eitaa logo
تربیت و حکمرانی
1.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
675 ویدیو
33 فایل
🔰طلبه درس خارج حوزه علمیه، #مبلغ اسلام ناب 🔰افتخارم #معلم بودن، آرزویم #مربی شدن 🔰پژوهشگر و نویسنده حوزه #تربیت (تربیت اسلامی از نگاه رهبر فرزانه انقلاب، قالبهای برنامه‌سازی تربیتی، خلوت ناامن و...) 🔰دانش‌پژوه دکتری #حکمرانی #مرتضی_رجائی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️از کسانی که با استناد به یک رهبر معظم انقلاب و تحت عنوان من‌درآوردیِ ، دریافت را واجب اعلام می‌کنند بپرسید: آیا به لوازم این بیسوادی هم پایبند خواهند بود؟! 🔸️مثلاً اگر حضرت آقا برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب برود، این کار را هم واجب می‌دانند؟ یا مثلاً اگر ایشان کتاب شاملو بخواند، خواندن آن را هم واجب می‌دانند یا نه؟! نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
رهبر معظم انقلاب: «بعد از آنکه جوان‌های ما، را تسخیر کردند و توانستند کاغذهایی را که خرد شده بود، جمع کنند و به‌صورت کتاب دربیاورند، معلوم شد که چه توطئه‌هایی داخل سفارت آمریکا وجود داشته. این کتاب‌ها حدود هفتاد جلد است؛ چرا هیچ نشانی از این کتابها در مجموعه مدارس، دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های ما نیست؟ این یکی از اعتراض‌های من است.» (۱۳۹۵/۸/۱۲) ❓راستی، ما مدعیان در رابطه با این دغدغه حضرت آقا چه‌کار کرده‌ایم؟ 🔻 | دانلود مجموعۀ ۱۱ جلدی اسناد لانه‌ جاسوسی 📂 | جلد اول: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/1.pdf 📂 | جلد دوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/2.pdf 📂 | جلد سوم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/3.pdf 📂 | جلد چهارم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/4.pdf 📂 | جلد پنجم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/5.pdf 📂 | جلد ششم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/6.pdf 📂 | جلد هفتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/7.pdf 📂 | جلد هشتم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/8.pdf 📂 | جلد نهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/9.pdf 📂 | جلد دهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/10.pdf 📂 | جلد یازدهم: basij.aut.ac.ir/usemb/farsi/11.pdf نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
📌چه کسی برای پی‌ریزی بحران امنیتی کاهش جمعیت در ایران مدال افتخار گرفته است؟! 🔸️پس از انقلاب اسلامی، موضوع کاهش جمعیت و سطح باروری اولین بار در برنامه اول توسعه هدفگذاری شد. بر اساس این برنامه، کاهش نرخ باروری کل از ۴.۶ فرزند در سال ۱۳۶۵ باید به ۴ فرزند در سال ۱۳۹۰ برسد و نرخ رشد جمعیت نیز از ۹.۲ به ۲.۳ درصد برسد. اما دولت وقت توانست در یک دوره ۵ ساله، نرخ باروری کل را در سال ۱۳۷۱ به عدد ۴ برساند. 🔸️بی‌توجهی مجلس شورای اسلامی و دیگر نهادهای نظارتی نظام سبب شد با ادامه سیاست های کاهش جمعیت، نرخ باروری کل از ۴ فرزند در سال ۱۳۷۱ به ۱.۲ در سال ۱۳۷۹ رسید که خط قرمز جمعیتی بود. 🔸️سیاست های کاهش جمعیت همچنان ادامه یافت، تا اینکه نرخ باروری در سال ۱۳۹۰ به ۱.۷ رسید. این کاهش شدید در جهان بی سابقه بود؛ زیرا این تحول جمعیتی در کشورهای توسعه یافته که مبدع و مروج کاهش جمعیت بوده اند در بازه زمانی ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال اتفاق می افتد، اما در ایران در یک بازه ۱۵ساله اتفاق افتاد. 🔸️به دلیل همین موفقیت بی‌نظیر!!، در خرداد ۱۳۷۸، جایزه جمعیت سال ۱۹۹۹ سازمان ملل متحد، به دکتر وزیر پیشین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اهدا شد. این جایزه که در سال ۱۹۸۱ از سوی مجمع عمومی بنیانگذاری شده است، هر ساله به فرد یا نهادی اهدا می‌شود که در راه کنترل جمعیت از خود موفقیت بزرگی نشان داده است. ‼فقط مسلمان بودن و مسئولیت داشتن در جمهوری اسلامی دلیل بر درستی همه تصمیمات و اقدامات نیست. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
⚠️در سال ۱۳۷۸، دولت جمهوری اسلامی ایران برای موفقیت بی‌نظیر در و رساندن نرخ باروری به ۱.۲ در طول فقط ۱۵ سال، جایزه گرفت؛ اتفاقی که در کشورهای توسعه‌یافته ۱۵۰ سال طول می‌کشد!! (برای مطالعه در این باره، اینجا کلیک کنید) ⚠️در سال ۱۳۹۷ و فقط ۱۴ ماه پس از آغاز اجرای در ایران، به عنوان کشور برتر درزمینه اجرای این سند در آسیا و اقیانوسیه از دولت جمهوری اسلامی ایران تقدیر کرد. ⚠️خدا کند چند صباح دیگر خبر دریافت یک جایزه دیگر مثل این‌ها منتشر نشود؛ مثلاً برای تحقق اهداف از . نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
🔴 مدیریت اذهان در رسانه 🔺به عکس دقت کنید؛ دیاثت رسانه‌ای آنجاست که یک روزنامه داخلی آن دستی که خط فقر را می‌کشد را دست قرار داده ...!!! ⚠️اینگونه با پول بیت المال تیشه به ریشه کشور می‌زنند. 💢در این تکنیک چون به صورت علنی و واضح عنصر مورد تبلیغ بیان نمی‌شود افراد را مورد هجوم قرار می‌دهد و ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد. 🔸🔹🔸🔹 پ.ن: این را از یک گروه به کانال منتقل کردم. آنجا آی دی منبع اصلی حذف شده بود. یک جست‌وجوی مختصر هم کردم منبع اصلی را پیدا نکردم. چون این کار را نادرست و غیر حرفه‌ای می‌دانم، این را نوشتم که شما مخاطب گرامی بدانید به این مطلب احترام می‌گذارم و قلم نویسنده اصلی برایم محترم است.
📌حذف به عدالت اجتماعی کمک می‌کند یا به آن آسیب می‌زند؟! 🔸️شاید در ماه‌های آینده، دولت و مجلس یک برگزار کنند برای از اقتصاد کشور. چه این اتفاق بیفتد، چه نه، بد نیست در این باره بیشتر تحقیق کنیم و حداقل یک نظر نصفه و نیمه برای خودمان داشته باشیم. 🔸️یارانه پنهان همان یارانه‌ای است که مثلاً به سوخت و برق داده می‌شود. به این ترتیب، کسانی که امکان مصرف بیشتری دارند (مثلا چند خودرو پرمصرف دارند)، بیشتر هم از این یارانه بهره‌مند می‌شوند. 🔸️میزان یارانه پنهان به‌ازای هر ایرانی روزی ۴۵هزار تومان است، که سهم مردم فقیر و متوسط را هم ثروتمندان می‌ریزند توی باک خودروهایشان. 🔸️با این توضیح، شاید خیلی‌ها از حذف این یارانه استقبال کنند؛ همان‌گونه که یکی از نمایندگان مجلس بر ضرورت و کارآمدی این طرح تأکید کرده است و کسانی هم او را تأیید کرده‌اند (تصاویر بالا👆). 🔸️ولی این دیدگاه مخالفانی هم دارد؛ مثلاً (اقتصاد دان) آن را نسخه برای بیمار ایران می‌داند؛ مکتبی که مسبب بسیاری از فروپاشی‌های اقتصادی در دنیا و زمینه‌ساز وضع فعلی اقتصاد در ایران است. 🔸️مثلاً تصور کنید برای تحقق ، یارانه بنزین را حذف کنند و ماهانه ۱.۳۵۰.۰۰۰ تومان به هر ایرانی بدهند؛ ولی واقعی شدن قیمت سوخت، سبب شوک ناگهانی به بازار و رشد چندین برابری قیمت کالاها و خدمات شود. در این صورت باز هم کسانی که بیشتر آسیب می‌بینند، دهک های پایین جامعه خواهند بود. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
حکومت اسلامی،جلسه۴.mp3
12.39M
📚 تدریس کتاب حکومت اسلامی؛ درسنامه اندیشه سیاسی اسلام 📗جلسه ۴: تبیین مفهوم مرجعیت همه‌جانبه دین در عرصه سیاست و اداره جامعه/معرفی سه گروه منکران حکومت دینی 🎙محتوای جلسه۴: 🔸️معرفی پنج مورد از مهم‌ترین شئون سیاست و حکومت 🔸️تبیین امکان بررسی مرجعیت همه‌جانبه دین در دو سطح "امکان ذاتی دین در پنج محور بالا" و "دخالت بالفعل یک دین خاص در این پنج محور" 🔸️اشاره به سکولارها به‌عنوان یک گروه از مخالفان حکومت دینی 🔸️سه پاسخ به منکران حکومت دینی با استناد به تجربه‌های تاریخی ناگوار از حکومت دینی (مدرسه علمیه ملاصادق قم، ۱۴۰۰/۰۸/۱۵) نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
‏یکی از علت‌های اصلی مشکلات مختلف کشور، حتی مشکلات اقتصادی، جدی نگرفتن ‎ نیرو در طول سال‌های پس از انقلاب بوده و هست؛ حتی در این دولت انقلابی. سال تحصیلی جدید بدون ‎ شروع شده و دارد پیش می‌رود؛ ظاهراً همه چیز هم آرام است و همه هم خوشحالند و اتفاقاًچقدر هم میخندند! یا در این مملکت قحط الرجال است در عرصه تربیت دینی، یا اینکه فقط ماییم که را مهم‌ترین وظیفه و تضمین کننده آینده و رفاه و امنیت کشور می‌دانیم. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
📌رفقای انقلابی، دیگر از این واضح‌تر؟! 🔸️در یکی از دیدارهای رهبر معظم انقلاب با دانشجویان (۱۳۹۱/۰۵/۱۶)، دانشجویی در مقام کسب تکلیف از ایشان گفت: بعضى‌ها نظراتی كارشناسى مى‌دهند که چون است، مى‌گويند است. 🔸️حضرت آقا در پاسخ فرمود: «من به شما عرض بكنم؛ هيچ نظر كارشناسى‌اى كه مخالف با نظر اين حقير باشد، مخالفت با ولايت نيست؛ ديگر از اين واضح‌تر؟!" 🔸️ایشان در تبیین فرمایش خود فرمود: "نظر كارشناسى، نظر كارشناسى است. كار كارشناسى، كار علمى، كار دقيق به هر نتيجه‌اى كه برسد، آن نتيجه براى كسى كه آن كار علمى را قبول دارد، معتبر است؛ به هيچ وجه مخالفت با ولايت فقيه و نظام هم نيست". 🔸️دقت فرمودید؟! ایشان می‌فرماید نتیجه یک کار کارشناسی و علمی برای هر کسی، تکرار می‌کنم، "هر کسی" که آن را قبول دارد معتبر است. 🔸️حتی درزمینه‌هایی هم که خود رهبر انقلاب یک کارشناس به حساب می‌آید، پیروی همگان از دیدگاه کارشناسی ایشان لازم نیست. به کلام ایشان دقت کنید: "البته گاهى اوقات مى‌شود كه اين حقير خودش در یک زمينه‌اى كارشناس است؛ بالاخره ما هم در یک بخش هائى یک مختصر كارشناسى‌اى داريم؛ اين نظر كارشناسى ممكن است در مقابل یک نظر كارشناسى ديگر قرار بگيرد؛ خيلى خوب، دو تا نظر است ديگر؛ كسانى كه مى‌خواهند انتخاب كنند، انتخاب كنند. در زمينه‌هاى فرهنگى، در زمينه‌هاى آموزشى - در بخش هاى مخصوصى - بالاخره ما یک مختصرى سررشته داريم، يك قدرى كار كرديم؛ اين مى‌شود نظر كارشناسى". 🔸️با این همه حضرت آقا دوباره تأکید می‌فرماید که: "به هر حال هيچ گاه اعلام نظر كارشناسى و نظر علمى، معارضه و مبارزه و مخالفت و اعلام جدایى از رهبرى و ولايت و اين حرف ها به حساب نمى‌آيد و نبايد بيايد". 🔸️بزرگواران، توجه فرمودید؟! حضرت آقا با شما هستند: "نباید بیاید"! 🔸️بیایید دوستان متدین و انقلابی خود را که با شما در یک جبهه‌اند، به‌دلیل مخالفت با نظر یک گروه از کارشناسان پزشکی (و نه نظر حضرت آقا؛ چون ایشان کارشناس پزشکی نیستند) و همراهی با نظر گروه دیگری از کارشناسان، متهم به ضدیت با ولایت فقیه و بی‌بصیرتی نکنید. 🔸️بیایید اجازه دهیم در چارچوب قانون، شرع و منطق، روند مسیر طبیعی و منطقی خودش را طی کند. ایجاد خفقان و اَنگ زدن به این و آن راهش نیست. 🔸️البته ممکن است کسانی کاتولیک‌تر از خود پاپ باشند، و این کلام واضح حضرت آقا را هم درباره مواجهه با دیدگاه‌های کارشناسی مخالف با دیدگاه ایشان قبول نداشته باشند!!! نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
‏طلبه‌های اصیل و باتقوا نمی‌تونن زندگی آنچنانی و مرفهی برای همسرشون فراهم کنن، ولی تا آخر عمر و حتی پس از فوت همسرشون حس عاشقانه و وفاداری‌شون ادامه داره؛ اینقدر که عکسشو می‌ذارن روی میز کار، تا با هر بار دیدن، یادش بیفتن و براش طلب مغفرت کنن. خانم‌ها می‌دونن این چقدر ارزشمنده؛ پس به دخترخانم‌های دم‌بخت بگید اگه همچین خواستگاری داشتن، به راحتی از دستش ندن. (شادی روح مرحوم علامه حسن زاده آملی صلوات). نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
📌پروتکل طب ایرانی در درمان کرونا به‌زودی ابلاغ می‌شود! ❇بخشی از سخنان دکتر نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: 🔸️کشورهایی که در دوران همه گیری کرونا از ظرفیت طب های سنتی برای کمک به درمان مبتلایان استفاه کرده اند از شرایط بهتری نسبت به دیگر کشورها برخوردار بوده اند. 🔸️ما بیش از این می توانستیم از ظرفیت طب سنتی در مراکز درمانی سرپایی و بیمارستان ها با کسب مشاوره از متخصصان این حوزه استفاده کنیم که متاسفانه براساس رویکردی که تاکنون وجود داشته این امر محقق نشد. 🔸️خوشبختانه در ماه‌های اخیر و با نظر مثبت وزیر بهداشت، عضوی را از جامعه تخصصی طب سنتی ایرانی در کمیته علمی کرونا داریم که قدم رو به جلویی بوده است. ❇ان‌شاءالله این "به‌زودی" که گفته‌اند، از این دیرتر نشود. 🔸️مطالعه متن کامل خبر از راه پیوند زیر: https://www.isna.ir/news/1400081612003/ نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
📌 یک آمار مستند و معتبر از تاریخ پزشکی، در برابر سوء استنادهای اخیر برخی کانال‌ها به یکی از فرمایشات شهید مطهری درباره همان واقعه تاریخی!! 💉"تناقضات موجود در را می‌توان در ماجرای بیماری همه‌گیر مشاهده کرد، که حتی امروزه نیز عده‌ای تمایل دارند برای زنده نگه داشتن درد و رنج ناشی از بیماری‌های همه‌گیر، به آن بپردازند" (کتاب ، ص۷۳). 💉مثلاً در چند ماه اخیر، بسیار دیده‌اید که به بخشی از یک سخنرانی در این باره استناد می‌کنند: "تاریخ را بخوانید؛ می‌گوید: اولین بار که کشف شد، بلوایی به‌پا شد. تمام مردم انگلستان در مقابل واکسن آبله زدن مقاومت می‌کردند و حاضر نبودند تسلیم شوند؛ ولی آیا فهمیده‌ها باید تابع این جهالت عمومی باشند؟" (پانزده گفتار، ص۲۳۷). 💉"اما سؤال اینجاست که آیا آبله واقعاً یک بیماری واگیردار بود که با واکسن ریشه‌کن شد؟! نیل میلر در کتاب خود با عنوان واکسن‌ها: آیا واقعاً ایمن و مؤثر هستند؟ می‌نویسد: مورخین پزشکی در این باره تردید دارند... 💉در انگلستان و پیش از اجباری شدن واکسیناسیون در ۱۸۵۳، نرخ سالانه مرگ‌ومیر ناشی از آبله، دو نفر در هر ۱۰.۰۰۰نفر بود؛ اما از اوایل دهه هفتاد همان قرن، یعنی حدود بیست سال پس از در این کشور که حدود ۹۸٪ مردم واکسن زده بودند، این میزان پنج برابر شده و به ۱۰ نفر در هر ۱۰.۰۰۰ نفر رسیده بود. 💉ویلیام فار (یکی از بنیانگذاران آمار پزشکی) که آن روزها متولی جمع‌آوری آمار لندن بود، به‌صورت خلاصه این‌طور می‌گوید: با شروع واکسیناسیون، میزان ابتلا به آبله به اوج خود رسید!!" (صنعت ویروس بازی، ص۷۳) نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
حکومت اسلامی،جلسه۵.mp3
7.76M
📚 تدریس کتاب حکومت اسلامی؛ درسنامه اندیشه سیاسی اسلام 📗جلسه ۵: تبیین مفهوم سکولاریسم 🎙محتوای جلسه ۵: 🔸️نگاهی گذرا به مباحث مطرح‌شده تا اینجا 🔸️نقد ترجمه‌های فارسی و عربی واژه "سکولاریسم" 🔸️معرفی "عقلانیت مدرن" به‌عنوان جوهره سکولاریسم 🔸️نفی تلازم سکولاریسم با الحاد و بی‌دینی (مدرسه علمیه ملاصادق قم، ۱۴۰۰/۰۸/۱۷) نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
🔰 اول این حکایت را بخوانید تا بعد بگویم منظورم از نقل آن در کانال چیست. 🔸️شخصی نزد میرفندرسکی آمد و مدعی شد که من از دنیا گذشته‌ام و به مرتبه‌ی فنا رسیده‌ام. 🔸️میر از او پذیرایی نمود و با کمک یکدیگر به تهیه‌ی غذا مشغول شدند و هر یک کاری را عهده دار گردید و آن مرد بنا شد کشکی بساید. میر از او تعهد کرد که اگر به مرتبه‌ا‌ی رسید، سه حاجت او را برآورد. 🔸️سپس میر در او تصرفی نمود و آن شخص، در حین کشک ساییدن، دید جماعتی از دربارِ سلطنت آمده‌اند و می‌گویند که شاه از دنیا رفته و ارکانِ دولت، شما را برای سلطنت انتخاب نموده‌اند. 🔸️آن مرد برخاست و به اتفاق آنها به دربار رفت و بر تخت سلطنت نشست و دستور داد که وسایل لازم را مهیا کنند تا به شکار برود. آنها هم اسب‌های سلطنتی را آماده کردند و آن شخص بر اسب سواریِ مخصوصِ شاه نشست. 🔸️بعد از مراجعت از شکار، به حرمسرا رفت و در بین زنانِ حرم، کنیزی را که بسیار زیبا بود انتخاب نمود و سپس به خزانه رفت و در حین بازدید از جواهرات، گوهر بسیار خوبی را با خود برداشته و با خود به دربار آورد. 🔸️پس از ورود به دربار، ندیمان به وی گفتند که مردی به نام میر فندرسکی، جلوی در، اذن شرفیابی می‌خواهد. آن مرد اذن داد که او وارد شود و از وی پذیرایی به عمل آورد. میر به آن شخص گفت: قرار بود اگر به جایی رسیدی، سه حاجت مرا بر آورده کنی. 🔸️یکی از سه حاجت من اسبِ سواری پادشاه است، آن شخص عذر آورد.میر گفت: حاجت دوم من، آن کنیزی است که مورد علاقه‌‌ی شماست و حاجت سومم آن گوهر پر قیمت است. 🔸️مرد آن دو را نیز عذر آورد. میر به آن مرد گفت: تو از دنیا گذشته‌ای؟!! کشکت را بساب که شب بدون شام نمانیم! آن مرد به خود آمد و دید مشغول ساییدن کشک است. ✳️ مزار شریف این عالم فاضل در تخت فولاد، تکیه میر فندرسکی می باشد. 📙کتاب سوخته، (زندگینامه مرحوم ایت الله انصاری) «با اندکی تلخیص» ✴مدعی زیاد است، ولی تا پای عمل نرسد، مرد از نامرد شناخته نمی‌شود. آن‌ها که برای خدمتگزاری در دعا می‌کنند، باید خودشان را به تدریج در عرصه‌های کوچک‌تر کنند، تا وقتی زمانش رسید، قافیه را نبازند. در غیر این صورت باید برود کشکش را بساید. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
🔸️خیلی خوب است که یک تشکل فرهنگی حوزوی، به عملکرد برخی طرفداران در انتقاد به سیاست‌های واکنش نشان می‌دهد و صادر می‌کند؛ ولی من هرچه گشتم نتوانستم رد پایی از واکنش این تشکل یا دیگر تشکل‌ها و نهادهای حوزوی به جمعی از فارغ التحصیلان در روز روشن و در مقابل درِ دانشگاه پیدا کنم! 🔸️کاش ما عمامه به سرها یادمان نرود که جزو است و اینجا یک مملکت اسلامی در عصر حاکمیت یک ، اما دستاورد تجربه و عقل بشری است و حاکم اسلامی خودش باب و را در مسائل علمی و کارشناسی نبسته است. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
📌ریشه داشتن بسیاری از تنبلی‌ها، انحراف‌ها و خیانت‌های مسئولان نظام، در ناکارآمدی تربیت و بی‌هویتی آن‌ها. 🔸️«دانش‌آموز ما بايستى با احساس رشد كند و پيدا كند و بزرگ بشود و پيش برود. وقتى یک جوان احساس هويّت كرد، از انحراف، از خيانت، از سستى و تنبلى پرهيز خواهد كرد. عمدۀ اين اشكالاتى كه گاهى پيش مى‌آيد به‌خاطر اين است كه آن احساس هويّت حقيقى، احساس هويّت ملّى در يك انسان وجود ندارد. 🔸️وقتى وجود نداشت، ديگران می‌توانند او را به اين سمت و آن سمت [بكشند]: می‌كشد از هر طرف چون پَر كاهى مرا وسوسۀ اين و آن، دمدمۀ خويشتن 🔸️احساسات هست، غرايز هست، انگيزه‌هاى درونى هست، شيطانِ هواى نفس ما هست؛ از بيرون هم ده‌ها دست ما را به اين سمت و آن سمت می‌كشد؛ آن چيزى كه نمی‌گذارد ما منحرف بشويم، پايبندى ما است، احساس هويّت ما است؛ جوان را اين‌جورى بايد تربيت كنيد؛ شماها بايد تربيت كنيد». (بیانات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه فرهنگیان به مناسبت بزرگداشت هفتۀ معلم، ۱۳۹۷/۰۲/۱۹) ❇این تحلیل حکیمانۀ رهبر معظم انقلاب اسلامی، ریشۀ در روایات نورانی اهل بیت دارد. 🔸️امام هادی (سلام الله علیه) در این باره می فرماید: مَنْ‏ هَانَتْ‏ عَلَيْهِ‏ نَفْسُهُ‏ فَلَا تَأْمَنْ شَرَّهُ؛ هر کس برای خودش پست و بی ارزش است، از شرّش احساس امنیت نکن (تحف العقول، ص۴۸۳). 🔸️امیرالمؤمنین (سلام الله علیه) نیز در بیان مشابهی فرموده است: مَنْ‏ هَانَتْ‏ عَلَيْهِ‏ نَفْسُهُ‏ فَلَا تَرجُ خَيرَه؛ هر کس برای خودش پست و بی ارزش است، به خیرش امیدوار نباش‏ (غررالحکم و درر الکلم، ص۶۶۱). 🔸️برای درک رابطۀ «نبود احساس هویت» در فرد با شرارت وی و نا امیدی از خیرش، فرمایش امام جواد (سلام الله علیه) راهگشاست که می فرماید: مَنْ‏ هَانَتْ‏ عَلَيْهِ‏ نَفْسُهُ‏ كَبُرَتِ الدُّنْيَا فِي عَيْنِه‏ (جامع الأخبار، ص۱۰۹). بر این اساس، کسی که خودش را خوار و حقیر می پندارد، دنیا در نظرش بزرگ جلوه می کند و آنگاه حاضر می شود برای رسیدن به دنیا و مظاهر دنیوی، دست به هر کاری بزند. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
‏مگه نگفتن اگه ۸۰٪ مردم ‎ بزنن، ایمنی حاصل میشه؟ الان که آقای وزیر گفت تا آخر آبان به ۸۰٪ میرسیم، چرا از اول آذر فروش بلیت هواپیما و قطار به واکسن نزده‌ها ممنوعه؟ چون برای واکسن‌زده‌ها خطر دارن، یا اینکه یه‌جور تنبیهه؟ اگه این تنبیه کمه، فلکشون کنید. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
کسب و کارِ کرونایی! ظاهراً ماجرای ‎ حرف‌های نگفته مثل این زیاده داره. پ.ن: البته آقای دکتر وهاب زاده این توییت را حذف کرده است. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.
حکومت اسلامی،جلسه۶.mp3
10.83M
📚 تدریس کتاب حکومت اسلامی؛ درسنامه اندیشه سیاسی اسلام 📗جلسه ۶: تبیین دو اشکال سکولارها به حکومت دینی و نقد و ارزیابی اشکال‌ها 🎙محتوای جلسه ۶: 🔸️تبیین "مشکل تطبیق شریعت" به‌عنوان نخستین اشکال سکولارها 🔸️تقسیم مسائل حکومتی دنیای امروز به "مسائل دارای ماهیت مشابه در فقه" و "مسائل مستحدثه"، و توضیح راهکار فقه در مواجهه با هر گروه از مسائل 🔸️تبیین "ناتوانی مدیریت فقهی در اداره جهان پیچیده امروزی" به عنوان اشکال دوم سکولارها 🔸️توضیح جایگاه مستقل "فقه" و "نظام علمی و کارشناسی" در اداره جامعه، و تأکید بر دخالت فقه در اصول و کلیات حاکم بر اجرا 🔸️اشاره به دغدغه برای نظام سازی فقهی، با توجه به درک ایشان از پیچیدگی ساختارهای حکومت‌های مدرن و دشواری اداره جامعه با فقه موجود 🔸️اشاره به دیدگاه (ره) درباره ضرورت برای اداره جامعه (مدرسه علمیه ملاصادق قم، ۱۴۰۰/۰۸/۱۹) نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir ⚠️انتشار با نشانی کانال.