فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚡️ ایران محور و ایده پرداز جهان آینده است. آیا حوزه علمیه و نخبگان هم برای ساخت این آینده آماده هستند؟!
❓نقشه شما برای ساخت آینده چیست؟! / قبلاً گفته ایم: که نظام سازی و دعوت مردم دنیا به علوم اهل بیت علیهم السلام را در قالب ۹ باب فقهی بزرگ پی گیری می کنیم. مطالعه بیشتر:
https://eitaa.com/olgou4/6044
❓به دوران آینده سلام کنیم و تفکرات کهنه نظم قدیم را از وجود خود و دوستان خود ازاله کنیم.
#نظریه_فقهی_آینده_جهان
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
#یمن
https://eitaa.com/olgou4
⚡️تکرار گزاره های معیوب آدام اسمیتی و مفاهیم معیوب سرمایه داری در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به بهانه رشد اقتصادی در برنامه میز اقتصاد (پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳)
❓ ظاهراً برخی تفاوت های اقتصاد مردم پایه با بخش خصوصی را درک نخواهند کرد و به دنبال تحمیل معایب ۶ گانه اقتصاد سرمایه داری به مردم هستند!!! مطالعه بیشتر:
https://eitaa.com/olgou4/6748
❓ برای تقویت طرف بایع در اقتصاد و عرضه غیرمتمرکز کالا و خدمات، مردم را باید از طریق روش های ۱۵ گانه تأمین مالی اسلام، وارد حوزه اقتصاد کرد. تأمین مالی از طریق بورس و بانک، ربوی، غَرری، غیر پایدار و غیر عمومی و مخصوص سرمایه داران است.
#مشاغل_برتر
#برنامه_معیشتی_الگوی_پیشرفت
#افزایش_غیر_متمرکز_عرضه
https://eitaa.com/olgou4
جدول فقهی زینت ۲.pdf
10.54M
📚جدول فقهی زینت در مقایسه با مکتب هنری فرمالیسم - با استناد به ۵۹۶ آیه و روایت/ ۲۸۸ صفحه
❓ بررسی ۴ پرسش پایه درباره هنر اسلامی
❓بررسی اصول فرم از نگاه انبیاء
❓بازخوانی مفهوم زینت از منظر انبیاء
✅ این گزارش فقهی را با غرض ارائه مشورت به خانواده ها و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی منتشر کرده ایم.
#تغییر_مفهوم_هنر
#جدول_فقهی_زینت
#احیای_زینت_ها_در_زندگی
https://eitaa.com/olgou4
78.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 بازدید و بررسی قنات بسیار پیشرفته حسن آباد در شهرستان مهریز استان یزد - پنجشنبه ۵ مهر ماه ۱۴۰۳
❓قنات حسن آباد شهرستان مهریز به دلیل جانمایی صحیح چاه مادر در فصل زمستان بیش از ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد و در فصل تابستان بیش از ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آبدهی دارد. مادر چاه این قنات حدوداً ۴۰ متر است و در کوه های غربالبیز جانمائی شده است!
❓ تکنولوژی بسیار پیشرفته قنات ۱- از حیث امنیتی و پدافند غیر عامل، ۲- از حیث سلامت و پیشگیری از بیماری و ۳- از حیث صرفه اقتصادی و عدم تبخیر و اسراف آب و ۴- از حیث گسترش فضای سبز و تضمین حیات گیاهی و جانوری در طول مسیر قنات؛ بسیار پیشرفته تر از الگوهای فعلی تأمین آب است. فتأمل جیداً
❓استفاده از تکنولوژی شئ پایه قنات؛ یکی از شش طرح مهم مطرح در الگوی فقهی مدیریت آب است. تغییر شکل سقف خانه ها برای استحصال آب باران، تفکیک آب نجس و غیر نجس خانه و استفاده از آب غیر نجس برای کشاورزی خانگی و.... از جمله طرح های دیگر مطرح در الگوی فقهی مدیریت آب است.
#الگوی_فقهی_مدیریت_آب
#تکنولوژی_پیشرفته_قنات
#پدافند_غیر_عامل
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ چهار توصیه مهم جریانهای تمدنی درباره حوادث منطقه
👌حوادث فعلی مناطق جغرافیایی ظهور در مقیاس تغییر ریل تمدنی و تحول در نظم جهانی است. برنامه ریزی داخلی حوزه علمیه و ساختارهای انقلابی باید در این مقیاس باشد. برای ارتقای سطح برنامه ریزی در جبهه مقاومت، چهار برنامه به شرح زیر پیشنهاد می شود.
👌توصیه اول: هرگونه بازسازی در ایام بعد از جنگ باید بر اساس الگوی طراحی محله و شهر ِاسلامی باشد. محله و شهر از نگاه اسلام از حیث کالبد و خدمات تفاوت های بنیادین فراوانی با کالبد و خدمات منطقه محور دارد. مدرنیسم و نوشهرگرایی در مدیریت شهری؛ ریشه همه مشکلات شهری محسوب می شود.
👌توصیه دوم: برای تثبیت و ارتقای رهبران جبهه مقاومت، نیازمند برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و میان مدت با موضوع بازخوانی نظریات تمدنی بخشی هستیم. توسعه نگاه تمدنی در رهبران آینده جبهه مقاومت کمربند استقلال طلبی و عزت را در منطقه مقاومت مستحکم تر می کند.
👌توصیه سوم: برای بهبود وضعیت امنیت شهر و بهبود سایر شاخصه های سبک زندگی باید نقش مساجد در اداره جامعه را ارتقاء دهیم. ارتقای نقش مسجد در اداره جامعه مسئله محور و مبتنی بر نظریات فقهی محقق می شود. اقدامات شکلی کمک اندکی به توسعه نقش مساجد در اداره جامعه می کند.
👌توصیه چهارم: پدافند غیرعامل کشور نیازمند ترمیم فوری و جدی است. فقه نفی سبیل در ۱۲ حوزه مرتبط با سبک زندگی، پیشنهاد های مشخصی برای ارتقای پدافند غیرعامل ارائه می دهد. استفاده از دستگاههای ارتباطی در حوادث لبنان، یک عبرت همیشگی برای جبهه مقاومت محسوب می شود.
#مناطق_جغرافیایی_ظهور
#پدافند_غیر_عامل
#نظم_جدید_جهان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ گزارش های فقهی سال ۱۴۰۳ تا امروز
👌 در سال ۱۴۰۳ توفیق تدوین برخی از نظریات مطرح در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی -در قالب ۱۵۴۴ صفحه- حاصل شده است. (به فضل الهی) این گزارش های فقهی کاربردی برای ارتقای دانش تمدنی پژوهشگران و خانواده ها و مسئولان جامعه منتشر شده است. فهرست گزارش های فقهی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز (یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳) به شرح زیر است. این جزوات وقف کلمه اسلام و غیرقابل فروش است.
الگوی مردم پایه مشاغل برتر (فقه المکاسب) - ۲۱۰ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6363
ساختار خدمات در دولت اسلامی (فقه الامام) - ۲۷۰ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6429
جدول فقهی تسخیر- گزارش سوم (فقه العلم) - ۱۷۲ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6519
شاخصه های ارزیابی در دولت اسلامی (فقه الفرقان) - ۱۵۱ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6589
نظریه امنیتی سِلْم (فقه نفی سبیل) - ۱۹۸ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6719
نظام سازی برای حجاب (فقه التزکیه) - ۲۵۵ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6791
جدول فقهی زینت (فقه العلم) - ۲۸۸ صفحه
https://eitaa.com/olgou4/6977
#طبقه_بندی_جدید_دانش
#مدارس_آینده
#نظم_جدید_جهان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️۶ پیشنهاد فوری برای احیای روستا / برگزاری جشنواره ملی انتخاب روستای برتر با حضور رهبر انقلاب یا مراجع تقلید یک ضرورت است!
👌برنامه ریزی صحیح برای احیای روستا، به رفع فقر و کاهش فاصله طبقاتی، افزایش تولید غیر متمرکز غذا، مهاجرت معکوس از شهرها به روستا و کاهش مشکلات شهری و حاشیه شهرها و ارتقای پدافند غیرعامل کشور در چند بعد منتهی می شود. براساس آیات و روایات مجموعه ای از اقدامات را برای احیای این سکونتگاه های پایه پیشنهاد می کنم:
👌 اقدام اول برای احیای روستا: واگذاری اختیارات روستا به مردم و کاهش مداخلات قانونی و مقرراتی در اداره روستا است. در شرایط فعلی مجموعه ای از مقررات و قوانین غیر مفید و ضد تولید به بهانه بهداشت، نظارت، معماری و... زندگی در روستا را سخت نموده است. بهترین ساختار برای اداره روستا، مسجد روستا و شورای مسجد است. تمیز نظارت از دخالت درمدیریت روستا برای مسئولین دولتی یک ضرورت است. در بسته فقهی مسجد و اداره جامعه، پیش نویسی از الگوی اداره روستا توسط مسجد را تبیین کرده ایم. (مدیریت روستا)
👌اقدام دوم برای احیای روستا: تعریف یک نظام آموزشی چابک و متناسب با زندگی در این محل های پیشرفته است. کتاب های آموزشی فعلی، زمان آموزش و شکل آموزش در روستا؛ ضد هویت روستا عمل می کند. تبیین خاصیت های اشیاء و آموزش مشاغل برتر و آموزش گسترده تفریحات سالم سه اولویت آموزش در روستا محسوب می شود. (آموزش روستا)
👌اقدام سوم برای احیای روستا: برنامه ریزی برای تقویت جدی اقتصاد روستا است. مهمترین رکن در تقویت روستا، تعریف زنجیرهای ارزش کوتاه از روستا به شهرهای نزدیک و تضمین فروش محصولات روستا است. طراحی و ساخت بازارهای پیشرفته رایگان در محل های پر تردد شهری به تضمین فروش محصولات روستا و کاهش طول زنجیره ارزش منتهی میشود. (اقتصاد روستا)
👌اقدام چهارم برای احیای روستا: اصلاح و تقویت روش های تأمین نهاده های تولید در روستا است. پرهیز از بذرهای هسته ای و تراریخته و هیبریدی، پرهیز از آفت کش های شیمایی و ژن پایه و پرهیز از تولید محصولات غیر طیب از مهمترین اصلاحات پیشنهادی الگوی پیشرفت اسلامی برای اصلاح نهاده های اصلی تولید است. نهاده های تولید، باید به شکل غیرمتمرکز تهیه شود. (نهاده های تولید در روستا)
👌اقدام پنجم برای احیای روستا: احیای تکنولوژی بسیار پیشرفته قنات و استفاده از سایر روش های مدیریت غیرمتمرکز آب است. آموزش مجدد روش های پیشرفته کشت دیم و توجه به تغذیه آبخوان ها و روش های ایجاد مناطق سبز در کویر و... از جمله طرح های دیگر مدیریت آب در روستا محسوب می شود. (مدیریت آب روستا)
👌اقدام ششم برای احیای روستا: راه اندازی جشنواره ملی انتخاب روستای برتر و تبیین ملی شاخصهای پیشرفت روستا از منظر وحی با حضور مراجع محترم تقلید یا رهبر معظم انقلاب اسلامی است. برنامه ریزی تبلیغی و تشویقی برای احیای هویت بسیار پیشرفته زندگی در روستا یک ضرورت در دنیای تبلیغات مسموم مدرنیسم محسوب می شود. (هویت و ارزش روستا در افکار عمومی) در نشستی تخصصی برنامه جامع الگوی پیشرفت اسلامی برای احیای روستاهای منطقه جغرافیایی ظهور را تشریح خواهیم نمود. (به فضل الهی)
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین الگوی جدید مدیریت روستا - دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - قم مبارک
📚 مطالعه بیشتر درباره الگوی فقهی مدیریت روستا:
https://eitaa.com/olgou4/3731
#برنامه_احیای_روستا
#پدافند_غیر_عامل
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
https://eitaa.com/olgou4
روشتحقیق۱۷مهر۱۴۰۳قم.mp3
28.92M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه اول - سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - قم
❓سه پرسش درباره روش مطالعه و روش تحقیق بر اساس آیات و روایات
❓پرسش اول: دایره توصیف و تبیین شارع شامل چه مواردی می شود؟!
❓پرسش دوم: شارع چند نوع انباء و تبیین در اختیار بشر قرار داده است؟!
❓پرسش سوم: مانع اصلی دسترسی به تبیان های شارع کدام است؟!
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️من کان یؤمن بالله و الیوم الآخر...
#فقه_التزکیة
https://eitaa.com/olgou4
⚡️درباره اعوجاج های زبان عربی غیر مبین- قسمت اول
👌 قبلاً عرض کرده بودیم: که در لسان عربی اعوجاج یافته، مجموعه ای از اعوجاج ها وجود دارد. یکی از این اعوجاج های مهم، عدم توجه به خاصیت انبائی اسم، فعل و حرف در روایت مسمی و اشیاء است. به عبارت دیگر: کارکرد اصلی زبان عربی مبین، انباء از اشیاء عالم و تبیان اشیاء به سه شکل انباء و تبیان اسمی، تبیان فعلی و تبیان حرفی است.
👌 توضیح بیشتر اینکه: یکی از مقابله های اصلی انبیاء، مواجهه با تحریف های اسمی در مقابل دستگاه طاغوت است. جبهه طاغوت از طریق تغییر اسماء اشیاء در توصیف صحیح از اشیاء و علم صحیح به اشیاء اختلال ایجاد کرده است. (إِنۡ هِيَ إِلَّآ أَسۡمَآءࣱ سَمَّيۡتُمُوهَآ أَنتُمۡ وَءَابَآؤُكُم مَّآ أَنزَلَ ٱللَّهُ بِهَا مِن سُلۡطَٰنٍۚ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا ٱلظَّنَّ وَمَا تَهۡوَى ٱلۡأَنفُسُۖ وَلَقَدۡ جَآءَهُم مِّن رَّبِّهِمُ ٱلۡهُدَىٰٓ - ۲۳ از نجم) فهرستی از تحریف های اسمی درباره اشیاء مهم را در بخش تعریف اسم ارایه خواهیم کرد.
👌همچنین در آیات و روایات، درباره تغییرات و افعال اشیاء گزارش های ذی قیمتی وجود دارد. استنباط مجموعه ای این تغییرات، باب عظیم دیگری از علم است؛ که در برابر بشر وجود دارد. اعوجاج در تعریف فعل و غفلت از حیث انبائی فعل در زبان عربی اعوجاج یافته، این باب علمی عظیم را در وضعیت انسداد قرار داده است. در مباحث مرتبط با تعریف فعل در زبان عربی مبین، فهرستی از افعال و حرکات های غلط متصور درباره اشیاء را ارائه می کنیم. یکی دیگر از فوائد تعریف فعل در زبان عربی مبین؛ دسترسی به فهرست تغییرات و افعال پایه در جهان است. به عبارت دیگر: جدول فقهی تغییرات (از جداول ده گانه فقه الخلق) از خروجی های به کارگیری تعریف صحیح از فعل در زبان عربی مبین است. فتأمل جیداً
👌درباره معنا و تقسیمات انباء های حرفی در زبان عربی مبین در آینده مطالبی را تقدیم خواهیم کرد. همچنین درباره انباء های بطنی و تأویلی عربی مبین نکاتی را در آینده معروض خواهیم داشت. (بعون الله تعالی)
حجتالاسلام علی کشوری - شرح قاعده اصولی بیان مبتنی بر سیاق - گفتگو با طلاب مدرسه هدایت - چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ - قم
#درسنامه_روش_تحقیق
#بیان_مبتنی_بر_سیاق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
🌸 ٦ پیشنهاد برای احیای روستا - قسمت دوم - امشب ساعت ۲۰
https://virasty.com/Islam1357/1728564890000197288
📚مطالعه اولیه درباره روستا:
https://eitaa.com/olgou4/6988
#برنامه_احیای_روستا
#پدافند_غیر_عامل
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ برنامه های جاری فقه نظام
۱- سلسله جلسات فقه البیان (تبیین قاعده بیان مبتنی بر سیاق)
۲- سلسله جلسات طراحی و ساخت محله و شهر بر اساس آیات و روایات
۳- سلسله جلسات درسنامه های سه گانه الگوی پیشرفت
۴-سلسله جلسات معرفی نظریات نقشه الگوی پیشرفت اسلامی در فضای مجازی
۵- سلسله جلسات الگوی جدید پدافند غیرعامل
#فقه_نظام
https://eitaa.com/olgou4
🎙٦ پیشنهاد برای احیای روستا - قسمت سوم - جمعه (۲۰مهر ۱۴۰۳) ساعت ۲۰
https://virasty.com/Islam1357/1728664117458063456
#برنامه_احیای_روستا
#پدافند_غیر_عامل
#مناطق_جغرافیائی_ظهور
https://eitaa.com/olgou4
🎙معنای اصطلاح مکتب در گفتمان انقلاب - جمعه (۲۰ مهر ۱۴۰۳) ساعت ۱۶
https://virasty.com/Islam1357/1728641651230498626
#مکتب
#نظم_آینده
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی چه مسائلی را می داند؟!
👌 یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به مجموعه ای از مسائل و نظریات فقهی تسلط دارد و مجموعه ای از پرسش ها و مفاهیم مادر را در جامعه ترویج می کند. برخی از مهمترین این مسائل و مفاهیم به شرح زیر است.
👌 اولین حوزه ای که یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی به آن توجه کافی و تام دارد؛ مسئله روش تحقیق و روش مطالعه درباره اشیاء عالم است. در روش تحقیق های پوزیتویستی مطالعه درباره یک شئ از حدس پژوهشگر درباره ارتباط یک متغیر با متغیر های دیگر آغاز می شود و پژوهشگر حتی همه متغیرهای مؤثر بر موضوع تحقیق خود را نمی داند؛ ولی در روش تحقیق مبتنی بر اشراف، مطالعه درباره اشیاء از بررسی گزارش های مخترع و خالق اشیاء درباره موضوع تحقیق آغاز می شود. عقل برتری گزارش های مخترع و خالق اشیاء در مقایسه با گزارش های بخشی و حدس محور دیگران را درک می کند.
👌دومین حوزه ای که یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی درباره آن مطالعه می کند؛ بررسی صحت یا معایب تقسیم بندی های رایج است. به عنوان مثال: تقسیم بندی علوم به سه دسته نیازمند بررسی جدی است. (طبق طبقه بندی بیکنی از علم، علوم به سه دسته ۱- علوم پایه، ۲- علوم تجربی و ۳- علوم انسانی تقسیم شده اند و استدلال روش و قابل قبولی درباره صحت این دسته بندی در دسترس نیست.) همچنین تقسیم بندی خرده نظامات جامعه به چهار دسته ۱- امور سیاسی، ۲- امور فرهنگی، ۳- امور اقتصادی و ۴- امور اجتماعی نیازمند بررسی و نقد جدی است. ( نگاه پارسونزی به نظامات جامعه) در مفاهیم کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی، حساسیت ویژه ای بر روی تقسیمات اساسی در حوزههای مختلف وجود دارد و پذیرش یک تقسیم بندی - به دلیل شهرت- امری مذموم محسوب می شود.
👌سومین حوزه ای که یک کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی درباره آن مطالعه می کند؛ مطالعه فقهی درباره پایه های اصلی زندگی است. مطالعه درباره تقسیمات شهری، مطالعه درباره اصول ساخت خانه، مطالعه درباره کتب درسی مفید و شیوه صحیح آموزش، مطالعه درباره شیوه صحیح تغذیه و سبک زندگی صحیح، مطالعه درباره سیاست خارجی قبل از ظهور، مطالعه درباره امنیت مردم پایه و پدافند غیر عامل، مطالعه درباره فرائض کبیر، مطالعه درباره مجربات طبی، مطالعه درباره خاصیت های اشیاء، مطالعه درباره سازه و خواص پنجگانه بازارهای رایگان، مطالعه درباره مشاغل برتر و... برخی از سرفصل های درسنامه نظریات پایه در دوره تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی محسوب میشود.
👌مطالعه عمیق درباره درسنامه روش تحقیق، درسنامه طبقه بندی و تبویب و درسنامه نظریات پایه، را به همه دوستان عزیز و نخبگان محترم توصیه می کنیم.
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین محتوای دوره کارشناسی الگوی پیشرفت اسلامی - جمعه انتظار ولی عصر ۲۰ مهر ۱۴۰۳ - قم
#درسنامه_روش_تحقیق
#درسنامه_طبقه_بندی
#درسنامه_نظریات_پایه
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ آشنایی با دوره تربیت کارشناس الگوی پیشرفت اسلامی
📚 معرفی محتوای دوره:
https://eitaa.com/olgou4/7012
🎙 آشنائی با درسنامه روش تحقیق:
https://eitaa.com/olgou4/6994
✅ عضویت در کانال درسنامه ها:
https://eitaa.com/joinchat/2773812087C9311e1c4bc
#درسنامه_روش_تحقیق
#درسنامه_طبقه_بندی
#درسنامه_نظریات_پایه
https://eitaa.com/olgou4
⚡️چند نکته غم انگیز درباره وضعیت بذر کشور/ کشور در حوزه بذر به خارج از کشور وابسته است!
❓بذر ذرت، فلفل، کلزا، گیاهان علوفهای، آفتابگردان، گوجه فرنگی، ملون، خیار، پیاز، بادمجان، عدس، کدو، پنبه، کنجد، بذر گیاهان زینتی، جو و سیب زمینی از خارج کشور وارد می شود!
❓ واردات بذر از کشورهای اتیوپی، عراق، ایتالیا، برزیل، ترکیه، انگلستان، هلند، روسیه، هند، امارات، قزاقستان، عمان، افغانستان، سوئیس، انجام می شود.
❓ارزش مالی بذر وارداتی ایران در نیمه اول امسال ۱۰ همت است.
🗞 مطالعه بیشتر درباره وضعیت بذر در کشور:
https://farsnews.ir/Behruz_noori/1728721282177784775
📚 ۶ توصیه فوری برای احیای روستا:
https://eitaa.com/olgou4/6988
#برنامه_احیای_روستا
#تولید_غیر_متمرکز_بذر
#پدافند_غیر_عامل
https://eitaa.com/olgou4
روشتحقیقجلسMp3Cutterموزیک.mp3
29.18M
🎙 صوت مباحث درسنامه روش تحقیق - جلسه دوم - سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - قم
❓ مروری بر مباحث جلسه اول
❓ موانع بهره برداری از تبیان های ثلاثه شارع کدام هستند؟!
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️موانع اصلی بهره برداری از انباء های ثلاثه وحی کدام است؟!
👌 در بحث های گذشته مطرح کردیم: شارع محترم در چارچوب انباء اسمی، انباء فعلی و انباء حرفی، مجموعه ای از علوم و توصیفات را در اختیار بشر قرار داده است. دایره انباء و تبیان شارع، شامل پرداختن به همه اشیاء می شود. از منظر مباحث فقه البیان ۴ مانع بزرگ بر سر راه استفاده از تبیان های ثلاثه شارع وجود دارد. به صورت خلاصه این موانع چهارگانه به شرح زیر است:
👌 مانع اولِ بهره برداری از انباء های ثلاثه شارع؛ تدریس زبان عربی غیر مبین است. در زبان عربی غیر مبین، مجموعه ای از اعوجاجات ایجاد شده است؛ که مانع بهره برداری از انباء های ثلاثه شارع می شود. تقدم تجزیه و ترکیب اعرابی بر تجزیه و ترکیب انبائی، مهمترین اعوجاج مطرح شده در زبان عربی غیر مبین است! فتأمل جیداً
👌مانع دومِ بهره برداری از انباء های ثلاثه شارع؛ جهت دهی غلط به نظام تأملات اجتماعی و عدم ثبیت مرجعیت علمی امام در همه حوزهها است. به عبارت دیگر: مردم به طرح پرسش های خود از مقام شارع خو نگرفته اند! طرح پرسش از مکاتب دانشی قلیل، دانش وحی و انباء های ثلاثه را در وضعیت بئر معطل قرار داده است.( با طرح پرسش های جهت ساز می توانیم به تحریک نظام تأملات اجتماعی در راستای استنطاق از وحی کمک کنیم)
👌مانع سومِ بهرهبرداری از انباء های ثلاثه شارع؛ عدم استفاده از مناسک الگوی تفصیل برای توسعه ظرفیت قلبی افراد است. در الگوی فقهی تفصیل، روش های غیربیانی افزایش قوه دریافت فرد تبیین می شود.
👌مانع چهارمِ بهرهبرداری از انباء های ثلاثه شارع؛ یکسان انگاری تبیان های شارع با تبیان های مکاتبِ دانشی دیگر است. درباره موانع سوم و چهارم بهره برداری از انباء های ثلاثه شارع در جلسات آینده، توضیحات بیشتری را مطرح خواهیم کرد.
حجتالاسلام علی کشوری - روش تحقیق - جلسه دوم - سه شنبه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳ - قم
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ دومین جلسه درسنامه روش تحقیق روز سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ در شهر مبارک قم برگزار شد.
🗞گزارشی از جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/7016
🎙صوت جلسه دوم روش تحقیق:
https://eitaa.com/olgou4/7015
🎙صوت جلسه اول روش تحقیق:
https://eitaa.com/olgou4/6994
#درسنامه_روش_تحقیق
#روش_تحقیق
#تقسیمات_تبیان
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی نظریه فقهی کُرسی روز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ در شهر کرج برگزار می شود. (به فضل الهی)
🗞پیشخوان نشست:
https://eitaa.com/olgou4/5754
#نظریه_فقهی_کرسی
#نجوم_فقهی
#نقد_بطلمیوس_و_کپرنیک
https://eitaa.com/olgou4
⚡️نشست تخصصی نظریه فقهی کرسی در روز جمعه انتظار (۲۷ مهر ۱۴۰۳) به میزبانی شهر کرج برگزار شد. (به فضل الهی)
🎙 صوت جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/7024
🗞 گزارشی از محتوای جلسه:
https://eitaa.com/olgou4/7025
#نظریه_فقهی_کرسی
#نجوم_فقهی
#نقد_بطلمیوس_و_کپرنیک
https://eitaa.com/olgou4
نظریهکرسیموزیک.mp3
56.68M
🔈 صوت نشست تخصصی نظریه فقهی کرسی - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - کرج - ۱۱۷ دقیقه
❓روش تحقیق نظریه فقهی کرسی
❓فایده بازخوانی نظریه فقهی کُرسی
❓خداوند چند عالم را خلق کرده است؟!
❓بیان اجمالی ویژگیهای عالم انوار
❓بیان اجمالی ویژگیهای عالم عرش
❓بیان اجمالی ویژگیهای عالم کرسی
📚 گزارش مکتوب این جلسه به زودی منتشر میشود..
#نظریه_فقهی_کرسی
#نجوم_فقهی
#نقد_بطلمیوس_و_کپرنیک
https://eitaa.com/olgou4
⚡️ آیا با ساعات تنزیل اشیاء آشنا هستید؟! / تکنولوژی آخرالزمانی ساعت تنزیل را تولید کرده ایم!
👌 یکی از نظریات فرعی مطرح در نظریه فقهی کرسی، نظریه عظیم الشأن ساعات تنزیل است. در این نظریه ساعات تنزیل یومیه، ماهانه، سالانه و تنزیل های عمرپایه به صورت تجمیعی تبیین می شود. برای آشنایی با نظریه ساعات تنزیل به مفاهیم زیر توجه کنید:
👌 مقدمه اول: از منظر علم خطاناپذیر وحی منبع اصلی اشیاء، عالم عندنا (عالم عرش) است و همه اشیاء از طریق فرآیند تنزیل به زمین منتقل می شوند. میزان تنزیل درباره همه اشیاء برابر نیست و هر شئ، به اندازه مشخصی تنزیل می شود. آیات ۲۱ و ۲۲ از سوره حجر، آیه ۲۵ از سوره حدید، آیه ۱۰۵ از سوره نساء، آیه ۲۶ از سوره اعراف، آیه ۵۹ از سوره بقره، آیه ۸۹ از سوره نحل و مجموعه ای از آیات و روایات دیگر به تبیین دقیق مسئله بسیار مهم تنزیل پرداخته اند.
👌مقدمه دوم: تنزیل اشیاء مختلف در زمانهای مختلف رقم می خورد. شناخت زمان های تنزیل، به معنای زمینه سازی برای استفاده از محتوای تنزیل برای بشر است. عدم آموزش زمانهای متناسب با تنزیل به معنای گسترش فقر همه جانبه در زندگی بشر و کاهش کیفیت زندگی است. به عنوان مثال: آشنائی با زمان تنزیل آرامش یکی از ضرورت های مهم زندگی است. آرامش در همه زمان های روز به شکل مساوی نازل نمی شود. همچنین آشنایی با زمان تنزیل آب مبارک از آسمان، یکی دیگر از مصادیق زمان تنزیل محسوب می شود. ( جدول تصمیم نظریه فقهی کرسی به تبیین زمان تنزیل درباره ۱۰ موضوع مهم زندگی پرداخته است)
👌 نتیجه بحث: در نظریه عظیم الشأن ساعات تنزیل، همه زمانهای تنزیل اشیاء در ۴ محور ۱- تبیین ساعات تنزیل های مختلف در روز، ۲- تبیین ساعات تنزیل های مختلف در ماه، ۳- تبیین ساعات تنزیل های مختلف در سال و ۴- تبیین ساعات تنزیل های حیاتی و پایه، تبیین می شود. (به فضل الهی) آشنایی تفصیلی با ساعات تنزیل، ایده معیوب تعریف ساعت بر اساس اعتبار را در ذهن ها به چالش می کشد و زمینه ساز ارائه تعریف جدیدی از مفهوم ساعت خواهد بود. نمونه اولیه تکنولوژی بسیار پیشرفته ساعت های جدید را - بر مبنای مفهوم عمیق ساعات تنزیل- در حوزه علمیه قم تولید کرده ایم و آن را در اختیار مردم قرار خواهیم داد. فتأمل جیداً
حجتالاسلام علی کشوری (دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی) - تبیین نظریه فقهی ساعات تنزیل - جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - کرج
🎙 آشنایی بیشتر با نظریه فقهی کرسی:
https://eitaa.com/olgou4/7024
#نظریه_فقهی_کرسی
#نظریه_فقهی_ساعات_تنزیل
#نقد_بطلمیوس_و_کپرنیک
https://eitaa.com/olgou4