eitaa logo
✳️ جستارهای قرآنی رحیق
2.8هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1.4هزار ویدیو
778 فایل
«رحیق» نوشیدنی گوارا و ناب بهشتیان. ۲۵مطففین . @s_m_a57 @Sayyedali_1997
مشاهده در ایتا
دانلود
برداشت از آيات ۳۷ ـ ۳۶ دستوراتی برای الی برای موفّقيّت خود بايد اين دستورات را عمل کند: اوّل: خود را به مقام کامل برساند، آن گونه ای که در $اعتقاد و در کسی را شريک خدای تعالی قرار ندهد. دوّم: به و نيکی کند. سوّم: به اقوام و ها، کسانی که بيچاره اند، ، دوستان هم مسلک و در راه ماندگان محبّت کند زيرا خدای تعالی افراد را دوست نمی دارد. چهارم: آن که الی با جديّت کوشش کند که مردم از گفتار و اعمال او را ياد نگيرند تا به ديگران نکنند. پنجم: الطاف الهی را که از فضلش به او داده برای مردم نقل کند و های الهی را ننمايد. زيرا خدای تعالی او را به خوارکننده ای مبتلا می کند. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
یا مولای یا صاحب الزمان نَـزيلُكَ حَيـْثُ مَا اتَّجَهَتْ رِكابي وَ ضَيْفـُكَ حَيْثُ كُنْتُ مـِنَ الْبِلادِ I am your visitor wherever I turn my face And I am your guest wherever I am. من بر تو فرود می آیم هركجاكه مرکبم روي آوردو مراواردنمايد ودرهرجا و منطقه ای كه باشم مهمان تو هستم 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
. 🔰 تفسیر سوره حمد معنای همه یکیست... 🔹چون سالک اسقاط اضافات (یگانگی ذات در همگی ذرّات عالم) و رفض تعیّنات نمود و به سرّ توحید فعلی رسید، تمام سور و اقوال و افعال را یک «بِسمِ الله» است و معنی همه یکی است.‏ 📚 کتاب تفسیر سوره حمد، ص۴. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
گر شود دشمن درونی نیست / باکی از دشمن برونی نیست 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
📌بینایی پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: مَن أدامَ النَّظَرَ فِي المُصحَفِ ، مُتِّعَ بِبَصَرِهِ ما دامَ فِي الدُّنيا ؛ هر کس پیوسته به بنگرد ، تا زنده است ، از بهره برخوردار می شود . 📚کنز العمّال ، جلد 1 ، صفحه 536 ، حدیث 2406 ☘☘☘ 🌷همراهی شما با صفحه قرآنی رحیق موجب تشویق قرآن پژوهان در ترویج آموزه ها و معارف وحیانی است.🌷 👇👇👇 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoo
🏴 رهایی از و ▪️ اگر ما در زیارت می‌ خوانیم سالار شهیدان حسین بن علی ‌بن ‌ابی‌ طالب خون قلبش را و پاره تنش را داد «وَ بَذَلَ‏ مُهْجَتَهُ فِیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَةِ»[1] جامعه را از جهالت برهاند از برهاند، امام سجاد (سلام الله علیه) با تحلیل نظام ارزشی، كیفیت را مشخص كرده است؛ به عنوان هدف پیروزی جامعه را از جهالت و حیرت ضلالت نجات داده است؛ با تحلیل اصول ارزشی به برقراری صلح و وفاق، جامعه را از جهالت و حیرت ضلالت نجات داده است. همه ما در صدد تحصیل وفاقیم، اما وفاق كار قلبی است نه یك تفاهمی! الآن شما می ‌بینید یك كشور بیگانه‌ ای وارد یك كشور دیگر می ‌شود نماینده ‌های اینها یك امضایی بكنند، توافق و تفاهم كه همكاری بكنند، اما این برابر قرارداد است، اما در داخله حوزه اسلامی قلب باید نسبت به یكدیگر گرایش داشته باشد نه گفتار قرنطینه ‌ای یا بندری یا گمركی و مانند آن، این امضاهای تفاهم در حد كارهای اجرایی است، اما آن وفاقی كه مؤثر است در حد گرایش های قلبی است كه در غیاب یكدیگر برای یكدیگر از ذات اقدس الهی حسنات دنیا و آخرت طلب بكنیم، این كار قلبی كه با كارهای عادی خیلی فرق می ‌كند، این با دعاها حل می ‌شود و این سرمایه ماست. ▪️ یك وقتی از طرف جمهوری اسلامی ایران یك كنگره بزرگداشتی برای وجود مبارك امام سجاد در دمشق ـ در همین مسائل صحیفه سجادیه ـ برگزار كردند؛ آنجا خب مسیحی حضور دارد، سنی هم حضور دارد، شیعه هم حضور دار،د علمای بزرگ و مسئولانی هم از ایران در این كنگره شركت می ‌كردند و همایش وزینی هم بود. دفعتاً یكی از مهمان های محترم آنجا که مسیحی بود، وقتی كه از عظمت صحیفه سجادیه و از عظمت امام سجاد و از عظمت كربلا شنید ایشان اجازه خواست، مهمان رسمی نبود و برنامه ‌ای هم نداشت، نوبت هم نگرفت؛ از وسط جمعیت از هیئت رئیسه اجازه خواست كه من یك مطلبی درباره امام سجاد دارم. شعر بلندی درباره فضیلت امام سجاد یك مسیحی خواند كه ما دیگر منقلب شدیم، همین شامی كه وجود مبارك امام سجاد او را با زنجیر در گردنش می ‌آورند! همین شام یك مسیحی اجازه می‌ خواهد که با جلال و شكوه در مدح امام سجاد شعر بگوید؛ این نجات دادن جامعه است! این تأثیر سخنان امام سجاد به است «لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَةِ»، این‌طور جامعه را از جهالت نجات می ‌دهند! این‌طور جامعه را از ضلالت نجات می ‌دهند! اگر خدایی ناكرده این گونه از نجات ها نباشد فرمود: ﴿أَرْبَعینَ سَنَةً یتیهُونَ فِی اْلأَرْضِ﴾[2] خواهد بود، حالا چرا ما گرفتار ﴿یتیهُونَ فِی اْلأَرْضِ﴾ بشویم؟ چرا از آن ﴿وَ جَاوَزْنا بِبَنی إِسْرائیلَ الْبَحْرَ﴾[3] نصیب ما نشود و از آن طرفی نبندیم؟! این همان خداست كه دریا را شكافت، همان خدا برای حسین بن علی و اهل بیت عصمت و طهارت بالاتر از آن را می ‌تواند انجام بدهد. [1]. تهذیب الأحكام، ج6، ص113. [2]. سوره مائده، آیه26. [3]. سوره اعراف، آیه138. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1382/12/14 🆔 eitaa.com/EsraTvEitaa --------------- 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
💢عالم پس از مرگ به روایت یک جانباز مدافع حرم تمام فایل ها با هشتگ در کانال قابل دریافت می باشد. 🔅 دوستان وقت بگذارید برای رونق بازار دین همیشه این فرصت ها در اختیار نیست. قدر وقت ار نشناسد دل و کاری نکند بس خجالت که از این حاصل ایام برد 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom 👇👇👇
💯 ذلت سازش نتیجه دوری از قرآن امام خمینی (ره): سرشار و منابع طبیعی آنان، با یکدیگر سازش کرده اند. اسرائیل با تباهی و همفکری دولت های استعماری غرب و شرق زائیده شد و برای سرکوبی و استعمار ملل اسلامی به وجود آمد و امروز از طرف همه استعمارگران حمایت و پشتیبانی می شود. انگلیس و آمریکا با تقویت نظامی و سیاسی و با گذاشتن اسلحه های مرگبار در اختیار اسرائیل، آن را به تجاوزات پی درپی علیه اعراب و مسلمین و ادامه اشغال فلسطین و دیگر سرزمین های اسلامی تحریص و وادار می سازند ... اگر دول اسلامی و ملل مسلمان به جای تکیه به بلوک شرق و غرب به اسلام تکیه می کردند و تعالیم نورانی و رهایی بخش قرآن کریم را نصب عین خود قرار داده و به کار می بستند، امروز اسیر تجاوزگران صهیونیسم و مرعوب فانتوم آمریکا و مقهور اراده سازشکارانه و نیرنگ بازی های شیطانی شوروی واقع نمی شدند. دوری دول اسلامی از قرآن کریم، ملت اسلام را به این وضع سیاه نکبت بار مواجه ساخته و سرنوشت ملتهای مسلمان و کشورهای اسلامی را دستخوش سیاست سازشکارانه استعمار چپ و راست قرار داده است. صحیفه امام؛ جلد ۲؛ صفحه ۴۳۸ صحیفه نور؛ جلد ۱؛ صفحه ۱۸۶ پیام امام خمینی (ره) به نامه دانشجویان مسلمان مقیم آمریکا و کانادا در تاریخ ۱۷ مرداد ۱۳۵۱ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
برداشت از آيات ۳۹ ـ ۳۸ 📌ريا الی بيشتر از هر چيز بايد از که به عبارت ديگر بی اعتنايی و توهين به است بترسد. زيرا اگر کسی اعتقاد به و روز داشته باشد به هيچ وجه نمی کند و اعمال خود را برای جلب توجّه انجام نمی دهد و را با خود همراه نمی نمايد. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
. 📌 تعبیری لطیف در قرآن . 🔹 ما با ظاهر و پوسته وجود خود ـ یعنی با حواس بدنی و آلات بدنی خود ـ ظاهر و پوسته عالم را درک می‌کنیم، و با باطن و هسته وجود خود ـ یعنی با نیروی عقل و ضمیر خود ـ کم و بیش حقایق غیرمحسوس را درک می‌کنیم. . 🔸 در قرآن مجید تعبیر بسیار لطیفی است؛ گاهی که می‌خواهد از حقایق زیر پرده ظواهر بحثی بکند می‌گوید: «اولوا الالباب این حقیقت را درمی‌یابند»؛ یعنی صاحبان لُب. «لُب» یعنی مغز خالص و جدا شده از پوست. . 🔹 «لُب» به عقلی می‌گویند که از آنچه با او مخلوط شده است جدا شده باشد. نمی‌گوید عقل خالی از شوائب، می‌گوید عقل خالص یعنی «جدا شده» از شوائب. در ابتدا نوعی آمیختگی میان محسوسات و تخیلات و معقولات هست. عقل انسان هرگاه به این درجه رسد که از مقهوریت وهم و خیال و حس بیرون آید و خلاص گردد، «لُب» نامیده می‌شود. . 🔸 انسان اگر در علم و معرفت کامل گردد، عقلش از حس و وهم و خیالش جدا و مستقل می‌شود؛ احکام هیچ یک از آنها را با دیگری اشتباه نمی‌کند. در این هنگام به چنین شخصی گفته می‌شود «لبیب». . 📗 استاد مطهری، بیست گفتار، ص ٨-٢٠٧ (با تلخیص) 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
D1737558T13810043(Web).Mp3
1.45M
@ostad_maleki 🔅🔅🔅 با توجه به آیه ۴۸ سوره نسا که خداوند می فرماید «إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَٰلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ» چرا این آیه شامل حال شیطان نمی شود؟ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
مداهنه و سستی در امر به معروف و نهی از منکر16.mp3
4.41M
(16) مرحوم آیت الله (رضوان الله علیه) 🕑 زمان:35دقیقه 🌿🌿🌿 📼مداهنه و سستی در امر به معروف و نهی از منکر 1 ☑️ ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا 🔅 تفسیر و قرآن پژوهی 🆔 @rahighemakhtoom
Al-Inshiqaq02.mp3
5.82M
🔅🔅🔅 📌نگاشت 26:تفسیر صوتی سوره انشقاق 📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی 📒 جلسه دوم ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر امام سجاد سلام الله علیه 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 🔅تفسیر و قرآن پژوهشی @rahighemakhtoom
تفسير سوره انشقاق جلسه 2.docx
40.2K
🔅🔅🔅 📌نگاشت 27:تفسیر متنی سوره انشقاق 📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی 📒 جلسه دوم ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر امام سجاد سلام الله علیه 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 🔅تفسیر و قرآن پژوهشی @rahighemakhtoom
انعام 7.mp3
14.04M
7 🔅🔅🔅 🔹با بیانی جذاب، شیرین؛ شنیدنی و زیبا و آسان وساده و کاربردی ▪️با هشتگ در کانال تمام فایل هااز سوره تا سوره را می توانید گوش کنید. ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مقدس حضرت امام سجاد علیه السلام...التماس دعا 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
سوره‌ یوسف از ابتدا . استاد حامد شاکرنژاد.mp3
6.52M
🔅🔅🔅 📌 تلاوت استاد حاج حامدشاکر نژاد 🕑 زمان:36دقیقه ⏪ تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «یوسف» شاید بدون اغراق بتوان گفت مطرح ترین قاری حال حاضر در کشور، جوان برومندی است از خطه مشهد مقدس؛ حامد شاکرنژاد که با تلاوتهای متفاوت و قدرتمند خود جایگاه ویژه ای در میان هنرجویان قرائت قرآن به دست آورده است. 👈 به هنگام فتنه ها و بلاها به قرآن پناه ببریم. التماس دعا🙏 @rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه روزگار خوبی داشته باشیم را بد گفتن، و را بد گفتن وجهی ندارد؛ چون زمان ظرف است. ظرف زمان یا ظرف مکان ذاتاً هیچ عیبی ندارند. نمی شود گفت فلان روز است، یا فلان مکان نحس است؛ اینها ظرف کارند، تا ما چه مظروفی را در این ظرف پیاده کنیم! را مردم خوب می کند، هر زمان را متزمّن می سازد. اگر گفتند (شَرَفُ المَکانِ بِالمَکین)، یعنی متمکّن به آن مکان شرف می دهد، متزمّن هم به آن زمان صلاحیت می دهد. اگر متزمّن، یعنی مردانی که در این زمان به سر می برند، امتی که در این زمان به سر می برند، حاکمانی که در این زمان به سر می برند، متزمّنان این زمانند با یکدیگر از راه به سر ببرند؛ این زمان، این زمانه، این روزگار، این عصر خوب خواهد شد؛ (فَصَلُحَ بِذلِکَ الزَّمان). 🔷️ ر.ک نهج البلاغه / خطبه ۲۱۶ _ (حَقُّ الوالی وَ حقُّ الرَّعیه) ✅ درس اخلاق _ قم ؛ ۱۳۸۸/۰۹/۲۶ 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
🏴 صُنع الهی ▪️ مطلبی كه در جریان حضرت زینب كبری (سلام الله علیها) گفته شد، زینب كبری به صُنع الهی اشاره كرد كه «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلاً»،[1] وگرنه كار اموی جز ظلم و قبح و قبیح چیز دیگر نبود و بنی امیه هم از راه جبر پیشرفت كردند. مرحوم حاج آقا رضای همدانی (رضوان الله علیه) را خدا رحمت کند! ایشان به لطیفه خوب اشاره كرده است، گفت مكتب جبر در قبال تفویض, تفویض در قبال جبر؛ اهل بیت (علیهم السلام) آمدند «بین الامرین»[2] آوردند. مكتب جبر برای توجیه تبهكاری طاغیان یك عامل مؤثری بود. بیش از هر كسی بنی امیه و بعد بنی العباس حامی این جبر و مكتب جبر بودند. مكتب جبر معنای آن این است كه ـ معاذالله ـ همه كارها را خدا دارد انجام می ‌دهد، این هیأت حاكمه طغیانگر برای توجیه كارهای خودش آن مفوضه ‌ها را که قائل به آزادی اندیشه بودند ـ معتزله ـ غالب اینها را در زمان متوكل اعدام كردند و هر كه ماندند از این اشاعره ماندند. این اشاعره بودند كه هم وعاظ السلاطین شدند و هم مقرّب الخاقان شدند که در دستگاه بنی العباس راه پیدا كردند، چون مكتب جبر عامل بسیار خوبی برای توجیه كار طاغیان بود كه هر كاری را انجام بدهند و بگویند خدا انجام داده است. ▪️ مرحوم حاج آقا رضا می ‌گوید به اینكه مسئله جبر این طور شد و سلاطین حمایت كردند، این جبر یك ابزار خوبی بود؛ این مطلب را در بحث كتاب طهارت، در بحث اینكه آیا جبریه نجس ‌اند، مفوضه نجس ‌اند و مانند آن، آن جا این بحث لطیف را دارند که جبر را آنها دامن زدند.[3] اموی همین كار را كردند، در كوفه و در دارالاماره كوفه همان مكتب جبر بود. ابن زیاد ملعون گاهی می ‌گفت «كَیفَ رَأَیتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِیكِ»‏ وجود مبارك زینب كبری از آن طرف صنع خدا را فرمود «مَا رَأَیتُ إِلَّا جَمِیلا»، از این طرف هم هیأت حاكمه را محكوم كرده است. ▪️ مرتبه دیگر همین ابن زیاد ملعون به وجود مبارك امام سجاد (سلام الله علیه) گفت كه این را كه می گوید اسم او علی ابن حسین است، علی ابن حسین را كه خدا در كربلا كشت. آن جا وجود مبارك امام سجاد فرمود: «كَانَ لِی أَخٌ یسَمَّى عَلِیاً»[4] و او را سربازان شما شهید كردند، او كه اصرار كرد وجود مبارك امام سجاد فرمود بله هر كسی می‌ میرد ﴿اللّهُ یتَوَفَّى اْلأَنْفُسَ حینَ مَوْتِها﴾[5] ولی به دست سربازان شما شهید شد. آنها حامی مكتب جبر بودند و اهل بیت كاملاً دفاع كردند و فرمودند از آن جهت كه به نظام أحسن برمی ‌گردد كار خداست، آزمون الهی است، ما رفتیم وظیفه خود را انجام دادیم و بسیار خوب بود؛ اما از این جهت كه شما تبهكاری كردید، فرمود در محكمه عدل الهی محكوم خواهید شد، اینها را هم زینب كبری در همان دارالاماره فرمود. [1]. مثیر الأحزان، ص90. [2]. الكافی (ط - الإسلامیة)، ج‏1، ص160; «لَا جَبْرَ وَ لَا تَفْوِیضَ وَ لَكِنْ أَمْرٌ بَینَ أَمْرَین‏». [3]. مصباح الفقیه, ج7, ص296 و 297. [4]. اعلام الورى بأعلام الهدى، ج1، ص472. [5]. سوره زمر، آیه42. 📚 درس تفسیر سوره مبارکه اعراف جلسه 223
برداشت از آيه ۴۰ 📌ظلم به طور کلی مال شخص است و کسی که می کند می ترسد که از دست او فرار کند و يا روزی بر او نمايد. بنابراين خدای تعالی به ذره ای به کسی نمی کند بلکه اگر الی اللّه باشد خدای تعالی به او بسيار هم خواهد کرد و او را موفّق خواهد فرمود. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
خودت گفته ای ، پناه بياور به من ... و من ازپسِ همه ی درهايي كه پشت آن ، همه چيز است جز تو ، پناه می برم به خودت كه گفته ای: «قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ» 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom
کتاب ادب فناي مقربان جلد2 استاد علامه 🔁 آثار 31 @rahighemakhtoom 🌴🌴🌴 101. آباداني آخرت: «الجهل يُفسد المعاد»[ شرح غررالحكم، ج1، ص157.]؛ جهالت آخرت را فاسد مي‌كند. «العاقل مهمومٌ مغمومٌ»[ همان، ص237.]؛ عاقل هميشه اندوهناك و غمگين (براي آخرت خويش) است. «العاقل من هجر شهوته و باع دنياه بآخرته»[ همان، ص237.]؛ عاقل كسي است كه از هوا و هوس خويش دوري گزيده، دنياي خود را به آخرت بفروشد. 102. آرامش: «السّكينة عنوان العقل»[ همان، ج2، ص34.]؛ عنوان و سرفصل عقل آرامش است. 103. حسن خلق: «الخلق المحمود من ثمار العقل»، «الخلق المذموم من ثمار الجهل»[ همان، ج1، ص199.]؛ خوي پسنديده از آثار عقل و خوي ناپسند، از آثار جهل است. 104. هماهنگي گفتار و عمل: «العاقل مَن صدق أقوالَه أفعالُه»[ همان، ص339.]؛ عاقل كسي است كه كردار او گفتارش را تصديق كند. 105. وفا: «الوفاء حلية العقل و عنوان النُّبل»[ همان، ج2، ص10.]؛ وفا، زينت عقل و سرفصل نجابت است. 106. گزيده‌گويي: «العاقل لا يتكلّم إلاّ بحاجته أو حجّته»[ همان، ص35.]؛ عاقل، سخن نمي‌گويد، مگر به مقدار حاجت يا به مقداري كه حجّت و دليلي بر گفتار خود اقامه كند. 📚 ادب فناي مقربان جلد2، صفحه 59 🌿🌿🌿
💠دعای هر روز ماه صفر ✅در مفاتیح الجنان آمده است که اگر کسی خواهد که محفوظ ماند از بلاهای نازله در این ماه در هر روز ده مرتبه این دعا را بخواند 🔹يا شَدِيدَ الْقُوىٰ وَ يَا شَدِيدَ الْمِحالِ، يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ يَا عَزِيزُ، ذَلَّتْ بِعَظَمَتِكَ جَمِيعُ خَلْقِكَ فَاكْفِنِى شَرَّ خَلْقِكَ، يَا مُحْسِنُ يَا مُجْمِلُ يَا مُنْعِمُ يَا مُفْضِلُ، يَا لَاإِلٰهَ إِلّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّى كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَنَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَكَذٰلِكَ نُنْجِى الْمُؤْمِنِينَ، وَصَلَّى اللّٰهُ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ التماس دعا 🔅تفسیر و قرآن پژوهی @rahighemakhtoom