راهبر مربی
شاید حدود شش ماه مباحثه و گفتگو با همکاران عزیزم در سازمان تبلیغات اسلامی که امروز با کمال تواضع و ا
...
اولا: تأکید بر عنوان نوجوان به جای دانش آموز توجه به ابعاد شخصیتی این سرمایه های اجتماعی داشت؛
ثانیاً: توجه به محله به جای مدرسه بخش دیگری از محیط پیرامون و اثرگذار بر نوجوان را در مرکز توجه قرار می دهد؛
ثالثا: هرچند به ضرورت مربی و معلم التفات داریم اما سه نکته برایمان دارای اهمیت بود یکی این که حضور معلم و مربی در دوره نوجوانی نباید مانع اکتشاف استعداد نوجوان گردد و دوم این که به نظر می رسد هویت نوجوان بیشتر در جمع و القائات غیر مستقیم شکل میگیرد نه ضرورتا از طریق آموزش مستقیم معلم یا مربی بلکه از طریق قرارگرفتن در فضای هویتی؛ سوم ویژگی های دوره نوجوانی از جمله استقلال طلبی نباید بگونه ای جهت دهی شود که موجب کاهش ارتباط نوجوان با والدین و بالعکس گردد؛ از این جهت در دوره به جای تمرکز بر معلم یا مربی بر واژه والدین و تکرار آن تأکید داشته و داریم.
رابعاً: برای تحقق این موضوع حدود چهل نفر از طلاب و دانشجویان مؤثر استان که در حوزه ها و دانشگاه های خارج از استان در حال تحصیل و احیانا اشتغال هستند و جمعی از فضلا و طلاب داخل استان رصد و برای همراهی با نوجوانان جهت همزیستی و بستر سازی برای فضای هویتی دعوت شدند که حدود بیست نفر امکان حضور یافته و از بدو ورود تا فضای افتتاحیه و اتوبوس و کارخانه ها و اسکان و خواب و بیداری و نماز و زیارت و گفتگو و گعده و...نوجوانان را همراهی کردند و تجربه ای ناب برای ما بود و هنوز اثرات آن را می بینم و برخی والدین جویای آشنایی با آن عزیزانم هستند لازم میدانم دست بوس و قدردان همه آن بزرگوارانی باشم که برای همراهی نوجوانان یعنی سرمایه های اجتماعی آینده وطنم وقت گذاشتند...
تیم پشتیبانی، تیم رسانه، تیم نقلیه و زحمات دیگر از ذهنم دور نیست و خود مجالی مفصل را میطلبد اما مجال بسط نیست ارادتمند همه عزیزان هستیم...
تا اینجای داستان سعی شد کلیتی را برای عزیزانم که دستور دادند گزارشی از شکل گیری و شیوه برنامه عرض کنم ارائه کنم...
تا چند گام بعد امتداد برنامه مهیاست و البته نوجوانان اکنون مشغول امتحان و درس و مدرسه...
دست والدین و مربیان و معلمان و دلسوزان را برای امتداد به گرمی میفشاریم
بقیه اش ان شاءالله در فرصت مناسب
#شب_یلدا
#یاسوج
با شرمندگی و عذرخواهی از والدین، همسر و فرزندان عزیزم که این شب نتوانستم در کنارشان باشم.
یا علی
#تجربه_نگاری
#کار_تشکیلاتی
#کار_فرهنگی_تمییز
#نهضت_روایت
#تبلیغ_نمونه
#چهار_محال_بختیاری
#استاد_طاهری
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
حکایت یک حرکت مردمی حساب شده
برخی ها هنر راهبری دارند، صاحب بصیرت اند، تحلیل دارند و با نگرشی کلان نگر نقطه زنی می کنند، آقای دکتر طاهری عزیز برادر بزرگوارم که فارغ التحصیل گروه علوم سیاسی موسسه امام هستند و بنده هم توفیق دوستی و خدمت گزاری ایشان را داشته و دارم، از این دسته اند
مدیری راهبر و نقطه زن که حواسش هست به جای "تصدی گری محض" و "گزارش دهی کمّی" مبتنی بر ابلاغیه های سازمانی، خود را درگیر راهبری و هدایت کلی جامعه هدف در استان چهار محال و بختیاری کند
چقدر از این مدیران و راهبران نیاز داریم.
چقدر محتاجیم که امثال ایشان هدایت گری کنند و مانع زدایی کنند تا حرکت های مردمی شکل گیرد و همه خودشان را سهیم بدانند
دیروز صبح از قم عازم کرمان شدم تا بنده هم بتوانم ذره ای ایشان را همراهی کنم
جمعیتی قریب به ششصد نفر را از بین اقشار مختلف مردمی انتخاب کرده بودند، تا آنها را به کرمان بیاورند و در کنار ابعاد انگیزشی زیارت مزار حاج قاسم، با مکتب حاج قاسم هم آشنا کنند، آنوقت این عزیزان با حس شور و شعوری که در این اردوی جامع برایشان ایجاد می شود، چند روز بعد بدون دخالت و تصدی گری خاصِ نهادهای دولتی، مراسم بزرگداشت حاج قاسم را در سطح استان برگزار کنند
درود بر این حرکت هوشمندانه
به این می گویند کار حساب شده
ای کاش همهی استانهای ما اینگونه بودند
بله می شود بهانه آورد و گفت
بودجه نیست
نیرو نداریم
جا و مکان نیست
و و و
اما می شود اراده کرد و گفت من مرد میدانم به مانند حاج قاسم
بله می شود و می توان کار کرد
چرا نشود
چرا نتوانیم
اینها وسوسه های شیطان و خناسان است
وقت، وقت جهاد است
وقت مبارزه است
وقت کلان نگری و راهبری و نقطه زنی است.
تا خداوند هم "لنهدینهم سبلنا" کند
ایشان می توانستند بعد از فارغ التحصیلی در قم بمانند و برای خودشان کار کنند
رزومه سازی کنند
هیات علمی شوند و تدریس و تالیف داشته باشند و ارتقای رتبه بگیرند و در کنج عافیت بنشینند و دیگران دست بوسشان بیایند
اما نکردند
میتوانستند مبتنی بر وظایف سازمانی عمل کنند و بگویند کدام ابلاغیه سازمانی به من گفته است چنین کاری کنم
مگر ردیف بودجه ای هست؟
مگر بازخواستی می کنند؟
اما
اما مردان الهی و مجاهد، افلاکی و آسمانی اند نه زمینی و اسیر سازمانها
اینرا در مسیر جاده کرمان به بیرجند و با چشمانی بارانی برای ایشان نوشتم و تقدیم برادر مجاهدی کردم تا شاید اندکی قدردانی کنم و خداقوتی باشد و ذره ای از خستگی هایی که در چهره اش نمایان بود فرو بنشیند
برادرم دیروز وقتی چشمان قرمز بی خوابت را دیدم به حالت غبطه خوردم
وقتی از سختی های مدیریت این حرکت جهادی و موانع پیش رویت گفتی، شرمنده ات شدم
اما بدان خالصانه دعایت میکنم که ثابت قدم باشی و فداکاری هایت را ارج می نهم.
تقدیم به دکتر طاهری عزیز و همهی همکاران گرامی اش که قدمی بزرگ در تعظیم شعائر و بزرگداشت حاج قاسم و روایت مکتب حاج قاسم برداشتند
امید که این بردار ناچیزتان توانسته باشد اندکی در این مسیر کمکتان کرده باشد.
التماس دعا🌹🙏❤️
۱۴۰۱/۱۰/۰۱
🆔 @Binesh_Rahbordi
25.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ببینید
تیزر | گزارش کوتاهی از جلسات کاروان راویان مکتب حاج قاسم
📍دوره ی آموزشی زیارتی مکتب حاج قاسم ویژه فعالان و کنشگران فرهنگی و اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری
🔻29 آذرماه لغایت 2 دی ماه
#عهد_میبندم_حاج_قاسمت_باشم
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔰مرکز رسانه انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری 🔰
┄┅┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┅┄
༺🦋@nehzat_eslami_chb
______
https://eitaa.com/MahdiTaheri55
راهبر مربی
حکایت یک حرکت مردمی حساب شده برخی ها هنر راهبری دارند، صاحب بصیرت اند، تحلیل دارند و با نگرشی کلان
این متن مربوط به حرکت کاروان راویان مکتب حاج قاسم می باشد.
May 11
ان شاءالله در پیام های بعدی، به گوشه ای از آموخته ها که در اثر مصاحبت و موانست با استاد حاصل شده، اشاره خواهم کرد.
همراه باشید.
🔰 در محضر استاد (1)
اولین باری که توفیق آشنایی با استاد طاهری رو داشتم سال 1393 بود.
سالی که تحصیلات سطح دو رو در موسسه امام خمینی قم آغاز کردم.
رابطه ی ما فراتر از رابطه استاد و شاگرد از نگاه عموم شکل گرفت. تماما رفاقت و برادری خالصانه بود.
از همون ابتدا پای درس ایشون و تعاملاتی که داشتیم
نکاتی در سبک رفتاری ایشون میدیدم که برام جذاب بود.
حتی الامکان بعضی هاش رو خدمت شما عزیزان مطرح میکنم.
مثلا
هروقت کلاس شروع می شد و بعضی از رفقای طلبه بعد ایشون سر کلاس حاضر می شدند، استاد تمام قد به احترامشون می ایستاد و خوش آمد می گفت.
بسیار صمیمانه
خاطرم هست که با اسم کوچک رفقا رو خطاب قرار می دادند و می گفتند بفرمایید، خوش آمدید.
ضمن اینکه برای شاگردها احترام قائل بود و ویژه تکریم می کرد، مواقعی که هرکس کوتاهی و کم کاری می کرد، استاد تمام قد مقابل شاگرد می ایستاد و مواخذه اش می کرد. به گونه ای که ناراحتی پیش نیاد. البته از اونجایی که رابطه ما با استاد بسیار صمیمانه و رفاقتی بود، امکان نداشت کسی از ایشان ناراحت بشه.
اینجا من این نکته رفتاری رو از ایشون آموختم. نکته ای که بسیار در تعاملات تشکیلاتی، بالاخص با نیروها راهگشا و موثر هست.
زمانی میتونی تمام قد مقابل کم و کاستی های نیرو بایستی تا متوجه و متنبه بشه که قبلش تمام قد نیرو رو تکریم کرده باشی و رابطه ی شما با نیرو، رابطه ای حبی مبتنی بر نظام ولایی شکل گرفته باشه.
نکته ی جالب دیگه در مورد شیوه کلاس داری ایشون هست که محال بود حتی یک نفر سر کلاس خوابش ببره و چرت بزنه یا اینکه با موبایل خودش رو سرگرم کنه. امکان نداشت. از بس کلاس جذاب بود که همه درگیر مطلب استاد و فرایند یادگیری می شدند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
🔰 در محضر استاد (2)
یادش بخیر
اربعین سال 1394
به دعوت حاج آقا، توفیق هم سفری با ایشان رو داشتم و همراه کاروانی که از شهرشون عازم کربلا میشدند سعادت پیاده روی اربعین و زیارت سیدالشهدا نصیب بنده شد.
اون موقع از لحاظ مالی، فراغت بال نداشتم و هزینه اون سفر رو خود استاد متقبل شدند.
تقریبا دو روز قبل حرکت کاروان، رفتم شهر حاج آقا
شلمزار،شهرکرد، استان چهارمحال بختیاری.
اونجا باب رفاقت با شاگردهای استاد که در بستر دارالقرآن تربیت شده بودند باز شد.
خیلی جالب بود.
جمعی بسیار صمیمانه و مؤمنانه که به گفته خودشون از دوران دانش آموزی با استاد همراه شدند و در کنار هم رشد کردند. اون موقع تعدادیشون در سطوح عالیه حوزه و دانشگاه در حال تحصیل بودند.
یک جمع ترکیبی متشکل از دانشجو و طلبه که مشغول کار تشکیلاتی و تربیتی بودند.
بعد دو روز با همین جمع مخلص راهی سفر شدیم.
مطلب جالب دیگه ای که توجهم رو جلب کرد
این بود که شاگردهای استاد تو طریق مشایه، کتاب "ادب فنای مقربان" شرح زیارت جامعه کبیره آیت الله جوادی آملی حفظه الله رو مطالعه و مباحثه می کردند.
اونجا بود که متوجه شدم یکی از برنامه های نهادینه شده برای رشد و تقویت مبانی این جمع
مطالعه و مباحثه بود که حتی طی سفر، با اون شرایط سختی که داشت، سرمای زمستان و...
این برنامه رو با جدیت داشتند.
از اونجا رفاقت ما با این مجموعه شکل گرفت
و از همون موقع، من ایده کار تشکیلاتی و تربیتی دانشجو_طلبه رو از فعالیت استاد و مجموعشون الهام گرفتم و در ذهن داشتم تا بتوانم این الگو رو پیاده کنم.
تا اینکه چند سال بعد شرایط فراهم شد و با جمعی از دوستان دانش آموز که به تازگی کنکور داده بودند و وارد عرصه دانشگاه شدند، این حرکت رو در استان خراسان شمالی آغاز کردیم و بعدش دوستانی که به تازگی مسیر طلبگی رو شروع کرده بودند رو هم وارد این جمع کردیم.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
🔰 در محضر استاد (3)
مجددا یادش بخیر
چون سال بعد هم دو مرتبه توفیق شد و با مجموعه استاد راهی سفر اربعین شدیم
و اینجا هم هزینه سفر رو دومرتبه میهمان حاج آقا بودیم😊
البته ابتدای سفر به استاد گفتم:
حاج آقا، ان شاءالله، این دفعه رو به عنوان قرض حساب کنید که ایشون گفتند باشه حالا شما تشریف بیارید خدا بزرگه.
بعد سفر رفتم پیش استاد تا هزینه و قرض رو پرداخت کنم
استاد جمله ای گفتند که هنوز هم که هنوزه از خاطرم نرفته و تبدیل به یک خط مشی و الگوی رفتاری برام شده
ایشون گفتند که نیاز نیست پرداخت کنی
ولی بجاش برو تو منطقه خودتون کار فرهنگی کن.
و خلاصه اینکه از اون موقع ما داریم به حساب حاج آقا کار فرهنگی می کنیم.
اینجا من استمرار و بسط کار به این روش رو طبق مشی حاج آقا یادگرفتم.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
🔰 در محضر استاد (4)
نکته دیگر
استاد بسیار قلم روان و زیبایی دارند و در موسسه امام خمینی از اساتید اهل قلم و خبره در پژوهش و تحقیق بودند و در این زمینه از دقت بالایی برخوردارند.
تیم پژوهشی که حاج آقا تشکیل دادند بخاطر نظارت دقیق و کمکشون، تیم بسیار قوی در حیطه پژوهش شد.
استاد طاهری سال 1398 بود که از موسسه رفتند. چنانچه می ماندند
به قطع یقین، الان از اساتید بنام قم میشدند. ده ها مقاله و کتاب ارزنده به چاپ می رساندند و جزو چهره های موفق می شدند. شخصا کمتر استادی رو مثل ایشان در زمینه فعالیت های علمی و پژوهشی حتی کلاسداری و تدریس دیدم. ولیکن بخاطر روحیه تبلیغی خود حضرت استاد و اصرار زیادی که حاج آقای قمی در دعوت از ایشون برای مسئولیت سازمان تبلیغات استان چهارمحال داشتند، ایشان فضای تدریس و تحقیق در اون سطح رو رها کردند و وارد فضای سازمان تبلیغات شدند که بحمدلله
در اونجا هم منشا خیرات و برکات بسیار گشتند که اگر نگم بی نظیر، قطعا کم نظیر بوده.
هنگامی که ایشون وارد سازمان شدند
حرکت های تحولی رو ریل گذاری کردند.
در صورتی که در شرح وظایف سازمانیشون تعریف نشده بود و بخاطر انجام ندادن آن امور، کسی بازخواستشون نمیکرد.
و این ویژگی مردان اهل حق و نیروهای مدیر و مدبر تراز انقلاب اسلامی هست که دغدغه تحول دارند
و برای تحول هیچگاه از ملاک ها و معیارهای زمانه خویش تبعیت نمیکنند.
به قول شهید آوینی:
اگر انسانهایی که مأمور به ایجاد تحول در تاریخ هستند خود از معیارهای عصر خویش تبعیت کنند، دیگر هیچ تحولی در تاریخ اتفاق نخواهد افتاد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
🔰 در محضر استاد (5)
یکی از برنامه هایی که در سازمان انجام دادند
راه اندازی فعالیت مطالعاتی و مباحثاتی بین کارمندان مجموعه بود.
اوایلی که وارد مجموعه شدند
خب
مشخصا فضا اداری بود مثل سایر ادارات
و کارمندان مجموعه هم همچنین.
به کارمندان
گفتند که از این به بعد فلان کتاب رو مطالعه میکنیم و روز دوشنبه بحث.
موعد مباحثه رسید
همه جمع شدند.
ابتدای جلسه، با قاطعیت گفتند: هرکی مطالعه نکرده بره بیرون. واین برای کارمندهایی که مدت مدیدی به شکل دیگه ای کار میکردند، سنگین بود. خلاصه اینکه از اون به بعد همه حساب کار دستشون اومد و منظم و مرتب در مباحثات شرکت کردند و تا الان مطالب بسیار زیادی رو بصورت هدفمند مباحثه کردند.
و این حرکت یه نکته بسیار بسیار مهم برای فعالیت های تشکیلاتی و جمعی داره که باید مدنظر قرار بدیم:
اینکه ما هرجا بخواهیم کار کنیم
یا باید از نیروهای همراه و همفکر بهره مند بشیم و کار رو جلو ببریم
یا اینکه نیروهای موجود اگر چنین ویژگی رو ندارند، باید از طرقی با خودمون به وحدت گفتمانی برسانیم.
اتفاقی که حاج آقا در این چند سال رقم زدند یکیش همین بود. با این جلسات مباحثه هفتگی، گفتمان خودشون رو در فضای سازمان پیاده و تثبیت کردند و مجموعه رو به وحدت گفتمانی رسوندند. البته علاوه بر این، حاج آقا به قم رفت و آمد داشتند و با نیروهای قوی و کارآمد و توانمند، تک به تک وقت میگذاشتند و صحبت میکردند و دعوتشون میکردند برای فعالیت در سازمان.
حاج آقا با مجموعه ای از این فعالیت ها، برای خودشان بازوهای قوی ایجاد کردند و به کمک اونها توانستند که ایده های تحولی خودشون رو منصح عمل برسانند.
والسلام
#مدیریت_به_سبک_حاج_قاسم
#سردار_جبهه_ی_فرهنگی
#تجربه_نگاری
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/tablighdaneshamozi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️مجموعه #استوری وفات حضرت امّالبنین (س)
🆔 @balagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤
رباعی گفتی و تقدیم سلطان غزل کردی...
- شعرخوانی محسن رضوانی در دیدار رهبری
#ام_البنین
هدایت شده از راهبر مربی
✨قسمت اول✨
⭕️ چند نکته درباره فعالیت فرهنگی و تربیتی:
فرق ندارد کجا کار تربیتی می کنیم؛
مسجد
مدرسه
هیئت
دانشگاه
بسیج و ...
هرجایی که بخواهیم کار کنیم و نتیجه بگیریم بایستی به چند مسئله به طور جدی توجه کنیم!
کار تربیتی 4 رکن دارد:
1. مربی
2. متربی
3. برنامه رشد
4. محیط رشد/ ساختار رشد دهنده
❗️بی توجهی به هرکدام از این موارد باعث می شود کار ابتر بماند؛
مثلا دوستانی که هیئت دارند و مخاطب جوان هم دارند ولی مربی ندارند و فقط روی مداح و شام هیئت سرمایه گذاری کرده اند بعد از مدتی احتمال اینکه شاهد ریزش بچه هیئتی ها باشند بسیار زیاد است.
یا مجموعه هایی که مربی و مخاطب دارند اما برنامه ای برای رشد ندارند و کشکولی پیش می روند، کار این دسته هم در نهایت فرسایشی و بدون خروجی می شود و اساسا کار تربیتی اصولی انجام نگرفته است و صرفا درباره بعضی موضوعات به صورت تجزیه ای با متربیان صحبت کرده ایم.
▪️در این مدتی که با فعالان فرهنگی زیادی در ارتباط بودم این مشکل خیلی فراگیر بوده است و می توان ادعا کرد بی برنامگی، مشکل غالب فعالان فرهنگی هست و عموما متوجه این مسئله نیستند و اراده ای برای حل این مسئله ندارند. 😔
به عنوان مثال برنامه های متنوعی در مساجد و... اجرا می شود، مثل گروه سرود، کلاس احکام، کلاس قرآن و ... وقتی می پرسیم بر اساس چه منطقی پیش می روید؟ کدام قسمت کار شما ناظر به تقویت بعد بینشی مخاطب است، کدام قسمت ناظر به بعد گرایشی است و چه برنامه ای برای رفتار سازی داشته اید، عموما جوابی ندارند و اصلا چنین دقت هایی را نداشتند فقط کشکولی پیش رفته اند...
معلم های پرورشی و دیگر فعالان هم وضعیت مشابه ای دارند البته افرادی که اصولی حرکت می کنند کم نیستند ولی وجه ی غالب کار فرهنگی موجود، کار اصولی و روی قاعده نیست.
🔸خودتان کار خود را ارزیابی کنید اگر جواب این سوالات برای شما روشن است یعنی روی اصول دارید کار می کنید ولی چنانچه جواب روشنی ندارید کار شما اصولی نیست!
✅مخاطب را از کجا به کجا می خواهید برسانید؟ نقطه الف و ب یا به تعبیری مبدا و مقصد در کار شما وجود دارد؟
✅بر اساس چه روشی می خواهید کار را پیش ببرید؟
✅برای رسیدن به اهداف تان از چه چارچوبی استفاده می کنید؟
ساده تر بگیم این می شود جواب این سه تا سوال را باید بدهید
✔️ چیستی کار تربیتی؟
✔️ چرایی کاری تربیتی؟
✔️ چگونگی کار تربیتی؟
✍️ادامه دارد
#اصول_کار_تربیتی
#منظومه_فکری_تربیتی
#اصلاح_فکر
#ارکان_تربیت
●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
هدایت شده از راهبر مربی
✨قسمت دوم✨
🔶چگونگی کار تربیتی در بستر های مختلف
❓برای کار تربیتی از کجا شروع کنیم؟ (برای مخاطبینی که برنامه ی مستمر داریم)
▪️جواب های مختلفی برای این سوال وجود دارد اما بنده معتقدم، تربیت در ساختار اتفاق میفتد؛
لذا در ابتدا بایستی از کار تشکیلاتی شروع شود و اصول کار تشکیلاتی برای مخاطبین تثبیت بشود، تشکیلاتی بار آمدن متربیان ثمرات خوبی دارد از جمله اینکه:
✅ پیشبرد برنامه های آینده را بسیار راحت می کند.
✅ چالش ها را کاهش می دهد و اختلافات به حداقل می رسد.
✅ همکاری بین اعضا بیشتر می شود.
✅ تقسیم کار می شود و همه ی کارها بر دوش مربی نمی باشد.
✅ تربیت نیرو و کادر سازی صورت می گیرد.
✅ مجموعه قائم به فرد نمی شود و با رفتن افراد، فعالیت مجموعه به مخاطره نمی افتد.
✅ نیروی تشکیلاتی هرجا برود، منشا خیر است و کار را دست می گیرد.
در واقع کار تشکیلاتی، ساختار و چارچوب کار تربیتی می باشد و محیط تربیتی ما یک محیط تشکیلاتی هست.
⁉️ چگونه بچه ها را تشکیلاتی بار بیاوریم؟
اول باید خود مربی مسلط بر کار تشکیلاتی باشد و نگاه تشکیلاتی داشته باشد، و در این زمینه آموزش های لازم را ببیند.
سپس به صورت تئوری و عملی به متربیان منتقل کند و روح تشکیلاتی را در کار به جریان اندازد.
✍ادامه دارد...
●◎ تبلیغ دانش آموزی ◎●
🌱___-کلیک کنید☝️-___🌱
سلام شبتون بخیر
خوبید؟
تجربه نگاری استاد طاهری و چند خاطره ای که از منش ایشان بیان شد الحمدلله بازخورد خوبی داشت و دوستان زیادی استفاده کردند
یکبار دیگر مطالب را مرور کنید تا یک تجربه نگاری از یک کار تشکیلاتی فوق العاده حرفه ای و ثمر بخش که توانست صدها نفر مثل استاد طاهری را تربیت کند با هم داشته باشیم.
#اسوه_تربیتی
#اسوه_ی_تشکیلاتی
راهبر مربی
👆خلاصه ویژگی افراد با هویت نقش بسته بر دیوار مسجد #اعتکاف #شیراز #تجربه_نگاری
حواسم هست ادامه ی بحث هویت هم مانده و باید تکمیل کنیم👨🦯
هدایت شده از تحلیل سیاسی منطقه و جهان
⭕️ آقا سیدرضی
👤 نویسنده: هادی معصومی زارع
✂️ برشهایی از متن:
سید یک جا بند نمیشود. کل ساعة هو فی شأن. مصداق بارز «رجل فی أمة» است. من او را بولدزر مقاومت مینامم. از بس پرکار و پرانرژی است.
سید رفت و اسرار زیادی را با خودش به آسمان برد. سیدرضی تاریخ شفاهی حضور ایران پس از انقلاب در سوریه و لبنان بود. به جرات میتوان گفت که تنها کسی بود که شاهد زندهی تمام ادوار این رابطه و البته خود نیز بخش مهمی از ساخت آن بود.
ابو... از آخرین تاکتیکهای ابداعی سید در انتقال موشک و پهپاد و... به سوریه و لبنان میگوید. آنقدر خندهدار است که ریسه میرویم. ولی خب کار میکند دیگر.
آنها که مطلعاند میدانند سید پنج سال از عمر کاریاش را در تهران در کدام مجموعه حساس و پراعتبار سپری کرد و از قضا ماندنش در آن مجموعه به سود دنیای او بود. خودش به من میگفت با همه عشقی که به مسئولیتش در تهران داشت اما دست آخر دوام نیاورده و به همان ماموریت دیرینهاش در سوریه بازگشته تا دست مقاومت را پر کند.
👇ادامه مطلب:
syaaq.com/31470
🏷 #سوریه #سیدرضی #طوفان_الاقصی #لبنان #محور_مقاومت #نظامی
✍متن آقای معصومی را بخوانید تا با ایشان و سید رضی همزمان آشنا شوید.
راهبر مربی
⭕️ آقا سیدرضی 👤 نویسنده: هادی معصومی زارع ✂️ برشهایی از متن: سید یک جا بند نمیشود. کل ساعة هو ف
دکتر معصومی از فارغالتحصیلان موسسه امام خمینی(ره) هستند.
کتاب «روایت جذب» ایشان کتابی خواندی است.
البته جزو آموزش های نامنظم محسوب می شود و شما مجبورید از داعش الگو بگیرید😊
معرفی کتاب
یکی از پیچیده ترین و معماگونه ترین پرسش هایی که همواره پژوهشگران حوزه های مختلف از جمله حوزه های امنیتی، جامعه شناختی و روان شناختی و نیز اندیشه ورزان حوزه دین را به خود مشغول ساخته، آن است که براستی چه علل و اسبابی منجر به تشویق توده های اهل سنت و به ویژه جوانان به چنین جنبش هایی می شود که در آغوش گرفتن مرگ، سرنوشت محتوم بسیاری از اعضای آن بوده، هست و خواهد بود.
براستی بنیاد و ریشه و به اصطلاح فلاسفه، «علت محدثه» گرایش به این گروه ها و کنشگری و عضویت فعالانه در آنها چیست؟ چه زمینه ها و بسترهایی، گرایش ده ها هزار جوان و نوجوان اهل سنت را به این پارادایم فکری و گروه های منتسب به آن تسهیل کرده است؟ نیز آن چه عوامل و انگیزه هایی ایشان را تشویق و یا حتی وادار به پیوستن به این گروه های و بذل جان و مال خود در راه اهداف آنها می کند؟
کتاب حاضر در پی پاسخ به این سوالات می باشد.
فصل اول: کلیات و مفاهیم
فصل دوم: بنیاد گرایش و جذب به جنبش های جهادگرای سلفی
فصل سوم: زمینه ها و بسترهای گرایش و جذب به جنبش های جهادگرای سلفی
فصل چهارم: عوامل و انگیزه های گرایش و جذب به جنبش های جهادگرای سلفی
فصل پنجم: نتیجه گیری و راهبردهای تعاملی - تقابلی
✍️واقعا داعش چطوری جذب می کرد که حتی جوانان اروپایی به آنها می پیوستند و در این راه تا پای جان پیش می رفتند؟
#معرفی_کتاب