eitaa logo
✳️ جُستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
1.5هزار ویدیو
809 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . مستمع صاحب سخن را بر سر کار آورد غنچهٔ خاموش، بلبل را به گفتار آورد صائب @Sayyedali1997 @s_m_a57
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
28.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅امام حسن عسکری (ع): «خداوند متعال با حضرت موسی تكلم كرد، حضرت موسی فرمود: خدای من! كسی كه نمازها را در وقتش به جای آورد چه پاداشی دارد؟ خداوند فرمود: حاجت و درخواستش را به او عطا می كنم و بهشتم را برایش مباح می گردانم.» 📌 رفع گرفتاری ها 🔅پیامبر (ص): «بنده ای نیست كه به وقت های نماز و جاهای خورشید اهمیت بدهد، مگر این كه من سه چیز را برای او ضمانت می كنم: برطرف شدن گرفتاری ها و ناراحتی ها، آسایش و خوشی به هنگام مردن و نجات از آتش.» . 🔅امام صادق (ع): «اول وقت، خشنودی خدا و آخر آن، عفو خداست، و عفو نمی باشد مگر از جهت گناه. و در مقابل، تأخیر نماز موجب خشم خداست چرا كه پیامبر اكرم (ص) به حضرت علی (ع) فرمودند: نماز را با وضوی كامل و شاداب در وقتش به جای آور كه تأخیر انداختن نماز بدون جهت، باعث غضب پروردگار است.» 🌱🌱🌱 🔅مجال عیش سخنی از جنس زندگی، صفحه زندگی مومنانه را حمایت کنید. @majaleezendegi
4_5945304025606915192.mp3
12.51M
💢تفسیر سوره مریم جلسه سوم ☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده وکاربردی 🌱🌱🌱 🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه 🔅صفحه تفسير،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پیوند خویشاوندی ۳.m4a
12.69M
📌و اما باور ما-(قسمت 293) ☑️- خویشاوندان (جلسه سوم) 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
202. DINE FETRI. OSTAD AZIMI.MP3
14.24M
📖دین شناسی فطری (جلسه ۲۰/۲) 📼استاد حجت الاسلام و المسلمین 🔅پاسخ به پرسش های اساسی زندگی 🔅 🌱🌱🌱 🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱 🔅 تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌در محضر محبوب 4️⃣5️⃣قسمت پنجاه و چهارم 🔶فصل نهم ⬅️ احاديث راجع به حضور قلب‏🔶 ✨از حضرت رسول ختمى صلّى اللّه عليه و آله روايت است: «عبادت‏ كن خداى تعالى را چنانچه گويا او را مى‌بينى و اگر تو او را نمى‌بينى او تو را مى‌بيند.» ❇️از اين حديث شريف دو مرتبه از مراتب حضور قلب استفاده مى‏‌شود: 1️⃣ آنكه سالك مشاهد جمال جميل و مستغرق تجلّيات حضرت محبوب باشد. 🍃 به طورى كه جميع مسامع قلب از ديگر موجودات بسته شده و چشم بصيرت به جمال پاك ذى الجلال گشوده گرديده و جز او چيزى مشاهده نكند. بالجمله، مشغول حاضر باشد و از حضور و محضر نيز غافل باشد. 2️⃣ نازل‌تر از مقام اول است و آن است كه خود را حاضر محضر ببيند و ادب حضور و محضر را ملحوظ دارد. ✨جناب رسول اكرم فرمايد: «اگر مى‏ توانى از اهل مقام اوّل باشى عبادت خدا را آن طور بجا آور، و الاّ از اين معنا غافل مباش كه تو در محضر ربوبيّتى.» ✳️ البته محضر حق را ادبى است كه غفلت از آن، از مقام عبوديت دور است. ادامه دارد...... 🌱🌱🌱 🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم. 🔅صفحه تفسير و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
📌"او" هم اکنون مالک همه چیز است! 📝پرسیده اند خدا در سوره حمد،فرموده است که: «مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ - مالك روز جزاست» مگر او اکنون نیز مالک همه چیز نیست؟ 🔰می گوییم«مالِک» صرفاً به معنای «صاحب» نیست، بلکه فراتر از آن، به سلطنت و فرمانروایی گفته می‌شود؛ ممکن است کسی مِلکی داشته باشد، اما بر آن فرمانروایی و تسلط نداشته باشد و دیگری مدیر و فرمانروای ملکی باشد که مال او نیست! اما خداوند سبحان، مالک و فرمانروای حقیقی همه چیز است. در سوره یس می خوانیم که ملک و ملکوت را صرفا از آنِ خودمی داند«فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ وَإِلَيْهِ تُرْجَعُونَ» (یس، 83) ❇️نکته قابل توجه اینکه ،همانگونه که نباید از یک کتاب موضوعی، فقط به یک سطر بسنده نمود؛ در آیات موضوعی قرآن مجید نیز نمی‌تواند به یک آیه و گاه بخشی از یک آیه بسنده نمود! ✳️مالکیت و فرمانروایی خداوند سبحان بر همه چیز، در آیات دیگر بیان شده است، مانند:(آل عمران، 26)؛(النّور، 42)در همین سورۀ مبارکۀ حمد، پیش از «مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ» فرمود: «الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ - ستايش مخصوص خداوندی است كه پروردگار جهانيان است»؛ «ربّ»، یعنی: «صاحب اختیار و تربیت کنندۀ امور»؛ لذا کسی می‌تواند ربوبیّت کند که مِلک و مُلک، برای او و از آنِ او باشد. ✳️انسان در این دنیا، از مالکیت‌های صوری، موقتی و اعتباری برخوردار می‌باشد؛ لذا می‌گوید: «دست مَن، پای مَن، بدن مَن، خانوادۀ مَن، خانۀ مَن، پول و ثروت مَن ...» و شاید گمان نماید که در حیات اخروی نیز مالکیت‌هایی خواهد داشت! در حالی که حتی در دنیا نیز مالِک حقیقی چیزی نیست و حتی بر همان دست و پای خودش هم مالکیت ندارد؛ بلکه هر چه هست، امانتی است که به او داده‌اند و از او پس می‌گیرند! لذا در این آیه، به مالکیت و فرمانروایی در قیامت توجه می‌دهد تا آدمی بداند که در قیامت و روز جزا، همین مالکیت‌های صوری، اعتباری و موقتی را نیز ندارد؛ و البته اگر اهل بهشت باشد، خداوند سبحان، دوباره به او سلطنت‌ها و مالکیت‌های گسترده‌ای می‌دهد که باز هم مالک حقیقی خودش است، اما این سلطنت و مالکیت را از اهل بهشت باز نمی‌ستاند. ❇️مالکیت محض خداوند سبحان، در دنیا نیز معلوم و ثابت است؛ اما اینجا حجاب‌ها بسیار است و علم به حقایق نیز محدود است، اما در قیامت، حقیقت و جامعیت این مالکیت، بر همگان آشکار می‌گردد. @rahighemakhtoom
روابط انسانی، خانواده، پیوند خویشاوندی ۴.mp3
14.78M
📌و اما باور ما-(قسمت 294) ☑️- خویشاوندان (جلسه چهارم) 🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام) 📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟! 📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق 🌱🌱🌱 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
💠
 خون طهور

▫️ نه زمان نه زمین, هیچ كدام وطن انسان نیست، جایی است كه از آنجا آمده است. بیان نورانی سالار شهیدان این است كه «مَنْ کَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیَرْحَلْ مَعَنَا»؛ شما باید وطنتان را دوست داشته باشید؛ اما شما خاكی نیستید، شما از جای بلند آمدید و باید به هما‌ن ‌جا برگردید، آنجا وطن شماست. چون ﴿إِنَّا لِلّهِ﴾، پس ﴿إِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ﴾! فرمود هر كس بخواهد به وطن اصلی ‌اش برگردد باید كربلایی بشود! ما آمدیم به وطن اصلی ‌مان رحلت کنیم، زادراه و توشه این راه هم خون جگر است: «مَن كان باذلاً فینا مُهْجَته». ▫️ راهی كه ما داریم می ‌رویم, راهی كه ما راهنمایی می‌كنیم, راهی كه از طرف خدا به ما گفتند و ما به شما می‌ گوییم, اگر كسی در این راه بخواهد خون قلب و جگرش را بدهد، بیاید به كربلا! وجود مبارك امام صادق (سلام الله علیه) در به صفوان فرمود در روز اربعین بگو خدایا من شاهدم كه حسین بن علی «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیرَةِ الضَّلالَةِ». اگر كسی به صراط مستقیم الهی مشرّف شد که ﴿أَنَّ هذَا صِرَاطِی مُسْتَقِیماً﴾، او می ‌شود «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ»؛ خب هدفِ او چیست؟ هدفش این است كه جامعه را عقلانی كند، جامعه را به برساند. ▫️ ما دو مشكل در جامعه داشته و داریم: یكی جهل علمی ماست، یكی جهالت عملی؛ وجود مبارك امام صادق فرمود در به سالار شهیدان سلام عرض کنید بعد بگویید خدایا حسین بن علی خونش را داد تا مردم عاقل بشوند: «بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیرَةِ الضَّلالَةِ»؛ نه بی راهه بروند و نه راه كسی را ببندند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1391/10/14 🔅صفحه تفسير ،قرآن شناسی و قرآن پژوهی رحیق @rahighemakhtoom
24.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝آیا نماز مختص اسلام است؟ 🎤استاد دکتر محی الدین بهرام 🌱🌱🌱 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا