#سرچشمه 40
#قرآن_شناسی
#تفسیر
#جوادی_آملی
🔅🔅🔅
📋 تفسير به رأي
📋 پيرامون تفسير به رأي مطالبي مطرح است كه به برخي از آنها اشاره مي شود:
⏪پنجم. اكنون كه روشن شد تفسير قرآن بدون علم و قبل از بررسي و تحقيق مذموم بوده و به عنوان تفسير به رأي مطرود است، لازم است رسيدگي شود كه منابع علم تفسير و اصول بررسي و تحقيقِ دستيابي به مطالب قرآني چيست تا تفسير قرآن بدون تحقق هيچ كدام يا بعضي از آنها تفسير به رأي و مذموم بوده و با دستيابي همهي آنها تفسير درايي و ممدوح خواهد بود.
🔹يكي از آن منابع و مهم ترين آنها، همانا خود قرآن كريم است كه مبيّن خود و شاهد خويش و مفسّر خويشتن خواهد بود كه ضرورت تفسير قرآن به قرآن و تأثير عميق آن در دسترسي به معارف آن مُبرهن مي باشد و فصلي از كتاب را به خود اختصاص داده است.
🔹منبع ديگر سنّت معصومين(عليهم السلام) است كه طبق حديث متواتر ثقلين، عترت طاهرين(عليهم السلام) همتاي قرآن بوده و تمسّك به يكي بدون ديگري مساوي ترك هر دو مي باشد و اعتصام به هر كدام بايد همراه با تمسك به ديگري باشد و فصل مستقلي از كتاب، طلايه دار ضرورت جمع بين قرآن و حديث در تفسير قرآن كريم خواهد بود.
🔹منبع سوم از منابع تفسير قرآن مجيد، عقل برهاني است كه از گزند مغالطهي وَهْم مصون و از آسيبِ تخيّل محفوظ باشد. منظور از عقل برهاني،همان است كه با اصول و علوم متعارفهي خويش، اصل وجود مبدأ جهان، ضرورت وحدت آن، ضرورتِ حيات، ابديّت، ازليّت، قدرت، علم، اراده، سمع، بصر، حكمت، عدل و ساير اسماي حسنا و صفات عُلياي خدا را ثابت نموده و در اين تثبيت، استوار و ثابت قدم خواهد بود؛ گرچه برخي از اسماي مزبور را دليل نقلي هم اثبات مي كند.
▫️پس، اگر عقل برهاني با همان علوم متعارفه كه بنيان مرصوص عقايد اصيل را تأسيس نموده است، مطلبي را اثبات يا نفي كرد، حتماً در تفسير قرآن بايد آن مطلب ثابت شده، مصون بماند و با ظاهر هيچ آيه اي نفي نگردد؛ چنان كه مطلبِ نفي شده حتماً بايد منتفي باشد و با ظاهر هيچ آيه اي ثابت نشود؛ اگر آيه اي داراي احتمال هاي متعدد بود و غير از يك محتمل معيّن، همهي آنها عقلاً منتفي باشد، بايد به كمك عقل برهانيْ آيهي محل بحث را فقط بر همان مُحتمل عقل پسند حمل نمود و يا اگر آيه اي داراي مُحتمَل هاي متعددي بود كه يكي از آنها برابر عقل برهاني ممتنع بود، حتماً بايد آن مُحتملِ معهود را از نظر دور داشت؛ سپس آيه را بر يكي از آن مُحتمل هاي ممكن، بدون ترجيح (در صورت فقدان رجحان) حمل نمود.
👈 ادامه دارد....
🌴🌴🌴
قدر #وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس #خجالت که از این حاصل ایام برد
🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شمیم_ولایت
#غدیر
🔶 شعاع ولایت
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
💦💦💦
📎مدرسه تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
⭕️ هیچ کدوم باورشون نمیشد که...
شاید هیچ کدوم از کسایی که پای گفت و گوهای سلطان الواعظین با علمای اهل سنت بودند، فکرش رو هم نمی کردند که چند شب دیگه شیعه میشن!!!
اما تسلط سلطان الواعطین به کتب اهل سنت و روش مناظره ایشون، باعث شد تا جمعی از بزرگان شهر پیشاور که آن زمان جز هندوستان بوده شیعه بشن!
این مناطرات در کتاب «شب های پیشاور» جمع آوری شده و شما می تونید خلاصه این کتاب رو در کتاب «شهابی در شب» بخونید.
در طرح پیش فروش چاپ ۱۳۸ ام، فقط تا امشب (یکشنبه ۳تیر) غرصت دارید، تا این کتاب رو با قیمت خیلی ویژه 29500 تهیه نمایید.
لینک خرید در باسلام
https://basalam.com/kifekhas/product/2236658?fro
لینک خرید آسان از طریق ایتا
https://pay.eitaa.com/?link=Q9V1B
برداشت از آیات ۵۱ – ۴۹ #سوره_حج
📌#آیات الهی
#سالک الی #اللّه اگر #ایمان به خدا و روز #قیامت داشته باشد و عمل شایسته مقام #انسانیت را دقیقا انجام دهد خدای تعالی او را می بخشد و #روزی خوبی به او خواهد داد و بالعکس کسانی که فکر می کنند #آیات الهی نمی توانند مردم را #هدایت کنند و آنها را #ضعیف تصوّر می کنند، #جهنّمی هستند.
🌱🌱🌱
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#نکته
📌بدان و عمل کن
🔰قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
مَنْ عَمِلَ عَلى غَيرِ عِلمٍ، ما يُفسِدُ أكثَرُ مِمّا يُصلِحُ.(تحف العقول، ص 47)
هر كس كارى را بدون شناخت انجام دهد، تباه كارىِ او بيشتر است از آنچه سامان مى دهد.
🌱🌱🌱
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#یک_نکته_از_این_معنی
#علوم_قرآنی
#تفاسیر
📌معرفی اجمالی #تفاسیر قرن پانزدهم هجری قمری(۱۵)
🔰باد و باران در قرآن
اثـر مـهـنـدس مـهـدی بـازرگان (متولد 1286 ش) از اصلاحگران و رجال سیاسی و نخستین نخست وزیر (رئیس دولت موقت) در آغاز تکوین جمهوری اسلامی ایران. وی از نـویـسـنـدگـان اسلامی متجدد و متعهد است (برای نقش او در مبارزات ملی منتهی به انقلاب - انقلاب اسلامی ایران). بـاد و بـاران در قرآن در یک مجلد و به زبان فارسی است و مؤلف، آیات مربوط به باد و باران را به شیوه علمی و استدلالی به تطبیق آنها با علوم جدید تفسیر کرده است. این اثر به اهتمام سید محمد مهدی جعفری توسط شرکت انتشار، منتشر گردیده است.
▫️ مـؤلـف آثـار قرآن پژوهی متعدد دیگری هم دارد از جمله : سیر تحول قرآن که حاوی بحث تازه و دقـیـقـی در باره نزول سورهای قرآن کریم است این اثر را نیز آقای سید محمد مهدی جعفری به طبع رسانده است. آموزش قرآن که حاوی تجوید و شیوه های آموزش درست خوانی و روخوانی قرآن است.
▫️شناخت وحی و جمله شناسی قرآن نیز جزو آثار قرآن پژوهی اوست. جـدیـدتـرین اثر قرآنی مهندس بازرگان بازگشت به قرآن نام دارد که تاکنون چهار مجلد از آن انتشار یافته است و بازنویسی جلسات فسیر و برنامه با قرآن در صحنه در تلویزیون ماههای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
📚منبع : تفسیر و تفاسیر جدید، 42 - 43.
🌱🌱🌱
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#تفسیر_تسنیم_جلد_دوم (162)
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_تخصصی
#سوره_بقره #بقره
#تفسیر
#تسنیم
#آیت_الله_جوادی_آملی
🔅🔅🔅
⏪آیه 8- و من الناس من يقول امنا بالله و باليوم الاخر و ما هم بمومنين
☑️گزيده تفسير
▫️منافقان كه در باطن كافرند، ولى كفر درونى خود را كتمان مى كنند، گرچه در برخى احكام با كافران و مشركان شريكند، ليكن از كافران تبهكار و زيانبارترند و از اين رو قرآن كريم آنان را بدتر از كافران مى داند.
▫️خداى سبحان در آيات متعدد به افشاى منافقان پرداخته از كفر آنان نسبت به مبدا، رسالت و معاد و از رياى آنان در نماز و انفاق پرده برمى دارد.
▫️هدف منافقان از اظهار ايمان، جاسوسى براى كافران يا بهره مندى از مزاياى اجتماعى بيشترى بود.
🌴🌴🌴
قدر #وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس #خجالت که از این حاصل ایام برد
🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#عکس_نوشت
🌴🌴🌴
قدر #وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس #خجالت که از این حاصل ایام برد
🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#چشمه_حکمت
#آیات_نور
#کانال_قرآنی_رحیق(تفسیر وقرآن پژوهی)
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_نباء
#سوره_نباء #نباء
🔅🔅🔅
💢 نگاشت۱:معرفی اجمالی سوره نباء
▫️سوره نبأ یا عَمَّ یا تسائُل هفتاد و هشتمین سوره و از سورههای مکی قرآن است که جزء سیام قرآن با آن آغاز میشود؛ به همین دلیل این جزء را «عَمّ جزء» نامیدهاند. این سوره را به این مناسبت نَبَأ مینامند که آیه دوم آن از «نبأ عظیم» سخن میگوید.
▫️سوره نبأ درباره روز قیامت و حوادث آن سخن میگوید و جایگاه و حالات گنهکاران و نیکوکاران در آن روز را توصیف میکند. از آیات مشهور آن، آیات ۳۱ به بعد است که سرگذشت «متقین» را در قیامت بیان میکند. در روایات، مراد از متقین در این آیه امیرالمؤمنین(ع) معرفی شده است.
▫️در فضیلت تلاوت سوره نبأ آمده است هر کس آن را بخواند و حفظ کند، حساب او در قیامت [چنان سریع انجام میشود که] به مقدار خواندن یک نماز خواهد بود.
▫️این سوره را به این مناسبت نَبَأ مینامند که آیه دوم آن از «نبأ عظیم» سخن میگوید. نبأ به معنای خبر یا خبر مفید است. نامهای دیگر آن عَمَّ (به معنای از چه چیزی) و تَسائُل (از یکدیگر پرسیدن) است؛ زیرا با «عم یتسائلون» آغاز میشود. نام چهارم آن مُعصِرات (به معنای ابرهای متراکم) است؛ زیرا این کلمه در آیه چهاردهم این سوره، به کار رفته است.
🌴🌴🌴
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌امیر الاُمراء
💠 در همین زیارت نورانی #امام_هادی (سلام الله علیه)، فرمود: در هیچ صحنه ای خدا برای توی #علی ، #امیر قرار نداد؛ (فما امّر احداً علیک)، هیچ کسی را امیر تو قرار نداد، تو امیر الامرائی.* تحت امارت احدی قرار نگرفتی. پیغمبر باید امیر قرار بدهد، سِمت قرار بدهد.
▫️در یکی از صحنه های جنگ، دست راست مبارک #حضرت_امیر آسیب دید. پرچم افتاد، یک عده رفتند پرچم را بگیرند. فرمود: (ضعوه فی شماله فانّ شماله خیر من ایمانکم).* فرمود درست است دست راست #حضرت_علی آسیب دید، ولی پرچم را به دست چپ حضرت بگذارید. دست چپ حضرت از تمام دست های راست بالاتر است.
__________________
* المزار (للشهید الاوّل) / صفحه ۸۱
* مناقب آل ابی طالب (علیهم السّلام) لابن شهر آشوب / جلد ۳ / صفحه ۲۹۹
✅ درس اخلاق _ دماوند ؛ ۱۳۹۷/۰۶/۰۸
#آیت_الله_جوادی_آملی
#علامه_جوادی_آملی
#جوادی_آملی
#امام_علی
#امیر_المومنین
#امام_علی_النقی_الهادی
#امام_علی_النقی
#عید_غدیر
#قدم_به_قدم_تا_غدیر
🌱🌱🌱
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#یک_نکته_از_این_معنی
#علوم_قرآنی
#تفاسیر
📌معرفی اجمالی #تفاسیر قرن پانزدهم هجری قمری(١۶)
🔰احسن الحدیث
اثر سید علی اکبر قرشی (زنده در 1366 ش) از قرآن پژوهان کوشای معاصر صاحب قاموس قرآن 7 جلد در 3 مجلد به فارسی که یکی از محققانه ترین فرهنگهای خاص لغات قرآن مجید است.
▫️ احـسن الحدیث تفسیری است به فارسی، به شیوه عقلی - استدلالی، کلامی، و گرایش به مسائل علمی و اجتماعی عصر جدید. مؤلف درباره شیوه نگارش خود در پایان مقدمه چنین آورده است :
▫️ در این تفسیر ابتدا قسمتی از آیات که به نظر نگارنده باهم ارتباط دارند، نوشته شده، و ترجمه آیات در ذیل آنها بیان می گردد.
▫️سپس مطالب تفسیری در سه بخش : کلمه ها، شرحها و نکته ها بررسی می شود. بدین طریق که ذیل عنوان کلمه ها متن آنها توضیح داده می شود.
▫️ و ذیل عنوان شرحها آیات شریفه مورد تفسیر قرار می گیرد و در ذیل عنوان سوم، برداشتهایی که می شود از آیات کرد و مطالبی که مربوط به آنهاست بیان می شود (احسن الحدیث، 1/26). احـسن الحدیث در 12 مجلد است و در فاصله سالهای 1360 تا 1371 از سوی بنیاد بعثت در تهران انتشار یافته است.
📚 منبع : احسن الحدیث.
🌱🌱🌱
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
برداشت از آیه ۵۲ #سوره_حج
📌طمع ورزی شیطان
#سالک الی #اللّه باید بداند که شیطان به قدری #طمّاع است که اگر خدای تعالی از انبیاء و اولیائش #دفاع نمی کرد و وسوسه های او را به آنها نمی فهماند #شیطان در آرزوهای #انبیاء #وسوسه می نمود و آنها را در #موفقیت شان تضعیف می کرد.
🌱🌱🌱
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#نکته
📌کیفیت کار
قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
اِنَّ اللّه َ يُحِبُّ مادامَ مِن عَمَلٍ صالِحٍ وَ اِن كانَ يَسيرا.(كنزالعمال، ح 5348)
خداوند عمل صالح مداوم را هر چند اندك باشد، دوست دارد.
🌱🌱🌱
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#سرچشمه41
#قرآن_شناسی
#تفسیر
#جوادی_آملی
🔅🔅🔅
📋 تفسير به رأي
📋 پيرامون تفسير به رأي مطالبي مطرح است كه به برخي از آنها اشاره مي شود:
⏪ششم. همان طوري كه قبلاً اشاره شد، تفسير كتابِ هر مؤلف و گفتار هر گوينده، به صِرفِ رأي خواننده يا شنونده نارواست و همين ناروايي اگر دربارهي متون مقدّس ديني باشد، با منع ويژهي عقلي و نقلي همراه خواهد بود و تا حدودي منابع تفسير صائب و نيز معيار تفسير به رأي مشخص شد. اما آنچه مهم است توجه به يك نكته حسّاس و شايان اهتمام مي باشد و آن اينكه آيا تفسير همهي معارف قرآن، طبق قواعد ادبي عرب، لغت، صرف، نحو،معاني، بيان، بديع، و ساير شئون وابسته به ادبيات ممكن است تا كسي بگويد: رعايت قانون محاورهي عرب در ديالوگ و گفت و گو يا تفهيم و تفهّم يا امر و نهي و وعد و وعيد، براي استنباط معارف از قرآن كافي است. هرچند علوم ديگري نيز لازم است، ولي ابزار مفاهمهي مطالب قرآن، واژگان عربي است.
▫️يعني تمام علوم پايه براي استظهار مطالب اسلامي از متون ديني كه به زبان عربي است، فقط در محدودهي قوانين ادبي عرب كاربرد دارد يا آنكه براي نيل به بلنداي معارف الهي بايد كاملاً دقيق بود كه پيام ويژه قرآن و فرهنگ مخصوص وحي را تا آنجا كه ممكن است بدون تصرّف در واژگان عرب به نحو توسّع از همان قانون محاوره بهره مند شد و اما فراتر از آن منطقه كه ظرفيت لغت و ادبيات عرب، تاب آن مظروفِ رفيع و عميقْ را ندارد، بايد صنعتِ ادبي ويژهي وحي را كه خداوند سبحان در كالبَد واژگان عرب اعمال كرد و سطح ادبيات عربي را ارتقاء داد و با شواهد و قرائنِ خاص، ظرفيت آن را توسعه داد؛ سپس مظروف سپهري را در ظرفِ زميني ريخت و اين ريزش و املاء را به نحو تجلّي دانست؛ نه به نحو تجافي و پيوندِ بخشِ طبيعي ظرف را با سَمْت و سوي فرا طبيعي آن حفظ نمود، ملاحظه نمود و با آن ابزار معارف اسلامي را از متون ديني استنباط كرد.
👈 ادامه دارد....
🌴🌴🌴
قدر #وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس #خجالت که از این حاصل ایام برد
🔅مدرسه تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#مثالهای_قرآن 76
#مثل
#کف_دست #آب #کر #دعوت_حق #دعوت #حق #کافران #گمراهی #پاسخ #دهان #بت
🔅🔅🔅
⏪مثَل کف دست و آب 3
(اءَنزَلَ مِنَ السَّمَآءِ مَآءً فَسَالَتْ اءَوْدِیَةٌ بِقَدَرِهَا فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَدًا رَّابِیًا وَمِمَّا یُوقِدُونَ عَلَیْهِ فِی النَّارِ ابْتِغَآءَ حِلْیَةٍ اءَوْ مَتَعٍ زَبَدٌ مِّثْلُهُ کَذَا لِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الْحَقَّ وَالْبَطِلَ فَاءَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفَآءً وَاءَمَّا مَایَنفَعُ النَّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الاَْرْضِ کَذَا لِکَ یَضْرِبُ اللَّهُ الاْمْثَالَ) .
((خداوند از آسمان آبی فرستاد و از هر درّه و رودخانه ای به اندازه آنها سیلابی جاریشد ، سپس سیل بر روی خود کفی حمل کرد ؛ و از آنچه (در کوره ها) برای به دست آوردنزینت آلات یا وسایل زندگی ، آتش روی آن روشن می کنند نیز کفهایی مانند آن به وجودمی آید خداوند ، حق و باطل را چنین مثل می زند ! امّا کفها به بیرون پرتاب می شوند ولیآنچه به مردم سود می رساند [ آب یا فلز خالص ] در زمین می ماند ؛ خداوند این چنینمثال می زند)) .
🌱🌱🌱
2- معنای ((زَبَد)) و ((رابی ))
((زَبَد)) به معنای کف روی آب و یا هرگونه کف می باشد و ((رابی )) به معنای بلندی و برتری است ، در نتیجه معنای جمله (فَاحْتَمَلَ السَّیْلُ زَبَدًا رَّابِیًا) این است که : ((سیلاب ، کفهایی را بر بالای خود حمل می کند)) ، یعنی باطل همواره مستکبر ، بالانشین و همچون کف روی آب خود نما و میان تهی است، ولی حق همیشه پر محتوا و سنگین وزن است .
▫️بعضی از مفسّران گفته اند : ((در آیه بالا در حقیقت سه تشبیه است :
🔸الف ((نزول آیات قرآن )) ازآسمان وحی ، تشبیه شده به نزول قطرات حیاتبخش باران .
🔸ب ((دلهای انسانها)) تشبیه شده به زمین ها و درّه ها که هر کدام به اندازه وسعت وجودیشان بهره می گیرند .
🔸ج ((وسوسه های شیطانی )) به کفهای آلوده روی آب تشبیه شده است که این کفها از آب پیدا نشده ، بلکه از آلودگی محل ریزش آب به وجود می آید و به همین جهت وسوسه های نفس و شیطان از تعلیمات الهی نیست ، بلکه از آلودگی قلب انسان است و به هر حال سرانجام ، این وسوسه ها از دل مؤ منان بر طرف می گردد و آب زلال وحی که مایه هدایت و حیات انسانهاست باقی می ماند))
🌴🌴🌴
قدر #وقت ار نشناسد دل و کاری نکند
بس #خجالت که از این حاصل ایام برد
🔅تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شمیم_ولایت
#غدیر #امامت #علی_علیه_السلام
📌 باب علم نبی
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
💦💦💦
📎مدرسه تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شمیم_ولایت
#غدیر #امامت #علی_علیه_السلام
📌 امام علی پدر امت
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📎مدرسه تفسير و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#نکته
📌گرفتن حق بدون ترس
🔰قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
لَنْ تُقَدَّسَ اُمَّةٌ لايُؤْخَذُ لِلضَّعيفِ فيها حَقُّهُ مِنَ الْقَوىِّ غَيْرَ مُتَعْتِـعٍ.
(تحف العقول، ص 142)
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله می فرمایند:
ملّتى كه نتوان در ميان آنان بدون دلهره، حقّ ضعيف را از قوى گرفت، هرگز قابل ستايش نيست.
📎تفسیر و علوم قرآنی
@rahighemakhtoom
#عید_غدیر
#عید_غدیر_در_تمام_عصرها
🔆 دیدگاه جالب امام خمینی ره درباره غدیر و مساله حکومت علوی
◼️مسأله غدیر، مسأله ای نیست که به نفسه برای حضرت امیر یک مسأله ای پیش بیاورد، حضرت امیر مسأله #غدیر را ایجاد کرده است.
آن وجود شریف که منبع همه جهات بوده است، #موجب این شده است که غدیر پیش بیاید.
غدیر برای ایشان ارزش ندارد، آن که ارزش دارد خود حضرت است که دنبال آن ارزش، غدیر آمده است.
◻️ خدای تبارک و تعالی که ملاحظه فرموده است که در بشر بعد از رسول الله کسی نیست که بتواند #عدالت را به آن طوری که باید انجام بدهد، آن طوری که دلخواه است انجام بدهد، مأمور می کند رسول الله را که این شخص را که قدرت این معنا را دارد که عدالت را به تمام معنا در جامعه ایجاد کند و یک حکومت الهی داشته باشد، این را نصب کن.
نصب حضرت امیر به #خلافت این طور نیست که از #مقامات_معنوی حضرت باشد، مقامات معنوی حضرت و مقامات جامع او این است که #غدیر پیدا بشود و این که در روایات ما و از آن زمان تا حالا این غدیر را آن قدر از آن تجلیل کرده اند، نه از باب این که حکومت یک مسأله ای است، حکومت آن است که حضرت امیر به ابن عباس می گوید که (به قدر این کفش بی قیمت هم پیش من نیست) ، آن که هست #اقامه_عدل است.
◼️ زنده نگه داشتن این عید نه برای این است که چراغانی بشود و قصیده خوانی بشود و مداحی بشود، اینها خوب است، اما مسأله این نیست. مسأله این است که به ما یاد بدهند که چطور باید #تبعیت کنیم، به ما یاد بدهند که غدیر منحصر به آن زمان نیست، #غدیر در همه اعصار باید باشد و روشی که حضرت امیر در این حکومت پیش گرفته است باید روش ملت ها و دست اندرکاران باشد .
📚صحیفه نور جلد 20 صفحه 28
@rahighemakhtoom
♻️صفحه قرآنی رحیق