eitaa logo
الهادی
21.6هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
972 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
* 💠 اعتقاد اعراب به حضرت مسلم 🔻 حضرت مسلم (سلام الله عليه) يکي از بني‌هاشم است که عرب‌هاي بَدَوي فوق‌العاده به ايشان اعتقاد دارند و احترام قائل هستند. عرب‌هاي بدوي اصول دينشان خيلي محکم است، در فروع و احکام نه، ولي در اعتقادات و ایمان به خدا مخصوصا ولايت اهل بيت خيلي محکم هستند. 🔸 اعراب بدوي شيعي، يک جاهايي دست مي‌گذارند که فوري اثر ببيند، يکي از آن‌ها امامزاده سيد محمد فرزند امام هادي (عليه السلام) است، يکي از آن‌ها حضرت مسلم (سلام الله عليه) و يکي از آن‌ها حضرت ابوالفضل (صلوات الله عليه) است. ولی کسی اگر از حضرت مسلم یاد کرد بجاست که از هانی بن عروه نیز یاد کند چرا که او جانش را فدای حضرت مسلم کرد و با کمی فاصله از ایشان دفن است. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
* 💠 وفاداری هانی بن عروه 🔻ارتباط ما با اصحاب آقا سيدالشهداء کم است و بيشتر بايد با اين‌ها زندگي کنيم، هاني بن عروه نیز یکی از اصحاب حضرت است که قبل از جريان عاشورا به دست عبیدالله شهيد شد. هاني بزرگ قبیله بود و جایگاه ویژه در بین قبائل عرب داشت. 🔸 عبیدالله بن زیاد از او خواست مسلم را تحويل بدهد گفت: نه، اين کار را نمي‌کنم، حتي اگر مسلم اين‌جا در مُشت من باشد باز نمي‌کنم. چقدر به او سخت گرفتند، تمام استخوان‌هاي صورت او شکست و بعد هم کشته شد. ‌ ‌‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻عید سعید قربان بر همه بندگان صالح حضرت حق مبارک باد... به امید روزی که همه بتوانیم نفس اماره خود را برای او قربانی کنیم و به رستگاری برسیم‌. 🔺@nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 🔻 بخشی از موفقیت حضرت اسماعیل در امتحان الهی به خاطر مدیریت مادرانه‌ی هاجر، مادر اسماعیل علیه‌السّلام است. 🔸 این زن به قدری فهیم و اهل ایمان بود که این فرزند را این‌گونه تربیت کرد. بخشی از آن نیز به دلیل این است که اسماعیل، پیغمبرزاده و فرزند حضرت ابراهیم است؛ ولی این‌قدر این فرزند همراه بود که پس از هجده سال که پدر آمده است، به مجردی که پدر گفت: «يَا بُنَيَّ إِنِّي أَرَى فِي الْمَنَامِ أَنِّي أَذْبَحُكَ» (صافات: ۱۰۲)(ای فرزند عزیزم، من در عالم خواب چنین می‌بینم که تو را قربانی (راه خدا) می‌کنم،) اسماعیل گفت: «یا أَبَتِ افْعَلْ ما تُؤْمَرُ سَتَجِدُنی‏ إِنْ شاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرینَ» (صافات: ۱۰۲) (ای پدر، هر چه مأموری انجام ده که ان شاء اللّه مرا از بندگان با صبر و شکیبا خواهی یافت.)_ ولی این پدر، نگران است و این مسئله شوخی نیست! 🔹 دهم ذی الحجه، در عید قربان، دست فرزندش را گرفته و برای قربانی می‌برد. در راه فرمود که پسرم من از وقتی که خودم را شناخته‌ام، گام به‌گام امتحانات و مشکلاتی برای من بوده است؛ مرا در منجنیق گذاشتند تا در آتش پرت کنند، نمرود و دعوت به شرک بود... چه سختی‌هایی را دیدم. 🔸 سلطان و ایادی او می‌خواستند که به خاطر رگه‌ی توحیدی و رکن توحیدی او ایشان را از بین ببرند. شخص دیگری این‌گونه نبود، فقط این خانواده، اهل توحید بودند؛ ولی تا کجای این مسیر توحید را رفته است که از دلش، تعلّق به فرزند را بریده است، 🔹 پسرش را خوابانده و چاقو را زیر گلوی او گذاشته و دو سه بار فشار داده است، تمام کاری که یک فرد در این جایگاه می‌توانست انجام دهد، انجام داده است تا اینکه جبریل گفت: «قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیا» تمام شد و شما کار را به درستی انجام دادی. کد ۱۱۵۶ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1403.3.23 سخنرانی حجت الاسلام ناصری .mp3
5.34M
🎧 اهمیت ابلاغ و تبلیغ معارف اهل بیت علیهم‌السلام ➕ همراه با اشاراتی در مورد مقام حضرت سلطانعلی بن محمد باقر علیه‌السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۲۱ دقیقه 🗓 تاریخ: ۱۴۰۳/۳/۲۳ 📍در جوار حرم حضرت سلطان‌علی بن باقر علیه‌السلام؛ مشهد اردهال 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ببینید ما گاهی حتی در ترجمه کردن آیات، چقدر سطحی برخورد می‌کنیم! یافتن معادل عربی در ادبیات فارسی، خیلی کار دارد؛ مثلاً به شما می‌گویند که «بسم ‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم» را ترجمه کن. شما هم در کتاب‌ها دیده‌ای که نوشته‌اند: «به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان» و اینگونه ترجمه می‌کنی؛ ولی کار ترجمه، مخصوصاً در قرآن، خیلی سخت است! 🔸 تصور بنده این است که ترجمه، از تفسیر سخت‌تر است؛ زیرا کسی می‌تواند ترجمه کند که کلمه به کلمه را در عربی بشناسد و معادل‌های آن را در فارسی، دقیقاً در گذشته و حال دربیاورد. 🔹 در همین «بسم ‌الله ‌الرحمن ‌الرحیم» که برای ترجمه‌اش می‌گویند: «به نام خداوند بخشنده‌ی مهربان»، در خود کلمه‌ی «الله» هم صحبت هست که آیا معنایش خداوند است یا چیز دیگری است. حال اگر به جای آن بگویند: بسم الله الجواد الرئوف»، باز به همان معنای قبلی ترجمه‌ می‌شود و گاهی معنای آن مشابه در نظر گرفته می‌شود. کد ۶۱۴۸ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 آن‌چه که از موانع، بشر دچار آن‌ها می‌شود این‌ها عوارض و اضافاتی است که از نواحی مسموم و شوم برای بشر می‌آید و الّا بالاصاله فطرتِ انسان خداجو است. 🔸 لذا رسول خدا (ص) مدام در صدد اثبات فصل نیاز یا وجود حق تعالی نبود بلکه شرک را مدام نهی می‌کردند «قُولُوا لَا إِلَهَ‏ إِلَّا اللَّهُ» مردم نیز بیشتر دنبال شرک می‌رفتند. یعنی اشتباه گرفته بودند والا احساس نیاز در آن‌ها حقیقی و فطری است ولی این احساس نیاز در وجودشان آلوده شده بود و مصادیق را اشتباه می‌گرفتند. 🔹 لذا انبیا آمدند و با سیرهای مختلفی که برای مردم بوده، همراه آن‌ها این راه را رفتند و حق مطلب را ادا کردند تا مردم به هوش بیایند. کد ۸۴۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 قرآن در مورد حضرت ابراهیم علیه السلام می فرماید: «فَلَمَّا جَنَّ عَلَيْهِ اللَّيْلُ رَأَى كَوْكَبًا قَالَ هَذَا رَبِّي فَلَمَّا أَفَلَ قَالَ لَا أُحِبُّ الْآفِلِينَ» (هنگامی که (تاریکی) شب او را پوشانید، ستاره‌ای مشاهده کرد، گفت: «این خدای من است؟» امّا هنگامی که غروب کرد، گفت: «غروب‌کنندگان را دوست ندارم!» انعام، آیه ۷۶.) 🔸 در خود این آیه به صورت لطیف تأثیرات طبیعیه برخی اجسام را بیان می‌کند -این قسمت باید درک شده باشد تا فهمیده شود- چون گاهی این‌ها اثراتی طبیعیه دارند و قوایی است که خدای متعال در این‌ها قرار داده است اما دیگران که حدّشان نمی‌رسد و نمی‌توانند بفهمند، نگاهشان به این آثار نگاهی استقلالی می‌شود. 🔹 همچنین حضرت ابراهیم در مورد قمر فرمود: «فَلَمَّا رَأَى الْقَمَرَ بازِغاً قالَ هذا رَبِّي» (هنگامی که ماه را دید که (سینه افق را) می‌شکافد، گفت: «این خدای من است؟ انعام، آیه ۷۷) 🔸 تأثیر قمر بر عالم، غیر قابل انکار است. وقتی شب چهاردهم ماه می‌شود و ماه کامل می‌شود تأثیرش علاوه بر اینکه بر مدّ دریا است و مدّ دریا شروع می‌شود حتی بر هر موجودی که در جای خود یک موجود کامل است تأثیر دارد و بسط و قبضی در حالاتش پیدا می‌شود. اگر کسی کوتاه‌نگر باشد، ‌وقتی به کمترین آثار قمر نگاه کند ممکن است این‌ها را به استقلال ببیند و حتی تا حدّ پرستش پیش برود. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 یک زمانی یک نگاه توحیدی است که تأثیرات مرئی و نامرئی در کوکب و قمر و شمس را تأثیرات خدادادی می‌بیند و این‌ها را واسطه می‌داند و اصلاً برخی را تأثیرات طبیعی قلمداد می‌کند به طوری که اگر کسی بخواهد اینطوری نگاه کند تا یک محدوده‌ای امکان دارد البته بتواند آشنا باشد و بشناسد. خدای متعال این چینش‌ها را قرار داده است و این تأثیرات وجود دارد. 🔹 اگر بنا است کسی به عمق و به قلّه توحید برسد، این‌ها را باید درک کند و همینطور فله‌ای و بی‌حساب نیست که کسی پایش را بلند کند و روی بلندترین قله توحید بگذارد. 🔸 بالاتر از حضرت ابراهیم نداریم، ببینید خدای متعال چه سیر جالبی را برای ایشان در ابعاد مختلف تبیین می‌کند! نه این‌که نگاه حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) به کوکب یا قمر یا شمس نگاه استقلالی باشد بلکه نگاه، نگاهی عبوری است که برای همراهی با مردم، حداقلِّ تأثیرات طبیعیه را بر این‌ها اثبات می‌کند تا این‌ها را به همراه خودش سوق بدهد و برساند به اینکه تأثیرات اصلیّه از کجا نشأت گرفته است. این‌ها را یکی یکی فرمود سپس «فلمّا أفَلَ» 🔹 این را هرکسی نمی‌تواند درک کند، یعنی گاهی اوقات وقتی برای منجم در علم نجوم، علوم ارتباطات نجوم با خلقت و کیفیت تأثیرشان طلوع می‌کند، دیگر در ذهن و شخص و شخصیت این منجم افول نمی‌کند. یعنی به دریایی می‌رود که دیگر نمی‌تواند بیرون آید اما حضرت ابراهیم(ع) این راه را در یک شب می‌آید. چیزی که صدهزار منجم مدت‌ها باید تلاش کنند تا به اثر تأثیرات پی ببرند، فردا شب به سراغ آن بزرگ‌تر یعنی به سراغ ماه می‌رود، پس‌فردا به سراغ خورشید می‌رود. ولی فراتر از اثر می‌رود یعنی ورود ایشان کیفیت تأثیر کواکب یا قمر یا شمس را تعریف می‌کند و چون نگاه ایشان به جای دیگری است و مرکز توحید را می‌شناسد، خلق را از این‌جا برمی‌دارد و با آن‌ها همراهی می‌کند و خوب به آن‌ها می‌فهماند و آن‌ها را ارتقاء می‌دهد. کد ۸۴۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* 🎥 اهمیت و آثار ذکر «لا اله الا الله» قسمت دوم 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ‌ ‌ 🔺 @Nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 یک انسان جنگجو، یافته‌هایش به گونه‌ای می‌شود که شخصیتش را شکل می‌دهد، قلبش سخت و محکم می‌شود؛ سپر، شمشیر، صدای شکستن استخوان، ناله، خون، قلب را سخت می‌کند، کسی که قلبش سخت شد فقط به همین کار می‌تواند برسد، یک نفر می‌تواند در یک کارِ جنگجو شدن فقط رشد کند، وقتی که تمام همّش را برای این کار گذاشت از نحوه‌ها و صفات و روحیات ظریف دور می‌شود. 🔸 یک خطیب در خودش دائم باید مشغول باشد تا خطیب موفقی باشد، یک نفر لطیف که از صدای ناله یک بچه دلش مجروح بشود، باید یک زندگی خاصی داشته باشد، کسی که در جنگ، آن حالات را داشته نمی‌تواند دلش رقیق باشد. 🔹 و عجیب این است که در آقا امیرالمؤمنین علیه السلام همه این صفات متضاداً در کمال بوده است، وقتی که صدای ناله‌ فقیری، حتی کودکی می‌آمد، حضرت شروع می‌کردند به گریه کردن. ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه قبل... 🔻 مثلا دختر بچه‌ای رفته بود در کوفه خرما خریده بود، کنیز بود، خانمش خرما را نپسندید، گفت: برو پس بده. خرماها را درِ مغازه آورده بود و داشت به مغازه‌دار می‌گفت که خانمم این خرما را نپسندید، پولم را بده، مغازه‌دار قبول نمی‌کرد. 🔸 آقا امیرالمومنین ایستاده بودند و نگاه می‌کردند، دیدند این دختر دارد التماس می‌کند و این مغازه‌دار قبول نمی‌کند. جلو آمدند و فرمودند که خب پولش را بده این کنیز خودش که نمی‌خواهد پس بدهد بلکه خانمش نپسندیده است. 🔹 مغازه‌دار گفت: برو آقا، شما وارد این کار نشو. ولی در روایت آمده است که حضرت، از گریه این دختر منقلب و متأثر شدند، آمدند به جوان گفتند: پولش را بده تا برود. جوان مغازه‌دار ناراحت شد که آقا تو چرا دخالت می‌کنی؟! 🔸 در بگومگو بودند که گروهی آمدند رد بشوند، ایستادند و گفتند: «السلام علیک یا امیرالمؤمنین” جوان تا متوجه شد، ترسید و عذرخواهی کرد. حضرت فرمودند: نه، من دلم برای این دختر سوخت، پولش را به او بده، این که خودش نمی‌خواهد پس بدهد؛ [این جریان] در وقتی که - به حسب ظاهر- در کوفه، امیر بودند و خلافت را هم داشتند. ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ ‌ 🔻ولادت با سعادت امام هادی علیه‌السلام بر همه محبین ایشان مبارک باد. جهت عرض تبریک به ساحت مقدس فرزند گرامیشان، امام زمان علیه‌السلام صلواتی می‌فرستیم و چشم به عنایتشان می‌بندیم. 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻 شخصی یهودی به امام هادی علیه السلام علاقه داشت، مردم اطراف حضرت حلقه زده بودند و آن یهودی هم گردن می کشید که حضرت را تماشا کند، حضرت به فرد یهودی اشاره کردند و فرمودند: 🔸 اشتباه می کنند کسانی که تصور می کنند محبت تو نسبت ‏به ما برای تو بی فائده است؛ تو مسلمان نخواهی شد؛ ولی خداوند یک فرزندی به تو خواهد داد که از شیعیان ما خواهد شد. 🔹 شاید این اثر همان محبت یهودی نسبت به امام هادی علیه السلام بوده که فرزندش شیعه شده است. 🔸 کسی که الآن در عباداتش هم ‏کوتاهی کند، سیر ولائی او اثر خودش را خواهد داشت. 🔹 وقتی برای یک یهودی محبت به امام هادی علیه‌السلام اینگونه باشد، آن شیعه دیگر معلوم است. 🔸 جریان حارث همدانی که شعرش مشهور است موید است؛ او پیرمردی در اطراف کوفه بود، مریض بود، عصازنان خدمت حضرت امیرالمومنین علیه السلام آمد، حضرت از او سوال فرمودند حارث تو با این حالت، چه شد که این جا آمدی؟! گفت: عشق و محبت شما مرا این جا کشاند. 🔹 حضرت شروع کردند آن اشعار را خواندن: یاحار هَمْدانَ مَنْ یَمُتْ یَرَنی. توضیح دادند که این محبت به درد تو می خورد و آنجا اشعار قشنگی هم حضرت نسبت به او می گویند که آتش اگر روز قیامت بخواهد سراغ تو بیاید میگویم نه این مال ماست و مرا پذیرفته بوده است. کد ۱۶۱ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
صلوات بر امام هادی علیه‌السلام.mp3
464.1K
🎧 صلوات بر امام هادی علیه السلام 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ‌⏱ زمان: ۴:۳۱ دقیقه 📥حجم: ۴/۳ مگابایت 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir ‌ ‌
🔻 امام هادی علیه‌السلام فرمودند: مَنِ اتَّقَى اللَّهَ يُتَّقَى وَ مَنْ أَطَاعَ اللَّهَ يُطَاع‏»؛ (کسی که مراعات تقوای خدا را بکند مراعات شخصیت او می شود و کسی که اطاعت خدا را بکند، اطاعت می‌شود./ الكافي ، ج‏۱، ص۱۳۸) 🔸 یعنی ای انسان! تو یک جایگاهی فراتر از این حدّی که داری برایت هست. اراده‌ی تو به شرط عبور از طریق، به شرط تزکیه، به شرط طهارت و به شرط تقوا می‌تواند نافذ باشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 گاهی فکر می‌کردم که در وجود بشر چه سرّی است که حتی سر و صدا کردن‌های ولایی هم خیلی گوارا نیست و اصلاً حرف، حرف است، سست است. 🔸 بالاخره بشر برای احیا یک چیزی می‌خواهد. این دل‌ها [هست که] باید حیات داشته باشد، شکل و شمایل را هر کاریش بکنی، فایده ندارد. تغییرش بدهی، سختش کنی، سستش کنی، [باز فایده ندارد.] 🔹 من در خیابان دیده بودم کسی را که هیچ شکل و شمایلش بر دیگران ممتاز نبود، هیچ مشخصه‌ای نداشت؛ ولی در جلسه‌ای - مثلاً جلسه‌ای که یک سخنرانی بر منبر بود - وارد نمی‌شد مگر اینکه به طور ناخودآگاه هر جای صحبتِ سخنران که بود، به فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام منتقل می‌شد – فرقی نمی‌کرد که سخنران چه کسی باشد - باید پشت قضایا دل باشد، حیات باید باشد، ولایت باید باشد. 🔸 بعضی‌ها خَلط می‌کنند و فکر می‌کنند که اگر قیافه را اینجوری‌اش بکنی یا آنجوری‌اش بکنی، حتماً [بزرگ می‌شوند،] ابدا [اینطور نیست.] روح یک چیز دیگر است، حیات یک چیز دیگر است، ولایت یک چیز دیگر است؛ 🔹 کسی که مرد باشد، از قیافه‌اش در مجالس پیداست، [چه] ریشش یک وجب باشد، [حقیقتش] پیداست، [چه] نداشته باشد [باز] پیداست؛ عمامه‌اش بزرگ باشد پیداست، کوچک هم باشد پیداست. 🔸 انسان باید خودش را از مُردگی نجات بدهد، باید حیات پیدا کرد. بعد تازه از آنجا سفر دیگری شروع می‌شود و قد و قواره، بزرگی و کوچکی، از آنجا خودش را نشان می‌دهد. کد ۴۵۷ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉🏻 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌