eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
965 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻ما با قرآن، این کتاب الهی خیلی فاصله داریم. درواقع، به خودمان ظلم می‌کنیم. فرصت اجرای کارهای بسیاری در زمینۀ قرآن وجود دارد. نهج‌البلاغه، که برادر قرآن است، بخشی از فرمایش‌های حضرت آقا امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) است. در این کتاب می‌بینید که چطور این حضرت درمقابل قرآن و آورندۀ آن، رسول خدا (ص)، خضوع می‌کند. ببینید اهل‌بیت چقدر با قرآن اُنس داشتند و چقدر آن را تلاوت می‌کردند. گاهی اسیر توهم هستیم. گاهی با خیالات خود زندگی می‌کنیم و نمی‌توانیم با قرآن ارتباط ایجاد کنیم. این مشکل قابل‌ رفع است، با کثرت تلاوت، توجه بیشتر و اجرای مقدماتی که دارد. گاهی که باید مطالعه کرد، مطالعه کنیم. گاهی که باید ترجمه‌ اش را خواند، بخوانیم. گاهی که باید تفسیر خواند، بخوانیم و با این کتاب الهی آشنا شویم. در قیامت، این‌ها دستگیر ما هستند. دست ما را می‌گیرند و رشد می‌دهند. پس با قرآن فاصله نداشته باشیم. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
🔻🎤 جلسه سخنرانی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری حفظه الله به مناسبت میلاد نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام 🗓 زمان: شنبه ۱۳۹۷/۹/۳ ⏱ ساعت ۷ شب 📍مکان: قم، ابتدای بلوار امین، مسجد مدرسه علمیه معصومیه (برادران و خواهران) 🔺 @nasery_ir
🔻فکر نکنید که این قرآن خواندن‌ها ضایع می‌شود، بلکه وقت دیگری جواب می‌دهد. مطمئن باشید هر آیه‌ای که خواندید، حتی اگر الآن بهرۀ محسوسی از آن نبرید، بعدها نتیجۀ آن را خواهید دید؛ فقط گاهی مرور می‌خواهد، گاهی تکرار می‌خواهد، گاهی توجه می‌خواهد. نفس در مسیر احیاء است و هرچه پیش می‌رود، بهتر می‌شود. گاهی باید این آیات را خواند و خواند و خواند و باور کرد که روزی از درون شروع می‌کند به جواب دادن. جواب دادن به این معنا که انسان احساس می‌کند این خواندن، مثل غذا باعث رشد او ‌شده است. بالاخره ارتباطش با قرآن برقرار می‌شود و بیشتر می‌شود. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻یکی می‌گوید که من روزی نصف صفحۀ قرآن را می‌خوانم و فکر می‌کنم. شما خواندنِ قرآن را اضافه کن، فکر هم بکن، منافاتی ندارد؛ ولی فکر را خود قرآن باید بدهد. 🔸توجه، حس و حالی است ماورای توهمی که می‌کنیم. گاهی تعریف کردنش سخت است؛ توجه را خود خدای متعال باید عنایت کند. همین که تفرقۀ حواس و پراکندگی ذهن و تشتّت خیال نداشته باشیم، راه زیادی رفته‌ایم. بعد از آن، توجه نصیب انسان می‌شود و اوراد و اذکار او، وِرد واحد و ذکر واحد می‌شود. نباید در اجرا کم گذاشت؛ یعنی در کیفیت اشتغال و حتی کمّیت اشتغال به عبادات، آن‌هم قرآن و تلاوت قرآن. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻از امام باقر علیه السلام در مورد کسی که خیلی گنهکار است و حس احیاناً ناامیدی از گناهکاری به او دست می‌دهد، نقل شده که حضرت فرمودند یک چنین فردی صلوات زیاد بفرستد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موضوع؛ سعی و تلاش ⏱ زمان: ۲ دقیقه 📥 حجم: ۴/۸ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻ولادت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام جعفر صادق علیه السلام بر همه محبین ایشان مبارک باد. 🔺 @nasery_ir
🔻قرآن اعجازی است بی‌پایان، انسان باید بنشیند به مظلومیت قرآن گریه کند که بعضی از آقایان قائل هستند که می گویند: خیر، [قرآن هرچه هست] همین[ظاهر] است. هیچ بطنی [ ندارد] . بعضی از آقایان این عقیده را دارند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻یک دور سلوک عملی می‌خواهد که انسان کاملاً به ادراکی و به حقائقی و به معرفتی و به رشدی و به تمرکزی و به توجهی و به بلندای معرفتی یک قله‌ای، در افقی بلند دست پیدا کند که هر سلولی از سلول‌های جانش قطعه‌ای از یک پازلی شود که نمایانگر یک حقیقتی است که ما الان از آن دور هستیم. 🔸ما زندانی توهم هستیم. لذا الان هر کاری می‌کنیم می‌خواهیم با همین توهم درست در بیاید. اگر انسان از خودش سفر نکند، اعلم علمای دهر هم باشد فایده ندارد. آخرش تمام سلول‌های او زندانی هستند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
rahmat.pdf
1.01M
"رحمة للعالمین" 🔸 گزیده بیانات حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری؛ درباره صلی الله علیه و آله و سلم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
* 🔻آن كسى (پیامبر اسلام) مردم را خوب مى شناخت و براى رياست بر همه خلقت، شرح صدر داشت كه از يك نفر هم نمى گذشت و می فرمود: تَنَاكَحُوا تَنَاسَلُوا تَكْثُرُوا فَإِنِّي أُبَاهِي بِكُمُ الْأُمَمَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ لَوْ بِالسِّقْطِ. (جامع الأخبار، ص101) ازدواج کنید و فرزند بیاورید و زیاد شوید که من در روز قیامت به شما در مقابل امت های دیگر مباهات می کنم هر چند به فرزند سقط شده از شما باشد... 🔸يا از يك ذكر صلوات نمی گذشت و می فرمود كه هر كس یک بار صلوات بفرستد چقدر ثواب دارد. آن بزرگوار كه همه خلقت زير سيطره اش بود در آينده هاى دور براى يك ذكر صلوات تشويق و ترغيب مى كند با اينكه هيچ نيازى هم ندارد؛ این ظرفیت و همت بلند و بی پایان رسول خدا صلی الله علیه و آله را می رساند. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
الهادی
* 🔻خداى متعال براى بیان خلق رسول خدا ‌صلى الله عليه و آله می فرماید: وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظيم همانا تو صاحب خلق عظیم هستی. (سوره قلم، ۴) 🔸برداشت اوليه افراد از خلق عظیم اين است كه حضرت خيلى خوش اخلاق بودند ولى خلق عظيم غير از خوش اخلاقى تنهاست. و هيچ صفتى مثل صفت «عظيم» اخلاق نبی اکرم صلی الله علیه و آله را توصیف نمی کند. 🔹آنچه كه خداوند مى خواهد از پيامبر تعريف و مدح بكند، بزرگى و عظمت است نه صرف تبسم و خوش اخلاقی است. تبسم يك زاويه از آن چیزی است که خداوند در مقام توصیف آن است. 🔸ما ها غالبا خوش اخلاقى را به لبخند و خوش رویی مى بينيم. خداوند متعال فقط اين را در مورد پیامبرش نمى خواهد بگويد. همه خلق عظیم این نیست. خلق عظیم بزرگتر از اين است؛ چونكه خلق و خو يك ظرف مى خواهد. خلق عظیم ظرف بزرگى مى خواهد. خداوند در صدد بیان عظمت اخلاق و ظرف رسول خدا صلی الله علیه و آله است نه یکی از جلوه های خُلق عظیم که مثلا تبسم باشد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موضوع: کسوت شایسته انسان ⏱ زمان: ۲:۲۰ دقیقه 📥 حجم: ۵/۹ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻یکی از کارهایی که ما باید بکنیم، مسیر لطافت را باید بشناسیم. گاهی بر اثر شعاع باطن همین بدن تلطیف می‌شود، همین بدن است حتی با لباس؛ یعنی از یک شیشه به آن طرف می‌رود، با لباس می‌رود. حتی با لباس، آن را هم تلطیف می‌کند. یا طی الارض هم همین جور است که می‌گویند، انواع دارد. طی الارض مصطلح؛ یعنی [دستیابی به] حقیقتش، کار سختی است. گاهی در فاعل، در ماشی، تغییر می‌شود؛ یعنی لطافت در جسم می‌شود و سریع می‌رود. گاهی در قابل، زمین منطوی می‌شود. این جنسش یک جنس دیگر است. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻خالی از لطف نیست که مریم سلام الله علیها وقتی بارور شد و بار را برد تا به سامان رساند و به منزل رساند و بار او و حمل او عیسی شد و عیسی به دنیا آمد. این فرد، راهش را رفته است. این فرد، بارش را بلند کرده است. این فرد، دیگر اگر به سمت نخلۀ یابسه رفت، نخلۀ یابسه‌ای که در طول مدت از حیث طبیعی بارور می‌شود و زمان در آن تأثیر می‌گذارد تا غوره بگیرد، بار بگیرد، غوره بشود، گرمای تابستان او را بپزد، خرما بشود، رطب بشد، او به این درخت اگر اقبالی کرد، همان وقت بارور خواهد شد. چون او فرق می‌کند. او باری را به منزل رسانده است. در نبات و غیر نبات همین طور است. 🔸عیسی علیه السلام به گونه‌ای دیگر. نمونۀ حیوانی‌اش را عیسی علیه السلام به بنی اسرائیل فرمود: «أَنِّی قَدْ جِئْتُکمْ بِآیةٍ مِنْ رَبِّکمْ أَنِّی أَخْلُقُ لَکمْ مِنَ الطِّینِ کهَیئَةِ الطَّیرِ فَأَنْفُخُ فیهِ فَیکونُ طَیراً بِإِذْنِ اللَّهِ” (من از گل براى شما چيزى به شكل پرنده مى سازم و در آن مى دمم و آن به اذن خدا پرنده اى مى شود، (آل عمران، 49)) چون که بار بلند کرده است و به منزل رسانده است، حالا به هر سمتی اقبال کند، می‌داند چه می‌کند و نتیجه می‌دهد. ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت السلام ناصری 97.9.3 ولادت پیامبر اکرم ص.mp3
10.44M
🎧 موضوع: راه نجات از گمگشتگی و حیرت 🗓 تاریخ جلسه: 1397/9/3 ⏱ زمان: ۴۳ دقیقه 📥 حجم: ۱۰ مگابایت 📍 در جمع فضلا و طلاب حوزه علمیه قم در شب ولادت حضرت نبی اکرم صلی الله علیه و آله و امام صادق علیه السلام در مدرسه علمیه معصومیه قم 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
الهادی
🔻آن چیزی را که فقط چشم می‌بیند باید در زیر مجموعۀ همین نور مصطلح باشد. اما گاهی می‌شود که یک نور معنوی را هم [بصر درک می کند]؛ اهل شهود تقریباً از اینجا کارشان [شروع می شود]. چشمش باز است. نوری را در انوار می‌بیند، خیلی از این ها بیشتر، دیگری هیچ حس نمی‌کند. گاهی چشمش بسته است و می‌بیند. 🔸این جور نیست که حالا، آن نور را دید، چشمش را که بست آن نور را هم نبیند. این نور مادی را وقتی چشم را بستی نمی بینی چون که بصر این نور را درک می‌کند. ولی آن نور که به حقیقت متصل است را روح و باطن انسان درک می کند، حالا از اینجا تازه اول یک مسیر طولانی است تعریفش که آن نور را چه چیزی درک می‌کند؟ حالا بگو باطن، باطن یعنی چه؟ از کجا؟ تا کجا؟ و باز کردنش...؛ مثل همین صدق و صدیق که ابعادش را هر چه باز می‌کنی جا دارد، اسباب انتقال و ادراک نور ماوراء هم راه طولانی دارد. 🔹 بعضی نفوس هستند که نوری را درک می‌کنند. آن نور هم نور فیزیکی نیست. فوق العاده هم نیستند. چشمشان هم بسته باشد یا باز باشد، فرقی نمی کند. می‌بینند. درست هم می‌بینند. حد و حدودها از اینجا شروع می‌شود. در تقسیم انوار، انواری که برخاسته از شعاعات نفسانی، البته مقرون به ایمان است تا انواری که از عالم غیب و اشراق آن عوالم است با هم متفاوت است. انواری که از ناحیه اهل بیت عصمت و طهارت، به تک تک اهل ایمان [افاضه می شود]. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
🔻حضرت موسی علیه السلام یک ورودی را به یک قضیه‌ای با مخاطبین دو بخش می‌کنند. در یک بخشش که مربوط به متکلم است می‌فرمایند: «وَ احلُل عُقَدةً مِن لِسانِی» (و گره از زبانم بگشاى (طه، 27)) مفاهیم از افق نفس وقتی رزق خودشان را از مائدۀ معارف آسمانی گرفتند، مفاهیم بلند، مسیر شکارشان یک مسیر است و مسیر القائشان به مخاطب یک مسیر است. در مسیر القاء به مخاطب گاهی ابزار بیان، گره می‌خورد و نمی‌تواند حق مطلب آن مفهوم ناب و آسمانی که از آن مائدۀ آسمانی روح اللهی بر داشته شده است را ادا کند. 🔸گاهی اشکال در مسیر القاء و فقط به متکلم مربوط است که حضرت موسی علیه السلام به خداوند عرض می‌کند «وَ احلُل عُقَدةً مِن لِسانِی» که زبان در ادا مطلب و القاء به مخاطب راحت بچرخد. گاهی مسئله مربوط به مخاطبین است؛ ادراک تمام نیست، تفقه تمام نیست، توجه تمام نیست، انتقال به کنه آن‌چه که متکلم می‌گوید ممکن نیست. این متکلم سلام الله علیه آن‌ قدر بزرگ است که برای مخاطبینش هم دارد رفع مانع می‌کند و از ناحیۀ حق تعالی، رزق می‌خواهد: «یَفقَهُوا قَولی» یعنی مخاطبین هم به کنه مطلب برسند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در تلگرام، سروش، ایتا، بله و گپ: @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موضوع: شخصیت دروغین ⏱ زمان: ۶ دقیقه 📥 حجم: ۱۲/۵ مگابایت 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
الهادی
🔻یک دعایی هم هست که منشأش در این صحیفةالعلویه آمده در اذکار مرحوم فیض است یا فرزند فیض در حاشیه صحیفةالعلویه آورده، در دارالسلام هم این‌جوری نقل می کند که ملاقاسم رشتی که از نجف می آید برای التیام‌ دادن بین ارتباط حاجى محمّد ابراهیم کلباسى و آقا میر محمّد مهدى و بعد در تخت فولاد با پیرمردی برخورد می کند. حالا بعضی از آقایان فکر کردند، آن پیرمرد، حضرت است؛ ولی خودش مدّعی این نیست؛ امّا هر کسی بوده، از اوتاد بوده است. ملاقاسم رشتی که از فضلای نجف بوده از آن پیرمرد، زاد المسافرین می خواهد. منظورش از زادالمسافرین، کیمیا بوده است. پیرمرد میگوید: یک چیزی بخواه که به دردت بخورد. بعد ذکری به او می گوید که آن را نقل نکرده؛ ولی بعدش می گوید: ذکری به تو می گویم که به مردم بگویی که در حوایجشان بخوانند، مشکلاتشان حل شود. ادامه دارد...
الهادی
#امام_زمان #ذکر 🔻یک دعایی هم هست که منشأش در این صحیفةالعلویه آمده در اذکار مرحوم فیض است یا فرزند
ادامه مطلب قبل... 🔻این ذکر، خیلی مجرّب است که از آن پیرمرد نقل شده است؛ البتّه کاری هم به او ندارد و جاهای دیگر هم نقل شده است. ذکرش این است: (( یا اللهُ یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحبَ الزمان اَدرِکنی و لاتُهلِکنی )) 🔸ملاقاسم رشتی می گوید: وقتی آن پیرمرد برای من می خواند، من مینوشتم، تا اینکه گفت: "ادرکنی" من در ذهنم آمد چون‌ که دارد یا محمد یا علی یا فاطمه یا صاحب الزمان باید ضمیر جمع بیاورد و بگوید: ادرکونی. ملاقاسم می گوید: من پیش خودم گفتم: این پیرمرد سواد ندارد و باید بگوید: ادرکونی؛ امّا می گوید: ادرکنی. تا این فکر در ذهنم خطور کرد، پیرمرد گفت: نه؛ اشتباه فکر میکنی. باید ضمیرش مفرد باشد. علّتش این است که الآن مسئول عالَم وجود، حضرت بقیةالله روحی له الفداء است و اگر ما متوسّل می شویم به پیامبر و امیرالمؤمنین و حضرت زهرا سلام الله علیهم باز مسئولیتش با حضرت صاحب است و باید مفرد باشد و ادرکنی درست است. ملاقاسم می گوید: به خانه حاجی محمد ابراهیم رفتم. ملتهب بودم. ادامه دارد...