📚 #کتاب
✍ نویسنده #عموقاسم ۲۰ داستان را به شکل هدفمند انتخاب کرده و کوشیده است با هر داستان، #کودک را با یک زاویه از شخصیت #حاج_قاسم آشنا کند.
🔹 نگارنده برای نهادینهسازی پیام هر داستان تمرینی را ذیل آن طراحی کرده تا مخاطب را به تفکر وا دارد و الگوگیری از سردار را در او نهادینه کند. تصویرسازی جداگانه برای هر داستان بر جذابیت کتاب افزوده است.
👨👧👦 کتاب برای #کودکان ۸ تا ۱۳ سال مناسب میباشد. (۴۸ صفحه رنگی)
✂️ گزیده ای از متن کتاب👇
برای #سردار_سلیمانی شدن نیازی نیست حتما نظامی شویم.
برای اینکه مثل #قاسم_سلیمانی بشویم،
باید اخلاق ها و رفتار های او را یاد بگیریم
و سعی کنیم همیشه مثل او رفتار کنیم.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🌀 برای #تأمل
#شهید_مطهری هیچوقت #هگل یا #دورکیم یا #راسل یا #مارکس را ندیده بودند ولی معروف و مشهور بین متخصصین #فلسفه_غرب مثل دکتر #حمید_عنایت این هست که شهید مطهری خیلی خوب نظر فلاسفه غرب را تبیین و شرح داده اند.
ولی نمی شود به شهید مطهری ایراد گرفت که شما شاگرد مستقیم مکاتب فلاسفه غرب نبودید پس حق ندارید بگویید که #شارح نظر این فلاسفه هستم.
هیچیک از مفسرین #قرآن کریم مستقیما بهشون وحی نشده و یا شاهد نزول وحی به حضرت رسول(ص) نبوده اند ولی تفسیر قرآن می کنند و نمی توان به مفسرین ایراد گرفت که مگه به شما وحی شده که آیات را تفسیر می کنید؟
هیچ یک از علمای متاخر مثل شیخ اعظم
و یا مراجع فعلی شاگرد مستقیم متقدمینی مثل #شیخ_مفید و ابن ادریس و شهید اول و ثانی و سید مرتضی نبوده اند ولی به وفور شاهدیم که هم شرح نظرات قدما می کنند و هم تبیین و نقد و بررسی می کنند و هیچوقت این ایراد گرفته نمی شود که مگر شما شاگرد #سید_مرتضی و #شیخ_مفید بوده اید که نظرشان را بررسی می کنید؟
اگر بر این استدلال بنای نقد بگذاریم
نسل های بعد از ایده پردازان و فقها و اصولیون و فلاسفه هیچ کدام جرات
شرح و تببین نظرات قدما را ندارند و
این گونه شاهد رکود علمی خواهیم بود.
مثل رکودی که مدت ها بعد از #شیخ_طوسی در فقه و اصول و بعد از #خواجه_نصیر_طوسی در فلسفه و کلام شاهد بودیم.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
1_685223437.pdf
584.1K
📚 تلخیص #کتاب
#فرقهها در میان ما
#مارگارت_تالر_سینگر
🔅از بهترین منابع #فرقه_شناسی
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔻دو #روش_دشمنان یک ملت برای از بین بردن قهرمانان ملتها
1⃣ به #فراموشی سپردن نام آن قهرمان و ممنوع کردن یاد او
🔸 مثل روش #معاویه در زمان حکومتش.
از طرف شام یک بخشنامه ای به تمام مناطق قلمرو اسلامی صادر شد:
"الآ برئت الذّمّه ممّن روی فی آل ابی تراب"
هر کس که جمله ای را درباره ی #علی و #خاندان_علی علیه السلام نقل کند من ذمّه ی اسلام را از او برداشتم.
یعنی او مسلمان نیست و با او باید معامله ی کافر حربی شود.
🔹ولی این جور از بین بردن چقدر موثر است؟
خیلی کم تأثیر دارد
2⃣ #تحریف چهره ی آن قهرمان
توضیحات در آینده...
📚 #کتاب
#همرزمان_حسین علیه السلام
#رهبر_معظم_انقلاب
حضرت #آیتالله_خامنهای
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
مناجات . نریمانی.mp3
19.39M
🎙| #صوت
🏴 السَّلاَمُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ
#مناجات یا #صاحب_الزمان عج
#روضه #فاطمیه
#شهادت #حضرت_زهرا سلامالله علیها
به روایت ۷۵ روز
🗓آذر ۱۳۹۹
💠 #سیدرضا_نریمانی
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
goftare_aval.mp3
28.23M
🎙| #صوت
📚 #کتاب گویای #همرزمان_حسین "علیهالسلام"
#گفتار_اول: گونه های مختلف بحث درباره ی مسئله ی امامت
🔹نقش دوازده امام شیعه در اجتماع اسلامی چه بوده و چرا وجودشان لازم بوده است؟
انسان وقتی که امام را شناخت و وقتی که دانست راه و خط سیر امام در زندگی چه بوده، میتواند از ایشان پیروی کند.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#روز_بصیرت و میثاق امت با ولایت
🔸 #حماسه_نهم_دیماه یک روز حزبی نیست، #یوم_الله ملی است. #مردم حول محور منافع ملی و قانون اسلامی و بیرق #امام_حسین علیهالسلام جمع شدند.
#کتاب_بصیرت
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
▪️چگونگی بهره برداری کامل از #ایام_فاطمیه
🏴 عزای ائمه را ما فقط به اشک خلاصه نکنيم فهميدن کمتر از گريه کردن ثواب ندارد.
🔸 دو جور ميشود از #فاطمیه بهره برد: يکي #خطبه_فدکيه آن حضرت را درسي کرد و خواند و فهمید و بعد گريه کرد، يکي فقط گريه کرد؛
🔹 فرق است بين دو جور بهرهبرداري کردن از فاطميه #حضرت_زهرا سلاماللهعليها: يکي آن رواياتي که #جبرئيل ميآيد و مطالب را ميگويد را ميخواند و گريه ميکند ولو کسي برايش مدّاحي نکند؛
🔸يکي تا کسي برايش مدّاحي نکند گريه نميکند. خيلي فرق است. فرمود شما ميتوانيد اين جوري باشيد، اگر این درجات براي انسان ممکن است، چرا به درجه واحده اکتفا کند؟
🔹اين خطبه، نه خطابه، اين خطبه نوراني #فدک، درسی، يعني درسی است! کسي نمی تواند ادّعا کند که من اين خطبه را بدون استاد ميفهمم! کسي که با فقه و اصول آشنا باشد مسئله #ارث را و مسئله نحله را بداند می تواند بخشی از مسئله فدک را درک کند که حضرت در آنجا به خوبی تبيين کرد که بينه مال کيست؟ شاهد سوگند مال کيست؟
🔸 اينها را کساني که فقه و اصول خواندند ميتوانند بفهمند؛ اما آن پنج شش سطر خطبه را، نه خطابه! آن را اگر کسي ادعا بکند که من بدون استاد ميفهمم، بيايد يک امتحاني بدهد! اين است که اين خطبه نورانی بايد درسي بشود.
حضرت #آیتالله_جوادی_آملی
جلسه #درس_اخلاق ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
#شهادت #حضرت_فاطمه سلاماللهعلیها
📀 عرضه #رایگان لوح فشرده مجموعه آثار #علامه_جوادی_آملی حفظه الله
🌐 Nashresra.ir
🔰با مراجعه به این سایت، قسمت محصولات، جستجوی کتابخانه دیجیتال، ثبت سفارش نمایید.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷 ✉️ 🇮🇷 ✉️
۱۱ دی ۱۳۶۷ (آغاز سال ۱۹۸۹) #آیتالله_جوادی_آملی، #محمدجواد_لاریجانی و #مرضیه_حدیدچی_دباغ به نمایندگی از حضرت #امام_خمینی نامهای را خطاب به میخائیل گورباچف آخرین دبیرکل حزب #کمونیست #شوروی تسلیم او کردند.
🔻 #بنیانگذار کبیر #انقلاب_اسلامی در این نامه نسبت به مرگ #کمونیسم هشدار داده و فرمودند:
🖋 جناب آقای #گورباچف، برای همه روشن است که از این پس کمونیسم را باید در موزههای تاریخ سیاسی جهان جستجو کرد؛ چرا که مارکسیسم جوابگوی هیچ نیازی از نیازهای واقعی انسان نیست؛ چرا که مکتبی است مادی، و با مادیت نمیتوان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسیترین درد جامعه بشری در غرب و شرق است، به درآورد.
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
وَ بَشِّرِ اَلصّٰابِرِينَ،
اَلَّذِينَ إِذٰا أَصٰابَتْهُمْ مُصِيبَةٌ،
قٰالُوا إِنّٰا لِلّٰهِ وَ إِنّٰا إِلَيْهِ رٰاجِعُونَ﴿البقرة، 156﴾
🏴 قال علی بن ابیطالب(ع): إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ.
در سالروز شهادت #حاج_قاسم سلیمانی حضرت #آیتالله_مصباحیزدی هم آسمانی شد
▪️ عرض تسلیت رحلت این #عالم_ربانی #فقیه_انقلابی #فیلسوف_مجاهد #عمار_رهبری خدمت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم شاگردان و ارادتمندان
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
نماز شب.pdf
1.07M
🔰 بیشک از پایههای جوان مؤمن انقلابی و شاخصههای #مکتب_حاج_قاسم، #معنویت است. براساس آنچه تقریباً تمام علمای اخلاق فرمودهاند و حضرت #آیتالله_خامنهای نیز به آن اشاره دارند؛ از مهمترین عوامل رشد معنویت، #عبادت در #سحر و اقامۀ نماز شب است.
🔻همزمان با #اولین_سالگرد شهادت سردار آسمانی حاج #قاسم_سلیمانی، #انتشارات_صهبا از مجموعه بیانات #مقام_معظم_رهبری #گفتار_نماز_شب را منتشر کرده است. در این گفتار فرازهایی از تأکیدات ایشان دربارۀ نماز شب گردآوری و تنظیم شده است. انتهای گفتار مزیّن است به تصویر دو نمونه دستخط از توصیۀ سردار سلیمانی به خواندن #نماز_شب.
✅ شخصیت سیدالشهدای مقاومت، #سردار_سلیمانی، نمونۀ عملی تأکیدات و توصیههای #رهبر_معظم_انقلاب در مورد نماز شب
🗓 ۱۳ دی سالروز شهادت #حاج_قاسم
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنرانی #آیتالله_مصباحیزدی (ره) در مجلس بزرگداشت #شهید_مطهری (ره)
🗓 اردیبهشت ۱۳۶۱
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha
🔰 برخی از آرا و دیدگاههای برجسته حضرت #آیتالله_مصباحیزدی (ره) در باب مباحث #فلسفی
۱_ اثبات اصالت وجود و اعتباریت ماهیت از راه #علم_حضوری
۲_ اعتقاد به باقی ماندن رسوبات ذهنی تفکر اصالت الماهوی در مباحث متعدد فلسفی با وجود اعتقاد به #اصالت_وجود و اعتباریت ماهیت ؛ مانند تعریف وجود ذهنی و اعتقاد به وجود کلی طبیعی در خارج و تعریف معقولات اولی و مبحث ذات و ذاتیات و...
۳_ منحصر دانستن رابطه تشکیکی #وجود میان علل و معالیل طولی و اعتقاد به تباین ذاتی میان موجودات دیگر
۴_ تفسیر جدید از قضیه معروفه الماهیه من حیث هی لیست الاهی...
۵_ انکار مقوله بودن مقولات عشر
۶_ انکار موجودیت هیولای اولی به عنوان یکی از جواهر
۷_ انکار معقول اول بودن مفاهیم به کار رفته در مقولات عشر و اعتقاد به معقول ثانی فلسفی دانستن آنها جز کیف نفسانی و کیف محسوس(البته با تردید درباره کیفیت محسوس)
۸_ انکار وحدت شخصی عالم
۹_ اعتقاد به تراکب صورت ها و تطبیق آن بر مصادیق فراوان
۱۰_ انکار وجود خارجی وجود رابط در قضایا و ذهنی دانستن آن
۱۱_ تبیین دقیق از رابطه علی و معلولی طولی و ایجادی
۱۲_ نادرست دانستن قاعده الواحد
۱۳_ نادرست دانستن اثبات وحدت صادر اول از راه قاعده الواحد
۱۴_ اثبات وحدت صادر اول از راه قاعده امکان اشرف با تبیین خاص خویش
۱۵_ اثبات معلولیت جهان طبیعت با عالم ماده از راه قاعده امکان اشرف با تبیین خاص
۱۶_ نادرست دانستن نظریه و ادله ملاصدرا در بحث اتحاد عقل و عاقل و معقول. و تبیین جدید آن با مبانی و ادله دیگر
۱۷_ اتقن البراهین دانستن برهان زمان برای اثبات #حرکت_جوهری و ناتمام و ناکافی دانستن ادله دیگر
۱۸_ ناتمام و مخدوش دانستن تقاریر مختلف برهان صدیقین و تبیین جدید آن با تکیه به مبانی فلسفی #صدرالمتالهین
۱۹_ ناتمام دانستن ادله اثبات عقول عشره طولی
۲۰_ تبیین فلسفی فلسفه ی آفرینش جهان و #انسان از راه حب ذاتی خداوند به ذات خویش
۲۱_ ناتمام دانستن دیدگاه #ملاصدرا در جسمانیه الحدوث و روحانیه البقاء دانستن نفس و اعتقاد به افاضه نفس و خلق آن در ماده با فراهم شدن قابلیت در آن
۲۲_ ناتمام دانستن دیدگاه و دلیل ملاصدرا درباره #مرگ_طبیعی
✍استاد #عباس_نیکزاد
🆔 @rafigha
https://eitaa.com/rafigha