Jaygahe Tabeenie Hazrate Zeynab Alayha Salam(1402-08-26)Tehran.mp3
21.1M
🔈جایگاه تبیینی حضرت زینب سلامالله علیها
📌 سیره و شخصیت تبلیغی و رسانه حضرت زینب (سلاماللهعلیها)
🎤گفتاری از حجت الاسلام والمسلمین مصطفی امینی خواه
📎 حضرت زینب (سلاماللهعلیها)؛ روایت خطبه فدکیه در کودکی
📎 ابعاد غربت حضرت زینب (سلاماللهعلیها)؛ وجود اقوال مختلف در مورد مزار حضرت
📎روایتگری حضرت زینب (سلاماللهعلیها) از امّ ایمن نزد امیرالمؤمنین (علیهالسلام)
📎سری از اسرار اهل بیت (علیهمالسلام) که توسط حضرت زینب (سلاماللهعلیها) نقل شد
📎نشانهگذاری زائران اباعبدالله (علیهالسلام) برای دستگیری از ایشان در قیامت
📎نمونههایی از روحیه ضبط و نگهداری در میان علماء
📎روایتی که حضرت زهرا (سلاماللهعلیها) با دست خود املاء فرموده بود
📎لزوم درس گرفتن از خطبههای حضرت زینب (سلاماللهعلیها) در مورد سواد رسانه
📎خطبهای که تنها در ۵ دقیقه تمام فضاسازیهای یزید ملعون را زیر و رو کرد
📎 خطبههایی که در سختترین شرایط فضا را عوض مینمود
@Aminikhaah_Media
⏰ مدت زمان : ۳۸:۰۳
📆 ١۴٠٢/۰۸/۲۶
#حضرت_زینب_سلاماللهعلیها
@rahighemakhtoom
16.mp3
13.48M
🏞پرسش وپاسخ های اندیشه محور(جلسه شانزدهم-پایانی)
🎤استاد:حجت الاسلام میثم #اخلاقی
📋سلسله گفتارهای #معرفت_دینی
📁قابل استفاده برای همه کسانی است که به نوعی با اهل پرسش و جوان رو برو هستند(والدین،دبیران دینی،مربیان پرورشی و اهل رسانه و تریبون)✴️
🌱🌱🌱
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
🏞پرسش وپاسخ های اندیشه محور(جلسه شانزدهم-پایانی) 🎤استاد:حجت الاسلام میثم #اخلاقی 📋سلسله گفتارهای #
🎆سلسله گفتارهای #معرفت_دینی استاد حجتالاسلام میثم #اخلاقی
جلسه شانزدهم
https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21055
جلسه پانزدهم
https://eitaa.com/rahighemakhtoom/21005
جلسه چهاردهم
https://eitaa.com/rahighemakhtoom/20964
جلسه سیزدهم
https://eitaa.com/rahighemakhtoom/20855
جلسه دوازدهم
https://eitaa.com/rahighemakhtoom/20855
جلسه یازدهم
https://eitaa.com/rahighemakhtoom/20855
جلسه دهم
https://eitaa.com/rahighemakhtoom/20519
زینب کبری(س) عقیله بنی هاشم، دانشمند بدون معلم، متفکر بدون استاد، دختر ارجمند علی بن ابیطالب(ع) و فاطمه زهرا(س) و همسر بزرگوار عبدالله بن جعفر از بانوان با فضیلت و قهرمان کربلاست.👇
۱۰ درسی که میتوان از حضرت زینب (س) آموخت
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نفس_قدسی
#شاگردان_قرآن
🎤گفتاری کوتاه از علامه ذوفنون عارف بالله حضرت آیتالله #حسن_زاده_آملی
مردان حق همه وجودشان آرامش دهنده است.
@rahighemakhtoom
هدایت شده از 🎇تماشاگه راز🎇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢و اما در معنا مفهوم «عیش»
🎤در گفتار جناب استاد دکتر ابراهیمی #دینانی
🔅مردان زندگی وجودشان سرشار از آرامش و آرامش بخشی است.🌷
🌱🌱🌱
🎆مجال عیش سخنی از جنس زیست آگاهانه.لطفا مارا همراهی فرمایید.
@majaleezendegi
baghare87-1(64).mp3
16.51M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۰۴)
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
📃انتشار روزهای زوج هفته
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
🌷🌷🌷
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جام_معرفت
🎆چاشنی #عقل و خردورزی چیست؟!
🎤گفتاری کوتاه از استاد فرزانه دکتر غلامحسن ابراهیمی #دینانی
#عشق #محبت
🎇 صفحه قرآنی رحیق
@rshighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔰 علم در کنار عمل نجاتبخش است
💠 آنچه که مربوط به ما حوزویان و دانشگاهیان است، این است که هم (عالم) بشویم، از " جهل " برهیم؛ یک. هم (عاقل) بشویم، از " جهالت " برهیم؛ دو. از ما " خودستانی " خواستند، نه " خودستائی "! (خودستایی) چیز بسیار بدی است، (خودستانی) که خودی را از خودمان بستانیم و بگیریم، از دست نفس امّاره این #خودخواهی را بگیریم؛ این چیز بسیار خوبی است! به ما گفتند: عالم بشوید تا از جهل برهید؛ این یک. عاقل بشوید که این علم را بجا مصرف بکنید، از جهالت برهید؛ دو. حالا اگر کسی عالم نبود، خُب راه گناه را طی می کند. عالم بود، عاقل نبود؛ آن علم را بیراهه صرف می کند.
🔹الآن آنچه که به عنوان کش ، تار جمعی و سلاح تخریبی و میکروبی و امثال اینهاست، به وسیله " علم " است! یا آن همه کتاب های ضالّ و مُضل که نوشته می شود، به وسیله " قلم و علم " است! حالا یا سلاح شیمیایی، یا ادیان و مذاهب باطل فرق نمی کند!
(چو دزدی با چراغ آید گزیده تر بَرد کالا- سنایی غزنوی قصیده ۷)
🔹اینکه گفته شد علم " حجاب اکبر " است؛ آن علمی که به عمل ننشیند و علم مادی باشد، انسان را خودخواه و خودبین بار ییاورد؛ بگوید من تحصیل کرده ام، من حوزوی ام، من دانشگاهی ام، من عالمم، من دانشمندم، من از او بالاترم؛ این ( حجاب مادی ) است.
🌱🌱🌱
📋 تفسیر موضوعی قرآن کریم
📆 قم ؛ ۱۳۷۶/۱۰/۱۲
آیت الله #جوادی_آملی
🎆 صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
4_5981209870597097537.mp3
13.76M
💢تفسیر سوره طه جلسه هشتم
☑️حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا رنجبر
🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده وکاربردی
#استاد_رنجبر #رنجبر #سوره_طه #طه
🌱🌱🌱
🎙انتشار تفسیر صوتی استاد رنجبر روزهای دوشنبه
🍀🍀🍀
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
تفسیر الفاظ نماز.mp3
11.55M
📖تفسیر الفاظ و واژه های نماز
🎤با ارائه دکتر حمید رضا مستفید
✳️تفسیری روان و زیبا قابل استفاده برای همه کسانی که علاقه مند به فهم سریع آیات الهی هستند.
📝 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم.
#تفسیر_روان
#مستفید
معرفی و آثار جناب آقای دکتر حمید رضا مستفید(کلیک کنید)
🌱🌱🌱
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
شبهه و رهایی از آن ۲.m4a
12.88M
📌و اما باور ما-(قسمت 311)
☑️شبهه چیست؟ (بخش دوم)
🔹بررسی آموزه های دینی با نگاه روایت معرفی اسلام به حضرت علی و خدیجه کبری علیهما السلام)
📙 پیامبر صلی الله علیه و آله برای نخستین بار چه معارفی را به نخستین پذیرندگان اسلام آموختند؟!
📼گفتارهای سید خادم صفحه قرآنی رحیق
🌱🌱🌱
#باور_ما #باور_دینی #حدیث_خوانی #دینشناسی
#غزه #فلسطین #مظلوم
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
25._DINE_FETRI._OSTAD_AZIMI.MP3
13.46M
📖درس نامه دین شناسی فطری (جلسه ۲۵)
📼استاد حجت الاسلام و المسلمین #عظیمی
🔅پاسخ به پرسش های اساسی زندگی 🔅
#دین_شناسی #فطرت #دین_فطری
#استادعظیمی
🌱🌱🌱
🌱همواره پیام رسان آیات الهی باشیم.🌱
🔅 صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نفس_قدسی
#شاگردان_قرآن
⚠️ پاکسازی درون مقدم است بر همه چیز
🎤گفتاری کوتاه از عارف واصل حق حضرت امام روح الله #خمینی
🎇 صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
2️⃣6️⃣قسمت شصت و دوم
🔶مانع حضور قلب در عبادات🔶
🌴 تشتّت خاطر و كثرت و ارادت قلبيّه است.
🔹 اين گاهى از امور خارجه و طرق حواسّ ظاهره حاصل مى شود،
🔻مثل آنكه گوش انسان در حال عبادت چيزى بشنود
و خاطر به آن متعلق شده مبدأ تخيّلات و تفكّرات باطنيّه گردد
و واهمه و متصرّفه در آن تصرّف نموده از شاخه اى به شاخه اى پرواز كند،
🔻يا چشم انسان چيزى ببيند
و منشأ تشتّت خاطر و تصرّف متصرّفه گردد،
🔻يا ساير حواسّ انسان چيزى ادراك كند و از آن انتقالات خياليّه حاصل شود.
ادامه دارد......
🌱🌱🌱
#حضرت_امام_خمینی_ره
#اسرار_الصلاه
#اسرار_نماز
🎙در انتشار آموزه های زندگی ساز قرآن و اهل بیت علیه السلام رسانه باشیم.
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
🔰تحدّى قرآن
🟣تحدّى بهمعناى هماورد خواستن است. قرآن مكرّراً جنبه اعجاز و فوق بشرى خود را صريحاً اعلام كرده است و ناباوران را به مبارزه و هماوردى خوانده است: «اگر باور نداريد كه اين قرآن، سخن خداست و گمان مىبريد ساخته و پرداخته دست بشر است، هر آينه آزمايش آن آسان است. سخندانان و سخنوران خود را واداريد تا در اين راستا نيروى خود را بهكار گيرند و سخنى همچون قرآن، زيبا و شيوا، محكم و استوار و حكيمانه بسازند و ارائه دهند؛ ولى هرگز چنين اقدامى نتوانيد كرد، زيرا بخوبى مىدانيد كه قرآن همانند سخن بشر نيست ...».
🟣توضيح اينكه علماى بيان طبق معيارهاى مشخّص، درجات رفعت و انحطاط هر كلام را معيّن ساختهاند و برترى كلامى بر كلام ديگر با همين معيارها مشخص مىشود؛ همانگونه كه در دو قصيده يا نوشته ادبى، با مقايسه، برترى يكى بر ديگرى روشن مىشود. چنين مقايسهاى بر پايه قدرت بيان و رسايى سخن و اعمال نُكات و دقايق سخنورى و سخنسنجى استوار است.
🔹اين معيارها، سخن يك شاعر يا سخنور را به سخن شخص ديگر، نزديك يا دور مىنمايد و نشستهاى ادبى و مسابقات هنرى بر اساس همين معيار انجام مىگيرد. ما هرگز منكر آن نيستيم كه سخن هر كس زاييده نهاد و ساختار درونى اوست و كسى را ياراى آن نيست كه با ديگرى در آنچه ساختار ذهنيّت او بر او القا مىكند، همسان باشد؛ بلكه آنچه در تحدّى مطرح است همسان بودن در درجه و رتبه فضيلت كلام است.
🟣در تحدّى (هماورد خواستن) نيز منظور اين نيست كه سخنى همسان و همانند سخن خدا بياورند، به گونهاى كه در شيوه بيان و نحوه تعبير، كاملًا همانند قرآن باشد، (زيرا اينگونه همانندى جز با تقليد امكانپذير نيست[چنانچه مسيلمه كذّاب و برخى ديگر همين كار تقليدى را انجام داده، خود را رسوا ساختند( التمهيد؛ ج 4، ص 257 و 228).] بلكه مقصود از «تحدّى»، آوردن سخنى است كه همچون قرآن از نظر معنويت والا بوده و در درجه اعلاى بلاغت و فصاحت قرار گرفتهباشد.
...ادامه دارد
استاد آیت الله محمد هادی #معرفت #آموزش #علوم_قرآنی #قرآن_شناسی
🌱🌱🌱
🎙در انتشار آموزه های قرآنی رسانه باشیم.
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🔰 آبروی خود را نزد خدا نبریم!
💠 جناب #سنایی هم حرف خوبی دارد؛ می گوید به اینکه: مبادا یک وقتی به بارگاه الهی رفتی، بگویی من چهل سال زحمت کشیدم، یا در دعاها بگویی خدایا! ما زحمت کشیدیم! اگر کار خودت را کنار سجاده پیش خدا ببری، آنجا مشکل پیدا می کنی! آنجا می خواهی بروی، با دست خالی برو. اگر بگویی من چهل سال زحمت کشیدم و علم پیدا کردم، مشکل پیدا می کنی! می خواهی نزد (الله) بروی، در سجده، نماز شب و مانند آن؛ آنجا که می خواهی بروی، با چهره خاک آلود و دست خالی برو؛ (روی گرد آلود بر زی او که بر درگاه او / آبروی خود بری گر آب روی خود بری(دیوان حکیم سنایی غزنوی / قصیده ۱۸۵). اگر بگویی من چهل سال زحمت کشیدم، همانجا آبرویت را می برند؛ می گویند: این را که ما به تو دادیم!! آنجا فقط فقر و نیاز و حاجت و بندگی و بردگی!!
🔹آنجا آدم نمی تواند بگوید من خودم زحمت کشیدم؛ بر اساس (ما بکم من نعمه فمن الله- سوره نحل / آیه ۵۳)، فرمود تو چه داشتی؟! روی این آیه که فرمود: هر چه دارید از ناحیه خدای سبحان است، کسی نمی تواند بگوید من خودم زحمت کشیدم، پیدا کردم.
🔹بنابراین حرف سنایی که می گوید اگر می خواهی #دعا کنی، در کنار سجاده؛ مبادا بگویی من چهل سال زحمت کشیدم، همین است! این شعر خیلی لطیف است؛ اگر بگویی من این کار را کردم، (آبروی خود بری گر آب روی خود بری)!
📋 درس خارج علوم القرآن؛ قم ؛ ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
آیت الله #جوادی_آملی
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
baghare87-2(64).mp3
24.55M
📌 درسگفتارهای طرح مطالعاتی تفسیر المیزان و تسنیم
🎤استاد دکتر علی غلامی
📁 بررسی تفسیر سوره مبارکه بقره (صوت ۲۰۵)
شیوا و روان.مستند و عالمانه ،کلاسیک و ارائه مصادیق روز و کاربردی
📃انتشار روزهای زوج هفته
#زمزم_معرفت #دکتر_علی_غلامی #دکتر_غلامی #غلامی
🌷🌷🌷
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#جام_معرفت
خدا آزادی مطلق
بندگی خدا آزادی کامل
🎤گفتاری کوتاه از استاد فرزانه دکتر غلامحسن ابراهیمی #دینانی
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
السلام علیک ایها الإمام الرئوف
🔅اللهّمَ صَلّ عَلي عَلي بنْ موسَي الرّضا المرتَضي الامامِ التّقي النّقي و حُجَّّتكَ عَلي مَنْ فَوقَ الارْضَ و مَن تَحتَ الثري الصّدّيق الشَّهيد صَلَوةَ كثيرَةً تامَةً زاكيَةً مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَه كافْضَلِ ما صَلّيَتَ عَلي اَحَدٍ مِنْ اولیائک.
دوستان عزیز مشهدی حرم آقا مشرف شدید التماس دعا 🙏
@rahighemakhtoom
هدایت شده از استاد محمد شجاعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #استاد_شجاعی
√ همه شما یک مسلسل دارید که میتوانید در شرایط فعلی جهان، برای پیروزی لشکر خدا، بوسیلهی آن موثر باشید.
@ostad_shojae | montazer.ir
hashr_03.mp3
6.43M
🎤 تفسیر #صوتی سوره حشر علامه جوادی آملی
📋جلسه سوم
🌱🌱🌱
📖تفسیر روز، همه جانبه و عالمانه
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_حشر #سوره_حشر #حشر
🌷🌷🌷
🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅
🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم.
🔅صفحه قرآنی رحق
@rahighemakhtoom
تفسیر سوره حشر جلسه 03.pdf
713.6K
📄 تفسیر #متنی سوره حشر علامه جوادی آملی
📋جلسه سوم
🌱🌱🌱
📖تفسیر روز، همه جانبه و عالمانه
#آیت_الله_جوادی_آملی #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_حشر #سوره_حشر #حشر
🌷🌷🌷
🔅روزهای انتشار شنبه و چهارشنبه 🔅
🌄 انتشار آموزه های قرآنی صدقه جاریه است، از انفاق این صدقه ارزشمند دریغ نکنیم.
🔅صفحه قرآنی رحق
@rahighemakhtoom
🟣 تامل و درنگ در تاریخ پیشینیان
🔹...فرمود: ﴿فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ﴾؛ در کلمه اعتبار ملاحظه فرمودید که از عبرت، عبور و گذشت است و کلمه «عَبْرِه» و اشک را هم که عَبره میگویند برای آن است که از چشم عبور میکند و به صورت میریزد. اگر کسی طوری گریه کند که فقط چشم او تَر بشود این عَبْره نیست؛ اینکه درباره سیّدالشهداء(سلام الله علیه) نقل شده است که حضرت فرمود: «قَتِیلِ الْعَبَرَات»؛[تهذیب الأحکام(تحقیق خرسان)، ج6، ص113]
🔹اعتبار کردن آن است که انسان عبور کند از امّت گذشته به امّت حاضر, از نسل گذشته به نسل حاضر و این همان فلسفه تاریخ است، نه خود تاریخ .
🔹قرآن کریم وقتی این قصص را تعریف میکند این را روح میدهد؛ یعنی به این تاریخ، این روح را میدهد که خدای سبحان این گروه را ویران کرد و گروه دیگر را به جای او نشاند میفرماید: ﴿فَاعْتَبِرُوا یَا أُولِی الْأَبْصَارِ﴾؛ شما عبرت بگیرید! این یک اصل کلی است.
🔹اینچنین نیست که مخصوص سرزمین حجاز و جزیرةالعرب باشد یا اختصاصی به قوم یهود داشته باشد، آن نژاد یا زبان و زمان دخیل باشد یا آن زمین خصوصیّتی داشته باشد، اینچنین نیست؛ خصوصیّت زبانی, زمانی, زمینی هیچ کدام از اینها نقش ندارد، اگر نقش میداشت انسان نمیتوانست عبور بکند، آنها پابند بود. فرمود روحی در اینگونه از امور حاکم است که از زبانی به زبان دیگر, از زمانی به زمان دیگر, از زمینی به زمین دیگر, از قومی به قوم دیگر میشود عبور کرد.
🌱🌱🌱
📝فرازی از #درسگفتار سوره حشر جلسه دوم
آیت الله #جوادی_آملی #تفسیر_سوره_حشر #سوره_حشر #حشر
🔅صفحه قرآنی رحیق
@rahighemakhtoom