eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.5هزار ویدیو
802 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
Al-Tahrim08.mp3
6.06M
💢 تفسیرصوتی تفسیر سوره تحریم جلسه هشتم 🌷🌷🌷 ☑️درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم. ☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
باور ما. تقویت بنیه دفاعی ۱۴.mp3
6.3M
📌و اما باور ما-(قسمت 243)زکات و تقویت بنیه دفاعی نظام اسلامی 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اگرازیادخداغافل باشیم.گرفتاریهاومشکلات میادبسمت ما 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
jalase58-1.mp3
26.17M
📌 طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم 🎤استاد دکتر علی غلامی 📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره( صوت ١۲۱) شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی 🔅🔅🔅 ☑️ درتبلیغ و انتشار سخن حق توفیق را از خدا بخواهیم. ☑️کمی همراهان ما را از تلاش باز ندارد. 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📚تفسیر سوره معارج 📝نگاشت: (19) تفسیر آیات 22 تا 35 🌱🌱🌱 ✅ﺍﮔﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺟﺰء ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭﺍﻥ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﺑﻪ ﺷﻤﺎﺭ ﺁﻳﻴﺪ ﻣﻌﺎﺩﺑﺎﻭﺭ ﻭ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺍﻟﻬﻲ ﺑﻴﻤﻨﺎﻙ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻳﻤﻦ ﻧﺪﺍﻧﻴﺪ. ✅ﺍﮔﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﺟﺰء ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭﺍﻥ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﭘﺎﻙ ﺩﺍﻣﻦ ﺑﺎﺷﻴﺪ. ✅ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻏﺮﻳﺰﻩ ﻱ ﺟﻨﺴﻲ، ﻣﺘﻌﺎﺩﻝ ﻋﻤﻞ ﻛﻨﻴﺪ ﻧﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺳﺮﻛﻮﺏ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻧﻪ ﺑﻲ ﺑﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﺭ ﺭﻫﺎﻳﺶ ﺳﺎﺯﻳﺪ. ✅ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﻛﺮﺩﻥ ﭼﻴﺰ ﻧﻜﻮﻫﻴﺪﻩ ﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ. ✅ﺑﻲ ﺑﻨﺪﻭﺑﺎﺭﻱ ﺟﻨﺴﻲ ﻧﻮﻋﻲ ﺗﺠﺎﻭﺯ(ﺑﻪ ﺣﻘﻮﻕ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﻭ ﻣﺮﺯﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ)ﺍﺳﺖ. ✅ﺍﮔﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﺍﻣﺎﻧﺖ ﺩﺍﺭ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻭ ﭘﻴﻤﺎﻥ ﺷﻜﻨﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ. ✅ﺍﮔﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﺘﻤﺎﻥ ﺷﻬﺎﺩﺕ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺣﻖ ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﻫﻴﺪ. ✅ﺍﮔﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﻫﻴﺪ ﻓﺮﺩﻱ ﺍﺭﺟﻤﻨﺪ ﻭ ﺍﻫﻞ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﻧﻤﺎﺯﮔﺰﺍﺭ ﺣﻘﻴﻘﻲ ﺷﻮﻳﺪ. ادامه دارد.... 📚تفسیر استاد اصفهانی 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
🔅🔅🔅 📌آرایه های ادبی در قرآن -کنایه ها- (15) خداوند در آیه ی کریمه ۲۹ سوره ی مبارکه عنکبوت می فرماید: أَئِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ وَ تَقْطَعُونَ السَّبِيلَ وَتَأْتُونَ فِي نَادِيكُمُ الْمُنْكَرَ ۖ فَمَا كَانَ جَوَابَ قَوْمِهِ إِلَّا أَنْ قَالُوا ائْتِنَا بِعَذَابِ اللَّهِ إِنْ كُنْتَ مِنَ الصَّادِقِينَ* آيا شما با مردها درمى‌آميزيد و راه [توالد و تناسل‌] را قطع مى‌كنيد و در محافل [اُنس‌] خود پليدكارى مى‌كنيد؟» و[لى‌] پاسخ قومش جز اين نبود كه گفتند: «اگر راست مى گويى عذاب خدا را براى ما بياور.» ▪️قطع السّبیل: ➖معنای ظاهری: بریدن راه ➖معنایی کنایی: پیمودن راه- دزدی و چپاول کردن ➖در قرآن:به معنای بستن راه و سد کردن راه است. 🔘علامه طباطبایی در تفسیرالمیزان، مفهوم کنایی این آیه را چنین توضیح می دهد: مراد از قطع سبیل، اهمال گذاشتن طریق تناسل و لغو کردن آن است، چون راه تناسل عبارت است از نزدیکی و آمیزش با زنان، قوم لوط این راه را قطع نموده و آن را لغو کردند پس تعبیر به قطع سبیل کنایه است از اعراض از همسران و ترک مقاربت با آنان. 🔹البته نباید از نظر دور داشت که مفهوم حقیقی این تعبیر کنایی نه ترک آمیزش جنسی با زنان بلکه بستن راه و نشستن سر راه کاروان ها برای چپاول و غارت اموال آنهاست و مرحوم علامه در این آیه با توجه به قرائن موجود در سیاق آیات است که واژه قطع السبیل را کنایه از ترک مقاربت با زنان می داند. 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
22 📌شباهت‌های میان اندیشه منجی در میان و باورهای : ۱-طبق گزارشات کتاب مقدس تولد حضرت عیسی (علیه‌السلام) معجزه گونه بوده است و قرآن کریم نیز این امر را تأیید می‌کند. درست شبیه تولد حضرت مهدی (علیه‌السلام) که خداوند آثار حمل را در مادر ایشان آشکار نساخت تا جان وی در امان بوده و از تولدش ممانعتی صورت نگیرد. ۲-عیسی (علیه‌السلام) و مهدی(عجل الله تعالی فی فرجه الشریف) هر دو از نسل حضرت داود (علیه‌السلام) هستند. ۳- درباره داستان زندگی هر دو ایشان، انکار و استبعادات فراوانی صورت گرفته است. چنان که حضرت صادق (علیه‌السلام) در ¬این باره می‌فرماید: «در قائم، شباهتی است به عیسی؛ همچنان که یهود و نصارا درباره او عقیده‌های خلاف پیدا کردند، درباره قائم نیز عقیده‌های خلاف پیدا خواهند کرد. پس بعضی منکر او شوند و بعضی گویند [امام] متولد نشده و بعضی گویند [امام] یازدهم عقیم بوده و بعضی گویند امامت منحصر به دوازده نیست؛ بلکه به سیزده و بیشتر نیز تجاوز کند و بعضی گویند روح قائم در هیکل غیر او نطق کند». ۴-هر دو ایشان، صاحبان عمری طولانی هستند. ۵-القاب هر دو، به رسالت آن‌ها در بحث نجات جهانی اشاره دارد و هر دو دارای غیبت می‌باشند. هدف آن‌ها اجرای اوامر الهی است. ۶-هر دوی ایشان، صاحبان معجزه و کرامت‌اند و خداوند اجازۀ تصرف در طبیعت را به ایشان عطا فرموده است. ۷-هر دو منجی موعود مشخص هستند و نوع نجات گری آن‌ها فردی، جمعی، معنوی و اجتماعی بوده و جهانی است، نه فردی یا منطقه‌ای و قومی. 🌱🌱🌱 🔅مدرسه مجازی تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
باور ما. مهرورزی همه جانبه ۱۵.mp3
10.41M
📌و اما باور ما-(قسمت 244)زکات ومهرورزی 🔹بررسی باورهای دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼ارائه :خادم صفحه قرآنی رحیق 🌷🌷🌷 🔅مدرسه مجازی تفسیر و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom