#امام_زمان
ادامه مطلب قبل...
🔻 «سيد بن طاووس» ميگويد: من وارد سرداب سامرا شدم، (مشهور بوده است که صداي حضرت را سيد ميشناخت و توفيقاتي در این باره داشته است.) ميگويد: ديدم حضرت دارند مناجات ميکنند و حس و حال غريبي است. گفتم گوش بدهم ببينم حضرت چه دعایی می کنند؟ وچه می خواهند که من هم همان دعا را...
🔸 ديدم محضر خداوند عرض ميکنند: «اللهم إن شيعتنا منا خلقوا من فاضل طينتنا» خدایا شیعیان ما از زيادي گِل ما آفريده شدهاند. «وعجنوا بماء محبتنا وولايتنا» خميره اينها با آب محبت و ولايت ما درست شده است «فاغفر لهم من الذنوب ما فعلوه اتکالا علينا» خدايا اينها يک اشتباهاتي ميکنند ولي در دلشان، باطنشان و جانشان اميدواريشان به ماست. اين اميدواري را نااميد نکن آنها را ببخش.
🔹 بله از آن طرف جز لطف و رحمت نيست. در باز است. خداوند چهجور در تابلوهاي قرآني بنويسد که نااميدي ممنوع.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
هدایت شده از الهادی
🔻دهم ربیع، سالروز ازدواج نبی اکرم صلی الله علیه وآله و حضرت خدیجه سلام الله علیها، فرخنده و مبارکباد.
🔺 @nasery_ir
#امام_حسن_عسکری #امام_زمان
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
#توحید
💠 مروری بر سوره توحید
🔻 توحيد يعني نفی تکثر و نفي وجود مماثل و مثلیت برای حق تعالی. نفی مماثل چند رقم است، يک وقت مماثل در رتبه مؤخر است، فرض کنيد خدا علت باشد براي مماثل مثل ولد، يک وقت مماثل مقدم در رتبه هست، مثل والد، يک وقت همزمان است که مي شود کفو.
🔸 عجيب است در يک سوره کوچک خداي متعال ريشه انواع شرک را زده است «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» أحد يعني نفي کثرت عددي، خدا يکي است. «الله الصَّمَدُ» یعني نفي انقلاب، نفي تقلب، نفي زير و رويي، اثبات صمود، نفي تجوف. «لَمْ يلِدْ» نفي مماثل که در رتبه مؤخر است، يعني فرزند ندارد «وَ لَمْ يولَدْ» نفي مماثل که در رتبه مقدّم است، يعني که اين مماثل براي خدا علت هم نيست، نه معلول است و نه علت.
🔹 منتها اول مي گويد «لَمْ يلِدْ» اين هم خالي از لطف نيست، ببينيد چقدر قرآن حساب شده چينش شده است، اهل شرک براي خدا فرزند قائل مي شدند لذا نفي مماثل به صورت ولد را مقدّم آورده است، اول از خدا نفي فرزند مي کند بعد مي فرمايد: «لَمْ يولَدْ». يکي ديگر نفي مماثل که در رتبه همزمان هست به نام کفو «وَ لَمْ يکنْ لَهُ کفُواً أَحَدٌ» در يک سوره کوچک اينقدر حکمت نهفته است. هر کلمه آن یک عالمی است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#طلبگی
💠 نیازهای رشد طلبگی
🔻 از برخی سؤالهای طلبه ها برميآيد که قبل از اينکه خودش را در راستاي نظم علمي و عملي قرار دهد در فکر کوتاهترين راه است.
🔸 از يک جهت ممکن است بگوييم خوب است و از جهت ديگري نه؛ ما بدهکار به اين قضيه نيستيم که اگر راه افتاديم سرعت حرکتمان چه زماني زياد شود، ما بدهکار به اين هستيم که حرکتي را شروع کنيم وآرام آرام به اطلاعات ما اضافه خواهد شد که راههاي ميانبر براي رشد چيست؟
🔹 ما اگر بدهکار باشيم به عملکرد خود بدهکار هستيم، ما به يک «درسِ» درست و درمان خواندن و عميق، «تهذيب» و يک «مراقبه»، به حضرت بدهکار هستيم. مواظب باشیم اوقاتمان را به غفلت نگذرانيم، اين فرصتها تمديد نخواهد شد، اگر از بين برود و بگذرد ديگر قابل برگشت نخواهد بود.
🔸 افسوس و حسرت خودمان را زياد نکنيم، بهترين موقعيت عمرمان اينجاست که دست و سايه حضرت بالا سر ماست و همين احساس طلبگي به ما دست ميدهد و لطف حضرت را احساس ميکنيم و ما اين را بايد قدر بدانيم «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُم».
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#قرآن
💠 درک محضر قرآن
🔻 قرآن زنده است، قرآن هوشمند است، قرآن پويا است، به صورت مُرکبِ روي کاغذ به آن نگاه نکنيم، قرآن حقيقت دارد، قرآن کلام خدا است، قرآن موجودي است که صاحب قرآن يعني رسول خدا شب ها به احترام آن روي پاي خود مي ايستادند و قرآن مي خواندند، نمي نشستند «حَتَّى يتَوَرَّمَ قَدَمَاهُ» پاي ايشان ورم مي کرد. آيه نازل شد که «طه * ما أَنْزَلْنا عَلَيک الْقُرْآنَ لِتَشْقى. سوره طه/1و2» ما قرآن را نفرستاديم که خود را اينقدر به زحمت بيندازي.
🔸 او می داند با چه کسي مواجه است، او مي داند با چه حقيقتي مواجه است، ما خيلي عقب هستيم، ما خيلي دلمرده هستيم، نگاه ما به قرآن نگاه جوهر روي کاغذ است. اگر آشنا بشويم، اگر اين دل هاي ما زنده بشود، يک آيه آن ما را مشغول مي کند، نه يک آيه، بلکه يک جمله، نه يک جمله، بلکه يک کلمه، نه يک کلمه، خدا گواه است يک حرف؛ ولي نه با اين معادلاتي که داريم، قبل از آن بايد متوجه چيزهاي ديگر بشويم.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻 گاهي نه يک کلمه بلکه يک حرف، گوهر هایی از معارف را به ما می دهد. به خاطر همين براي اينکه ما آرام آرام متوجه بشويم فرمود: «الم» بعد مي پرسند يعني چه؟ معناي آن را اهل بيت علیهم السلام مي دانند يا هر کسي براي خود برود پيدا کند، اينقدر کار بکند تا اهل بيت به او عنايت بکنند، در روايات، در تلاوت ها بايد برويم بگرديم پيدا کنيم تا نصيب ما بشود.
🔸 گاهي که عرض مي کنم يک حرف آن، يعني يک حرف آن هم، حتي يک حرف آن، مي تواند مثل سيل که در وادي مي ريزد علم در وجود انسان بريزد، منتها اين ها از چيزهايي است که خدا بايد مرحمت کند و اهل بيت بايد عنايت بکنند، چه کاري از ما مي آيد؟ قرآن را بزرگ بشماريم، درصدد باشيم محضر قرآن را درک کنيم، قرآن را با توجه بخوانيم. گاهي چندتا آيه مي خواهد بخواند نمي شود، به خاطر اين است که دور شده ایم.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری #سلوک #رشد
🎥 لزوم مدیریت صحیح در سلوک
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۲ دقیقه
🗓 تاریخ: ۱۳۹۷/۷/۱۰
🔺 @nasery_ir
#آیت_الله_ابوالقاسم_قمی #الگو #طلبگی
💠 سرمایه های حوزه
🔻از مرحوم آیت الله سيد علي شوشتري گرفته تا شاگردان ایشان مثل ملا حسینقلی همدانی تا دورههاي اخير، اينها نبايد فراموش شوند، اينها سرمايههاي حوزه هستند، اين الگوها تمام حوزه هستند، اينها قدس را القاء ميکردند، نفوسي بودند که طلبگي را معنا ميدادند، در اصفهان، در مشهد، در قم بزرگاني که بودند قواعدي داشتند بسيار زيبا.
🔸 مرحوم آیت الله حاج شيخ ابوالقاسم قمي از علمايي هستند که زمان رضا شاه براي دفاع از شکلگيري حوزه قم ايستادگی کردند. از مراجع بود، شايد أقدم از مرحوم حاج شيخ عبدالکريم مؤسس بود. نقل شده در مدرسه فيضيه جلسهاي بود، تازه حوزه قم تأسيس شده بود، آیت الله آشيخ ابوالقاسم قمي وارد جلسه شد. منبري گفت: [برای سلامتی] حضرت آيت الله شيخ ابوالقاسم قمي[ صلوات]، ايشان عصاي خود را بالا برد و فرمود: فعلا عَلَم بر دوش آیت الله حاج شيخ عبدالکريم است، کسي ديگر را آيت الله نخوانيد. پيرمرد با سواد، ملا و مرجع تقليد اينطور باگذشت، سعي ميکردند راه را به خاطر دين خدا، به خاطر استقرار حوزه تثبيت کنند و حد و حدود بزرگان را نگاه دارند.
🔹 اگر اين قواعد مورد توجه قرار نگيرد چه ميماند؟ سرمايه حوزهها احترام به بزرگان بوده است. چه خون دلها خوردند که اين حوزه قم شکل بگيرد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#رشد
💠 قاعدهمندی رشد معنوی
🔻بعضي از علوم خدمت انبياء علیهم السلام بوده و عجيب است که خداي متعال اينها را پنهان نگه ميدارد، جواهري فوقالعاده گرانبها است، اين باورها را به هر کسي نميدهند، به کسي ميدهند که راه او، راه تهذيب باشد، راه او راه باور باشد، راه او راه پا گذاشتن روي خود باشد.
🔸 حتي در جايگاه تأثير که از شاخههاي ولايت است، اگر خداي متعال به کسی عنايتي کرد آثار و برکات توسلات و عبادات را گرفت و براي نفسانياتش استفاده کرد، زير پاي او خالي ميشود، اجازه نميدهند.
🔹 عالم نظم دارد، حتي آنچه را که ما نميبينيم گام به گام طبق قواعد چيده شده است و تمام اين علم، رشد و شرح صدر نميتواند بدون قصد قربت، طهارت و تهذيب نصيب شود و الا کسي مدتي مثل فواره بالا ميرود و برميگردد.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻 خداي متعال براي اين طريق، گرچه پنهان و لطيف و ملايم است اما قواعدي چينش کرده است. البته ما که عادت کرده ايم که مدرکات نفسانيمان را از کانال حواس خمسه ظاهره تأمين کنيم دير به نتيجه ميرسيم.
🔸 بايد پشت اين بصر، بصيرتي بيدار شود تا درک بالا برود. بايد در کنار اين قلب، حياتي نصيب شود، در کنار حيات قلب، عقل احياء شود تا نصيب بالا رود، اگر اينطور شد انسان ميبيند گامهاي حرکتي به سمت رشد طبق قواعدي مضبوط، مشخص و شفاف هستند.
🔹 چطور بوده که برخي حتي با خطورات بدشان خودشان را محاکمه ميکردند. گريهها و توبههايي که از برخی بزرگان نقل شده است، خودشان را عتاب ميکردند، چرا؟ چون درکي از پاکي داشتهاند که عموما کسي کمتر بر سر اين سفره مينشيند و اين راه اتصال است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
سخنرانی حجت الاسلام ناصری در 98.8.13.mp3
3.74M
#سخنرانی_صوتی #طلبگی
🎧 موضوع: عوامل موفقیت در زندگی بخصوص در عالم طلبگی
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ زمان: ۱۵ دقیقه
🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۸/۱۳
مصادف با ایام شهادت امام حسن عسکری علیه السلام
📍 در جمع طلاب مدرسه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان
🔺 @nasery_ir
#برزخ #تجسم_اعمال
💠 تجسم اعمال در برزخ
🔻 يکي ارتباط با برزخ و عالم ارواح انسان را به عالم غيب متصل مي کند و مي فهماند که آن طرف خبري هست؛ يکي هم برزخ اعمال؛ اما دقت مي خواهد، مثلا در قدم های اولیه، حرفی زده می شود غيبت می شود می بینی چقدر دلت گرفت! نشان مي دهد که اين اعمال آثار دارد، و غير از این، هر چه که پيش مي روي و چشمت باز مي شود احساس مي کني يک خبرهاي ديگري هست.
🔸 اين همه روايات که مي گويد: [مثلا] اين ذکر را بگو! پرنده اي از اين ذکر توليد مي شود و تحت عرش الهي مشغول به تسبيح و تقديس می شود! يا اين نماز یا اين صدقه تبديل به آن مي شود، اينها يک حقائقي است. این نیز مسیری کليدي است که بر قلب مومن باز مي شود.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#امام_خمینی
💠 شجاعت حاج آقا روح الله
🔻مرحوم آيت الله بهاءالديني از جواني با مرحوم امام (رضوان الله تعالي عليه) آشنا بودند ايشان ميفرمودند: خدا رحمت کند حاج آقا روح الله را از جواني خيلي حوزهها را دوست داشت و اصلا تحمّل نداشت که يک نفر به طلبهها زور بگويد.
🔸 آيت الله بهاء الديني تعریف می کردند: زماني که تازه رضا شاه آمده بود و عمامهها را بر ميداشت من در مدرسهي دارالشفاء قم بودم. هر روز بعد از ظهر يک پیر مرد کرواتي خيلي بد اخلاق به مدرسه ميآمد و سر به سر طلبه ها ميگذاشت و اذيت ميکرد. طلبههاي مظلوم هم کسي را نداشتند، يک مقدار که ميخواستند کش بدهند بر ميداشت اينها را به شهرباني ميبرد...
🔹 يک روز مرحوم امام که آن موقع جوان بودند وارد مدرسه شدند و ديدند این مرد طاغوتي آمده و یقه طلبه ای سيد اولاد پيغمبر را گرفته و دارد اذیت می کند... مرحوم آيت الله بهاءالديني فرمودند: امام (رضوان الله تعالی علیه) چنان با دست زد به صورت اين مرد که عينکش چهار تکه شد و سرش را زیر انداخت و رفت.
🔸 بله ایشان اصلا تحمل نداشت کسي به حوزه بد بگويد، کسي مزاحم طلبه ها شود. آن گونه خيرخواهي براي حوزه و طلبگي، چه توفيقاتي را خداوند به دست اين بزرگوار اجراء کرد.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#زن
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
#طلبگی
💠 خاطره ای از معنویت حوزه قم
🔻 يکي از بزرگان ميفرمود: از نجف به قم آمده بودم، شب در حرم، يکي از دوستان خود را ديدم که در مدرسه حجتيه حجره داشت، مرا به حجره خود دعوت کرد، قبول کردم. حجره ايشان، طبقه دوم مدرسه بود وقتي وارد مدرسه شديم گفت کفشهاي خود را دربياور، گفتم: چرا؟ گفت: طلبهها مشغولند، کفشها صدا نکند. کفشهاي خود را درآوردم از پلهها بالا رفتیم، ديدم تمام مدرسه مشغول مطالعه است بدون هيچ سر و صدايي. بعد يک حاضري خورديم و خوابيديم. يک ساعت به اذان بيدار شدم ديدم يکي يکي دارد چراغهاي حجرات روشن ميشود. به حرم آمدیم ديديم مسجد بالاسر پر است از طلبهها، همه مشغول نماز شب بودند.
اين فضاها نبايد فراموش شود، اينها سرمايه حوزه است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#امام_کاظم
💠 کرامت امام کاظم علیه السلام
🔻 در روایتی حکایت شده: "و في حديث يعقوب السّراج قال دخلتُ عَلي ابي عبدالله عليه السلام و هو واقف علي رأس أبي الحسن موسي"
بر امام صادق وارد شدم و حضرت بالاسر فرزندشان حضرت موسي بن جعفر ايستاده بودند
"و هو في المهد"
حضرت موسي بن جعفر در گهواره بودند و آقا امام صادق عليه السلام در گوش ایشان رمز و رازی را زمزمه ميکردند.
راوي ميگويد: "فجلست حتي فرغ"
نشستم تا آقا با فرزند مبارکشان زمزمه و صحبتشان تمام شد. آنگاه بلند شدم و خدمت امام صادق عليه السلام رسيدم و عرض سلام کردم.
"فقال عليه السلام لي: أدنُ من مولاک فسلّم عليه"
برو کنار گهواره و خدمت مولایت حضرت موسي بن جعفر سلام کن. رفتم سلام کردم.
"فردّ عليّ السلام بلسان فصيح ثم قال لي"
حضرت موسي بن جعفر با زبان فصیح جواب مرا دادند بعد فرمودند:
"اذهب فغير اسم ابنتک التي سميتها أمس فانه اسم يبغضه الله"
حضرت فرمودند: برو اسم بچهات را که ديروز روي آن گذاشتي تغيير بده اين اسم نزد خدا مبغوض است. راوی ميگويد: نام دخترم را حمیراء گذاشته بودم. بعد امام صادق فرمود: برو امري را که به تو کردند انجام بده. من هم رفتم و این اسم را از روي او برداشتم. ( الارشاد ج۲، ص۲۱۹.)
بعد از شهادت حضرت امام صادق (عليه السلام) اختلاف شد که امام کيست؟ کرامات اینچنین راهگشا بوده است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#عمل #علم #سحر #صدق #سلوک
💠 رابطه عمل با عامل
🔻 حرکت عملي به سمت مرکز ادراکات يعني نفس، و يافتن او و تولدي دوباره براي رشد، رزقي است که خداي متعال براي بندگان صالح خود قرار داده است. عمل را اگر در ضلعي از اين مثلث ببينيم عامل در ضلع ديگر است.
🔸 هر کِشتي، نتيجه مطلوب در بارور شدن و رشد را به دنبال ندارد. هر عصايي اژدها نمي شود، عصاي موسي اژدها مي شود، عصاي موسي مي تواند حتي عصاهاي ديگر را ببلعد. اين عصا با آن عصا وصل هستند به دو نفر، آن عصا به سَحَره وصل است و کارايي آن، يک کارايي تخيلي است، يک حرکت بي جان است، يک حرکت بدون ارتباط با آسمان است، صفر صفر نيست ولي نقش تهيّج خيال مخاطب را دارد. چرا؟ چون در يک ضلع، عصاي اينها قرار دارد، در ضلع ديگر خود آنها هستند، خود آنها جان پيدا نکردند که عصاي آنها جان پيدا کند.
🔹 عصا يک ابزار است، علم هم يک ابزار است، از علوم چه داري؟ چه کاري از آن مي آيد؟
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻 در يک ضلع اين مثلث، علم است، ضلع ديگر آن عالم است. چه کرده اي که چه استفاده اي بکني از آن ادراکات خود؟ چگونه اينها را جمع کردي؟ آيا بخش پرورشي، بخش تربيتي، بخش محتوايي، بخش معنوي در پذيرش تو دخيل بود؟
🔸 آن به آن که داشتي حس هاي خود را به کار مي انداختي و چشم تو روي کتاب مطلبی را مي خواند کجا آن را قرار مي دادي در سِير طولاني عبور اين قضيه از قوه واهمه تا برسد به حافظه که راهي طولاني است؟
🔹 نسبت خود تو با نفس تو چيست؟ نسبت خود تو و نفس تو با صدق چيست؟ نسبت خود تو و نفس تو با تهذيب چيست؟ نسبت خود تو و نفس تو با ادراکات تو چيست؟ وقتي انسان دارد از خيابان رد مي شود مي تواند خيلي چيزها را ببيند ولي چه فيلتري گذاشته بودي، چگونه نگاه کردي؟ با کدام خط تراز محاسبه کردي؟ چگونه به باطن خويشتن انتقال دادي و در کجا آن را قرار دادي؟ در چه جايگاهي از ايمان هستي؟
🔸 اينها اموري است که در ضلع ديگر بين علم و عالم، بين فرد و داشته هایش بايد ملاحظه بشود تا جواب بگيريد.
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻 علم هم ابزار دست ماست. در گام هاي پايين تر و معمول و متداول اگر ما در کسب علم داريم کوشش مي کنيم در بخش پرورشي و تربيتي نیز بايد خود را بسازيم.
🔸 اولا علم غذا است، سراغ چه غذايي رفته ايم؟ و حالا که مي خواهيم تغذيه بشويم مراقبت هاي ويژه هم داشته باشيم که با اين غذا پرورش پيدا بکنيم، رشد پيدا بکنيم و اين باب براي همه باز است، ولی صدق مي خواهد، راست گفتن مي خواهد.
🔹 اگر فردي دنبال حقيقت علم است، راستگويي او اين است که مواظبت هاي خود را داشته باشد، نگذارد نفسانيات در کارهاي او دخيل بشود، چه از شهوت و چه از غضب و چه از دنياطلبي؛ بخش هاي ويژه عبادتي را ملتزم باشد، براي هر کسي سخت است سحر از بستر خواب بلند شود، مخصوصا در شرایط فعلی، اما آن کسي راست مي گويد که اهتمام دارد، آن کسي راست مي گويد که اگر ديد سحر بيدار نمي شود دنبال علل و اسباب آن بر مي آيد. اگر ديد تلويزيون یا مهماني و... باعث شده، شروع مي کند به مديريت کردن.
🔸 سحر داشتن گاهي مديريت شبانه روز مي خواهد و اصلا اين هنر سلوک است که انسان را احيا مي کند، مديريت را به او ياد مي دهد. که اول برای بیداری سحر و بعد برای حال سحر برنامه های روز و وقت خواب خود را مدیریت کند.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#اطلاعیه_جلسات
🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
🗓 پنج شنبه ۲۳ آبان
⏱ ساعت ۹:۳۰
📍آدرس: مشهد مقدس، خیابان آیتالله شیرازی، جنب مسجد ملاهاشم، مدرسه عالی نواب
(ویژه برادران)
🔺 @nasery_ir
#امام_زمان #توسل
🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام:
Instagram.com/nasery_ir
#طلبگی
💠 مسئولیت سنگین طلبه
🔻 اینکه در طول تاريخ هيچ گروهي جز حوزههاي علميه مدعي انتقال فرهنگ دين در شيعه نشده، حساسيت اين جايگاه را به ما گوشزد ميکند که ما خيلي بايد از اوقاتمان استفاده کنيم. خيلي بايد در مسير رو به رشدمان سعي و تلاش بيشتري بکنيم.
🔸 ما به جامعهمان دِين داريم، دين داريم به مردمي که در محرم و صفر و ایام زيارتي چه استقبالی می کنند! اين برکات دين خداست، برکات اين سي ساله انقلاب است.
🔹 بعضي پيرمردها نقل ميکردند: زمان رضاشاه مخفیانه، نصف شب، يواشکي دو نفر، سه نفر، پنج نفر در خانه ای جمع می شدند تا يک روضهاي خوانده شود. اين وضع فرهنگي و ديني و عزاداري همين کشور بوده است. الان نگاه کنيد تمام مردم و احياناً مسئولين بسيج ميشوند که مثلا فصل زيارتي کربلاست، اين سفر بدون دغدغه و مشکل اجرا بشود.
🔸 ما در مقابل اين همه نعمت چه ميکنيم، چه کردهايم؟ ما چگونه توان خودمان را داريم هزينه ميکنيم؟
ادامه دارد...
ادامه مطلب قبل...
🔻 ما مسئوليتي داريم بايد خودمان را رشد بدهيم. حداقل از مردم عقب نيفتيم. ايام عزاداري در اين شهر، بعضيها نقل ميکردند، حرف جالبي هم هست، ميگفتند: اصفهان، حسينيه ايران است. تمام خانهها عزادار حسيناند. نسبت به اين فضا دِين داريم.
🔸 دينمان اين است که خودمان را اينقدر رشد بدهيم که حرفي نو از معارف قرآن و اهل بيت برای مردم داشته باشيم. به گونهاي نشود که ما در يک جمعي صحبت بکنيم، غالباً اين صحبتها را همه شنيده باشند. اين به خاطر کمکاري ماست. جامعه رشد کرده، ارتقا يافته است. لايه به لايه معارف قرآن تا بينهايت هست.
🔹 فکر نکنيد اينها تمام ميشود. ما بايد کار کنيم، بيابيم، ارائه کنيم، رشد پيدا کنيم و رشد بدهيم. تا دامنه قيامت هم برویم هست. قرآن آيه ای لطيف دارد اشاره به همين معنا ميفرمايد: «وَفَوْقَ كُلِّ ذِي عِلْمٍ عَلِيمٌ.سوره یوسف/76» برتر از هر صاحب علمی دانشمند وعالمی هست. تا بيپايان هر چه برويد هست، نترسيد. سنگ بناي عالم بر رشد گذاشته شده است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir
#آیت_الله_سید_مرتضی_کشمیری
💠 در محضر چهارده معصوم
🔻 خدا رحمت کند آیت الله العظمی بهجت را، مي فرمودند: از مرحوم سيد مرتضي کشميري پرسيدند: آیا می شود خدمت امام زمان عليه السلام رسيد؟ ايشان در جواب فرموده بودند: من کسي را مي شناسم که از بلاد کفر آمده _میگفتند خودش را مي گفت که از هندوستان آمده بود_ من کسي را مي شناسم که از بلاد کفر آمده و دائم محضر چهارده معصوم (علیهم السلام) است.
┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈
🔺کانال رسمی نشر آثار حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری:
👉 @nasery_ir