eitaa logo
سواد رسانه و روانشناسی
193 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.6هزار ویدیو
49 فایل
سواد رسانه یکی از نیازهای دنیای مدرن است. با سواد رسانه و شناخت اصول روانشناسی به قدرت تحلیل مسلح شوید. برای ارتباط، پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. مدیر: @Vavgh01 #سواد_رسانه کانال حداقل "یک روز در هفته" به روز رسانی می شود.
مشاهده در ایتا
دانلود
سواد رسانه و روانشناسی
⭕️تکنیک گریز از بن بست تبلیغات : 🔻بر اساس این تکنیک ، ساختن یک سایت و تبلیغات آن در شبکه جهانی اینت
⭕️تکنیک کشش و ارسال : 💢چهارمین تکنیک تبلیغات وب این است که افراد را به وسیله محتوایی جذاب به سایت خود بکشانید و بعد اطلاعات با کیفیت را به طور مداوم به آدرس پست الکترو نیکی شان ارسال دارید. ✅آرما
‍‍‍ ⭕️ جنگ روانی سیاه و تخریب شخصیت 💢یکی راه های شکست کاریزمای شخصیت و سلب اعتماد عمومی از یک فرد موثر در جامعه استفاده از جنگ روانی سیاه است 👤ادموند تیلور می گوید: در روزهای اولیه فعالیت کمپانی هند شرقی ، انگلیس ناچار شد تا حد زیادی به آنچه که امروز به نام موسوم است متوسل شود و این کار را با استفاده از تفرقه افکنی ، تبلیغات ، تمسخر از طریق ستون پنجم دشمن و عوامل داخلی به منظور شکست اعتماد عمومی نسبت به هویت و افراد موثر انجام می‌شد، انگلیس به تضعیف نیروهای ملی مخالف با خود و تفرقه ی بین آن ها اقدام کرد و موفق گردید با استفاده از تبلیغات، اذهان مردم را به خرافات گمراه کننده آلوده کند تا مردم دیگر به گفتار دلسوزان و افراد موثر اعتنایی نکنند و حرف های آنان را دروغ و بی محتوا قلمداد کنند 🔺این تکنیک درحال حاضر هم کاربرد دارد و اجرا میشود به طور مثال به هجمه ی رسانه ای که علی اکبر را هدف قرار داده می پردازیم 💢یکی از این اقدامات اتهام متوهم بودن و دروغگویی نسبت به ایشان با مصداق انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست که طبق تحلیل های موجود ایشان به انتخاب شدن یک زن در ریاست جمهوری آمریکا اشاره داشتند اما این پیش بینی اتفاق نیفتاد و دونالت ترامپ بر مسند قدرت تکیه زد ❓اما سوال اینجاست آیا فقط ایشان این پیش بینی (نه پیشگویی) را انجام دادند؟؟ 🔺پاسخ منفی است ، عموم تحلیل گران سیاسی صاحب رسانه نیز چنین پیش بینی ای نسبت به انتخابات داشتند مثل روزنامه های شرق، شهروند ، آرمان ، خبر جنوب ، روز و ... (در تصویر مشخص است) 👤محمدجواد حق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یبان داشت: «خانم كلينتون با توجه به سوابقي كه داشته نشان داده از وضعيت باثبات تري در حوزه سياستگذاری كشور امريكا در مقابل كشور برخوردار است. از آنجا كه توافق برجام در دوران رياست جمهوری حزب دموكرات منعقد شد، بيشتر مي توان به وفاداري آنها نسبت به برجام اميدوار بود. بنابراين رياست جمهوري خانم كلينتون براي كشور مناسب تر است 👤احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز بیان داشت:‌ «اينكه رياست جمهوری كدام كانديدا براي ايران مضرات كمتري دارد، بستگي به رويكرد مسوولان ايرانی در روابط آينده اين دو كشور دارد. براي رويكرد تعاملي كه آقاي روحانی دارد قطعا خانم كلينتون مناسب تر است 🔻همچنین خبرگزاری نیویورک تایمز نیز از رئیس جمهور شدن هیلاری کلینتون با احتمال ۹۲% خبر می دهد 🔻لینک: 🌐 http://yon.ir/ueFv0 🔻لینک خبرگزاری فارس: 🌐 http://yon.ir/I7LZQ 💢با این وجود چرا کسی معترض روزنامه ها و افرادی که برای این پیش بینی با قطعیت سخن گفتند نشد، اما تمام هجمه ها بعد از گذشت سه سال به سمت علی اکبر رائفی پور است؟ 🔺پاسخ واضح است: علی اکبر رائفی پور با تحلیل هایی که عموما صحیح بوده و اتفاق افتاده باید در ذهن عموم مردم شخصیتی متوهم معرفی شود و بهترین ابزار جنگ روانی سیاه با چاشنی طنز و تمسخر است تا پشتوانه ی مردمی خود را از دست بدهد و در مرحله ی بعدی در ذهن مدیران میانی و تصمیم گیر تصویری از یک شخصیت بی مبنا و بی سواد شکل گیرد تا مبادا راهکارهای او برای اصلاح ساختارهای بیمار توسط مسئولین اجرایی شود ✍تهیه شده در کارگروه رصد و تحلیل واحد رسانه ی موسسه مصاف (آرما) ✅آرما https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
⭕️جنگ روایت ها و انفعال رسانه‌ای کشور 💢امروزه جنگ، جنگ روایت‌هاست و آن کسی در میدان رسانه پیروز است که روایت خود را غالب کند. 🔻در ، اگر شما روایت نکنید قطعاً روایت خواهید شد و صد البته کار کسی در این جنگ راحت تر خواهد بود که ابتدا روایتش را غالب می کند. یعنی انتشار هدفمند و در راستای منافع رسانه و تبدیل آن به روایت غالب. 💢در جنگ روایت، دفاع یعنی شکست. پیش از حمله باید حریف را شکست داد. در بخشی از کتاب هنر جنگ آمده است: 💢«پادشاهی که در ۱۰۰ جنگ ۱۰۰ بار پیروز شده کاری مضحک انجام داده. هر فرماندهی باید قبل از اینکه دشمن برایش تهدیدی به حساب بیاید، نابودش کند». 🔺بعد از خواندن این جمله فضای رسانه ای موجود کشور (اعم از شبکه های اجتماعی و صدا و سیما و .....) جلوی چشمم تصویر شد و اینکه ما در این عرصه که عرصه جنگ نرم و هوشمند است نه در ۱۰۰ جنگ پیروز شدیم که بگوییم کاری مضحک کرده ایم و نه حریف رسانه ای را قبل از اینکه تهدیدی باشد، نابود کردیم و چه بسا در این عرصه برعکس هم رخ داده باشد. 💢ما در حوزه رسانه تنها رویکرد واکنشی داشته ایم( همان دفاع که شکست‌ محسوب می شود) و سعی کردیم اتفاقات را جمع و جور کنیم آنهم بعد از وقوع رویداد. نقل‌قولی از چرچیل هست که می گوید «تا حقیقت بخواهد شلوار خود را بالا بکشد، دروغ دنیا را فتح کرده است». 📌هیچ نبردی بدون داشتن استراتژی کوتاه مدت، میان ‌مدت و‌ بلندمدت منجر به پیروزی نمی شود. برای غلبه روایت هایمان، ابتدا باید بدانیم می خواهیم چه چیزی را روایت‌کنیم و‌ بعد برای چگونگیش برنامه بریزیم. 👤معصومه نصیری ✅آرما https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی مدیر: Vavgh01@ برای پیشنهاد، انتقاد و... با شناسه مدیر تماس بگیرید. کانال حداقل "سه روز در هفته" به روز رسانی می شود. https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از عمّارِ ایران
یک زنِ مست (و احیاناً غیر بومی) در یکی از خیابانهای #رشت، به کشف حجاب علنی، رقاصی و فحاشی می پردازد و بعد از چند ساعت که نیروی انتظامی برای جمع آوری و دستگیریِ او اقدام میکند، رسانه هایِ معاند وارد عمل میشوند و با تقطیعِ یک فیلمِ چند ساعته، شروع میکنند به بهره برداری از آن و وارونه جلوه دادنِ قضایا؛ بنظر میرسد بعد از حمله وحشیانه چند روز پیش به بانوی آمر به معروف در رشت، عده ای سعی دارند با این پروژه علاوه بر مظلوم نمایی برای فراموشیِ آن حمله، بنحوی با تحریک و جنجال سازی به ایجاد یک دوقطبی (موافقان و مخالفانِ شادی) و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر بپردازند!! mahdi_ghasemzadeh 💠 @ammar_iran
‌‍‍‍ ⭕️ جنگ روانی سیاه و تخریب شخصیت 💢یکی راه های شکست کاریزمای شخصیت و سلب اعتماد عمومی از یک فرد موثر در جامعه استفاده ازجنگ روانی سیاه است 👤ادموند تیلور میگوید: در روزهای اولیه فعالیت کمپانی هند شرقی ، انگلیس ناچار شد تا حد زیادی به آنچه که امروز به نام موسوم است متوسل شودواین کاررا بااستفاده ازتفرقه افکنی،تبلیغات،تمسخر از طریق ستون پنجم دشمن و عوامل داخلی به منظور شکست اعتماد عمومی نسبت به هویت وافرادموثرانجام می‌شد، انگلیس به تضعیف نیروهای ملی مخالف باخود و تفرقه ی بین آن هااقدام کرد و موفق گردید بااستفاده از تبلیغات، اذهان مردم را به خرافات گمراه کننده آلوده کند تا مردم دیگر به گفتار دلسوزان و افراد موثر اعتنایی نکنندوحرف های آنان را دروغ و بی محتوا قلمداد کنند 🔺این تکنیک درحال حاضر هم کاربرد دارد و اجرا میشود به طور مثال به هجمه ی رسانه ای که علی اکبر را هدف قرار داده می پردازیم 💢یکی از این اقدامات اتهام متوهم بودن و دروغگویی نسبت به ایشان با مصداق انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست که طبق تحلیل های موجود ایشان به انتخاب شدن یک زن در ریاست جمهوری آمریکا اشاره داشتند اما این پیش بینی اتفاق نیفتاد و ترامپ بر مسند قدرت تکیه زد اما سوال اینجاست آیا فقط ایشان این پیش بینی (نه پیشگویی) را انجام دادند؟ 🔺پاسخ منفی است،عموم تحلیل گران سیاسی صاحب رسانه نیز چنین پیش بینی ای نسبت به انتخابات داشتند مثل روزنامه های شرق، شهروند ، آرمان ، خبر جنوب ، روز (در تصویر مشخص است) 👤محمدجوادحق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یبان داشت: «خانم كلينتون با توجه به سوابقی كه داشته نشان داده ازوضعيت باثبات تری درحوزه سياستگذاری كشور امريكا در مقابل كشور برخوردار است. از آنجا كه توافق برجام در دوران رياست جمهوری حزب دموكرات منعقد شد، بيشتر مي توان به وفاداري آنها نسبت به برجام اميدوار بود. بنابراين رياست جمهوری خانم كلينتون برای كشور مناسب تر است 👤احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز گفت:‌اينكه رياست جمهوری كدام كانديدا براي ايران مضرات كمتري دارد، بستگی به رويكرد مسوولان ايرانی در روابط آينده اين دو كشور دارد. براي رويكرد تعاملی كه آقای روحانی دارد قطعا خانم كلينتون مناسب تر است 🔻همچنین خبرگزاری نیویورک تایمز نیز از رئیس جمهور شدن هیلاری کلینتون با احتمال ۹۲% خبر می دهد 🔻لینک: 🌐 http://yon.ir/ueFv0 🔻لینک خبرگزاری فارس: 🌐 http://yon.ir/I7LZQ 💢با این وجودچرا کسی معترض روزنامه ها و افرادی که برای این پیش بینی باقطعیت سخن گفتند نشد، اما تمام هجمه ها بعد از گذشت سه سال به سمت علی اکبر رائفی پور است؟ 🔺پاسخ واضح است: علی اکبر رائفی پور با تحلیل هایی که عموما صحیح بوده و اتفاق افتاده باید در ذهن عموم مردم شخصیتی متوهم معرفی شود و بهترین ابزار جنگ روانی سیاهتمسخر است تا پشتوانه ی مردمی خود را از دست دهد و در مرحله ی بعد ذهن مدیران میانی و تصمیم گیر تصویری از یک شخصیت بی مبنا و بی سواد شکل گیرد تا مبادا راهکارهای او برای اصلاح ساختارهای بیمار توسط آن ها اجرایی شود علی اکبر رائفی پور از سالها پیش میگفت پس از اوباما یک زن رئیس جمهور بعدی امریکاست (دانشگاه علامه طباطبایی 1389) پس از رقابت های درون حزبی میان جمهوری خواهان و دموکرات ها همینکه هیلاری به فینال انتخابات امریکا ؛ به عنوان نماینده دموکرات ها رسید پیش بینی۶ساله رائفی را جامه عمل پوشاند در عمل نیز چنین شد و هیلاری کلینتون با ۶۵٬۸۴۴٬۹۵۴ رای حائذ ۴۸٫۰٪ و ترامپ با ۶۲٬۹۷۹٬۸۷۹ حائذ ۴۶٫۰٪ آرا رای دهندگان امریکایی شدند و هیلاری پیشتاز انتخابات شد منتها با توجه به سیستم انتخاباتی عجیب امریکا (کالج الکترال ها)، ترامپ با وجود۳میلیون رای کمتر از هیلاری انتخاب شد علاوه بر این چندی بعد امریکایی ها مدعی تاثیرگزاری روسیه در انتخابات امریکا و نقش آنها در برآمدن ترامپ شدند چرا که عموم نظر سنجی های صورت گرفته خبر ازپیشتازی هیلاری در انتخابات داش رابرت مولر بازرس ویژه درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ادعای تبانی ترامپ در این باره بعد از نزدیک به دو سال گزارش خود را به ویلیام بار دادستان کل آمریکا تقدیم کرد و چاک شومر، رهبر سناتورهای دموکرات و نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ، درخواست کردند گزارش به طور کامل در اختیار عموم قرار گیرداین دو تاکید کردند که کاخ سفید (ترامپ) نباید اجازه داشته باشد آن بخش‌هایی از گزارش را که می‌خواهد در دسترس عموم قرارگیرد در حالی که ترامپ هرگونه ارتباط بین کارزار انتخاباتی خود و ورسیه را تکذیب میکرد جورج پاپادوپولوس، مشاور کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل اظهارات کذب به پلیس به زندان محکوم شد ✅آرما https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
🌀برشی از یک کتاب درزمان قاجار وقتی نفت کشف شد و انگلیسیها آمده بودند نفت را ببرند، دولتمرد قاجاری میگفت: ما این ماده بدبوی متعفن را میخواهیم چه کار کنیم؟ بگذارید بردارند ببرند. و به همین نام و نشان دهها سال یکی از باارزشترین سرمایههای کشور را به غارت بردند. آیا میدانید با ارزشترین سرمایه در فضای مجازی، اطلاعات است؟ بله سرمایهای که سالهای اخیر به راحتی به صورت لحظهای از کشور به تاراج برده شده و در جواب میگویند: این اطلاعات بیارزش است و به درد کسی نمیخورد. 📚کتاب دشمنان آنلاین و مسئولان آفلاین، 73
‍‍‌‍‍‍ ⭕️ جنگ روانی سیاه و تخریب شخصیت 💢یکی راه های شکست کاریزمای شخصیت و سلب اعتماد عمومی از یک فرد موثر در جامعه استفاده ازجنگ روانی سیاه است 👤ادموند تیلور میگوید: در روزهای اولیه فعالیت کمپانی هند شرقی ، انگلیس ناچار شد تا حد زیادی به آنچه که امروز به نام موسوم است متوسل شودواین کاررا بااستفاده ازتفرقه افکنی،تبلیغات،تمسخر از طریق ستون پنجم دشمن و عوامل داخلی به منظور شکست اعتماد عمومی نسبت به هویت وافرادموثرانجام می‌شد، انگلیس به تضعیف نیروهای ملی مخالف باخود و تفرقه ی بین آن هااقدام کرد و موفق گردید بااستفاده از تبلیغات، اذهان مردم را به خرافات گمراه کننده آلوده کند تا مردم دیگر به گفتار دلسوزان و افراد موثر اعتنایی نکنندوحرف های آنان را دروغ و بی محتوا قلمداد کنند 🔺این تکنیک درحال حاضر هم کاربرد دارد و اجرا میشود به طور مثال به هجمه ی رسانه ای که علی اکبر را هدف قرار داده می پردازیم 💢یکی از این اقدامات اتهام متوهم بودن و دروغگویی نسبت به ایشان با مصداق انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکاست که طبق تحلیل های موجود ایشان به انتخاب شدن یک زن در ریاست جمهوری آمریکا اشاره داشتند اما این پیش بینی اتفاق نیفتاد و ترامپ بر مسند قدرت تکیه زد اما سوال اینجاست آیا فقط ایشان این پیش بینی (نه پیشگویی) را انجام دادند؟ 🔺پاسخ منفی است،عموم تحلیل گران سیاسی صاحب رسانه نیز چنین پیش بینی ای نسبت به انتخابات داشتند مثل روزنامه های شرق، شهروند ، آرمان ، خبر جنوب ، روز (در تصویر مشخص است) 👤محمدجوادحق‌شناس عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یبان داشت: «خانم كلينتون با توجه به سوابقی كه داشته نشان داده ازوضعيت باثبات تری درحوزه سياستگذاری كشور امريكا در مقابل كشور برخوردار است. از آنجا كه توافق برجام در دوران رياست جمهوری حزب دموكرات منعقد شد، بيشتر مي توان به وفاداري آنها نسبت به برجام اميدوار بود. بنابراين رياست جمهوری خانم كلينتون برای كشور مناسب تر است 👤احمد شیرزاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز گفت:‌اينكه رياست جمهوری كدام كانديدا براي ايران مضرات كمتري دارد، بستگی به رويكرد مسوولان ايرانی در روابط آينده اين دو كشور دارد. براي رويكرد تعاملی كه آقای روحانی دارد قطعا خانم كلينتون مناسب تر است 🔻همچنین خبرگزاری نیویورک تایمز نیز از رئیس جمهور شدن هیلاری کلینتون با احتمال ۹۲% خبر می دهد 🔻لینک: 🌐 http://yon.ir/ueFv0 🔻لینک خبرگزاری فارس: 🌐 http://yon.ir/I7LZQ 💢با این وجودچرا کسی معترض روزنامه ها و افرادی که برای این پیش بینی باقطعیت سخن گفتند نشد، اما تمام هجمه ها بعد از گذشت سه سال به سمت علی اکبر رائفی پور است؟ 🔺پاسخ واضح است: علی اکبر رائفی پور با تحلیل هایی که عموما صحیح بوده و اتفاق افتاده باید در ذهن عموم مردم شخصیتی متوهم معرفی شود و بهترین ابزار جنگ روانی سیاهتمسخر است تا پشتوانه ی مردمی خود را از دست دهد و در مرحله ی بعد ذهن مدیران میانی و تصمیم گیر تصویری از یک شخصیت بی مبنا و بی سواد شکل گیرد تا مبادا راهکارهای او برای اصلاح ساختارهای بیمار توسط آن ها اجرایی شود 🔺علی اکبر رائفی پور از سالها پیش میگفت پس از اوباما یک زن رئیس جمهور بعدی امریکاست (دانشگاه علامه طباطبایی 1389) پس از رقابت های درون حزبی میان جمهوری خواهان و دموکرات ها همینکه هیلاری به فینال انتخابات امریکا ؛ به عنوان نماینده دموکرات ها رسید پیش بینی۶ساله رائفی را جامه عمل پوشاند 🔺در عمل نیز چنین شد و هیلاری کلینتون با ۶۵٬۸۴۴٬۹۵۴ رای حائذ ۴۸٫۰٪ و ترامپ با ۶۲٬۹۷۹٬۸۷۹ حائذ ۴۶٫۰٪ آرا رای دهندگان امریکایی شدند و هیلاری پیشتاز انتخابات شد منتها با توجه به سیستم انتخاباتی عجیب امریکا (کالج الکترال ها)، ترامپ با وجود۳میلیون رای کمتر از هیلاری انتخاب شد علاوه بر این چندی بعد امریکایی ها مدعی تاثیرگزاری روسیه در انتخابات امریکا و نقش آنها در برآمدن ترامپ شدند چرا که عموم نظر سنجی های صورت گرفته خبر ازپیشتازی هیلاری در انتخابات داشت 🔺 رابرت مولر بازرس ویژه درباره نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ادعای تبانی ترامپ در این باره بعد از نزدیک به دو سال گزارش خود را به ویلیام بار دادستان کل آمریکا تقدیم کرد و چاک شومر، رهبر سناتورهای دموکرات و نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان ، درخواست کردند گزارش به طور کامل در اختیار عموم قرار گیرد این دو تاکید کردند که کاخ سفید (ترامپ) نباید اجازه داشته باشد آن بخش‌هایی از گزارش را که می‌خواهد در دسترس عموم قرارگیرد در حالی که ترامپ هرگونه ارتباط بین کارزار انتخاباتی خود و روسيه را تکذیب میکرد جورج پاپادوپولوس، مشاور کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ، در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی به دلیل اظهارات کذب به پلیس به زندان محکوم شد ✅آرما https://eitaa.com/resane_ravanshenas
🎯درباره ورود بی‌بی‌سی به برنامه‌های کودک؛ تحقق دوباره 📝یادداشت: ـ قائم‌مقام انجمن سواد رسانه‌ای ایران 📍خبر ورود بی‌بی‌سی به حوزه کودک و برنامه‌ریزی جهت پخش محتوا برای این گروه سنی، نهیبی است برای مسؤولان، برنامه ریزان، تولیدکنندگان و خانواده‌ها که این بار غفلت به معنی واقعی کلمه، پشیمانی به بار خواهد آورد. همان‌طور که سریال‌های ساخته شده جهت تغییر سبک زندگی و ارزشی خانواده‌های ایرانی تأثیرات غیرقابل جبرانی بر این نهاد والا گذاشته است، آنچه در پازل تغییرات اجتماعی در ایران از سوی رسانه‌های خارج از کشور دنبال می‌شود، تأثیر بر روی کودکان و تغییر نگرش از همان سن پایین است تا شاید هزینه برنامه سازی برای تغییر دادن آنها در سن بزرگسالی و در راستای بسط و توسعه سلطه جهانی خود را کاهش دهند. 📍تاسیس ده‌ها شبکه فارسی زبان در حوزه‌های متنوع موید همان نکته اندیشمندان منتقد به صنعت فرهنگ است که تاکید داشتند صاحبان قدرت مخاطب را رها نکرده و برای همه افراد کالایی برای فروش دارند. 📍نکته مهمتر اینکه در کنار تولیدات مؤثر، واکسیناسیون کودکان در برابر انواع رسانه و تولیدات آن از روزن آموزش سواد رسانه‌ای و تقویت مهارت‌های تفکری رخ خواهد داد. سواد رسانه‌ای این دغدغه همیشگی را تا حد زیادی مرتفع می‌کند و ضمن تقویت توانایی تجزیه و تحلیل محتواها و مضامین رسانه‌ای، منجر به تربیت رسانه‌ای کودکان و هوشمندسازی آنها و تبدیلشان به مخاطبان فعال می‌شود. ♨️متن کامل را در لینک زیر بخوانید:👇 https://www.mehrnews.com/news/4643970/%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D8%AA%D8%AD%D9%82%D9%82-%D8%AF%D9%88%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D9%87%D9%86%DA%AF MLiteracy
سواد رسانه و روانشناسی
⬛️ شهاب جعفرنژاد با انتشار کارتونی در صفحه اینستاگرامش، به عوامل مختلفی که در ظهور یک سلبریتی در جامعه دخیل هستند پرداخت و نوشت: «سلبریتی‌ها نباید یادشون بره که شرایط فعلی‌شون رو به خیلی‌ها و به خصوص به مردم مدیون هستند خبرانلاین Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
🎞 قبل از اینکه توییت بگذاری فکر کن! 📍چیزی که امروز در صفحه‌تان منتشر می‌کنید، شاید فردا علیه شما استفاده شود! Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
مقایسه پیامرسانهای بومی و خارجی Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
به مناسبت ۲۲ خرداد، روز 🔥کودک ۷ساله در صدر جدول فوربس ‌ ✨سایت Forbes لیست پردرآمدترین ستاره‌های یوتیوب ۲۰۱۸ را منتشر کرده است؛ اگرچه باور این موضوع شاید کمی سخت باشد اما رتبه اول این لیست یک کودک هفت ساله در یوتیوب به نام Ryan با ۲۲ میلیون دلار درآمد است. 💥رایان در زمینه‌ جعبه‌گشایی و معرفی اسباب‌بازی ها فعالیت دارد که ویدیوهای او، به خصوص در میان هم سن‌وسال‌هایش به قدری محبوب شده‌ است که کمپانی‌های اسباب‌بازی‌سازی، به دنبال او هستند تا محصولات آن‌ها را معرفی و بررسی کند. 💫 اکانت این پسر هفت ساله بیش از ۱۷ میلیون مشترک دارد و پربازدیدترین ویدیوی او نیز، بیش از ۱.۶ میلیارد بار دیده شده است. 💥یکی از کاربران توییتر در این باره می‌گوید: " آرزوی هر کمپانی اسباب‌بازی‌سازی این است که این پسر، اسباب‌بازی‌های ساخته شده آنها را بررسی و امتحان کند. من چند کودک را از نزدیک دیده‌ام که پای کانال رایان می‌نشینند. می‌توان اینگونه گفت که تقریبا هیپنوتیزم می‌کند! یعنی ممکن است دو یا سه ساعت فقط زل بزنند به مانتیور و ببینند که این پسر چگونه یک اسباب‌بازی را باز می‌کند و از آن استفاده می‌کند. به دلیل اینکه خانواده او نگران امنیتش هستند که به خطر نیافتد، اطلاعات زیادی از او در دست نداریم". ‌ Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
درباره یک شوی سرگرم کننده 🎭این روزها عصرجدید در غیاب دورهمی و خندوانه توجه زیادی را به خودجلب کرده. اصلا چه برنامه ای بهتر از عصرجدیدِ استندآپ کمدی دار، خوانندگی دار، آکروبات بازی دار و مسخره بازی دار که 4 تا داور و یک مجری کار بلد هم دارد. چه برنامه ای سرگرم کننده تر از این؟ به قول سید بشیر حسینی چنین نمایشی را هرکجا بخواهی ببینی باید کلی پول بدهی. می‌شود را دید و لذت برد اما نباید اسیر صحنه آرایی خطرناکش شد . 🎃باید دید و به ادعاهای بزرگش خندید. حواسمان باشد که کار این برنامه استعدادیابی نیست (اگر چه کارهایی هم می کند)، اصلاح نظام آموزشی نیست، اعتلای نام ایران با ثبت رکوردهای عجیب و غریب هم نیست. این یک برنامه ی سرگرم کننده با تنوع بالاست . 👀به همین چشم به آن نگاه کنیم . Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi https://www.instagram.com/p/ByqWgdhnkFR/?igshid=1dq9x4tmbb4k4
📝 رسوایی من و تو در جریان تلگرام دی آر 🔸نخواهیم خیلی فنی و سخت بگوییم و طوری ماجرا را تعریف کنیم که همه فهم باشد، شبکه منو تو و کارگران آن یعنی نریمان غریب و امین ثابتی،‌ تلگرامی را علم کرده بودند که گویی ضد فیلتر بود و چه و چه.. 🔹حالا گندش در آمده است که این پوسته ای که اینها بیرون داده بودند مخرب و بدافزار بوده و دزدی اطلاعات می کرده و گوگل آنها را از پلی استورش پاک کرده است. نریمان غریب همان کسی است که در قضیه تلگرام طلایی و برخی اپ های ایرانی دیگر به صورت مستقیم با گوگل مکاتبه می کرد تا گوگل آنها را حذف کند. 🔸سوال ساده ای است و جواب آن هم ساده تر است. منابع مالی این تلگرام آر دی که به دنبال دزدی اطلاعات از شهروندان ایرانی بود آیا کسی جز وزارت خارجه آمریکا بوده است؟ چرا این کارگران وطن فروش شبکه ضد ایرانی منوتو و صدای لندن علیه منافع مردمشان حاضر به پخش بدافزار می شوند؟ مگر چند دلار سیاه واقعا چقدر ارزش دارد؟ 🔹خوب است ببینید که نظر امین ثابتی در مورد مردم ایران چه بوده است و چرا ایران را ترک کرده است. عکس دوم را از آرشیو وبلاگش برداشته ایم. عکس ها را یک به یک باز کنید. Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
✴️عواقب انتشار ✳️آیا اسکرین‌شات محسوب می‌شود؟ اسکرین‌شات‌ گرفتن به‌خودیِ‌خود خلاف نیست، بلکه انتشار آن با اهداف سوء خلاف است و مجازات دارد. 🌀مطابق قانون، افشای اطلاعات‌ِ خصوصی، جرم است. قانون‌ مجازات‌ اسلامی، صراحتاً در مادۀ ٧۴۵ (مادۀ ١۶ قانون جرائم ‌رایانه‌ای) افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را و تا دو سال در نظر گرفته است. البته اسرار خصوصی در قانون ایران به‌صورت مشخص تعریف نشده‌اند و صرفاً در مادۀ ٨ قانون (احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی) نامه‌ها، عکس‌ها، نوشته‌ها و فیلم‌های خصوصی را از مصادیق بارز آن دانسته‌اند. 🌀 به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی یا افشای اسرار خانوادگی شود، خواه تهدیدکننده به این واسطه تقاضای مال به قصد اخاذی کرده یا نکرده باشد، جرم مستقلی است که براساس مادۀ ۶۶٩ قانون‌ مجازات ‌اسلامی تا هفتاد‌وچهار ضربه ‌ یا تا دو سال برای آن در نظر گرفته ‌شده ‌است. 🌀بنابراین همین‌ که کسی شما را به افشای (شامل عکس‌ها، متن چت‌ها، صدای ضبط‌شده، فیلم و…) کرده باشد، حتی اگر هرگز آن عمل را انجام ندهد (که در اکثریت مواقع این تهدیدات هرگز عملی نمی‌شود)، ارتکاب جرم تهدید از سوی او قطعی و برای شما قابل شکایت و پیگیری است. ❓❓اما سوالی که پیش می آید این است که آیا اسکرین‌شات محسوب می‌شود؟ برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند مطالب در تلگرام، ایمیل یا دیگر شبکه‌های اجتماعی به عنوان دلیل در دادگاه یا دادسرا قبول نمی‌شود، قانون کاملا این ادله را قبول کرده و درصورتی که شخصی در تلگرام یا ایمیل یا دیگر شبکه‌های اجتماعی یا حتی با پیامک برای شما مزاحمت ایجاد کند تمام این محتواها از شما و علیه و به ضرر شخص مرتکب به عنوان دلیل قابل قبول است. البته نه دلیل بلکه به عنوان یک که به علم قاضی کمک می‌کند زیرا اسکرین شات را می‌شود فتوشاب و تحریف کرد. منظور از تحریف یعنی اینکه قسمتی از حرف‌هایی که به ضرر شخصی و احتمالا باعث مجرم شناخته شدن و محکوم شدنش می‌شود را اسکرین بگیرید و قسمتی دیگر را حذف کنید حال که ممکن است اگر اسکرین کامل گرفته شده باشد شخص محکوم نشود یا حداقل به مجازات کمتر و آسان تری توسط دادگاه محکوم شود دراینجا کارشناسان حوزه فناوری مخصوص اینکار در دادگاه‌ها یا دادسراها با بررسی‌های مخصوص خود به صحت و درستی یا فتوشاپ یا تحریف شدن اسکرین می‌پردازند. Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
سواد رسانه و روانشناسی
وقتی یه ذره به اینستا توجه می کنی
سواد رسانه و روانشناسی
✅ حالا که همه فیلم کشتن را دیده اند؛دعوتتان میکنم به دیدن این فیلم. ۳هفته قبل تر، درهمان یک درتله سیمی گرفتار میشودو روستاییان به کمکش می روندوبااطلاع رسانی به سازمان محیط زیست جان حیوان را نجات می دهند. تصویربردار این ویدیو نیز محیط بان علی اکبر ایمانی است. 🔆 به طرز عجیبی تنها اخبار منفی از ایران بازنشر داده می‌شود. Toluenou_ML https://eitaa.com/resane_ravanshenasi
هدایت شده از بیداری ملت
ایران اینترنشنال و منوتو و رسانه های وابسته با در پيش گرفتن استراتژی «جَنگ هَراسی» به دنبال تاثير‌گذاری بر فضای جامعه و القای جنگ قریب‌الوقوع هستند. راهبرد ایجاد هراس با شبح جنگ بخشی از عملیات روانی امریکا که با ایفای نقش جان بولتون و پمپئو پیش می‌رود، بعد از شکار پهپاد امریکایی توسط ایران فرصتی برای تلاش به منظور ارعاب ایرانی‌ها مهیا شد. . در روند تشدید فشار علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی امریکا که با جنگ روانی پرشدت آمیخته است و هدف نیز ایجاد رعب و هراس و درهم شکستن اراده ملت شریف ایران اسلامی است. @Cyber_Literacy 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
آشنایی با نوه دیجیتال (اینترنت) دکتر یونس شکرخواه 🔹به نظر می‌رسد که موضوع سواد رسانه‌ای- به عنوان دافعه‌ی فضای اشباع رسانه‌ای و در ستیز با گفتمان غالب رسانه‌های بزرگ در همین شرایط اشباع رسانه‌ای- در نسبت به سایر رسانه‌ها بیشتر و سریع‌تر رشد کرده و به نوعی می‌توان آن را نوه‌ی دیجیتال نقدهای رسانه‌ای کلاسیک به‌حساب آورد. بد نیست یادآوری شود که تسلط به یک ، مهارت استفاده از و مهارت‌های استفاده از هم که خودشان جزو مهارت‌های سواد رسانه‌ای به شمار می‌آیند، می‌توانند به بهره‌وری مناسب‌تر از مباحث سواد‌ رسانه‌ای موجود در سایت‌های مختص این مبحث در اینترنت کمک کنند. بی‌سوادها طعمه می‌شوند! 🔹اما از آن‌جایی که بدون ، نمی‌توان گزینش‌های صحیح از پیام‌های رسانه‌ای داشت، به گمان من نهادهای آموزشی، مدنی و رسانه‌ای در ایران باید به این امر کمک کنند. نهادهای آموزشی مثل مدارس، دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های مختلف می‌توانند مفهوم سواد رسانه‌ای را در کتب درسی ارائه کنند. نهادهای مدنی و صنفی که هر یک جمعی تخصصی را نمایندگی می‌کنند نیز می‌توانند اعضای خود را تحت آموزش مستمر در زمینه‌ی سواد رسانه‌ای قرار دهند؛ و بالاخره نهادهای رسانه‌ای و انتشاراتی هم می‌توانند مفاهیم ساده‌شده‌ای از این بحث‌ را در دستور کار خود قرار دهند. 🔹اگر نهادهای پیش‌گفته در این عرصه فعال‌تر شوند، بضاعتی که از طریق سواد رسانه‌ای در اختیار ‌گذاشته می‌شود، باعث می‌شود تا مخاطبان درک عمیق‌تری از آنچه می‌بینند، می‌شنوند و می‌خوانند داشته باشند. در حالی‌که می‌توان فاقدان سواد رسانه‌ای را طعمه‌های اصلی در فضاهای رسانه‌ای به‌شمار آورد، افراد دارای سواد رسانه‌ای نه تنها اسیر محصولات رسانه‌ای نمی‌شوند، بلکه قضاوت‌های صحیح‌تری از محیط پیرامون خود دارند. شما اضافه‌‌بار دارید! 🔹یکی دیگر از اهداف سواد رسانه‌ای نشان دادن اضافه‌بار اطلاعاتی است. در شرایط اشباع رسانه‌ای و در فضای موجود افراد در معرض حجم بالایی از اطلاعاتی هستند که هرگز به برخی از آن‌ها نیازی ندارند. به عنوان مثال امروزه بسیاری از نوجوانان در جهان، مارک‌ها و علائم تجاری بین‌المللی را به‌خوبی می‌شناسند اما این اطلاعات در هیچ زمینه‌ای به کار آن‌ها نمی‌آید؛ نه قدرت خرید دارند و نه قدرت مصرف، ولی چون در معرض آگهی‌های پیاپی قرار دارند، در این زمینه دارند. پس باید از پیام‌ها و اطلاعات اطرا‌‌ف‌مان براساس نیازهای‌مان استفاده کنیم تا دچار سردرگمی نشویم. سواد رسانه‌ای این امکان را هم در اختیار می‌گذارد. نیاز به تولید ادبیات 🔹باید برای مبحث سواد رسانه‌ای تولید کنیم. متأسفانه منبع در این زمینه به‌خصوص به ، اندک است اما پر کردن این خلأ با تألیف و ترجمه امکان‌پذیر است. این فقر ادبیات را نهادهای آموزشی، مدنی و رسانه‌ای در ایران می‌توانند پر کنند. در مباحث بین‌المللی مربوط به سواد رسانه ای 18 اصل وجود دارد که مورد توجه است. در این زمینه، مطالعه آرای لنمسترمن می‌تواند مفید باشد. او که از برجسته ترین متفکران حوزه‌ی بین المللی آموزش های رسانه ای است، پیش از این کتابی منتشر کرده بود که به‌سرعت به کتابی درسی در عرصه‌ی آموزش رسانه ای تبدیل شد. این که "Teaching the Media" نام داشت، در سال 1985 به علاقه مندان مباحث مربوط به آموزش رسانه ای عرضه شد. او کتاب دیگری هم دارد که انتشارات شورای اروپا آن را منتشر کرده است. نام این اثر، آموزش رسانه ای در اروپای دهه‌ی 1990 (Media Education in 1990's Europe) است. نویسنده‌ی مورد بحث از جمله کسانی است که ترجیح میدهد از "آموزش رسانه ای" (Media Education) به جای اصطلاح سواد رسانه ای استفاده کند. 🔹تکرار می‌کنم می‌توان در عرصه‌ی آموزش‌ رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای تولید ادبیات کرد تا در گام اول مشخص شود دامنه و چارچوب بحث سواد رسانه‌ای چیست. باید ترجمه کرد و هم‌زمان تألیف تا بتوان زمینه‌ی یک مطالعه‌ی تطبیقی را فراهم ساخت و به معیارهایی برای تعقیب اهداف سواد رسانه‌ای دست یافت. وضعیت سواد رسانه‌ای در به دلیل آن‌که ‌های مدرن تمرکز و غلظت بیشتری دارند، باعث شده تا نظریه‌پردازان و مخاطبان، زودتر خطر مسلح نبودن به سواد رسانه‌ای را درک کنند؛ بنابراین مطالعات و تجربه‌های بسیار خوبی هم در این زمینه دارند که می‌شود از آن‌ها استفاده کرد. @savad_rasaneh