eitaa logo
رهپویان
218 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
697 ویدیو
200 فایل
محفل علمی-اجتماعی دوستان طلبه (با نگاه تقریبا کلان) فقط برای طلاب محترم🙏 مطالبی که قرار داده میشود، همیشه به منزله قبول داشتن نیست؛درحدطرح مساله یا صرفاجهت اطلاع در نظر بگیرید. ادمین : امین و... @amin_1409 @amirh68 @kahfolvara110 @abbasibagher
مشاهده در ایتا
دانلود
امتداد فلسفه اسلامی . استاد پارسانیا 9آبان 1400.mp3
25.61M
🔖امتداد فلسفه‌ی اسلامی استاد حمید پارسانیا گفت‌و‌گو با طلاب سطح ۴ مرکز تخصصی فلسفه‌ی اسلامی •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• 🏷علمی نداریم که از متافیزیک کمک نگیرد 🏷امتداد فلسفه در نفس الامر ،ذهن، فرهنگ 🏷مدینه‌ی فاضله فارابی آن مدینه‌ایی است که در آن معرفت با عملش همگون است 🏷انحراف میراث فرهنگی تحریف 🏷برای تحلیل مسائل اجتماعی جهان اسلام کسی را بهتر از فارابی سراغ ندارم 🏷سوال پنج دهه‌ی جامعه‌ی ایران : آیا بحث از هستی ها به لحاظ منطقی با بحث از بایستی ها ارتباط دارد؟ این سوال اول بار توسط هیوم مطرح شده و سپس در دهه‌ی پنجاه با کتاب دانش و ارزش توسط سروش در ایران مطرح شد •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• 📮https://eitaa.com/vajeazeh/2407 خلاصه موجز در پیام بعدی.
رهپویان
🔖امتداد فلسفه‌ی اسلامی استاد حمید پارسانیا گفت‌و‌گو با طلاب سطح ۴ مرکز تخصصی فلسفه‌ی اسلامی •••••••
امتداد فلسفه اسلامی استاد پارسانیا خلاصه برای امتداد ۶ محور یا پرسش مطرح کرده اند که بخش قابل توجه این پرسش ها را در کتب فلسفی (الهیات و برهان شفاء) شاید دیده باشید. در اینجا فلسفه به معنای خاص (متافیزیک) مراد است نه به معنای عام (جمیع امور ). ۱. ارتباط نفس الامری یا منطقی فلسفه با سائر علوم چیست : در مقالات اول اصول فلسفه و... مفصل بحث شده. مربوط به جهان نفس الامر (جهان اول) است. ۲. امتداد فلسفه در عالمان : ارتباط عالمان با زندگی آنها. این تعاملات مربوط به جهان ذهن (جهان دوم) عالم است. ۳. امتداد فلسفه در جامعه و فرهنگ : حوزه ی بین الاذهانی . مدینه فاضله و ضاله... این برای جهان سوم است. یک معرفت فرهنگ شود. (متاسفانه تا دقیقه ۳۰ خلاصه نویسی موجز شد) در ادامه (که متاسفانه خلاصه نویسی نکردم) ، استاد معظم به جایگاه این بحث در محافل علمی کشور (دانشگاه و حوزه) پرداخته و به دیدگاه های رقیب (داخلی و خارجی) اشاره فرمودند که انصافا شنیدنی است . جهت استماع تمام صوت 👇 https://eitaa.com/vajeazeh/2407
موسسه مطالعات عالی علم و فلسفه در یک نگاه مرکزی آموزشی و پژوهشی است که به صورت میان رشته ای به مسائل مربوط به فلسفه علم می پردازد. در اینجا مراد از فلسفه علم، فلسفه علوم طبیعی (فلسفه ریاضی، فیزیک و زیست شناسی) و فلسفه علوم انسانی (فلسفه علوم اجتماعی، فلسفه اقتصاد، فلسفه سیاسی، فلسفه جغرافیا و … ) است. 🆔 @philoscience
تخفیف تا ۷۰ درصد نور نرم افزارهای پیشنهادی یکی از اساتید : ✨جامع احادیث شیعه و تسنن۲ ✨معجم موضوعی بحار۲ ✨پژوهیار ✨جامع التفاسیر۳ ✨جامع الاحادیث ۳.۵ نورالسیره۳ فرهنگ موضوعی تفاسیر سیره معصومان درایه ۳ رجال شیعه و تسنن۲ مجموعه آثار دارالحدیث جامع فقه۳ دانشنامه فضایل اهل بیت در منابع تسنن قاموس نور معجم موضوعی کتب اربعه معجم موضوعی وسایل الشیعه تراجم۳ نورالولایه۲ www.noorsoft.org info@noorsoft.org
✳️ کیفیت از دیدگاه آیت الله مددی(مدظله العالی) ❓السلام عليكم و الرحمة. ما هي طريقة أخذ استخارة السبحة عند سماحة السيد احمد المددي والتي تعدّ عند سماحته من المجربات؟ ✔️ آیت الله سید احمد مددی(حفظه‌الله تعالی): بسمه تعالی. أنا شخصاً أستخیر الله –عزّوجل– بالمصحف الشریف، وأما السبحة فرأیت الأثر فی الاستخارة المنسوبة الی صاحب الجواهر، رحمة الله تعالی. ✔️ شیخ فقیه بزرگوار صاحب «جواهر» در کتاب «جواهر» فرموده: استخاره‌ای است که پیش بعضی از اهل زمان رایج است و بسا به مولای ما حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه) نسبت داده می‌شود و آن به این صورت است که: 🔸 پس از قرائت و دعا، یک قبضه از تسبیح را بگیرد و هشت هشت رد کند، اگر یک دانه باقی ماند فی‌الجمله نیک است. اگر دو تا باقی ماند، دارای یک نهی است و اگر سه عدد باقی ماند در انجام و ترک اختیار دارد، زیرا انجام و ترک کار مساوی است. اگر چهار دانه باقی ماند دارای دو نهی است و اگر پنج عدد باقی ماند بعضی گفته‌اند: زحمت و رنج دارد و بعضی گفته‌اند: در آن کار ملامت است. اگر شش دانه باقی ماند، در نهایت خوبی است و باید نسبت به انجام کار شتاب ورزید و اگر هفت عدد باقی ماند، در حکم مانند عدد پنج است و اگر هشت دانه باقی ماند، در آن چهار نهی است. @https://eitaa.com/Nardebane_feghahat/3232
علامه حلی و محقق کرکی و شهید ثانی در منظر شیخ اعظم_01.mp3
4.42M
🔊| جایگاه بسیار مهم محقق کرکی و علامه حلی و شهید ثانی در نظام اجتهادی شیخ اعظم/ نظام حجج شیخ مبتنی بر تراکم ظنون است نه اینکه قالبی باشد/ شیخ در نظام خود، مخالفتهای زیادی با صاحب جواهر دارد/ برخی از بزرگان، متأثر از صاحب جواهر اند 🎙استاد علی فرحانی 📚مکاسب. جلد سوم. سال 94 https://eitaa.com/almorsalaat/6905 (مکانیزم استنباط)
هدایت شده از در مسیر اجتهاد
💠نظريه پردازى فقهى يا فقه النظريات 🔹یکی از مهمترین نیازهای امروز نظام جمهورى اسلامی و محافل تحقيقاتى و دانشگاهى، فقهی است. نظریه‌پردازی فقهی به سه صورت متصور است: 1️⃣مباحثی که مربوط به فقه است و تا حدودی مطرح شده است، ولی نیاز به بسط و گسترش دارد؛ مثل نظريه ولايت فقيه و حكومت اسلامى كه مرحوم (ره) در نجف مطرح کردند که علاوه بر بركات عملى آن، فقه را نيز بارور كرد. 2️⃣مباحثی که مربوط به علوم دیگر است، ولی بخشی از آن فقهی محسوب می‌شود؛ مثل نظریه فقهى در رابطه با پول‌هاى اعتبارى و احكام آن. اين نظريه‌هايى كه زيربنای است، تا زمانی که مشخص نشود اقتصاد اسلامى مشخص نخواهد شد. 3️⃣مباحثی که مربوط به مسائل علوم دیگر است، ولی ريشه در مسائل و احكام فقهى دارد و جمع آورى آن احكام منجر به نظريه پردازى در آن علوم مى شود؛ مثلاً شهيد (ره) در آخر رساله عمليه نوين خودشان (الفتاوى الواضحه) بحثى را تحت عنوان (نظرة عامة فى العبادات) اضافه كرده است كه در آن نظريه پردازى اسلامى نموده است و فلسفه عبادات و نقش عظيم آن را در جامعه مدنى اسلامى مشخص كرده است. يعنى يك نظريه اجتماعى ارائه داده است كه نظريه‌اى بسيار مهم در جامعه شناسى اسلامى است كه چگونه عبادات اسلامى جامعه را متحول مى‌سازد و چه بركات اجتماعى دارد. 🔹اين نظريات مورد ابتلا جوامع بشرى امروز مى‌باشد كه مورد تاكيد رهبرى هم قرار گرفته و بايد در مقابل نظريات غلط غربى، از طریق نظريه پردازى درست و علمى، آن را نهادينه كرد. 📚برگرفته از درس خارج فقه آیت‌الله 93/02/08 🔰مدرسه شهیدین قم
اسدپور.mp3
40.79M
از سلسله نشست های خطابات قانونیه سیر تطور نظریه خطابات قانونیه استاد اسدپور «دام ظله» 📖 نشست: اول _ جلسه اول 📆 تاریخ: چهارشنبه 1402/09/15 https://eitaa.com/bsheikhansari/170
💢برخی علوم انسانی را با فقه اشتباه گرفته‌اند/ چالش تلقی سیاسی از علوم انسانی اسلامی (سلسله نشست‌های بازخوانی انتقادی ایده‌های دانشگاه اسلامی، علوم انسانی اسلامی و وحدت حوزه و دانشگاه به همت میز علوم انسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، پنجشنبه ۹ آذر در دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام برگزار شد. استاد احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در این نشست به بررسی «چالش‌های حوزه و دانشگاه در مسیر اسلامی‌سازی علوم انسانی» پرداختند : ) 🔹اینکه گفته شود ما می‌خواهیم این علوم مدرن را اسلامی کنیم نتیجه بدفهمی و کژتابی در فهم است زیرا مبنا و بنیاد آن فرق دارد. کژتابی دیگری که در مورد علوم مدرن داریم ناظر به روش است یعنی برخی از مدافعان علوم انسانی اسلامی، علوم انسانی را با فقه و استنباطات فقهی اشتباه گرفته‌اند و پسوند اسلامی را به معنای التزام به رویکرد اجتهادی و استنباطی آن طور که در فقه وجود دارد می‌دانند یعنی دانش درجه اول در علوم انسانی را محصول مراجعه به کتاب و سنت و استنباط از منابع نقلی دین می‌دانند به تعبیری می‌گویند چون قرآن فرموده است که من تبیان برای همه چیز هستم ما می‌توانیم علوم انسانی اسلامی را از اول تا آخر از قرآن و روایات بگیریم. 📝تفصل مطلب در «اجتهاد»: http://ijtihadnet.ir/?p=74387 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
بلاگری به معلمها هم رسید خدا به خیر کنه ان شاءالله فکری کنن براش
تأثیر عمومی یا فردی دانستن احکام در برداشت از ادلهٔ آن ▪️سخن شهید صدر درباره فردی‌شمردن احکام در گذشته ♦️مرحوم شهید صدر هم مقاله مفصّلی تحت عنوان «الاتجاهات المستقبلیة لحرکة الاجتهاد» دارد که در یکی از مجلات قدیمی منتشر شده است.¹ ایشان در آن‌جا توضیح داده است که چون حکومت در قرون متمادی در اختیار فقهای شیعه نبود و اجرای احکام بر کل جامعه و شاکله اجتماعی را در نظر نداشتند و با ادله شرعی به شکل فردی فکر و برخورد می‌کردند، لذا به گونه‌ای استنباط حکم شرعی می‌کردند. ولی اگر متوجه شویم که این احکام شرعی نه‌تنها برای افراد است، بلکه برای کل جامعه و کشور و اداره حکومت است، ممکن است طوری دیگر حکم از آن استنباط شود. شهید صدر این را توضیح داده و مثال‌هایی برایش ذکر کرده است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ١. اخیراً نیز این مقاله در ضمن کتابی که به عنوان ومضات از سوی کنگره شهید صدر منتشر شده، به چاپ رسیده است. 🆔https://eitaa.com/Asre_jadid_57/987 فقه
فیزیک جدید و نقش خدا در جهان.mp3
24.99M
فیزیک جدید و نقش خدا در جهان اساتید : شاکرین، افتخار ، قائمی‌نیا استاد‌شاکرین : 🏷خالقیت، مقوم‌جهان‌بودن(صدرا و بعضی از فیزیکدانان)،ربوبیّت، فعل خاص الهی( مانند معجزات ) چهار نوع نقش آفرینی خدا در جهان 🏷قواعد فیزیک کلاسیک اجازه‌ی توجیه پذیری آفرینش اولیه را میدهد نه دخالت خدا در طبیعت را ، فلذا از تبیین معجزه هم باز می‌ماند 🏷فیزیک کوانتوم و توجیه پذیری بهتر ربوبیت عام و خاص 🏷فلسفه با روش متمایز خودش، هر چهار نوع را به بهترین شکل تبیین می‌کند 🏷فیزیک جدید و جعبه سیاه‌های فراوانش استاد‌افتخار : 🏷پر کردن خلاهای تبیینی فیزیک کوانتومی با طرح مسائل فلسفی الهی همچون هیولای اولی ، وجود لابشرط و کلی سعی 🏷اتفاقی بودن رد و بدل شدن ۱۰ میلیون پیام عصبی در مغز انسان کاملا نامعقول است 🏷پاسخ به شبهه‌ی قدیمی و عوام فریب نوشتن نمایشنامه‌های شکسپیر توسط تعداد زیادی میمون با زدن اتفاقی دست‌هایشان بر ماشین تحریر و توجیه اتفاقی بودن خلقت 🏷محاسبه‌ی‌دیویدهوسلتون؛ تایپ ۱۰ به توان ۱۵۰ خط توسط چندمیلیارد میمون در طی میلیاردها سال منجر به نوشتن تنها دو خط از نمایشنامه خواهد شد! 🏷توصیفی‌بودن‌علیت‌درفیزیک کوانتوم و تبیینی بودن علیت‌در فلسفه استاد‌‌قائمی‌نیا : 🏷فلسفه‌ی‌ متجسدبودن‌ فیزیک‌ کوانتوم 🏷 حل‌مسائل‌ریز‌اتمی ، شمولیت‌ عام‌ در فیزیک ، جهان‌بینی‌کوانتومی، فلسفه کوانتومی؛ سیرتاریخی‌ فیزیک‌ کوانتوم 🏷چهار‌بحث‌الهیات‌کوانتومی؛ عدم قطعیت،آگاهی( پنسایکیزم)،درهم‌تندیدگی 🏷نفی فیزیکالیسم سنتی توسط مکانیک کوانتوم 🏷نظریه‌ی‌آشوب و اثبات‌ وجود‌ خداوند 📮https://eitaa.com/vajeazeh/2420
💢 راه درست ملاحظه فتاوای عامّه ✔️استاد سید محمدجواد شبیری زنجانی 🔹آیت‌الله والد می‌فرمودند که برای ملاحظه فتاوای عامّه نباید به کتاب «الفقه علی المذاهب الأربعه» رجوع نمود؛ چرا که در این کتاب، فتاوای مشهور مذاهب اربعه نقل می‌شود، نه فتوای یک فقیه خاص. مثلاً فتوای حنفیّه نقل می‌شود، نه فتوای ابوحنیفه. ممکن است فتوایی که از حنفیّه نقل می‌شود، فتوای مشهور حنفی‌ها باشد، ولی فتوای شخص ابوحنیفه بر خلاف آن باشد، و یا از اساس، ابوحنیفه در مورد آن مساله فتوایی نداشته باشد؛ بلکه برخی از شاگردان ابوحنیفه و یا برخی متأخّرین، بر اساس دیدگاه‌های ابوحنیفه، آن فتوا را به عنوان فتوای حنفیّه استخراج کرده باشند. 🔻ملاحظه ای پیرامون فتاوای احمد بن حنبل و حمل بر تقیّه 🔸احمد بن حنبل در زمان ائمّه علیهم السلام زندگی نکرده است. وفات او در سال ۲۴۱ ق بوده، در حالی که غالب روایات ما از صادقین علیهما السلام نقل شده است. احمد بن حنبل، آخرین فقیه از فقهای اربعه عامّه است. فقهای عامّه به این ترتیب هستند: ابوحنیفه، مالک، شافعی، احمد بن حنبل. بنابراین، قول احمد بن حنبل نمی‌تواند کاشف از تقیّه‌ای بودن روایت صادره از ائمّه علیهم السلام باشد. 🔻منابع مفید برای دستیابی به اقوال فقهای عامّه 🔹بهترین کتابی که فتاوای اشخاص عامّه را می‌توان در آن پیدا کرد، مغنی ابن قُدامه است. این کتاب بسیار منظّم است؛ لذا دسترسی به فتاوای عامّه در آن آسان است. به علاوه، این کتاب دو جلد فهرست نیز دارد، که می‌توان به آسانی از طریق این فهرست به مطلوب رسید. اگر مطلبی که به دنبال آن هستیم، در کتاب خلاف شیخ طوسی نیز آمده باشد، از پاورقی‌های این کتاب که به کتب عامّه ارجاع داده و منابع را ذکر نموده نیز می‌توان استفاده کرد. بدایة المجتهد از ابن رشد هم، در این زمینه کتاب مفیدی است. این کتاب به طور خلاصه تألیف شده، ولی نظم مناسبی دارد و قابل استفاده است. نوع کتب عامّه، دارای نظم مشخّصی نیست و مباحث به صورت نامنظّم بحث شده و پیدا کردن یک مطلب در آنها با دشواری زیادی همراه است؛ لذا در ابتدای امر، رجوع به این کتب مشکل است. مصنّف ابن ابی شیبه و مصنّف عبدالرزاق نیز فتاوای صحابه و تابعین را ذکر کرده‌اند که برای به دست آوردن فتوای صحابه و تابعین مفید است. ابن عبد البرّ نیز در کتاب جامع بیان العلم و کتب دیگر خود، نقل‌ قول‌های مفیدی دارد. در مجموع، بهترین کتاب همانطور که بیان شد، مغنی ابن قدامه است./ درس خارج فقه کتاب الزکاة، ۸ آبان ۱۴۰۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad/11031
درس خواندن اجتهادی.mp3
282.2K
🎙 💠درس خواندن اجتهادی از امام و علامه 🖊توصیه استاد آیت الله فرحانی به شاگردان مکتب فقه الخمینی 📌متون امام و علامه را بخوانید و یادبگیرید، اگر نپذیرفتید رد کنید https://eitaa.com/albayann/2003
هدایت شده از اصول و فقه شیعه
💠 تفاوت حکومت و ورود در قالب مثال 🔹 در بعد از آمدن دلیل وارد و تعبد به آن، یک واقعیت تکوینی (الحاق یا اخراج) به وجود می‌آید. 👈 به طور مثال دلیلی که خبر واحد را حجت می‌داند، وارد بر دلیلِ «خذ بالحجة» است، زیرا با متعبد شدن به حجیت خبر واحد، حقیقتا خبر واحد حجت و ملحق به دلیلِ «خذ بالحجة» می‌شود؛ یعنی مصداق حقیقی برای آن می‌شود. دلیل حجیت خبر واحد بر دلیل «قبح عقاب بلابیان» نیز وارد است، زیرا با پذیرش حجیت خبر واحد، موردی که خبر واحد از او خبر می‌دهد تکوینا از عدم البیان خارج و دارای بیان می‌گردد. 🔹 اما در با آمدن دلیل حاکم یک واقعیت تکوینی رخ نمی‌دهد و تنها یک تعبد وجود دارد. 👈 به طور مثال با آمدن دلیل «ولد العالم عالم» یا «الطواف بالبیت صلاة» و تعبد به آن دو، حقیقتا فرزند عالم، عالم یا طواف، نماز نمی‌شود. 📚 برگرفته از فرمایشات استاد آیت الله (دام ظله) در درس خارج فقه 1395 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج •┈••✾••┈• کانال اصول فقه شیعه : @halgheysaniye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ اگر فکر می‌کنید شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان از سر دلسوزی برای ملت ایران راه‌اندازی شده‌اند، با دیدن این دو فیلم در می‌یابید که اشتباه می‌کنید. ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
رهپویان
تخفیف تا ۷۰ درصد نور نرم افزارهای پیشنهادی یکی از اساتید : ✨جامع احادیث شیعه و تسنن۲ ✨معجم موضوعی ب
تخفیفات نرم افزارهای نور تا شنبه تمدید شد می توانید فلش یا هارد یا لب تاب تون رو ببرید و فایل نرم افزارها را (به جای دانلود) با قیمت ارزان دریافت کنید ، سپس سریالش را از سایت خریداری نمایید (با تخفیف).
مختصر المیزان فی تفسیر القرآن نویسنده: استاد الیاس کلانتری معرفی تفسیر شریف الیزان و روش علامه و کار استاد دوره ی ۶ جلدی مختصر المیزان را میتوانید در نرم افزار علامه طباطبایی ۲ (از نرم افزارهای نور) مطالعه نمایید. https://ensani.ir/file/download/article/20110120104213-141.pdf کریم
🔸 از التماس وزیر دولت روحانی برای مدیر ارشد توتال فرانسه تا عزت و احترام ژاپنی‌ها برای عبداللهیان 📡 @quds_sepah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 طرق تحمّل حدیث 💠 تحمّل حدیث به روش های مختلفی صورت می گیرد که همه آن ها در یک مرتبه نیست. روش 1️⃣: سماع در این روش شیخ و استاد مطلبی را نقل و شاگرد گوش می دهد. روش 2️⃣: قرائت در این روش شاگرد حدیث را برای استاد می خواند و استاد درباره آن و اینکه کدام قسمت آن صحیح، مصحّف و... است توضیح می دهد. روش 3️⃣: مناوله در این روش شاگرد از استاد طلب حدیث نموده و استاد کتاب و حدیث را در اختیار او قرار می دهد. مرتبه این روش پایین تر از روش سماع و روش قرائت است. روش 4️⃣: اجازه در این روش سماع و قرائت وجود ندارد، بلکه شخص به دیگری می گوید: من اجازه نقل کتاب یا روایت را به تو می دهم. روش 5️⃣: وجاده در این روش، شخص سندی که منتهی به کتاب شود ندارد ولی می بیند که منسوب به فلان مؤلّف بوده و نام او ثبت شده است و از این رو، از آن نقل حدیث می کند. نام این روش وجاده است -وجدته منسوباً إلیه- و پایین ترین مرتبه از مراتب تحمّل حدیث می باشد و بالاترین مرتبه نیز برای روش سماع و قرائت است. کسانی که الان در جهان -چه در ایران و چه در جاهای دیگر- فهرست برای کتابها می نویسند، از این روش استفاده می کنند. این افراد معمولا سلسه سندی که منتهی به کتاب شود ندارند، ولی می بینند که مثلاً پشت آن «أمالی شیخ طوسی» نوشته شده و به مجرّد آن در کتاب فهرست، آن را به نام ایشان ثبت می کنند؛ نهایتش این است که اگر فهرست کننده اهل دقّت و فن باشد، بررسی می کند که دلیل بر بطلان انتساب کتاب به نویسنده وجود نداشته باشد (گاهی از خود کتاب دلیل بر بطلان نسبت پیدا می شود) که در این صورت آن را نقل می کند، امّا متعارف اشخاص، این امور را متوجّه نیستند. درس خارج اصول آیت الله سید موسی شبیری زنجانی، تاریخ: 15 اسفند 95 https://eitaa.com/halgheysaniye/5078
◾️ السّلامُ عَلَیکِ یا فاطمة الزهراء (س) 🔘 هدیه کتابخانه تسنیم به عزاداران فاطمی ◾️۶۰ کتاب فارسی و عربی درباره آن حضرت 🔻 کتابهای فارسی ۱. عبور از تاریکی 👈 دانلود ۲. شخصیت شناسی حضرت فاطمه بر پایه کتاب و سنت 👈 دانلود ۳.شهادت مادرم زهرا افسانه نیست 👈 دانلود ۴. آموزه های تربیتی در زندگی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۵. فاطمه زهرا از ولادت تا شهادت 👈 دانلود ۶. دانستنی های فاطمی 👈 دانلود ۷. زندگانی فاطمه زهرا 👈 دانلود ۸. فاطمه در آینه وحی 👈 دانلود ۹. دانشنامه شهادت حضرت فاطمه 👈دانلود ۱۰. ترجمه بیت الاحزان 👈 دانلود ۱۱. متن و ترجمه خطبه فدکیه 👈 دانلود ۱۲. تجلی توحید در زندگانی حضرت فاطمه 👈 دانلود ۱۳. حضرت محسن اولین شهید امامت 👈 دانلود ۱۴. با نور فاطمه هدایت شدم 👈 دانلود ۱۵. بندگی، راز آفرینش (شرح خطبه فدکیه/ دوجلد)👈 دانلود ۱۶. کشتی پهلو گرفته 👈 دانلود ۱۷.ریاحین الشریعه (جلد ۱) 👈 دانلود ۱۸. فاطمه الزهراء (علامه امینی) 👈 دانلود ۱۹. بر خانه فاطمه چه گذشت 👈 دانلود ۲۰. فاطمه، بهترین الگو برای همه 👈 دانلود ۲۱. سیره فاطمی 👈 دانلود ۲۲. مظلومیت حضرت زهرا 👈 دانلود ۲۳. از فاطمه بگو 👈 دانلود ۲۴. مالک فدک 👈 دانلود ۲۵. آینه ایزدنما، حضرت فاطمه زهرا 👈 دانلود ۲۶. کوثر ناب 👈 دانلود ۲۷. بهشت ارغوان، قصه ناتمام فاطمه👈 دانلود ۲۸. مطهره قرآن 👈 دانلود ۲۹. مقامات حضرت فاطمه در کتاب و سنت 👈 دانلود ۳۰. مقام لیلة القدری حضرت فاطمه 👈 دانلود ۳۱.ترجمه الهجوم علی بیت فاطمه 👈 دانلود ۳۲. فاطمه زهرا، شادمانی دل پیامبر 👈 دانلود ۳۳. وراثت اصطفائی در قرآن 👈 دانلود ۳۴. حضرت فاطمه وارث مقام پیامبران 👈 دانلود ۳۵. الکلمة الغراء في تفضيل الزهراء 👈 دانلود ۳۶. فاطمیه، حقیقتی در دل افسانه ها 👈 دانلود ۳۷. کتاب علی و مصحف فاطمه 👈 دانلود ۳۸. یاس کبود 👈 دانلود ۳۹. پاسخ به چند شبهه فاطمی 👈 دانلود ۴۰ جنة العاصمة 👈 دانلود ۴۱.آتش در خانه وحی 👈 دانلود ۴۲. اسوه حسنه 👈 دانلود ۴۳. حلقه وصل رسالت و امامت 👈 دانلود ۴۴. صدیقه طاهره (برگرفته از الغدیر) 👈 دانلود ۴۵. کوثر، معجزه پیغمبر 👈 دانلود ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا 🔻 کتابهای عربی ۴۶. أسرار فضائل فاطمة س 👈 دانلود ۴۷. المحسن السبط مولود ام سقط 👈 دانلود ۴۸. الفريدة في لوعة الشهيدة 👈 دانلود ۴۹. بنور فاطمة اهتديت 👈 دانلود ۵۰. الصحیح فی کشف بیت فاطمة 👈 دانلود ۵۱. هذه فاطمه (دوره ۸ جلدی) 👈 دانلود ۵۲. الهجوم علی بیت فاطمه 👈 دانلود ۵۳ . فاطمه الزهراء بهجة قلب المصطفى 👈 دانلود ۵۴ . الثغور الباسمه فی مناقب السیده فاطمه 👈 دانلود ۵۵ . فاطمة الزهراء من المهد إلى اللحد 👈 دانلود ۵۶ . مسند فاطمه الزهراء و ما ورد فی فضلها 👈 دانلود ۵۷. فضائل فاطمه الزهراء 👈 دانلود ۵۸. احراق بیت فاطمه 👈 دانلود ۵۹. مقتل فاطمة الزهراء س 👈 دانلود ۶۰. شرح الخطبة الزهراء س 👈 دانلود 📲 ثواب انتشار این لیست و رساندن آن به دست اهل علم و قلم با شما ا•┈┈••••✾•▪️•✾•••┈┈•ا تسنیم، بزرگترین کتابخانه علوم اسلامی در بستر ایتا 👈 عضو شوید 🆔 @tasnim_pdf
نگاهی بر چیستی اصل وضع از منظر اصول 《بررسی اقوال علما اعلام : نائینی ، عراقی ، اصفهانی ، خوئی》 رحمه الله علیهم این مقاله ی خواندنی را یک طلبه پایه ۸ نوشته است. ما شاءالله. دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مداحی جدید حاج مهدی رسولی به مناسبت نماهنگ -------------------- شنیده شد که رهبر انقلاب بعد از مراسم دیشب، به حاج مهدی گفتند این مرثیه‌ی شما (اشاره به مداحی ‎)‌ کار یک منبر نه بلکه کار چند منبر رو با هم کرد. (از منبع موثقی پیدا کردین به بنده هم بگین)