eitaa logo
کانال نقد الحاد
353 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
992 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
اسلام کجا ... غرب کجا! ۱۴۳۰ سال پیش پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) در حادثه غدیر خم، زنان را در بیعت گرفتن در امر ولایت بر حق امیرالمومنین علی علیه السلام شریک قرار داد و حق رای به آنان عطا کرد. همان زنانی که پیش از ایشان حتی انسان بحساب نمیآمدند! اما امریکایی که تا همین ۱۰۰ سال پیش چیزی بنام حق رای برای زنان نداشت، امروز داعیه دار حقوق زنان است! وقتی اصل ماجرا را نفهمی و ندانی که اسلام با چه جامعه ایی چه کرد، ازکجا به کجا رساند، باید هم صنعت پورن و هرزه نگاری، مانکن شدن و نگاه جنسی به زنان امروز تحمیل شود. ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_ششم🔥 📝📝 برای اینکه بفهمیم مفهوم و منظور یک روایت چیست باید آن را در کنار تمام آیات و روایت د
🔥 📝📝 لازم میدانیم برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به علم اصول فقه را برای کاربران گرامی توضیح دهیم و سپس به ایرادات ملحد جاهل بپردازیم. ( : مطالب تخصصی که در این بخش گفته می شود به خاطر مسلح کردن مسلمین به سلاح علم است و نیز بدین خاطر است که مسلمین ارزش علم را می دانند و از آن برای فهمیدن و فهماندن حق استفاده می کنند لذا مخاطب ما در این بخش فقط مسلمین هستند و طبیعتا ملحدان بی سروپا در حدی نیستند که مخاطب مباحث تخصصی علمی ما قرار بگیرند و اگر می خواهند مخاطب ما قرار بگیرند باید سالها نزد ما شاگردی کنند.) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 [[ اصطلاحات علمی برای رد تراوشات ذهنی زنادقه🔻 ]] https://t.me/Zandiq_IQ7/2670 📌اصاله الحقیقه : 📖جایی کاربرد دارد که شک کنیم در اینکه متکلم معنای حقیقی را استعمال کرده است یا معنای مجازی را و قرینه ای که بر معنای مجازی دلالت کند وجود نداشته باشد ولی احتمال قرینه وجود داشته باشد در این صورت گفته می شود اصل این است که منظور متکلم همان معنای حقیقی بوده است. 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 36 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/36 📌قرینه ی صارفه و معینه: 📖 قرینه ی لفظ مجاز قرینه صارفه است و قرینه ی لفظ مشترک قرینه معینه است 📓الموجز في أُصول الفقه جلد 1 صفحه 31 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13078/1/31 📌اراده ی استعمالیه و اراده ی جدیه: 🖋 ان للمتکلم ارادتین = متکلم دو اراده دارد : 📖 اراده ی استعمالی که همان استعمال لفظ و اراده ی معناست و بین هر کسی که با شعور و اراده حرف می زند مشترک است و فرقی بین شوخی کننده و کسی که برای امتحان کردن دیگری حرف می زند و کسی که از روی جدیت حرف می زند نیست. 📖 اما اراده ی دیگری وجود دارد که به آن اراده جدیه میگویند 📖 گاهی اراده ی جدی، مغایرت کامل دارد با اراده ی استعمالی مانند کسی که شوخی می کند یا کسی که می خواهد شخص را امتحان کند.(در اینجا متکلم از اراده ی استعمالی اش هیچ منظوری ندارد). 📖گاهی اراده ی استعمالی مطابقت کامل دارد با اراده جدی مانند عام هایی که تخصیص نخورده اند و استثنایی ندارند.مانند آیه ی انّ اللهَ لا یُحِبُّ المُعتَدین َ(خداوند متجاوزان را دوست نمیدارد ) که هیچ استثنایی ندارد و تخصیص نخورده است یعنی خداوند از تمام متجاوزان بلا استثناء نفرت دارد. 📖 مورد سوم( که مقصود ماست) وقتی است که اراده ی استعمالی مطابقت جزئی با اراده ی جدی دارد و متکلم به مقصود اصلی کلامش در یک دلیل مستقل دیگر اشاره می کند مانند لفظ عامی که تخصیص خورده است. ✍🏼مثلا خداوند در آیه 278 سوره بقره به صورت مطلق از ربا نهی کرده است( که این همان اراده ی استعمالی است) 📖 اما در روایات این اطلاق را تخصیص زده اند که ربای بین زوج و زوجه و پدر و فرزند را استثنا کرده اند (که این همان اراده ی جدی است ). ✍🏼 با توجه به این توضیحات، معلوم می شود اراده ی جدی میتواند در یک کلام مستقل و در زمانی دیگر بیان شود و لازم نیست همزمان با بیان اراده ی استعمالی باشد و نیز مقصود و منظور متکلم با "اراده ی جدی" متکلم فهمیده میشود. 📌تبادر 📖 مقصود از کلمه ی تبادر، پیشی گرفتن یک معنی از خود لفظ به ذهن است بدون در نظر گرفتن هیچ قرینه ای. 📓اصول الفقه جلد 1 صفحه 31 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/13058/1/31 📝 یعنی اولین معنایی که از یک لفظ (بدون قرینه)به ذهن ما می رسد همان معنای حقیقی است. 📌اطراد: 📖 اطراد شیوع و کثرت استعمال یک لفظ در مصادیق و معنایی حاص است بدون در نظر گرفتن شرایط یا مصادیق خاص هر لفظ.مانند استعمال لفظ "رجل" به اعتبار مرد بودن در مورد زید و بکر عمرو و ... 📓الموجز في أصول الفقه  جلد 1 صفحه 16 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/10440/1/16 ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
🌸فرا رسیدن میلاد مبارک امام هفتم ، امام کاظم علیه السلام را تبریک می گوییم ؛ 👌برخی از پرسش و پاسخهای کانال پیرامون امام کاظم علیه السلام ؛ 1⃣می گویند امام کاظم در 37 سالگی از دنیا رفت و 24 سال از عمرش را در زندان بود و از او 18 پسر و 19 دختر باقی ماند که امامزادگان ایران نیز به امام کاظم بر می گردند چگونه امام این قدر فرزند تولید کند با این که بیشتر عمرش را در زندان بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1771 2⃣این که به امام کاظم باب الحوائج می گویند از می آید ❕چرا ایشان را به این لقب نامیده اند ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1772 3⃣جایگاه امام کاظم علیه السلام و فضائل و مناقب ایشان در نزد بزرگان اهل سنت ؛ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1773 4⃣آیا حقیقت دارد که امام کاظم دخترش را به نام نامگذاری کرده اند ❗️❗️مگر عایشه دشمن اهل بیت نبوده است ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1774 5⃣آیا حقیقت دارد که مادر امام کاظم کنیز بوده است ❗️این که مادران برخی امامان کنیز بودند این واسه امامان بد نبود که مادرانشان کنیز هستند ❕❕ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1776 6⃣شیعه همان عقائد مسیحیت مانند عقیده به فداء و فدا شدن عیسی جهت آمرزش گناهان مسیحیان را دارند.در روایتی از امام کاظم در کتب شیعه آمده است که من با دادن جان خودم شیعیان را حفظ کردم زمانی که خدا بر شیعیان غضب کرده بود ❗️ 💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/1777
به اعتراف دکتر زرینکوب؛ حکیم ابوالقاسم فردوسی یک شیعه سینه سوخته بود. دکتر زرینکوب، مورخ مشهور معاصر مینویسد: فردوسی شیعی مذهب بود. از کودکی چنانکه خودش همه جا میگفت، به مهر حیدر (علیه السلام) پرورش یافته بود و مثل هر شیعه‌ء اخلاص کیش دوست داشت تا پایان عمر این دوستی و خاکباشی را نسبت به علی و خاندان او (علیهم السلام) در درون جانش حفظ کند. علی (علیه السلام) برای فردوسی قهرمان رویاها بود. دلاوری، عدالت، دوستی و پارسایی حضرت علی (علیه السلام) نمونه‌ای بود که او میپنداشت بدون آن ایران او، ایران پدرانش که از دست خلفا ستم دیده بود، و عمال خلفا آن را پاره پاره و آکنده از جور و خون و جنایت کرده بودند، نمیتوانست یه یک ایران تازه تبدیل شود. آیین شیعه که فردوسی را به تعبیر خودش خاک پای حیدر کرده بود، روح و ذهن وی را به دنیای پارسایی و قهرمانی میخواند و از برادرکشی‌ها و ناجوانمردی هایی که امیران عصر، از بخارا تا گرگان، و از طوس تا بغداد به جان هم انداخته بود، بیزار میکرد. 📚منبع: نامورنامه درباره فردوسی و شاهنامه؛ دکتر زرینکوب؛ ص۴۹-۵۰-۵۲ ☑️ @naghdeelhad
🎇 بسم الله الرحمان الرحیم 🎇 ⚔ پاسخ به یکی دیگر از دروغ های کانال Radical Criticism: ⛔️ ملحد گزارشی را از گفتگوی عمر بن سعد و امام حسین (ع) اورده که طبق این گزارش حضرت سه پیشنهاد به عمر داده اند که یکی از آن شروط سه گانه پذیرش بیعت با یزید میباشد‼️ 📷 اسکن از کانال فوق الذکر: 🥅 http://yon.ir/axxFh [ گزارش به دقت مطالعه شود ] ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔥✍🏻 : نویسنده این متن آنقدر نادان است که فرق بین اثبات و نقل خبر را نمیداند ! نام کسی را که گزارش انتقال میدهد، بدون آنکه به گزارشات فراوانی که در مقابلش است توجه و تحلیل کند، چه باید گذاشت ؟! قصد داریم در این نوشتار به ملحدین تاریخ را آموزش و نشان دهیم، این مجانین لای کتب تاریخی را باز نکرده اند و هدفی جز فریب عوام الناس نداشته و ندارند ! ☑️ به بررسی ماجرا بپردازیم: ✍🏻 اهل تحقیق چه بسا اهل عناد، به خوبی میدانند، که در منقولات تاریخی گزارش هایی وجود دارد که در تعارض با یکدیگر قرار دارند. لاجرم برای مشخص شدن یک واقعیت تاریخی میباست، تمام اخبار و مدارک را کنار هم قرار دهیم، سپس تحلیل و قضاوت کنیم. حتی نویسنده ی کتاب تاریخ طبری هم که ملحدین وی و کتابش را دوست دارند به اندازه این بیسوادان، ادعایی در باب صحت تمام مرویات کتابش ندارد ! 👳‍♂ چنانچه در مقدمه مشهورش میگوید: 🔅بيننده كتاب ما بداند كه بنای من در آنچه آورده‌ام و گفته‌ام بر راويان بوده است حجت عقول‌ و استنباط نفوس، به جز اندكي، كه علم اخبار گذشتگان به خبر و نقل به متأخران تواند رسيد، استدلال و نظر و خبرهای گذشتگان كه در كتاب ما هست و خواننده عجب داند يا شنونده نپذيرد و صحيح نداند، از ، بلكه از ناقلان گرفته‌ام و همچنان ياد كرده‌ام. 📓تاريخ الطبري جلد: 1 صفحه : 8 Ⓜ️http://yon.ir/kZf36 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔴 : خب دوستان گرامی در مقابل این گزارشی که ملحدین آورده اند، گزارش از صحبت امام حسین علیه السلام و عمر بن سعد وجود دارد که علائمی از بیعت با یزید و آب و تاب دادن ماجرا هم نیست ! [[ هر چند ثابت میکنیم، کلیت این گزارش خرافه است، ولی از آن جهت که مصداق مطالبیست که راجع به تعارضات و تناقضات روایات عرض کردیم حائز اهمیت میباشد. ]] ⛔️ گزارش طبری که ملحدین بدان استناد کرده اند اینست: گوید: حسین (ع) به عمرسعد گفت: یکی از این سه مورد را از من بپذیر. 👈🏼یا بگذار به جائی که از آنجا آمده ام برگردم. 👈🏼یا بگذار دستم را در دست یزید بگذارم 👈🏼یا مرا به یکی از مرزهاي مسلمانان بفرستید تا مانند آنان حقوق و وظایفی داشته باشم. 📓تاريخ طبری جلد 4 صفحه 313 📚http://bit.ly/2DGrLtN 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ✅ اما گزارش تاریخ طبری الفاظ و متن گزارش اول را به جد زیر سوال میبرد‼️ گوید: پس عمر بن سعد سوی حسین روانه شد و چون پیش وی رسید حسین بدو گفت: یکی از سه چیز را بپذیر : 👈یا مرا بگذاری که همانجا که آمده ام باز گردم 👈یا بگذاری که پیش یزید روم، 👈یا بگذاری سوی مرزها روم. 📓تاريخ الطبري جلد 5 صفحه 389 Ⓜ️http://yon.ir/JBKbK مقایسه فرمودید عزیزان ⏫ 📢 پیش یزید رفتن کجا / دست در دست یزید گذاشتن کجا ! 📢 سوی مرزها روم کجا / مرا برای نگهبانی مرزها بفرستید کجا ! 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 🔵 در نتیجه دانستیم که متن روایت مضطرب است و نشان از توطئه ی راویان برای طعن زدن به امام حسین علیه السلام دارد / رسوایی هم قسمت همیشگی معاندین بوده، هست و خواهد بود ! ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad
📇 گزارش خبرگزاری دیلی میل راجع به دعا کردن غیرمومنان : : 📄 برای آتئیست ها و آگنوستیک ها، بحران یا تراژدی شخصی شایعترین دلیل برای آنها است که به دعا دعوت می شوند، یك چهارم ان ها برای اینكه احساس خوبی داشته باشند و کمتر احساس تنهایی كنند دعا میكنند !! 📍For atheists and agnostics, personal crisis or tragedy is the most common reason for them to resort to prayer, with a quarter admitting they pray for comfort or to feel less lonely.  📄 از تمامی آتئیست ها و آگنوستیکهای بریتانیایی، یک چهارم اعتراف می کنند که برای راحتی یا احساس تنهایی دعا کردن را ترجیح میدهند !! 📍Of all British atheists and agnostics, a quarter admit they pray for comfort or to feel less lonely 🌐http://yon.ir/EKKUD التماس دعا آتئیست ✋🏼 شفای عاجل آتئیست ✋🏼 ☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه آیا می دانید چرا ایرانیان میگویند خدا و نمی گویند الله؟! پاسخ به شبهات فضای مجازی ✍ نویسنده: حجت‌الاسلام دکتر قربانی مقدم 🔹کلمه خدا در فارسی باستان ، بمعنای ( شاه ) است ، مثلأ به رئیس ده و روستا هنوز هم ایرانیان می گویند کدخدا ، یعنی شاه روستا یا شاه آبادی ، یا به فرمانده و رئیس کشتی می گویند ناخدا یعنی کسیکه شاه ندارد! چرا؟ چون شاه در خشکی و سرزمین حضور داشت و در دریاها حضور نداشت و جای او را کسی می گرفت که شاه نداشت ، چون ایرانیان نمی خواستند زیر بار خدای مسلمانان که الله بود بروند ، در نتیجه واژهء خدا را بجای الله بکار گرفتند ، زیرا از نظر ایرانیان ، الله مسلمانان نمی توانست جای اهورامزدا را بگیرد ، اما می توانست جایگزین شاه شود ، ایرانیان می اندیشیدند که مشخصاتی که اعراب به الله نسبت می دهند ، با مشخصات شاه میخواند و نه اهورامزدا ، زیرا الله ویژگیهای انسانی و زمینی داشت ، مثلأ دچار خشم می شد ،مهربان می شد ، پاداش می داد و مجازات می کرد و امثال این خصوصیات در حالیکه اهورامزدا فقط انسان را به اعمال و افکار نیک دعوت می کرد و مانند الله ، سیخ و درفش و تیغ و آتش و هیزم و شراب و حوری و غلامان ، در اختیار نداشت و اهل انتقام نبود و برای خودش ، جائی در آسمانها نداشت ، او فقط یک نماد بود ، نماد روشنائی... آری ، بر این اساس بود که ایرانیان ، ضمن حفظ خدای خود که اهورامزدا بود ، برای فرار از مجازات مرگ ، خدای مسلمانان که الله باشد را پذیرفتند اما جایگاه اهورامزدا را هرگز به او ندادند بلکه جایگاه شاهی که دیگر وجود نداشت را به وی دادند و او را خدا نامیدند ، یعنی شاه... نتیجه آنکه اجداد ما ایرانیان با زیرکی هرگز اسلام نیاوردند و بعدها هم اگر خود را مسلمان نامیدند ، نوعی از اسلام را خلق کردند که هیچ شباهتی به اسلام عربی ندارد... ✅پاسخ برای واژه خدا در کتب لغت معانی متعددی ذکر شده از جمله (آفریدگار، الله، اهورامزدا، ایزد، پروردگار، خالق، خداوند، دادار، رب، کردگار، یزدان ، سلطان، پادشاه، امیر، خدیو، مالک، صاحب، استاد) بنابراین معنای اصلی آن پادشاه نیست. بلکه اکثر آنها معانی مجازی کلمه خداست. در فرهنگ لغت دهخدا در مورد ریشه این لغت و معنای اصلی آن چنین آمده است: خدای فارسی و خواتای پهلوی بکلمه ٔ xwataya یا xwatadha اقرب است و آنهم با سانسکریت ayu + svatas (از خود زنده) یا سانسکریت adi + svatas (از خود آغازکرده) رابطه دارد. در مورد کلمه ناخدا هم لازم به ذکر است که عبارت فوق یک تحلیل خیالی است و اصلاً درست نیست. بلکه این کلمه در اصل به این شکل بوده خدای ناو (یعنی خدای کشتی) و چون در فارسی قدیم گاهی جای مضاف و مضاف الیه عوض می شده به این صورت درآمده ناوخدا و به مرور زمان (واو) حذف شده است. نکته دیگر اینکه خشمگین شدن خدا یا امر و نهی کردن تنها در دین اسلام نیست بلکه در متون دینی همه ادیان از جمله اوستا نیز اینگونه نسبت ها وجود دارد. همچنین اسلام آوردن ایرانیان تنها به این نبوده که خدا را قبول کنند که نویسنده خیال کرده به این شکل سر مسلمانان کلاه گذاشته اند، بلکه قبول داشتن خدا در همه ادیان وجود داشته و از این جهت کسی شک نداشته است. بلکه اسلام آوردن عبارت است از بر زبان جاری کردن شهادتین و یک سری اعمالی مانند نماز خواندن در پنج نوبت و در 17 رکعت، حج گزاردن و ... بنابراین توجیهی که نویسنده آورده خیالپردازی ناشیانه ای است که حتی مادر کودک مرده را نیز به خنده می آورد. زیرا ایرانیان به دلایل مختلفی بارها بیان شده است، با آغوش باز و صادقانه اسلام را پذیرفتند و خدمات زیادی به اسلام کردند که شهید مطهری بخشی از آن را در کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران آورده است ☑️ @naghdeelhad
📹به گزارش اسپوتینگ، به نقل از پلیس اسپانیا، پنج در شهر بنیدر اسپانیا به خاطر به بازداشت شدند. 🔹این افراد در سنین 18 تا 19سال به عنوان توریست به اسپانیا آمده بودند و قصد داشتند کشور را روز چهارشنبه ترک کنند. 🔸از آغاز سال جاری 42 مورد گروهی در اسپانیا گزارش شده است. 〰➖〰➖〰➖ پ.ن :توریستهای فرانسوی ،جدیدا بی فرهنگ شدند؟!! یا چشم و دلشون زیادی سیره! 🖋:R_1 ➖〰➖ 🇷🇺خبرگزاری اسپوتینگ(2019) Five French Tourists Arrested in Benidorm, Spain Over Alleged Gang Rape of Norwegian Woman – Sputnik International Ⓜ️https://sptnkne.ws/8TZS ☑️ @naghdeelhad
👈 آیا عمل مسلمین در توسل شفاعت و استغاثه به اهل بیت علیهم السلام مثل عمل بت پرستان و مشرکین است؟ ✅ پاسخ در تصویر ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_هفتم🔥 📝📝 لازم میدانیم برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به علم اصول فقه را برای کاربران گرامی توضی
🔥 ✅ ⚙ در این پست نشان می دهیم ملحد مغز فندقی نمی تواند حتی یک جمله ی علمی صحیح بیان کند چه برسد به اینکه بخواهد به مباحث علمی تخصصی ورود کند! ( اصطلاحات موجود در این پست را در پست قبل توضیح داده ایم ) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️ اولین مطلبی که ملحد بدان استناد میکند اصاله الحقیقه است و میگوید: "در اصول فقه قاعده ای هست تحت عنوان (اصاله الحقیقه) یعنی مراد نویسنده از سخن خویش همان معنای حقیقی لفظ است" ✅ پاسخ: ملحد این قاعده را آورده است که بگوید معنای حقیقی "عوره" اندام تناسلی است اما غافل از اینکه در همان منبعی که خودش ارائه داده است،تصریح شده که لفظ "عوره" کنایه از قبل و دبر است نه اینکه معنای حقیقی آن باشد. 📌عور: العورة سوأة الانسان وذلك كناية وأصلها من العار  📖 عوره: ( زشتی ) انسان و این از باب هست و اصلش از شرم میباشد. 📓المفردات في غريب القران جلد  1 صفحه 595 Ⓜ️http://lib.eshia.ir/41892/1/595/ ✍🏼 لذا عوره نمی تواند با استناد به اصاله الحقیقه به معنای قُبُل و دُبُر باشد چون قبل و دبر خودش معنای کنایی و مجازی است! 👌🏼از ملحد مغز فندقی تشکر می کنیم که از این قاعده به نفع ما استفاده کرده است و مقصود ما را اثبات کرده است! 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️ ملحد در ادامه می‌گوید: اگر نویسنده طالب معنای مجازی بود باید ذکر قرینه 👈 (صارفه . معینه) 👉بکند. ✅ پاسخ : قرینه ی معینه وقتی کاربرد دارد که کلمه، مشترک لفظی باشد. و برای تعیین کلمه ی مد نظر متکلم از بین معانی کلمه به کار می رود (نه مجازی)، لذا قرینه ی معینه اصلا ربطی به مبحثی که ملحد طرح کرده است ندارد اما چون تفاوت قرینه ی صارفه و معینه را نمیداند هر دو را ذکر کرده شاید یکی از آنها درست از آب درامد! ( تفاوت آنها به صورت اجمالی در پست قبل آمده است ) 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️ ادعای بعدی ملحد این است که: "هیچ قرینه ای مبنی بر معنایی جز آنچه حقیقت لفظ عورت بیان میکند در جمله وجود ندارد که مورد استناد قرار بگیرد" ✅ پاسخ: اولا در قسمت 5 توضحیات به قدر کفایت بیان شد که در خود حدیث نیز قرینه وجود دارد و آن این است که پوشاندن عورت با لباس و حجاب محقق میشود نه نگه داشتن در خانه! لذا مقصود معصوم از بیان لفظ عورت قطعا نمیتواند "قُبُل و دُبُر" باشد. ثانیا به فرض محال که قرینه ای در این حدیث نباشد، در بخش اراده ی استعمالی و جدی توضیح دادیم که قرینه میتواند در آیه یا روایت دیگر بیان شده باشد مثل سخن گفتن دختران شعیب با حضرت موسی و... که در قسمت فلان ذکر شد. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️ ادعای بعدی ملحد مربوط به تبادر است که می گوید: "این معنی زودتر از سایر معانی به ذهن می رسد"! ✅ پاسخ: از مفردات راغب که منبع مورد استناد ملحد بود اثبات کردیم که معنای قبل و دبر، مجازی و کنایی می باشد اما تبادر از علامات فهم معنای حقیقی است پس معنای مد نظر ملحد نمی تواند زود تر از سایر معانی به ذهن برسد چون مجازی است. 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ⭕️ ملحد در ادعای آخر خود به اطراد تمسک میجوید و گفته است: "کثرت استعمال این لفظ در معنای مذکور(قبل و دبر) بدون هیچ قرینه ای اطراد حاصل میکند که خود علامت حقیقت است" ✅ پاسخ: از بخت بد ملحد لغت شناسان دقیقا بر خلاف این حرف را بیان کرده اند 📌غلبت العَوْرَة في الخَلَلِ الواقع فيما يهمُّ حفظهُ ويُعنَى بسِترِهِ ، ومنه : العَوْرَةُ في الحربِ : وهي الجهة الَّتي يخاف منها. 📖 لفظ عورت در معنای "شکاف" استعمال میشود، آنچه از آن مهم است و آن ضروری. 📓الطّراز الأوّل جلد 8 صفحه 460 Ⓜ️http://yon.ir/RpNpi ✍🏼 بنابراین اگر قرار باشد اطراد چیزی را اثبات کند همان معنایی است که مد نظر ماست یعنی هر چیزی که محافظت از آن لازم است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ خب دوستان عزیز این شبهه پوشالی هم به طور کامل و تخصصی منهدم شد و به قعر گورستان روانه گردید 👊🏼💥 🔨 ادمین های تروریست آتئیستی مانند خرانی هستند که از شیر میگریزند و توان درگیری با ما را نخواهند داشت، هر چند که از بیرون آمدنشان از چاه خفت و ذلت بی اندازه خواهیم شد !! ☑️ @naghdeelhad
❌👆دروغگویی ادمین های پفک مغز آتئیست پایانی ندارد💯😂 🌐 آنها که همیشه موافق همجنسبازی مشروب و خودارضائی و هرکار زشتی که اسلام از آن منع کرده هستند؛ وقتی که با مضرات علمی چنین مواردی روبرو میشوند دست به دروغگویی میزنند، و میگویند: این مضرات مربوط به زیاده روی در آن‌ها است و در حد کم ضرر ندارد❌🤥 [[ غافل از اینکه دستشان رو خواهد شد. ]] 📍به عنوان مثال: هنگامی که با مضرات مصرف (consumption) الکل مواجه میشوند،چاره‌ای ندارند جز اینکه به دروغ بگویند consumption به معنی اسراف و بیش از حد نوشیدن است❌ 💢 اما هنگامی که از "مصرف" مشروب میخواهند سخن بگویند یادشان رفته که رفرنس خودشان از کلمه‌ی consumption استفاده کرده و خودشان آن را به "مصرف" ترجمه میکنند،نه "مصرف بیش از حد"😂 🗣 ترجمه‌ی consumption مصرف است اسراف و بیش از حد نوشیدن. 🌐https://dictionary.abadis.ir/?lntype=entofa&word=Consumption ☑️ @naghdeelhad
📝📝📝دین، انسانیت، اخلاق 📘الف) 🔘 ابتدا به سوالات زیر توجه نمایید: 🔸سوال اول: شما اهل تهران هستید؟ یا ایران؟ ➕پاسخ: یک تهرانی خیلی راحت می تواند بگوید این سوال نادرست است، چون من هم اهل تهران هستم و هم اهل ایران. بله نام کشوری که در آن زندگی می کنم ایران است؛ ولی این سرزمین از شهرهای مختلفی تشکیل شده و یکی از آنها نامش تهران است. 🔸سوال دوم: شما درس می خوانید؟ یا ریاضی؟ ➕پاسخ: یک دانش آموز دبیرستانی نیز می تواند بگوید این سوال نادرست است، چون وقتی ریاضی می خوانیم درس هم خوانده ایم. درس خواندن یک تکلیف کلی و عمومی است و ریاضی خواندن یکی از مصادیق آن. به بیان دیگر درس خواندن شامل مطالعه ی همه ی کتاب های درسی می شود که ریاضی فقط یکی از آنهاست. 📕ب) حال با توجه به نکته ای که ذکر شد، گاها در جامعه با افرادی روبرو می شویم که دقیقاً این گونه از ما سوال می پرسند و می گویند: 1. دین مقدم تر است یا انسانیت؟ 2. دین مقدم تر است یا اخلاق؟ ▪️اگر توجه بفرمایید، این دو سوال طوری مطرح می شوند که انگار «دین» هیچ ربطی به «اخلاق» و «انسانیت» ندارد! و به عنوان مقوله ای مستقل، با دو مقوله ی ذکر شده مقایسه می شود! در حالی که دین مجموعه ی کاملیست و همه ی این موارد را پوشش داده است. و سوال از اینکه دین مقدم تر است یا اخلاق مانند همان مثال ایران و تهران است. 📗ج) به مراحل زیر توجه بفرمایید: ▪️1. منظور ما از دین، آیین جهان شمول و فطرت پذیر «اسلام» است نه دین های دیگر. ▪️2. حتی با پذیرش اسلام نیز، منظور ما «وجهه ی زیبا و اصولی این آیین مبارک» است نه برداشت نادرست افراط گرایان و تفریط گرایان. ▪️3. در آن وجهه ی زیبا: 🔸1-3. هم چهارچوب مشخص است (تفریط گرایان چهارچوب را از بین می برند و نظرات شخصی را وارد حوزه ی ثوابت دینی می کنند) 🔸2-3. هم روح صلح طلبانه و رحیمانه ی اسلام وجود دارد (افراط گرایان تصور می کنند برای پیشبرد اسلام راهی جز «خونریزی» و «خشونت» و «بداخلاقی» وجود ندارد و با خود فکر می کنند مجوزی از جانب خداوند رحمان دریافت کرده اند که به افکار غیر از خود (مسلمان و غیر مسلمان) «بی احترامی» کنند! یا آنها را از «دم تیغ بگذرانند» یا هرگونه «ظلمی» روا دارند...) 🔸3-3. هم اقدام نظامی برای «دفع ظلم» و «مبارزه با ظلم» وجود دارد و هم حدود و تعزیرات بر روی افراد خطا کار و بی ناموس و دزد و... جاری می شود. (تفریط گرایان می گویند نباید در اسلام هیچ جنگی وجود داشته باشد، نباید هیچ قصاصی وجود داشته باشد! در حالی که برای جلو گیری از ظلم و ایستادن در برابر کسانی که تنها منطق شان جنگ است، باید این اهرم وجود داشته باشد، یا برای ایجاد نظم و ساماندهیِ جامعه قصاص باید وجود داشته باشد) ▪️4- در وجهه ی زیبای مورد نظر، با رعایت «حکمت» همه چیز بر سر جای خود قرار می گیرد. اما متاسفانه افراط گرایان و تفریط گرایان، به جای «احیای حکمت»، یکی از موارد نامبرده را حذف می کنند. یا اینکه احکام و امورات را در جای نامناسب به کار می برند و متاسفانه نگرش دیگران را در مورد این دین جامع و کامل خراب می کنند (خصوصا افراط گرایان). ▪️5. در آن وجهه ی زیبا و حقیقی، «اخلاقیات» و «کمالات انسانی» در حد اعلای خود وجود دارد و مواردی که از لحاظ «انسانی» و «اخلاقی» زشت هستند، نشانی از اعراب ندارند... ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad