eitaa logo
تربیت و حکمرانی |مرتضی رجائی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
786 ویدیو
46 فایل
🔰نویسنده حوزه #تربیت تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب (۵جلد)، قالب‌های برنامه‌سازی تربیتی (۵جلد)، تربیت با کتاب (۴جلد)، خلوت ناامن. 🔰دانش‌آموخته دکتری #حکمرانی از داعا
مشاهده در ایتا
دانلود
📌تهاجم فرهنگی ما به آمریکا یا تهاجم فرهنگی آمریکا به ما... 🔷 یکی از [مخالفان امام صدر] مرحوم شیخ محمدجواد مغنیه بود که شدیداً در برابر ایشان موضع گرفت. [دلیل مخالفت‌های مرحوم مغنیه این بود که] چرا ایشان در جلسات زن‌ها بی‌حجاب لبنان حاضر می‌شوند و برای آنان سخنرانی می‌کنند؟ ما این گله را به آقای صدر منتقل کردیم. 🔶 ایشان در پاسخ فرمودند: «من چه کار کنم؟ اگر به میان آن‌ها نروم و صحبت نکنم، آن‌ها هرگز در مورد اسلام سخنی نخواهند شنید؛ برای این که آن‌ها دیگر ارتباطی با روحانیت ندارند. از طرفی اگر حضور خود در جلسات آنان را به رعایت حجاب مشروط کنم، آن‌ها علاقه نشان نخواهند داد. این ما هستیم که باید رسالت خود را انجام دهیم.» 📚 به نقل از محمدحسن اختری، عزت شیعه، محسن کمالیان، دفتر دوم، مؤسسه امام موسی صدر، صفحه ۴۷۸. 📷 تصویر: جشن فارغ‌التصیلی مدرسه پرستاری، مجلس اعلای شیعی، بیروت، ۱۹۷۵. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ در یکی از گروه‌ها، دوستی با دیدن عکس بالا و مطلب زیرش نوشت: "داشتم فکر می‌کردم چرا از این‌جور کارهای امثالِ امام موسی تعریف می‌کنیم، اما وقتی شبیه این کارها رو آقامیری و زائری و اینا انجام میدن، آشفته می‌شیم؟!" دوست دیگری در پاسخ نوشت: "دلیلش روشن است. به همان دلیل که وقتی سامی یوسف در آمریکا ترانه می‌خواند و صلوات می‌فرستد، تهاجم فرهنگی ما به آمریکاست و وقتی دعوتش می‌کنیم ایران و همان ترانه را می‌خواند، تهاجم فرهنگی آمریکا به ماست😎" 🆔️ @rajaaei
‏یک بار در ۸سالِ اول دفاع مقدس در برابر دشمنان ملت جنگیدی، یک بار هم در ۸سالِ دوم دفاع مقدس، در خانه ملت با همه وجود در برابر نفوذی ها جنگیدی تا ‎ امضا نشود؛ حتی گریه هم کردی. سرت را بالا بگیر مرد، تو با ‎ و عزت به ملکوت شتافتی. روحت شاد. ‎ 🆔️ @rajaaei
‏‎ رو به خلبان این روزهای آسمان سیاست کشور تبریک میگم؛ کسی که تو تبلیغات انتخاباتی نگفت: "من سرهنگ نیستم، خلبان هستم"، ولی تو عمل نشون داد که اگه پاش بیفته، خلبانی رو میذاره کنار و برای استیفای حقوق مردم میاد تو میدون. سردار ، خوب باش و خوب بمون و شهید از دنیا برو. 🆔️ @rajaaei
بسم الله... امروز در تلاوت روزانه‌ام، به آیهٔ ۲۹ سورهٔ هود رسیدم: "قالَ یا نُوحُ إِنَّهُ لَیسَ مِنْ أَهْلِک إِنَّهُ عَمَلٌ غَیرُ صالِحٍ فَلا تَسْئَلْنِ ما لَیسَ لَک بِهِ عِلْمٌ". این آیه، پاسخ پروردگار است به سؤال حضرت نوح در آیهٔ ۲۸ این سوره که عرضه داشت: "رَبِّ إِنَّ ابْنی مِنْ أَهْلی وَ إِنَّ وَعْدَک الْحَق". در ظاهر این آیه سؤالی دیده نمی‌شود، ولی در حقیقت این آیه، استفسار نوح است از پروردگار متعال. نوح این جمله را وقتی گفت که سیلاب داشت همه‌چیز را فرامی‌گرفت و او پسر خود را در خطر هلاکت دید. ازآنجاکه پیش‌ازاین، خدای متعال وعده داده بود که «اَهل» نوح از این بلای عظیم الهی نجات پیدا خواهند کرد، این پرسش برای نوح پیش آمد که چرا پسرش با اینکه «اهل» اوست، نزدیک به غرق شدن است و نجات نیافته است. بی‌شک، توهم اینکه پیامبر خدا این حرف را از روی احساسات و عواطف پدرانه زده است، بی‌توجهی به لوازم عصمت انبیاست؛ آن‌هم یکی از پنج نبی اولوالعزم الهی. این‌طور نبوده که نوح با علم به خطاکاری فرزندش، می‌خواسته از امتیاز نبوت خود استفاده و کند و خارج از ضوابط، پسرش را نجات دهد. او از باطن پسرش و کفر درونی او خبر نداشت و گمان می‌کرد که او هم یکی از «اهل ایمان» و «اهل» اوست. ازاین‌رو، این پرسش برایش پیش آمده بود که خدا کی قرار است وعده خود را ـ که نجات اهل ایمان است ـ دربارهٔ پسر او عملی کند. پس این درخواست نوح، بیان‌گر تلاشش برای حفظ جان یک نفر بیشتر از جامعهٔ مؤمنان است نه یک دلسوزی پدرانه. اما هنگامی‌که خداوند باطن پسرش را برای او روشن کرد و خطاب به او فرمود که "فَلا تَسْئَلْنِ ما لَیسَ لَک بِهِ عِلْمٌ"، اطاعت کرد و دیگر هیچ تلاشی برای نجات فرزند خود نکرد؛ چراکه در انقلاب‌های الهی، معیار فقط و فقط انطباق حال افراد با آرمان‌های انقلاب است و نه منافع شخصی و روابط و عواطف خانوادگی. کاش تک‌تک مسئولانی که در طوفان فتنه‌های آخرالزمان و عصر ظهور، سوار بر کشتی انقلاب اسلامی به‌سوی آرمان تمدن اسلامی در حرکت‌اند، این درس را آویزهٔ گوش خود کنند؛ اینکه در راه دستیابی به آرمان‌های انقلاب،کوچک‌ترین ویژه خواهی و ویژه خواری ممنوع است. احساسات و عواطف ما وقتی پاک و ارزشمند است، که رنگ و بوی عبودیت به خود بگیرد. 🆔️ @rajaaei
📌شرط اول قدم آن است که مجنون باشی... ❤به علی علیه‌السلام گفتند: «بِمَ نِلْتَ بِما نِلْتَ؟»؛ از چه به این‌همه رسیدی؟ فرمود: «کنتُ بَوّاباً عَلی بابِ قَلْبَی»؛ دروازه‌بان دلم بودم. به کسی و به چیزی راه می‌دادم که مرا بارور کند، نه اینکه از من بکاهد و مرا مصرف کند. ❤این عبارت را در کتابی خوانده‌ام (مسئولیت و سازندگی، ص۱۴۳)، قبل و بعدش هم آن را در برخی از درس‌های اخلاق و پای برخی از منبرها شنیده‌ام؛ اما نتوانستم آن را و یا مشابه لفظش را در منابع روایی بیابم. گیرم که عین این سخن، سخن معصوم نباشد؛ مضمون آن، برآیند آموزه‌های آیات و روایات است. گذشته از آنکه عقل سلیم و فطرت هم به آن حکم می‌کند. ❤ مگر می‌توان بدون اینکه در زندگی با میزان‌ها، روش‌ها و کلیدهایی همراه باشیم و بدون اینکه از دروازه‌های مغز و قلب خویش پاسداری کنیم، به سعادت برسیم. و سعادت فقط بهشت و پاداش اخروی نیست، که سعادت از دنیا ـ و شاید پیش از دنیا ـ آغاز می‌شود و از همین دنیا می‌توان وارد بهشت شد و در بهشت زندگی کرد؛ به‌شرط آنکه عاشق باشیم. ما عاشق آفریده شده‌ایم، فقط باید معشوق خود را انتخاب کنیم. ❤اگر معشوق خود را درست شناختیم و رضایت او را معیار خود در زندگی دانستیم و با روش‌هایی که او می‌پسندد زندگی کردیم، کلیدهایی به ما می‌دهد تا در بن‌بست‌های زندگی نمانیم. عاشق که باشیم، معشوق هم عاشق ما می‌شود و آنگاه، چشم و گوش و زبان ما می‌شود تا همان را ببینیم و بشنویم و بگوییم که او می‌پسندد (الکافی، ج۲، ص۳۲۵). این‌چنین است که عاشق همواره خود را در آغوش امن معشوق حس می‌کند، و مگر سعادت و بهشت جز این است؟ 🆔️ @rajaaei
امشب موقع بازگشت به منزل، جلوی درِ مدرسه، استادم را دیدم؛ استاد سال‌های دورم را. "حجت‌الاسلام کفیل"، سال اول طلبگی به ما "صرف" درس می‌داد، ولی برای من و بعضی‌های دیگرمان، بیشتر استاد اخلاق بود تا معلم ادبیات عرب. برف پیری بر سر و رویش نشسته است. هر بار که می‌بینمش، یاد چهره جوان و بشاش بیست سال پیشش می‌افتم. هنوز هم بشاش و مهربان است، ولی دیگر جوان نیست. هر بار که می‌بینمش، یاد خودم می‌افتم که آن سال‌ها بچه‌تر بودم و هر روز دارم از آن روزها دورتر می‌شوم و به مرگ نزدیک می‌شوم. حاجاقا فقط آن سال‌ها استاد اخلاق من نبود، هنوز هم به من درس اخلاق می‌دهد؛ حتی با همین ملاقات‌های سرِ پایی و سلام و احوال‌پرسی‌های کوتاه، بدون اینکه هیچ جمله خاصی بگوید. اگر گاهی او را نبینم، شاید گذر عمر را بر خودم این‌طور شفاف درک نکنم. حاجاقا هنوز استادم است و تا آخر عمر او را استاد خودم می‌دانم، ولی من که دارم با سرعت به پایان راه نزدیک می‌شوم، هنوز استاد هیچ کس نیستم. یعنی طوری زندگی نکرده‌ام که با زندگی‌ام استاد کسی باشم. خدایا، توفیق بده تا در این چند نفس باقی‌مانده طوری زندگی کنم که توفیق شهادت در راه خودت را پیدا کنم؛ تا پس از خروج از این دنیا، زندگی و مرگم درس‌آموز باشد. 🆔️ @rajaaei
در ساعت‌های نخست پس از شنیدن خبر ترور ، احساس دوگانه‌ای داشتم: خشم و افسوس؛ خشم و نفرت از دشمنان تروریست انقلاب و افسوس برای از دست دادن یکی از شخصیت‌های استراتژیک نظام. اما کمی که گذشت، دیدم احساسم یک ضلع سوم هم دارد: احساس افتخار و اقتدار. خوب که فکر کردم، دیدم این ترور نشان‌دهنده آن است که انقلاب و جمهوری اسلامی، برخلاف همه تبلیغ‌های بدخواهانش، حالش بد که نیست، خیلی هم خوب است؛ آن‌قدر خوب که رقیب حاضر می‌شود برای ضربه به این جوان چهل ساله، هزینه و بی‌آبرویی ترور یک برجسته را با پیشرفته‌ترین روش و در درون کشور به جان بخرد. امروز فهمیدم این اقتدار بیشتر از آن است که فکرش را بکنیم؛ زمانی که شایعه و به کما رفتن ایشان و تشکیل جلسه فوق‌العاده و محرمانه را در فضای مجازی دیدم و خواندم. معنای این شایعه‌پراکنی و عملیات آن است که دشمن با هم به نتیجه مورد نظرش نرسیده و برای همین طرح دیگری را آغاز کرده است. راستش تا پیش از این فکر می‌کردم در این سال‌ها و با خیانت‌های نفوذی‌ها، ما از کاملاً به برگشته‌ایم؛ ولی درستش این است که ما در قرار داریم، فقط باید مراقب باشیم که تنگه را رها نکنیم و شایعه‌ها را نپذیریم. اگر در جنگ احد مسلمانان شایعه کشته شدن رهبر امت را باور نکرده بودند و پا پس نمی‌کشیدند، جنگ مغلوبه نمی‌شد. 🆔️ @rajaaei
لیست تبدیل فرمتهای فایل صدا1.mp3
زمان: حجم: 51.52M
🎤صوت نشست اقتراحی «أشکال انتقام سخت جهت بازدارندگی» 📍 کانال مؤسسه مطالعات و تحقیقات اسلامی فتوح اندیشه 🆔 @Fotooh 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ در این نشست اقتراحی شرکت کردم. دقیقه ۷۸ تا ۸۸ عرایض بنده است. 🆔️ @rajaaei
پروردگارا، تو خود به دلم آگاهی که آرزویم توفیق خدمتی شایسته و ارزشمند به دین توست؛ خدمتی که سرانجامش شهادت به دست شقی‌ترین دشمنانت باشد. بارالها، هر کس و هر چیز را که مرا از این آرمان دور می‌سازد، از من دور کن؛ هر کس و هر چیز را که می‌خواهد مرا از تو بگیرد و به دست دشمن قسم‌خورده‌ام ابلیس بسپرد، از من بگیر؛ و هر کس و هر چیز را که زمینه انس بیشتر با تو و دستیابی به آن هدف را فراهم می‌کند، در تقدیرم قرار ده. خدای مهربانم، من کسی را جز تو ندارم، پس مرا لحظه‌ای و حتی کمتر از لحظه‌ای به خودم وامگذار؛ ای مهربان‌ترین مهربانان. 🆔️ @rajaaei
📌مثالی برای ضرب‌المثل "دروغ، هرچه بزرگ‌تر، باورپذیرتر"!  یا ، اصطلاح و تکنیکی است در  که اولین بار  از آن استفاده کرد و نمایندهٔ تکنیکی تبلیغاتی در دنیای سیاست است. او در کتاب  می‌گوید: مردم شکست آلمان را در جنگ جهانی اول به این دلیل پذیرفتند که یهودی‌های دارای نفوذ در مطبوعات، از این تکنیک استفاده کردند. از نظر او، این روش مستلزم آن است که دروغ چنان عظیم باشد که هیچ‌کس باور نکند که «کسی آنقدر گستاخ باشد که چنین بی‌شرمانه حقیقت را تحریف کند». بعدها  که وزیر تبلیغات هیتلر بود، این تئوری را با کمی تغییر این‌گونه بیان کرد که دروغ بزرگ یکی از روش‌های تبلیغاتی مورد استفادهٔ انگلستان است که دروغ بزرگی می‌گویند و در ضمن تحت هر شرایطی بر صحت آن پافشاری می‌کنند. در صفحهٔ ۵۱ گزارش دفتر خدمات استراتژیک ایالات متحده در مورد شرح حال روحی هیتلر چنین آمده‌است: «اولین قانون او این است که هیچ‌وقت نگذارید مردم دلسرد شوند، هیچ‌وقت خطا و تقصیری را نپذیرید، هیچ‌وقت تصدیق نکنید که دشمن ممکن است صفت خوبی داشته باشد، هیچ‌وقت جایی برای جایگزین باقی نگذارید، در آن واحد روی یک دشمن متمرکز شوید و تقصیر هر اتفاق بدی را بر گردن او بیندازید. مردم دروغ بزرگ را زودتر از دروغ کوچک باور می‌کنند و اگر دروغی را مکرراً تکرار کنید، دیر یا زود آن را باور خواهند کرد". پ.ن: صاحب توییت موجود در تصویر، به شوخی یا با هر انگیزه دیگر، عکس یک منظره برفی را به نسبت داده؛ جایی که بارش برف در آن، تقریباً محال است. پذیرش را در تعداد ❤ ببینید. 🆔️ @rajaaei
7.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‏این فیلم انتقام از قاتلان شهید ‎ است؛ کاش یکی بانی می‌شد نسخه شهید ‎ رو درست می‌کرد. خیلی خوبه، ببینید شاید یه کم حالمون خوب شه. ما هنوز منتظر این ‎ هستیم. 🆔️ @rajaaei