🔴خطر جدی آیدلها و گروههای پاپ کرهای برای کودکان و نوجوانان
🔘سابقه آشنایی نوجوانان ایرانی با موج کرهای به سال ۱۳۸۰ با ورود سریالهای کرهای به رسانههای ایرانی برمیگردد. حداقل پانزده سال بعد از آشنایی با این سریالها، زمینه اقبال موج دوم کرهای که همان موسیقی عامهپسند است، فراهم شد.
🔘در طول این دوران، فضای مجازی نیز نقش به سزایی در گسترش موج کرهای در ایران و تقویت فرهنگی هواداری از ستارههای این موج داشته است.
❗️علاوه بر رسانهها و #فضای_مجازی در رشد #موسیقی کیپاپ و سریالهای کرهای، دوستان نوجوان که در هویتدهی به یکدیگر نقش بسزایی دارند، در گرایش همسالان خود به کیپاپ مؤثر بودهاند.
🔘ایران از لحاظ غنای فرهنگی بسیار فراتر از کره و قابل قیاس نیست، اما نیازمند سیاستگذاری فرهنگی متناسب با فرهنگ و سیاست و اجتماع خود است.
متولدین دهههای هشتاد در حال شکلدادنِ #هویت خود هستند و ما حتی از ابرکاراکترهای واقعیِ تاریخ خودمان نتوانستهایم الگو و قهرمانی بسازیم که در منظومه شخصیتی و هویتی این نوجوانان راه پیدا کند.
از یک طرف آنها را نادیده میگیریم و از طرفی، در دنیای آنها همه چیز به سرعت اتفاق میافتد و اصلاً ما از این اتفاقات خبر نداریم.
⬅️ نوجوانهای ما دوست دارند خودشان را به یک هویتی گره بزنند. در حالیکه اکنون در اینترنت در حال حاضر نزدیک به ۱۰ هزار کلوپ هواداری برای موج کرهای وجود دارد؛ وقتی منِ نوجوان با چند دکمه میتوانم به یک جمع چند میلیونی بپیوندم و خودم را به آنها ملحق کنم، خب این کار لذتبخش را انجام میدهم.
😓ما این جای خالی را برای نوجوانهایمان در داخل پر نکردهایم. دقیقاً کاری که کرهایها به خوبی برای محصولات فرهنگیشان انجام دادهاند و ما متاسفانه نداشتهایم.
#نوجوان
#رسانه
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ دنیا چطور به موسیقی کرهای نگاه می کند؟
❌🚷 خطر جدی برای نوجوانانمان
والدین عزیز نگاه کنید ⏮
#رسانه
#موسیقی
#نوجوان
#انیمه
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰چگونگی تربیت در شرایط مختلف
🔻 کسی که انسان مطلع و عاملی است و قصد سازندگی هم دارد، باید شرایط طرفی را که قرار است ساخته شود در نظر بگیرد. این، مسئله مهمی است. مثلا اینکه دقت کند که طرف مقابل در چه سنی است.
✅ انسان در هر سنی مقتضیات خاص خود را دارد. مایحتاج او از نظر معارفی، اخلاقی و عملی در سنین مختلف یکسان نیست. همچنین افراد از نظر محیطهایی که در آن هستند اطلاعاتشان مختلف است. نمیشود با همه انسانها یک جور برخورد کرد. نباید چهار کلمه قلمبه، سلمبه که یاد گرفتهایم تحویل بدهیم. چرا که متوجه نمیشود و میرود.
📖حاج آقا مجتبی تهرانی. ادب الهی. جلد دوم. صفحه ۲۳۰ تا ۲۳۲
#تربیت_فرزند
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
♦️♦️والدینِ مردود: ده خطای اخلاقی والدین در آموزش آنلاینِ فرزندان
به مدد فراگیر شدن ویروس کرونا وتعطیلی مراکز آموزشی، #آموزش_های_آنلاین در سراسر کشور به طور گسترده آغاز شد (کاری که از سال ها قبل باید انجام میشد). به همین خاطر، پدرومادرها و فرزندان (و حتی کادر آموزشی کشور) ناگهان با یک موقعیت جدید و مجموعهای از وظایف در استفاده از #فضای_مجازی برای تحصیل مواجه شدند که نسبت به آنها تجربه و آگاهی قبلی نداشتند ولی مجبور به انجامش بودند. 👈🏿 آن اجبار و این ناآگاهی به ضمیمه عوامل دیگری چون استرس و ناراحتی بچهها و دلسوزیهای والدین موجب شکلگیری مجموعهای از رفتارهای غیراخلاقی در این عرصه شد.
👈برخی از مهم ترین #خطاهای_اخلاقی والدین در آموزش غیرحضوری از این قرار است:
♈️1. مجازی دانستن اخلاق:
برخی والدین، شاید ناخواسته، گمان می کنند کارهایی چون تقلب در امتحان یا دروغ گفتن به استاد، چون در فضای مجازی انجام میشود اشکال ندارد.
♈️2. آموزش تقلب:
یا به بچهها یاد میدهند که چگونه مثلا از اینترنت مطالب را کپی کنند و به نام خودشان به استاد تحویل دهند، یا با سکوت، آنها را به انجام تقلب تشویق می کنند.
♈️3. تحقیر علم و دانش:
به بچهها میگویند؛ آنها که درس خواندن به کجا رسیدند؟ درس خواندن اینقدرها هم مهم نیست که لازم باشد برایش وقت بگذاری و اینترنت مصرف کنیم. چیزی سر هم کن و تحویل استاد بده.
♈️4. تمسخر و توهین به اساتید:
وقتی با خستگی یا ناتوانی فرزندشان در انجام تکالیف مواجه میشوند به جای این که به او کمک کنند با برنامهریزی بتواند کارهایش را انجام دهد، به معلم و استاد ناسزا میگویند که چرا تکلیف درسی معین کرده است. همچنین با ساختن دابسمشها و ویدیوهای تمسخرآمیز (نه طنزآمیز) گفتار و رفتار معلمان را به سخره میگیرند.
♈️5. تضعیف مسوولیت پذیری بچهها:
با انجام تکالیف فرزندشان، هم اعتماد به نفس او را از بین میبرند هم به او یاد میدهند چگونه از زیر بار وظایف و مسوولیتهای خود شانه خالی کند و از دیگران طلبکار شود.
♈️6. ترغیب به بهانه جویی و دروغگویی:
به بچه میگویند درس نخواندن خود را به گردن ضعیف بودن اینترنت و خراب بودن کامپیوتر و شارژ نداشتن گوشی بیاندازد. در واقع «تخم مرغ دزدی» را به یاد میدهند بدون این که توجه کنند ممکن است در آینده «شتر دزد» شود.
♈️7. سرزنش و تحقیر به جای همدلی و آموزش:
به جای درک وضعیت جدیدی که دانش آموز در آن قرار گرفته و آموزش او برای آشنایی با فضای مجازی و چگونگی انجام کارهایی چون حضور در کلاس و آزمون یا بارگذاری و دانلود مطالب، مرتب او را به ناتوان بودن متهم میکنند، و بچههای دیگران را چماق کرده و بر سر او می کوبند.
♈️8. ریختن آبروی فرزندان:
با تصویربرداری از خطاهای ناخواسته فرزندشان در ساخت کاردستی، انجام تکالیف یا شیوه حضور در کلاس، و انتشار آن در فضای مجازی، بصورت ناخودآگاه حیثیت و اعتبار فرزندشان را نزد غریبه و آشنا از بین میبرند.
♈️9. نقض حریم خصوصی:
به جای آن که به فرزندشان بگویند هنگام حضور تصویری در کلاس یا تصویربرداری از تکلیفهای عملی خود (مانند درس ورزش) یا گفتوگو با معلمان و همکلاسیها چه نکاتی را مراعات کند تا اطلاعات شخصی خود و خانواده را در اختیار دیگران قرار ندهد، گاه خود والدین با بیدقتی در تصویربرداری و انتشار مطالب مربوط به فرزندشان، حریم خصوصی او یا خانواده را به خطر میاندازند.
♈️10. نابود کردن آینده فرزندان:
با انتشار گفتار یا رفتار نادرست، یا حتی شیرین کاری.های فرزندشان در فضای مجازی، تصویر نادرستی از او به دیگران ارایه میکنند که، به خاطر ماندگاری فضای مجازی، اثرات تخریبی آن تا آخر عمر گریبانگیر او است و میتواند بر روی انتخاب شغل، همسر یا موقعیت اجتماعی و سیاسی او در آینده تاثیر منفی بگذارد.
✍حسينعلي رحمتي
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🙏🏻دعای پدر و مادر برای فرزند...
🔆در این ایام پربرکت، از این فیض عظیم غافل نباشیم.
#والدین
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 تاثیر شگفتانگیز تطوع در تربیت
🔻 ممکن است یک نظام تربیتی در کل درست کار کند، اما توجه به برخوردهای انسانی، عاطفی و کاملا جزئی در کار تربیتی مهم است. مثلا یک مربی میتواند تاریخ تولد و ... متربیان خود را در نظر داشته باشد و همزمان با مورد توجه قرار دادن آن، سایر امور تحصیلی و رفتاری آنها را نیز رصد و گوشزد نماید.
⬅️ امثال چنین جرئیاتی باعث میشود فقط افرادی که پرهیاهو هستند در کانون توجه مربی قرار نگیرند و رابطه صحیحی بین مربی و همه متربیان شکل بگیرد.
🎤حجت الاسلام قاسمیان
#ویژگی_های_مربی
#تربیت_کودک
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
✅ راهکارهایی برای حذف دروغگويي دركودكان:
🔺عواملي كه در كودك ايجاد ترس و حقارت میكند را دور كنيد.
🔺كودك را به خاطر اشتباه كوچك تنبيه نكنيد.
🔺 وقتی از او راستگویی میبینید، تشویق کنید( تقویت افتراقی)
🔺كودک را در اموری که به خود و دیگران صدمه نمیزند و خطرناک نیست، آزاد بگذارید.
🔺از بكارگيري زورواجبار عليه كودك خودداری کنید.
🔺كودك را آنگونه كه هست بپذيريد.
🔺 راستگويي او را ببینید.
🔺تحت هيچ شرايطي به كودك دروغ نگویید.
🔺به قولي كه به كودک میدهيد عمل کنید.
🔺خودتان الگوی راستگویی و دوری از دروغگویی برای کودک باشید.
🔺اگر اشتباهی از او دیدید، از تنبیه و توبیخ دوری کرده تا کودک در موقع لزوم، حقیقت را به شما بگوید.
#فرزندپروری
#دروغگویی
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🙏🏻 به عشق آمدنت چشم به راهم
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
❌ از كودكتان قول نگيريد كه كاری را ديگر تكرار نكند:
🔹خودکنترلی هنوز در کودکان زیر 6 سال به طور کامل شکل نگرفته است، و مفهوم قول دادن را متوجه نشده، و در مقابل امیال نمی توانند خود را کنترل کنند.
🔸چقدر به او میگویید؛ قول بده این کار را نکنی یا بکنی و کودک دائم قول میدهد و مجدداً همان کارها را تکرار میکند❗️
#قول_دادن
#فرزندپروری
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔆 امام صادق عليه السلام ـ به ابو هارون مكفوف ـ :
🔸اى ابو هارون! ما كودكان خود را، به خواندن تسبيحات فاطمه عليهاالسلام فرمان مىدهيم همچنان كه به خواندن نماز فرمان مىدهيم، پس به آن، چنگ در زن؛ زيرا هر بنده اى به آن چنگ زند، بدبخت نمىشود 🔸
📚الكافی جلد 3 صفحه 343
#تربیت_دینی
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ آشفتگی فضای مجازی و فرزندان بی پناه ما....
چقدر احساس مسئولیت میکنید⁉️
#فضای_مجازی
#رسانه
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🌐کمپین صیانت از کودکان در فضای مجازی
🔸خوبه بدونیم توی کشورهای پیشرفته برای حضور کودک و نوجوان، سطح دسترسی در نظر گرفتن و با افزایش سن، سطح دسترسیشون در فضای مجازی، متناسب تغییر میکنه.
🔸حتی رسانهها موظف به رعایت ردهبندی سنی و تفکیک سنی و جنسی هستند متاسفانه با وجود اینکه میزان استفاده از فضای مجازی در کشور ما بشدت بالا رفته و با شیوع #کرونا به مراتب بیشتر شد اما ما هنوز هیچ قانون و یا حتی مقررهای برای حفظ کودک و نوجوان توی این فضا نداریم و هیچ محدودیت سنی برای دسترسی کاربران کودک و نوجوان اعمال نشده.
🔸شاید بگید وظیفه #خانواده هست که حواسش به این نکات باشه. اما باید بگیم این مساله سه وجه داره که هرکدوم وظیفهای دارن، نهادهای ناظر و قانونگذار، موظف به تقنین و نظارت هستند، #رسانه ها موظف به رعایت قوانین و حقوق کاربر از جمله حقوق کودک و خانوادهها هم موظف به افزایش آگاهی خودشون.
👇🏻با شرکت در کمپین «صیانت از کودکان در فضای مجازی» شاید نهادها به فکر رعایت حقوق کودک و #نوجوان بیافتن.
برای امضا لطفا به لینک زیر برید
👉 mdmn.ir/21
#کودک_اینترنت
#فضای_مجازی
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
🔰 تربیت فرزند در هفت سال سوم
🔻 فرزند در هفت سال سوم تربیت، مرحله اطاعت و کارآزمایی را پشت سر نهاده و با گرایش شدید به «تشخص طلبی و استقلال جویی» باید در کشور #خانواده مسئولیتهای جدی را بپذیرد و به عنوان عضوی فعال و کارآمد در خانواده نقش آفرین گردد.
🔹در این دوران، والدین باید برای فرزند جوان خویش شخصیت و احترام فوق العادهای قائل شوند. او را به خود نزدیک و در «تصمیمگیریهای مهم خانواده» دخیل سازند ،«مسئولیتهای مهم و جدی» را در بیرون و درون خانواده به او بسپارند و او را در استقلال جوییاش مدد رسانند. فرزند ما، در دوران کودکی در خانه مسئولیت جدی ندارد، اما وقتی به دوران سوم تربیتی گام میگذارد، باید قسمتی از بار سنگین وظایف خانواده را بر دوش بکشد.
📖حجت الاسلام آقاتهرانی. خانواده و تربیت مهدوی، ص۴۴۰-۴۴۱
#تربیت_فرزند
#نوجوان
#مسئولیت_پذیری
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️فرزندم به سن تکلیف رسیده ولی نماز نمیخواند...(قسمت اول)
✅ حجتالاسلام والمسلمین دکتر همتی
#دکتر_همتی
#تربیت_دینی
#نوجوان
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
✅ مرکز مشاوره ⭐️روشنان⭐️ با حضور اساتید متبحر با برنامه زیر آماده ارایه خدمات است:
1⃣ حجتالاسلام والمسلمین دکتر همتی: مشاوره کودک و نوجوان
2⃣ خانم دکتر ضرابیها: مشاوره کودک،نوجوان و زوجدرمانگری
3⃣ حجتالاسلام والمسلمین دکتر جعفری: مشاوره خانواده، وسواس، اختلالات اضطرابی
4⃣ حجتالاسلام والمسلمین دکتر اسلامی: مشاوره تحصیلی،شغلی،پیشاز ازدواج
5⃣ آقای دکتر خاکبازان: مشاوره پیشاز ازدواج، زوجدرمانی، افسردگی و اختلالات اضطرابی
6⃣ سرکار خانم شاهجعفری: مشاوره خانواده و کودک
7⃣ خانم دکتر قیصری: مشاوره کودک و نوجوان
8⃣ حجتالاسلام والمسلمین دکتر قدوسی: زوجدرمانی، خانوادهدرمانی، اختلالات اضطرابی با رویکرد روان تحلیلگری
☎️ شمارههای تماس جهت دریافت نوبت حضوری یا تلفنی:
۰۹۳۶۳۱۸۷۰۵۸ و ۰۲۵۳۲۹۱۶۱۷۴
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
👈وقتی مادری جلوی فرزندش به همسرش میگوید؛
«آخر تو منو میکشی با این کارهات» 😡و یا
«از دست تو آخر من دق مرگ می شم»؛😤
😢کودک همیشه اضطراب این را دارد که بابا، مامان را خواهد کشت، حال با یک سرماخوردگی ساده مادر، کودک دچار ترس و دلهره میشود؛ که مامان گفته بود آخر از دست بابا میمیره 🙇🏻♀️
برای همین مریض شده و کودک در چنین شرایطی، پدر را مقصر مریضی مادر میداند!!
⏪ در نتیجه نه تنها #اضطراب بیپایه و اساسی را تجربه میکند، بلکه رابطه او با پدرش نیز آسیب میبیند.
#ترس
#اختلاف_والدین
#تربیت_فرزند
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe
#مادر برای داشتن نشاط روحی به مهارت خویشتنداری نیازمند است و برای رسیدن به مقامات عالی معنوی به خویشتنبانی نیاز دارد.
🧕 چنین مادرِ مراقب و مقاومی سرچشمۀ معنویت و شخصیت خودساخته برای تمام اعضاء خانه خواهد شد. بخشی از این آمادگی باید قبل از ازدواج در خانه و مدرسه به دست آمده باشد.
🎤استاد پناهیان
#خانواده
https://eitaa.com/joinchat/4178903060Ca43bd84efe