eitaa logo
مرضیه رمضان‌قاسم
480 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
907 ویدیو
90 فایل
🌻بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم سلام ارشد تفسیر و کلام، مداح، سخنران مبلغ‌ دفتر تبلیغات اصفهان پاسخگوی‌شبهات،داستانک‌ دلنوشته و یادداشت‌نویس تلاشم در جهش‌تولید جهت‌فرمانبرداری از امر رهبرم منتظرامام زمانم هس تم پل‌ارتباطی‌جهت‌ارتقاءکانال⬇ @M_Rghasem110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زندگی‌ باعقل ساخته و باعشق ادامه‌می‌یابد 🌼روزهای شنبه دلتنگ مدینه می‌شوم 🌼روزهای یکشنبه دلتنگ نجف، دلم‌ می‌خواست همسایه‌ی دیوار به دیوار حضرت بودم و در کنارشان می‌زیستم درست همان مکانی که قبر سید مصطفی خمینی است 🌼دوشنبه‌ها بی‌قرار گلستان بقیع می‌شوم 🌼سه‌شنبه‌ها بار سفر می‌بندم و در آسمان خيال به سمت جمکران بال می‌زنم 🌼چهارشنبه‌ها مهمان امام‌ رئوف می‌شوم و سفره‌ی دلم را برای امام مهربانم می‌گشایم و راضی از نزد او بازمی‌گردم 🌼روزهای ۵شنبه پرنده‌ی دل در بین‌الحرمین آشیان می‌گیرد 🌼و اما روزهای جمعه دلم برای همه‌ عزیزانی که مدتهاست ندیدمشان تنگ می‌شود اما عجیب دل‌تنگ آن عزیز سفرکرده‌ای هستم که تابحال ندیدمشان اما آنچنان تشنه‌ی دیدارشان هستم زیرا از ابتدای عمر تاکنون روزی مادی و معنوی‌ام به یمن وجود مبارکشان بوده است پس من از بدو تولد با امام‌زمانم زیسته‌ام و در فراقش گریسته‌ام جمعه‌ها ندبه می‌کنم و با آب دیده، آینه‌ی دل را جلا می‌دهم 🔆من تو زندگی هدفم اینه که: اهل‌بیت رو زیارت کنم "اصلا دلیل زندگی‌ام مرقد شماست" دلم می‌خواد اونقدر خوب بشم تا امام‌زمان، یه گوشه‌ی چشمی به من گوشه‌نشین کنند و به دیدارم آیند آقا جان اینکه می‌گویم شما بیائید قصد جسارت ندارم، فقط چون نمی‌دانم کجائید منتظر می‌مانم که شما بیائید والّا خودم می‌آمدم نام تو نویسم ار قلم بردارم کوی تو گذارم چو قدم بردارم جز روی ترا نبینم ای جان جهان در عمر خود ار دیده ز هم بردارم 🖊مرضیه‌ رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👇 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌻🌻 نقدی بر توجیه اخیر آقای نقویان پس از انتشار سخنرانی تقطیع‌شده‌شان 👇 ✍به عقیده‌ی حقیر 1⃣حرام بودن شراب در قرآن و حدیث به صراحت بیان شده است، و نیازی نیست کسی برای پاسداشت و امر به یک فعل دینی، از قبح عمل حرامی که می‌بایست ترک شود بکاهد. بر فرض هم که آقای نقویان قصد داشته بود حرام خدا را حلال جلوه دهد هیچ عقل سلیمی قول ایشان را مبنای احکام و اعمال خود قرار نمی‌دهد زیرا ایشان در جایگاه فتوا دادن نیستند تا کسانی بخواهند از کلام ایشان حکم حلال بودن استخراج کنند و البته اگر کسی با شنیدن سخنرانی تقطیع شده‌ی ایشان برداشت کند شراب حلال است، خودش واقف است که نفسش او را فریب داده بَلِ الْإِنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ 2⃣آقای نقویان گفته‌اند: این سخنرانی در جمع ایرانیان خارج از کشور بوده و از آنجا که این افراد تجمعات خانوادگی و دوستانه ندارند، سعی کردیم با اتکا به مبانی دینی، آنها را به این امر مهم دعوت کنیم و به هیچ وجه قصد ما این نبوده که بگوییم مجلس شراب خوب است و ... 👈که البته باید به ایشان متذکر شویم مرد مومن، سلمنا فضای صدور کلام شما بر ما روشن شد اما این توجیه شما چیزی را تغییر نمی‌دهد زیرا امروزه که این طرف دنیا آب بخوریم آن طرف دنیا خبردار می‌شوند، ما مبلغین باید سعی کنیم جامع و مانع سخنرانی کنیم که تشنج در جامعه‌ی اسلامی و سوء برداشت از سخنان‌مان ایجاد نشود و همچنین زمینه‌ی لاابالی‌گری را برای برخی راحت‌طلبان سودجو فراهم نکنیم. 3⃣یکی از روایاتی که مورد استناد آقای نقویان قرار گرفته است روایت ذیل است: امام صادق (علیه السلام): شابٌّ سَخِيٌّ مُرهَقٌ فِي الذُّنوبِ أحَبُّ إلَى اللّه ِ مِن شَيخٍ عابِدٍ بَخيلٍ 🔆 جوان بخشنده فرو رفته در گناه ، نزدِ خداوند ، از پيرِ پارساى بخيل، محبوب تر است. 📚 من لا يحضره الفقيه 📚بحارالأنوار 📚 الكافي 〽️اولاسند این روایت ضعیف است 〽️ثانیا با قطع نظر از ضعف روایت، این روایت در پی تایید گناهکاران نیست بلکه می‌خواهد بخل‌ورزی را تقبیح کند که البته به فرموده‌ی علمای بزرگواری که شرحِ بر کافی شریف نوشته‌اند منظور از بخل در وصف شیخ عابد، بخل از واجبات مالی است و نه هر بخلی 〽️شاید بتوان گفت: قیاس آقای نقویان در رابطه با مقایسه بین گناه قطع رحم و گناه شراب خواری که معتقدند گناه قطع رحم بالاتر از گناه شراب خوری است قیاس مع‌الفارق باشد، بعلاوه اینکه هر قطع رحمی نهی شارع را به دنبال ندارد و قطعِ رحمی که بخاطر گناه باشه نهی‌ای به دنبال ندارد. 👈هر چند ایشان بر اساس مبانی دینی‌شان در پی‌ تائید گناهکاری نبوده‌اند و قصدشان ترغیب دورهمی بوده‌است اما ناخواسته نتیجه‌اش ترویج گناه شده است. 4⃣ایشان به عنوان یک طلبه و با اتکا به مبانی دینی‌شان معتقدند: اگر عده‌ای شب تا صبح به نماز بایستند ولی از همه دوستان و بستگان و یاران دور باشند و در مقابل عده‌ای با دوستان و بستگان پای سفره شراب باشند، خدا به این دورهمی نگاه و عنایت بیشتری دارد. ای کاش ایشان مبانی‌ دینی‌شان را برای ما مشخص می‌کردند و استدلال‌شان را بر پایه‌ی چند بیت شعر و قیاس‌ غیر‌حرفه‌ای نمی‌چیدند... ♻️نتیجه اینکه: با توجه به اینکه ایشان در سایر سخنان‌شان تاکید بر جذب اکثریت دارند شاید در این سخنرانی اخیر ناخواسته برای جذب اقل، موجب انحراف اکثر شده‌اند. در نهایت فارغ از صحیح بودن یا صحیح نبودن توجیه ایشان، همین که پس از اعتراضات در پی رفع نواقص سخنرانی قبلی خود بر آمدند تا سوءبرداشت‌ها را خنثی کنند‌ جای امیدواری است. امید که ایشان در صدد انحراف افراد نبوده‌اند و طبق گفته‌ی خودشان در تقطیع قبلی نیز که آن را کار دوستان بیکار و مریض، یا دشمنان بیدار دانسته‌اند این‌بار نیز غرضی سوءی در کار نبوده باشد ان‌شاءالله گَرد اتهام بر چهره‌ی هیچ‌کدام از بندگان خدا خصوصا علماء دین ننشیند. اللم‌ اجعل‌ عواقب امورنا خیرا یادداست نقدی بر توجیه اخیر آقای نقویان پس از انتشار سخنرانی تقطیع‌شده‌شان را اینجا نیز می‌توانید بخوانید 👇 (روزنامه‌ی فرهنگی، اجتماعی، سیاسی سراج) http://serajonline.com/News/OnlineNewsItem/5992 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀 🌹حرکت داماد عراقی همراهان ماشین عروس را غافلگیر کرد می‌گفت: باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم! آنکس که باید ببیند، می‌بیند. ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا کرونا همان مرگ سفید در روایات به عنوان نشانه‌های ظهور بیان شده است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 🛑 مقدمه برای رسیدن به پاسخ، برخی روایاتی که اشاره به مرگ سفید دارد را بیان می‌کنیم. 1⃣ ابن‌سیرین روایتی نقل می‌کند: «لا يخرج‏المهدي حتى يقتل من كلّ تسعة سبعة»؛ «مهدی خروج نمی کند مگر اینکه از هر نه نفر، هفت نفر کشته شوند» 📚 کتاب الفتن، ج1،ص333 ❌این روایت در منابع اهل سنت ذکر شده و کلام معصوم نیست پس اعتباری ندارد. 2⃣ برخی از این روایت چنین برداشت کرده‌اند که حتما در آستانه‌ی ظهور مرگ فراوانی جهان را فرامی‌گیرد، امام صادق علیه السلام نقل شده است که فرمودند:« لَا يَكُونُ هَذَا الْأَمْرُ حَتَّى يَذْهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَقِيلَ لَهُ إِذَا ذَهَبَ ثلث [ثُلُثَا] النَّاسِ فَمَا يَبْقَى فَقَالَ ع أَ مَا تَرْضَوْنَ أَنْ تَكُونُوا الثُّلُثَ الْبَاقِيَ»؛ «امر ظهور اتفاق نمی افتد مگر اینکه یک سوم مردم از بین بروند. به حضرت گفتند: پس با این حال دیگر چه چیزی باقی می ماند؟ فرمود: آیا دوست ندارید جزء یک سوم باقی باقی باشید؟» 📚(كمال الدين و تمام النعمة، ج‏2، ص: 656) ❌ در این روایت شریفه، صحبتی از «مرگ» نبوده و تعبیر «حتی یذهب» به کار رفته است. ✅ وقتی روایات دیگر این باب را کنار هم قرار می‌دهیم به این نتیجه می‌رسیم که: منظور از «یذهب»، خروج از دین و غربال شدن خوبان از بدان می‌ی‌باشد و نه «مرگ و این روایت هیچ اشاره‌ای به مرگ ندارد» 3⃣ در منابع شیعی و سنی؛ صحبت از «مرگ سفید» به میان آمده و گفته شده است: «مهدی ظهور نمی کند مگر اینکه تعداد زیادی به مرگ سفید از دنیا بروند. از امیرالمومنین علیه السلام نقل شده است « بَيْنَ‏ يَدَيِ‏ الْقَائِمِ‏ مَوْتٌ‏ أَحْمَرُ وَ مَوْتٌ أَبْيَضُ وَ جَرَادٌ فِي حِينِهِ وَ جَرَادٌ فِي غَيْرِ حِينِهِ كَأَلْوَانِ الدَّمِ فَأَمَّا الْمَوْتُ الْأَحْمَرُ فَالسَّيْفُ وَ أَمَّا الْمَوْتُ الْأَبْيَضُ فَالطَّاعُون‏»؛ «هنگام ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف، مرگ سرخ و مرگ سفیدی پیش می آید که مرگ سرخ، شمشیر منظور است و مرگ سفید، طاعون» 📚الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج‏2، ص372 در رابطه با این روایت چند نکته عرض کنم ❌سند این روایت ضعیف است ❌روایت می‌فرماید، مرگ سرخ و سفید را مربوط به «بین یدی القائم» یعنی هنگام ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف رخ می‌دهد نه قبل از ظهور. ❌روایت علاوه بر اینکه ضعف سند دارد هیچ دلالتی بر این مطلب ندارد که این مرگ در آستانه‌ی ظهور اتفاق افتد. ❌پس با توجه به مطالبی که بیان شد، روشن می شود: روایات، هیچ گونه دلالتی بر اینکه در آستانه‌ی ظهور، مرگ سفیدی شیوع پیدا می‌کند، وجود ندارد و علاوه بر ضعف سندی، بر شیوع مرگ سفید «حین ظهور» دلالت دارد و نه «قبل ظهور» ✅ بعد از بحث از سند و دلالت روایات باید عرض کنم : مرگ سفید در روایت، طاعون معرفی شده است و نه چیز دیگری. پس هیچ ارتباطی با کرونا و ویروس دیگری ندارد. ♻️نتیجه اینکه از جامعه‌ی مهدوی و علوی انتظار می‌رود همانگونه که با تبعیت از پزشکان، از ورود ویروس به جسم چشم‌پوشی می‌کنند، با تبعیت از مراجع معظم تقلید و علمای ربانی نیز اجازه‌ی نفوذ ویروس‌های مخرب اعتقادی را به ذهن خویش ندهند. 🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
📝 یادداشت رسیده ⁉️ "نقویان" را چگونه نقد کنیم؟ ✍دغدغه‌ی حفظ ارزش‌ها و حرمت‌های الهی امری پسندیده است؛ اما یکی از حرمت‌های الهی، آبروی بندگان خداست و حفظ حرمت بندگان خدا کمتر از حفظ احکام الهی نیست. ادامه‌ در خبرگزاری رسمی حوزه👇 https://hawzahnews.com/xbwG4 🖊نویسنده: مرضیه‌ رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری👇 https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
(1) ✍️جواد حیدری 🌑آیا می دانستید، قبل از دفن شبانه ی صدیقه ی شهیده، زهرای مرضیه، پیامبر خدا صلی الله علیه و آله هم شبانه دفن شدند؟ 🌐دفن بدن مطهر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، سه روز بعد از شهادت ایشان آن هم شبانه،توسط علی علیه السلام، ازحوادث تلخی است که درکتب روایی و تاریخی حتی ازمنابع اهل سنت ذکرشده است. (طبقات الکبری ابن سعد،ج/2 ص78 ؛مسند احمد،ج6 /ص274،242؛سنن بیهقی،ج3 /ص409 ؛السیرة النبویةابن کثیر،ج4 /ص538.؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید،ج13/صص37،38.) و چقدر تلخ؛ پیکر مطهر رسول خدا با سه روز تاخیر و آن هم شبانه دفن شد تا خلافت غصب شود. چگونه می توانند دم از جانشینی رسول خدا بزنند؟ همان هایی که به پیکر پیامبر بی حرمتی کردند، به جگر گوشه ی آن رسول نیز جسارت کردند. لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم و اللعنة الابدیة علی أعداء الله الی یوم لقاء الله کانال رسمی استاد جواد حیدری💎 •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 🥀 🏴 🥀 پرســـ❓ــش ⁉️ اگر شیعه معتقد است فدک حق حضرت زهراء و حضرت علی (علیه‌السلام) است چرا پس از اینکه امیرالمومنین خلافت را به دست گرفتند احقاق حق نکردند و مِلکشان را از غاصبان نگرفتند؟ بنابراین همین عملِ علی (علیه‌السلام) نشان‌دهنده‌ی این مطلب است که فدک حقِ حضرت زهرا نبوده است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 🛑مقدمه در جامعه‌ی آن روز، بسياري از بدعت‌ها جاي سنت‌ها را گرفته بودند نظیر نماز تراويح كه توسط خليفه دوم تاسيس شد و بسياري از حقايق اسلامي دستخوش تغيير شده بود، بطوري كه امام شافعي در كتاب ام از وهب بن كيسان نقل مي كند:« كلّ سنن رسول اللّه قد غيّرت حتي الصلاة؛ تمام سنت و شريعت پيامبر گرامي حتي نماز هم تغيير يافته است» 📚كتاب الام،ج1،ص208 مالك نقل مي كند:«ما أعرف شيئاً مما أدركت الناس إلا النداء بالصلاة؛ از مردم جز دعوت به نماز ، چيزي را نمي بينم» 📚 الموطّأ،ج1،ص73 از همين رو است از عمران بن حصين صحابي پيامبر كه در بصره وقتي پشت سر علي‌بن‌ابي‌طالب (عليه‌السلام) نماز مي‌خواند، مي‌گويد: نماز علي ياد آور نمازي است كه با پيامبر گرامي به جاي مي‌آورديم. 📚صحیح البخاری،ج2،ص106، باب اتمام التکبیر فی الرکوع 📚احمدبن‌حنبل، المسند، ج‏33، ص172 1⃣ در چنین جوی که بدعت‌ها بیداد می‌کرد و حقائق دستخوش تغییر شده بود، امیرالمومنین احساس کردند اگر بخواهند ناهمواري‌هاي گذشته را اصلاح کنند و بدعت‌ها را برگردانند جامعه‌ تاب تحمل آن را ندارد. 📚صحيح بخاري، ج1، ص342 یک نمونه بدعت این بود که مردم نماز مستحبی را به جماعت می‌خواندند، حضرت علي عليه‌السلام در زمان حكومت، به امام حسن دستور دادند مردم را از خواندن نماز مستحبي به جماعت منع كنند ولي مردم همه فرياد در آوردند :«وا عمراه، وا عمراه» به دنبال آن حضرت امير عليه السلام فرمود: «قل لهم صلوا» 📚شیخ طوسی، تهذيب الأحكام 2⃣ علی علیه‌السلام در خصوص فدک همان کاري را کردند که پيامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌سلم) در جريان خانه‌ی کعبه انجام دادند. ایشان در نظر داشتند در کعبه تغييري ايجاد کنند و ديوار را داخل کعبه کنند و درِ کعبه را به زمين بچسبانند. اما چون خوف این را داشتند که مردم دست از دینداری بردارند و به عصر جاهليت برگردند، لذا اين کار را ترک کردند. 📚صحيح البخاري، ج3،ص119، بَابُ فَضْلِ مَكَّةَ وَ بُنْيَانِهَا در صحيح مسلم نيز آمده است پيامبر مي‌خواست گنجهاي کعبه را در راه خدا انفاق کند اما بخاطر اينکه مردم تازه از جاهليت در آمده بودند و احتمال بازگشت‌شان به دوران کفر و جاهليت وجود داشت، لذا ترک کردند. 📚صحیح مسلم، ج2، ص969، بَابُ نَقْضِ الْكَعْبَةِ وَ بِنَائِهَا در منابع اهل‌سنت نيز به فدک اشاره شده است که حضرت بخاطر تقيه و بخاطر ترس از اينکه مردم نگويند مخالفت با ابوبکر و عمر شده، فدک را پس نگرفتند و عمربن‌شبه‌النمیری گزارش داده است «والله يكره أن يدعى عليه خلاف أبي بكر وعمر رضي الله عنهما» 📚عمربن‌شبة‌النميري‌البصري،تاريخ‌المدينة المنورة، ج1، ص135 ↙️اگر بگویند ابن عون تابعی (=افرادى كه پيامبر را ملاقات نكرده و آنچه نقل مى‌كنند از اصحاب آن حضرت شنيده‌اند) است و مرسلات تابعی حجت نیست میگوییم: ملا علي قارى در رد اين سخن كه مرسل صحابى مورد قبول نيست مى‌نويسد: «قلت:مرسل التابعي حجة عند الجمهور، فكيف مرسل من اختلف في صحة صحبته؛مرسل تابعي، نزد تمام دانشمندان حجت است؛ چه رسد به مرسل كسى كه در صحت صحابى بودن او اختلاف است» 📚مرقاه‌المفاتیح، ج9، ص434 @javadheidari110 🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀 @ramezan_ghasem110
دوهفته‌ایست‌که‌ظرف‌نباتمان‌خالیست وچای‌میخورم‌وحسرت‌خراسان را... ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
4_5940266690393672985.mp3
8.73M
روضه‌ی حضرت مادر ویژه‌ی بانوان فردا منزل‌مان برقرار است ساعت 10تا11 صبح دوستان تشریف‌فرما شوند. منتظرتونم نامت همیشه زمزمه‌ی بی‌امان ماست ما اهل خاک و روضه‌ی تو آسمان ماست در زیر سقف روضه ات ای صبح بی غروب تنهاترین مجال تنفس، از آن ماست محتاج نور نیست هر آنکس تو را شناخت مهرت چراغ خانه ی هر دو جهان ماست مادر شدی و لحظه به لحظه حواس تو در پیش "اعتقاد دل" و "آب و نان" ماست ذکر شریف فاطمه، ای خیر دستگیر سنگین ترین عبادت روی زبان ماست داغ تو را نه اینکه فقط گریه می‌کنیم امروز درس فاطمیه، امتحان ماست واجب ترین فریضه‌ی ما فاطمیه است این اعتقاد قاطبه‌ی دوستان ماست صورت کبود روضه ی دیوار و کوچه‌ایم این زخم های سرخ همیشه نشان ماست جان داده‌ای به راه امامت که همچنان نام علی هنوز بلند از اذان ماست ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
روضه‌ی حضرت مادر فاطمیه ۱۴۰۰.m4a
10.2M
بخشی از روضه‌ی حضرت مادر تقدیم به بزرگوارانی که به هر دلیل توفیق نشد در خدمت‌شون باشیم، یا به نیابت از ما تشییع شهدا رفتند و یا مهمان داشتند ووو ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرازی از سخنرانی فاطمیه ۱۴۰۰.mp3
1.31M
بخشی از سخنرانی روز گذشته منزل‌مان با موضوع خطبه‌ی فدکیه تقدیم به شما ای تاج سر عالم و آدم زهرا از کودکیم دل به تو دادم زهرا آن روز که من هستم و تاریکیِ قبر جانِ حَسَنَت برس به دادم زهرا 🥀 ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
⚡️🌟⚡️🌟⚡️🌟⚡️🌟⚡️🌟 🌟 ⚡️ 🌟 🖇7 راهِ تقویت حافظه برای درس خواندن: 1️⃣دقت و تقویت حافظه: با دقت و تمرکز بالا درس بخوانید. درس خواندن همراه با ترس و اضطراب و احساسات منفی یادگیری را کاهش می‌دهد و قاعدتاً حافظه هم ناتوان می‌شود. 2️⃣سلامت و تقویت حافظه سلامت عمومی در کارکرد حافظه مؤثر است. پس مواظب سلامت عمومی خود باشید و همچنین روزانه حدود ۷ساعت بخوابید. 3️⃣خلاصه نویسی و تقویت حافظه مطالب را تا جایی که ممکن است به صورت خلاصه و طبقه‌بندی شده به خاطر بسپارید. مطالب کم‌تر، به خاطرسپاری بیشتر! 4️⃣مرور و تقویت حافظه مرور مهم‌ترین ابزار جهت به حافظه سپردن مطالب است. 5️⃣بازگو کردن و تقویت حافظه سعی کنید مطالب را پس از یادگیری به خاطر بیاورید و آن را بازگو کنید. این روش از مطالعه دوباره مطالب مؤثرتر است. 6️⃣استراحت‌ کوتاه بین مطالعه و تقویت حافطه بهتر است زمان مطالعه شما کمتر از ۹۰ دقیقه باشد. و بعد از آن استراحت کوتاهی داشته باشید و دوباره ۹۰ دقیقه مطالعه کنید و همین روند را ادامه دهید. مطالعه طولانی مدت و بدون استراحت، مطالعه مفیدی نخواهد بود و نگه‌داری مطالب هم خوب انجام نمی‌شود. 7️⃣رمزگذاری و تقویت حافظه: برای حفظ کردن مطالب از روش رمزگذاری استفاده کنید. مثلاً برای حفظ تاریخ ادبیات سعی کنید با آثار یک نویسنده جمله بسازید ووو 🌼راهکار عملی: اشتباه است اگر انسان یک کتاب را مانند سرگرمی مطالعه کند و قبل از آنکه مطالب کتاب درست جذب ذهن شده باشد و ذهن فرصت تجزیه و تحلیل پیدا کرده باشد به کتاب دیگر وموضوع دیگر بپرداز، امروز کتب تاریخی فردا روانشناسی و پس فردا مثلًا کتب مذهبی مطالعه کردن موجب می‌گردد همه مخلوط می‌شوند و ذهن حکم انباری بی‌نظم را پیدا می‌کند. انسان رشید کتاب‌ها و مطالبی را که برای خود لازم می‌داند، جمع می‌کند، آنها را مکرّراً مطالعه و دسته بندی وسپس خلاصه می‌کند. خلاصه را یادداشت و به حافظه خود می‏سپارد؛ بعد به موضوع دیگر می‏پردازد. چنین فردی اگر حافظه‏‌اش ضعیف هم باشد از آن حدّاکثر استفاده را می‌کند و مثل کسی می‌شود که کتابخانه منظّمی با قفسه‏ های مرتب دارد، کتابخانه‌ای که هر قفسه‌اش به کتاب‌های معینی در رشته خاص مربوط می‌شود به طوری که هر کتابی را که بخواهد فوراً دست می‌گذارد روی آن و آن را می‌یابد؛ امّا اگر غیر از این باشد همانند آدمی است که کتابخانه‌ای با هزارها کتاب داشته باشد امّا کتاب‌ها را روی یکدیگر ریخته است؛ هر وقت کتابی را بخواهد دو ساعت باید دنبالش بگردد تا پیدا کند. 👇مراحل مطالعه: دور اول مثلًا کتابی را مطالعه می‌کنیم؛ یک بار می‌خوانیم. [چون انسان کتاب را بار اول به قصد لذّت می‌خواند. در این صورت نمی‌تواند در مورد مطالب کتاب، حساب و قضاوت کند.] دور دوم [حتّی قوی‏ترین حافظه ‏ها نیازمند است که یک کتاب مفید را لااقل دو بار پشت سر هم بخواند] ♻️در پایان: ✳️پس از مطالعه‌ی دور دوم، می‌بایست مطالب را تجزیه، تحلیل و دسته‏ بندی کنیم و هر مطلبی را با توجّه به اینکه از چه دسته مطالب است به حافظه بسپاریم. ✳️بعد کوشش کنیم کتاب‌ دیگری را در دستور مطالعه قرار دهیم که در موضوع کتاب پیشین است وحتّی الامکان تا از موضوعی فارغ نشده‌ایم و درحافظه به صورت روشن و منظّم نسپرده‌ایم وارد موضوع دیگر نشویم. 🌻موفقیت‌تان مستدام باد ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 🥀 🏴 🥀 پرســـ❓ــش ⁉️شیعیان باور دارند، تنها دری که به مسجدالنبی باز می‌شده، درِ خانه‌‌ی علی (علیه‌السلام) بوده است. پس اگر طبق ادعای شما درِ خانه‌ی حضرت زهرا را آتش زده باشند، حتما باید مسجدالنبی نیز آتش می‌گرفته درحالیکه هیچ گزارشی از آتش گرفتن مسجد به ما نرسیده است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣خانه دو در داشته است 🚪یک در همان دری بود که به مسجد باز می‌شد و امام صادق (علیه‌السلام) درباره‌ی بسته شدن درهای متصل به مسجد، چنین آمده است: «... دستور بده تا همه درهایی که به مسجد باز می‌شود بسته شود، مگر خانه علی(ع) و مسکن فاطمه(س)...» 📚کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی،ج5،ص 340 🚪درِ دیگر، که معروف به درِ خانه‌ی فاطمه (سلام‌الله‌علیها) بود و در نقل‌ها از آن سخن به میان آمده به مسجد النبی(ص) باز نمی‌شد، بلکه در سمتِ کوچه قرار داشته‌است. ابوهریره گزارش می‌کند: «هنگام ظهر بود که با پیامبر(ص) به بازار قینقاع رفتیم ... پیامبر در فناء خانه‌ی فاطمه نشست...» 📚بخاری، محمد‌بن‌اسماعیل، صحیح‌البخاری، ج2، ص581 🔆بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این «در» و این «فضای بزرگ پیرامون آن»، درون مسجد قرار نداشته‌است وگرنه ابوهریره باید این‌گونه گزارش می‌کرد که پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به درون مسجد رفته و در داخل مسجد و مقابل درب خانه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) می‌‌ایستاد. حلبي در کتاب سيره به اين مطلب اشاره کرده است: «وجعل لبيت علي كرم الله وجهه باب من الخارج» 📚السيرة الحلبية،ج3،ص461 2⃣ حضرت علی علیه‌السلام دو خانه داشتند پس از ازدواج امام علی(علیه‌السلام) با حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله) از دامادشان خواستند تا برای خود و همسرش خانه‌ای تهیه کنند. خانه‌ای که امیرالمومنین تهیه کرده بودند، مقداری با خانه پیامبر فاصله داشت. پیامبر دوست داشتند که خانه دخترشان به ایشان نزدیک‌تر باشد. حضرت زهرا خانه‌ی حارثه‌بن‌نعمان را پیشنهاد کردند، حارثه وقتی از این پیشنهاد آگاه شد، به پیامبر عرض کرد: من و اموالم در اختیار خدا و پیامبرش هستیم، سپس خانه‌اش را در اختیار علی(علیه‌السلام) و فاطمه(سلام‌الله‌علیها) قرار داد. 📚ابن سعد، طبقات الكبري، ج 8، ص 18-19 ♻️نتیجه‌اینکه: يا اینکه اتفاقات در خانه دوم رخ‌داده‌است و يا اينکه خانه، دو در داشته و درِ خارج از مسجد را، آتش زده‌اند. @javadheidari110 🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀 @ramezan_ghasem110
☄☄☄☄☄☄☄☄☄☄ ☄ ☄ 👆آیا مطالب تصویر فوق، که در مورد آیت‌الله مصباح (ره) درج شده است صحت دارد؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه این ها اراجیفی است که به شکل ناشیانه جعل شده است، این عکس‌نوشته هیچ اعتباری نداشته و فاقد منبع و سند است. ضمن مطالبه‌ی سند از شبهه‌کننده، می‌بایست به این نکته توجه شود که: در هیچ جای فقه چنین مطلبی نیامده است. در تکمیل پاسخ، توجه شما را به این اتهام آشکار دشمنان جلب می‌دارم👇 پرســـ❓ــش ⁉️چرا دختران باکره را قبل از اعدام صیغه می کنند؟! پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه اين مسئله كه در مجازات دختر باكره پيش از قصاص و كشته شدن، بكارت او گرفته مي شود، يك تهمت آشكاري است كه از سوي دشمنان اسلام وارد شده است و اين فريب كاران هيچ دليلي بر اين اتهام ندارند. در صورتي كه دختر باكره عمدا مرتكب قتل نفس شود و اولياي مقتول درخواست قصاص نمايند. حكم قصاص با همان حالت باكره بودن جاري مي‌شود. هر كسي كه محكوم به قصاص گردد، با همان حالتي كه محكوم به قصاص و اعدام شده باشد، اعدام مي‌شود. فرق نمي كند دختر باكره باشد يا غير باكره. 📚امام خميني، تحرير الوسيله، مؤسسه دار‌العلم، قم، ج2، كتاب القصاص، م 49 @javadheidari110 ☄☄☄☄☄☄☄☄☄ @ramezan_ghasem110
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 🥀 🏴 🥀 پرســـ❓ــش ⁉️فدک کجاست و جریان آن چیست؟ ⁉️ خطبه فدکیه چیست؟ ⁉️آیا سند دارد؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 1⃣ فدک چیست و کجاست👇 〽️ازجمله اموالی که متعلق به فاطمه زهراء بود 〽️روستایی است در حجاز که فاصله‌ی آن تا مدینه دو یا سه روز است. 〽️در سال هفتم حجری اهالی این روستا بدون درگیری و جنگ تسلیم شدند و این محل آب فراوان و نخلستانهای زیادی دارد. 📚حموی، معجم البلدان، ج4، ص239 〽️اختصاص به رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) داشت و مسلمین در آن هیچ حقی نداشتند. 📚ذهبی، تاریخ الاسلام، المغازی، ص422 〽️ابی سعید خدری روایت کرده است که پس از نزول آیه‌ی ۲۶ سوره‌ی احزاب«وَ آتِ ذَا الْقُرْبى‏ حَقَّه‏» پیامبر این محل را به زهرای بتول دادند. 📚هیثمی، کشف‌الاستار عن زوائد البزار، ج3، ص55 📚علامه حلی، نهج الحقّ و كشف الصدق‏، ص358 〽️زرکشی از ابن السمعانی آورده است که که رسول الله ،فدک را به فاطمه زهراء هدیه کردند. 📚زرکشی، البحرالمحیط، ج2، ص4978 〽️سیدبن‌طاووس منابع، درآمد سالانه فدک را در زمان رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) ۲۴ تا ۷۰ هزار دینار تخمین زده است. 📚کشف‌المحجة لثمرة المهجة، ۱۳۷۰ق، ص۱۲۴ 〽️حمیری از عالمان اهل‌سنت آنرا (000/ 10) دینار تخمین زده است. 📚الروض‌المعطار في خبر الأقطار، 437- 438 〽️امروزه فدک در استان حائل کشور عربستان واقع شده است. 📚بنابر گزارشی در سال ۱۳۸۷ش 〽️منطقه فدک به نام «وادی فاطمه» شناخته می‌شود و به نخلستان‌های آن «بستان فاطمه» می‌گویند. همچنین مسجدی و چاه‌هایی در این منطقه وجود دارد که به «مسجد فاطمه» و «عیون فاطمه» مشهور است. 📚مجلسی‌کوپائی، فدک از غصب تا تخریب، ص۲۴۸ و ۲۵۰ 2⃣ علت ایراد و مضامین خطبه‌ی فدکیه وقتی ابوبکر خلیفه شد، فدک را از حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) به زور گرفت. خاتون دوسرا برای احقاق حقشان به گفتگو با وی نشست با آیات قران و شهادت امام علی و ام ایمن باعث شد تا ابوبکر نامه‌ای نوشت تا کسی متعرض ایشان در این زمینه نشود. وقتی فاطمه(سلام‌الله‌علیها) از مجلس بیرون آمد، عمربن‌خطاب او را دید و نوشته را گرفت و پاره کرد. کلینی از علمای بزرگ شیعه این ماجرا را چنین گزارش کرده است.« ...ثُمَّ تَفَلَ فِيهِ وَ مَحَاهُ وَ خَرَقَه عمر گفت: دختر محمد! چه همراه دارى؟فرمود: نامه‏ايست كه پسر ابى قحافه برايم نوشته است، گفت: آن را بمن نشان ده، فاطمه نداد، عمر آن را از دستش چنگ زد و مطالعه كرد سپس روى آن آب دهن انداخت و پاك كرد و پاره نمود» 📚کلینی، الکافی، ج1، ص543 📚نهج‌البلاغه،ج16،ص234 📚حلبی، السیرة‌الحلبیة، ج۳، ص۵۱۲ پس از این ماجرا خاتون دو سرا به مسجد رسول الله صلی الله علیه و اله رفتند و خطبه‌ای خواندند. 📚شهیدی، زندگانی فاطمه زهرا، ۱۳۷۶ش، ص۱۲۱-۱۲۲ در اين خطبه نه تنها مسائل فدك را بخوبی و حق اهل‏بیت در آن را به روشنی اثبات می‏كند، بلكه مشتمل بر مضامين بلند در معارف اعتقادی است. بيان اصول اعتقادی با بيانی شيوا، از توحيد گرفته تا نبوت و معاد، اسرار احكام، اوامر و نواهی قرآن، ذكر وضع مردم قبل از بعثت رسول اكرم، مبارزات و سختیهای پيامبر اكرم و علی علیه‌السلام در راه پيروزی و تثبيت دين خدا، فتنه‏های دشمنان و برخی مسلمان‏نماها در مسير تثبيت اسلام، جانشينی علی علیه السلام از طرف خدا توسط پيامبر در غديرخم، رحلت پيامبر و عهدشكنی برخی مسلمين، غصب خلافت و مخالفت با حكم خدا و قرآن در مسئلۀ خلافت، غصب فدك و مخالفت با احكام صريح الهی در قرآن و... از جمله مطالب اين خطبه است كه در نهايت اختصار و در اوج استحكام و زيبايی بيان شده‏اند. 3⃣ سند خطبه‌ی‌ فدکیه خطابه‌ی حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) با اسناد زیادی نقل شده که بسیاری از آنها بدست ما نرسیده و یا اگر رسیده متن کامل خطبه را همراه نداشته و فقط قسمتهایی از آن را نقل کرده است، اسنادی که تاکنون بدست ما رسیده و خطبه کامل حضرت را برای ما نقل کرده باشد، بیش از بیست سند است. 📚 فتحیه فتاحی زاده، محمدرضا رسولی راوندی، اسناد و شروح خطبه‌های حضرت زهرا سلام الله‌علیها، فصلنامه‌ی تخصّصی مطالعات قرآن و حديث سفينه، سال دوازدهم، شماره 45 «ويژه حدیث»، زمستان 1393، ص11ـ 24 @javadheidari110 🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀 @ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋 شهر قم گشته سراپا انتظار تا بیاید لحظه‌ی دیدار یار... ════════════ 🔘 گزیده‌ای از بیانات رهبر عزیزمان 🌹تذکرات پدرانه‌ی ایشان👇 عزیزان من، کسانی که این سخن را از این بنده‌ی حقیر می‌شنوید: 1⃣ حفظ غیرت دینی عامل تبدیل تهدیدها به فرصت، غیرت دینی است. 2⃣ پایبندی به اصول انقلاب پایبندی به اصول انقلاب از ابزار پیشرفت است یکی از کارهایی که به شدت در برنا‌مه‌ی دشمن است، حساسیت‌زدایی نسبت به اصول و مبانی اصلی انقلاب، از راه تبلیغات است... 3⃣ حفظ وحدت اختلاف نظرها هست اما نگذاریم اختلاف سلیقه و اختلاف دیدگاه اوج بگیرد و به جبهه‌گیری در برابر هم بینجامد و انسجام را از بین ببرد. زیرا تخصص دشمن تفرقه‌اندازی است. 4⃣ تقویت امید تقویت امید و چشم‌انداز به آینده با تلاش و نگذاریم وسوسه‌ها جوانان را نا امید کند. 5⃣ یادآوری موفقیت‌های جمهوری اسلامی نگذاریم موفقیت‌های جمهوری اسلامی مکتوم بماند. 6⃣ مردمی بودن مردمی بودن در دولتمردان تداوم یابد و در موعد خود به وعده‌ها عمل گردد در صورتی که امکان عمل به وعده نبود برای مردم علت عدم عمل به وعده توضیح داده شود از شیوه‌ها و نظرات صاحب‌نظران به دولت‌مردان استفاده گردد. از ظرفیت‌های مردمی در عمل و نظارت عمومی استفاده گردد. مردم و مسئولین با تمام وجود کار کنند که همین‌طور هم هست داریم زحمات آنها را می‌بینیم خدا برکت می‌دهد، نیت‌شان را خالص کنند... اللهم‌احفظ‌حبیبنا🤲 ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
🦋 برخی افراد و یا برخی تصورات و افکار، می‌تونند حال ما رو بد کنند... پس هر وقت تو زندگی کسی یا موضوعی حالتو بد کرد، مثل راننده‌های اتوبوس که توی جاده می‌زنن کنار و ترمز دستی رو میکشن و میگن یک ساعت ناهار و نماز، ما هم تو زندگی به همین توقف‌ها برای تفکر و تجدید قوا نیاز داریم که آستین بالا بزنیم وضو بگیریم بشینیم سر سجاده و سر روی مهر بگذاریم کمی تفکر کنیم که از ۷۰ سال عبادت بهتره. اونوقت دلجویانه از خودمون بپرسیم مرضی خانم جان، شما سال 1500 کجایی؟ 👀 🤔 تفکرات سازنده می‌تونه حال بد ما رو تغییر بده و مانع انجام تصمیمات غلط‌ بشه. دوستی می‌گفت: گاهی که از دست همسر و بچه‌هام عصبانی می‌شم، چشمامو می‌بندم و تصور می‌کنم صدسال دیگه کجام🤔 صد سال دیگه نه من هستم، نه همسرم و نه فرزندانم، همگی تو عالم آخرت هستیم و فقط اعمال و نیّات ما باقی می‌مونه بیا من و تو هم مثل این دوستمون صد سال از زمان جلو بزنیم، بیا اگه لازمه گذشته رو جبران کنیم بیا از جزئی‌نگری دست برداریم و کلی‌نگر بشیم و از کاه کوه نسازیم تا مسائل کوچک و پیش پا افتاده اذیت‌مون نکنه اینطوری رنج و دلخوریهامون تو زندگی کمتر میشه. 🖊نویسنده: مرضیه رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 🥀 🏴 🥀 پرســـ❓ــش ⁉️ به چه منظور پیامبر، حضرت زهرا را ام‌ابیها خطاب می‌کردند؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 🛑مقدمه عرب‌ها در نامگذاري سه چيز دارند: 〽️اسم: مانند فاطمه 〽️لقب: مانند زهرا 〽️كنيه‌: مانند " ام ابيها" حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) افزون بر نام، از چندين لقب و كنيه نیز بهره‌مند بودند، انتخاب كنيه‌ها ممكن است به جهت خاصي باشد. یکی از القاب حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها- ام‌ابيهاست يعني، مادرِ پدرش كه پيامبر اكرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) به آن حضرت مي‌فرمودند ام‌ابيها (مادرِ من) که در اين رابطه احتمالاتي وجود دارد. 📚مقاتل‌الطالبين و كشف‌الغمه 1⃣ ملاطفت حضرت با پدر و پدر با ایشان رمز اين نام گذاري ممكن است به جهت اظهار محبت باشد، همان گونه كه متداول است پدر در اظهار محبت نسبت به دخترش مي‌گويد: مادرم و نسبت به پسرش مي‌گويد: باباي‌ِمن، يعني پيامبر جهت اظهار محبت به دخترشان می‌فرمودند: تو مادر پدرت هستي. شايد بدين جهت باشد كه در دوره غربت اسلام، حضرت با پدرشان رفتاري همانند رفتارِ مادر به فرزند داشتند 📚سيد جعفر شهيدي، زندگاني حضرت فاطمه(س) ص 40 پيامبر نيز بسيار به دخترشان علاقه‌مند بودند، همانند رفتار فرزند نسبت به مادر. پيامبر دست حضرت فاطمه را مي‌بوسيد. هر گاه به سفر مي رفتند آخرين كسي كه با او خداحافظي مي‌كردند، حضرت فاطمه بودند و در بازگشت از سفر نیز نخست به ديدار حضرت زهرا می‌رفتند و ایشان مانند مادري دلسوز رسول خدا را در آغوش مي‌گرفتند و از ایشان نگهداري مي‌كردند، زخم‌هايشان را مرهم مي‌گذاشتند و با این کار رنج‌ها و دردهای پیامبر را كاهش مي‌دادند و ابراز عواطف‌شان دو سويه و همانند ابراز عواطف مادر و فرزند بود 2⃣ ریشه‌ی درخت رسالت مادر هر چيزي اصل و اساس اوست. ممكن است مقصود آن باشد كه حضرت فاطمه اصل و اساس درخت رسالت‌اند، چنان كه در روايت آمده است: "شجره‌ی طيبه پيامبر -صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم- است، ساقه‌اش علي -علیه‌السلام- و ريشه‌اش فاطمه سلام‌الله‌علیها، ميوه اش فرزندان او و شاخ و برگش شيعيان حضرت مي‌باشند و اگر ريشه درخت نباشد، درخت خشك مي‌گردد و طراوت خود را از دست مي‌دهد. حضرت زهرا -سلام‌الله‌علیها-اگر نبودند درخت اسلام سرسبزي و نشاط خود را از دست مي‌داد. 3⃣ بالاتر بودن حضرت نسبت به همسران پیامبر چون خداوند همسران پيامبر را به كنية "ام المؤمنين" گرامي داشتند، به ذهن خطور كند كه آنان مهم‌ترين زنان روي زمين هستند یا حتي از حضرت فاطمه (سلام‌الله‌علیها) بالاترند، از اين جهت حضرت رسول ایشان را "ام ابيها" خطاب كردند تا از اين وسوسه‌ها و خطورات ذهني پیشگیری شود؛ يعني اي زنان پيامبر اگر شما به منزله‌ی مادرِ مؤمنان هستيد، حضرت فاطمه به منزلة مادر پيامبر است.(احمد رحماني همداني، فاطمه زهرا شادماني دل پيامبر (ص) ص 267 ) @javadheidari110 🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀 @ramezan_ghasem110
🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀🌀 🌀 🌀 🔹ترس‌مان را بترسانیم این روزا اکثر محصّلا استرس امتحان دارن، اگه شما هم ترس از آینده داری معطل نکن و این مطلب رو بخون 🔷راه‌های رهائی از ترس‌های آینده👇 1⃣اکثر ترس‌های ما هیچ وقت اتفاق نمی‌افتند برخی ترس‌ها فقط نقش ترمز را برای ما دارند. کمی خاطرات‌مان را مرور کنیم. آخرین باری که از چیزی ترسیدیم چه اتفاقی افتاد؟ تمام شد‌. حتی اگر در آن به شکست رسیده باشیم، شکست به معنای ناکارآمدی وضعف ما نیست. شکست یکی از قدم‌های ما در مسیر رشد و موفقیت است. بسیاری از ترس‌های ما، توهمی بیش نبوده است. مثل ترس ما قبل از امتحان و مصاحبه ووو اما بعد از آن با خودمان گفتیم:«همین بود؟!» به خاطر دارم اولین باری که قرار بود پشت فرمان بنشینم شب قبلش از ترس خوابم نبرد و آنقدر در مورد این که فردا قرار است کدامین بی‌گناه را زیر چرخ‌های ماشین له کنم ترسیدم که الان خودم هم از آن افکار خنده‌ام می‌گیرد😄 اما یک هفته بعد از آن به کلی آن احساسات پلیدِ ترس‌آفرین از ذهنم‌ پر کشیدند و رفتند🕊 2⃣ خودمان را مشغول کنیم تنهایی و بیکاری منشأ بسیاری از مشکلات هستند. و چه بد می‌شود اگر این دو با هم توام شوند. وقتی نگرانی و ترس به سراغ‌مان آمد باید خودمان را به کاری مشغول کنیم فرقی نمی‌کند کاری که انجام می‌دهیم یک تلاش هدفمند باشد یا یک فعالیت فیزیکی یا هر چیز دیگر؛ مهم این است که ذهن‌مان را با یک فعالیت خوشایند درگیر کنیم تا احساسات منفی از ما فاصله بگیرد. 3⃣ در لحظه زندگی کنیم تنها واقعیت موجود، لحظه‌ی حال است. گذشته‌ها گذشته و دیگر در دسترس ما نیست، آینده هم که هنوز نیامده. پس کاری که همین الان داریم انجام می‌دهیم، (همین نوشته که الان داری می‌خونی را میگم😄فکر کن آخرین کاری است که داری در زندگی‌‌ات انجام می‌دهی) این تصوّر آنقدر قدرت دارد که به راحتی می‌تواند زندگی ما را زیر و رو کند. اگر از خانه بیرون رویم و هنگام خداحافظی تصور کنیم این آخرین خداحافظی ماست چطور خداحافظی می‌کنیم؟ 4⃣ از دیگران کمک بگیریم منشا ترس جهل است، پس وقتی دانش کافی برای مقابله با ترس‌های‌مان نداریم لازم است از اهل فن کمک بگیریم 5⃣ ما می‌توانیم کسی را پیدا نخواهیم کرد که شکست را تجربه نکرده باشد. قدرت و شجاعت به این معنی نیست که شکست نخوریم، بلکه شجاعت یعنی با تمام توان‌مان فارغ از احساسی که نسبت به خودمان و آینده داریم برای رسیدن به بهترین نتیجه بجنگیم اگر شجاعت کافی را نداریم، یعنی خودمان را باور نکرده‌ایم و هر کسی که خودش را باور ندارد، یا باید باورهایش اصلاح شود یا باید مهارت‌های لازم را کسب کند. پس ما حق نداریم در وضعیت موجود بمانیم و خودمان را باور نداشته باشیم. 6⃣ به منبع اصلی متصل باشیم وقتی نگرانیم‌، وقتی نمی‌دانیم چه کنیم، چه کسی بهتر از خالقِ قادر ما می‌تواند به ما کمک کند؟ سعی کنیم در مواقع ترس و نگرانی، کمی با خدای خود خلوت کنیم و به عبادت بپردازیم. کمترین تأثیر این اتفاق این است که آرام‌تر می‌شویم. 🖊مرضیه رمضان‌قاسم ⏰زنگ بیداری https://eitaa.com/joinchat/2786918448C6bafa932ef
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ⛅️ پرســـ❓ــش ⁉️ آیا توصیه‌ی به رفتنِ مسجد مقدس جمکران، سند معتبری دارد؟ ⁉️آیا انداختن عریضه در چاه جمکران کار صحیحی است؟ پاســـ🖊ــــخِ استاد حیــــــدرے زیدعزه 🛑مقدمه: مرحوم محدث نوری به نقل از کتاب تاریخ قم از حسن بن محمد قمی که در قرن ۴ نگاشته شده است، جریان مسجد مقدس جمکران را نقل می‌کند البته باید متذکر شوم این کتاب الان در دسترس ما نیست ولی بخشی از این کتاب در دسترس مرحوم محدث نوری بوده و ایشان جریان مسجد مقدس جمکران را نقل کرده‌اند که مرحوم حسن‌بن‌محمد قمی جریان مسجد مقدس جمکران را از مرحوم شیخ صدوق -رحمه‌الله‌علیه- از کتاب مونس‌الحزین فی معرفت حق و الیقین نقل کرده‌اند اما فارغ از نقل قول در کتب و اینکه آیا این افراد مورد اعتماد هستند یا خیر، اگر به چند نکته توجه کنیم مساله و جایگاه مسجد مقدس جمکران برای ما روشن خواهد شد: 1⃣ در روایات و همچنین در سیره‌ی اهل‌بیت -علیهم‌صلوات‌الله- شاهد هستیم به تکریم مساجد و هر مکانی که بنام مسجد بنا نموده شده توصیه شده است و مسجد مقدس جمکران نیز از این مساله مستثنا نیست 2⃣ کرامات و مشکل‌گشائی‌های فراوانی در مسجد مقدس جمکران اتفاق افتاده است که یا خود شاهد آن بوده‌‌ایم، یا برای‌مان نقل شده و یا در قالب کتابهای متعدد منتشر شده و به ما رسیده است. 3⃣ امروزه مسجد مقدس جمکران پایگاه عظیمی برای ترویج معارف مهدوی و شیعی است. 4⃣ از مهمترین نکته‌ای که عظمت و جایگاه مسجد مقدس جمکران را برای ما ثابت می‌کند: توصیه‌ی علماء بزرگ دین، اهتمام و توجه فراوان نسبت به این مسجد داشته و دارند. ♻️نتیجه اینکه: با در کنار هم قرار دادن قرائن مذکور به این نتیجه دست می‌یابیم: رفتن به مسجد مقدس جمکران و عبادت در این مسجد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به ما این اطمینان را می‌دهد که در این مکان مقدس اتفاقات خاصی رقم می‌خورد. 🔴 اما متاسفانه گاهی در حاشیه‌ی مسجد مقدس جمکران شاهد افراط و تفریط‌هائی هستیم و اتفاقاتی رقم می‌خورد که مطلوب نیست زیرا موجب سوء استفاده‌ی برخی از دشمنان می‌گردد از جمله مساله‌ی چاه جمکران که این چاه هیچ جایگاه و موضوعیتی ندارد و همانند سایر چاه‌ها که در مکان‌های دیگر حفر می‌شود هست و هیچ نسبتی با امام‌زمان ندارد و مکانی برای امام‌زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نیست اما شاید وجود این چاه از این جهت باشد که چون عریضه‌نویسی برای گفتگو با پروردگار و اولیاءالله جنبه‌ی شرعی دارد و به عنوان یکی از آداب اسلامی است که در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام به آن اشاره شده است و در کتاب بحارالانوار، بابی تحت عنوان «کتابه الرقاع للحوائج الى الائمه صلوات الله علیهم و التوسل و الاستشفاع بهم فی روضاتهم المقدسه و غیرها» «باب نوشتن عریضه برای برآورده شدن حوائج به ائمه علیهم‌السلام و توسل به آن‌ها و طلب شفاعت از آن‌ها در حرم آن‌ها و موضوعات دیگر» 📚بحارالأنوار(ط - بيروت)، ج‏99، ص231 در روایات مربوط به عریضه‌نویسی بیان‌شده است که: عریضه در آب یا چاهی انداخته شود. از امام صادق علیه‌السلام نقل‌شده است: «...ثُمَ‏ تَطْوِي‏ الرُّقْعَةَ وَ تَجْعَلُهَا فِي بُنْدُقَةِ طِينٍ ثُمَّ اطْرَحْهَا فِي مَاءٍ جَارٍ أَوْ فِي بِئْر...»؛ «نامه عریضه را می پیچی و در میان گل قرار می‌دهی و در آب جاری یا در چاهی می‌اندازی» 📚المصباح للكفعمي(جنة الأمان الواقية)، ص403 شاید این چاه برای ایجاد نظم قرار داده شده است تا عریضه‌ها در آن قرار داده شود وگرنه این چاه، هیچ‌گونه قداست و هیچ نسبتی با امام‌عصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ندارد. اما بر این مطلب که عریضه حتما باید در چاه موجود در مسجد جمکران انداخته شود هیچ دلیلی نداریم. 🛑جزئیات بیشتر این مطب در لینک زیر ➷➷➷➷➷➷ snai.ir/976371 @javadheidari110 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ➠@ramezan_ghasem110 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ ⛅️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا