eitaa logo
🔹رفیق
188 دنبال‌کننده
280 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
📚 ✍ نویسنده ۲۰ داستان را به‌ شکل هدفمند انتخاب کرده و کوشیده است با هر داستان، را با یک زاویه از شخصیت آشنا کند. 🔹 نگارنده برای نهادینه‌سازی پیام‌ هر داستان تمرینی را ذیل آن طراحی کرده تا مخاطب را به تفکر وا دارد و الگوگیری از سردار را در او نهادینه کند. تصویرسازی جداگانه برای هر داستان بر جذابیت کتاب افزوده است. 👨‍👧‍👦 کتاب برای ۸ تا ۱۳ سال مناسب میباشد. (۴۸ صفحه رنگی) ✂️ گزیده ای از متن کتاب👇 برای شدن نیازی نیست حتما نظامی شویم. برای اینکه مثل بشویم، باید اخلاق ها و رفتار های او را یاد بگیریم و سعی کنیم همیشه مثل او رفتار کنیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 برای هیچوقت یا یا یا را ندیده بودند ولی معروف و مشهور بین متخصصین مثل دکتر این هست که شهید مطهری خیلی خوب نظر فلاسفه غرب را تبیین و شرح داده اند. ولی نمی شود به شهید مطهری ایراد گرفت که شما شاگرد مستقیم مکاتب فلاسفه غرب نبودید پس حق ندارید بگویید که نظر این فلاسفه هستم. هیچیک از مفسرین کریم مستقیما بهشون وحی نشده و یا شاهد نزول وحی به حضرت رسول(ص) نبوده اند ولی تفسیر قرآن می کنند و نمی توان به مفسرین ایراد گرفت که مگه به شما وحی شده که آیات را تفسیر می کنید؟ هیچ یک از علمای متاخر مثل شیخ اعظم و یا مراجع فعلی شاگرد مستقیم متقدمینی مثل و ابن ادریس و شهید اول و ثانی و سید مرتضی نبوده اند ولی به وفور شاهدیم که هم شرح نظرات قدما می کنند و هم تبیین و نقد و بررسی می کنند و هیچوقت این ایراد گرفته نمی شود که مگر شما شاگرد و بوده اید که نظرشان را بررسی می کنید؟ اگر بر این استدلال بنای نقد بگذاریم نسل های بعد از ایده پردازان و فقها و اصولیون و فلاسفه هیچ کدام جرات شرح و تببین نظرات قدما را ندارند و این گونه شاهد رکود علمی خواهیم بود. مثل رکودی که مدت ها بعد از در فقه و اصول و بعد از در فلسفه و کلام شاهد بودیم. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔻دو یک ملت برای از بین بردن قهرمانان ملتها 1⃣ به سپردن نام آن قهرمان و ممنوع کردن یاد او 🔸 مثل روش در زمان حکومتش. از طرف شام یک بخشنامه ای به تمام مناطق قلمرو اسلامی صادر شد: "الآ برئت الذّمّه ممّن روی فی آل ابی تراب" هر کس که جمله ای را درباره ی و علیه السلام نقل کند من ذمّه ی اسلام را از او برداشتم. یعنی او مسلمان نیست و با او باید معامله ی کافر حربی شود. 🔹ولی این جور از بین بردن چقدر موثر است؟ خیلی کم تأثیر دارد 2⃣ چهره ی آن قهرمان توضیحات در آینده... 📚 علیه السلام حضرت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
مناجات . نریمانی.mp3
19.39M
🎙| 🏴 السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ یا عج سلام‌الله علیها به روایت ۷۵ روز 🗓آذر ‌۱۳۹۹ 💠 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
goftare_aval.mp3
28.23M
🎙| 📚 گویای "علیه‌السلام" : گونه های مختلف بحث درباره ی مسئله ی امامت 🔹نقش دوازده امام شیعه در اجتماع اسلامی چه بوده و چرا وجودشان لازم بوده است؟ انسان وقتی که امام را شناخت و وقتی که دانست راه و خط سیر امام در زندگی چه بوده، میتواند از ایشان پیروی کند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 و میثاق امت با ولایت 🔸 یک روز حزبی نیست، ملی است. حول محور منافع ملی و قانون اسلامی و بیرق علیه‌السلام جمع شدند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
▪️چگونگی بهره برداری کامل از 🏴 عزای ائمه را ما فقط به اشک خلاصه نکنيم فهميدن کمتر از گريه کردن ثواب ندارد. 🔸 دو جور ميشود از بهره برد: يکي آن حضرت را درسي کرد و خواند و فهمید و بعد گريه کرد، يکي فقط گريه کرد؛ 🔹 فرق است بين دو جور بهره‌برداري کردن از فاطميه سلام‌الله‌عليها: يکي آن رواياتي که مي‌آيد و مطالب را مي‌گويد را مي‌خواند و گريه مي‌کند ولو کسي برايش مدّاحي نکند؛ 🔸يکي تا کسي برايش مدّاحي نکند گريه نمي‌کند. خيلي فرق است. فرمود شما مي‌توانيد اين جوري باشيد، اگر این درجات براي انسان ممکن است، چرا به درجه واحده اکتفا کند؟ 🔹اين خطبه، نه خطابه، اين خطبه نوراني ، درسی، يعني درسی است! کسي نمی تواند ادّعا ‌کند که من اين خطبه را بدون استاد مي‌فهمم! کسي که با فقه و اصول آشنا باشد مسئله را و مسئله نحله را بداند می تواند بخشی از مسئله فدک را درک کند که حضرت در آنجا به خوبی تبيين کرد که بينه مال کيست؟ شاهد سوگند مال کيست؟ 🔸 اينها را کساني که فقه و اصول خواندند مي‌توانند بفهمند؛ اما آن پنج شش سطر خطبه را، نه خطابه! آن را اگر کسي ادعا بکند که من بدون استاد مي‌فهمم، بيايد يک امتحاني بدهد! اين است که اين خطبه نورانی بايد درسي بشود. حضرت جلسه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ سلام‌الله‌علیها 📀 عرضه لوح فشرده مجموعه آثار حفظه الله 🌐 Nashresra.ir 🔰با مراجعه به این سایت، قسمت محصولات، جستجوی کتابخانه دیجیتال، ثبت سفارش نمایید. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 ✉️ 🇮🇷 ✉️ ۱۱ دی ۱۳۶۷ (آغاز سال ۱۹۸۹) ،  و  به نمایندگی از حضرت نامه‌ای را خطاب به میخائیل گورباچف آخرین دبیرکل حزب   تسلیم او کردند. 🔻 کبیر در این نامه نسبت به مرگ  هشدار داده و فرمودند: 🖋 جناب آقای ، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزه‌های تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمی‌توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسی‌ترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به درآورد. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ، اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ، قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ﴿البقرة، 156﴾ 🏴 قال علی بن ابیطالب(ع): إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ. در سالروز شهادت سلیمانی حضرت هم آسمانی شد ▪️ عرض تسلیت رحلت این خدمت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم شاگردان و ارادتمندان 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
نماز شب.pdf
1.07M
🔰 بی‌شک از پایه‌های جوان مؤمن انقلابی و شاخصه‌های ، است. براساس آنچه تقریباً تمام علمای اخلاق فرموده‌اند و حضرت نیز به آن اشاره دارند؛ از مهم‌ترین عوامل رشد معنویت، در و اقامۀ نماز شب است. 🔻همزمان با شهادت سردار آسمانی حاج ، از مجموعه بیانات را منتشر کرده است. در این گفتار فرازهایی از تأکیدات ایشان دربارۀ نماز شب گردآوری و تنظیم شده است. انتهای گفتار مزیّن است به تصویر دو نمونه دستخط از توصیۀ سردار سلیمانی به خواندن . ✅ شخصیت سیدالشهدای مقاومت، ، نمونۀ عملی تأکیدات و توصیه‌های در مورد نماز شب 🗓 ۱۳ دی سالروز شهادت 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔰 برخی از آرا و دیدگاههای برجسته حضرت (ره) در باب مباحث ۱_ اثبات اصالت وجود و اعتباریت ماهیت از راه ۲_ اعتقاد به باقی ماندن رسوبات ذهنی تفکر اصالت الماهوی در مباحث متعدد فلسفی با وجود اعتقاد به و اعتباریت ماهیت ؛ مانند تعریف وجود ذهنی و اعتقاد به وجود کلی طبیعی در خارج و تعریف معقولات اولی و مبحث ذات و ذاتیات و... ۳_ منحصر دانستن رابطه تشکیکی میان علل و معالیل طولی و اعتقاد به تباین ذاتی میان موجودات دیگر ۴_ تفسیر جدید از قضیه معروفه الماهیه من حیث هی لیست الاهی... ۵_ انکار مقوله بودن مقولات عشر ۶_ انکار موجودیت هیولای اولی به عنوان یکی از جواهر ۷_ انکار معقول اول بودن مفاهیم به کار رفته در مقولات عشر و اعتقاد به معقول ثانی فلسفی دانستن آنها جز کیف نفسانی و کیف محسوس(البته با تردید درباره کیفیت محسوس) ۸_ انکار وحدت شخصی عالم ۹_ اعتقاد به تراکب صورت ها و تطبیق آن بر مصادیق فراوان ۱۰_ انکار وجود خارجی وجود رابط در قضایا و ذهنی دانستن آن ۱۱_ تبیین دقیق از رابطه علی و معلولی طولی و ایجادی ۱۲_ نادرست دانستن قاعده الواحد ۱۳_ نادرست دانستن اثبات وحدت صادر اول از راه قاعده الواحد ۱۴_ اثبات وحدت صادر اول از راه قاعده امکان اشرف با تبیین خاص خویش ۱۵_ اثبات معلولیت جهان طبیعت با عالم ماده از راه قاعده امکان اشرف با تبیین خاص ۱۶_ نادرست دانستن نظریه و ادله ملاصدرا در بحث اتحاد عقل و عاقل و معقول. و تبیین جدید آن با مبانی و ادله دیگر ۱۷_ اتقن البراهین دانستن برهان زمان برای اثبات و ناتمام و ناکافی دانستن ادله دیگر ۱۸_ ناتمام و مخدوش دانستن تقاریر مختلف برهان صدیقین و تبیین جدید آن با تکیه به مبانی فلسفی ۱۹_ ناتمام دانستن ادله اثبات عقول عشره طولی ۲۰_ تبیین فلسفی فلسفه ی آفرینش جهان و از راه حب ذاتی خداوند به ذات خویش ۲۱_ ناتمام دانستن دیدگاه در جسمانیه الحدوث و روحانیه البقاء دانستن نفس و اعتقاد به افاضه نفس و خلق آن در ماده با فراهم شدن قابلیت در آن ۲۲_ ناتمام دانستن دیدگاه و دلیل ملاصدرا درباره ✍استاد 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha