❌متاسفانه در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران
" نظريه آمریکائی نوشهرگرایی " حاکم است.
⭕️ مشکل اصلی این نظریه، ایجاد اختلال در روابط بین انسانهاست.
👌🏻مدیران شهری باید بدانند، وقتی روابط انسانی در یک شهر به چالش کشیده شود، مخارج شهر هم افزایش پیدا خواهد کرد.
#محله_امام_رضاعلیهالسلام
#مشهد_آینده
#نظامسازی_فقهی
#مدیریت_شهری_محله_محور
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
21.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ببینید
✅گزارشی از نشست تخصصی تبیین طرح تمدنی محله امام رضا علیه السلام در شهرداری مشهد (۲۴ دی ۱۴۰۰) - قسمت اول
❌علیرغم دلسوزی مدیران و مسئولین،
در حال حاضر
شهر مشهد ضد روابط انسانی اداره میشود .
#مشهد_آینده
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_امام_رضا
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
مدرسه تمدنی بینات
❌متاسفانه در شهر مشهد مقدس و دیگر شهرهای ایران " نظريه آمریکائی نوشهرگرایی " حاکم است. ⭕️ مشکل اصلی
#توضیح_نظریه_آمریکائی_نوشهرگرایی
نوشهرگرایی از نظریات معاصر شهرسازی میباشد که در سالهای ابتدایی دهه 1990 توسط تعدادی از معماران و #شهرسازان_آمریکایی بوجود آمد.
#نظریه_نوشهرگرایی
(New Urbanism)
بر اساس دو الگوی اصلی
“توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی”
(Transit Oriented Development)
یا همان TOD
و
“توسعه مبتنی بر واحد همسایگی”
(Transit Neighborhood Development)
یا همان TND شکل گرفته است.
این نظریه در واقع واکنشی است نسبت به #پراکندگی_شهری
و جلوگیری از #گسترش_افقی_شهرها.
اصول نظریه نوشهرگرایی عبارتند از👇🏻
۱. تقویت #حمل_و_نقل_هوشمند
از طریق اتصال و پیوستگی
۲. تقویت #پیاده_مداری
از طریق ایجاد کاربریهای مختلط و متراکم
۳. ایجاد گونههای مختلف #مسکن
۴. #افزایش_تراکم_در_بافت
۵. #بهبود_کیفیت_معماری
۶. حفظ و تقویت #فضاهای_سبز
۷. توجه به #بافتهای_تاریخی
طرحهای توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی بر مبنای مدل #پیتر_کالتورب شکل میگیرند.
بنابراین یک محله در فاصله متوسط پیادهروی ۱۰ دقیقه از ایستگاه حمل و نقل عمومی یا هسته تجاری | ترکیب کاربریهای مسکونی | خرده فروشی | اداری | فضاهای باز | کاربریهای عمومی در محیط پیاده مدار | استفاده از حمل و نقل عمومی | دوچرخه سواری | پیاده روی | اتومبیل را برای ساکنین و شاغلین در حوزه محلی مربوط تسهیل میکند.
#مشهد_آینده
#مدیریت_شهری_محله_محور
#محله_امام_رضا
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
⭕️در برنامهریزی شهری،
#توسعه_حملونقل_محور
Transit-oriented development
یا همان TOD نوعی #توسعه_شهری است که میزان فضای مسکونی، تجاری و تفریحی را به گونهای به حداکثر میرساند که وسایل حمل و نقل عمومی در فاصلهای کوتاه و قابل طی با پای پیاده باشد.
👌🏻مدیران شهری توجه ندارند که مدیریت شهر مبتنی بر #نظریات_نوشهرگرایی مثل TOD, TND و ... چه چالشهایی در #روابط_انسانی ایجاد میکند.
#تنظیم_روابط_انسانی
#مدیریت_شهری_محله_محور
#مدیریت_شهری_حملونقل_محور
#توسعه_حملونقل_محور_محرومیتزاست
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
🔅اسماء الهی چه آثاری در زندگی ما دارند؟
🔅چگونه میتوان از #اسماء_الهی در جهت #اداره_شهر و #اداره_جامعه استفاده کرد؟
👌🏻#جدول_اسماء_الهی یکی از علوم پایه مدرسه بینات محسوب میشود.
🌀در این جدول به شرح فقهی اسماء الهی و تبیین آثار مدیریتی این اسماء میپردازیم.
⭕️با استفاده از مجموعهای از اصطلاحاتِ مطرح در آیات و روایات، ۹۹ اسم ربوبی را شرح داده
و از این مفاهیم فقهی در فرآیند #مدیریت_جامعه_به_سمت_اهداف_امام علیهالسلام استفاده میکنیم.
❌#مدیریت_اسلامی، یک #مدیریت_جبری و یا یک مدیریت مبتنی بر #تحریک_حرص و #قرارداد_محور نیست
بلکه انگیزه تحرک اجتماعی را از طریق #اسماء_الهی محقق میکند.
شرح فقهی اسماء ربوبی،
علاوه بر جریان دادن اسماء ربوبی در #نظام_سازی؛
پدیده معیوب ارائه شرح صوفیانه و فلسفی از اسماء الهی را به انزوا میکشاند!
#جدول_اسماء_الهی
#علوم_پایه
#مدیریت_فقهی
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطورهای دستنیافتنی
یا اسوه زندگی ؟؟؟
👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام #نیمه_شعبان و سایر موالید و مناسبتهای مرتبط با ائمه علیهمالسلام، #تبیین_نقش_امام_در_نظامسازی است.
❌برخی میپندارند که امام علیهالسلام همین #نظام_آموزشی،
همین #نظام_سلامت،
همین #نظام_قانونگذاری
همین #نظام_روابط_بینالملل،
همین #نظام_ساخت_مسکن
همین #نظام_مدیریت_شهری
و سایر نظامات مدرن را میپذیرند
و
برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظامسازی قائل نیستند!!!!
❌برخی منبرها هم به #نقش_امام علیهالسلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند
و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص
بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر میکنند
و البته هیچ اشارهای به
تعارض #تعریفهای_امام علیهالسلام از امور مختلف
با #تعریفهای_پوزیتویستی رایج ندارند...
⭕️این #تصویرسازیهای_ناقص از امام علیهالسلام در منابر و کتابها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در #نظم_اجتماعی و زندگی برای ایشان قائل نباشند
و بالتبع #انتظار_واقعی برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود!
❌امام زمان علیهالسلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما
اسطورهای دستنایافتنی و نه #اسوه_زندگی است.
⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما،
اسوه آموزش | علم | معیشت |
روابط بینالملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریتشهری
و در یک جمله محور نظامسازی نیست...
#فقه_الامام
#موضوع_منبر
#جمعه_انتظار
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#مدارس_علمیه_آینده_چه_ویژگیهایی_دارند؟
مدرسه تمدنی بینات برای #حضور_اجتماعی_طلاب،
ساختاری ۷ بخشی -مبتنی بر چرخه چهار بخشی تحریک فکر- تعریف کرده است؛ که فهم عمیق آن، قدرت #تحریک_فکر و هدایتگری را در طلبه ارتقاء میدهد!
⭕️طلاب آینده را مسلط به این ساختار ۷ بخشی میدانیم
و
معتقدیم بدون این نوع از #تحریک_فکر،
#نظام_سازی_فقهی و #جامعه_سازی_فقهی
خوابی شیرین محسوب میشود!
#چرخه_تحریک_فکر
#فقه_آینده
#مدارس_علمیه_آینده
#راه_تغییر_تصمیمات_غلط_راهبردی
#حضور_اجتماعی_طلاب_به_چه_صورت_است؟
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#مدارس_علمیه_آینده_چه_ویژگیهایی_دارند؟
مدرسه تمدنی بینات برای #حضور_اجتماعی_طلاب،
ساختاری ۷ بخشی -مبتنی بر چرخه تحریک فکر- تعریف کرده است؛ که فهم عمیق آن، قدرت #تحریک_فکر و هدایتگری را در طلبه ارتقاء میدهد!
⭕️بخش اول این ساختار بدیع،
فهم و تمرین مسئله #مدیریت_خبر است.
مدیریت خبر، دارای دو بخش :
1⃣مدیریت خبر در رسانههای مدرن
و
2⃣مدیریت خبر در قالب #خانه_عالم است.
در مجموع مدیریت خبر #نقطه_شروع_تحریک_فکر_مخاطب است!
⭕️بخش دوم این ساختار، مرور و بررسی نظری و عملی مفهوم #تضارب_آراء است.
تشکیل #خانواده_روایت برای مفهوم تضارب و سپس تمرین عملی برای مدیریت جلسات تضاربی؛
دومین هدیه مهم مدرسه بینات به طلاب خود است!
تضارب از مهمترین ابزارهای تحریک فکر در یک جامعه محسوب میشود.
⭕️بخش سوم از ساختار تحریک فکر، مسئله #مدیریت_مکتوبات است.
طلبهای که کتابت نداشته باشد، به زنبوری بیعسل تشبیه میشود!
مهمترین مصادیقِ مکتوبات شامل:
1⃣تدوین دورههای مباحثاتی
2⃣تدوین پیادههای فوری
3⃣تدوین نمودارهای پژوهشی است؛
که هرکدام دارای پیچیدگیهای فنی خاصی است!
⭕️بخش چهارم این ساختار مدیریتی، تلاش برای مسلط نمودن طلبهها بر نحوه نوشتن #گزارشهای_راهبردی
( #روش_تَدَبُّر ) است.
بدون گزارش راهبردی نمیتوانیم #تصمیمات_غلط_اجتماعی در حوزههای مختلف را تغییر دهیم.
در مدرسه بینات تدوین گزارش راهبردی(روش تَدَبُّر) را نظری و عملیاتی آموزش میدهیم!
⭕️بخش پنجم این ساختار ۷ بخشی، بر ارتقاء قدرت طلبه ها در جهانی سازی اندیشههای پیامبران تمرکز دارد.
به دلیل محوریت منطقه غرب آسیا در فرآیند جهانی جبهه حق
و البته به دلیل نزول اندیشه کاربردی وحی به زبان عربی، آموزش زبان عربی فصیح نقش مهمی در جهانی سازی اندیشه پیامبران ایفاء میکند!
⭕️بخش ششم ساختار تحریک فکر مدرسه بینات، فهم و اجرای فرآیند نمونه سازی است.
#مدیریت_نمونه_سازی متکی به ۲۵ بخشِ پیچیده است؛
که در نهایت خود قدرت هدایت بخشی و تحریک فکر را در جامعه ارتقاء میدهد.
اگر طلبه قدرت نمونه سازی نداشته باشد، عامه و خواص مردم او را آرمان گرای، غافل از واقعیتها میپندارند!
⭕️در نهایت، مهمترین بخش ساختار تحریک فکر را قدرت تشکیل و معرفی نمایشگاه میدانیم.
طلبههای که قدرت تشکیل نمایشگاه برای نظریات فقهی خود را دارند،
آسانتر ۶ بخش فوق الذکر را مدیریت میکنند.
البته نمایشگاه علاوه بر کارکرد گفته شده، ابزاری برای خود ارزیابی طلبهها در مسیر تفقه و نظام سازی محسوب میشود!
⭕️طلبه آینده را مسلط به این ساختار ۷ بخشی میدانیم
و
معتقدیم بدون این نوع از #تحریک_فکر،
#نظام_سازی_فقهی و #جامعه_سازی_فقهی
خوابی شیرین محسوب میشود!
#چرخه_تحریک_فکر
#فقه_آینده
#مدارس_علمیه_آینده
#راه_تغییر_تصمیمات_غلط_راهبردی
#حضور_اجتماعی_طلاب_به_چه_صورت_است؟
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
📢 #فضای_آموزشی_در_مدارس_علمیه_آینده_چگونه_است؟
⭕️فضای آموزشی در #مدارس_علمیه_آینده بهگونهای است که بستر #حضور_اجتماعی_طلاب را فراهم کرده و آنها را بصورت جدی، آماده #مواجهه_با_بدعتهای_زمانه خود میکند.
❌تصور برخی از مسئولین حوزه و روحانیون از مسئله تبلیغ، صرفا به #تعطیل_کردن_دروس در ماه مبارک رمضان و دهه محرم و منبر رفتن محدود میشود.
👌🏻مدرسه تمدنی بینات با ارائه #نظریه_هستههای_توازن_فرهنگی ،
به طلاب خود کمک میکند تا ابتدا به شناسائی و تنقیح نظام مسائل عصر خود که مبتلا به #بدعت شده است بپردازند.
👌🏻سپس در گام بعدی با ارائه الگوی نظامسازی اجتماعی یعنی #الگوی_ساخت ، به طلاب خود کمک میکند تا برای حل هر مسئله، یک فرآیند فقهی پیشنهاد کنند.
⭕️در آخر برای پیادهسازی نظریه فقهی در جامعه، با ارائه ساختار ۷ بخشی مبتنی بر #چرخه_تحریک_فکر ، قدرت تحریک فکر و هدایتگری طلاب خود را ارتقا میدهد.
#فقه_آینده
#تحول_حوزه
#مدارس_علمیه_آینده
#الگوی_نظامسازی_اجتماعی
#برنامه_مدرسه_بینات_برای_حضور_اجتماعی_طلاب_چیست؟
مدرسه تمدنی بینات
https://eitaa.com/joinchat/4163108901C5532d19dd5
هدایت شده از مدرسه تمدنی بینات
🔴امام، اسطورهای دستنیافتنی
یا اسوه زندگی ؟؟؟
👌🏻بهترین موضوع مباحثاتی در ایام #نیمه_شعبان و سایر موالید و مناسبتهای مرتبط با ائمه علیهمالسلام، #تبیین_نقش_امام_در_نظامسازی است.
❌برخی میپندارند که امام علیهالسلام همین #نظام_آموزشی،
همین #نظام_سلامت،
همین #نظام_قانونگذاری
همین #نظام_روابط_بینالملل،
همین #نظام_ساخت_مسکن
همین #نظام_مدیریت_شهری
و سایر نظامات مدرن را میپذیرند
و
برخی دیگر، نقشی برای ایشان در نظامسازی قائل نیستند!!!!
❌برخی منبرها هم به #نقش_امام علیهالسلام در تقدیر و شفاعت در آخرت اشاره دارند
و به صورت کلی برای ایشان علمی خاص
بدون بیان کارکردهای آن علم در زندگی بشر تصویر میکنند
و البته هیچ اشارهای به
تعارض #تعریفهای_امام علیهالسلام از امور مختلف
با #تعریفهای_پوزیتویستی رایج ندارند...
⭕️این #تصویرسازیهای_ناقص از امام علیهالسلام در منابر و کتابها باعث شده است، که مردم و نخبگان نقشی محسوس در #نظم_اجتماعی و زندگی برای ایشان قائل نباشند
و بالتبع #انتظار_واقعی برای طلبِ امام علیه السلام هم ایجاد نشود!
❌امام زمان علیهالسلام در ذهن بسیاری از مردمان عصر ما
اسطورهای دستنایافتنی و نه #اسوه_زندگی است.
⭕️متأسفانه امام در ذهنیت ما،
اسوه آموزش | علم | معیشت |
روابط بینالملل | تزکیه | روابط انسانی | کشاورزی | ساخت مسکن | مدیریتشهری
و در یک جمله محور نظامسازی نیست...
#فقه_الامام
#موضوع_منبر
#جمعه_انتظار
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
امیرالمومنین امام علی علیهالسلام میفرمایند:
قرآن را به #نطق در بیاورید.
آگاه باشید که در قرآن، #علم_آینده ، حدیث روزگاران گذشته ، شفای دردهای شما و #تنظیم_کننده امور فردی و اجتماعی شما قرار دارد.
قرآن سخن نمیگوید
اما من، شما را از معارف آن آگاه میکنم
پس اگر از من سوال کنید
حتما به شما تعلیم خواهم داد.
نهجالبلاغه/خطبه ۱۵۸
الکافی/ج۱/ص۶۱
#تنظیم_روابط_انسانی
#الگوی_سوال
#از_امام_بپرس
#فقه_العلم
شهادت مولا امیر المومنین باب علم النبی، حضرت علی بن ابی طالب علیهمالسلام را تسلیت عرض میکنیم.
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir
#چگونه_الگوی_سازش_روابط_انسانی_را_به_چالش_میکشد؟
🔻 رهبر معظم انقلاب :
مردم فلسطین در سه دهه گذشته دو الگوی متفاوت را تجربه کردهاند،
#الگوی_مقاومت و #الگوی_سازش . ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
📢براساس تعالیم انبیا، #سازش_با_دشمن
روابط انسانی را به چالش میکشد.
👌🏻مردم فلسطین متوجه شدهاند که
برای از بین بردن ریشه اصلی تولید فساد در خشکی و دریا
باید #الگوی_مقاومت را پیگیری کنند.
📚ما در نظریه سیاست خارجی قبل از ظهور به بررسی دلایل #پیدایش_جنگ_و_صلح در روابط بینالملل میپردازیم.
🔰اختلال در روابط انسانی سیزدهگانه،
ریشه اصلی پیدایش جنگ
و
#تنظیم_روابط_انسانی
ریشه پیدایش صلح محسوب میشود.
#نظریه_سیاستخارجی_قبلازظهور
#نظریه_سازهانگاری
#جمعه_انتظار
#روز_قدس
مدرسه تمدنی بینات
@wsti_ir