eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 اهميت جمعيتِ جمع 🔻حواريين عيسي عليه السلام براي عرضه‌ي توحيد مأمور شدند. کارِ متفاوت حواريين این بود که از جمعيتِ جمع خودشان استفاده مي‌کردند. 🔸 ما آدم‌هاي خوبي هم که باشيم، هر کدام جدا براي خود هستيم. در قرآن کریم، يکي حواريين و يکي اصحاب کهف، آن‌ها در يک باب، اين‌ها هم در يک باب؛ از جمعيتِ جمع، بهره مي‌بردند. 🔹 [عرضه توحيد و تبليغ آن] کاري است که با يک نفر بارش بلند نمي‌شود. ببینید از حواريين چه‌قدر تعريف شده است! «قالَ عيسَى ابْنُ مَرْيَمَ لِلْحَوارِيِّينَ مَنْ أَنْصاري إِلَى اللَّهِ قال الحواریون نحن انصار الله.آل عمران/۵۲» اين‌ بزرگواران براي ابلاغ رسالت که رفته بودند، احياناً احتياجي به معجزه بود، هر يک از آن‌ها حواري بود، ولي جمع آن‌ها کار را ساخت. 🔸 اين‌ محصول، براي چه زماني است؟ براي وقتي است که نفوس از تحجّر دربيايند و يکي‌يکي به يکديگر وصل شوند. این، موضوع قابل توجهي در قرآن است که ترکيب، آن هم در بخش نفوس، چه آثاري دارد! ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
⚫️ شهادت امام باقر علیه السلام بر امام زمان عج الله فرجه و همه محبین ایشان تسلیت باد. 🔺 @nasery_ir
💠 زیر مجموعه‌های ولایت کلیّه امام زمان 🔻چرا به حضرت، صاحب الزمان يا وليّ عصر عليه السلام مي گويند؟ به خاطر اينکه اين بزرگوار در قله اي قرار دارد که زمان، تحت اختيار اوست. ببينيد ما چقدر راه داريم تا معرفت اهل بيت و خودشناسی. 🔸 او صاحبِ زمان و وليّ عصر است، در رأس هِرم مديريتي عالَم هست که يکي از زيرمجموعه هاي آن، ظرف زمان است و آن بزرگوار صاحب زمان است. 🔹 زيرمجموعه هاي ولايت کلیه ی الهيه اي که خداي متعال به اهل بيت علیهم السلام داده است، خيلي فراتر از اين‌ها است. زمان و مکان دو بخشي هستند که مديريت آن ها، ولايت آن ها، اختيار آن ها با صاحب آن ها، حضرت صاحب الزمان عليه السلام است. 🔸 حالا که خداوند اين قدر براي ما پيوند با حضرت بقيةالله را آسان قرار داده است، اميدواريم از اين پيوند غافل نشويم. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 برکات فردی و اجتماعی یاد امام زمان 🔻در [مدیریت فرهنگی کشور] چه در حوزه ها چه در صدا وسیما و مراکز دیگر، باید طوری برنامه ریزی شود که بتوان مردم را به حضرت بقیه الله روحی فداه سوق داد. 🔸 ما در سال‌های بعد از انقلاب، در این موضوع موفق نبوده ایم. بعضی کارهاي بزرگ انجام شده است، مثل اینکه شهادت حضرت زهرا عليهاالسلام را تعطيل اعلام کردند و خيلي براي مملکت برکت آورد. ولي این تلاش ها اگر به سمت امام زمان عليهالسلام نرود قضيه تمام نيست؛ فقط به نيمه شعبان اکتفا کردن کافی نیست. 🔹 يک کاري بايد بشود که مردم در خانه هايشان به ياد حضرت باشند و امام زمان عليه السلام در نفوسشان جا باز کند. اگر این اتفاق بیفتد و بین حضرت و مردم پیوند بخورد، آن وقت شاهد برکاتش خواهیم بود، هم برکات فردی هم برکات اجتماعی؛ حتی برای حل مشکلات کشور وهمچنین برای حفظ کشور از خطراتی که هر روز تهدید می کند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
‍ * 🔻غیر از شب قدر، در طول سال شايد ما لحظات گران بهای دیگر داشته باشيم. مثلا روز عرفه هست، وقت هاي ديگر هم هست كه ممكن است در آن ها، مسیر كوتاه و میانبری را پيش برويم و ان شاءالله راه زيادی برويم. 🔸منتها بايد براي رسيدن به آن راه كوتاه كه یک لحظه پيش مي آيد آن به آن انتظار بكشيم و منتظر باشيم و سعي و تلاش بكنيم؛ بالأخرة به آن خواهيم رسيد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‍ * 🔻ظهر عرفه ای در عرفات به كل عرفات نگاه مي‏كردم كه چه سرزمين مقدسي است. اگر كسي روز عرفه در آن وادي باشد رحمت و مغفرت الهي بر او بسيار ريزش دارد و همه را مي‏ گيرد. 🔸واقعا چيزي كه من آن جا حس كردم ديدم فقط يک زاويه‏ در دل انسان خالي است و آن اين است كه چرا الان كربلا نيستم. 🔹با اين كه آن قدر شرافت دارد روز عرفه ‏انسان در عرفات باشد و از رحمت الهي هيچ كم ندارد؛ اما جاي كربلا باز يک چيز ديگري است. اگر مي‏شد اين ‏دو را با هم جمع مي‏ كردند ديگر كامل بود. 🔸بسيار به جاست كه زيارت حضرت ابا عبداللّه‏ عليه السلام در سرزمین عرفات خوانده بشود. ايراني ‏ها هم در آن جا زیارت حضرت را مي‏ خوانند. 🔹مخصوصا مرسوم است كه روز دوازدهم در مني به حضرت ابالفضل‏ عليه السلام توسل پيدا مي‏كنند و در عرفات به حضرت اباعبداللّه‏ عليه السلام متوسل مي‏ شوند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻حضرت مسلم (علیه السلام) خيلي باب الحوائج است. عرب‌ها به ایشان خيلي اعتقاد دارند. شایسته است كه انسان گاهي يك توسلي به این بزرگوار داشته باشد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 بزرگی و گذشت حضرت ابراهیم علیه السلام در امتحانات الهی 🔻خداي متعال چه عزتی به آن مرکز توحيد داده است! که به نحوی حضرت ابراهيم (علیه السلام) پايه‌گذارش بوده است، آن هم در معامله‌اي سخت با خدا؛ 🔸 حضرت ابراهیم و خانواده اش چقدر بزرگ بودند و چقدر گذشت داشتند! بچه‌دار شدن خانواده ای که دير مي‌شود، تمام سلول‌هاي بدنشان حس مادري و پدری را القا مي‌کند؛ حضرت ابراهیم با اين حس و حال، آنقدر مهربان بود و حس ابوت و پدری او قوی بود که بدون مهمان، غذا نمی خورد. 🔹 چنین شخصی را پشت در بسته ی بچه‌دار شدن تا مدت طولاني نگه مي‌دارند. بعد که بچه مثل قرص قمر به دنيا مي‌آيد، وحی شد که مادر و بچه را باید به اين بيابان ببرد، ‌آمد گذاشت و حتي حق نداشت از مرکب پياده شود و حق نداشت چيزي بردارد؛ 🔸 علت تحيّر هاجر اين بود که ديد فرزندش تشنه است و حتي آب ندارد. وقتي ايشان برمي‌گشت فقط رويش را برمي‌گرداند و مثل باران گريه مي‌کرد. انساني پر از عاطفه، پر از ابوت، فقط به امر الهي آن‌ها را در سرزميني بي‌آب و علف بگذارد و برود. خيلي به حق تعالي اعتماد کرد و معامله ی بزرگي کرد. 🔹 گرچه خداوند بلافاصله همه ی ابواب رحمتش را باز کرد؛ آب از زير پاي اسماعيل جوشيد و آب زمزم آمد و پرنده‌هايي پيدا شدند،‌ قافله‌اي رسید... ولي حضرت ابراهيم به حسب ظاهر از اين‌ها دور شد و او بايد معامله‌اش را با خدا مي‌کرد و مي‌رفت ولي خداوند به اين‌ها رسيدگي کرد و آن هاجر بود که بين صفا و مروه پشت سرهم در تحير مي‌دويد. 🔸 مدتي حضرت ابراهيم سراغ هاجر مي‌آمد ولي مأمور بود که باز از مرکب پياده نشود. تا وقتي خواب ديد که بايد حضرت اسماعيل را سر ببرد. يک پدر اين‌گونه مهربان! وچنین امتحاناتی!... ولی خداوند یاد آن‌ها را به خاطر این گذشت و بندگی تا قیامت در مراسم حج زنده نگه می دارد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 طهارت، شرط درک و حس حضور 🔻وقتي طهارت باشد، حضور حضرت محسوس است. کاري به حس و حال فيزيکي ندارد. يک مرد محترمي در کاروان بود، شب عرفه تا صبح مشغول بود و کاملاً محسوس بود که حالش حال ديگري است و مي‌گفت: فکر نمي‌کردم در عرفات، مشاغل مختلف اين اجازه را به من بدهد. 🔸 ولي حضرت ميهمان اندوخته‌ّهاي فرد است،‌ از جهت اخلاص و ايمان. آدم عوض مي‌شود در عرفات، مشعر، منا، سعی، طواف و... ولي در آن فضاها، اندوخته‌ها از اخلاص، از توجه حقيقي به اهل‌بيت، از توجه به خود حضرت، فعال مي‌شود. گاهي يک پيرمرد دل‌شکسته، براي آن‌ّها فرقي نمي‌کند، آن‌ها نگاهشان فقط به اخلاص، اندوخته‌ها و ساختار و شخصيت افراد است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
🔻عید سعید قربان بر همه بندگان صالح حضرت حق مبارک باد... به امید روزی که همه بتوانیم نفس اماره خود را برای او قربانی کنیم و به رستگاری برسیم‌. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 مخاطب شناسی و قاعده‌مندی معارف 🔻پيغمبر اکرم صلی الله علیه وآله فرمودند: «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ» من برای اتمام مکارم اخلاق مبعوث شدم. يعني به داشته‌ها و داده‌هاي قبلي‌ها احترام مي‌گذاشت. «لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ» يعني آنچه که آورده‌اند، قبول؛ اما تمام نيست. 🔸 اگر هزار سال مسلمان‌ها در اين زمينه‌ها کار کرده بودند، تازه الآن وقت به‌روزرساني آن بود. اين يک باب ديگري است، که خيلي کار دارد. اين همه بزرگان کار کردند، زحمت کشيدند، چه قدر خون دل‌ها خورده شد، اما پراکنده است، متولّي و مديريت مرکزي نداشته است. 🔹 طلبه جواني که الآن وارد حوزه مي‌شود، اين حق را بايد به او داد که تشنه اين معارف باشد و حوزه به اين گستردگي، جا دارد که به این معارف و آنچه که نفوس تشنه را آرام مي‌کند بيشتر بپردازد. 🔸 در سابق يک نفر که وارد حوزه مي‌شد، پيرمرد زاهدي را در مدرسه‌اي پيدا مي‌کرد، اُنس مي‌گرفت و نوع شخصيت او مثل آن آقا شکل مي‌گرفت، بالاخره او معنويتي داشت، و این طلبه هم بهره خود را مي‌برد. اما الآن فصلي است که مي‌شود اين‌ها را تبديل کرد، مفصل کرد، مبوّب کرد، قاعده‌مند کرد و به نفوس تشنه ارائه کرد. طبيعتاً اين کار سخت‌تر است. 🔹 بعضي مي‌ گفتند: اخلاق و مسائل اخلاقي، يا در بزرگاني بوده، که فوت کردند و نيستند؛ یا در کتاب ها موجود است که مفيد نيست. در حالي که اين‌طور نيست. هر علمي را بتوان منظم کرد، مي‌توان آثار آن را انتظار کشيد، مي‌توان آن را قاعده‌مند کرد، طبقه‌بندي و مخاطب‌شناسي کرد، سپس داروي آن را پيدا و به او القاء کرد، و فرد را تربيت کرد. نمي‌توان گفت: بزرگان که رفتند و کتاب‌ها هم فايده ندارد! ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 لزوم تقویت کار رسانه‌ای 🔻گاهی در برخی کشور ها یا کشور خودمان ده بیست نفر می آیند در خیابان و مطالبه ای دارند، رسانه ها چه سر و صدایی به راه می اندازند که مثلا حرف اینها چیست؟ و در راستای منافع خود استفاده می کنند. 🔸 ولی ما از توان خروشان مردم، استفاده نمي‌کنيم، توي محرم، جمعیّت میلیونی می آید به خیابان ها مگر کم است؟ اين همه برکات، اينها را بايد طوری برنامه ريزي کرد تا از برکاتش، چه در داخل و چه در خارج استفاده کرد. واین پیام به گوش تشنگان عالم برسد. البته در این سال های اخیر تلاش هایی شده ولی خیلی کم است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎞 موضوع: بهترین وقف 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲ دقیقه 📥 حجم: ۱۳ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 نقش پذیری در جمع 🔻خداوند وقتي نبوت را به حضرت موسي عليه السلام ارائه مي‌کند، ايشان درخواست می کند «فَأَرْسِلْ إِلى هارُونَ. شعراء/۱۳» این مأموریت را به هارون بده. دليل هم دارد. «هُوَ أَفْصَحُ مِنِّي لِساناً» حضرت موسي مي‌خواهد چه کار کند؟ به دلايلي مي‌خواهد آن ترکيب که فرض ‌کنيم بايد پله اول و دوم باشد، مي‌خواهد خود را دوم قرار بدهد و هارون را اول. 🔸 خداوند آن ترکيب را قبول نمي‌کند و مي‌فرمايد:‌ «کلّا». به حضرت موسي مي‌گويد: بیشترین نقش و درصد بیشتر را خود شما بايد داشته باشي، عالي بايد خود شما باشي. هارون را هم در کنار شما قرار مي‌دهيم. 🔹 در قرآن، ترکيب دو نفره دارد، سه نفره دارد، چهار نفره دارد، پنج نفره دارد، شش نفره دارد، هفت نفره دارد، بيشتر دارد. ولي ترکيبي قاعده‌مند و حساب‌شده را خداوند ارائه مي‌کند، هر کسي در جاي خودش. پازل که تکمیل مي‌شود، اين‌ها جايگاه خود را پيدا مي‌کنند. 🔸 يکي از مشکلات اين است که ما تک‌تک پرت افتاده ايم و بايد جايگاه خود را در اين پازل، در اين مدار و در اين چرخه درست پيدا کنيم. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
* 🔻شايد قبض و بسط روحی نسبت به سالكين امري نسبي باشد؛ آنچه مسلم است، تا زمانی كه ظرف مؤمن از حيث سلوك پر بشود هر دو بايد باشد و الّا هر كه در مسير باشد، قبض و بسط خواهد داشت. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 غذای تام روحانی در سجده 🔻يک عملی که از جانب بزرگان سفارش مي‌شده سجده های طولاني است؛ همچنین تکرارِ اذکار در سجده و رکوع بدون عجله، مخصوصاً ذکر سبحان الله. 🔸 اگر کسي بتواند ذکر سبحان الله را در سجده در ساعتي، با آرامش، يک دانه، يک دانه بگويد هر کدامش يک دست غذاي تام و تمام است. به روح انسان قوّت و نشاط مي‌دهد. نور مي‌آورد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 وظیفه ما در مشکلات 🔻اندوخته هاي ذهنيِ باطل، گاهي کار دست ما مي دهد و ما را در بن بست مي اندازد، چه در مديريت امور، چه در مسائل خانوادگي. باید به فکر خروج از اين بن بست ها باشیم؛ نه اينکه بنشينيم و بگوييم[تلاش] فايده ندارد. 🔸 بارها خدمت دوستان عرض کردم: در تمام دوره زندگي، بن بستي که راه خروج نداشته باشد نداريم. خداوند راه خروج را باز مي کند، تا پشت درهاي بسته ی مديريت بر خويشتن و مدیریت بر سرنوشت و بر خانه و خانواده نمانيم. 🔹 خداوند حامي خوبي است، او تمام است، ربّ است، کم نمي گذارد. نوع ديد ما غلط شده است، انتظارات ما واهي شده است، به جاي اينکه به خود بپردازيم، به فکر کارهاي خدا مي‌افتيم؛ يعني به جاي خدا مي خواهيم تصميم بگيريم و راهکار ارائه کنيم. 🔸 مي فرماید: «وَ مَنْ يتَّقِ اللَّهَ يجْعَلْ لَهُ مَخْرَجا.سوره طلاق/۲» تو وظیفه خود که رعایت تقوای الهی است را انجام بده، راه خروجي با خدا است که براي تو تعريف مي کند. لازم نیست بنشيني براي فردا و فرداهای زندگي و فصل آينده و فرزندان و... مدام توهّم و تخيّل کني. تو فقط به تقواي اعتقادی و عملي خويش بپرداز. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻و در وادي سلوک در سه مرحله ارتباط و پذيرش لازم است: 🔹يكي اينكه انسان با فردي به عنوان الگو و استاد در ارتباط باشد، 🔸يكي ديگر اينكه انسان کل خط و شجره را به صورت وسيع بپذيرد. نسبت به اصل طریق مقيد و ملتزم باشد؛ پذيرش باطني و ظاهري را داشته باشد. در بین این شقوق و طُرُقی كه هست، جايگاه ارتباطي خودش و پيوندش را به شجره مورد نظر مشخص كند. البته بعد از حفظ اصل ارتباط با اهل بيت عليهم السلام. 🔹مرحله سوم اين است كه در بين خود اهل بيت عليهم السلام هم بداند چه موقعي با كدام یک از ایشان متوسل بشود يا به او گفته شود. 🔸 شروع اين كار با توسل به اميرالمؤمنين عليه السلام است؛ البته توسلات ديگر هم هست؛ اما اين طريق، طريق اميرمؤالمنين عليه السلام است، آنچه كه ما از معارف سلوكي مي خواهيم نزد اميرالمومنين عليه السلام است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 ذکر یاحی یا قیوم 🔻در سیره رسول خدا صلي الله عليه و آله و سلم حکایت شده: وقتي همّ و غم بر قلبشان زياد مي‌شد و کارها به بن‌بست کشيده مي‌شد رو به قبله 18 مرتبه مي‌گفتند: «يا حيّ يا قيّوم» اگر انسان به اين کار همت کند يک ذکرش نیز زیاد است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 مغز اذکار در حالت توجه است 🔻مُخ [و مغزِ] اذکار در حالتي است به نام توجه؛ کليد توجه در حالتي است که از عدم تشتت شروع مي‌شود يعني بيرون آمدن از کثرات خيالي. 🔸 اين کثرت صُور خياليه و نقل و انتقال قوه خيال به يمين و شمال، مُهلک عبادت و توجه است. اگر انسان موفق شد از تشتت و تکثر خيال بيرون بيايد تازه اول عالم توجهات است. 🔹 خودِ توجه نیز مراتب دارد، به محض این که انسان مدتي با ذکر الهي از تکثر بيرون آمد، حس و حالي برايش حاصل مي‌شود که توجه را معنا مي‌کند و از اينجا به بعد بوي ولايت به مشام می رسد. 🔸 برخورد با صور برزخیه و ابتدائي‌ترين مراتب شهود از اينجا شروع مي‌شود. تجلّي اسماء و صفات الهي اين حداقل‌ها را لازم دارد. کسي که دچار بيماري تشتت هست، قلبش مريض است. 🔹 فرض کنيد اگر انسان در امور شهوي نمي‌تواند خودش را جمع کند به خاطر اين است که قلب بيمار است. کسي که تشتت را دور کند و به نقطه اول توجه برسد از اينجا قلب شروع مي‌کند به اصلاح و رسیدن به آرامش. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻بايد ارتباط‏ها را با اميرالمؤمنين عليه ‏السلام قوي كرد ، بايد وارد اين بهشت شد؛ فادخلي في عبادي. 🔹 رسول خدا صلي ‏الله ‏عليه‏ و‏آله ‏و سلم آمده‏ اند كه دين خدا را ارائه كنند و بذر توحيد را بنشانند و بر همه و همه پدر مهربانند؛ هستي مديون ايشان است اما بعد از رسول خدا صلي ‏الله ‏عليه‏ و‏آله ‏و سلم در اصل و كُل ولايت يك عَلَم مستقرّ است. 🔸اگر کسی خواست حركت سلوكي به سمت توحيد، به سمت معارف، به سمت شناخت خداي متعال و رسول خدا صلي ‏الله ‏عليه‏ و‏آله ‏و سلم داشته باشد، باب این حرکت اميرالمؤمنين عليه ‏السلام است؛ انسان از هر طرفي برود سر و كارش با حضرت است، چه در دنیا و چه در قيامت. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻اگر مردم در قيامت و لب حوض کوثر محضر اميرالمؤمنين علیه السلام مي‏رسند، انسان سعي كند همين جا برسد. همين جا را براي ارتباط و پیوند قرار بدهد. همين جا تكليف را مشخص كند. 🔸معرفت يعني همين، سير يعني همين. كاري كه ديگران مي‏خواهند تا قيامت معطل شوند؛ انسان همين جا تكليفش را مشخص كند؛ لذا نمي‏شود سالک ارتباط با اميرالمؤمنين عليه ‏السلام را در برنامه خود نبيند يا به صورت كلي بخواهد يك قضايايي را در نظر بگيرد؛ نه بايد وارد عبيدِ حضرت شد. بعد از این ارتباط حواله ‏ها پشت سر هم مي‏ رسد. 🔹 الان زمان، زمان امامت حضرت بقية الله روحي له الفداء است و زمان توسل و ارتباط با ایشان است؛ ولي اگر انسان پيوند با اميرالمؤمنين علیه السلام خورد، تازه توسلاتش به حضرت بقية اللّه‏ طعم مي ‏دهد. 🔸 اگر واقعا كسي با اميرالمؤمنين علیه السلام پيوند خورد، حضرت هم برايش يك احترام ديگري قائل هستند. چون مثل دوست پدر مي ‏شود که احترامش لازم است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
4_6001509453701055594.mp3
7.91M
* 🎧موضوع: لزوم پیوند خوردن با آقا امیر المومنین علیه السلام 🎤 حجت الاسلام والمسلمین ناصری 🗓تاریخ جلسه: 1397/6/8 🔸روز عید غدیر در جمع صمیمانه دوستان 👈از اینکه به خاطر مشکلات پیش آمده کیفیت صوت جلسه مطلوب نیست عذرخواهی می نمائیم. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌