eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
479 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
910 ویدیو
90 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرسلات مدیا
✅💠 "دلتنگی" از روزمرگی‌ها که خسته‌می‌شد، هوسِ کنج ايوانِ مقصوره‌ی مسجد گوهر شاد می‌کرد. راهی مشهد شد، اذن دخول را از تابلوی ورودی باب‌الجواد خواند، رفت صحن گوهرشاد و به منبر بلند بالای امام زمان چشم دوخت، سرش را بر گرداند تا گنبد طلائی، دست‌هایش را نیز بالا آورد و ظهور مولا را طلب‌کرد. با دیدن کبوترهای روی گنبد دلش پرکشید سمت جاده‌ی نجف تا کربلا، به یکباره چشمهایش به عشق مولا نمناک شد. کبوتر دلش مابین نجف تا کربلا نشست بر بام موکب علی‌بن‌موسی‌الرضا، دلش سرگردان بین ایران و عراق بود، صدای مؤذن کبوتر دلش را به ايوان گوهرشاد برگرداند. وقتی مؤذن به شهادتین رسید کبوتر سرگردان دلش رفت مدینه بین روضه‌ی نبوی، سلامی بر پیامبر داد و پرکشید سمت گلستان بقیع تا کنج آن مأوا بگیرد آنگاه بی‌اختیار چشمهایش بدون اینکه روضه‌خوانی روضه بخواند گریست. ✍به قلم: مرضیه‌ رمضان‌قاسم @taaghcheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرسلات مدیا
✅💠 "سوزِ دل" صدای نقّاره‌خانه را دوست داشت فکر می‌کرد آهنگ موسیقیائی نقاره دارد درد و دلِ سوزناکِ خود را با سوز و گداز با امامش در میان می‌گذارد. غبطه خورد به حال نقاره‌ها و نقّارهزن‌ها. دلش می‌خواست مثل نقّاره‌ها تمام دردهای ناگفته‌اش را بلند فریاد بزند اما کسی از راز و رمزش آگاه نشود. زمان زدن نقاره‌ها در صحن آزادی ناله‌اش را آزاد کرد و در بلبشوی صداهای در هم افتاده‌ی نقاره‌ها او هم دردهای خود را واگویه کرد. نقّاره زدن که تمام شد، سبک شده بود همچون قاصدکی سبکبال. ✍به قلم: مرضیه‌ رمضان‌قاسم @taaghcheh
هدایت شده از مرسلات مدیا
✅💠 "آرزو" خانم شهبازیان کفشدارِ امامزاده محل‌شان بود، آرزو داشت روزی کفشدار حرم امام رضا باشد ولی با وجود شرایط خادمی امام رضا می‌دانست شرایطش را ندارد. چند سالی بود خادمیار شده بود سالی دو بار در مناسبت‌های ویژه ساک سورمه‌ای کوچکش را می‌بست و با ایران خانم دخترِ همسایه‌شان می‌رفتند مشهد، این بار روز شهادت امام رضا را انتخاب کرده بودند. حرم مملو از جمعیت بود، روزی که شیفت خادمیاریش بود قبل از رفتن سر شیفت، اول به حرم امام رضا رفت، در راه بازگشت پیرزنی که نوه‌‌هایش را گم کرده بود و کفش خودش و نوه‌هایش در دستش بود از خانم شهبازیان خواست تا مواظب کفش‌هایش باشد تا برود و نوه‌‌هایش را پیدا کند او هم قبول کرد، ساعتی گذشت از پیرزن خبری نشد که نشد. نزدیک ظهر پیرزن با دو بچه که گویا نوه‌هایش بودند برگشت خانم شهبازیان خواست لب به شکوه باز کند و بگوید از شیفت باز مانده است که یکدفعه یاد آرزوی همیشگی‌‌اش که کفشداری حرم بود افتاد و چیزی نگفت. پیرزن با شرمندگی گفت: «الهی حاجت روا بشی مادر، بار اولم هست که بدون همراه و تنها اومدم مشهد. همه‌ی صحنا و رواقا رو باهم قاطی کردم، را به حالم نمی‌بردم حلالم کن مادر. -خانم شهبازیان : «اشکالی نداره مادر، انگار مادر خودمید چه فرقی می‌کنه.» - پیرزن : «از وقتی پسرم با دو بچه طلاق گرفت نه حال و روز خوشی دارم و نه هوش و حواس درستی، بازم به همین آقای رئوف منو ببخش!» ✍ به قلم : مرضیه‌ رمضان‌قاسم @taaghcheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرسلات مدیا
✅💠"داغدار" مادرش را تازه از دست داده بود حسابِ بانکِ عاطفیَش صفر شده بود. دوستش زهرا خانم پیشنهاد داد، بروند مشهد و استخوانی سبک کنند تا داغش سبک شود. دلش را به دریا زد و پیشنهادِ زهرا خانم را با همسرش آقا بهرام در میان گذاشت. آقا بهرام اخم‌هایش را در هم کشید و گفت: «دیگه لازم نیس با این زهرا خانم رابطه داشته باشی، چه نسخه‌هائی می‌پیچه، شما کی تا حالا بدون من و بچه‌ها رفتی مشهد که حالا بار دومت باشه، این زهرا خانم شرایطش با شما خیلی فرق داره.» از گفته‌ی خودش پشیمان شد. زهرا خانم هم ثبت‌نام کرد و رفت مشهد و از داخل صحن‌ها تماس تصویری گرفت تا تسلّی خاطر عاطفه خانم باشد، غافل از اینکه با این کار دل عاطفه خانم بیشتر می‌سوخت و با دلِ شکسته قندهائی را که آقا بهرام خریده بود را می‌شکست و آرام اشک می‌ریخت. آن روز آقا بهرام زودتر از همیشه به خانه بازگشت. دوستِ آقا بهرام برای ماشینش یک خریدار در شهر قم پیدا کرده بود. عاطفه خانم موضوع را که فهمید، قند در دلش آب شد، قندها را رها کرد و رفت خودش و بچه‌ها را مهیای سفر کرد و با هم دم در ایستادند منتظر آقا بهرام. - آقا بهرام: «کجا بسلامتی؟» - عاطفه خانم : « زیارت تنهایی نداریم، آقامون گفتن زیارت فقط خونوادگی» - آقا بهرام: « من که برا زیارت نمیرم خانوم.» آقا بهرام بالاخره با اکراه همسر و فرزندان را با خود برد و آنها را گذاشت دم پل آهنچی تا خودش برود دنبال فروش ماشین.» عاطفه خانم سلامی داد و وارد حرم شد صدای روحانی را شنید که می‌گفت: «امام رضا فرمودند: هرکس خواهرم را زیارت کند مرا زیارت کرده.» دلش آرام گرفت. ✍ به قلم : مرضیه رمضان‌قاسم @taaghcheh
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🚩 🏴 پرســـ❓ــش ❓آیا پاداش زیارت امام‌رضا از زیارت امام حسین بیشتره؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه ۴ احتمال خدمت شما عرض می کنم که دو مورد اولی قوی‌تر است. 🔻 احتمال اول: طبق دو روایت: الف) علی بن مهزیار از امام جوادعلیه‌السلام، نقل کرده که به امام عرض کردم: «جُعِلْتُ فِدَاكَ زِيَارَةُ الرِّضَا علیه السلام أَفْضَلُ أَمْ زِيَارَةُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ علیه السلام ؟فَقَالَ زِيَارَةُأبی أَفْضَلُ‏ وَ ذَلِكَ أَنَّ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَزُورُهُ كُلُّ النَّاسِ وَ أَبِي لَا يَزُورُهُ إِلَّا الْخَوَاصُّ مِنَ الشِّيعَة»؛ «فدایتان شوم!زیارت امام رضا افضل است یا زیارت امام حسین علیه‌السلام؟حضرت جواب دادند:زیارت پدرم و این برتری به خاطر این است که امام حسین را همه مردم زیارت می‌کنند پدرم را جز خواص شیعه زیارت نمی‌کنند». الكافي ج‏4، ص: ‭584‬ ب) و طبق روایت امام جواد علیه‌السلام که فرمود: «ضَمِنْتُ لمن زَارَ أَبِي علیه السلام بِطُوسَ عَارِفاًبِحَقِّهِ‏ الْجَنَّةَ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى»؛ «هرکسی پدرم را در طوس بامعرفت زیارت کند، بهشت را برای او ضمانت می‌کنم»عيون أخبار الرضا، ج‏۲، ص: ۲۵۶ وجود فرقه های متعدد در طول تاریخ از جمله ۴ امامی، ۶ امامی، ۷ امامی... فلذا شیعیان زیادی بودند که امام رضا را امام نمی دانستند‌؛ چه رسد که به زیارت حضرت بروند و فقط تنها شیعیان خاص که ۱۲ امامی بودند به زیارت امام رضا می رفتند. و اگر اکنون شاهدیم افرادی که مسلمانند و یا شیعه اند ولی شیعه دوازده امامی نیستند. طبق این احتمال از فضیلت زیارت امام رضا بی بهره اند چرا که عارفا بحقه به زیارت ایشان نرفته اند پس فضیلت ها مختص شیعه اثنی عشری است. 🔻احتمال دوم:  کسی که به زیارت امام رضا رود با زیارت خود در برابر فِرَق و مذاهب دیگر تبلیغ کننده ی شیعه ی اثنی عشری و نفی فرق و مذاهب دیگرند. 🔻احتمال سوم: چون امام رضا در غربت بودند و دور از وطن و سفر از حجاز به طوس کار بسیار دشواری بود لذا تنها خواص از شیعیان رنج سفر را به جان می خریدند فلذا طبق این احتمال برتری زیارت نسبی بوده و نسبت به بلاد گوناگون متفاوت است پس طبق حدیث پیامبر که می فرمایند افضل الاعمال احمزها، برای اهل حجاز ثواب زیارت امام رضا نسبت به زیارت سایر ائمه بیشتر است. 🔻 احتمال چهارم: طبق این روایت: مُحَمَّدِ بْنِ سُلَیمَان می گوید: از امام جواد(ع) در باره کسی که حج بجا آورده و خداوند او را بر انجام حج و عمره اش یاری کرده بود، پرسیدم. او پس از فراغت از حج به زیارت پیامبر رفته و بر آن حضرت درود فرستاده و سپس شما را با معرفت زیارت کرد، می داند که شما حجت خدا بر مردم هستید. سپس به زیارت اباعبدالله الحسین(ع) رفت و به او سلام کرد، سپس به بغداد رفته و به موسی بن جعفر(ع) عرضِ سلام نمود. آن گاه به شهر و دیار خود بازگشت. در وقت حج بار دیگر خداوند حجِ خانه خود را به او ارزانی داشت. آیا حج دوباره او بعد از انجام حج واجب بهتر است یا این که به زیارت پدر شما علی بن موسی الرضا(ع) به خراسان رود؟ امام فرمودند: « یأْتِی خُرَاسَانَ، فَیسَلِّمُ عَلی أَبِی الْحَسَنِ عَلَیهِ السَّلَامُ أَفْضَلُ، وَ لْیکنْ ذلِک فِی رَجَبٍ، وَ لَاینْبَغِی أَنْ تَفْعَلُوا هذَا الْیوْمَ؛ فَإِنَّ عَلَینَا وَ عَلَیکمْ مِنَ السُّلْطَانِ شُنْعَةً؛ در ماه رجب به خراسان رفته و به علی بن موسی الرضا (ع) عرضِ سلام کند، بهتر است. البته امروزه بر شما شایسته نیست چنین کنید، زیرا بر من و شما از ناحیه حکومت زحمت ایجاد می شود.» (کافی: ج9، ص‭337‬) در زمان عباسیان زیارت امام حسین و سایر ائمه برای عموم مسلمان امری عادی و پسندیده بود و هیچ مانعی برای زیارت ائمه نبود اما عباسیان مانع زیارت امام رضا می شدند و چون خواص شیعه به زیارت امام رضا می رفتند این امر سبب شناسایی شیعیان خاص می شد و آزار و اذیت شان را به دنبال داشت. در این روایت زیارت امام هشتم(ع) را برتر از "زیارت مستحب خانه خدا" شمرده شده است. البته امام شرایطی را که چنین زیارتی باعث شود حاکمان اهل سنت شیعیان را شناسایی کرده و آنان را آزار و اذیت کنند، استثنا کرده است. ♻️ نتیجه‌اینکه: در هر چهار احتمال فضیلت زیارت نسبی بوده چرا که: ✳️ احتمال اول ملاک بیشتر بودن فضیلت زیارت امام رضا علیه السلام را بسته به عقیده فرد زائر دانسته است. ✳️ احتمال دوم ملاک فضیلت اثنی عشری بودن است چرا که شیعه اثنی عشری می تواند مروج اسلام حقیقی باشد. ✳️ احتمال سوم ملاک فضیلت بیشتر در زیارت را نسبت به بلاد گوناگون متفاوت دانسته است. ✳️ احتمال چهارم : ثواب و فضیلت بیشتر نسبت به آن زمان و موقعیت خاص بوده است. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🚩 🏴 پرســـ❓ــش ⁉️ با اتمام ماه صفر پیامکی که با این مضمون برای ما ارسال می‌شود 👇 «پیامبر فرمودند: اگر کسی خروج ماه صفر را به من بشارت دهد بهشت بر او واجب است» آیا درست است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه چنین پیامکی اصلا روایت نیست، زیرا روایتی با این مضمون نداریم. اما روایتی داریم که شیخ صدوق در معانی الاخبار نقل کرده‌اند که پیامبرفرمودند: من بشرنی بخروج الآذاربشرته بالجنه دو نکته پیرامون این روایت: 1⃣ آذار یکی از ماه‌های رومی است که گاهی مصادف با ماه صفر می شود فلذا‌هیچ ربطی به ماه صفر ندارد. 2⃣ بشارت دهنده ابوذر غفاری بوده این روایت فقط می‌خواسته بگوید: ابوذر اهل‌بهشت‌هست. متن کامل را اینجا بخوانیم⬇️ http://fna.ir/dd3jqx ♻️ نتیجه اینکه: این روایت هیچ ربطی به ماه صفر ندارد. 🆔 @javadheidari110 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 🏴 🚩 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از مرضیه رمضان‌قاسم
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 🔻 🔺 پرســـ❓ــش ⁉️آیا ترویج دهه‌ی محسنیه بدعت است؟ پاســـ🖊ــــخِ استادحیــــــدرے زیدعزه 🔻نکاتی پیرامون ایامی که برخی محسنیه‌نامگذاری‌کرده‌اند 1⃣ مواظب باشیم با یک مسأله ی درون مذهب، دچار اختلاف و دو دستگی نشویم که خواست دشمن همین است. 2⃣ سقط حضرت محسن علیه‌السلام، از مسلمات تاریخ است. 3⃣ تاریخ سقط اختلافی است و لااقل قرائنی که حقیر مطالعه کرده‌ام به هیچ وجه شهادت حضرت محسن را در ایام ابتدایی ماه ربیع همراهی نمی‌کند. 4⃣ عزاداری به صورت فردی و شخصی زمان بردار نیست و کسی نمی‌تواند مانع اقامه‌ی عزای دیگری شود. گاهی ظرفیت فردی اقتضای عزا حتی در طول سال را دارد. (لَاَندُبَنَّک صَبَاحَاً مَسَاءً) 5⃣ نهادینه کردن یک مساله به صورت اجتماعی مثل دهه‌های مختلف باید با لحاظ شرائط مختلف اجتماعی و فرهنگی و با مشورت بزرگان و مراجع و دغدغه مندان اتفاق بیافتد. تا از آسیب های مختلف جلوگیری شود. 6⃣ دهه سازی‌های ممتد اگر به دین منتسب نشود به هیچ وجه بدعت نیست اما بهتر است از این نکته غافل نشویم که: هر افراطی، تفریطی به دنبالش هست. می‌ترسم از زمانی که دهه‌سازی‌های جدیدالتأسیس، عزای حسین‌بن‌علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السلام را تحت الشعاع قراردهد و تضعیف کند. 💎نتیجه اینکه: ✅هر فردی در اقامه‌ی عزا در هر ایامی مختار است و مأجور ✅اما دهه سازی‌های متعدد به صورت یک سنت و مراسم اجتماعی به خاطر مسائل متعدد زیبا به نظر نمی‌رسد زیرا: 〽️الف: عدم توصیه و عمل معصومین علیهم‌السلام 〽️ب: عدم سابقه‌ی چنین مراسمی در بین شیعیان 〽️ج: قطعی نبودن ایام خاص شهادت 〽️د: سوء استفاده‌ی دشمن جهت تخریب 〽️ه: تحت الشعاع قرار گرفتن عزای سرور و سالار شهیدان 🆔 @javadheidari110 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ می‌دونید علت بسیاری از اشکالاتی که به خدا می‌گیریم چیه؟ لیوان فروشِ لیوان‌ها رو وارونه گذاشته بود. مشتری اومد لیوان بخره دید درِ لیوان بسته‌س، لیوان رو بلند کرد و از فروشنده پرسید چرا در لیوان‌هاتون بسته‌س؟ با کمال تعجب دید تَه‌ اونم سوراخه😳 لیوان‌ فروش بهش گفت: عزیزِ من‌، اگه لیوان رو درست دستت بگیری اشکالاتت رفع می‌شه. حکایت برخی از ما مثل همین مشتری شده، بسیاری از اشکالاتی که ما به خدا می‌گیریم بخاطر اینه که دنیا رو سر و ته می‌ببنیم. مثلا می‌گیم مگه خدا عادل نیست؟ پس چرا میکروب رو آفریده⁉️ چرا گرما⁉️ چرا سرما⁉️ چرا سیل⁉️ چرا زلزله⁉️ چرا رعد و چرا برق و، چرا و چرا و چرا و چرا⁉️ اشکالاتی که ما به خدا می‌گیریم بخاطر اینه که: ❌ما فکر کردیم دنیا خوابگاه و عشرتکده است، نگاه ما به دنیا اینه که فکر می‌کنیم اومدیم دنیا خوش بگذرونیم، لذا همین که خوشی از ما گرفته میشه چراهامون هم شروع میشه. ✅ در حالیکه دنیا عشرتکده نیست، دنیا میدان رشد است، در میدان رشد باید ابزار تلخی هم باید باشه. جوانی که می‌خواهد وزنه‌بردار شود را که متکا زیر سرش نمی‌گذارند تا بخوابد، بلکه او را به تلاش و تکاپو وامی‌دارند، وزنه‌‌های فراوان و سنگین به او میدن تا بلند کنه و یکسری تلخی‌ها رو بچشه، چون اگه بناست رشد کنه، در میدان رشد باید تمام ابزار تلخی و سنگینی هم باشه، زیرا در میدان رشد که نمیشه خوابید، بلکه باید با مشکلات کُشتی گرفت. ♻️نتیجه اینکه: اگر ما نگاه درستی به دنیا پیدا کنیم و بدانیم طبق فرمایش امیرالمؤمنین در نهج‌البلاغه دنیا "دَارٌ بِالْبَلَاءِ مَحْفُوفَةٌ" است، خانه‌ای پر از بلاست و به این جهت پر از بلاست تا ما را رشد دهد وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ ۗ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ. ۱۵۵/بقره وقتی دانستیم ما آمده‌ایم در دنیا تا رشد کنیم، دیگر اعتراضی نسبت به تلخی‌های زندگی نخواهیم داشت. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 🔻 🔺 ⚫️⁉️🔴 ماه ربیع، ماه تسلیت یا تبریک؟! 🔻خبرگزاری‌حوزه https://b2n.ir/s36021 🔻خبرگزاری‌رسا https://rasanews.ir/002u0z ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌🆔 @javadheidari110 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 شما تاکنون از این مربّی‌ها داشتین؟ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 🔻 🔺 پرســـ❓ــش ⁉️تاریخ هجوم بردن به خانه‌ی امیرالمؤمنین که منجر به شهادت حضرت محسن شد چه زمانی است؟ پاســـ🖊ــــخِ محقق و پژوهشگر حوزه👇 @kashani1395 1⃣ عظمت حضرت محسن یقینی است چرا که ایشان سند ولایت و گنج امامت‌اند. سه نکته در این باره عرض می‌‌داریم: ۱) مطابق روایتی در امالی شیخ مفید یکی از بزرگترین فضائل سیدالشهداء‌ -علیه‌السلام- این است که ایشان فرزند حضرت‌زهرا‌ -سلام‌الله‌علیها- هستند و این فضیلتی است که طبعا جناب محسن هم دارند. ۲) در روایت است که امیرالمومنین‌ -علیه‌السلام- صاحب بهشت هستند، در بهشت صاحب گنجی نیز هست. شیخ صدوق در معانی الاخبار با توضیحی این گنج را به حضرت محسن تاویل کرده‌اند. ۳. شهادت جانگداز حضرت محسن، سند و حجت بالغه‌ای بر مظلومیت و حقانیت امیرالمومنین‌ -علیه‌السلام- است، لذا با تطبیق دو روایت در کامل‌الزیارات و صحیح بخاری، در می‌یابیم اولین دادگاهِ قیامت موضوعش قتل حضرت محسن و شاکی آن، حضرت امیرالمومنین‌ -علیه‌السلام- هستند. 2⃣ درباره‌ی زمان شهادت حضرت محسن و هتک حرمت نسبت به حضرت صدیقه‌ی طاهره -سلام‌الله‌علیها- بین اهل تحقیق اختلاف است. 〽️برخی اوایل ربیع 〽️برخی حدود پنجاه روز بعد 〽️برخی مثل ما حدود سی روز بعد می‌دانیم. ♻️ نتیجه اینکه: یادمان، بیان واقعه و توسل به صدیقه‌طاهره و امیرالمومنین‌ علیهما‌السلام به واسطه‌ی حضرت محسن از افضل قربات است پس مسائل را با هم قاطی نکنیم. 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 🔻 🔺 پرســـ❓ــش ⁉️تاریخ هجوم بردن به خانه‌ی امیرالمؤمنین که منجر به شهادت حضرت محسن شد چه زمانی است؟ ⁉️آیا ترویج دهه‌ی محسنیه کار مناسبی است؟ پاســـ🖊ــــخِ محقق و پژوهشگر حوزه👇 @Age_of_water 🅰 هر چند برخی اخبار شهادت حضرت مُحَسِّن را طعن کرده‌اند 📚کتاب مُحَسِّن‌بن‌علی، محمد الله‌اکبری، اما نمی‌توان این روایات را کنار گذاشت و آنچه در مظلومیت ایشان است قابل طرد و جرح نیست. عبدالجلیل قزوینی رازی، متوفّی 560 هجری می‌نویسد: کشته شدن محسن‌بن‌علی خبریست درست که در کتب شیعه و سنی مذکور و مسطور است. 📚(قزوینی،النقض،ص298. برای تحقیقات بیشتر نک: محمد رضا جباری،بررسی اخبار مُحَسِّن بن علی) 🅱 تاریخ شهادت این فرزند مبارک و هجوم به خانه امام علی(علیه‌السلام) دقیقاً روشن نیست. البته در سالهای اخیر آقای خدامیان تحقیقی منتشر کرده‌اند که در آن دلایلی بر شهادت حضرت مُحَسِّن در فاصله‌ی کوتاهی از شهادت پیامبر اکرم‌اقامه نمود‌ه‌اند. در مقابل آیت‌الله یوسفی غروی و حجة الاسلام دکتر جباری دلایلی دارند که هجوم و شهادت فاصله 50 روز پس از رحلت نبی اعظم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) بوده است. اما به نظر پژوهشگر این متن: گروه دوم نظرشان مقبول‌تر است زیرا: 1⃣ تحرّکات اجتماعی سیاسی حضرت زهرا این تحرّکات اجتماعی عبارتند از: 🔹الف) مددخواهی از مهاجرین و انصار یکی از تحرکات اجتماعی حضرت رفتن به خانه مهاجر وانصار برای طلب یاری بود پس اگر بنا بر قول مروجین دهه محسنیه بلافاصله بعد از شهادت رسول الله (صلی الله علیه وآله) حمله به بیت وحی صورت گرفته بود، سرور زنان عالم (علیها‌السلام) توان رفتن به در خانه‌ی تعداد زیادِ مهاجران و انصار حتی فقط اهل بدر را نداشت. 🔹ب) خطبه فدکیه این خطبه و نحوه حرکت حضرت فاطمه (علیهاالسلام) به مسجد، نشان از عدم بیماری ایشان دارد. ابن ابی الحدید می‌نویسد: آن حضرت با پوشش کامل در میان جمعی از زنان در حالی که چادرش بر اثر بلندی به زیر پاهایش می‌رفت و همچون رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) راه می‌رفت، به مسجد آمد. با توجه به این تعبیر که: «ما تخرم من مشیه رسول‌الله؛ راه رفتنش هیچ تفاوتی با راه رفتن رسول خدا(صلی الله علیه و اله) نداشت.» می‌توان چنین نتیجه گرفت که تا هنگام ایراد خطبه، هنوز هجمه‌ای به خانه حضرت فاطمه(علیها السلام) صورت نگرفته بود، زیرا در صورت مضروب شدنِ آن حضرت، نوعِ حرکت او نمی‌تواند معمولی باشد تا راوی آن را به راه رفتنِ رسول خدا(صلی الله علیه و اله) تشبیه کند. 📚(شرح نهج البلاغه،ج16،ص211.) 2⃣ برگشتن سپاه اسامه‌بن‌زید به مدینه طبق برخی شواهد هجوم به خانه حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) بعد از برگشت سپاه اسامه‌بن‌زید صورت گرفته است و سپاه اسامه بیش از یک ماه بعداز رحلت پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) به مدینه باز گشت. 📚یوسفی غروی، موسوعة التاریخ الاسلامی، ج۴، ص۹۹ شخصی به نام بریده بن حصیب اسلمی که در جریان حمله به خانه حضرت زهرا (علیه‌السلام) و بیعت گرفتن از امام علید(علیه‌السلام) حضور داشته و از ایشان طرفداری می‌کرده، در سپاه اسامه نیز به عنوان پرچمدار حضور داشته است. او پس از بازگشت از جنگ، با اعتراض به خلیفه و طرفدارانش پرچمی در قبیله بنی‌اسلم نصب کرده و مردم را به بیعت با حضرت علی (علیه السلام) فرا خواند. پس از آن بود که طرفداران ابوبکر چاره‌ای جز بیعت گرفتن از حضرت علی (علیه‌السلام) ندیدند. 📚همان، ج۴، ص۹۶-۱۱۵ ♻️ نتیجه اینکه: ✳️ این گزارش‌ها گویای آن است که ماجرای حمله به خانه‌ی حضرت فاطمه نمی‌تواند در روزهای اول ماه ربیع‌الاول اتفاق افتاده باشد. ✳️ به نظر می‌رسد برگزاری و دعوت عمومی برای این موسِم جدید، آن هم بلافاصله پس از عزاداری طولانی محرم و صفر مناسب نباشد. 🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻🔺🔻 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌••✾❀زنگ‌بیداری 👇❀✾••• https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا