eitaa logo
آقای صحنه | مسعود پایمرد
1.1هزار دنبال‌کننده
241 عکس
58 ویدیو
12 فایل
مسعود پایمرد هستم؛ معلم، مجری صحنه، مدرس فن بیان و مجریگری و کارشناس روابط عمومی سایت آقای صحنه: https://MrMC.ir صفحه اینستاگرام: Instagram.com/MrMC.ir 🍃ارتباط با من: @MrMC_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نحوه صحیح رفتار با کسی که به تازگی طلاق گرفته این روزها خوب یا بد، به هر دلیلی، چه ناسازگاری و سختی زندگی باشه و چه باز شدن دست آدم‌ها برای خروج از وضعیت نامطلوب، زیاد می‌بینیم زوجی از هم جدا بشن. 🔹 یکی از دوستان به طنز می‌گفت: «وضعیت طوری شده که اگه دو سال کسی رو ندیدی، باید با ترس و لرز حال زن/شوهرش رو بپرسی؛ مبادا توی این مدتی که ندیدی‌شون طلاق گرفته باشن.» ⚠️ واقعیت اینه که با خیلی طلاق‌ها باید عین شهادت برخورد کرد. تبریک و تسلیت همزمان لازم دارن؛ تسلیت برای فروپاشی خانواده‌ای که می‌تونست بستر اتفاقات خیلی خوب و سازنده‌ای بشه، و تبریک برای اینکه بالاخره جلوی هدر رفت منابع، توی ازدواجی که درست کار نمی‌کرد گرفته شد و آدم‌ها تونستن زندگی تازه‌ای شروع کنن. اما چندتا نکته هست که بهتره وقتی با کسی روبه‌رو می‌شیم که خصوصاً به تازگی طلاق گرفته، رعایت کنیم: 👇🏻👇🏻
اول: یادت باشه تو همه چیز رو نمی‌دونی معمولاً ما فقط یه بخش خیلی کوچیک از داستان رو می‌دونیم؛ اون هم چیزی که یا از یکی از طرفین، یا از فامیل و شاید هم از شایعه‌ها شنیدیم. اما رابطه‌ی دو نفره پیچیده‌تر از چیزیه که از بیرون دیده میشه. پس خیلی سریع قضاوت نکن و قهرمان و ضدقهرمان نساز. جمله‌هایی مثل «حق با تو بوده» یا «حتماً یه جایی اشتباه کردی» کمکی به کسی نمی‌کنه. بعضی وقت‌ها محترمانه‌ترین کار اینه که بپذیری داستان کامل رو نمی‌دونی و قضاوتت هم پایه‌ی محکمی نداره. دوم: زیاد سؤال نپرس و بذار خودش هرچی رو خواست بهت بگه اینجور وقت‌ها کنجکاوی طبیعیه، ولی پرسیدن بی‌وقفه‌ی سؤال‌ها بیشتر حالت بازجویی داره تا همدلی. «چی شد؟»، «کی مقصر بود؟»، «خیانت کرده بود؟»، «مهریه چی شد؟» این‌ها ممکنه برای تو فقط سؤال‌هایی برای ارضای حس کنجکاوی باشه، ولی برای طرف مقابل می‌تونه یه زخم تازه رو دوباره باز کنه. اگر کسی بخواد حرف بزنه، مسیر گفت‌وگو رو خودش باز می‌کنه. وظیفه‌ی تو فقط امن نگه داشتن فضاست. سوم: یه جفت گوش شنوا داشته باش خیلی وقت‌ها آدمی که تازه از یک رابطه بیرون اومده، بیشتر از هر چیزی نیاز داره فقط شنیده بشه. نه تحلیل فوری می‌خواد، نه نصیحت، نه جمله‌های پندآموز مثل «حتماً حکمتی داشته». اغلب همین که کسی با حوصله به حرف‌هاش گوش بده، بدون اینکه وسط حرفش بپره یا سریع راه‌حل بده، بزرگ‌ترین کمک ممکنه. چهار: هیجانی و بیش از حد واکنش نشون نده بعضی‌ها وقتی خبر طلاق رو می‌شنون یا خیلی شوکه میشن یا خیلی سریع طرف یکی رو می‌گیرن. مثلاً میگن: «وای باورم نمیشه!» یا «خیلی کار خوبی کردی!» یا «من که از اول می‌دونستم این ازدواج نمی‌گیره». این واکنش‌های شدید معمولاً حال طرف مقابل رو بهتر نمی‌کنه. ▪️ کسی که طلاق گرفته ممکنه خودش هنوز بین احساسات مختلف در نوسان باشه. واکنش آرام و متعادل خیلی کمک‌کننده‌تره. پنج: هرجا نمی‌دونستی چجوری رفتار کنی، سؤال بپرس معمولاً بهترین کار اینه که صادقانه بپرسی طرف الان ترجیح میده چطور باهاش رفتار بشه. مثلاً بگی: «اگه دوست داشته باشی درباره‌اش حرف بزنی من گوش می‌دم، اگه هم ترجیح میدی فعلاً بازش نکنی کاملاً قابل درکه.» یا «دوست داری درباره‌اش صحبت کنیم یا ترجیح میدی موضوع رو عوض کنیم؟» ✅ همین سؤال‌های ساده یه پیام مهم دارن: اینکه من به مرزهای تو احترام می‌ذارم. 📌 در آخر اینکه: طلاق برای بعضی‌ها شکست، برای بعضی‌ها نجات، و برای خیلی‌ها ترکیبی از هر دوتاست. اگر در کنار کسی هستی که این مسیر رو تازه طی کرده، بزرگ‌ترین کمک اینه که براش یه آدم امن باشی، نه یه قاضی سختگیر. @MrMC_ir | MrMC.ir
رفقای عزیز آقای صحنه امشب ساعت ۱۰ پادکست داریم 😌🤌🏻 درباره یکی از پرررتکرارترین اشتباهاتی که اغلب انجام میدیم و باعث رنجش دیگران میشه. ✅️😎اصلا از دستش ندین!
زمان: حجم: 1.5M
🔹 تا حالا شده وقتی از غم و نگرانی‌هات برای کسی می‌گی، طوری جواب بده که حس کنی انگار اصلاً حق نداری ناراحت باشی و احساست بی‌دلیل یا بی‌اهمیته؟ 👈🏻 اینجا درباره یکی از اشتباهات رایج در ارتباط حرف زدیم؛ اشتباهی که خیلی راحت می‌تونه صمیمیت رو کم کنه و حس بدی به طرف مقابل منتقل کنه. 🌸 @MrMC_ir | MrMC.ir
اگر پسندیدید، حتما برای دیگران هم بفرستید! 🙏🥰
سلام به همگی رفقای آقای صحنه صبحتون به خیر و نیکی 🌟🌱 یه نکته‌ی خیلی مهمی رو امروز به ذهنم رسید که بگم؛ حتما حتما بهش دقت کنید: 👇🏻👇🏻
📌 حواستون به کاسب‌های حوزه فن بیان و سخنوری باشه! ‼️ یادتون باشه اصلاً چیزی به اسم «بهترین منبع آموزش فن بیان، سخنوری یا مجری‌گری» وجود نداره. ✅ تقریباً هر چیزی که تو این حوزه‌ها بخواید یاد بگیرید، رایگان تو اینترنت پیدا می‌شه. البته برای استفاده از خیلی از این منابع، بهتره انگلیسی‌تون خوب باشه. 💠 پس وقت بذارید، سرچ کنید و منابع اصلی و باکیفیت آموزش مجری‌گری، فن بیان و سخنوری رو پیدا کنید، بخونید و تمرین‌هاشون رو جدی انجام بدید. 🔰 بعد هم توی مسیر، هر جا لازم شد از آدم‌های کاربلد و خبره راهنمایی بگیرید. 💡 پول خرج کردن برای یاد گرفتن مهارت، ذاتاً چیز بدی نیست؛ اما باید حواستون به آدم‌های سودجو باشه و فکر نکنید چون به هر دلیلی به کلاس دسترسی ندارید، پس دیگه فرصت یادگیری هم ندارید. ✈️ @MrMc_ir | 🌐 MrMc.ir
voice.ogg
زمان: حجم: 3.7M
🎙 | چرا بعضی‌ها صدای ضبط شده‌شون رو دوست ندارن؟ 🔹توی این صوت، توضیح دادم که چرا بعضی از ما آدم‌ها نسبت به صدای ضبط شده‌مون حس خوبی نداریم و حتی گاهی ازش بدمون میاد! ✅ دلیلش پیچیده نیست و به ساختار بدن ما مرتبطه. راه حل ماجرا هم ساده‌تر از چیزیه که فکرش رو می‌کنی... 🔸برای توضیحات بیشتر، این صوت رو گوش کن ☺️ 🚀 @MrMC_ir 🌐 MrMc.ir
👆🏻👆🏻👆🏻 🔹 بین سوالاتی که پرسیده بودید، این یه مورد رو قبلا جواب داده بودم. 🌸 یه جواب خیلی ساده داره که اینجا می‌تونید
🔴 برای سامورایی همه‌جا ژاپنه! برای من که چند ساله بخش بزرگی از وقتم رو گذاشتم روی اجرا، فن بیان و مهارت‌های ارتباطی، تقریباً همه‌جا یه چیزی برای یاد گرفتن پیدا میشه. مثلاً وقتی توییت‌های ترامپ رو می‌خونم، مصاحبه‌ی ظریف رو نگاه می‌کنم، ویدیوهای سخنگوی سپاه رو می‌بینم یا حتی توی خیابون مداحی‌هایی رو که از باندهای بزرگ پخش میشه می‌شنوم، ناخودآگاه دارم دنبال نکته می‌گردم؛ اینکه کی چطور حرف می‌زنه، کجا تأثیر می‌ذاره و کجا نه. 🔹 برای سامورایی همه‌جا ژاپنه؛ برای آدمی هم که دنبال یاد گرفتنه، همه‌جا پر از درسه. البته این چشم و گوشِ تیز و کنجکاو برای تاریخ و سیاست رو خدا رو شکر از خیلی سال پیش داشتم. برای همین هم پای حرف‌ها و نوشته‌های آدم‌های تأثیرگذار زیادی نشستم و الان می‌تونم خیلی‌هاشون رو کنار هم بذارم و مقایسه کنم. شاید برای همین هم این روزها، با اینکه واقعاً دست‌بوسِ آدم‌هایی هستم که خوب حرف می‌زنن، اما جای خالیِ مهارت‌های فن بیان، نوشتن و این چیزها رو خیلی جاها پررنگ می‌بینم. اما از همه جالب‌تر چیزی بود که این مدت بیشتر بهش دقت کردم: 🌟 اینکه اگر می‌خوای درست، اثرگذار و حسابی حرف بزنی، اول باید خودت رو درست تربیت کرده باشی. نوشتن و سخنرانی کردن تا یه جایی با دستورالعمل و تکنیک جلو میفته. اما از یه جایی به بعد، خودِ تو میای وسط؛ باورها، سواد، نگاهت به دنیا و نظام ارزشی‌ات توی حرف‌هات دیده میشه. 👈🏻 برای خوب حرف زدن، برای یه سخنرانی که واقعاً آدم‌ها رو تکون بده، برای نوشتن متنی که روی کسی اثر بذاره، باید خیلی تمرین کنی و از اون مهم‌تر، خودت رو خوب تربیت کنی. 🔸 ادای چیزی رو درآوردن و نقش بازی کردن، آخرش جواب نمی‌ده. 🌸 @MrMC_ir | MrMC.ir
سلامی گرم به دوستای عزیز «آقای صحنه» جمعه‌ی بهاری‌تون بخیر و شادی 🌸☀️ امروز می‌خوام یه بهتون بدم که امیدوارم تا آخر شب حتما چند دقیقه براش وقت بذارین و انجامش بدین. خیلی هم ازتون زمان نمی‌گیره. یادتون باشه همین وقت‌های کوچیکه که کم‌کم شما رو تغییر می‌ده و کیفیت زندگی آینده‌تون رو می‌بره بالا. پس قدرش رو بدونین و انجامش بدین 😌 اگرم دوست داشتین، می‌تونین برام بفرستین: 📩 @mrmc_admin
💡 یه تمرین عالی برای روون‌تر و بهتر صحبت‌ کردن 📌 یه بخش از کتابی که دوستش دارین یا یه مطلب جالب رو بردارین و با بهترین کیفیتی که می‌تونین، با صدای خودتون بخونین و ضبط کنین. 🎙️🗣️ ⚠️ اگه این کار براتون استرس‌زا نیست، می‌تونین تو قدم بعدی فایل صوتی‌تون رو برای بقیه هم بفرستین. 🔥 این کار چندتا فایده‌ی مهم داره: ✅ هم یاد کسی کردین؛ ✅ هم یه متن خوب بهش معرفی کردین؛ ✅ و از همه مهم‌تر، چون می‌دونین قراره یکی گوش بده، با دقت و وسواس بیشتری حرف می‌زنین. 🌟 @MrMc_ir | 🌐 MrMc.ir