🔴این جماعت در هیچ شرایطی دست از دروغگویی نمیکشند......
⏪خبر درست:تلگرام برای رفع فیلتر شرایط دولت روسیه را پذیرفت
در حالی که برخی کانال های ضدانقلاب در حال انتشار ناقص خبر رفع فیلتر #تلگرام در روسیه هستند باید به عرضتون برسونم سایت مدوزا از قول سازمان ارتباطات روسیه اعلام کرده که رفع فیلتر تلگرام در پی توافقی با بازپرسان فدرال صورت گرفته است.
یعنی تلگرام شرایط دولت روسیه را پذیرفته است و اکنون دولت روسیه به سرورها و دیتای تلگرام برای کنترل و نظارت بر آن دسترسی دارد. مسئله ای که جریان آلوده امنیتی و منحرف حاکم بر فضای مجازی کشورما حاضر نشدند آن را به مدیر تلگرام تحمیل کنند تا تلگرام همچنان محیط امنی برای شبکه های فساد و ضدانقلاب و براندازان و تروریستها جهت فعالیت باشد
▪️راوی این حماسه کجاست!؟
🔻بدون شک آنچه در اقیانوس های جهان طی این چند هفته رقم خورده؛ یک نقطه عطف تاریخی بوده است! حماسه ای که تاثیرات منطقه ای و بین المللی آن ابعادی دارد که می شود برای آن چند ده کتاب و صدها مقاله نوشت. اتفاقی که بسیاری از کشورهای قدرتمند جهان از انجام آن صرف نظر کردند اما ایران به پشتوانه اقتدار منطقه ای منبعث از انقلاب اسلامی و بر مبنای تجربه این چهار دهه که هرگاه موضع مقاومت مواجهه داشته پیشرفت کرده دست به این اقدام زد!
🔻برخلاف ادعای آمریکایی ها که چند هفته لاف در غریبی زدند که نمی گذارند کشتی های نفتکش ایرانی به سواحل #ونزوئلا برسد؛ این کشتی ها یک به یک در ساحل کاراکاس پهلو گرفتند.
از هر زاویه ای به این پدیده نگاه کنیم جز حس غرور و افتخار چیزی نتیجه نخواهیم یافت اما آیا این افتخارآفرینی را ثبت و ضبط هم کرده ایم!؟
🔻اینکه می گویند ما در دوران «جنگ روایتها» قرار داریم و امروز جبهه بزرگ و وسیعی در فضای رسانه ای پیشروی ماست به نگاه برخی هنوز درست جا نیفتاده است و الا این کشتی ها از همان ابتدا تا مقصد می توانستند سوژه روایت چند ده سفرنامه نویس؛ ژورنالیست و مستندساز باشند.
🔻ژان بودریار در نظریه ابرواقعیت یا واقعیت حاد میگوید «در دوران مدرن، هنر، واقعیت را بازنمایی میکرد. اما در دوران پست مدرن، این رابطه به هم ریخته و مرز واقعیت و بازنمایی از بین رفته، و گاهی رابطه آن دو برعکس شده، و واقعیت تقلیدی از بازنمایی شده است؛ و بازنماییها به جای بازنمایی از واقعیت، از همدیگر تقلید میکنند و به یکدیگر ارجاع میدهند.» این فراواقعیت تا آنجا جلو می رود که بودریار به نحوی طنزآمیز و دیوانه وار گفت در واقعیت جنگی رخ نداده و این رسانه ها بودند که جنگ را با تصاویر و روایت های خود خلق کردند. حال در زمانی که جنگ روایت و رسانه تا این اندازه اهمیت دارد، آیا رواست فرصتی که در آن واقعیت اقتدار ایران که می توانست از طریق فعالان رسانه ای می توانست به تصویری ماندگار تبدیل شود، اینگونه با بی توجهی از بین رود؟ آیا نباید مسئولان مربوط از خود این سوال را بکنند که «چرا ما با خود تیم رسانه ای برای پوشش این حماسه نداشتیم؟» و چرا حالا که نیاز به روایت های رسمی و غیررسمی حرفه ای و ژورنالیستی از دل این ماجرا داریم، از داشتنش محرومیم؟
آمریکا از نداشته هایش فراواقعیت جعلی می سازد و ما داشته هایمان و واقعیت هایمان را بی توجهی از دست می دهیم!
💬 میکائیل دیانی
⭕️آمارهای جدید و جالب درباره اینستاگرام
🔺اینستاگرام که یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در جهان به شمار میرود در سالهای اخیر با افزودن قابلیت های جدید رشد بیشتری را از لحاظ جذب کاربر و محبوبیت در جهان آن تجربه کرده است.
🔺در واقع اینستاگرام بعد از فیس بوک دومین شبکه اجتماعی بزرگ و پرطرفدار از لحاظ تعداد کاربران فعال در ماه به شمار می رود.
🔺بر اساس آمار و گزارش های منتشر شده ۵۲ درصد از کاربران اینستاگرام زن هستند این در حالی است که ۴۸ درصد از آنها مرد بوده اند. این بدان معناست که کاربران زن علاقه بیشتری به گشت و گذار در این شبکه اجتماعی داشته و زمان بیشتری را به آن اختصاص میدهند.
🔺تازهترین برآوردهای صورت گرفته حاکی از آن است که کاربران فضای مجازی در سال جاری میلادی به طور میانگین حدود ۲۸ دقیقه در روز را به گشت و گذار این شبکه اجتماعی
اختصاص میدهند.
🔺آمار و گزارش های جدید منتشر شده نشان می دهد که ۷۵.۳ درصد شرکت ها و برند ها و کسب و کارهای تجاری در ایالات متحده آمریکا از شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال جاری میلادی استفاده خواهند کرد.
✅آرما
✅ مصطفی رحماندوست: تقریبا همه خانوادهها، تغذیه فرهنگیشان را از کانالهای غیرایرانی میگیرند
شاعر و نویسنده ادبیات کودک و نوجوان:
🔸در مملکتی که تیراژ کتاب ۵۰۰ نسخه شده، انتظار اینکه ادبیات بتواند بر تربیت اجتماعی مردم تأثیر بگذارد، انتظار بیخودی است.
🔸آنقدر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی مملکتمان مسئله دارد که ادبیات به گوشهای رفته است. حتی کتابهایی که زمانی ممنوعه حساب میشد و مردم از پشت پستو میخریدند و پنهانی میخواندند، دیگر خریدار ندارند.
🔸مشکل رومینا فقط خشونت خانوادگی نیست بلکه پایین بودن شدید سطح فرهنگ است. وگرنه دختر ۱۳ساله چنین کاری را نمیکند
🔸آیا آموزش و پرورش ما میخواهد به کودک تربیت فکری بدهد؟ آموزش و پرورشی که سرتاپایش شعار است و هر سال تکرار همان شعارها.
🔸تقریبا همه خانوادهها تغذیه فرهنگیشان را از کانالهای غیرایرانی میگیرند. «بیگانه» تعلیم و تربیت میکند و دوست میراند و هیچ امکان انتخاب شخصی برای گسترش فرهنگ وجود ندارد. با این وضعیت میخواهید چه شود؟
✅آرما
⭕️خدمات بلاکچینی شرکت McAfee گوشی های موبایل را غیر قابل ردیابی می کند
💢شرکت خدمات امنیتی مک افی از مطرح ترین شرکتهای سازنده آنتی ویروس که مدتی پیش ارز دیجیتال مخصوص خود را با نام Ghost ارائه کرده بود اعلام کرده است که با ارائه سرویسِ روح، کاربران می توانند مانع از شناسایی و ردیابی گوشی های موبایل خود شوند.
🔺این سرویس که هم اکنون در فاز آزمایش عمومی به سر می برد در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد و هویت و مکان گوشی را مخفی نگاه می دارد.
💢گفتنی است مقارنه اعلام سرویس جدید مک آفی با زبانه کشیدن آتش اعتراضات در آمریکا و تشکیل ناحیه خود مختار Chaz در ایالت واشینگتن، در کنار جدال توئیتر با ترامپ و خدمات ناشناس سازی تصاویر اپلیکشن Signal می توانند نشانی از صف آرائی شرکتهای فن آوری در اعلام حمایت عملی از اعتراضات مردمی باشد. (اقتصاد دیجیتال)
✅آرما
📌مبانی را در زمینه فضای مجازی گم کرده ایم
🔺معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان
تهران گفت: در کشور ما فقدان زیرساخت، سواد رسانهای و اینترنت کودک منجر به مشکلات میشود.
🔺جواد جاویدنیا قاضی دادگستری معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران، درباره چرایی استفاده بیشتر دختران از شبکههای اجتماعی و پسران از پلتفرمهای بازی گفت: با توجه به تفاوت روحیه بین دختران و پسران و تمایل بیشتر خانمها به خودنمایی این گرایش به شبکههای اجتماعی شاید طبیعی باشد، اما گسترش استفاده از شبکههای اجتماعی در سنین پایین نشان از فقدان مهندسی فرهنگی دارد.
🔺وی افزود: در بعضی کشورهای دنیا اگر جوانان و نوجوانان به پلتفرمهای خاص یا اینترنت آزاد دسترسی پیدا کنند، این مقررات وجود دارد که از پدر و مادر سلب حضانت میشود، چون به صورت علمی ضرر این مسائل و مشکلات عدیده آن اثبات شده است.
🔺همچنین با اشاره به مصداقهای اشتباه در رسانهها که به وسیله بعضی اشخاص به وجود میآید، گفت: نکته اساسی اینجاست که قضیه مسیح علینژاد و چهرهسازیها خلاف حجاب در کشور اتفاق می افتد و همه دست به دست هم میدهند که از جوان کشور ما عنصری منفعل بسازند.
🔺جاویدنیا با تأکید بر فرمایش امام(ره) درباره اسلامیت اصیل توضیح داد: اسم اسلامی یا رأی به اسلامیت، یک مملکت اسلامی نمیشود بلکه محتوای مملکت باید اسلامی باشد و شما (رسانهها) میتوانید از آن عکسها درست کنید تا جوانان را از بین ببرید.
🔺وی با اشاره به مصداقهای اشتباه در رسانهها که به وسیله بعضی اشخاص به وجود میآید، گفت: نکته اساسی اینجاست که قضیه مسیح علینژاد و چهرهسازیها خلاف حجاب در کشور اتفاق می افتد و همه دست به دست هم میدهند که از جوان کشور ما عنصری منفعل بسازند.
🔺معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان تهران یادآوری کرد: در حال حاضر وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی مقابل این جریانات سکوت کرده و حتی بستر آن را فراهم نمیکند.
✅آرما
⭕️ ما معتادهای شیکپوش ادکلنزده هستیم!
🔻چند ساعت که از گوشیمان دور میشویم، احساس میکنیم داریم فرصتهای بزرگی را از دست میدهیم.
🔻 بیقرار میشویم که نکند درخواست دوستیای را به موقع نبینیم یا پیام مهمی آمده باشد که ندیدنش ضرر بزرگی داشته باشد یا خبر مهمی باشد که ما از آن عقب بمانیم.
🔻 واقعیت آن است که هیچ ضرری متوجه دور بودن ما از اینترنت و گوشی نیست؛ ما معتاد شدهایم به بودن گوشی همراه. در نبود آن مانند همان معتادان خماری هستیم که آرام و قرار ندارند و گمان میکنند اگر مصرف نکنند، میمیرند.
#سواد_رسانه_ای
#اعتیاد_رسانه
✅آرما
📌میزان اعتماد شهروندان تهرانی به اخبار مربوط به کرونا در رسانه ها؛ مردم به اخبار صدا و سیما درخصوص کرونا بیشتر اعتماد دارند
🔺نتایج جدیدترین نظرسنجی #ایسپا و دفتر مطالعات اجتماعی #شهرداری تهران نشان می دهد، 37.6 درصد از مردم شهر تهران به مقدار «کم»، 33 درصد به میزان «متوسط» و 29.4 درصد به میزان «زیاد» به اخبار صدا و سیما در خصوص کرونا اعتماد دارند. این در حالی است که 10.8 درصد از شهروندان به مقدار زیاد به اخبار منتشر شده در فضای مجازی اعتماد «زیاد» دارند. میزان اعتماد «زیاد» به اخبار منتشر شده در شبکه های ماهواره 12.6 درصد است.
🔺موج ششم نظرسنجی ابعاد شیوع ویروس کرونا در #تهران به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی و فرهنگی #شهرداری_تهران توسط #ایسپا به صورت تلفنی، با جامعه آماری شهروندان بالای 18 سال ساکن شهر #تهران و با اندازه نمونه 1055 در تاریخ 11 تا 13 خرداد 1399 اجرا شده است.
📚(ايسپا)
✅آرما
⭕️رسانههای سرد، رسانه های گرم
🔻رسانههای سرد از عبارتهای ابداعی مارشال مک لوهان، نظریهپرداز سرشناس کانادایی، است.
💢وی به رسانههایی سرد میگوید که کاربران برای دریافت پیام آنها، به تمرکز فراوان حواس نیاز دارند. برای مثال، تلویزیون، خط تصویری و تلفن رسانههای سرد هستند و چون کمتر به تشریح و توصیف میپردازند، مشارکت زیادی را میطلبند.
💢در مقابل، رسانههای گرم، رسانههایی هستند که کاربران در برخورد با آنها احتیاج به تمرکز شدید حواس ندارند و نحوه انتقال، عرضه پیام و معنی واضحی دارد و بار معنایی خود را به روشنی منتقل می کند.
🔺برای مثال، عکس، رادیو و سینما، وسایل ارتباطی گرم هستند، زیرا مک لوهان معتقد است این دسته از وسایل ارتباطی، فقط در امتداد یکی از حواس آدمی هستند و توصیف و تشریح زیادی را در بر دارند، یعنی با میزان زیادی از داده ها همراه و از نظر بیان مقصود کامل هستند.
💢برای گوشدادن به رادیو، به جمع کردن تمام حواس نیازی نیست و این وسیله میتواند به عنوان آوایی جنبی در کنار دیگر فعالیتهای انسان باشد، در حالی که در تلویزیون چنین وضعی وجود ندارد و تلویزیون تماشاگر را با تمام وجودش جذب برنامه خود میکند و او را وا میدارد تا از تمامی حواسش برای درک آن استفاده کند.
👤مک لوهان، جوامع را نیز به دو دسته سرد و گرم تقسیم می کند. وی، جوامع کم سواد را جامعه سرد و جامعه اروپایی را جامعه گرم مینامد.
#رسانه_شناسی
✅آرما
#سواد_رسانهای
⚠️حافظ محیط زیست باشیم!
🔹️اگر از نرمافزارها، پیامرسانها، شبکههای اجتماعی و رسانههای تعاملی ایرانی و بومی استفاده کنیم، آسیبهای محیطزیستی کمتری خواهیم زد.
🤔چگونه⁉️
🔸️زیرا فاصله از سرور IDC (internet data center) یا همان مرکز داده اینترنتی کمتر است، لذا برق کمتری مصرف میکنیم.
📎مرکز داده اینترنتی یا IDC به مجموعه اى از سرویس دهندهها، زیرساختارهاى ارتباطى و تجهیزات دسترسى که به منظور ارائه، نگه دارى و پشتیبانى از میزبانى سرویسهاى اینترنتى بکارگرفته شدهاند، گفته میشود.
🔹️بهتر است بدانیم یکی از دلایل گرمشدن کره زمین که تبعات فراوان و همهجانبهای دارد، ناشی از مصرف برق زیاد است.
🔸️بدیهی است هر چه سرعت اینترنت افزایش یابد، مصرف برق بیشتری در پی خواهد داشت.
🦋پس اگر از تولید داخل حمایت کنیم، به محیط زیست خود آسیب کمتری میزنیم.
↩سمت: آموزشگاه مجازی سواد رسانهای
🔛@resanesamt
#یادداشت_رسانه
🔎پاشنه آشیل نظریه رسانه!
▫️یکبار بطور صریح و جدی از خودمان سوال کنیم که در قبال امر رسانه چگونه عمل می کنیم و در زمین چه کسی بازی می کنیم؟
◽️نظریه های حاکم بر رسانه های ما در کجا پرورش یافته و به چه سمتی حرکت می کند؟ اساسا نسبت رسانه امروز ما با عدالت و هویت چه می تواند باشد؟چگونه می توان نه در دام #استبدادعوام و هرجایی شدن رسانه افتاد و نه #هژمونیک و رادیکال شدن رسانه ای را برتابید؟مسیرعدالت در رسانه چگونه باید طی شود؟
🔸اگر ماموریت ویژه رسانه دینی را بتوان در دو مفهوم خلاصه کرد می توان گفت که رسانه در حوزه فردی بایستی #هویت ساز باشد و در حوزه اجتماعی بایستی #عدالت گستر عمل کند.
🔸در بخش فردی، هویت زدگی و سردرگمی شخصیتی را در بخشی از نوجوانان و جوانان جامعه شاهد هستیم و در بخش اجتماعی نیز مساله عدالت را با موانع جدی روبرو می بینیم.
🔸سوال صریح تر اینکه چرا در حدفاصلِ #مدرنیسم_محافظه_کار و علم زده و #پست_مدرنیسم_حقیقت_ستیز و بلاتکلیف، هروله می کنیم و طرحی برای فردای اتاق های تولید و حلقه های نقد خودمان دست و پا نمی کنیم؟
🔸آیا با نگاه رادیکال_پوپولیستی(عوام فریبانه و #سرگرم_آموزی در خدمت قدرت) مثل مدرنیست ها یا با نگاه سلطه ستیز و چهل تکه و نامنسجم پست مدرن ها، جایی برای نظریه عدالت دینی باقی میماند؟
🔸چرا تولیدکنندگان ما، با نگاه مدرن فیلم و خبر و محصول رسانه ای می سازند و #اوقات_فراغت_لیبرالی را برای ماندگاری و توجیه بیشتر جریان رانتی قدرت، تئوریزه می کنند و از طرفی ناقدان و مدرسان فرهیخته رسانه ای، از پایگاه روشنفکری پست مدرن، نقد می نمایند و حاصلی جز تعارض و تنازع بقا و #آنارشیسم_رسانه_ای و بلاتکلیفی فرهنگی عایدمان نمی شود؟
🔸هر رویکرد رسانه ای بدون استراتژی، تحقق عینی نخواهد داشت و هر استراتژی بدون نظریه پایایی و مانایی نخواهد داشت و نظریات نیز از موطن فلسفی برمی خیزند و نتیجه این می شود که یا فیلم هایمان، #استراتژیک نیست یا فیلم ها مبنای نظری و فلسفی بومی و دینی ندارد و چه در ساخت و چه در نقد، در حال بازتولید اندیشه های غیربومی و غربی هستیم.
🔸دال مرکزی نظریه و گفتمان عدالت در حوزه فردی، #تقوا و ورع بوده و در حوزه خانواده، #تعهد و مودت و در حوزه اجتماعی #انصاف و مواسات است. بنابراین استراتژی رسانه ای در ساحت انقلاب اسلامی باید بسمت این عناوین در تبیین و تشریح ایده ناظر داستان و همچنین نقدفیلم و جریان خبری حرکت کند و گفتمان غالب فعالیت های رسانه ای در خدمت نظریه عدالت گام بردارد.
🔸باتوجه به اینکه مرگ خدا و بعد مرگ سوژه و در ادامه نیز افول ابَرروایت ها و طلوع نشانه ها در فضای گفتمانی پست مدرن حاکم شده، منطق مستقل انقلاب اسلامی ایجاب می کند که از این نظام مفهومی گذر کرد و با ادبیات بومی و برساخته از دل #متون_ایرانی_اسلامی، به تولید و تحلیل رسانه ای پرداخت.
🔸و حرف آخر اینکه #دلالت_رسانه_ای انقلاب و تمدن اسلامی ایجاب می کند، در ساخت سوژه یا نقد سوژه های رسانه ای، پایگاه فکری خودی و رقیب را نادیده نگیریم و با نقدهای پست مدرن بر تولیدات مدرن، بازتولید اندیشه اومانیستی را رقم نزنیم.
🖌علیرضا محمدلو، پژوهشگر و فعال رسانه
🔸 بارها شده است که برای گرفتن #رژیم غذایی نزد پزشکان متخصص تغذیه رفتهایم. این رژیم شامل این میشود که چه چیزهایی را به چه اندازه مصرف کنیم تا سالم بمانیم. برای مثال چلوکباب اگر از بهترین گوشت و به بهترین شکل پختهشده باشد؛ بازهم زیادی خوردنش دلدرد میآورد.
🔹 پس در مصرف مواد غذایی هم باید #مشروط و هم محدود عمل کرد. مشروط به سالم بودن و #محدود به میزان موردنیاز. پیشازاین گفتیم که رسانهها خوراک روح ما را تأمین میکنند. ازاینرو سواد رسانهای بهمثابه یک رژیم غذایی است که ما را در استفاده سالم از رسانهها کمک میکند.
🔸 #سواد_رسانهای همانند یک رژیم غذایی هوشمندانه مراقب است که چه موادی مناسب هستند و چه موادی مضر؛ چه چیزی را باید مصرف کرد و چه چیزی را نه و یا اینکه #میزان_مصرف هر ماده بر چه مبنایی استوار باشد. به عبارت بهتر، سواد رسانهای کمک میکند تا از سفره رنگین #رسانهها بهگونهای هوشمندانه و مفید بهرهمند شویم
✏️منبع: “۱۵۰ هشتگ” به اهتمام دکتر سید بشیر حسینی و حسین حق پناه
کانال عصر جدید، عصر رسانه
🌐 #معرفی_کتاب : شبکه عنکبوتی
📝 نویسنده: حجةالاسلاموالمسلمین کهوند
📑 ناشر کتاب: ذکری
📒 تهیه و تنظیم: معاونت تبلیغ و آموزشهای کاربردی حوزه های علمیه
📖 تعداد صفحات: ۴۱۶
💬 معرفی کوتاه:
کتاب حاضر برای جلوگیری از آسیبهای فناوری اطلاعات و ارتباطات که در سبک زندگی مردم مطابق خواست استعمارفرانو به وجود آمده، راهکارهایی را در چهار فصل بیان کرده است؛ در ابتدا از ستونهای اصلی شبکه، تارها و لایههای آن و ارتباط میان این تارها و لایهها و همچنین علت نامگذاری آن به شبکه عنکبوتی سخن گفته است. سپس با روشهای جذب و نفوذ، پاسخی مناسب به پدیده استعمار فرانو میدهد. در ادامه به روشهای تأثیرگذاری در فضای مجازی و کاربران پرداخته است؛ نویسنده مرحله روش تأثیرگذاری بر مخاطبان را مهمترین مرحله میداند. سپس راههایی برای مدیریت اسلامی-ایرانی این فضا در دو مرحله ارائه میدهد و نیز راهکارهایی در خانواده در دو بخشِ پیشگیری و درمان مطرح میکند. در پایان نیز به هشت شبهه فضای مجازی پاسخ میدهد.
#شبکه_عنکبوتی
#حجت_الاسلام_کهوند
#جنگ_نرم
#فضای_مجازی
✅در دنیای رسانه ها فرقی نمی کند واقعیت چه باشد و یا اصلا حقیقت چه باشد، اینجا تنازع بقا حاکم است و رسانه ای پیروز این میدان است که بتواند روایت خود را از داستان شما بسازد و بر سر زبانها اندازد.
✅چرنوبیل نمونه ای واقعی از جنگ روایت هاست. در حالیکه هیچگاه واقعیت ماجرا روشن نشد و طرفهای درگیر جنگ سرد، همدیگر را متهم اصلی قضیه می دانستند، هالیوود روایت خود را ارایه داد و توانست آن را (هرچند به صورت مشکوک) به عنوان یکی از محبوبترین فیلم های IMDB معرفی کند.
✅هالیوود در این مینی سریال، انگشت اتهام خود را به طرف روسها گرفته و آنها را متهم اصلی قضیه چرنوبیل دانسته است. عامل حادثه ضعف مدیریت و بیسوادی روسها نشان داده میشود و نقص در راکتورهای ارزان ساخت شوروی را سببِ آن معرفی میکند. پروفسور لگاسُف به همراه شربینا به مدیریت حادثه میپردازند و از پیشروی حادثه جلوگیری میکنند.
✅شربینا حدود 5 سال بعد از واقعه به دلیل تشعشات هستهای موجود در شهر فوت میکند و پروفسور لُگاسُف دو سال بعد دست به خودکشی میزند. در سال 2006 گورباچُف آخرین رهبر شوروی، در نوشتههایش حادثۀ چرنوبیل را از عوامل فروپاشی شوروی میداند....
#جنگ_روایتها
#فیلم_چرنوبیل
#نقد_فیلم
✡ حزب شیطان و مثلث برمودا
☠ تمدن شیطان - قسمت پنجم
🌍 جزیرهٔ خضراء و مثلث برمودا
1⃣ منطقه ماسونی ٣٣ درجه و تاریخ مشکوک عملیات اول در برمودا، که با فاصلهٔ کمی از بمباران اتمی شهرهای ژاپن بر روی همین عرض جغرافیایی اتفاق افتاد، آن را بهعنوان یک #پرونده_ماسونی قابل تأمل میکند.
2⃣ نکتهٔ تأسفآور یا تأملبرانگیز اینکه چندی پیش در طی نگارش یک کتاب (*) ادعا شد که #مثلث_برمودا همان #جزیره_خضراء است که در روایتی مجعول محل زندگی فرزندان امام زمان (عج) و رفت و آمد ایشان است!
3⃣ با توجه به جوّ وحشتی که در خصوص این مثلث پیشتر ایجاد شده بود، این ادعا با موضوع #تروریسم_اسلامی گره خورد و از امام مظلومِ ما چهرهای خشن ساخت که -العیاذ بالله- برای مخفیماندن در جزیره خضراء دست به کشتار افراد بیگناهی میزند که از آن منطقه عبور میکنند!!
4⃣ هماهنگ شدن این دو جریان در تبلیغات ضداسلامی غرب، #سوءظن را به اقدام دوم بیشتر میکند.
✍ دکتر محمدهادی همایون
🔸 (*) در سالهای اخیر، مؤلفی عراقی بهنام «ناجی النجار»، کتابی درباره جزیره خضراء نوشت و آن را با مثلث برمودا تطبیق داد. «علیاکبر مهدیپور» این کتاب را با عنوان «جزیره خضراء و تحقیقی پیرامون مثلث برمودا»، همراه با افزودههایی، به فارسی ترجمه کرد. علامه «سید جعفر مرتضی عاملی» بر این کتاب نقد نوشت و علاوه بر اینکه سند و محتوای روایت را نقد کرد، تطبیق جزیره خضراء را بر مثلث برمودا ناروا دانست. کتاب دیگری که سند و محتوای داستان جزیره خضراء را با تفصیل بیشتر نقد کرده و اشکالات این حکایت را نمایانده و به نقد نظریه انطباق جزیره خضراء بر مثلث برمودا پرداخته، کتابی است شامل دیدگاههای علما که «ابوالفضل طریقهدار» با عنوان «جزیره خضرا: افسانه یا واقعیت؟» تدوین کرده است. [اندیشکده مطالعات یهود]
✅ اندیشکده مطالعات یهود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صفر تا صد شایعه خودکشی خانوادگی
📌از سوء استفاده رسانه های بیگانه تا شایعات خودکشی در فضای مجازی
▪️با توجه به نفوذی که گروهک منافقین در کشور رومانی داره هیچ بعید نیست ماجرای از پنجره هتل به بیرون پرت شدن قاضی #غلامرضا_منصوری سناریویی برای حمله به سران جمهوری اسلامی با کلید واژه "اگر میآمد نام چه کسانی را فاش میکرد" باشه.
به هوش باشیم هر چند برای اظهار نظر خیلی زوده...
💬 گرایی
▪️اگر جانباختن #قاضی_منصوری قتل باشد، در روزهای آینده کارفرمای این #قتل_سفارشی مشخص خواهد شد. تنها کافیست منتظر آغاز بهرهبرداریهای رسانه ای-سیاسی باشیم!
خارجی: سرویسهای اطلاعاتی خارجی و گشودن پروندههای کاذب حقوق بشری
داخلی: جریان نفوذ و تلاش برای توقف نهضت برخورد با مفاسد کلان اقتصادی
💬 آسید