستانی
#سلسله_نشستهای_ماهانه_فرهنگ_مهدوی شماره 39 | #قوم_نشان_شده
@mouood_org
@mouood_multimedia
🔘اتفاقات ماه #رجب
۳. خروج #یمانی
⏳احادیث شریف ما از این جنبش به عنوان #پرچم_هدایت یاد میکنند که همزمان با شورش #سفیانی در #شام، در #یمن قیام کرده و مردم را به حق و حقیقت دعوت میکند و اجابت دعوتش، #واجب است. پس از حرکت به سمت #عراق و شام و ملاقاتش با #سید_خراسانی، در جنگ با سفیانی به او یاری میرساند. یمانی از فرزندان زیدبن علی بن الحسین(ع) است.
⏳امام باقر(ع) فرمودند:
خروج سفیانی و یمانی و سید خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز است که مانند دانههای تسبیح به دنبال هم میآیند و #جنگ همه جانبهای رخ میدهد. وای بر کسی که در مقابل آنها بایستد. در میان این پرچمها، هیچ کدام به اندازه پرچم یمانی بر #حق نیست؛ چرا که شما را (به تبعیت) از امامتان دعوت میکند. پس از #قیام_یمانی، خرید و فروش اسلحه برای مردم و به خصوص مسلمانان ممنوع میشود و هرگاه (یمانی) قیام کرد، به سوی او حرکت کن و بشتاب که آن را پرچم هدایت خواهی یافت. احدی از مسلمانان اجازه ندارد با او مقابله کند و هرکس چنین کند، جهنمی است؛ چراکه یمانی به حق و صراط مستقیم دعوت میکند.۱
⏳در آن زمان اوضاع کلی جهان، در یک جنگ بزرگ فرهنگی و مدنی خلاصه میشود که میدان این جنگ، شام، #فلسطین، #عراق، #ایران و #حجاز است.
در این معرکه دو دسته در برابر یکدیگر به مبارزات سیاسی_نظامی مشغول هستند و این دو دسته عبارتند از: یاوران #حضرت_مهدی(ع) و زمینهسازان قیام ایشان در یک سوی میدان و حرکت سفیانی و یاریرسانان غربی او و به تعبیر روایات، #رومیان و #یهودیان در سوی دیگر میدان. هدف جنگ تمدنها و کانون بحرانهای #سال_ظهور حضرت مهدی(ع)، #قدس است.
۱. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۳۲
📚#شش_ماه_پایانی
📫خرید از یاران شاپ:https://b2n.ir/405191
@mouood_org
🔘 آزادی در بینش اومانیستی لیبرالیسم
💠 قبل از پرداختن به اصل موضوع، تذکر یک نکته ضروری است و آن اینکه ما نباید تصور کنیم الفاظ مشترک در معارف مختلف و یا در فرهنگ های گوناگون و حتی در یک فرهنگ و یک رشته از معرفت واجد معنی بیشتر نیستند و آن هم مفهومی است که فی الجمله ما امروز از آن داریم. به عنوان مثال نباید با حضور لفظ آزادی در قاموس اومانیستی تصور کنیم با مفهوم آزادی در اسلام مشترک است.
💠 آزادی ترسیم شده در لیبرالیسم، آزاد شدن انسان از تعهد الهی و پیمان بستن با نفس اماره خویشتن است. آزادی اومانیستی خواهان مباح دانستن همه امورات است و مجاز و غیر مجاز را تنها در مورد قراردادهای فصلی انسان ها با یکدیگر تفسیر می کند.
💠 ژان ژاک روسو در کتاب قراردادهای اجتماعی در بیانیه لیبرالیسم می نویسد: لیبرالیسم در یک کلام، مقید نبودن انسان است در فعل و قول و اعتقادش به هیچ قیدی از قیود. هیچ نیرویی نباید انسان را به کاری که نمی خواهد وادارد و هیچ نیرویی نباید او را از کاری که می کند نهی نماید. به همین دلیل معادل کلمه لیبرالیسم در اسلام اباحیت است چرا که برای لیبرال ها همه امور مباح است.
💠 در حالی که آزادگی در اسلام عبارت است از محکم کردن عهد الهی و رها شدن از عهد شیطانی، یعنی بندگی حق را کردن و از بند نفس اماره و شيطانی خویش و بیگانه رستن.
📚 « #سیر_تفکر_جدید_در_ایران_و_جهان »
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/74172
#مطالعات_فرهنگی
@mouood_org
🔘 مثل ماه، مثل ستاره
▫️ مادر: درخشندهروی
ابوهاشم عسكری از امام هادی(ع) پرسید: چرا حضرت فاطمه زهرا(س) را زهرا نامیده اند؟ حضرت پاسخ دادند:
«چهره ایشان، در آغاز روز چون خورشید فروزان و در میان روز، چون ماه تابان و در پایان روز، چون ستارهای درخشان برای امیرالمؤمنین(ع) پرتوافشانی می كرد.»
▫️ فرزند: ستاره رخ
پیامبر اكرم(ص) دربارة حضرت صاحب(عج) فرمودند:
«مهدی از تبار من است، چهره اش همانند ستارهای درخشان، سیمایش سیمای عربی و هیكلش هیكل اسرائیلی است...»
📚 « #امام_مهدی_و_بانوان_حریم_ولایت »
📬 خرید از یاران شاپ b2n.ir/448824
#یوسف_زهرا
#دو_بی_نشان
@mouood_org
🔘 بی مرگی: #اشتیاق_وصال
🔸 امیرالمؤمنین (ع) زمانی که از حضرت مهدی (ارواحنا له الفداء) سخن می گفتند، چنان شوقی برای دیدار آن حضرت داشتند که به سینه ی خود اشاره کردند و گفتند: آه!
هر چه مفسر بود تعبیرش آن بود که این آتش شوق، سینه ی امیر را می سوزاند!
🔸 اکنون! ما به عنوان شیعیان امیرالمؤمنین (ع) چگونه می شود، در شور دیدار نباشیم؟
🔸 احمد بن ابراهیم از شیعیان امام حسن عسکری (ع) نقل می کند که: به #محمد_بن_عثمان ( #نایب_دوم) از اشتیاقم به حضرت صاحب الزمان (عج) گفتم. فرمودند: آیا دوست داری او راببینی؟
گفتم: آری.
فرمودند: «خداوند پاداش شوق تو را عنایت می کند و دیدن رویش را به آسانی و عافیت به تو روزی خواهد کرد...»(1)
🔸 امّا اگر نتوانستیم با شوقی که در دل داریم امام را ببینیم چه می شود؟
🔸 فردی برای کاری به سفر رفت. در میانه ی راه بیمار شد و این خبر به گوش امام باقر (ع) رسید. امام باقر (ع) نوشابه ای برای او فرستاد و او شفا یافت. وقتی مرد بهبود یافت عزم دیدار امام را کرد. به سوی او رفت و وقتی او را دید به شدت گریست و ناله کرد که راهش بسیار دور است و در این شهر غریب، اما چه کند که دلش طاقت دوری ندارد و شوق دیدار او را خواهد کشت.
امام باقر (ع) در پاسخ او جملاتی دل نشین فرمودند و غربت او را مانند غربت جدش حسین (ع) دانستند و فرمودند:
🔸 «... و اما دوری راه که یاد کردی البته مؤمن در این دنیا #غریب و در میان این مردم نگونسار است تا از این خانه ی دنیا به زحمت بیرون برود. و اما آنچه متذکر شدی از علاقه مندی به نزدیک بودن به ما و ملاقات ما و اینکه نمی توانی این کا را انجام دهی؛ پس خداوند می داند در دلت چیست و پاداش تو بر عهده ی اوست.»(2)
📚📚پی نوشت:
1. بحارالانوار، ج 102، ص 97
2. بحارالانوار، ج 101، ص 120؛ مکیال المکارم، صص 230- 232.
📚 برگرفته از « #انتظار_منتظر_و_تکلیف_منتظران»؛ به نقل از #مکیال_المکارم
📬 خرید از یاران شاپ https://b2n.ir/Entezarmontazer
#وظایف_منتظران
@mouood_org