⭕️ #عبدالبهاء در تلاش برای توجیه #جهل_باب
♨️ پیامبرخواندهی #بهائیت در آثار خود، منشأ الهی را برای #علم_پیامبران و حجتهای الهی دانسته و مدعی شده است:
🔻 «... مثلاً علم ایشان از علم او و قدرت ایشان از قدرت او و سلطنت ایشان از سلطنت او و جمال ایشان از جمال او و ظهور ایشان از ظهور او؛ و ایشاناند مخازن علوم ربّانی و مواقع حکمت صمدانی و مظاهر فیض نامتناهی و مطالع شمس لایزالی».[1]
🔴 اما این ویژگی مذکور برای حجتهای الهی در حالی توسط پیامبرخواندهی بهائیت مطرح میشود که پیشوا و مبشّر او، جناب #علیمحمد_شیرازی، از آن تُهی بوده است.
♨️ چنان که علیمحمد شیرازی در اشتباهی بزرگ، #حضرت_داوود (ع) که از انبیاء #بنی_اسرائیل بوده را قبل از #حضرت_موسی (ع) دانسته و مدعی شده است:
🔻 «نظر کن در اُمّت داوود (ع)، پانصد سال در زبور تربیت شدند تا آنکه به کمال رسیدند. بعد که موسی (ع) ظاهر شد، قلیلی که از اهل بصیرت و حکمت زبور بودند، #ایمان آوردند و مابقی ماندند».[2]
♨️ اما عجیبتر آنکه عبدالبهاء، این سوتی بزرگ مبشّر بهائیت را به گونهای توجیه میکند که جایگاه خود را به عنوان مبیّن آیات، زیر سؤال میبرد.
♨️ همچنان که وی در توجیه این #غلطگویی_باب گفته است:
🔻 «در الواح حضرت أعلی (علیمحمد شیرازی)، ذکر داودی است که پیش از حضرت موسی بود. بعضی را گمان چنان که مقصود داود بن یسا (صاحب زبور) است و حال آنکه حضرت داود بن یسا بعد از حضرت موسی بود. لهذا مغلّین و معرضین (دشمنان) که در کمیناند، این بهانه را نمودند و بر سر منابر (منبرها)، استغفرالله ذکر جهل و نادانی (برای باب) کردند. اما حقیقت حال اینست که دو داود است، یکی پیش از حضرت موسی و دیگری بعد از حضرت موسی».[3]
♨️ ملاحظه نمودیم که این پیشوای بهائی، حضرت داوود مذکور در کلام علیمحمد شیرازی را پیامبری غیر از انبیاء بنیاسرائیل معرفی نموده تا اشکال جهل باب را مرتفع سازد.
♨️ اما گویا این پیشوای بهائی، به قدری بر تعصب خود اصرار داشته که بدون مطالعهی ادعای باب، به اشکال وارده پاسخ گفته است.
🔻 چرا که علیمحمد شیرازی، صراحتاً از داوودی سخن گفته که صاحب #زبور بوده و 500 سال پیش از حضرت موسی (ع) میزیسته است. ↩️ حال آنکه حضرت داوود صاحب زبور، از انبیای بنیاسرائیل بوده و پس از حضرت موسی (ع) آمده است.
📚پینوشت:
📕[1]. حسینعلی نوری، ایقان، ص 64.
📙[2]. فاضل مازندرانی، اسرارالآثار خصوصی، ج 4، ص 109.
📙[3]. همان، ص 110.
#جهل_پیشوایان_بهائیت
@feraghvaadyan
@n_bahaiat
🌐هراس نظام سرمایه داری از جهانی شدن اسلام و فرهنگ جمهوری اسلامی
🔺چرا این روزها ابرقدرت ها به تکاپو افتاده اند؟
🔸سال جدید را همراه با موجی از اخبار جنگ و خشونت طلبی و رجزخوانی های ابرقدرت ها به ویژه در تهدید نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز نمودیم؛ روندی هنوز هم ادامه دارد و هر روز جنبه ای از آن پررنگ می گردد.
❓اما علت این هراس و دستپاچگی غرب چیست؟ چرا امریکا در حال همراه ساختن متحدانش برای هجمه نرم و سخت به ایران است؟
❇️ حقیقت آن است که امروز، جمهوری اسلامی تنها یک حکومت با بنیان اسلام نیست بلکه یک فرهنگ است؛ فرهنگی که بدون هرگونه سلاح و تبلیغات در حال اشاعه به سراسر جهان می باشد.
❓تا به حال از خود پرسیده ایم چرا در کشورهای غربی در دل اروپا، در تظاهرات تصویر رهبر و بنیان گذارمان در دست عدالت خواهان است؟ چرا در بیداری اسلامی، الگوها همه ایران بود؟ چرا مردم منطقه، ایران را الگو و نماد مقاومت می دانند؟
🌀همین حقایق مسکوت مانده در بازی های رسانه ای غرب است که هراس امریکا و نظام سرمایه داری را از شکست ایدیولوژی ماده گرایانه شان در مقابل شعاع انسانی اسلام ناب محمدی(ص) رقم زده. آن ها عدم موفقیت سپاهیان جبهه نرم خود را در هجمه فرقه گرایانه و تفرقه افکنانه -به ویژه در سال گذشته- به عینه شاهد بودند. آن ها اتحاد ملی را در واکنش قاطعانه اقلیت های دینی در برابر کارشکنی ها به نظاره نشستند و همین ها به اضافه موفقیت ها در آزادسازی منطقه از لوث مزدوران تروریستی امریکا و متحدانش، خشم و هراس امروزشان را رقم زده که البته بهتر است از تجربیات گذشته درس گیرند.
✅ بخش تحلیلی روشنگر
✡️ ظهور باستانگرایی و کوروشپرستی!
1️⃣ ظهور #باستانگرایی آریایی در قرن نوزدهم و گسترش آن در دوره #پهلوی ارتباط تنگاتنگی با هدفهای استعماری بریتانیا در ايران داشته است!
2️⃣ سیاستگزاران انگلستان به منظور توجیه سلطه و حضور همهجانبه خود در ايران موج باستانگرایی #آریایی و تمركز مطالعات تاریخی بر روی 2500 سال تاریخ شاهنشاهی را گسترش داده به طوری كه تمدن 4000 سالهی پیش از #هخامنشیان و تاريخ 14 قرن حضور اسلام در ايران به بوتهی فراموشی سپرده شد!
3️⃣ دستاندركاران جشنها در راستای اهداف خاص خود كه به نحوی ظریف با آرمانها و اهداف #صهیونیسم پيوند داشت حاضر شدند بنیاد شاهنشاهی را كه از دوره مادها در ايران سابقه داشت به #کوروش كه در نزد #یهودیان مسيح موعود يا مشياه نام گرفته بود پيوند نمايند!
4️⃣ چنانچه در مرداد ماه سال 1340 جشن 2500 ساله آزادی #یهود در #اسرائیل برپا شد و سومين كنگره #یهود به سپاسگزاری از #کوروش اختصاص يافت و آهنگسازان اسرائیلی آهنگی برای #کوروش تهيه كردند كه بعدها در جشنهای شاهنشاهی نيز مورد استفاده قرار گرفت!
5️⃣ اندیشه #آریایی و اعتقاد به یک پادشاه مقتدر و یک #دیکتاتور_مصلح از اصول ایدئولوژی حکومت #پهلوی بود و اشخاصی نظیر #محمدعلی_فروغی که خود از دستپروردگان مکتب جلالالدین میرزا و میرزا ملکم خان و... بود به تبیین آن پرداختند و بدینسان جلوس #کوروش_هخامنشی بر اریکهی قدرت مبدأ تاریخ ایران قرار گرفت و این جریان در دو دههی پایانی حکومت #پهلوی شدت گرفت!
6️⃣ چنانچه بر اثر خودبزرگبینی، برتریجویی و کسب وجههی بینالمللی #محمدرضا_پهلوی بنا بود جشنهای 2500 ساله درسال 1340 برگزار شود و بارها به علت وضعیت بغرنج اقتصادی و مضیقه مالی دولتی به تعویق افتاد!
7️⃣ بالاخره #محمدرضا_پهلوی در مهر ماه سال 1350 به رویاهای خود جامه عمل پوشاند و یکی از عظیمترین و پرهزینهترین جشنهای تاریخ معاصر ایران و جهان را در #تخت_جمشید شیراز در کنار آثار به جا مانده از کاخهای پادشاهان #هخامنشی برگزار نمود و شهرک مدرنی بنا کرد که همه چیز آن از ساختمان گرفته تا مبلمان، غذاها و... غیرایرانی بود!
✍️ ابراهیم حدیدی
✅ اندیشکده مطالعات یهود
🔹کارشناس حوزه فرق و ادیان:
🌀ذات فرقهها، شکافزی است
🔰 نظر یکی از کارشناسان حوزه فرق و ادیان در خصوص مهمترین راههای نفوذ فرقهها در جامعه: «نظام ما پیش از هر چیز، یک نظام دینی است. به عبارتی، بستر موجود، یک بستر دینی است؛ این یعنی خواهناخواه، زمینه برای شکلگیری و ورود گروههای شبهدینی به جامعه ما باز است که آنها هم بهاصطلاح، از این نمد برای خودشان کلاهی ببافند. بر این اساس میتوان گفت، ورود و نفوذ جریانهایی مانند اٌشو، عرفان سرخپوستی، شیطانپرستی یا فرقههایی که ادعای مهدویت و موعودگرایی و مواردی از این دست دارند، ریشه در همین بسترها و زمینهها دارد. مردم کشور ما همواره عاشق و بهاصطلاح "منتظر" بودهاند، لذا این فرقهها به راحتی توانستهاند از این روحیه مردم شیعه سوءاستفاده کرده و با دست گذاشتن بر اعتقادات مردم، راهی برای نفوذ خود بیابند.
🔸 از طرفی، متأسفانه کمکاری و اهمال دستگاههای ذیربط در این زمینه باعث شده تا برخی ابزارهای مستهجن و مواضع و روشهایی که این جریانها داشتهاند، تقویت شود و به راحتی بتوانند در بطن جامعه نفوذ کرده و جایگاهی برای خود ایجاد کنند.
🔸ما به ظاهر جامعه مینگریم و احساس میکنیم جامعه، آرام است اما وقتی پردهها را کنار زده و لایههای پنهان و بهاصطلاح زیر پوست جامعه را آشکار میکنیم، میبینیم وقایع بسیاری در حال جریان است. فرقهها از همین بیخبری ما بهرهبرداری و در این مراکز نفوذ کردهاند. اساساً ذات فرقهها یک ذات "شکافزی" است یعنی ذاتاً در جاهایی رشد و نفوذ میکنند که ما در آنها حضور نداریم و متوجهشان نیستیم.
🔸 به عبارت دقیقتر، هر نقطهای از جامعه که در آن یک شکاف اجتماعی، فرهنگی، دینی یا اقتصادی وجود داشته باشد، بهراحتی مورد حمله فرقهها واقع شده و در این خلل و فرجها، جایی پیدا کرده و خود را تحمیل میکنند. اینها ابزارها و روشهایی هستند که یا فرقهها عمداً خودشان در راستای اهداف خویش تولید میکنند یا اینکه ما به طور ناخواسته با بیخبری، عدم حضور، کمکاریها و بیتوجهی خود در اختیار آنها قرار میدهیم.»
📖منبع: روشنا
💢 نگاهی بر «#ابلاغیه_الف» #علیمحمد_باب
♨️ #بهائیان معتقدند #علیمحمد_شیرازی ملقب به #باب، همان #قائم و منجی دادگستر آخرالزمان است که در سال 1266 قمری کشته شده است.
♨️ پیروان مسلک #بهائیت که علیمحمد باب را #ناسخ دین مبین #اسلام و مبشر آیین خود میپندارند، استقامتِ در راه را به عنوان یکی از مهمترین دلایل حقانیت او میدانند و به صورت جدّی، ادعای توبهی او را منکر میشوند.
✍ اما لازم است بدانیم که مبشر خیالی فرقهی بهائیت، بارها از ادعای خود برگشته و در #مسجد_وکیل_شیراز، پیروان خود را اینگونه مورد خطاب قرار داد:
⏪ «لعنت خدا بر کسی که مرا وکيل امام غايب بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا باب امام بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا #منکر_نبوت حضرت رسول بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا منکر انبيای الهی بداند. لعنت خدا بر کسی که مرا منکر امامت اميرالمؤمنين و ساير ائمهی اطهار(ع) بداند».[1]
✍ اما جالبتر آنکه علیمحمد شیرازی در ابلاغیهی معروف به «#دعای_الف» که پس از ماجرای توبهی خود در شیراز منتشر ساخت، مُهر بطلانی بر تمامی ادعاهای خود و #پیشوایان_بهائی کوبید و بطلان #بابیت و بهائیت را بر همگان آشکار ساخت.
☑️ مبلّغ بهائی به نقل از وی مینویسد:
«إنّ بعض النّاس قد إفتروا علیَّ كلمة البابيّة المَنصوصَة و ادّعوا الرؤيةَ لِنَفسی لَعَنهُمُ الله بِما إفتَروا ما كان لِبقيَّة الله صاحب الزمان بعد الأبواب الأربعة بابٌ منصوص و لا نائبٌ مخصوص و مَن إدّعی الرّؤيَةَ بدون بَيّنة فرضٌ عَلی الكُلّ بأن يكذّبوه و يقتلوه الّلهمّ إنّی اشهدک بأنّی ما إدعيت رؤية حجّتک الحقّ و لا بابيّة نفسه بنصّ مِن قبل... و أشهد أنَّ حلاله حلالٌ إلی یَوم القیامه و لَم ینسخ شریعتُهُ و لَم یبدل مِنهاجه عن زاد حَرفاً أو نقص... و أشهد انَّ الیوم کان حجَّتک محمّد بن الحَسن صلواتُکَ علیه و عَلی مَن اتَّبعه... و أشهَد انّ بعد الأبواب الأربعة ليس لَهُ بابٌ قَد ورد فی الحديث... و إنَّ لَه فی ايّام غيبة علماء مستحفظين [2]؛
به درستی كه بعضی از مردم به من #تهمت بابیت زدند و ادعای رؤیت ایشان را توسط من نمودند. خداوند به واسطهی این تهمتشان لعنتشان کند. برای #امام_زمان(عج) بابی بعد از #نواب_اربعه و نائبی خاص موجود نیست و هرکس بدون دلیل ادعای رؤیت ایشان را کند، بر همگی واجب است که او را تکذیب کنند و بکُشند. خدایا تو را شاهد میگیرم به درستی که من ادعای رؤیت حجت حقت را نداشته و ادعای بابیت برای خود ننمودم... و شهادت میدهم که حلال حضرت محمّد(ص) حلال است تا روز قیامت و شریعتش نسخ نمیگردد و راه روشنش به واسطهی زیادی یا نقصانی، مبدل نمیگردد... و شهادت میدهم امروز حجّت تو محمد بن الحسن(عج) است که درود تو بر او و پیروانش باد... و شهادت میدهم همانطور که در حدیث وارد شده، بعد از نواب اربعهی ایشان بابی نیست... و قطعاً در زمان غیبتش علما حافظان دین به شمار میآیند».
♻️ آری؛ بهائیان در حالی با کمال وقاحت مدعی عدم توبهی پیشوای بابی و مبشّر خیالی خود میشوند که نویسندگان سرشناس آنان، حکایات توبهنامههای مکرر او را در کتُب خویش ذکر کردهاند؛ توبهنامههایی که صراحتاً زیربنای اعتقادی بهائیان را با پوچ برابر میسازد.⭕️
#توبه_نامه_باب
📚پینوشت:
📙[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، تلخیص تاریخ نبیل زرندی، ص 132.
📕[2]. فاضل مازندرانی، اسرارالآثار، ص 182-179.
@feraghvaadyan
@n_bahaiat