eitaa logo
روشنگر مدیا
957 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
556 ویدیو
68 فایل
ارتباط با ادمین: @RmediaAdmin خرید نسخه فیزیکی روشنا: 09199163684 خرید نسخه دیجیتال روشنا: https://b2n.ir/x56424 وب سایت: www.RoshangarMedia.com آپارات: aparat.com/Roshangarmedia یوتیوب: @roshangarmedia" rel="nofollow" target="_blank">youtube.com/@roshangarmedia اینستاگرام: Roshangar.Media@
مشاهده در ایتا
دانلود
روشنگر مدیا
🔺جهاد در تفکر انجمن حجتیه ✍️در مبانی تفکری ، نگاه مثبتی به در عصر غیبت وجود نداشته و ریخته شدن خون را تحت رهبری غیرمعصوم، جایز نمی‌دانند. افراد دارای تفکر انجمن حجتیه، در سال‌های نهضت امام خمینی(ره) و همچنین دفاع مقدس، با تمسک به همین اعتقاد، در فضای رسمی و حکومتی اعلام می‌کردند ما جوانان و نوجوانان را به سمت انقلابی‌شدن سوق نمی‌دهیم. 🔀 فکر و مسیر زندگی کسانی که وارد انجمن حجتیه می‌شدند، بر این اساس شکل می‌گرفت که در زمان غیبت، هیچ حرکتی به نتیجه نمی‌رسد. بنابراین فعالیت و مبارزات سیاسی حضرت امام(ره) را کاری لغو می‌دانستند. در سخنانی که از شیخ محمود حلبی، رئیس انجمن حجتیه در ادامه می‌آید، جنگ و ، تنها در پرتو قیام امام معصوم(ع) صحیح شمرده می‌شود: آقا اول شما پیشوا پیدا کنید... اول شما یک افسر، یک پیشوا، یک رهبر معصوم پیدا کنید، یک رهبری که بتواند اداره اجتماع کند، روی نقطه عصمت نه عدالت، عدالت کافی نیست. اول، او را پیدا کنید...آن وقت از من هم واجب است منبر را رها کنم...هفت تیر به کمرم ببندم، بروم جلو.(۱) 💢مایه فکری انجمنی‌ها، نوعی دینداری خنثی، سازش‌کارانه و عافیت‌طلب است. در این سبک زندگی، نه کسی کشته می‌شود، نه اسیر و نه شکنجه. حجت‌الاسلام عمادی در خاطراتش به تفکر انجمن حجتیه مبنی بر عدم دخالت در و همان دینداری بی‌دردسر، اینچنین اشاره می‌کند: مخصوصاً در سال‌های ۱۳۵۸-۱۳۵۹، روشنگری بسیاری لازم بود، چون تبلیغات زیادی می‌شد. از سویی متحجرین، از سوی دیگر انجمن حجتیه که می‌گفتند امام زمان می‌آید و لازم نیست که ما این همه کشته بدهیم.(۲) 📚پی‌نوشت: ۱. قسمتی از خطبه شیخ محمود حلبی تحت عنوان نظام در اسلام. ۲. ایرج تبریزی، خاطرات حجت‌الاسلام عمادی، صفحه ۱۳۴. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔺کشیش، تحلیلگر سیاسی یا برانداز؟ ✝️وقتی کشیش‌ نمای تبشیری، تحلیلگر شبکه "من و تو" می‌شود 🌀یکی‌از هجمه ها و شبهات همیشگی جریان علیه نظام، تاکید بر سکولاریسم و جدایی دین از سیاست بوده که همواره حکومت دین بنیان ایران و ورود روحانیت به حاکمیت و سیاست را مورد نقد و حمله قرار داده‌اند. اما گویا این اعتقاد صرفا برای خارجی‌ها جاری و ساری‌ بوده و هرگونه مداخله و ایفای نقش برای عناصر تبشیری، نه فقط مجاز که یک مسئولیت و هدف تلقی می شود. به همین خاطر است که _ به اصطلاح_ روحانیون و مردان خدا(کشیش یا شبان‌های تبشیری)، این روزها صندلی موعظه و اعتراف شنوی خود را عملا ترک گفته و بر مسند تحلیلگری سیاسی و خط دهی به نیروهای برانداز از واسطه رسانه‌های معاندی همچون من و تو، تکیه زده‌اند. ⚠️چنانکه «فرد پطروسیان»، از عناصر ماده ۱۸، در مسند یک کارشناس به تحلیل سیاسی در اتاق خبر من و تو می‌پردازد! تناقضی از این واضح تر وجود دارد؟ به نظر می‌رسد این‌روزها تبشیری‌ها جسورانه‌تر از قبل، ردا و پوشش ظاهری مذهب و روحانیت را کناری نهاده و هر چه بیشتر ماهیت حقیقی خویش را آشکار ساخته‌اند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
🔹 کلیمیان و پیروزی انقلاب اسلامی 📆در دوم دی ماه ۱۳۵۷ جمعی از مبارزان یهودی به منزل آیت‌الله طالقانی رفتند تا با جریان مبارزات مردمی علیه رژیم پهلوی اعلام همبستگی کنند و این اولین اعلام موضع و همراهی با انقلاب اسلامی مردم ایران بود. در همان جلسه، هسته اولیه تشکل جامعه روشنفکران یهودی شکل‌ گرفت و هشتم دی ماه ۱۳۵۷، اعلامیه‌ای رسمی توسط این تشکل در حمایت از انقلاب منتشر شد که انعکاس فوق‌العاده‌ای در جامعه پیدا کرد. ⬅️جامعه روشنفکران در ۱۳۵۷، اعلام کرد در راهپیمایی بر علیه رژیم پهلوی شرکت خواهد کرد تا جایی که خبرگزاری‌‌های خارجی اعلام کردند ۱۲ هزار یهودی در تظاهرات شرکت کرده‌اند. اربعین ۵۷ یکی از سرفصل‌های مهم همراهی یهودیان با ملت ایران است. ✌️پس از پیروزی انقلاب و استقرار حکومت دین‌بنیان، سیلی از دیدگاه‌ها و تبلیغات جریان‌های مختلف در خصوص تکلیف کلیمیان ایران در نظامی با رویکرد ضدصهیونیستی، به راه افتاد اما درایت امام خمینی(ره) در ابراز مواضع صریح خود در باب تمایز میان یهودیت و تمایلات صهیونیستی، همچون آبی بر آتش بود. 🔘امام خمینی(ره) در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۵۸ در سخنانی تاریخی فرمودند: و اما جامعۀ ، و سایر جوامعی که در ایران هستند و اهل این ملت هستند، اسلام با‏‎ ‎‏آنها همان رفتار را می کند که با سایر اقشار ملت می کند. اسلام بر آنها ابداً اجحاف جایز‏‎ ‎‏نمی داند. ابداً اینطور نیست که آنها را بخواهد در مضیقه ای بگذارد.(1) 📘پی‌نوشت: ۱. صحیفه امام خمینی(ره)، جلد ۷، صفحه ۲۸۷. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb09
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبت‌های دکتر «حمیدرضا اسماعیلی» نویسنده کتاب پیرامون موضوعات مطرح شده در کتاب. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺تغییر استراتژی مسیحیت تبشیری از سازمان تبلیغی مسیحی به جنبش‌های مردم محور کلیسای خانگی ✍️پژوهشگرمیسیولوژی گفت: بعد از شکست سازمان های تبلیغی، از جنبش های مردمی اسلامی سال ۵۷ الگو گرفت و جنبش‌های مردمی موسوم به را جایگزین مراکز سازمانی تبلیغی مسیحی کرد، تنها راه مواجهه صحیح با کلیسای خانگی فقط مدل نویسی برای بهبود فعالیت‌های گروه‌های اسلامی است. ✝️در زمان قاجار و پهلوی مراکز آموزشی، تربیتی، بهداشتی زیادی در ایران تأسیس شد این مراکز به صورت سازمانی زیر نظر مراکز شبه دولتی وابسته به خارج بوده ولی به خاطر مردمی نبودن اصلا موفق نبودند، نکته مهم این بود بعد سال ۵۷ این مراکز همه تعطیل شدند و مسیحیت تبشیری با الگو گیری از جنبش‌های اسلامی در دوره مدل جنبش کاشت در ایران را اجرا کرد. / ادامه 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔴 دستگیری تعدادی از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه در همدان و تویسرکان 🔰کریم‌پور، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان: 🔸سربازان گمنام امام زمان (عج) در یک عملیات اطلاعاتی ۹ نفر از فعالان فرقه انحرافی عرفان حلقه را در همدان و تویسرکان دستگیر کردند. 🔹این افراد با استفاده از بی‌اطلاعی برخی از شهروندان و با ادعا‌های واهی مانند فرا درمانگری، شفابخشی، ترک اعتیاد و سایر موارد به فعالیت‌های غیر قانونی و آموزش‌های انحرافی اقدام می‌کردند. @tahlil_f @RoshangarMedia
نفوذ فرقه گرایان در مراکز فرهنگی شهر زاهدان 🔹تصاویر بالا حضور یک عضو در تجمعات ضد انقلاب خارج کشور است که با و حمایت از آشوبگران برگزار شد. 🔸به گزارش پایگاه خبری مفاز: قابل توجه نهادهای نظارتی که این خانم فرقه گرا فروردین ماه سال ۱۴۰۱ با حمایت اداره روابط عمومی بین الملی در استان سیستان و بلوچستان حضور داشته و در شهرستان های زاهدان و چابهار کارگاه تکنیک عبور از غم و اندوه برای بانوان برگزار کرد. دقت کنید فعالیت پیش از آشوبگری به بهانه حقوق زن از کجا آغاز شد. @mafaz_news @RoshangarMedia
🔺یارگیری آتئسیم برای باقیمانده پهلوی 🔺آتئیست‌های سلطنت‌طلب یا سلطنت‌طلبان آتئیست؟ ⏪جریان فارسی زبان که عناد با اسلام و نظام جمهوری اسلامی، خمیرمایه وجودی آن را شکل داده، همواره در نهان و آشکار، تعلق خاطر خود به جریان سلطنت طلب را با حمایت از آن و در مسیر ضربه به نظام نشان داده است. ⚛️اکنون نیز در جریان اخیر که از همان ابتدا با انتشار اخبار، شایعه پراکنی، تهییج افکار عمومی، تشویق و آموزش نبرد خیابانی و..‌.، در مسیر دامن زدن به آن فعالیت نموده، با تشکیل کمپین و راه اندازی کارناوال مجازی امضاگیری برای باقیمانده به عنوان لیدر اغتشاشات، بار دیگر حمایت تمام عیار خود را از این خاندان و جریان سلطنت طلب آشکار ساخت. 🔰به نظر می رسد آتئیسم فارسی زبان بیشتر جنبه سیاسی دارد و گروهک فشاری است در پوسته . 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
✝️سند واتیکان، نخستین مواجهه کلیسا با فرقه‌ها ✴️پیدایش فرقه‌ها و جنبش‌های نوپدید معنوی، چالش‌های زیادی در جهان در پی داشت و بررسی نخستین واکنش‌های به این مقوله، شاید آنطور نشود که باید مورد توجه قرار نگرفته.‌ 📌در این میان ، سند را باید یکی از محوری‌ترین اسناد مرتبط با این امر دانست که دربردارنده مواضع کلیسای کاتولیک به فرقه‌گرایی عصر جدید است. 👈در این سند که در سال 1986 و پس از یک دوره بی‌اعتنایی نافرجام صادر شده، ضمن نظر کلی کلیسا به تکنیک‌های آموزش و روش جذب و تربیت در فرقه‌ها و ارائه راهکارهای مناسب برای مقابله پرداخته شده. 📊سند واتیکان با استناد به مطالعه و تحلیل فرقه‌ها ادعا می کند که برخی روش‌های آن‌ها برای افراد، خانواده و جامعه، مخرب هستند. همچنین اعلام می‌دارد امکان دیالوگ با فرقه‌ها بسیار کم و غیرممکن است، زیرا آن‌ها نسبت به دیالوگ بسیار بسته هستند در سند واتیکان از واژه‌های تندی برای توصیف جدید استفاده و بر لزوم بررسی مداوم تاکید شده است. این تاکید در نهایت باعث شد پروژه فدراسیون بین‌المللی دانشگاه‌های فعالیت خود را در دو وجهه تقویت زمینه‌های الهیاتی و شبانی کاتولیک و هماهنگ سازی مطالعات آکادمیک درباره جنبش‌های نوپدید دینی آغاز کند. ↩️به هر حال آنچه مسلم است، کلیسا هنوز نتوانسته چالش خود را با این پدیده به صورت کامل حل و فصل کند و در دریایی از دوگانگی و تعارضات نظری و عملی مغرق است، از یک سو بر گفتگو تاکید دارد و از سویی آن‌ها را قابل نمی‌بیند، از یک سو مبانی عرفانی و معنوی این جنبش‌ها را نقد می‌کند و از سوی دیگر می‌کوشد با معرفی عرفان و معنویت مسیحی، همان جاذبه‌ها را ایجاد کند. 🔚به این ترتیب، امروز پدیده جنبش‌های نوین دینی و معنوی به دغدغه‌ای سراسری برای بشر مبدل شده. 📄برگرفته از مقاله واکنش کلیسای کاتولیک به جنبش‌های نوپدید دینی ، نوشته احمدرضا مفتاح، انیسه قناد زاده. 🌎 ŸŸ به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید🔔 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
✝️مسیحیت دینی صلح‌آمیز نیست، پناهندگی شما رد شد! 📌جالب‌ترین پاسخ به درخواست پناهندگی 👤یک شهروند ایرانی که پناهندگی را درخواست کرده بود، دلیل اینکه درخواست را «تغییر دین» از اسلام به نصرانیت عنوان می‌کند؛ اسلام را ترک کرده زیرا دینی خشونت‌آمیز است، درحالیکه نصرانیت دین صلح است! 💢وزارت کشور، این درخواست را به شیوه‌ای عجیب اما جالب و تعجب‌برانگیز رد کرده است. در پاسخِ درخواست، نصوصی از نصاری نقل قول شده و گفته شده است: «این کتاب پر از تصاویر انتقام، ویرانی، مرگ و خشونت است... ادعا کرده‌اید شده‌اید، زیرا کشف کرده‌اید که مسیحیت دینی صلح آمیز است، اما این مثال‌ها با ادعای شما هم‌خوانی ندارد!» 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔵اقلیت‌های مذهبی در نگاه رهبری 💠ما از اسلام آموخته‌ایم که باید با پیروان دیگر با انصاف و عدالت برخورد کرد؛ این حکم اسلام به ما است.(1) ✍️البته ما در داخل کشورمان خوشبختانه از همزیستی ادیان گوناگون برخورداریم؛ یهودیان، مسیحیان، زردتشیان؛ این‌ها هم در کنار مسلمانان و در ظل نظام اسلامی زندگی می‌کنند؛ با ما همکاری و همزیستی دارند و نقش ایفا می‌کنند. البته وظیفه هم دارند؛ دولت اسلامی هم نسبت به آن‌ها به عنوان شهروندان ایرانی دارای وظایفی است که این وظایف را باید انجام دهد و انجام هم می‌دهد. 💠ملاحظه می‌کنید وقتی تبلیغات دشمنان علیه جمهوری اسلامی، شکل موذیانه‌ای پیدا می‌کند، اقلیت‌های مختلف ایران اعلامیه می‌دهند و از جمهوری اسلامی و حمایت می‌کنند و این جزء افتخارات جمهوری اسلامی است.(2) 🔰پی‌نوشت: ۱. بیانات در دیدار با نمایندگان اقلیت‌های مذهبی در مجلس شورای اسلامی، ۶ بهمن ۱۳۹۲. ۲. بیانات ۱۹ اردیبهشت۱۳۷۹. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺یارشاطر و خطر تحریف تاریخ ✍️نام احسان یارشاطر، با یکی از مشهورترین دائره‌المعارف‌های مربوط به ایران، یعنی پیوند خورده‌است. یارشاطر در خانواده‌ای بهائی در همدان متولد شد و تحصیلاتش را در انگلیس و آمریکا در موضوع زبان‌شناسی به سرانجام رساند و پس از بازگشت به ایران، بنگاه ترجمه و نشر کتاب را با همکاری اسدلله علم دایر کرد و همزمان به عنوان نماینده ایران در محافلی چون مجمع بین‌المللی زبان‌شناسی لندن و کنفرانس خاورشناسان آمریکا حضور یافت. تقریبا در همین زمان بود که وی رسماً به عضویت و لژ مهر درآمد. ↙️یارشاطر علاوه بر پیروی از ، با عضویت در فراماسونری و ارتباط گرفتن با رجال سیاسی دربار، توانست بر بخشی از حوزه فرهنگ و نشر جامعه ایران مسلط شود. یارشاطر از سال ۱۳۴۷ ه.ش، پروژه تدوین دانشنامه‌ای را به زبان انگلیسی درباره ایران، با حمایت مالی آغاز کرد که پس از پیروزی انقلاب، ادامه تدوین آن را در آمریکا دنبال نمود. / متن کامل یادداشت 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥«حنا جهانفروز» خواننده ملی درباره برای اسرائیل می‌گوید! 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺حقوق از دست رفته مسلمانان آذربایجان تحت سکولاریسم صهیونیستی ▫️تشدید فشار بر شیعیان جمهوری آذربایجان ✍️جامعه شیعیان جمهوری آذربایجان را باید یکی از مظلوم‌ترین مسلمانان جهان دانست که در کشوری با بیش از ۸۵ درصد جمعیت شیعه‌نشین، تحت حاکمیتی و البته علاقه‌مند به رژیم صهیونیستی، از عادی ترین حقوق اقلیت‌های مذهبی در سایر جوامع، مانند برگزاری مراسم دینی و آیینی محرومند. ↙️در همین‌راستا هفته قبل ۱۵ تن از اعضای جنبش اتحاد مسلمانان به سبب برگزاری هشتمین مراسم سالگرد تاسیس خود همزمان با جشن میلاد حضرت فاطمه(س) به اداره احضار شدند. 🚨پلیس، مشارکت دادن در این مراسم دینی را طبق ماده اعلامی ۵۱۵.۳ جرم انگاری و جریمه کرده است. این تنها نمونه‌ای از ده‌ها مورد سختگیری و اعمال فشار بر مسلمانان توسط حاکمیت سکولار آذربایجان و مصداقی از زیر پا نهادن آزادی‌های مدنی است که البته هرگز در مجامع حقوق بشری مطرح نشده؛ چرا که با زیرساخت قرائت غربی‌شان از حقوق‌بشر و نیز مطامع سیاسی‌شان، فرسنگ‌ها فاصله دارد و در این روند گزینشی حمایت‌های حقوق‌بشری کنونی، گزینه‌ای برای انتخاب نیست. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
📛شیطنت‌های دوباره دراویش افراطی: 👈قطبیت "جذبی" باطل است! 🌀طیف افراطی فرقه سلطانعلی شاهی گنابادی که پس از فاجعه در امواجی از سرخوردگی غوطه می‌خورد، هر ازگاهی سر از لاک خود بدر آورده و با انتشار ادعا یا تکذبیه و یا هجمه به قطبیت و طیف سنتی، می‌کوشد بار دیگر‌ ابراز وجودی کرده، نامش را بر سر زبان‌ها بیاورد. #️⃣این بار هم با انتشار پستی در یکی از کانال های منتسب به _ که بارها عدم حجیت اخبارش توسط بزرگان اعلام شده_ مدعی بطلان قطبیت جانشین نورعلی تابنده، قطب سابق شد و با استمساک به بیانیه‌ای از طریق مغالطه سعی در اثبات ادعای خود کرد. ❌صرف نظر از صحت و سقم این ادعا، هجمه و تمرد از مقام توسط افراطیون است که طی حملات اخیر مصطفی آزمایش(ماذون خارج نشین) به جذبی و حتی ادعای قطبیتش، صورت پذیرفته. قدر مسلم آنکه، جریان‌های برآمده از دراویش گنابادی(افراطیون و مدرن) بیکار ننشسته و در نسبتی از فراز و فرود تحرکات خود را ادامه می‌دهند که گسست درونی فرقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 توصیه امام خمینی(ره) به ربع پهلوی! 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🌹نخستین شهید اقلیت 🔹«وارطان آراکلیان»، مبارزی از جامعه ایران بود که شب ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷، پس از سال‌ها مبارزه و تلاش در راه به ثمر نشستن نهضت مردمی، در جریان هجوم نیروهای ضدانقلاب مقابل ساختمان رادیو تلویزیون به رسید تا نخستین شهید اقلیت‌های دینی و سندی بر جلوه مردمی اسلامی باشد. این شهید مظلوم، از مبارزان قدیمی نهضت امام(ره) محسوب می‌شد که از سال ۱۳۴۲ با درک حقانیت حرکت مردمی و لزوم مقابله با حکومت جور به صف مبارزین پیوست. 🔸وارتوش اسماعیلی، مادر شهید وارطان درباره فرزند شهیدش می‌گوید: وارطان با بچه‌های مسجدی دوست بود و خودش هم به شیشه( واقع در شرق تهران) می‌رفت. الان هم تنها چیزی که از وارطان برایم مانده، قرآنی است که همیشه همراهش بود‌. یکبار در خواب به من گفت سر قبرم یک بزن.(1) 🔰وارطان، سند اسلامی بودن و مردمی بودن انقلاب ماست. ▫️۱. سر قبرم یک پرچم ایران بزن، جهان‌نیوز، چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺بهائیت و دانشگاه ✍️همه افراد جامعه می‌توانند با رعایت قوانین به دانشگاه‌ها راه یابند، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که در ، تمام زندگی فرد به فرامین هیئت‌های نظارتی تشکیلات گره خورده و آنان نیز تبلیغ را جزء لاینفک بهائیت می‌دانند، بنابراین را بستری برای پیدا کردن طعمه و پیاده‌سازی عملیات‌روانی مهره‌های خود می‌شمرند. 🌀سران بهائی از همان ابتدا، اماکن تحصیلی را به دلیل وجود جمع کثیری از جوانان، سرمایه خوبی برای دانسته و با آگاهی از اهمیت تأثیر بر ذهن جستجوگر این قشر، بر اشاعه در محیط‌های آموزشی، تمرکز فراوان داشته‌اند. آن‌ها همچنین تأکید می‌کنند عواطف حساس جوانان، از ظرفیت خوبی برای جذب و ترویج باورهای تشکیلاتیشان برخوردار است. ⭕️از دیگر مزایای جوانان دانشجو، عدم پایبندی آن‌ها به مکانی خاص و استقلال نسبی است، به طوری که جوانان از هر مسئولیتی که باعث القای احساس استقلال و تأثیرگذاری شود، استقبال می‌کند. تشکیلات در یکی از پیام‌هایش این‌طور توضیح می‌دهد که جوانان در این برهه، بعد از بهائی شدن، راحت‌تر زیر بار دستورهای فرقه‌ای رفته و به نیرویی کارا تبدیل خواهند شد.(1) 🔰با وجود چنین تعالیمی، وقتی جوان بهائی با این نگاه وارد دانشگاه می‌شود، به تمام همکلاسی‌ها و حتی هم‌دانشگاهی‌هایش، به چشم سوژه‌ای تبلیغی نگریسته و از هر موقعیتی برای کار بر روی فکر و روان آنان، استفاده می‌کند. مخصوصاً که اعضای این از خردسالی تحت آموزش‌های تبلیغی قرار گرفته‌اند و مجهز به اصول اشاعه و جذب، وارد این میدان می‌شوند. 📚پی‌نوشت: ۱. پیام بیت‌العدل به جوانان بهائی سراسر عالم، ۱۰ ژوئن ۱۹۹۶. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺فراخوان آتئیسم برای موج جدید اغتشاشات؛ 🔺اقدام میدانی و نافرملنی مدنی، مکمل یکدیگر هستند 🌀جریان برانداز و سلطنت‌طلب فارسی زبان در ادامه تحرکات پروپاگاندایی و عملی خود در جریان با تبلیغ در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در حال تلاش برای ایجاد موج تازه‌ای از ناآرامی‌ها از طریق دعوت به "شکستن سکوت، اقدام میدانی و نافرمانی مدنی" است که جزئیات آن را نیز آموزش می‌دهد. ⚠️در میان جریان‌های فرقه‌ای، آتئیسم را باید گروهی دانست که آشکارا و عریان، خود را مربی نبرد خیابانی و چریکی و اعمال خشونت‌بار در توسعه و تعمیق اغتشاشات معرفی کرده و زیر لوای اعتقاد به به فعالیتی تمام سیاسی در این زمینه می پردازد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
✍️دشمن‌شناسی در انجمن حجتیه 🔹انجمن حجتیه در مقوله دشمن‌شناسی همواره دچار مشکل بوده‌است. از ابتدای تأسیس انجمن ضدبهائیت، رژیم طاغوت، هرروز بر ظلم خود می‌افزود و بازیچه دست استعمارگران و مستکبران بود، آن‌ها را مهم‌ترین معضل اجتماعی و عقیدتی مردم می‌دانستند، حال آنکه بدنه حکومت پهلوی، غالباً بهائی بودند؛ در واقع انجمن، به جای مبارزه با اصل، فرع را نشانه گرفته بود. آن‌ها می‌گفتند بهائیت، ساخته دست است و اگر با آن مبارزه کنیم در حقیقت با مبارزه کرده‌ایم. در مورد استبداد هم می‌گفتند اگر با بهائیت مبارزه کنیم، در حقیقت به رژیم شاه ضربه زده‌ایم. این مسئله دقیقا جا به جایی اولویت‌ها بود و باعث می‌شد بخشی از پتانسیل جامعه و توان مبارزاتی کشور در مسیری انحرافی قرار گیرد.(1) ⭕️تغافل و کج‌اندیشی در شناخت ، در حیات این جریان، پس از اعلام تعطیلی نیز ادامه یافت. انجمن پس از اعلام تعطیلی توسط مؤسس آن، به صورت پنهانی فعالیت خود را دنبال کرد و در حالی که از نگاه عمومی به حاشیه رفته بود، این‌بار با آرایشی جدید با تکیه بر ، فعالیت خود را به‌طور جدی پیگیری کرد و دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌های جریان مزبور که در سال‌های گذشته عیان‌تر شده، مسئله اختلاف‌افکنی میان شیعه و سنی است. 📚پی‌نوشت: ۱. سید ضیاء‌الدین علیانسب، سلمان علوی‌نیک، جریان‌شناسی انجمن حجتیه، صفحه ۷۶. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
🔺«مانفیست رنسانس ایران آزاد»؛ سودای حکمرانی «طاهری» 🌀پشت به عرفان، رو به صندلی قدرت ✍️محمدعلی طاهری، سرکرده با انتشار اعلامیه‌ای موسوم به «مانفیست رنسانس ایران آزاد» در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، تقریبا ردای عرفان و معلم به اصطلاح معنوی را از تن بدر کرده و به سمت اریکه قدرت، رهسپار شد. ⭕️طاهری در این اعلامیه در مقام یک اندیشمند سیاسی-اجتماعی از لزوم تحول ساختار و ماهیت نظام و حاکمیت و قانون اساسی دم‌زده و مطالب مدنظر خود را ذیل اصولی ذکر‌ کرده که موارد زیادی از تحول و حاکمیت گرفته تا تاسیس نظام‌های تازه اقتصادی، اجتماعی و حتی رنگ پرچم را در برمی گیرد! ⏮البته مشخص نیست که این موارد و دانش سیاسی نیز مانند اصول به وی تفویض الهی و درونی شده یا از اندیشه جامع الجهاتشان برآمده است! به هر روی، طاهری نشان داده مانند اغلب جریان‌های فرقه‌ای مترصد بهره‌برداری از شرایط است و فضا را برای کوچ از عرفان و معنویت که تا به امروز، پوششی برای همین مانفیستش بوده، مساعد دیده است. ⚠️عبارت «بنیانگذار سازمان صلح طاهری» در محل امضا و اعلام ممنوعیت کلاس‌های آموزشی(تحت عنوان عمومیت یافتن آموزش) چند روز پیش از انتشار نیز نشان از همین تغییر رویه دارد. به هر حال اغتشاشات اخیر، نقاب‌ها را از چهره بسیاری کنار زد. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
جنگ نرم و فرقه‌ها ✍️امروز، یکی از مقوله‌های مهم مرتبط با امنیت در ابعاد مختلف آن، مقوله جنگ نرم است. به روشی برای تحمیل اراده و تأمین منافع اطلاق می‌گردد که با غلبه بر طرف مقابل، بدون استفاده از قدرت نظامی و روش‌های خشونت‌آمیز اعمال می‌شود. ابزار اصلی این جنگ، قدرت نرم، به‌ویژه قدرت اقناع و همراه‌سازی است که اغلب با استفاده از ابزارهای ارتباطی، رسانه‌ها و دانش تلاش برای ایجاد تردید در هویت‌های فکری و فرهنگی محقق می‌گردد. ↙️حوزه عمل این جنگ، افکار، عقاید، باورها، ارزش‌ها، علایق و گرایش‌های جامعه هدف است که مهاجم برای آن برنامه‌ریزی می‌کند. در نهایت، با تصرف ذهن و قلوب مردم کشور هدف، تغییر در ساختارها محقق می‌شود. ⚠️مهم‌ترین هدف جنگ نرم دنیای غرب در سایر کشورها، تغییر حاکم، کاهش مشارکت سیاسی مردم، القای ناکارآمدی حکومت، تغییر هویت دینی و ملی شهروندان با تخریب پیشینه تاریخی آنان، ایجاد استحاله فرهنگی و... برشمرده شده‌است. 💢جنگ نرم در عین تأثیرگذاری و کارآمدی، کم‌هزینه‌ترین نوع جنگ است که یک جامعه و امنیت ملی یک کشور را تهدید می‌کند. در بررسی جنگ نرم، کارکرد جریان‌های فرقه‌‌ای، کاملاً خودنمایی کرده و اساساً مهم‌ترین اهداف فرقه‌ها در این نوع تهدید، تحقق می‌یابند. جریان‌های فرقه‌ای عمدتاً با رویکرد روانشناختی و ابزارهای تبلیغی، باورهای مردم و جامعه را نشانه رفته و دال‌های گفتمانی ارزشی و دینی را مخدوش می‌سازند. 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرقه ها و متورم سازی هویت روایی چطور افراد به یک کنشگر مطلوب فرقه تبدیل می شوند؟ ✍️روایتی که هر فرد در تعریف از خود می‌سازد، روایی او یعتی چیستی و کیستی اش را شکل می‌دهد. جریان های فرقه ای روی این هویت روایی کار می کنند تا افراد را به یک‌کنشگر مطلوب خود مبدل سازند. 💢آن ها یکی از ابعاد هویتی را کوچک یا بزرگ کرده تا آن بُعد بر همه ابعاد هویتی مستولی بشود.‌ دوست دارد شخص را ضداسلام کند، پس هویت ملی‌گرایانه، ایرانی‌ و فارس‌زبان بودنش را تقویت می کنند که در نهایت همه هویت‌های دیگر را فراموش خواهمپد کرد; یعنی متورم‌سازی یکی از ابعاد هویتی.‌ ↙️یا مثلا گاهی بُعد هویت دینی فرد را نسبت به سایر ابعاد هویتی او متورم می کند که جریانی مانند از دل آن بیرون می‌آید. وقتی بُعد دینی هویت را متورم کرد، شخص به یک عنصر فعال و کنشگر برای انجمن حجتیه مبدل می شود. ☯️پس فرقه ها در آن بُعدی که می‌خواهند، شخص را به یک کنشگر ، مبلّغ تفکر و اندیشه خود تبدیل می کنند، نمی‌خواهد او را به یک همگرایی یا واگرایی هویتی برساند، یا از وی هویت‌زدایی کنند، هویت‌سازی هم نمی کنند بلکه می‌خواهد یک کاریکاتور هویتی برای فرد بکشد و ابعاد هویتی مدنظر خود را در او کوچک و بزگ کند. این شگرد فرقه ها در ساخت افراد کنشگر‌ ومبلغ برای خود است. 📙برگرفته از بیانات آموزشی علی محمدی هوشیار 🌎 🔔 به روشــــنگــــر مــدیــــــا بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/2125070336Cb3c07ddb0