👌 بازدید از مسجد کبود تبریز/ ساخته شده به دستور جان بیگم خاتون؛ همسر جهانشاه، سلطان قَراقُویُونْلُوها در سال ۸۷۰ هجری قمری/ پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#فقه_العبره
@olgou4
👌 بازدید از خانه پر از عبرت مشروطه و بازخوانی اجمالی مواضع سه ضلع موثر در مشروطه شامل ۱- مواضع جریان غرب گرا ۲- مواضع جریان استبداد و ۳- مواضع جریان علماء.../ باز خوانی مواضع آخوند خراسانی جالب ترین بخش مشروطه است..../تبریز- پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#فقه_العبره
#تجربه_مشروطیت
#آخوند_خراسانی
@olgou4
Binder1.pdf
941.1K
👌 #پیاده_فوری نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه در مدرسه علمیه آیت الله یثربی کاشان/ دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نظریه_مدرسه_اقامه
#پیاده_فوری
#تحریک_وعاء_فکر
@olgou4
آموزش و پرورش آينده.mp3
606.7K
👌 خبر رادیو درباره نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج ۲۵ آذر ۱۳۹۷ (امروز- از ساعت ۱۴)
#آموزش_و_پرورش_آینده
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
@radioolgou
#خبر
👌 به فضل الهی # پیاده_فوری نشست تخصصی #آموزش_و_پرورش_آینده حوالی ساعت ۲۱ امشب در اختیار نخبگان و علاقه مندان به گفتگوهای ملی الگوی پیشرفت اسلامی قرار خواهد گرفت.
#پیاده_فوری
#آموزش_و_پرورش_آینده
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@olgou4
گزارش تصویری نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷👇👇👇
راديو فرهنگ 19.mp3
8.22M
👌 گزارش حجت الاسلام کشوری به خبر رادیو فرهنگ درباره نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
#آموزش_و_پرورش_آینده
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
@radioolgou
41.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👌 اولین فایده تعقل، گسترش آرامش در جامعه است.....
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#تحریک_وعاء_فکر
#تعقل_دومین_نوع_تفکر
#کاشان
@olgou4
پیاده فوری مدرسه اقامه اصفهان.pdf
480.2K
📚بخوانید: پیاده فوری نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه در معاونت آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان (روز وحدت حوزه و دانشگاه ) ۲۶ آذر ۱۳۹۷
#نظریه_مدرسه_اقامه
#اصفهان
#پیاده_فوری
@olgou4
مجمع آموزش های کاربردی حوزه علیمه اصفهان. تبیین نظریه مدرسه اقامه 970926.mp3
42M
👂بشنوید: صوت نشست تخصصی تبیین نظریه مدرسه اقامه در معاونت آموزش های کاربردی حوزه علمیه اصفهان (روز وحدت حوزه و دانشگاه ) ۲۶ آذر ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#نظریه_مدرسه_اقامه
#اصفهان
@olgou4
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️ چگونه در حوزه های علمیه تحول ایجاد کنیم؟
👌به فضل الهی گفتگوهای مرتبط با تحول در حوزه های علمیه از رونق خوبی برخوردار است و در ادامه باید این گفتگوها غنی تر و کاربردی تر شود. به نظر ما اگر سه دسته گفتگو در مدارس علمیه بیشتر شود؛ نتیجه اش توسعه درک درباره حوزه علمیه مطلوب خواهد بود.
👌پیشنهاد می کنم دسته اول گفتگوها به فهم بیشتر مفهوم اقامه و مفهوم هدایت اختصاص یابد. آیا مفهوم اقامه همان مفهوم تبلیغ است؟ و یا اینکه مفهوم اقامه اعم از تبلیغ است؟ بررسی این سؤال، بسیار راه گشا است و شایسته است که با محوریت پاسخ دقیق به این سؤال، جلسات مختلفی در مدارس علمیه برگزار کنیم.
👌بررسی استظهاری و فقهی به ما می گوید که اقامه دین و هدایت افراد یک اَبَر کلید دارد و آن تحریک وعاء فکر افراد است. برای تحریک وعاء فکر افراد هم باید چهار موضوع ۱- مدیریت خبر، ۲- مدیریت تضارب، ۳- مدیریت مکتوبات و ۴- مدیریت نمونه سازی را جدی بگیریم.
👌سطح دوم گفتگوها را باید در شناسائی بدعت ها و حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر حاضر متمرکز کنیم. طلبه ها باید درک دقیقی از ضلالت های های عصر خود داشته باشند. آشنا کردن طلاب با نقشه دقیق ضلالت ها در حکم هدایت تحصیلی است و تدریس و مباحثه را در حوزه جهت دار می کند. در نقشه الگوی پیشرفت اسلامی حدود ۱۰۰ مسئله مبتلا به ضلالت در عصر حاضر را شناسائی کرده ایم. مواردی مانند الگوی تقنین کشور، الگوی پیش گیری از جرم، تعریف پول و سیاست های پولی و مالی کشور، استفاده از نظریات ارتباطی غلط در حوزه رسانه، تعریف غلط از عدم توازن های کشور در حوزه بر نامه ریزی و.... برخی از حوزه های مبتلا به ضلالت در عصر کنونی هستند.
👌بخش سوم گفتگوهای مورد نیاز برای تحول در حوزه های علمیه، گفتگو درباره میزان کارآمدی قواعد اجتهاد فعلی در استنباط های مورد نیاز است. به عنوان مثال اگر ما به مجموعه اصول لفظیه(اصول مرادیه) شامل أصالة الحقیقة، أصالة عدم التقدیر، أصالة العموم، أصالة الإطلاق، أصالة الظهور و أصالة البیان ، أصالة التطابق بین الإرادة الاستعمالیّة و الإرادة الجدیّة ، أصالة الجدّ و عدم الهزل و أصالة عدم التقیّة و التوریة ، أصالة عدم الاشتراک، أصالة عدم النقل، أصالة عدم الاستخدام و... اکتفاء کنیم ؛ آیا می توانیم برای حل مسائل مطرح شده در سطح دوم گفتگوها راه حل پیدا کنیم؟
👌در فقه البیان گفته ایم که برای تحریک فکر -که عامل اصلی اقامه و هدایت است- نیازمند قواعد دیگری مانند به کارگیری "بیان مبتنی بر ظرفیت"، "بیان مبتنی بر تأمل"، "بیان مبتنی بر مکث"، "بیان مبتنی بر نظام مقایسه"، "بیان مبتنی بر رفق"، "بیان مبتنی بر منزلت"، "بیان مبتنی بر انفتاح" و... هستیم.
حجت الاسلام علی کشوری- جمعه ۹ آذر ۱۳۹۷- قم با برکت
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#اصول_فقه
#فقه_البیان
#هدایت
#نظریه_مدرسه_اقامه
#اصول_مرادیه
@olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌 گزارش شبکه آموزش درباره نشست تخصصی آموزش و پرورش آینده/ مدرسه علمیه امام صادق علیه السلام کرج/ ۲۵ آذر ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#آموزش_و_پرورش_آینده
#کرج
#شبکه_آموزش
@olgou4
⚡️⚡️ساختار پنج گانه مباحثات فقه المکاسب (اقتصاد اسلامی) تدوین شد..
بسم الله الرَّحمن الرَّحیم
به فضل الهی احتراما به اطلاع می رساند که تدوین ساختار پنج گانه مباحثات #فقه_المکاسب (اقتصاد اسلامی) در دائره پژوهش به پایان رسید.
مباحثات دوره اول #فقه_المکاسب شامل پنج ساختار بحثی ۱- بررسی طبقه بندی و ارزش گذاری مشاغل بر اساس #زیرساخت_های_هدایت ۲- بررسی ویژگی های الگوی تولید به صورت استظهاری و فقهی ۳- بررسی ماهیت سوق و بازار و الگوی توزیع به صورت استظهاری و فقهی ۴- بررسی مبادلات میان مشاغل و ارائه تعریف جدید از ابزار مبادله(تعریف جدید پول) ۵- بررسی و تبیین مسئله تجارت بین الملل به صورت استظهاری و فقهی است.
شایان ذکر است که اصول استظهار و تفقه در #فقه_المکاسب قواعد نه گانه #فقه_البیان است.
دائره پژوهش- ۳۰ آذر ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_هدایت
#اصول_مرادیه
#فقه_البیان
#فقه_المکاسب
#مکاسب
#نظام_اقتصاد_اسلامی
#نمودار_پژوهشی
@olgou4
فقه المکاسب.pdf
125.1K
👌#نمودار_پژوهشی دوره اول مباحثات #فقه_المکاسب..
#فقه_المکاسب
#مکاسب
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
@olgou4
👌 دیدار و گفتگو با دوست قدیمی، فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام علی رضا انجم شعاع(معاونت پژوهش حوزه علمیه کرمان) درباره الگوی پیشرفت اسلامی/ کرمان- مدرسه علمیه محمودیه- ۲ دی ۱۳۹۷
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#توسعه_محرومیت_زاست
#فقه_البیان
@olgou4
👌 بازدید از مسجد جامع یزد/ امیر علاء الدوله گرشاسب- آل کاکویه- قرن ۵ هجری قمری/ در حاشیه نشست الگوی پیشرفت اسلامی/ ۳ دی ماه ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#نظریه_مدرسه_اقامه
@olgou4
⚡️⚡️سود ارتباطی و تاثیرات آن بر بودجه ریزی
👌امروز (۴ دی ماه ۱۳۹۷) رئیس جمهور لایحه بودجه ۱۳۹۸ را به مجلس تقدیم کرد.
👌 ساختار بودجه ریزی به شکلی تنظیم شده است که نماگرهای اقتصاد کلان بهبود پیدا کنند؛ در حالیکه بهبود نماگرهای اقتصاد کلان به بهبود معیشت منتهی نمی شود. از نظر ما میان بهبود شاخص های کلان اقتصادی و بهبود معیشت عمومی تلازمی نیست. معیشت مردم را با مفاهیم و شاخص های دیگری باید ارزیابی کرد...
👌اگر می خواهیم نتیجه توزیع بودجه، بهبود معیشت عمومی باشد؛ باید ساختار بودجه را بر مبنای تحریک سود ارتباطی باز تعریف کنیم. سود ارتباطی یعنی فواید حاصل از پیوستگی روابط انسانی.
👌 محوریت یافتن این معنا به تغییر در ردیف های درآمدی و کاهش هزینه کردها و تحول در محل های تخصیص بودجه منجر خواهد شد. اگر مال را به عنوان مُقَوِّم سود ارتباطی تعریف کنیم؛ هزینه بخش های بهداشت، امنیت، قضاوت، آموزش، تولید و... کاهش می یابد و همچنین ردیف های جدید بودجه ای مانند قرض الحسنه، وقف، انفال، زکات و... قابلیت تولد عمومی دارند....
حجت الاسلام علی کشوری- قم- ۴ دی ماه ۱۳۹۷
#توسعه_محرومیت_زاست
#الگوی_پیشرفت_اسلامی
#بودجه_ریزی_مبتنی_بر_عملکرد
#سود_ارتباطی
#بودجه_ریزی_مبتنی_بر_سود_ارتباطی
#شاخص_های_غلط
@olgou4