eitaa logo
استاد شیخ علی رضایی تهرانی
2هزار دنبال‌کننده
477 عکس
74 ویدیو
13 فایل
|•| پایگـاه نـشر آثـار و اندیـشه‌هایــــــ |•| آیت‌الله شیخ علی رضائی‌تهرانی ----------------------------------------------- |•| کانال توسط دفتر و تحت نظرِ |•| حضرت استاد مدیریت می‌شود •||• پاسخگویی: @rezaeitehrani_ir_admin •||• تارنما: rezaeitehrani.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 اطلاعیه دروس ♦️ تدریس کتاب هفتگام سلوک ( تالیف حضرت آیت الله رضایی تهرانی،متاسفانه این کتاب به زیور طبع آراسته نشده است) 🎙 آیت الله رضایی تهرانی 📍مکان؛ دانشگاه شهید مطهری 🗓 تاریخ؛ دوشنبه ها ⏳زمان؛ 8 الی 9:30 این جلسه پخش زنده خواهد شد •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
🔰 اطلاعیه دروس ♦️ تدریس کتاب حکمت عرفانی 🎙 آیت الله رضایی تهرانی 📍مکان؛ دانشگاه شهید مطهری 🗓 تاریخ؛ دوشنبه ها ⏳زمان؛ 10 الی 11:15 این جلسه پخش زنده خواهد شد •┈┈•••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه دوم شاگرد پروری_1.mp3
48.47M
نشست"شاگرد پروری" 🔖 دو نگاه به علوم: تقابل نگاه غزالی و علامه طباطبایی 🔖 شناخت هویت شاگرد پروری از زوایای مختلف • تعابیر مختلف برای شناخت بهتر شاگرد پروری ° تولید من دیگر ° تولید جنبه انسانی من ° شاگرد پروری؛ نوعی وقف ° شاگرد پروری، نو شدن آدمی است ° شاگرد پروری، ابقاء نوع بشر است 🔖 ارکان شاگرد پروری • سه رکن اساسی در شاگرد پروری؛ استاد، شاگرد، داده • ضرورت تعلم و اخلاص دائمی در استاد 🗂 جلسه دوم 🗓 تاریخ: 1445.07.28 1402.11.20 ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
جلسه سوم شاگرد پروری.mp3
40.22M
نشست"شاگرد پروری" 🔖فرق های بین شاگرد پروری و شاگرد داشتن [ با محوریت استاد] 1) در شاگرد پروری استاد و شاگرد تعلیم را عبادت می دانند 2) در شاگرد پروری، هر شاگرد یک شاکله مجزا دارد 3) در شاگرد پروری، استاد کشش شاگرد را رعایت می کند [البته هم توجه به نخبگان هست و هم ضعیفان] 4) در شاگرد پروری، اولین تعامل با خداوند است 5) درشاگرد پروری، استاد به شاگرد پر و بال می دهد 6) درشاگرد پروری، استاد گارد نمی گیرد پرستیژ هم ندارد 7) در شاگرد پروری،استاد با شاگرد صمیمی می شود 8) درشاگرد پروری، استاد شاگرد را امانت می بیند 9) در شاگرد پروری،استاد قاعده انصاف و ایثار را رعایت می کند 🗂 جلسه سوم 🗓 تاریخ: 1445.07.28 1402.11.20 ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
نشست بزرگداشت شهید مطهری.mp3
36.82M
نشست "بزرگداشت شهید مطهری به مثابه یک پاسدار[ عقیدتی]" 🔖 مقدمات ۱) دین دارای سه ساحت گوناگون است؛ اعتقادات، اخلاق، رفتار ۲) بی‌نظیر بودن شهید مطهری در هر سه ساحت دین ۳) ضرورت پاسداری از مرزهای جغرافیایی و اعتقادی ۴) درهم تنیده بودن رفتار و اعتقاد و تاثیر هر یک بر دیگری • ویژگی های شهید مطهری: 1) دانش اصیل دینی : در انواع دانش ها فوق تخصص دارد. نمونه آن : نوشتن کتاب روش رئالیسم 2) گستره اطلاعات عمومی: در زمانه ای که طلبه روزنامه خوان را بی‌سواد می‌پنداشته اند 3) تتبع و تفحص مثال زدنی : در کتاب عدل الهی و خدمات متقابل اسلام و ایران نمود بسیاری دارد 4) تقوا و خودسازی : در هشت سال آخر عمر اهل سیر وسلوک است. 5) تیز بینی و حدس قوی : مانند فهم انحراف مجاهدین خلق قبل تر از دیگران. 6) انصاف علمی 7) جامعه هدف را منحصر به طیف و گروه خاصی نمی کردند: مانند نوشتن داستان راستان 8) پرداختن به شبهات روز: نوشتن جوابیه به شبهه مجله زن روز ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
جلسه چهارم شاگرد پروری.mp3
48.07M
نشست"شاگرد پروری" 🔖فرق های بین شاگرد پروری و شاگرد داشتن [ با محوریت شاگرد] 1) استاد را پدر دیدن 2) مخلصانه احترام گذاشتن به استاد 3) مخلصانه خدمت کردن به استاد 4) مخلصانه تعلم کردن 5) شاگرد، در تدریس سلسله را نگه می دارد و از اساتید خود یاد می کند 6) تنبیه استاد را تلخ نمی‌پندارد 7) توقعات ناروا ندارد 8) به استاد نزدیک می‌شود برای بهره وری بیشتر 🔖 فرق‌های بین شاگرد پروری و شاگرد داشتن[ با محوریت داده] 1) مفید باشد 2) کاربردی بودن: سبب تغییر شود 3) پلکانی باشد: قدم به قدم باید توضیح داده شود 4) بهنگام باشد 5) جمع بین سنگین بودن و ساده گویی 6) متقن بودن 🔖 نمونه های شاگرد پروری موفق 🔖 فرمول تغییر • در از به با برای 1) در موضوع تربیت 2) از وضع موجود 3) به وضع مطلوب 4) با رعایت داده های عقلی و نقلی 5) برای دست یابی یه یک انسان متعالی 🔖 مشکلات وضع موجود 1) مختلط بودن دانشگاه‌ ها 2) سکولار دانستن علم 3) سکولار بودن استاد 4) تعلق نداشتن به وطن و تبلیغ خارج 5) عدم صمیمت استاد و شاگرد 6) افسرده بودن استاد و شاگرد 🔖 چند کار ضروری برای اصلاح وضع موجود 1) عوض شدن دید و جهان بینی استاد و شاگرد 2) تصحیح ایدئولوژی 3) واقع نگری در وضع موجود بدون روتوش 🗂 جلسه چهارم 🗓 تاریخ: 1445.07.28 1402.11.20 ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
1426.10.24.mp3
25.19M
❇ سخنرانی شهادت امام صادق علیه السلام تاریخ : 1426.10.24 ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
جلسه هفتم توحید علمی و عینی_1.mp3
48.92M
سلسله جلسات تدریس کتاب توحید علمی و عینی 🔖 شرح مکتوب سید احمد کربلایی طهرانی * غرض عطار در این شعر از نظر سید * نوع استدلال عطار بر مدعای خود *خلاصه استدلال سید * مشروح استدلال سید در یک قیاس مرکب * مستند سازی مطلب با ادعیه * تنها راه ادراک ذات الهی فنا است * ادله نقلی بر ادعای دوم 🗂 جلسه هفتم 🗓 تاریخ: 1445.05.14 1402.09.07 ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
عرفان عملی 1403.01.27_1.mp3
38.08M
📚 سلسله جلسات تدریس عرفان عملی 📖 با محوریت کتاب هفت گام سلوک (این کتاب تالیف حضرت آیت الله رضایی تهرانی است که متاسفانه هنوز به زیور طبع آراسته نشده است) 🗂 جلسه چهارم 📍مکان: دانشگاه شهید مطهری 🗓 تاریخ: 1403.01.27 1445.10.06 ┄┅═✧❁❁•••❁❁✧═┅┄ شبکه‌های رسمی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله حاج شیخ علی رضایی تهرانی تارنما | پیامرسان
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا