روشتحقیق۱۷مهر۱۴۰۳قم.mp3
28.92M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه اول - سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - قم
❓سه پرسش درباره روش مطالعه و روش تحقیق بر اساس آیات و روایات
❓پرسش اول: دایره توصیف و تبیین شارع شامل چه مواردی می شود؟!
❓پرسش دوم: شارع چند نوع انباء و تبیین در اختیار بشر قرار داده است؟!
❓پرسش سوم: مانع اصلی دسترسی به تبیان های شارع کدام است؟!
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️من کان یؤمن بالله و الیوم الآخر...
#فقه_التزکیة
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره اعوجاج های زبان عربی غیر مبین- قسمت اول
👌 قبلاً عرض کرده بودیم: که در لسان عربی اعوجاج یافته، مجموعه ای از اعوجاج ها وجود دارد. یکی از این اعوجاج های مهم، عدم توجه به خاصیت انبائی اسم، فعل و حرف در روایت مسمی و اشیاء است. به عبارت دیگر: کارکرد اصلی زبان عربی مبین، انباء از اشیاء عالم و تبیان اشیاء به سه شکل انباء و تبیان اسمی، تبیان فعلی و تبیان حرفی است.
👌 توضیح بیشتر اینکه: یکی از مقابله های اصلی انبیاء، مواجهه با تحریف های اسمی در مقابل دستگاه طاغوت است. جبهه طاغوت از طریق تغییر اسماء اشیاء در توصیف صحیح از اشیاء و علم صحیح به اشیاء اختلال ایجاد کرده است. (إِنۡ هِيَ إِلَّآ أَسۡمَآءࣱ سَمَّيۡتُمُوهَآ أَنتُمۡ وَءَابَآؤُكُم مَّآ أَنزَلَ ٱللَّهُ بِهَا مِن سُلۡطَٰنٍۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا ٱلظَّنَّ وَمَا تَهۡوَى ٱلۡأَنفُسُۖ وَلَقَدۡ جَآءَهُم مِّن رَّبِّهِمُ ٱلۡهُدَىٰٓ - ۲۳ از نجم) فهرستی از تحریف های اسمی درباره اشیاء مهم را در بخش تعریف اسم ارایه خواهیم کرد.
👌همچنین در آیات و روایات، درباره تغییرات و افعال اشیاء گزارش های ذی قیمتی وجود دارد. استنباط مجموعه ای این تغییرات، باب عظیم دیگری از علم است؛ که در برابر بشر وجود دارد. اعوجاج در تعریف فعل و غفلت از حیث انبائی فعل در زبان عربی اعوجاج یافته، این باب علمی عظیم را در وضعیت انسداد قرار داده است. در مباحث مرتبط با تعریف فعل در زبان عربی مبین، فهرستی از افعال و حرکات های غلط متصور درباره اشیاء را ارائه می کنیم. یکی دیگر از فوائد تعریف فعل در زبان عربی مبین؛ دسترسی به فهرست تغییرات و افعال پایه در جهان است. به عبارت دیگر: جدول فقهی تغییرات (از جداول ده گانه فقه الخلق) از خروجی های به کارگیری تعریف صحیح از فعل در زبان عربی مبین است. فتأمل جیداً
👌درباره معنا و تقسیمات انباء های حرفی در زبان عربی مبین در آینده مطالبی را تقدیم خواهیم کرد. همچنین درباره انباء های بطنی و تأویلی عربی مبین نکاتی را در آینده معروض خواهیم داشت. (بعون الله تعالی)
حجتالاسلام علی کشوری - شرح قاعده اصولی بیان مبتنی بر سیاق - گفتگو با طلاب مدرسه هدایت - چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - قم
#درسنامه_روش_تحقیق
#بیان_مبتنی_بر_سیاق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
🌸 ٦ پیشنهاد برای احیای روستا - قسمت دوم - امشب ساعت ۲۰
https://virasty.com/Islam1357/1728564890000197288
📚مطالعه اولیه درباره روستا:
https://eitaa.com/olgou4/6988
#برنامه_احیای_روستا
#پدافند_غیر_عامل
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ برنامه های جاری فقه نظام
۱- سلسله جلسات فقه البیان (تبیین قاعده بیان مبتنی بر سیاق)
۲- سلسله جلسات طراحی و ساخت محله و شهر بر اساس آیات و روایات
۳- سلسله جلسات درسنامه های سه گانه الگوی پیشرفت
۴-سلسله جلسات معرفی نظریات نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در فضای مجازی
۵- سلسله جلسات الگوی جدید پدافند غیرعامل
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
🎙٦ پیشنهاد برای احیای روستا - قسمت سوم - جمعه (۲۰مهر ۱۴۰۳) ساعت ۲۰
https://virasty.com/Islam1357/1728664117458063456
#برنامه_احیای_روستا
#پدافند_غیر_عامل
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
https://eitaa.com/olgou4
🎙معنای اصطلاح مکتب در گفتمان انقلاب - جمعه (۲۰ مهر ۱۴۰۳) ساعت ۱۶
https://virasty.com/Islam1357/1728641651230498626
#مکتب
#نظم_آینده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی چه مسائلی را می داند؟!
👌 یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به مجموعه ای از مسائل و نظریات فقهی تسلط دارد و مجموعه ای از پرسش ها و مفاهیم مادر را در جامعه ترویج می کند. برخی از مهمترین این مسائل و مفاهیم به شرح زیر است.
👌 اولین حوزه ای که یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به آن توجه کافی و تام دارد؛ مسئله روش تحقیق و روش مطالعه درباره اشیاء عالم است. در روش تحقیق های پوزیتویستی مطالعه درباره یک شئ از حدس پژوهشگر درباره ارتباط یک متغیر با متغیر های دیگر آغاز می شود و پژوهشگر حتی همه متغیرهای مؤثر بر موضوع تحقیق خود را نمی داند؛ ولی در روش تحقیق مبتنی بر اشراف، مطالعه درباره اشیاء از بررسی گزارش های مخترع و خالق اشیاء درباره موضوع تحقیق آغاز می شود. عقل برتری گزارش های مخترع و خالق اشیاء در مقایسه با گزارش های بخشی و حدس محور دیگران را درک می کند.
👌دومین حوزه ای که یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی درباره آن مطالعه می کند؛ بررسی صحت یا معایب تقسیم بندی های رایج است. به عنوان مثال: تقسیم بندی علوم به سه دسته نیازمند بررسی جدی است. (طبق طبقه بندی بیکنی از علم، علوم به سه دسته ۱- علوم پایه، ۲- علوم تجربی و ۳- علوم انسانی تقسیم شده اند و استدلال روش و قابل قبولی درباره صحت این دسته بندی در دسترس نیست.) همچنین تقسیم بندی خرده نظامات جامعه به چهار دسته ۱- امور سیاسی، ۲- امور فرهنگی، ۳- امور اقتصادی و ۴- امور اجتماعی نیازمند بررسی و نقد جدی است. ( نگاه پارسونزی به نظامات جامعه) در مفاهیم کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی، حساسیت ویژه ای بر روی تقسیمات اساسی در حوزههای مختلف وجود دارد و پذیرش یک تقسیم بندی - به دلیل شهرت- امری مذموم محسوب می شود.
👌سومین حوزه ای که یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی درباره آن مطالعه می کند؛ مطالعه فقهی درباره پایه های اصلی زندگی است. مطالعه درباره تقسیمات شهری، مطالعه درباره اصول ساخت خانه، مطالعه درباره کتب درسی مفید و شیوه صحیح آموزش، مطالعه درباره شیوه صحیح تغذیه و سبک زندگی صحیح، مطالعه درباره سیاست خارجی قبل از ظهور، مطالعه درباره امنیت مردم پایه و پدافند غیر عامل، مطالعه درباره فرائض کبیر، مطالعه درباره مجربات طبی، مطالعه درباره خاصیت های اشیاء، مطالعه درباره سازه و خواص پنجگانه بازارهای رایگان، مطالعه درباره مشاغل برتر و... برخی از سرفصل های درسنامه نظریات پایه در دوره تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی محسوب میشود.
👌مطالعه عمیق درباره درسنامه روش تحقیق، درسنامه طبقه بندی و تبویب و درسنامه نظریات پایه، را به همه دوستان عزیز و نخبگان محترم توصیه می کنیم.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین محتوای دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی - جمعه انتظار ولی عصر ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - قم
#درسنامه_روش_تحقیق
#درسنامه_طبقه_بندی
#درسنامه_نظریات_پایه
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ آشنایی با دوره تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی
📚 معرفی محتوای دوره:
https://eitaa.com/olgou4/7012
🎙 آشنائی با درسنامه روش تحقیق:
https://eitaa.com/olgou4/6994
✅ عضویت در کانال درسنامه ها:
https://eitaa.com/joinchat/2773812087C9311e1c4bc
#درسنامه_روش_تحقیق
#درسنامه_طبقه_بندی
#درسنامه_نظریات_پایه
https://eitaa.com/olgou4
⚡️چند نکته غم انگیز درباره وضعیت بذر کشور/ کشور در حوزه بذر به خارج از کشور وابسته است!
❓بذر ذرت، فلفل، کلزا، گیاهان علوفهای، آفتابگردان، گوجه فرنگی، ملون، خیار، پیاز، بادمجان، عدس، کدو، پنبه، کنجد، بذر گیاهان زینتی، جو و سیب زمینی از خارج کشور وارد می شود!
❓ واردات بذر از کشورهای اتیوپی، عراق، ایتالیا، برزیل، ترکیه، انگلستان، هلند، روسیه، هند، امارات، قزاقستان، عمان، افغانستان، سوئیس، انجام می شود.
❓ارزش مالی بذر وارداتی ایران در نیمه اول امسال ۱۰ همت است.
🗞 مطالعه بیشتر درباره وضعیت بذر در کشور:
https://farsnews.ir/Behruz_noori/1728721282177784775
📚 ۶ توصیه فوری برای احیای روستا:
https://eitaa.com/olgou4/6988
#برنامه_احیای_روستا
#تولید_غیر_متمرکز_بذر
#پدافند_غیر_عامل
https://eitaa.com/olgou4
روشتحقیقجلسMp3Cutterموزیک.mp3
29.18M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه دوم - سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - قم
❓ مروری بر مباحث جلسه اول
❓ موانع بهره برداری از تبیان های ثلاثه شارع کدام هستند؟!
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4