eitaa logo
🔹رفیق
188 دنبال‌کننده
280 عکس
64 ویدیو
35 فایل
و حسن اولئک رَفیقا
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 🔰 حقیقت ولایت و نبوت 🔶 «احكام و نواميس دينى كه يك دسته از آنها همان مى ‏باشند، در ظاهر يك سلسله افكار اجتماعى مى ‏باشند، ارتباط آنها با سعادت و شقاوت اخروى، و به عبارت ساده دينى با نعمت هاى بهشتى و نقمت هاى دوزخى، منوط به واقعيّت هايى است كه به واسطه عمل به آن نواميس و مقرّرات يا ترك آنها در انسان به وجود آمده و در پس پرده حس ذخيره شده و پس از انتقال وى به نشئه آخرت و پاره شدن پرده غفلت و حجاب انّيّت براى انسان ظاهر و مكشوف افتد... 🔷 پس در زير لفافه زندگى اجتماعى كه انسان با رعايت نواميس دينى بسر مى ‏برد، واقعيّتى است زنده و حياتى است معنوى كه نعمتهاى اخروى و خوشبختي هاى هميشگى از آن سرچشمه گرفته و به عبارت ديگر مظاهر وى مى ‏باشند. اين حقيقت و واقعيّت است كه به نام ناميده می‏شود. 🔹 واقعيّتى است كه احكام دينى و نواميس خدايى مربوط به زندگى را به دست آورده و به مردم مى ‏رساند و «ولايت» واقعيّتى است كه در نتيجه عمل به فرآورده‏ هاى نبوّت و نواميس خدايى در انسان به وجود مى‏ آيد.» 📚 ؛ ص 95 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
👌 تکنیسین بخش خدمات و تولید یا تربیت انسان؟! حجت السلام 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 برای : 🔸 چرا نتانیاهو و کابینه رژیم اشغالگر قدس، از ترامپ حمایت می کردند؟ 🔹 در مورد پروژه های جهانی چه چیزهایی میدانیم؟ 🔸 چرا ترامپ باید برود؟ 🔹 تصمیمات و حرکت اصلی این پروژه ها در کجا گرفته می شود؟ ایالات ؟ آمریکا اسرائیل اوباما و نتانیاهو ترامپ بایدن 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🌀 برای : لیبرال دموکراسی و مردمسالاری دینی 🔸 هسته سخت و بنیادین ، 1⃣انسان محوری، 2⃣عقل خودبنیاد و 3⃣ است؛ در واقع چیزی است در مقابل عالم وحی و الهیات دینی. انسان مورد نظر خود را بی نیاز از غیرعقل خودبنیاد میداند که در جمله یکی از فیلسوفان عالم غرب معنا پیدا می کند: خدا یک بار انسان را آفرید و حالا وقت آن رسیده که انسان، خدای مورد نظرش را بسازد. این نوع مواجه با ساحت قدسی دین سرانجامی جز ظهور و افول حقایق ندارد. در نتیجه لیبرال دموکراسی شد حکومت سرمایه داران بر مردم. 🔹 در مقابل دیدگاه بالا، با قبول اصالت انسانیت و مردم، خط حرکتی و تکاملی برای نوع بشر قائل است و بدین منظور بهترین راهنما را دین مصون از تحریف میداند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
حجت الاسلام #محمدرضا_زائرى 🔸يكي از ايرادهايی كه غالبا به #مراجع_تقليد و علماي حوزه های علميه گرفته
🍀🍀🍀 تفکیک فقه از اخلاق با عقل و نقل ناسازگار است 🔹 عده‌ای از معاصرین فکر می‌کنند یک علم کاملا متمایز و با هویتی کاملا متفاوت از در غایت و مبانی است، در موضوعات و محمولات تفاوت دارد و در مجموع تمایز همه جانبه در کار است. 🔸 برخی تصریح می‌کنند گزاره‌های اخلاقی حکم فقهی ندارد؛ در حالی که این موضوع یعنی تفکیک اخلاق از فقه با وجود شهرتی که در دوره ما دارد هیچ شاهدی در متون اصلی دینی ندارد؛ اگر به عقل و کتاب و سنت مراجعه شود می‌بینیم هیچ شاهدی نمی‌توان برای آن آورد و آیه و روایتی نمی‌یابیم که این دو را متمایز بداند. 🔹 در تاریخ هزار ساله ، یک شاهد معتنابه از فقها در تفکیک فقه از اخلاق نمی‌یابیم؛ معتقدم با مراجعه به منابع دین، وحدت رویه در بحث احکام عملی و اخلاقی وجود دارد و دریافت‌های عقلانی و کتاب و سنت برخلاف تقسیم مشهور کنونی است و یکی از مهمترین دلایل آن هم، توجه به لوازم عبودیت است. 🔻حجت‌الاسلام مجتبی رحیمی نشست «تأملاتی بنیادین در تفکیک فقه از اخلاق» 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=21231 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
📑 اگر شاگردانش را می‌دید که بین راه سرشان به این‌ور و آن‌ور می‌چرخد، تشر می‌زد که از فرصت بین راه برای فکر‌کردن استفاده کنند. می‌گفت: «بیشتر از آنچه می‌خوانید، فکر کنید. اگر به صِرف خواندن عادت کنید، در بین متنها و سطرها محدود می‌شوید. آنوقت نوآور نمی‌شوید.» 📚 ص‌ ۹۲ مریم برادران 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
🔶 حقّاً انّه لَظلم عظیم أن يفرق بين الدین الالهى وبين الفلسفة الالهيه. 📙 #کتاب #على_و_فلسفه_الهى، ص
در بیان 🔆 حضرت (ره) پس از رحلت علامه در طلیعه یكی از بیانات خود فرمودند: «من قبلا باید از این ضایعه ای كه برای حوزه های علمیه و مسلمین حاصل شد و آن رحلت مرحوم علامه طباطبایی است اظهار تاسف كنم و به شما و ملت ایران و خصوص حوزه های علمیه تسلیت عرض كنم خداوند ایشان را با خدمتگزاران به اسلام و اولیای اسلام محشور فرماید و به بازماندگان و متعلقین و شاگردان ایشان صبر عنایت فرماید.(صحیفه نور ج 9 ص 134) 🔆 حضرت : 🔹 مرحوم علّامه‌ی طباطبائی (رضوان‌الله‌‌علیه) جزو روحانیّون روشنفکر و دارای بود، در تفسیر المیزان ایشان، این خصوصیّت سرتاپا در مرحوم علّامه‌ی طباطبائی مشخّص است ۱۳۹۶/۰۸/۲۲ 🔸 مرحوم علامه‌ی طباطبایی(۱۳)(رضوان‌اللَّه‌علیه) در حدی بود که اگر منحصر به فقاهت میشد، یقیناً به مرجعیت تقلید میرسید. ایشان از علمای زمان خودش، اگر بیشتر نبود، کمتر نبود؛ اما فقاهت را به کسانی سپرد که مشغول فقاهت بودند. آن زمان در قم مرحوم با آن عظمت، و اساتید بعد از آن بزرگوار، مشغول کار فقاهت بودند؛ اما ایشان آمد مشغول فلسفه گردید و رکنی شد، و بعد از آن‌که در قم هیچ نشان قابل توجهی از نبود، آن را کرد؛ شاگردانی تربیت نمود، معارف فلسفه را راه انداخت و گسترش داد. البته قبل از ایشان امام فلسفه میگفتند، لیکن در دایره‌ی محدودی و با شاگردان مخصوصی؛ اما ایشان گسترش داد، درس را وسیع کرد و عمرش را به فلسفه صرف نمود. 31/6/1370 🔹 به نظر من هنر بزرگ مرحوم علامه طباطبائی (رضوان الله تعالی علیه) این بود که پافشاری کرد و کار خود را در شرائط مختلف ادامه داد. حتّی طبق آن نقلهائی که ما شنیدیم - گرچه آن وقت هم بنده به ذهنم بود، منتها دقیق یادم نیست - هنگامی که ایشان را تعطیل کردند، همان جا در همان مسجد سلماسی را شروع کردند. خب، این یعنی . 23 /11/1391 ▪️ ۲۴ آبان آیت‌الله علامه سید محمّدحسین طباطبایی(ره) 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ، قصه های پرفراز و نشیبی از آغاز جنگ تحمیلی دارد، وقتی پیش در مریوان می رود، تنها یک نوجوان 15 ساله بوده است و در همراه حاج احمد به عنوان نیروی اطلاعات برای شناسایی جاده اهواز _ خرمشهر بوده است. علی خوش لفظ در عملیات های دیگر نظیر عملیات ، ، 4 و 5 حضور داشته است که نهایتاً در عملیات کربلای 5 تیر به نخاع وی خورده و به شدت مجروح می شود که الان هم بعد از 25 سال از این واقعه، از این مجروحیت رنج برده و مکرراً در بیمارستان است. شخصیت علی خوش لفظ، بسیار ویژه است که به نوعی بار عاطفی و انسانی خاطراتش خیلی زیاد است چراکه وی با حدود 90 نفر از کسانی که در هشت سال دفاع مقدس شهید شده اند، می بندد و شاهد شهادت بیشتر آنها نیز در عملیات ها بوده است. حضرت : ... راوی، خود یک است. تنِ بشدّت آزرده ی او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد، و الحمدلله ربّ العالمین. نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه دیدگان است... درباره ی نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از اینها است. مقدّمه ی کتاب یک غزل به تمام معنی است. ۹۵/۱۰/۱۸ شهید : ... عکست را بر روی جلد بوسیدم... 📚 خاطرات علی خوش لفظ / ۶۵۱ صفحه 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔹رفیق
🌀 برای #تأمل: لیبرال دموکراسی و مردمسالاری دینی 🔸 هسته سخت و بنیادین #لیبرالیسم، 1⃣انسان محوری، 2⃣ع
🔸🔹🔸 🌀 برای 🔻 به مفهوم آزادی فردی را به دو منظور میتوان برداشت کرد: اول: مطلق آزادیست بدون هیچ قید و شرطی که منظور متفکران لیبرال این نیست. دوم: آزادیهای فردی که آزادی دیگری را لطمه نزند.(قید میخورد یعنی به شرطی که مانع آزادی دیگران نشود) 🔺این شرط هم در جامعه لیبرال(شرح در پیام قبلی) محقق نمیشود؛ چرا که به بیان بدون امکان تحقق ندارد. ✅ به بیانی میتوان جامعه لیبرال دموکراسی را حاوی تناقضات متعددی دانست؛ نمونه های عینی این جوامع در غرب نمایان است. ایالات متحده؟ 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha
🔸نظر پیرامون اجباری نبودن 🔵 ایشان در تاریخ ۲۰ اسفند ۵۷ در مصاحبه ای اعلام میکنند که: ، حجاب شخصیت و وقار است و هیچ اجباری هم در مورد آن در کار نیست... مسلما نظر امام هم به مصلحت زنان ما و هم خواهران و دختران ماست و هم مطابق با موازین و اصول دین مبین اسلام است... حجاب یک مسئله سنتی و تاریخی است در عمق تاریخ ما و تاریخ شرق... اشتباه میکنند خانمهای ما که اگر یک روسری روی سرشان بگذارند اینها از حیثیت آنها کم خواهد شد... حجاب ساخته من و فقیه و اینها هم نیست، نص صریح قرآن است.. 💠 نکته: مرحوم طالقانی در ابتدای مصاحبه خود اعلام نموده اند که نظر پیرامون الزامی بودن حجاب هم به مصلحت جامعه است و مطابق با موازین دین، بنابراین آیت الله طالقانی نیز ابتدائا نظر حضرت امام را پذیرفته بودند. 🆔 @rafigha https://eitaa.com/rafigha