روشنگر مدیا
♨️فرار از یک وضعیت نامطلوب؛ يكي از عوامل گرايش به جريانهاي فرقهاي
♨️فرار از یک وضعیت نامطلوب؛ يكي از عوامل گرايش به جريانهاي فرقهاي
✍🏻عصر حاضر را دوره حیرانی، سرگشتگی و تردید نام نهادهاند. یکی از ویژگیهای زیست در این وضعیت -که از محصولات مدرنیسم و پسامدرنیته میباشد- فرار به سوی ناکجاآباد است و هر سرابی، آب انگاشته شده و هر وهم و سودایی در مقام و جایگاه حق مینشیند.
🔸 مشکلات عدیده زندگی در عصر تکنولوژی و ناکارآمد بودن آن در برآوردن کمال معنوی، بشر ار تشنه هر ساحتی کرده که مدعی رونرفت ار وضعیت نامطلوب فعلی باشد. ادعای اغلب فرقههای نوظهور، ناظر بر چنین رهیافتی است. آنها مدعیاند راه علاج سرگشتگیها، امراض و مشکلات، تغییر نگاه به جهان هستی است.
🔹فرق مزبور در تبلیغات خود همواره بر این مسئله تأکید میورزند که گرفتاریهای انسان، برساخته ذهن و درون اوست و واقعیت عینی ندارد، لذا با کنشگری در ذهن و هدایت و دلالت آن، میتوان جهان درونی خود را عینیت بخشید و جایگزین دنیای کنونی نمود. بدیهی است، این ادعا در جهان پر آلام کنونی، برای بسیاری از افراد، جذاب بوده و زمینهساز گرایش آنها به جریانهای فرقهای میگردد.
📚بخش تحليلي روشنگر
@Feraghvaadyan
💢 حکم #تقیه در گفتار دو پیشوای بهائی
♨️ روشنگر به نقل از نقد بهاییت/اولین #ولی_امر بهائیت (#شوقی_افندی)، #کتمان_عقیده و تقیه را در هر شرایطی مذموم دانسته و #بهائیان را به #اجتناب از آن مأمور کرده است.
⏪ چنانکه #اشراق_خاوری به نقل از شوقی افندی مینویسد: «سؤال ثالث در خصوص کتمان عقیده در نقاطی که بهائی غیرموجود معروض بودید. جواب فرمودند کتمان عقیده، حتی در این مورد مذموم و مخالف مبادی این امر است».[1]
⏪ نویسنده در ادامه مدعی میشود که در تمامی نوشتههای #پیشوایان_بهائی، به این اصل تصریح شده است: «الواح الهیه در این خصوص بسیار و کمتر لوحی توان یافت که در این خصوص شامل اشاره یا صراحتی نباشد».[2]
🖌 اما این اظهارات در حالیست که با مطالعهی آثار بهائی درمییابیم، دورهای پیش از شوقی افندی وجود داشته که توسط مُبیّن نوشتهجات پیامبرخواندهی بهائیت (: #عبدالبهاء) از آن، به #ایام_تقیه تعبیر شده است.
⏪ چنان که به نقل از عبدالبهاء میخوانیم: «بعد از تعیین و قطع کلام بین الطّرفین تأخیر جائز نه (: نیست). به موجب نصّ کتاب باید عمل شود مگر آنکه محذور عظیمی حاصل گردد، زیرا ایّام تقیّه است».[3]
♻️ در این صورت، اگر عبدالبهاء کتمان عقیده را در بهائیت جائز دانسته و از ایامی که بهائیان در آن تقیه میکردند یاد نموده، دیگر شوقی افندی با چه مجوزی اقدام به #تحریم آن کرده است⁉️ حال بهائیان، میبایست عمل بهاء و عبدالبهاء را سرلوحهی خود قرار دهند و یا پیرو شوقی افندی باشند⁉️ از طرفی، اگر در بهائیت، ایامی وجود داشته که بهائیان عقیدهی خود را به دستور پیشوایانشان کتمان مینمودند، چگونه اشراق خاوری از صراحت تمام نوشتهجات پیشوایان بهائی بر ممنوعیت تقیه یاد کرده است⁉️ آیا این چیزی فرای #دروغ پراکنی و #جعل_تاریخ_بهائیت است⁉️
📚پینوشت:
📙[1]. عبدالحمید اشراق خاوری، گنجینه حدود و احکام، ص 459.
📙[2]. همان، ص 459.
📕[3]. فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، ج 4، ص 169.
@Feraghvaadyan
♨️اختلاس پانصد هزار دلاری دو راهبه کلیسای کاتولیک در آمریکا
🔸روشنگر به نقل از بی.بی.سی/دو راهبۀ کلیسای کاتولیک اعتراف کرده اند که ۵۰۰ هزار دلار از صندوق مدرسۀ محل خدمت خود در تورانس کالیفرنیا اختلاس کرده اند. آنها گفته اند بخشی از این پول را صرف سفر و قمار در کازینوهای لاس وگاس کرده اند.
🔹میشل مری از مسئولان کلیسای این دو راهبه گفت، بسیار متاسف است که خواهر مری مارگارت و خواهر لانا چانگ بودجه مدرسه را صرف امور شخصی خود کردهاند.
🔹به گفته سخنگوی اسقف اعظم لس آنجلس، این دو راهبه که طی ۱۰ سال گذشته مبلغ قابل توجه ۵۰۰ هزار دلار را از صندوق مدرسه به سرقت برده اند امسال بازنشسته شده اند.
راهبه های قمارباز که یکی مدیر و دیگری معلم مدرسه بودند پس از اعتراف به اختلاس، از والدین کودکان عذرخواهی کرده اند.
🔹مسئولان کلیسا ابتدا عنوان کرده بودند که به دلیل پشیمانی و عذرخواهی این دو راهبه با از محاکمه آنها مخالفند، اما اسقف لس آنجلس به تازگی گفته است، بعد از پیش رفتن تحقیقات به این نتیجه رسیده اند که این یک پرونده مجرمانه است و باید در دادگاه به آن رسیدگی شود.
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
🔹حقوق فراموش شده اقلیت های قومی و مذهبی امریکا 👈کلیپ سازی امریکا برای ایران در روز جهانی "حقوق بشر"
👈حساب توییتری فارسی امریکا در حالی در روز جهانی "حقوق بشر" اقدام به پروپاگاندای رسانه ای و ساخت کلیپ در باب نقض حقوق اقلیت ها در ایران نمود که گویی آن کشور, بهشت اقلیت های زمین است!
🔺گزارش های نقض حقوق اقلیت های قومی و مذهبی در سال های اخیر در ایالات متحده, ابعاد گسترده تر و جدی تری یافته و هر روز نمودی از نقض آشکار حقوق بومیان, سیاهپوستان, مسلمانان و دیگر اقلیت ها در حوزه های تحصیل, اشتغال, حریم خصوصی, مسایل حقوقی و... رخ می نماید.
👈گزارش منتشر شده در سال ۲۰۱۳ در باب نقض حقوق اقلیت ها در امریکا, یکی از این اسناد است که در آن مصادیق متعدد نقض حقوقی نه تنها اقلیت ها که زندانیان و مردم امریکا نیز مورد اشاره قرا گرفته است.
امریکا در زمره کشورهای دارای بیشترین زندان ها و اعدام ها قرار دارد که حقوق زندانیان در آن آشکارا نقض می گردد.(1)
🔺وضعیت مسلمانان شهرهایی چون نیویورک, به لحاظ نقض حریم خصوصی, اسفناک است که تاکنون شکایت های زیادی از پلیس این شهر را موجب گشته.
🔺اساسا "اسلام هراسی" سازمان یافته پس از ۱۱ سپتامبر, مهم ترین بهانه برای نقض آشکار حقوق مسلمانان امریکاست.
💢به تمام اینها, اضافه کنید؛ تصویب و اجرای قوانین "ضدفرقه"در امریکا را که دست آن را برای نه تنها محدودیت اقلیت ها, بلکه تا سرحد قتل عام فرقه ای چون "دیویدیه" باز می گذارد!
👈با این حال, در روز جهانی حقوق بشر برآمده از قرایت های غربی, امریکا در خصوص نقض حقوق اقلیت ها در ایران کلیپ می سازد و از بهاییان , دلجویی می کند. حال آنکه, خود در این زمینه وضعیت ناگواری دارد و نتوانسته به مفهومی که بر اساس منافع خویش, برساخته و در افکارعمومی تحت عنوان حقوق بشر, جا انداخته, پایدار باشد!
📚۱. برای مطالعه رک: سند نقض حقوق بشر در امریکا در سال۲۰۱۳ منتشرشده توسط سازمان بسیج مستضعفین.
بخش تحلیلی روشنگر
@Feraghvaadyan
روشنگر مدیا
‼️وقتی بین علما اختلاف می افتد.... 〽️بهانه تازه اختلافات میان چهره ها در فرقه گنابادی
👈‼️وقتی بین علما اختلاف می افتد....
〽️بهانه تازه اختلافات میان چهره ها در فرقه گنابادی
✍بعد از آرامشی نسبی, انتشار مطلب فوق, بار دیگر موج بیانیه های چهره های داخلی و خارجی را علیه یکدیگر به راه انداخت تا آشکار سازد که نامه های فدایت شوم آنها خطاب به هم, کاملا فرمایشی بوده و بغض های فروخورده علیه یکدیگر همچنان وجود دارد....
@Feraghvaadyan
💢 حکم #تقیه در گفتار دو پیشوای بهائی
♨️ #شوقی_افندی در حالی #کتمان_عقیده را در هر شرایطی مذموم دانسته که #عبدالبهاء از ایامی در #بهائیت یاد کرده که به #ایام_تقیه شهرت دارد.
⚠️ با این حال، چگونه نویسندگان بهائی برای توجیه حکم شوقی افندی، از صراحت تمام نوشتهجات #پیشوایان_بهائی بر ممنوعیت تقیه یاد کردهاند⁉️ آیا این چیزی فرای #دروغ پراکنی و #جعل_تاریخ_بهائیت است⁉️
@n_bahaiat
@feraghvaadyan
⭕️ تاخت و تاز #عبدالبهاء به #علمای_اسلام
♨️روشنگر به نقل از نقد بهائيت/ پیشوایان فرقهی بهائیت، بارها علمای اسلام را مورد #هتاکی و #جسارت خود قرار دادهاند؛ همچنان که #عباس_افندی گفته است: «این قوم، خویشتن را #علمای_دین مبین #اسلام میشمردند و چون ثعبان بد کیش (:مار افعی بد کردار)، بیگانه و خویش را نیش میزنند و چون مار و عقارب (:عقربها)، اباعد و اقارب (:دوران و نزدیکان) را میگزند... چون گرگان خونخوار اغنام (:گوسفندان) الهی را بدرند و دعوای شبانی (:چوپانی) کنند و چون دزدان راه، قطع طریق و سدّ سبیل نمایند و قافله سالاری خواهند... چون به فضایل آنان نگری، هریک اجهل از انعام و بهیم (:جاهلتر از چهارپایاناند)... در مدارس چون بهائم (:حیوانات) اسیر خوردن و خوراکاند و چون سباع ضاریه (:درّندگان خونآشام) بیمبالات و بیباک».[1]
🚫 اما به راستی چگونه میتوان ادعای #دشمن_دوستی و #اخلاقمداری داشت و گفت: «الحمدلله این دور، دور حبّ (:دوستی) است... دشمنان دوستاند و بیگانگان آشنا. اغیار یارند و اعداء (:دشمنان) در شمار احبّاء (:دوستان). مقصد اینست که احبّای الهی (:بهائیان) باید بدخواه را خیرخواه دانند و اهل شقاق (:جدایی) را اهل وفاق برشمرند. بعید (:دور) را قریب (:نزدیک) ببینند و دور را نزدیک شمرند؛ یعنی به #دشمن نوعی رفتار کنند که سزاوار #دوستان است. به جفاکار چنان معامله نمایند که لایق یار خوشرفتار»[2]؛ اما در عین حال به علمای دین که در روایات معصومین (علیهم السلام)، به جانشینان وارثان انبیاء تشبیه شدهاند [3]، اینگونه #توهین و جسارت نمود⁉️ آیا این دوگانگی #پیشوایان_بهائی، چیزی فرای #عوامفریبی است⁉️
📚پینوشت:
📕[1]. عباس افندی، مکاتیب، ج 3، ص 123.
📙[2]. احمد یزدانی، نظری اجمالی در دیانت بهائی، ص 51.
📗[3]. محمد محمدی ریشهری، میزان الحکمه، ج 8، ص 18.