eitaa logo
کانال محتوای روایتگری راویان
2.9هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.2هزار ویدیو
443 فایل
✅️ این کانال متعلق به ((موسسه روایت سیره شهدا قم)) می‌باشد. 📌بیان خاطرات شهدا و رزمندگان 📌محتوای روایتگری 📌معرفی کتب شهدا 📌تشریح عملیات ها
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 مثل امیرالمؤمنین علیه‌السلام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:«بی بی زینب کبری سلام‌الله علیها در بازار کوفه، در حال اسارت، آن خطبه‌ی شگفت آور را ایراد کرد؛ لفظ مثل پولاد محکم، معنا مثل آب روان تا اعماق جانها می‌نشیند. در آن‌چنان وضعیتی زینب کبری سلام‌الله علیها مثل خود امیرالمؤمنین علیه‌السلام حرف زد؛ تکان داد دلها را، جانها را و تاریخ را.» ۹۲/۰۸/۲۹ 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زینب کبری، الگوی رفتار اجتماعی زن مسلمان : وضعیت سیاسی و مذهبی دوران زندگانی حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) و نوع مواجهه این بانوی ارجمند با رخدادهای گوناگون سبب می‌شود تا امروزه بتوان از ابعاد شخصیت ایشان به عنوان الگوی جاودان زنِ مسلمان یاد کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخشی از بیانات خود با اشاره به شاخص بودن عملکرد آن حضرت، چنین فرمودند: «...(او) از جهات گوناگون، یک استاد، معلّم معنویّت، معلّم اخلاق و معلّم رفتار اسلامیِ زن محسوب می‌شد...زن مسلمان از درون خانواده تا درون جامعه، مسائل علمی، مسائل سیاسی، کمک رسانی، ارزشهای اخلاقی و نشان دادنِ منشهای بزرگ انقلابی، همه را با هم دارد.» ۱۳۷۴/۰۷/۱۲ 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
کانال محتوای روایتگری راویان
#کلام_امام زینب کبری، الگوی رفتار اجتماعی زن مسلمان #امام_خامنه‌ای : وضعیت سیاسی و مذهبی دوران
مشروح سخنان پیرامون شخصیت ممتاز سلام الله علیها : پیش از ورود به بحث اصلی باید به دو مقدمه توجه داشت. نخست آنکه تنها ملاحظه عوامل مؤثر بر شخصیت حضرت زینب خود برای تبدیل شدن آن بانوی ارجمند به یک الگو کافی است. برای این منظور می‌توان به مقایسه اطلاعات برجای مانده درباره‌ی ایشان با اندیشه و رفتار پدر بزرگوارش امام علی(علیه‌السّلام) پرداخت. مرور شواهد چنان که در ادامه یادداشت خواهد آمد، نشان می‌دهد که می‌توان ریشه‌ی بیان و رفتار حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) در ابعاد گوناگون فردی و اجتماعی حضرت علی(علیه‌السّلام) مشاهده کرد. این موضوع گاه مورد توجه دشمنان آن حضرت نیز قرار گرفته است. برای نمونه هنگامی که حضرت زینب در برابر حاکمان اموی لب به سخن گشود، آنان به یاد بیان و اندیشه امام علی(علیه‌السّلام) افتادند و از این شباهت سخن گفتند.(۱) بنابراین شخصیت زینب کبری (سلام‌الله‌علیها) را می‌توان به نوعی بازتاب ابعاد وجودی ائمه‌ی هدی در کالبد یک زن دانست و از این رو بی‌شک زنان مسلمان به خوبی می‌توانند از رفتار ایشان الگو گیرند. نکته‌ی دیگر آنکه گزاره‌های تاریخی درباره حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در مقایسه با دیگر فرزندان امام علی(علیه‌السلام) کم تعداد است اما همین موارد تا حدی بیانگر ابعاد شخصیت آن حضرت است که می‌تواند به عنوان یک شاخص کامل و جامع از آن سخن به میان آورد. * از انتخاب همراه زندگی تا همراهی با خانواده نخستین بُعد شخصیت اجتماعی آن حضرت را می‌توان در چگونگی انتخاب همراه زندگی و همچنین همراهی با خانواده‌اش در شرایط سخت دانست. در مورد موضوع نخست باید به این پرسش پاسخ داد که حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) به ازدواج با چه کسی رضایت داده است؟ بررسی نشان می‌دهد که وی راضی به وصلت با عبدالله‌بن‌جعفر فرزند جعفر طیار، از نام‌آورترین اصحاب رسول خدا(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) شده است. شخص عبدالله نیز فردی است که از کودکی مورد عنایت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) و حضرت علی(علیه‌السّلام) بوده است و برجستگی‌های او سبب شد تا در دوران خلافت امام علی(علیه‌السّلام) نقش مشاور و کاتب آن حضرت را برعهده داشته باشد.(۲) زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) با چنین فردی ازدواج نمود و از او صاحب سه فرزند شد و به پرورش آنها اهتمام ورزید.(۳) علقه‌ی ازدواج سبب جدایی او از پدر و برادرانش، حسنین(علیهماالسلام) نبود. خانواده آنها همراه با امام علی(علیه‌السّلام) از مدینه به کوفه آمده و در خدمت ایشان بودند. در مورد همراهی آن حضرت با خانواده نیز با وجود شواهد متعدد، اشاره به ارتباط میان او و برادرشان کافی است. برای نمونه متن اخبار نشان از نوعی رابطه‌ی عمیق عاطفی میان ایشان و امام حسین(علیه‌السّلام) دارد.(۴) چنان­چه در صحنه‌ی کربلا مشاهده می‌شود که حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) در دشوار ترین لحظات در کنار امام(علیه‌السّلام) قرار دارد و گویی با تحمل هر رخداد حزن‌انگیز در روز عاشورا، به زخم‌های وارد بر امام التیام می‌بخشد؛ که از جمله می‌توان به حضور سراسیمه‌اش درکنار بدن پاره پاره فرزند برادرش یعنی علی اکبر اشاره کرد.(۵) او چنان در خیمه در تکاپوی رفع حاجات امام(علیه‌السّلام) بود که بارها و بارها امام حسین(علیه‌السّلام)، انجام کارهایی را از ایشان طلب می‌کند.(۶) * در رابطه با دیگران یکی از ابعاد مهم سیره و رفتار اجتماعی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) آن است که ایشان به عنوان فرزند رشدیافته در خانه‌ی دختر پیامبر(ص) و جانشین رسول خدا(ص)، وظیفه خود می‌داند که رخدادهایی از داخل منزل را که بیانگر فضائل پدر و مادر خویش است را بیان نماید. اقدام ایشان سبب شده است تا اکنون، برخی از رخدادهای یاد شده تنها به روایت از آن حضرت به دست نسل‌های بعد برسد.(۷) برای نمونه می‌توان به گزارش‌گری حضرت زینب از وقایع مؤثر در روزهای نخستین پس از رحلت نبی اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره نمود. باید توجه داشت که این روایات در شرایط ترس و خفقان حاکم بر جامعه در ابتدای روی کار آمدن امویان مورد توجه قرار گرفته و حفظ میشود. شیخ صدوق در یکی از آثار خود روایتی را مطابق نقل حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) بیان نموده است.(۸) در این خبر این بانوی ارجمند از چگونگی حرکت مادرش، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها)، از منزل به سوی مسجد می‌گوید و تلاشی که ایشان در جهت دفاع از حق اهل‌بیت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) داشته است. این خبر نسبتاً طولانی، سندی بسیار مهم در حقانیت مکتب علوی است و ظلمی که بر آنان رفته است. حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) نشان می‌دهد که یک زن مسلمان ترویج حق را در هر شرایط بر خود واجب می‌داند. 👇 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
کانال محتوای روایتگری راویان
#کلام_امام زینب کبری، الگوی رفتار اجتماعی زن مسلمان #امام_خامنه‌ای : وضعیت سیاسی و مذهبی دوران
* برخوداری از بخش برجسته در شخصیت اجتماعی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها)، روحیه‌ی انقلابی این بانوی ارجمند است؛ موضوعی که می‌توان به ابعاد آن در مرور رویدادهای پس از عاشورا دست یافت. « » ایشان بیش از هر چیز «تکلیف‌محوری» را به زن مسلمان می‌آموزد. مطابق شواهد، وی برای دفاع از ولی‌خدا بارها و بارها جان خویش را در معرض خطر قرار داده است. حضور ایشان همراه امام حسین(علیه‌السّلام) در حالی که برخی دیگر از خویشاوندان امام، ترجیح به حضور در شهر و دیار خود نموده‌اند، از جمله نشانه‌های این امر است. مطابق نقلی دیگر وی هنگام حضور در کاخ بنی‌امیه هنگامی که خطر را متوجه امام سجاد(علیه‌السّلام) دید، جلو آمده و تأکید نمود که ابتدا جان او را بگیرند و سپس خون امام سجاد(علیه‌السّلام) را بریزند.(۹) وی فرزند بیست ساله‌ی خود را برای دفاع از اسلام راهی میدان نبرد و تقدیم راه و مکتب امام خویش نمود.(۱۰) « » «عمل به‌هنگام» دیگر ویژگی شخصیت انقلابی زینب کبری است. ایشان با آنکه می‌توانست پس از آزادی از اسارت بنی‌امیه لب به سخن گشاید و از این جهت مورد عتاب و سخنان ناپسند حاکمان قرار نگیرد، مشاهده نمود که سخن گفتن در کوفه در همان حالت رنج می‌تواند اثر لازم را داشته باشد. مرور بر بیانات حضرت در شهر شام نیز نشان می‌دهد که ایشان از موقعیت‌های به وجود آمده بدون درنگ بهترین استفاده را کرده‌اند؛ که برای نمونه می‌توان به نوع پاسخ‌دهی ایشان به یزید اشاره نمود.(۱۱) « و » نکته‌ی دیگر در مشی انقلابی آن حضرت، «شجاعت و جسارت» ایشان است. آن حضرت در حالی که همه‌ی اقوام خود را از دست داده است و مطابق برخی شواهد از کم‌ترین امکانات در دوره‌ی اسارت برخوردار بوده است، همواره در هنگام سخنرانی در برابر مردم و حاکمان از جایگاهی والا سخن می‌گوید و از تعابیری استفاده می‌کند که گویا دیگران در برابر او حقیر هستند. ایشان در برابر یزید تأکید می‌کند که اگر چنین سخن می‌گویید به خاطر سلطه‌ای است که دارید. همچنین در برابر این سخن یزید که شما از دین خارج شده‌اید، تأکید نمود که تو و اجدادت در اصل بر دین اجداد و پدر و برادر من وارد شده‌اید.(۱۲) ایشان در کوفه خطاب به مردم با بیانی صریح فرمود «شما چون زنی رشته‌باف می‌مانید که آنچه استوار ساخته را از هم جدا کند. پیمان‌های شما دروغ است و چراغ ایمان‌تان بی‌فروغ».(۱۳) آن حضرت در برابر ابن‌زیاد، حاکم امویان، نیز این صراحت را حفظ نموده و در برابر او که مدعی رسوا شدن اهل‌بیت پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) بود، به رابطه‌ی خویش با نبی‌اکرم(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره کرد، بر جایگاه والای خود و خاندانش تأکید نمود و حاکمان اموی را از تبهکاران خواند.(۱۴) «برخورداری از » ویژگی برجسته‌ی دیگر حضرت زینب در عرصه‌ی انقلابی‌گری را باید «قدرت بصیرت» ایشان دانست. خطبه‌های آن حضرت در کوفه و شام آینه‌ی تمام‌نمای این ویژگی است. تحلیلی که ایشان از فضای موجود و بر مبنای دو مسیر حق و باطل و نصرت نهایی حق می‌دهد گویای شناختی است که حضرتش از واقعیت‌های سیاسی و مذهبی روز دارد. «استقامت در راه حق» دیگر ویژگی بارز انقلابی آن حضرت است. از اخبار موجود چنین قابل برداشت است که ایشان تا پایان عمر همواره بر ظلمی که بر خاندان پیامبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) رفته، تأکید می‌نمودند.(۱۵) ثمره‌ی این شخصیت انقلابی حضرت زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) را باید حفظ دین دانست. چنان­چه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بیانی عظمت کار زینب کبری را کمتر از اقدام و حرکت امام حسین(ع) در کربلا نمی‌دانند.(۱۶) * دستیابی به نکته‌ی جالب توجه دیگر آن است که با وجود برخورداری حضرت از شخصیت معنوی و فعال بودن در امور اجتماعی، ایشان اهل علم و دانش نیز دانسته می‌شد. در همین راستا امام سجاد(علیه‌السّلام) ایشان را با لقب «عالم» خطاب می‌نماید.(۱۷) شاهد دیگر از مقام علمی آن بانوی ارجمند آنکه مطابق نقلی به دلیل شرایط خفقان و ظلم موجود، زمانی که یک استدلال و بیان علمی قابل توجه از امام سجاد(علیه‌السّلام) در دوران امامت‌شان بروز و ظهور می‌یافت و خطر شهادت امام(علیه‌السّلام) احساس می‌شد، حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) آن­چنان برخوردار از جایگاه علمی بود، که سخن را به ایشان نسبت می‌دادند، تا امام(علیه‌السّلام) در امان بماند.(۱۸) از برخی شواهد می‌توان فعالیت‌های علمی حضرت زینب(سلام‌الله‌علیها) را در پاسخ­گویی به مردم در امر دین نیز به خوبی برداشت نمود.(۱۹) زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) نشان داد که می‌توان در هنگام ورود به عرصه‌ی روابط اجتماعی در عین حفظ روحیات و عواطف و اهتمام به امر خانواده، در عرصه‌ی علم و دین فعال عمل کرده و همواره بر مشی انقلابی خود استوار بود. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
کانال محتوای روایتگری راویان
#کلام_امام زینب کبری، الگوی رفتار اجتماعی زن مسلمان #امام_خامنه‌ای : وضعیت سیاسی و مذهبی دوران
پانوشت: ۱) طبری، ج۵، ص۴۵۷. ۲) تجارب الامم، ج۱، ص۳۸۳. ۳) برای نمونه، در این­باره، رک: انساب الاشراف، ج۳، ص۶۷؛ اعلام الوری، ج۲، ص۱۸۰. ۴) برای نمونه، رک: مفید، ارشاد، ج۲، ص۲۲۰. ۵) وقعة الطف، ص۲۴۳. ۶) برای نمونه، رک: مفید، ارشاد، ج۲، ص۲۴۰. ۷) برای نمونه، رک: طوسی، الثاقب فی المناقب، ص۲۲۱ و ۲۲۲. ۸) صدوق، علل الشرایع، ج۱، ص۲۹۸. ۹) طبری، ج۵، ص۴۵۷. ۱۰) مقاتل الطالبیین، ص۹۵ و ۱۲۲. ۱۱) طبری، ج۵، ص۴۶۱. ۱۲) همان. ۱۳) مفید، امالی، ص۳۲. ۱۴) مفید، ارشاد، ج۲، ص۴۷۲. ۱۵) برای نمونه، رک: انساب الاشراف، ج۲، ص۴۱۱ و ج۳، ص۲۰۳؛ مفید، ارشاد، ج۲، ص۴۶۷. ۱۶) بیانات در دیدار پنجاه هزار فرمانده بسیج سراسر کشور ۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۷) مقاتل الطالبیین، ص۹۵. ۱۸) طوسی، الغیبه، ص۱۳۸. ۱۹) برای نمونه، رک: صدوق، کمال الدین و تمام النعمه، ح۳۷. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویری از باز کردن درب حرم مطهر سلام الله علیها توسط 🏴سالروز شهادت حضرت زینب سلام الله علیها تسلیت باد.🖤 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 سلام الله علیها اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ فاطِمَةَ وَخَدیجَةَ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا بِنْتَ اَمیرِ الْمُؤْمِنینَ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یابِنْتَ وَلِیِّ اللهِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا اُخْتَ وَلِیِّ اللهِ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یا عَمَّةَ وَلِیِّ اللهِ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ،اَلسَّلامُ عَلَیْکِ عَرَّفَ اللهُ بَیْنَنا وَبَیْنَکُمْفِی الْجَنَّةِ،وَحَشَرَنا فی زُمْرَتِکُمْ،وَاَوْرَدَنا حَوْضَ نَبیِّکُمْ،وَسَقانا بِکَاْسِ جَدِّکُمْ مِنْ یَدِ عَلِیِّ بْنِ اَبی طالِب،صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ،اَسْئَلُ اللهَ اَنْ یُرِیَنا فیکُمُ السُّرُورَ وَالْفَرَجَ،وَاَنْ یَجْمَعَنا وَاِیّاکُمْ فی زُمْرَةِ جَدِّکُمْمُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ،وَاَنْ لا یَسْلُبَنا مَعْرِفَتَکُمْ، اِنَّهُ وَلِیٌّ قَدیرٌ،اَتَقَرَّبُ اِلَی اللهِ بِحُبِّکُمْ،وَالْبَرائَةِ مِن اَعْدائِکُمْ،وَالتَّسْلیمِ اِلَی اللهِ راضِیاًبِهِ غَیْرَ مُنْکِروَلا مُسْتَکْبِروَ عَلی یَقینِ ما اَتی بِهِ مُحَمَّدٌ،وَ بِهِ راض نَطْلُبُ بِذلِکَ وَجْهَکَ یا سَیِّدی،اَللّهُمَّ وَ رِضاکَ وَالدّارَ الآخِرَةَ،یا سَیِّدَتی یا زَیْنَبُ، اِشْفَعی لی فِی الْجَنَّةِ،فَاِنَّ لَکِ عِنْدَ اللهِ شَاْناً مِنَ الشَّاْنِ،اَللّهمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ اَنْ تَخْتِمَ لی بِالسَّعادَةِ،فَلاتَسْلُبْ مِنّی ما اَنَا فیهِ،وَ لا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلاّ بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظیمِ،اَللّهمَّ اسْتَجِبْ لَنا وَ تَقَبَّلْهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ،و َبِرَحْمَتِکَ وَ عافِیَتِکَ،وَ صَلَّی اللهُ عَلی مُحَمَّد وَآلِهِ اَجْمَعینَ،و سَلَّمَ تَسْلیماً یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥روضه خوانی برای سلام الله علیها ▪️با زیرنویس فارسی 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال محتوای روایتگری راویان
۹اسفندماه ، #سالروز_شهادت #مدافع_حرم #روحانی_مبارز #شهید_سید_علی_احمدی_زنجانی گرامی باد . 🥀 #شهدای_
🔻شهید سید علی زنجانی بيست و چهارم شهريور ماه سال ١٣٦٧ شمسی در زينبيه دمشق متولد شد [۱]. پدرش مرحوم آيت‌الله سید ابراهیم احمدى موسوى زنجانی (متوفی به سال ۱۳۷۸ش) جزو علماى بنام جهان اسلام از اهالی توابع ابهرِ استان زنجان و مادرش اهل صور در جنوب لبنان بود. 🔸او كه نسب پدرى‌اش با سى واسطه به امام موسی كاظم (علیه‌السلام) می‌رسید تا بيست سالگى در جوار حرم مطهر عمه‌ی سادات حضرت زینب کبری (علیها‌السلام) زندگى كرد. علاقه‌مندى‌اش به علوم دينى تحت تأثير پدرى عالم و وارسته موجب شد تا پس از پایان تحصیلاتش، یادگیری دروس حوزوى‌ را نيز به صورت غيررسمى در دمشق آغاز کند. 🔹پس از آن، در سال ١٣٨٧ش براى ادامه تحصيل عازم ایران شد. تا سال ١٣٩۴ش در حوزه علميه قم به تحصيل دروس حوزوى پرداخت و با مطالعات پيگير و بهره‌مندی از محضر اساتيد مدارس ايرانى و عرب‌زبان، علوم دينى را فراگرفت. او که دلداده‌ی آرمان‌های امام و انقلاب بود، طی مدت حضورش در قم افراد زیادی را با اخلاق و منش خود جذب انقلاب اسلامی کرد و فضائل اخلاقى‌اش مورد توجه طلاب و هم‌حجره‌اى‌هايش قرار گرفت. 🔸در سه سال اول حضور مداومش در ايران، مادرش دو بار براى ديدار او به ايران سفر كرد. در سال ١٣٩٠ش به لبنان رفت و در سالروز ميلاد كريمه اهل‌بيت حضرت معصومه (عليهاالسلام) با خاندانی از اهالى دير قانون النهرِ منطقه‌ی صور ازدواج كرد كه ثمره اين ازدواج پسری شش ساله هم‌نام پدرش، «سيد ابراهيم» و دختری چهار ساله هم‌نام عمه‌ی سادات، «سيده زينب» است. 🔹در پى فتنه‌ی تكفيرى شام، در لبيک به نداى جهاد و دفاع مقدس از قم بازگشت و با پيوستن به صفوف رزمندگان در سوریه در كنار قوات رضوان حزب‌الله به تبليغ و مبارزه پرداخت. 🔸او‌ که فعاليت‌هاى فرهنگى و جهادى‌اش چند سالی در استان حلب سوریه متمركز بود؛ يک‌سال پایانی عمر پُربرکتش را به همراه خانواده از لبنان به حلب نقل مکان کرد تا در كنار رزمندگان باشد. در مدت حضور در صف جهاد و مبارزه، مسئوليت‌هايى چون جانشین فرهنگی قوات رضوان، مسئول فرهنگی قوات رضوان و جانشین فرهنگی یکی از لشکرهای منطقه را بر عهده داشت و به پُرکاری و اخلاص شهره بود. 🔹در عرصه جهاد، شب و روز نمى‌شناخت. همراه رزمندگان در خط مقدم حاضر مى‌شد و پابه‌پایشان رنج خستگى و گرسنگى را تحمل مى‌كرد. مأنوس رزمندگان بود و براى‌شان برادرى پشتيبان، عالمى الهام‌بخش و رزمنده‌ای همراه. دردهای‌شان را تسكين مى‌داد و براى حل مشكلات‌شان تلاش مى‌كرد. محبوبیتش سبب شده بود تا همه مشتاق به ديدار و هم‌نشینی‌اش باشند. 🔸مهربان، خوش‌رو و خوش‌معاشرت و به بخشندگى و مهمان‌نوازی‌ زبان‌زد بود. طبعى بدیهه‌گو، شخصيتى بسیار فروتن و ضمیری مملو از ایمان داشت و با قلبی پاک، روحى جوانمرد و لبخندی لطيف زندگی کرد. به دنيا و متعلقات آن وابستگی نداشت. معرفت و اعتقاد حقيقى‌اش به ذات باری‌تعالی، در التزام عملی او به واجبات و توجهش به معنویات تجلى می‌یافت. در شب با خدا راز و نیاز می‌کرد و با زبانی که به ذکر، دعا و تلاوت قرآن مترنّم بود؛ در پیشگاه معبود، پیشانی بر خاک می‌گذاشت و به نماز می‌ایستاد. زندگی‌اش سراسر زهد، تقوا، عشق به اهل‌بيت (عليهم‌السلام)، احسان به خلق و دستگيرى از نیازمندان بود و در اشک بر حضرت سیدالشهداء (علیه‌السلام) روزی فراوان داشت. 🔹برای پا گذاشتن در ميدان نبرد بی‌قرار بود. به پیروزی اطمینان داشت، اگرچه در اين راه به نعمت شهادت برسد. حُسنِ عاقبت را در رزق شهادت جستجو و روزش را به امید لقای دوست شب مى‌كرد. چیزی محبوب‌تر از شهادت نداشت و براى رسيدن به آرزوى ديرينه‌اش شب و روز تلاش مى‌كرد. 🔺اين عالم و عابد خستگى‌ناپذير، نزدیک به پنج سال در جبهه‌های مناطق حلب، تدمر، باديه تدمر و البوكمال مجاهدت کرد و در جهت تبلیغ علوم محمد و آل‌محمد (عليهم‌السلام) مستمر کوشید. در این راه مجروح شد و سرانجام روز جمعه نهم اسفند سال ۱۳۹۸ش نزدیک اذان مغرب در سی‌و‌یک سالگی، در حملات هوایی به مواضع نیروهای مقاومت در منطقه طلحیه شهر سراقب از استان ادلب سوريه به درجه رفيع شهادت نائل آمد. پيكر مطهرش پس از تشييع در دير قانون النهر، در گلزار شهداى «روضة الحوراء زينب» منطقه ضاحیه جنوبی بیروت در كنار شهداى مقاومت اسلامى لبنان به خاک سپرده شد. ✍️ پى‌نوشت: ۱- در شناسنامه ١٣٦٨ش قید شده است. 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
35.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستندی کوتاه در مورد شهید مدافع حرم 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷تیزر همایش سالروز شهادت شهید حاج شیخ عبدالله ضابط و راویان مؤسسه روایت سیره شهدا🌷 🔹برادران و خواهران🔹 🎙سخنرانان: حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری، حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع، حجت الاسلام والمسلمین جوشقانیان 🎙مداح: کربلایی سید محسن بنی فاطمی ⏰📆زمان: شنبه 9 اسفند ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء 🔸مکان: قم، میدان بسیج، خیابان حجت الاسلام ایرانی، حسینیه هیئت فاطمیون 🔴با رعایت پروتکل های بهداشتی🔴 «روابط عمومی مؤسسه روایت سیره شهدا» 🌹اخبار راوی روحانی🌹 🆔 @ravayatgarnews
🌷پخش زنده مراسم سالروز شهادت شهید حاج شیخ عبدالله ضابط و راویان سفر کرده مؤسسه روایت سیره شهدا🌷 از طریق لینک زیر👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://heyatonline.ir/heyat/196 👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆 🔷حجم اینترنت مصرفی جهت بازدید کاملا رایگان می باشد 🔷 ⏰📆زمان: شنبه 9 اسفند ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء 🔸مکان: میدان بسیج ،خیابان حجت الاسلام ایرانی ،حسینیه هیئت فاطمیون «روابط عمومی مؤسسه روایت سیره شهدا» 🌹اخبار راوی روحانی🌹 🆔 @ravayatgarnews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 ما براساس دستور قرآن باید تعهداتمان را رها میکردیم 👈 ادبیات چهارکشور مقابل، مستکبرانه و غلط است 🔺 رهبر انقلاب: ادبیات آمریکا و سه کشور اروپایی در قبال کاهش تعهدات برجامی ایران مستکبرانه، طلبکارانه و غیرمنصفانه و ادبیاتی غلط بود. جمهوری اسلامی از روز اول و تا مدت طولانی، بر اساس تعالیم اسلام به تعهدات خود عمل کرد اما طرفی که از روز اول به تعهدات خود عمل نکرد همین چهار کشور بودند. وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دیگران هم با او همراهی کردند، دستور قرآن این است که تو هم تعهد را رها کن که با این حال باز هم دولت محترم ما تعهدات را رها نکرد و به تدریج بخشی از آنها را کاهش داد که البته این موارد نیز در صورت عمل کردن آنها به وظایف‌شان قابل برگشت است. ۹۹/۱۲/۴ 🇮🇷 کانال ارائه محتوای روایتگری 👇 @ravianerohani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا