eitaa logo
کانال رسمی هفته‌نامه پرتو
450 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
39 ویدیو
79 فایل
کانال رسمی ""هفته نامه پرتو"" وابسته به دفتر ارتباط فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) 💠 آدرس سایت www.partosokhan.ir ⁦✳️⁩ ارتباط با مدیر مسئول @asemanha41 👨‍💻 ارتباط با ادمین @parto_sokhan
مشاهده در ایتا
دانلود
در پس از " " عبارت است از مقدار كه براي تأمين حداقل نيازهاي فردي در يك لازم است و عدم تأمين آن موجب مي‌شود فرد به عنوان در نظر گرفته شود. افرادي كه زير خط قرار دارند توانايي تأمين حداقل اساسي خود را ندارند و به‌طور فقير محسوب مي‌شوند براي اندازه گيري درصد افراد فقير در يك جامعه، ابتدا بايد متناسب با در همان جامعه را تعيين نمود. بديهي است استانداردهاي زندگي در مختلف، تفاوتهاي قابل ملاحظه اي با يكديگر دارند. به عنوان مثال زندگي در از ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=390 @partosokhan_ir
در برابر از نكاتی كه (ع) در با دشمن بر آن تأكید دارد آن است كه باید هشیاری در برابر دشمن را كرد و نباید دشمن را شمرد: فرمود: «لا تستصغرن عدوا وان ضعف؛ هرگز دشمن را كوچك مشمار، هرچند باشد.» دانی كه چه گفت زال با گرد/ دشمن نتوان و شمرد نیز فرمود: «لا تامن عدوا و ان شكر؛ از دشمن در نباش، هرچند از شما سپاسگزاری می‌كند.» باید پیوسته دشمن را زیر نظر داشت كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=424 @partosokhan_ir
(ع) برای حل در ذاتاً نمی‌گوید و این كار را در انجام می‌دهد؛ بنابراین برای حل مشكل دروغگویی ، باید شیوه‌های در را بدانند. بعضی از كودكان و در صحبت‌های خود خبرها و مطالبی را بازگو مطرح می‌كنند كه صحت ندارد و چه‌بسا با این رفتار و ، موجبات و بزرگی را برای دیگران فراهم می‌كنند. نكته قابل توجه این است كه اغلب این سخنان و دروغ كه برخی از كودكان یا نوجوانان اظهار می‌كنند، به این دلیل است كه ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1047&Category=425 @partosokhan_ir
صلى ‌الله ‌علیه‌ و ‌آله:به هر كس چیز داده شد، بهانه‌اى در ندارد: كه او را در امور و آخرتش كند، ، امكاناتى در شهر خود و خوب كه با آن، با مدارا كند و من ، ص ۴۰، ح ۹۷ @partosokhan_ir
شماره 1048 هفته‌نامه پرتو @partosokhan_ir
« » در براي و تمدني بودن مختلفي در جديد شده است. يكي از شاخص‌هاي تمدن در ادبيات امروز، تأمين (مانند ، ، و احيانا ) است كه از ولي بسيار در فرايند تمدنيِ تمدن‌هاست(Bruce Mazlish, Civilization in a Historical and Global Perspective). به رغم توجه به حقوق ضعيفان در ادبيات تمدني جديد، موضوع «يتيم» و او به مثابه شاخص در تمدن‌ها كمتر و شايد اصلا مورد بحث قرار نگرفته است. ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=363 @partosokhan_ir
؛ عاملی برای در روایتى از ‏(ع) به یكى از یارانش به نام مى‏ خوانیم: «با مطابق و خودشان رفتار كنید، در جماعتشان نمایید، و از بیمارانشان به عمل آورید، و در آنها شركت كنید، و اگر فرصتى جهت یا گفتن در آنها فراهم شد از انجام آن نكنید. زیرا اگر شما این كارها را انجام دهید، مى‏ گویند: اینها پیروان امام صادق(ع) هستند، او را كند كه شیعیان و اصحابش را بسیار كرده است…». ( ج۵، ص۴۷۷، ح ۱.) ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=371 @partosokhan_ir
درباره از و بخش اول : این بخشی از حجت الاسلام والمسلمین پیشوایی است، همچنین به دلیل از و كردیم كه اصل مقاله در دفتر نشریه پرتو موجود است. ، الاصل ، از و است كه متعددى در باب دارد. او در با اسلام است و در یكى از آثارش كه به با عنوان و فى الاسلام شده، درباره اسلام نظریاتى و دور از مطرح كرده است. در این مقاله، یكى از ادعاهاى او مبنى بر اینكه اسلام تنها به نیازهاى پیامبر بوده است، نقد و بررسى میشود ...ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=373 @partosokhan_ir
یعنی در چند قدمی باشی و با را كنی حجت الاسلام والمسلمین به كسانی كه این روزها در مقابل فرمایش درباره اقداماتی انجام داده‌اند. وَمَا كَانَ لِمُؤْمِنٍ وَلَا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْرًا أَن یكُونَ لَهُمُ الْخِیرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ وَمَن یعْصِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا مُّبِینًا(الأحزاب:٣٦) به جای آن‌كه و را بر اساس یا خواسته خودمان كنیم، باید خود را با و از مشخص سازیم. از من و شما خود را می‌داند، وگرنه نیست. ولایتمداری یعنی ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=375 @partosokhan_ir
و « » بابك شكورزاده یكی از كه برای و ساخته شده و گروه می‌باشد « » است. این مجموعه از نظر محتوایی سعی دارد كه مثل به را در با كه عمدتا را دارند به و بیاموزد كه نكته مثبت این مجموعه را می‌توان همین موضوع دانست. دو را می‌توان از قابل نقد این مجموعه دانست: ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=377 @partosokhan_ir
(ع) فرمود: سه فرد در آن كه جز سایه نیست، در هستند: مردى كه مسلمانش را بدهد، یا به او كند، یا از او را بدارد. ( : ص 141 ح 162) @partosokhan_ir
؛ ، و ( ) از طرفی روحیه‌ی و نوع‌دوستی داشت، یعنی برایش این و آن ملّت و مانند اینها [مطرح] نبود؛ نوع‌دوست بود، واقعاً حالت فداكاری برای همه داشت. از طرفی اهل معنویت و اخلاص و بود؛ واقعاً بود، واقعاً و اهل اخلاص بود، و اهل نبود. خب اینها مجموعه‌ی است، اینها مكارم باارزشی است. این را مردم دیدند؛ این تبلور پیدا كرد در این آدم؛ در بیابانهای فلان و فلان كشور و روی و در مقابل گوناگون رفت، و این ارزشهای را در واقع كرد، متبلور كرد، نشان داد؛ پس شد. ( اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR) @partosokhan_ir
! چرا می‏كنید؟ حجت الاسلام والمسلمین ، از هم‎درسان نقل می‎كنند كه پس از شناخت استاد ما از ‎های و توانمندی‏های ؛ بارها (حداقل 3 بار را من به یاد دارم) در درس، ایشان را مورد قرار ‎دادند كه: «سید علی آقا! شما ؛ چرا درس شركت می‏كنید؟!» گویا می‎خواستند دستیابی ایشان به در سن را، به هم‎درسان برسانند. @partosokhan_ir
با صحیح‏ راه یك مملكتی فرهنگ آن مملكت است؛ اصلاح باید از فرهنگ شروع‏‎ ‎‏بشود. دست توی فرهنگ ما كارهای بزرگ می كند؛ نمی گذارد جوانهای ما‏‎ ‎#‏مستقل بار بیایند؛ نمی‏گذارد در جوانهای ما درست بكنند. این‏ها را از بچگی‏‎ ‎‏یك طوری می‏كنند كه وقتی بزرگ شدند، هیچ و آنها همه، همه چیز. اگر فرهنگ‏‎ ‎‏درست بشود، یك مملكت اصلاح می شود. برای اینكه از فرهنگ است كه در‏‎# ‎‏وزارتخانه‏ها می رود؛ از فرهنگ است كه در می رود؛ از فرهنگ است كه ‏‎ ‎‏درست می‏شود. شما یك فرهنگ مستقل درست كنید یا بدهید ما درست كنیم، شما‏‎ ‎‏می ترسید از ، می ترسید از دیگران، بدهید ما درست كنیم؛ فرهنگ را دست‏‎ ‎‏ما بدهید.‏.. فرهنگ را‏‎ ‎‏دست ما بدهید، فرهنگ را از ما قرار بدهید، یك مدتی هم بدهید كه ما كار‏‎ ‎‏را درست انجام بدهیم، اگر ما گفتیم كه شما نكنید؛ اگر ما گفتیم شما خوب‏‎ ‎‏تحصیل نكنید؛ اگر ما گفتیم شما به نروید. شما عرضه اش را ندارید؛ و الاّ،‏‎ ‎‏چون عرضه اش را ندارند می گویند نمی گذارند...‎‏ و این هم كه شما عرضه ندارید نه اینكه عرضۀ ذاتی ندارید، شما را دست استعمار‏‎ ‎‏این جور كرده است؛ هستید.‏ ‎‏(بخش هایی از سخنرانی امام،18 شهریور 1343؛ ا ج 1 ص 390 و 391) @partosokhan_ir
و (ع) هنگامى كه یكى از خود را مى‌بیند(ضمن ) به او مى‌فرماید: جَعَلَ اللَّهُ مَا كَانَ مِنْ شَكْوَاكَ حَطّاً لِسَیئَاتِكَ. « این و بیمارى تو را سبب ریزش قرار داد»( 42) این بزرگى بود كه (ع) به آن یار بیمار داد كه قطعا سبب او شد، و فشار درد و بیمارى را براى او كاست و را كه بیمار براى با باید پیدا كند در او . مى دانیم و متعددى دارد؛ یكى از آن فلسفه‌ها آمرزش گناهان است؛ یعنى خداوند مى‌خواهد صالحش را كه داشته در همین كند تا او به نیفتد. نیزدر حال بیمارى توجه خاصى به پیدا مى‌كند و گاه به یاد مى‌افتد و از گناهان مى‌كند و همین و توبه سبب دیگرى براى ریزش گناهان او است @partosokhan_ir
كه همه به آن داریم قرار بود در جایی نرود. اما به یكباره پر از می‌شود. آن‌ها بی‌تفاوت به و حال برای دید و بازدید آمده‌اند و صدایشان را كه می‌شنوم می‌شوم. مگر قرار نبود مهمانی نروند كسی را هم دعوت نكند؟ مگر همه نشدند كه دید و بازدید‌ها را كنند؟ پس چرا این همه مهمان آمده و قرار است دو خانه‌شان بمانند. به دوستم می‌گویم ممكن است مهمان‌هایت باشند و تو خودت تا دو هفته ندانی. چرا به این مهمانی تن دادی؟ اخمی در هم می‌كشد و می‌گوید: مقاومتم بی‌فایده بود. ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=381 @partosokhan_ir
راه با از كه در كشید قبل از سفرش به یك یك از كرده بود، با یكی از كرده بود تا اگر شد در مراسمش بخواند. و را در گذراند و سپس برای ادامه در به رفت و در و شد. به دلیل شدید به و و به و راستین به (ع) رفت و به نائل آمد. وی با نگاه عمیق به اسلام و ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=384 @partosokhan_ir
در و • 24 برابر شدن تعداد ، تعداد دانشجویان از 176هزار نفر در سال 1357 به 3/ 4 در سال تحصیلی 1395 • 13 برابر شدن تعداد دانشجویان به ازای هر 100هزار نفر، از 248نفر به 5486 نفر افزایش یافته • 5 /16برابر شدن از ISI؛ سهم ایران از تولید مقالات ISI؛ از 1/ 0درصد(669 مقاله) در سال 1357 به 65 / 1درصد(23هزار مقاله) در سال1394 • و ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=390 @partosokhan_ir
با « » ، دنیایی محمدمهدی به به بود كه به رضاخان در ۴ دی ماه ۱۳۰۶ شد. رضاخان كسی را از سر راه خود برداشت كه مهمی در داشت. در ایران آیت‌الله محمد تقی نجفی اصفهانی معروف به آقا نجفی برادر آقا بود. ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=424 @partosokhan_ir
كه قبل از باید بدانید محمد امین‌زاده، گفت: و شخصیتی طرف مقابل قبل از ازدواج به برقراری و پیش از ازدواج از و رفتارهای یكدیگر می‌كند. وی تصریح كرد: ازدواج یكی از مهم‌ترین اتفاقات و تحولاتی است كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://www.partosokhan.ir/page.asp?Number=1048&Category=425 @partosokhan_ir
(ص):دُعاءُ الوالِدِ لِوَلَدِهِ كَدُعاءِ النَّبىِّ لاُمَّتِهِ، دُعاءُ الوالِدَةِ یفْضى اِلَى الحِجابِ؛ دعاى براى فرزندش، همانند دعاى براى امّتش است.دعاى از ، مى‌گذرد. ( ) @partosokhan_ir
شماره 1049 هفته‌نامه پرتو @partosokhan_ir
(ره) درباره سؤال یكی از : سؤالی كه برای ما پیش آمده در واقع بیشتر مربوط به مراجعی است كه در فعالیت می‌كنند. بعضی وقت‌ها مشاهده می‌شود در بعضی و اتّفاقاتی كه می‌افتد، می‌كنند؛ در حالی‌كه آن چیزی كه به نظر ما می‌رسد این است كه مراجع باید كنند، كنند و نگذارند كار به جائی برسد كه بیاید خودش را كند، از خودش حرف بزند و باعث شود كه... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1049&Category=363 @partosokhan_ir
دلیل از نظر در سؤالی از پرسیده شده كه جمعى از و در متعدد خود نوشته‌اند: "اگر حضرت آیت‌ا... العظمى (دامت بركاته) دلیل حرمت را در را بیان كنند ممنون خواهیم شد و پاسخى براى پرسش‌گران خواهد بود". : ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1049&Category=373 @partosokhan_ir
؛ درسی برای دو عامل در شكل گیری داشت: ۱. ؛ ۲. . در موضوع اول باید بدانیم، قاجار: ۱. به علت عدم ، ... ادامه این مطلب را در آدرس زیر مطالعه کنید http://partosokhan.ir/page.asp?Number=1049&Category=375 @partosokhan_ir