⚡️درباره منابع فقه البیان
👌بعد از تتبع جدی در آیات و روایات، ۱۳ دسته آیه و روایت با موضوع روش مطالعه و تدبر و تفقه در ادبیات وحی را جمع آوری کرده ایم. این مجموعه را با نام آیات و روایات روشی نام گذاری کرده ایم و آن را منبع کشف روش و قواعد اصولی تفقه قرار داده ایم!
👌وجود این ۱۳ دسته از آیات و روایات نشان می دهد؛ که زبان شارع تأسیسی است و نباید تصور نمود که قواعد زبانی شارع عرفی، عقلی و عقلایی تحلیل می شوند. البته تأکید داریم: قواعد تأسیسی شارع در حوزه بیان و زبان، بیان شارع را برای همه عرف ها و همه سطوح عقل قابل درک کرده است.
👌ویژگی اصلی زبان شارع، "تحریک فکر مخاطب" است و در پنج سطح ۱- مدیریت تاملات، ۲- مدیریت تعقل، ۳-مدیریت تدبر، ۴- مدیریت تجرب و ۴- مدیریت تفقه، به تحریک فکر افراد می پردازد. شارع محترم با تحریک فکری پنج بعدی (استنباط مدرسه هدایت) به ایجاد پدیده مترقی نظم اختیاری در جامعه کمک می کند! بیان فقه، حقوقی و دستوری محض نیست و خصلت بارزش تفکرآفرینی آن است.
👌چهار محور از آیات و روایات روشی به تبیین ویژگی های بیان شارع از جمله ویژگی "جوامع الکلام" و ویژگی عدم تناقض در کلمات شارع و روش آماده سازی قلوب برای فهم این کلمات می پردازد! محورهای دیگر این آیات و روایات روشی به تبیین ویژگی های بیان شارع در ۹ بخش ۱- ابتناء بیان شارع بر ظرفیت، ۲-ابتناء بیان شارع بر تأمل، ۳- ابتناء بیان شارع بر مُکث، ۴- ابتناء بیان شارع بر مقایسه، ۵- ابتناء بیان شارع بر رفق، ۶- ابتناء بیان شارع بر منزلت، ۷- ابتناء بیان شارع بر انفتاح، ۸- ابتناء بیان شارع بر سیاق و پیش فرض و ۹- ابتناء بیان شارع بر کمیت و عدد می پردازد.
حجت الاسلام علی کشوری، گفتگو با جمعی از طلاب مدرسه هدایت درباره منابع استنباطی فقه البیان - سه شنبه ۹ اسفند قم
#آیات_و_روایات_روشی
#فقه_البیان
@olgou4
⚡️آیا مجلس و دولت از شکست بر نامه های توسعه عبرت می گیرند؟! / برنامه هفتم کشور را بر اساس مفاهیم جدید تدوین کنید!
❓ در برنامه دوم توسعه (۱۳۷۴ لغایت ۱۳۷۸) ۱۳ حکم برنامه ای در راستای مسئله غلط کنترل جمعیت و مزیت های خیالی آن تصویب شده است.
🗞متن کامل اطلاعیه حجت الاسلام علی کشوری درباره الگوی تدوین برنامه هفتم
#برنامه_هفتم
#عبرت_های_برنامه_ششم
@olgou4
مدرسه هدایت چه می گوید؟ ۱۴ اسفند ۱۴۰۱.mp3
39M
🔈مدرسه هدایت چه می گوید؟! / توضیحات جدید حجت الاسلام علی کشوری درباره مدرسه فقهی هدایت (پاسخ به سه پرسش درباره مدرسه)
❓چرا نیازمند تأسیس مدارس علمیه جدید هستیم؟!
❓مخاطبان مدرسه هدایت چه کسانی هستند؟
❓چگونه با مخاطبان مدرسه ارتباط می گیریم؟
#مدرسه_هدایت
#مدارس_علمیه_آینده
https://eitaa.com/olgou4
الگوی تنظیم و تحلیل خبر.pdf
12.99M
👌به فضل الهی: متن کامل اولین گزارش راهبردی با موضوعِ الگوی تنظیم و تحلیل خبر (در مقایسه با الگوی ارزش های خبری) ۹۷ صفحه
❓تبیین فلسفه تولید خبر و خبرنگاری
❓تبیین چارچوب های سه گانه تدوین خبر
❓تبیین مفهوم خبر بزرگ
❓ضرورت راه اندازی یک بخش خبری در سیمای جمهوری اسلامی بر اساس الگوی جدید تنظیم و تحلیل خبر
#الگوی_جدید_تنظیم_خبر
#الگوی_جدید_خبرنگاری
#تحریک_فکر
https://eitaa.com/olgou4
الگوی تنظیم خبر ۱۵دی ۱۴۰۱ صدا و سیما.mp3
24.74M
🔈صوت نشست تخصصی: تبیین اجمالی الگوی تنظیم و تحلیل خبر در صدا و سیما ۱۵ دی ۱۴۰۱ / ۶۷ دقیقه
❓مبانی نظری خبر (خبر و تحریک فکر)
❓سازه های سه گانه خبر
❓روندهای خبر (سفرهای خبر)
❓تعریف مفهوم خبر بزرگ
❓چگونگی آموزش الگوی جدید تنظیم خبر
#الگوی_جدید_تنظیم_خبر
https://eitaa.com/olgou4
🗞نمودار مباحث الگوی تنظیم و تحلیل خبر (در مقایسه با الگوی ارزش های خبری)
📜 متن کامل گزارش راهبردی الگوی جدید تنظیم و تحلیل خبر (۹۷ صفحه)
https://eitaa.com/olgou4/5119
🔈صوت نشست تخصصی: تبیین الگوی جدید تنظیم و تحلیل خبر (۶۵ دقیقه)
https://eitaa.com/olgou4/5120
#الگوی_جدید_خبرنگاری
#الگوی_جدید_تنظیم_خبر
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
@olgou4
⚡️نامه به استاد علوی بروجردی
👌متن نامه حجت الاسلام علی کشوری (مدیر مدرسه فقهی هدایت) به حجت الاسلام استاد علوی بروجردی به زودی منتشر می شود.
#حوزه_های_علمیه_آینده
#جامعیت_اسلام
@olgou4
⚡️ نامه حجت الاسلام علی کشوری به استاد علوی بروجردی/چالش های امروز جهان ریشه در علوم پوزیتویستی دارد!
❓علوم پوزیتویستی در تنظیم صحیح روابط انسانی و حفظ محیط زیست و حفظ سلامت جسمی و روحی افراد شکست خورده است!
❓الگوی استنباط شما - که دائماً تئوری های پوزیتویستی را امضاء و توصیه می کند- از حیث قواعد اصولی تکامل نایافته است. این الگو از حیث موضوع شناسی بسیار ضعیف است
🗞متن کامل نامه
#علوی_بروجردی
#موضوع_شناسی_ضعیف
https://eitaa.com/olgou4
🔈 توضیحات دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی درباره چهار تفاوت بنیادین توسعه غربی و پیشرفت اسلامی به زودی منتشر می شود.
❓چگونه با یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی در اندیشه خود مواجه شویم؟
❓ چهار محور گفتگو با کارشناسان توسعه غربی
#یکسان_انگاری_توسعه_و_پیشرفت
#کارشناسی_امید_آفرین_الگوی_پیشرفت
#طلسم_یکسان_انگاری
https://eitaa.com/olgou4
مقابله با یکسان-Mp3Cutter.mp3
18M
🔈 چگونه با یکسان انگاری توسعه و پیشرفت مقابله کنیم؟ /۵۹ دقیقه
❓آشنایی با چهار تفاوت بنیادین پیشرفت اسلامی و توسعه غربی
❓برخی به طلسم یکسان انگاری توسعه غربی و پیشرفت اسلامی مبتلا هستند!
❓تفاوت در حوزه روش تحقیق و ..
#توسعه_محرومیت_زاست
#یکسان_انگاری_توسعه_و_پیشرفت
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
https://eitaa.com/olgou4
22.pdf
39.6M
🗞 نمودار الگوی جدید خدمت در مساجد محلات/ نسخه با کیفیت بالا
❓معرفی ۴۰ خدمت برای بهبود عملکرد محله ای مساجد مشهد
❓محصول مباحثات با جمعی از طلاب و فضلای مشهد در مدرسه علمیه حضرت مهدی (ارواحنافداه) مشهد - ۱۷ و ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
❓در قطع A3و A1 تکثیر شود!
#مدیریت_شهری_محله_محور
#الگوی_جدید_خدمت_در_مساجد
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
https://eitaa.com/olgou4
44.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 سازمان برنامه و بودجه؛ كشور را از ريل انقلاب اسلامي خارج مي كند.....
#يكسان_انگاری_توسعه_و_پیشرفت
#اولویتهای_تمدنی_دوازده_گانه
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ معرفی چهار فهرست تفصیلی مدرسه هدایت (قسمت اول)
الف: فهرست جدید مباحث شریف فقه المکاسب در مقایسه با فهرست محتوایی مکتب نهادگرایی و فهرست کتاب فقه المکاسب شیخ انصاری (شامل: ۱- تبیین مفهوم طبقه بندی مشاغل، ۲- تبیین ویژگی های الگوی تولید، ۳- تبیین ویژگی های بازار، ۴- تبیین ویژگی های تبادل، ۵- تبیین ویژگی های تجارت بین الملل و ۶- تبیین الگوی تأمین مالی در اسلام)
ب: فهرست جدید نظریه فقهی آموزش و پروش آینده در مقایسه با بخش چهارم سند توسعه پایدار 2030 ( شامل: ۱- تبیین روش آموزش و پرورش فرد، ۲- معرفی محتوای جدید آموزش و پرورش به پدر و مادر و ۳- تبیین هدف آموزش و پرورش)
ج: فهرست تفصیلی نظریه نظام سازی برای جمعیت در مقایسه با قانون معیوب جوانی جمعیت (شامل: ۱- تعریف خدمات آموزشی، ۲-خدمات محله ای، ۳- خدمات مسکن، ۴- خدمات تبیینی و تبلیغاتی، ۵- خدمات پیشگیرانه و درمانی، ۶- خدمات عبرت آفرین و تجربه افزا و ۷- خدمات شغلی و کسب و کار برای احیای خانواده)
د: فهرست تفصیلی مقررات فقهی ساختمان در مقایسه با مقررات ۲۲ گانه ملی ساختمان (شامل: بررسی ۱۵ پرسش درباره تأثیر ساختمان بر روابط انسانها)
دایره پژوهش مدرسه هدایت ۱۸ رمضان المبارک ۱۴۴۴
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️معرفی چهار فهرست تفصیلی مدرسه هدایت (قسمت دوم)
الف: فهرست جدید مباحث مطرح در نظریه شهری محله محور در مقایسه با پیشنهاد های معیوب نوشهرگرائی (شامل: ۱- معرفی مفاهیم پایه محله محوری، ۲- معرفی ساختار خدمات محله ای، ۳- معرفی تصمیمات زیرساختی و ارتباطی و مشارکتی برای تأسیس محلات ) و ۴- تعریف سه نوع محله بر اساس قاعده ظرفیت
ب: فهرست جدید نظریه فقهی پیشگیری ساختاری از بیماری در مقایسه با بخش سوم سند توسعه پایدار 2030 (شامل: ۱- تعریف طبیب مشاور برای استنباط از آیات و روایات طبی، ۲- تعریف مشاور برای قلب، عروق و دم، ۳- تعریف طبیب مشاور برای مغز، اعصاب، ۴- تعریف طبیب مشاور برای استخوان، مفاصل، ستون فقرات و جمجمه، ۵- تعریف طبیب مشاور برای دهان، دندان، لثه، ۶- تعریف طبیب مشاور دهان، مری، معده، روده و مقعد، ۷- تعریف طبیب مشاور برای کبد، ۸- تعریف طبیب مشاور برای کلیه و مجاری ادراری، ۹- تعریف طبیب مشاور برای قوای جنسی، ۱۰- تعریف طبیب مشاور برای پوست، زیبایی، ناخن و مو و ۱۱- تعریف طبیب مشاور برای ظروف و ۱۲- تعریف طبیب مشاور برای البسه )
ج: فهرست جدید قواعد اصولی فقه البیان در مقایسه با بحوث في علم الأصول استاد محمد باقر صدر (شامل: تجمیع و درایه در آیات و روایات مرتبط با موضوعات: ۱- جامعیت بیان وحی، ۲- رعایت اصل ظرفیت در بیان وحی، ۳- رعایت اصل تحریک فکر در بیان وحی، ۴- رعایت مكث در بیان وحی، ۵- رعایت مقایسه در بیان وحی، ۶- رعایت اصل رفق در بیان وحی ، ۷- رعایت منزلت در بیان وحی، ۸- رعایت انفتاح در بیان وحی، ۹- رعایت سیاق در بیان وحی و ۱۰- رعایت کمیت در بیان وحی )
د: تبیین فهرست جدید روش موضوع شناسی در مقایسه با تعریف میرزای نائینی از موضوع (شامل: ۱- تبیین معیارهای تشخیص یک موضوع شناسی ضعیف در مقایسه با یک موضوع شناسی قوی، ۲- تببین عوامل مؤثر بر ساخت موضوعات جدید (طبیعی نبودن فرآیند ساخت موضوعات جدید) ، ۳- مراحل بازشناسی عمیق موضوعات (تنقیح بیانی یک موضوع، تنقیح زیرساختی یک موضوع و تنقیح شاکله ای یک موضوع )، ۴- ضرورت بازخوانی موضوعات عرفی و موضوعات مستنبطه شرعی بر اساس مراحل سه گانه موضوع شناسی)
دایره پژوهش مدرسه هدایت ۱۹ رمضان المبارک ۱۴۴۴
🗞معرفی چهار فهرست تفصیلی مدرسه هدایت (قسمت اول)
#نظام_سازی_فقهی
https://eitaa.com/olgou4
⚡️آشنایی با دروس مدرسه هدایت...
1⃣ آشنائی با برخی فهرست های تفصیلی مدرسه هدایت
https://eitaa.com/olgou4/5144
2⃣ آشنایی با علوم پایه مدرسه هدایت
https://eitaa.com/olgou4/4919
3⃣ آشنایی با برخی دروس مدرسه هدایت
https://eitaa.com/olgou4/3739
#مدرسه_هدايت
#فقه_العلم
https://eitaa.com/olgou4
🗞معرفی ۸ پرسش در حوزه نجوم و کیهان شناسی
❓یکی دیگر از نظریات فقهی مطرح در مباحث فقه الخلق، "الگوی فقهی مطالعات نجومی و کیهان شناسی" است. پرسش های اصلی این نظریه در قالب ۸ پرسش بنیادین طبقه بندی شده است.
❓پرسش دوم: تبيين مفهوم سياقي حاكم بر علم نجوم است. مفهوم سیاقی حاکم بر علم نجوم، مفهوم تنزیل است. طبق تبیین قرآن و روایات همه امور و همه اشیاء از یک منبع آسمانی نازل مي شوند. (رجوع شود به آيات ۴ از سوره قدر، ۲۱ و ۲۲ از حجر، ۳۹ از فصلت، ۲۵ از حدید و....)
🗞شرح کامل پرسش ها
#الگوی_فقهی_مطالعات_نجومی
#نظریه_فقهی_کرسی
#فقه_الخلق
https://eitaa.com/olgou4
📚فهرست نشست های آتی مدرسه هدایت در حوزه علمیه قم
https://eitaa.com/olgou4/4930
✍یادداشت مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/4900
#حوزه_های_علمیه_آینده
#جمعه_انتظار_ولی_عصر
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی: چگونگی مواجهه با سلطه دلار بر کسب و کار مردم روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ در شهر قم برگزار می گردد. (به فضل الهی)
❓پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/4922
❓مکان و زمان:
پردیسان- بلوار سلمان فارسی - خیابان البرز - البرز سوم - پلاک ۱۶ - چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶
#فقه_المکاسب
#تبادل_مستقل
https://eitaa.com/olgou4
برنامه های سال ۱۴۰۲.mp3
23.52M
🔈 ۳نکته مهم درباره برنامه سال ۱۴۰۲
👌توضیحات مهم حجت الاسلام علی کشوری درباره برنامه های مرتبط با کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی در سال ۱۴۰۲
#مديريت_صحيح_تحولات
#کارشناسی_اميد_آفرين
https://eitaa.com/olgou4
⚡️برای چهار گروه مرجع محتوای فقهی کاربردی تولید می کنیم!
👌بر اساس قاعده مترقی "بیان مبتنی بر ظرفیت" افراد بسيار موثر بر تحولات جامعه را به چهار گروه تقسیم کرده ایم و برای هر کدام از آنها به صورت مجزا نظریات فقهی کاربردی تولید می کنیم. (محتواي نقشه جامع تمدن اسلامي)
👌برای پدر و مادرها: در قالب "نظریه جامع نظام سازی برای جمعیت" با خانواده ها گفتگو می کنیم. رسالت این نظریه فقهی تبیین وضعیت مطلوب خانواده و چگونگی دستیابی به آن است. فهرست تفصیلی نظریه نظام سازی برای جمعیت -در مقایسه با قانون معیوب جوانی جمعیت- شامل: ۱- تعریف خدمات آموزشی، ۲-خدمات محله ای، ۳- خدمات مسکن، ۴- خدمات تبیینی و تبلیغاتی، ۵- خدمات پیشگیرانه و درمانی، ۶- خدمات عبرت آفرین و تجربه افزا و ۷- خدمات شغلی و کسب و کار برای احیای خانواده است.
👌برای ائمه محترم جمعه و سایر مسئولین: در قالب بسته فقهی "اولویت های تمدنی دوازده گانه" با مسئولين كشور گفتگو می کنیم. رواج این بسته فقهی در میان ائمه جمعه محترم و ائمه جماعات محترم، ادبیات کارشناسی کشور را متحول خواهد نمود و ابعاد مختلف محرومیت زائی ناشی از برنامه های سازمان برنامه و بودجه را برای مردم تبیین می کند. ۱- تغییر در الگوی مدیریت شهری، ۲- تغییر در الگوی ساخت خانه، ۳- تغییر در الگوی سلامت کشور، ۴- تعییر در الگوی آموزش و پرورش، ۵- تغییر در الگوی محرومیت زدایی، ۶- تغییر در الگوی مواجهه با اسناد بین المللی، ۷- تغییر در الگوی مدیریت راهبردی، ۸- تغییر در الگوی شناسائی و رفع عدم توازن های کشور، ۹- تغییر در الگوی کسب و کار و امور استخدامی، ۱۰- تغییر در الگوی تولید و انتشار اخبار حوزه برنامه ریزی، ۱۱- تغییر در الگوی قانون گذاری کشور و ۱۲- تغییر در الگوی امنیتی کشور، پیشران های پیشرفت اسلامی محسوب می شوند!
👌برای محققین: در قالب پرسش های "بانك پرسش های جهت ساز" با نخبگان تمدن اسلامی و اساتید طرفدار تمدن مدرنیته تعامل می کنیم. پرسش هایی مانند: ۱- تصرف شئ پایه در طبیعت مفید تر است یا تصرف عنصرپایه؟ ،۲- تنظیم روابط انسانی بر اساس قانون تحقق می یابد یا بر اساس تحقق اصل هدایت؟، ۳- خداوند برای اشیاء (مخلوقات خود) چند ویژگی بیان کرده است؟، ۴- طبقه بندی مطلوب مشاغل از نظر وحی چیست و دلیل برتری مشاغل توصیه شده توسط انبیاء كدام است؟ (در بانک پرسش های جهت ساز ۲۴۳ دسته پرسش تجمیع شده است.)
👌برای طلبه های مدرسه هدایت: در قالب طبقه بندی جدید از علم، الگوی تدریس و تدارس با طلبه های مدرسه هدایت را متحول نموده ایم. طبقه بندی جدید از علم، شامل ۱- علوم مرتبط با تنظیم روابط انسانی،۲- علوم مرتبط با شناخت ویژگی های اشیاء، ۳- علوم مرتبط با اسماء الهي و ٤- علوم مرتبط با اسباب غريب را شرح مي دهد. (به فضل الهي) تقسیم علوم به علوم پایه، علوم تجربی و علوم انسانی، جهت دار ترین معادله مدرنیته و معیوب ترین ساختار فکری معاصر و عامل اصلی مشکلات فعلی بشر است.
دایره پژوهش مدرسه فقهی هدایت - پنج شنبه ۲۹ ماه مبارک رمضان ۱۴۴۴- قم مبارک
#نظام_سازی_فقهی
#فقه_البيان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️پیام تسلیت به حکیم صالحی
بسم الله الرحمن الرحيم
برادر اهل روايت آقاي حكيم صالحي
درگذشت همسر گرامیتان را که در روزهای پایانی ماه پر از مغفرت رمضان المبارک به لقاء الله پیوستند به جنابعالی و سایر بازماندگان تسلیت عرض می کنم. رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان از حضرت رب العالمین کریم مسألت مینمایم.
علی کشوری - دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی - ۲۹ رمضان المبارک ۱۴۴۴- قم
#پیام_تسلیت
#فقه_العبرة
https://eitaa.com/olgou4
⚡️امامت اجمالی چیست؟
👌در جلسات گذشته معروض داشتیم (١٤ بهمن ١٤٠١): وقتی اهل البیت علیهمالسلام قصد داشتند مردم و شیعیان را برای نصرت دین بسیج کنند؛ از كلمه محوري احياء استفاده می کرده اند و احیای اموری مانند: - احیای نفس، ۲- احیای علم، ۳- احیای شب، شب قدر و اعياد ، ۴- احیای عقل، ۵ - احیای قلب، ۶- احیای ارض، ۷- احیای عدل، ۸- احیای حق، ۹ - احیای قرآن، ۱۰- احیای آنچه قرآن زنده کرده است ۱۱- احیای مؤمن، ۱۲- احیای ناس، ۱۳- احياي معالم دين،۱۴- احیای امر و ۱۵- احياي فضائل را توصيه مي نموده اند.
👌در تكميل مباحث مرتبط با سيره مديريتي اهل البيت عليهم السلام به شرح اصطلاح كلمه اماته -که نقطه مقابل احیاء است- می پردازیم. در "کلمات مبتنی بر اشراف وحي"، اماته اموری مانند: ١- اماته شهوت (در مقابل احياي عقل)، ٢- اماته شهوت ( در مقابل احياي مروت) ٣- اماته نفس (در مقابل احياي عقل)،٤- اماته باطل (در مقابل احياي حق)، ٥- اماته باطل (در مقابل احیای سنت)، ٦- اماته رذائل (در مقابل احياي فضائل)، ٧- اماته جور و اهل جور (در مقابل احياي عدل)، ٨- اماته بدعت (در مقابل اقامه سنت)، ٩- اماته ذکر دنیا در درون، ١٠- اماته آنچه قرآن اماته کرده است( در مقابل آنچه قرآن احیاء کرده است)، ١١- اماته اصحاب بدعت و باطل و اماته سفهاي اهل حق (أماتَ السَّفَهَةُ الحَقَّ) توصيه شده است.
👌نكته مهم بحث: كلمات احيا و اماته و اصطلاحات اضافه شده به این دو اصطلاح، در واقع بیان اجمالی وحی در ترغیب مردم در اقامه دين محسوب مي شوند و بیان تفصیلی در ترغیب مردم به تفکیک قواعد فقه البیان استنباط می شود. به عبارت ديگر: امامت در ادبیات وحی به دو شکل امامت اجمالی و امامت تفصیلی تئوریزه می گردد و اصطلاحات احیاء و اماته، اصطلاحات محوری امامت اجمالی اهل البیت علیهم السلام محسوب می شوند.
👌نکته پایانی: از لحاظ "بيان مبتني بر مقايسه"، اصطلاح اجمالي احياء و اماته با اصطلاح اجمالي برنامه ريزي (planning) در مديريت پوزیتویستی مقايسه مي شود. محور مقايسه در این بحث، میزان بعث و تحریک انگیزه و ایجاد شاکله و نیت در افراد است. به عبارت بهتر: استفاده از كلمه احياء و اماته از حيث انگیزه سازی در فرد از کلمه برنامه ریزی تاثیرات بیشتری دارد.
حجت الاسلام علی کشوری(مدیر مدرسه فقهی هدایت) - شرح مفهوم امامت اجمالی / جمعه انتظار - ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - قم
🗞مطلب مرتبط:
https://eitaa.com/olgou4/5050
#فقه_الامام
#امامت_اجمالی
https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بجاي نزاع و دعوا به همديگر مهربانی کنید....
#تنظیم_روابط_انسانی
https://eitaa.com/olgou4